Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:459, Did:0, useCase: 3

Pilnīgs...košečkins.

Pilnīgs...košečkins.
Metjū Karls bija iecerēts kā aizsardzības uzbrūkošais elements, arī vairākumā... Redzam, ka ir normāls. Ne vairāk.... Tādā garā viņus vāca.

Foto: Romāns Kokšarovs, Sporta Avīze, f64

Svētdienas vakars lielā mērā uzskatāmi parādīja, kas Rīgas „Dinamo” kaujas sastāvam šajā sezonā pietrūkst. Un te nelīdzēs ne treneru maiņa, ne virknējumu rotācija. Gluži elementāri – mēs esam vienkārši komanda. Vai vēl precīzāk – vienkārša komanda. Ar vārdu vienkārši te domāts labs hokejs, kas beidzas pie vārtiem ar uzrakstu – meistarība...

Vēl jau ir citi vārdi un durvis – improvizācija, radošums, apķērība, viltība, pārsteigums... No visa tā kaut kas pa druskai šim „Dinamo” ir, vienīgi – ļoti pa druskai... Maz. Līdz ar to nākas bezkaislīgi atzīt, ka viņi var spiest, presingot, dominēt, iegūt vai pazaudēt iniciatīvu, bet – tā arī palikt pie... Košečkina nabiņas. „Severstaļ” vārtsargs šajā gadījumā ir izvēlēts kā piespiedu metafora, jo viņš visnotaļ konkrētā vakarā ar savu augumu (solīds rāmis, piekritīsiet) un darbībām sniedza atbildi par Rīgas komandas potenciālu. Tāpēc arī virsrakstā rakstu „košečkins” ar mazo burtu, kas šajā gadījumā varētu būt precīza diagnoze sniegumam, ko raksturo viduvēju spēlētāju centieni spēlēt hokeju. Latviešiem ir vēl labāks vārds – normāli. Tas nozīmē, ka mums ir normāla komanda, normāli spēlētāji un normāls rezultāts, bet – pietrūkst labā... Paņemam kaut vai pagājušo sezonu. Vai kāds no šobrīd esošajiem ir aizstājis Sprukta nestandarta piespēles, Ozoliņa radošo pārgalvīgumu, Miķeļa pārskrējiena asumu, Ņiživija asprātību vai Hosas bumbvedēju? Atgādinu, arī viņi spēlēja un pielāgojās pie tām prasībām, kas izvirda no trenera Rautakalio vulkāna... Tā nebija paraugsezona, bet tomēr – minimālo mērķi izdevās sasniegt, ko daudzi bija ap šo pašu laiku pirms gada jau ierakstījuši skurstenī. Tagad jauns rudens, bet noskaņas treneru galā tās pašas. Tiesa, ir cita komanda. Cita – ja kāds nav pamanījis. Ar jauniem izpildītājiem. Kas notiek?

Vispirms vēlos kliedēt vienu mītu, kas kaut kādā mērā līdzjutēju apziņā ir nosēdies kā visu zaudējumu pamats – proti, somu treneris liek tikai skriet un ar šādu taktiku mēs izskatāmies žēlīgi. Skriet viņš liek, jo to dara šajā līgā visas komandas. Žēlīgums nav salīdzināms ar pirmajām sezonām, kad mēs pret potenciāli labāk nokomplektētākām komandām vairākas minūtes netikām ārā no savas zonas. Kas attiecas uz spēlētāju individuālo varējumu, tad tam ir dota improvizācijas vaļa, bet – tas neparādās. Vieni domā, ka tas tāpēc, ka hokejisti vispirms noskrienas un tad neatliek vaļa izšķirošajam metienam, piespēlei vai atspēlei. Teorētiski tam var piekrist, tomēr – nevieni skaisti vārti bez darba netiek gūti. Tam pašam baletdejotājam Hosam, kurš pēc ceļgala izliekuma jeb taisnajām kājām, slidojot mazliet atgādina laicīgo Žirū, kāds pienesa ieročus un arī tad – puika savu šķīlienu slīpēja treniņos līdz apnikumam... Nekas nenotiek, domājot tikai par baltiem cimdiem un zeķītēm. Arī šis sastāvs to zina, arī viņi cenšas, dara, krīt un ceļas... Nesanāk. Un tagad pamēģināšu atbildēt, kāpēc viņiem nesanāk, vai kur slēpjas košečkins?

Novērtējiet komandas komplektāciju, par pamatu ņemot hokeja etalonu – Nacionālo hokeja līgu. Tas ir labs atskaites punkts, jo NHL tomēr jau gadu desmitiem veic precīzu spēlētāju atlasi, skrupulozu sijāšanu un novērtējumu. Praktiski, esošā sistēma ļauj apgalvot, ka nav tāda spēlētāja pasaulē, kurš būtu talants, bet nebūtu novērtēts un pamanīts. Ielāgojiet – runa ir par komandu sporta veidu, kur liela nozīme ir arī attiecīgā personāža cilvēciskajām īpašībām, viņa prasmei pielāgoties kolektīvam. Tātad – Rīgas „Dinamo” šīs sezonas modelī astoņi hokejisti savulaik ir noskatīti NHL draftā jeb jauno spēlētāju izvēlē. Tātad – ar viņiem rēķinājās, cerējās. Kas sanāca? Vārtsargs Telkvists (114 spēles NHL) tālāk par pieticīgu otro numuru netika... Aizsargam Karlam trīs spēles, brāļiem Rēdlihiem (Ješka un Krišs) – neviena. No uzbrucējiem daudz iespēju un variāciju tika dāvāts Šrempam (114 spēles), tomēr nevienā no klubiem viņš neiedzīvojās tālāk par 3. maiņu... Tas pats ar tā saukto fārmklubu bombardieri Žirū (48 spēles) – sezonā, kad viņš AHL iemeta 60 vārtus, viņā lielo cālēnu gaidīja izšķiļamies Vašingtonā, bet – tukšā... Mūsu draftētie varoņi: Karsumam 24 spēles un atmiņas par spilgtām juniora vecuma sezonām, Daugaviņam viena pilna sezona (66 spēles), bet – augstāk par ceturto maiņu viņš netika. Nevienam no minētajiem drafts neatnesa turpinājumu NHL karjerā, ja nu vienīgi par tādu nesaucam Kaspara iepriekšējo gadu. Vēl mums šosezon ir divi hokejisti, kas drafta sietam negāja cauri, bet tomēr līdz lielajai līgai nokļuva – Ivanāns ar 282 spēlēm un Šekura ar 92. Nenāks par lieku abu sakarā noskaitīt pantiņu ar piedziedājumu – ak, skaistā ceturtā maiņa, ceturtā maiņa... Kas vēl zīmīgi: par visiem kopā šajā komandā mums ir tikai viena Stenlija kausa izcīņas („play off”) spēle un tā pati tikusi Daugaviņam. Vai jums atgādināt pantiņu? Vācot sastāvu, vēl no tālajām ārzemēm (Kanādas) atvedām Džemiju Džonsonu, kas sezonas sākumā kā centrs vilka ap sevi pirmo maiņu, tātad – triecienspēku. Viņu nekad neviena NHL komanda nav noskatījusi, tāpat viņš šajā līgā nav ostījis gaisu – savukārt, labākā sezona AHL ir atzīmēta ar 27 vārtiem un 44 piespēlēm, kas varētu būt „Karsuma standarta” apmēros, ne vairāk un labāk.

Ja „Dinamo” strādāja hokeja tirgū, tad viņi ir savā sastāvā šogad mērķtiecīgi savilkuši normālus hokejistus – viduvējības. Kur ideja no viņiem sagaidīt kaut ko nebijušu, kaut ko hokeja gardēžiem domātu? Nekāda pamata. Pat Šremps, kurš potenciāli varētu būt tāda rota (a’la mums zināmais Troters), pēc atsauksmēm ir vienkārši parasts individuālists, kas neatrada sevi trijos NHL klubos – un nevar teikt, ka viņam nedeva iespēju. Kurš Rīgā bija izdomājis, ka te būs vieta, kur beidzot amerikānis mainīsies? Vai tas bija hrestomātiskais Hosas piemērs, kurš pēkšņi pusnaktī šeit piedzīvoja pārvērtības uz ledus? Ja paņemam spēles, ko šis „Dinamo” sastāvs ir iekrājis AHL, tad tās būs 3061, kas ir otras lielākais rādītājs starp visiem KHL klubiem. Mazliet vairāk ticis Prāgai, bet mēģiniet sajust atšķirību – čehi un slovāki, kas izmalās cauri fārmklubu sietam, pēc kvalitātes atbilda savu izlašu pamatsastāviem, kamēr mūsu fermeri/leģionāri par tādiem godiem var tikai sapņot un – attiecīga ir arī kvalitāte, izpildījums, ko viņi piedāvā. AHL radošais gars pārsvarā aprobežojas ar egoistisku cīņassparu, kam jāvainagojas ar NHL puses mājienu, skatienu. KHL tādi principi nestrādā – šeit krievi pārsvarā cenšas spēlēt hokeju kā spēli, te nav izteikta vienvirziena vai taisnvirziena izpratne par tavu vietu uz laukuma. Tāpēc svētdien, iegūstot iniciatīvu laukumā, Rīgas „Dinamo” rādīja normālu hokeju, bet – tas bija un palika košečkins... Proti – kad vajadzēja parādīt savu īsto meistarību, tad izrādījās, ka vairāk kā jau ir uz laukuma, mums nemaz nav. Un – no kurienes lai būtu? No kurienes lai ripas lidotu garām Košečkina vēdera centram? Komplektācija kopumā atgādina pliekanu AHL vidējo līmeni, ar domu, ka vadošie spēlētāji vairs neprogresēs, ka viņi šeit pelna vienkārši naudiņu... Vai viņiem šajā sakarā vajag KHL vēl kaut ko pierādīt? Nē. Arī šo faktoru vajag ņemt vērā. Tāpat jārēķinās, ka citas KHL komandas pārsvarā neorientējas uz materiālu, kas Rīgai ir „iespēju robežas”... Pagaidām ir uzskatāmi, ka mēs hokeja tirgū aplaimojam tikai atsevišķus hokeja aģentus, kas ir gana izmanīgi, lai mums iesvērtu attiecīgo preci. Kā smejies – sekss tur bija, tikai apmierināta palika viena puse. Varbūt pirmajās KHL sezonās tas varēja strādāt, jo krievi paši netika galā ar savu komandu organizatorisko pusi – tagad šīs lietas mainās. Ja šīs ir tā sauktās Sējēja iestrādnes, kā apgalvo kluba vadība, tad tās diemžēl vairs nav aktuālas. Tiesa, pie pašreizējās vadības struktūras un izpratnes līmeņa, sarežģīti iztēloties, ko šī komanda var darīt tālāk? Atlaist menedžeri Opuļski? Viņš tāpat ir tukša vieta... Nomainīt galveno treneri? Nomainīt treneru palīgus? U.t.t. Kaut kādā mērā treneri paši jau snieguši atbildi par šī sastāva vilkmi – liec zirdziņus (spēlētājus) kādā pajūgā (maiņās) gribi, vienalga nesanāk. Un likts ir visādi! Tāpēc skatoties uz šiem zirgu ratiem, nesauksim to par Pirmo formulu... Ja mums nav kompetence un sistēma spēlētāju atlasē vai sastāva komplektācijā, šādi rezultāti un vieta ir pelnīta.

1 2 51 komentārs

 +11 [+] [-]

, 2012-10-08 09:08, pirms 12 gadiem
Atšķirībā no iepriekšējām sezonām, šoreiz arī skatoties no malas ir citādas sajūtas. Ja iepriekš ar Miķeli, Ozoliņu un pārējiem sastāvā bija škrobe par sliktu sākumu, bet paralēli bija arī pārliecība, ka gan jau sezonas laikā savāksies un izvilks līdz play-off, tad tagad šīs pārliecības nav. Nav ticības, ka pēkšņi sāks mest Šremps, Džonsons, Meija, Džeriņš un viss tomēr būs labi.

  +1 [+] [-]

, 2012-10-08 09:35, pirms 12 gadiem
Ozoliņa radošais (?!) pārgalvīgums katrā spēlē nāk ārā no pirmās maiņas aizsargiem, īpaši jau kapteiņa, a pats radošais Ozo tagad tāpat turpina "radīt" dzeltenajā formā - paskatieties kādu Atlant spēli vai vismaz statistiku.

  +7 [+] [-]

, 2012-10-08 09:39, pirms 12 gadiem
Mjā, es arī biju gaidījis, ka, par spīti švakajam sākumam, lietas sāks pamazām iet uz augšu - kā tas ir bijis visas četras sezonas agrāk vai vēlāk.
Nupat šī pārliecība manī rūk... Ja vēl Minskai pakāsīsim, ja izbraukuma spēlēs ar Austrumu konfereces apakšgala komandām būs 1-2 punkti, tad man ir ļoti bail, kas notiks oktobra pēdējo divu nedēļu sākuma spēlēs... divās pēc kārtas mājās ar Maģņitku un Traktoru, un tad izbraukumā ar Znaroku un SKA...

 +13 [+] [-]

, 2012-10-08 09:49, pirms 12 gadiem
Labi, ka KHL noteikumi neparedz pēdējo vietu iegūvējiem izkrišanu uz VHL.

 +19 [+] [-]

, 2012-10-08 10:16, pirms 12 gadiem
Bet daudzo momentu radīšana taču arī ir meistarība!!! OK, sava loma tajā ir fiziskajai sagatavotībai, spēles plānam un spēles plāna izprašanai, bet tomēr meistarībai, manuprāt, arī ir liela loma. Praktiski visās līdzšinējās spēlēs mūsējie ir dominējuši laukumā, vienīgi, lai cik dīvaini tas neizklausītos, Vitjaz izskatījās labāki par RD.
Ja spēlētājiem trūkst meistarības, kur rodas šie momenti? Kur pazudusi Žirū AHL demonstrētā meistarība? Vai tad tur vārtsargi izvairās no ripas, vārti lielāki, ripa mazāka? Var jau būt, ka es nespēju atdzīt un sadzīvot ar Pučes kunga atziņu, ka RD hokejistiem KHL latiņa ir par augstu, taču, manuprāt, problēma ir spēlētāju galvās, virknējumos, vairākuma izspēlē un varbūt arī kapteiņa izvēlē (Galviņš rāda labu hokeju - lielisks ir divcīņās, bet vai viņš ir kapteinis?). Kapēc netiek izmantots Ivanāna augums vairākumā vārtu priekšā? Ja pretinieka aizsardzība spēlā agresīvi un presingo, tad mūsējie zin, kas jādara, bet
pasīvas aizsardzības gadījumā izskatās bezpalīdzīgi. Vai treneris to neredz?
Lai vai kā, ļoti ceru, ka notiks kkāds klikšķis Dinamo spēlē un Pučes kungam būs iemesls rakstīt optimistiskākus un priecīgākus rakstus
Sarauj!!!
Slēpts komentārs: NAMEJS 9999

  +1 [+] [-]

, 2012-10-08 10:53, pirms 12 gadiem
Njā Puča pekku aizstāvēs līdz galam, tikai vai Pučes kungs var izskadrot, kā Jūļa laikā ar garu degunu tika atstāti SKA un Dinamo. Es neticu ka Pekka ir gatavs un būs gatavs ko tādu atkārtot. Puče cenšas parādīt, ka spēlētāji mums ir tikai normāli (klibi) bet nedzirdu nevienu trenera darba iztirzājumu, vai tiešām Pekka ir tik labs. Viņa ipriekšēja trenera karjera to nerāda.
Patiesība ir kaut kur pa vidu, uzskatu ka pekka šai komandai neatbilst vēl vairāk kā Jūlis. Ir viens variants, ko Pekka pateica neilgu laiku esot pie komandas stūres - vajag 12 jaunus uzbrucējus.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2012-10-08 10:58, pirms 12 gadiem
zzk rakstīja: Atšķirībā no iepriekšējām sezonām, šoreiz arī skatoties no malas ir citādas sajūtas. Ja iepriekš ar Miķeli, Ozoliņu un pārējiem sastāvā bija škrobe par sliktu sākumu, bet paralēli bija arī pārliecība, ka gan jau sezonas laikā savāksies un izvilks līdz play-off, tad tagad šīs pārliecības nav. Nav ticības, ka pēkšņi sāks mest Šremps, Džonsons, Meija, Džeriņš un viss tomēr būs labi.
Pilniigi piekriitu.
Legionaari katru gadu izskataas ar vien nozeelojamaaki, Armand to pasu seit var pateikt savaadaak, mums neder 30 gadiigi AHL liimenja speeleetaaji, jo tur bez skriet un mest vinji neko citu nav apguvusi. Varbuut laiks atgriezties pie taa pasas komplektaacijas, kas bija parbaudes speeles, tad lai arii kaa tomeer 3 un vairaak ripas mees iemetam.

  +6 [+] [-]

, 2012-10-08 11:04, pirms 12 gadiem
Man liekas, runājot par spēlētāju atrašanos vārtu priekšā, daudzi no tiem komentētājiem TV paši nesaprot, kas tas ir. Ja spēlētājs 2us metrus no vārtsarga izslido tam priekšā, tad to nevar saukt par būšanu vārtu priekšā. Paskatās NHL vairākumus, tur tiešām ir viens vecis, kas visu laiku beržās vārtsargam gar degunu, neļauj tam elpot. Man liekās tieši Vitjaz vienā vairākumā Telkvistam gar degunu berzās viens speletājs, tik to neizmantoja līdz galam.
Un kā gan lai gūst vārtus, ja tas pats Cibuļskis vairākumos atrodoties tukšu vārtu priekšā met 2us metrus garām un tā 3x pēc kārtas!!!
Varbūt vispirms jāiemācās trāpīt vārtu rāmī?!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2012-10-08 11:20, pirms 12 gadiem
tufijs1984 rakstīja: Bet daudzo momentu radīšana taču arī ir meistarība!!! OK, sava loma tajā ir fiziskajai sagatavotībai, spēles plānam un spēles plāna izprašanai, bet tomēr meistarībai, manuprāt, arī ir liela loma. Praktiski visās līdzšinējās spēlēs mūsējie ir dominējuši laukumā, vienīgi, lai cik dīvaini tas neizklausītos, Vitjaz izskatījās labāki par RD.
Ja spēlētājiem trūkst meistarības, kur rodas šie momenti? Kur pazudusi Žirū AHL demonstrētā meistarība? Vai tad tur vārtsargi izvairās no ripas, vārti lielāki, ripa mazāka? Var jau būt, ka es nespēju atdzīt un sadzīvot ar Pučes kunga atziņu, ka RD hokejistiem KHL latiņa ir par augstu, taču, manuprāt, problēma ir spēlētāju galvās, virknējumos, vairākuma izspēlē un varbūt arī kapteiņa izvēlē (Galviņš rāda labu hokeju - lielisks ir divcīņās, bet vai viņš ir kapteinis?). Kapēc netiek izmantots Ivanāna augums vairākumā vārtu priekšā? Ja pretinieka aizsardzība spēlā agresīvi un presingo, tad mūsējie zin, kas jādara, bet
pasīvas aizsardzības gadījumā izskatās bezpalīdzīgi. Vai treneris to neredz?
Lai vai kā, ļoti ceru, ka notiks kkāds klikšķis Dinamo spēlē un Pučes kungam būs iemesls rakstīt optimistiskākus un priecīgākus rakstus
Sarauj!!!
1. Kapteini izvēlas komanda balsojot pirms sezonas!!!
2. Kāda velna pēc hokeja fani ir iedomājušies ka Raitis ies uz vārtu priekšu un sitīsies un traucēs vārtsargam redzamību. Iet uz vārtu priekšu nenozīmē tikai nostaties tur un viss. Tā ir gadiem izkopjama meistarība kas ļauj iegūt taustāmu rezultātu no tā ka tur kāds stāv. Ja kāds domā ka vārtu priekšā var spēlēt jebkurš tad uztaisām atlasi vīriem virs 150kg un to kurš var aizslidot no soliņa līdz vārtu priekšai parakstam par 20k gada (no gaisa izrauts cipars).

  +7 [+] [-]

, 2012-10-08 11:22, pirms 12 gadiem
Piekrítu shumo, Cibuļska bombardēšana garām vārtiem jau tracina, vienīgais kas priecē, ir Ivanāna atdeve laukumā un Daugaviņa enerģija. Nezinu, ko domāt vispār, nav pierasts, ka Dinamo tik nevarīgs. Spēle ir, momenti ir, vārtu nav ...
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +2 [+] [-]

, 2012-10-08 11:32, pirms 12 gadiem
Opaaa....no kura laika Armandam Hosa kļuvis par "bumbvedēju"!? Kad bija sastāvā tika nolikts nepārtraukti. Tagad, kad jānoliek šitas sastāvs, izrādās Hosa ir bijis labs!! Kaut kā stulbi!!!
...bet vispār tās visas RD štelle ir ļoti interesanta. Pirms pāris sezonām visi brēca "beidzat kombinēt", beidzat pauzēt, metat pa vērtiem, spēlējat vienkāršāk, šuplers tukša vieta u.t.t..
Ko mēs redzam tagad!? Viss ko es te minēju ir piepildījies/,mainījies un atkal nav labi. Tāds kā apburtais loks sanāk...

     [+] [-]

, 2012-10-08 11:34, pirms 12 gadiem
Skatoties uz pirmspēdējo un pēdējo rindkopu vēlētos teikt, ka yapēc hokeju spēlē cilvēki nevis statistika...

  +4 [+] [-]

, 2012-10-08 11:46, pirms 12 gadiem
Lai varbūt visu pēc vakardienas nemālētu tik melnās krāsās, Košečkins mums nekad nav bijis parocīgs vārtu sargs arī iepriekšējās sezonās ar mūsu spīdekļiem ierindā, viņu bija lielas grūtības pārspēt, ja nemaldos tas pats bija arī bullīšos...
Pie tam jau vakar tikpat labi varēja būt arī 4 iemesti vārti, ja nemaldos bija pāris štangas, un 3-5 situācijas kad vienkārši ripa brīnumainā kārtā neiegāja vārtos (5 cm pa labi pa kreisi un būtu bijis gols). Pēc spēles jau arī bijām pārāki.
Vienīgais negatīvais kas krita cīs,, pat tad kad spēlē jau gāja uz beigām un ūdens smēlās mutē, daudzi spēlētāji neatdeva sevi visu un spēlēja bez azarta un cīņas. Domāju to redzēja arī treneri, un tāpēc Ivanāns tika pie balvas, jo bija viens no retajiem, kas vakar cīnījās tiešā un pārnestā nozīmē!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2012-10-08 11:48, pirms 12 gadiem
guvbis rakstīja: Opaaa....no kura laika Armandam Hosa kļuvis par "bumbvedēju"!? Kad bija sastāvā tika nolikts nepārtraukti. Tagad, kad jānoliek šitas sastāvs, izrādās Hosa ir bijis labs!! Kaut kā stulbi!!!
...bet vispār tās visas RD štelle ir ļoti interesanta. Pirms pāris sezonām visi brēca "beidzat kombinēt", beidzat pauzēt, metat pa vērtiem, spēlējat vienkāršāk, šuplers tukša vieta u.t.t..
Ko mēs redzam tagad!? Viss ko es te minēju ir piepildījies/,mainījies un atkal nav labi. Tāds kā apburtais loks sanāk...
Protams ka apburtais loks... Diezgan raksturīga iezīme LV faniem iedomāties ka esam labāki nekā patiesībā!!!

     [+] [-]

, 2012-10-08 12:14, pirms 12 gadiem
picoo rakstīja: Kapteini izvēlas komanda balsojot pirms sezonas!!!
Ne vienmēr un ne visur.
Konkrētajā šīs sezonas RD gadījumā arī tā nebija.

  +5 [+] [-]

, 2012-10-08 12:15, pirms 12 gadiem
NAMEJS 9999 rakstīja: Nedomāju,ka šobrīd Pekkas rīcībā būtu švakāks sastāvs par to, kas bija Šuplera rīcībā pirmajā RD sezonā startējot KHL.
Tieši tā - tāds pats sastāvs, bet ar vienu atšķirību!

Tā bija pirmā sezona ne tikai priekš RD, bet arī priekš KHL.

Bet tagad jau ir 5 sezona! Pārsteiguma vai melnā zirdziņa nebūs!

     [+] [-]

, 2012-10-08 12:18, pirms 12 gadiem
tufijs1984 rakstīja: Bet daudzo momentu radīšana taču arī ir meistarība!!! OK, sava loma tajā ir fiziskajai sagatavotībai, spēles plānam un spēles plāna izprašanai, bet tomēr meistarībai, manuprāt, arī ir liela loma. Praktiski visās līdzšinējās spēlēs mūsējie ir dominējuši laukumā, vienīgi, lai cik dīvaini tas neizklausītos, Vitjaz izskatījās labāki par RD.
Ja spēlētājiem trūkst meistarības, kur rodas šie momenti? Kur pazudusi Žirū AHL demonstrētā meistarība? Vai tad tur vārtsargi izvairās no ripas, vārti lielāki, ripa mazāka? Var jau būt, ka es nespēju atdzīt un sadzīvot ar Pučes kunga atziņu, ka RD hokejistiem KHL latiņa ir par augstu, taču, manuprāt, problēma ir spēlētāju galvās, virknējumos, vairākuma izspēlē un varbūt arī kapteiņa izvēlē (Galviņš rāda labu hokeju - lielisks ir divcīņās, bet vai viņš ir kapteinis?). Kapēc netiek izmantots Ivanāna augums vairākumā vārtu priekšā? Ja pretinieka aizsardzība spēlā agresīvi un presingo, tad mūsējie zin, kas jādara, bet
pasīvas aizsardzības gadījumā izskatās bezpalīdzīgi. Vai treneris to neredz?
Lai vai kā, ļoti ceru, ka notiks kkāds klikšķis Dinamo spēlē un Pučes kungam būs iemesls rakstīt optimistiskākus un priecīgākus rakstus
Sarauj!!!
skriet un cīnīties par iniciatīvu nenozīmē radīt momentus. Radīt momentus nozīmē 2,3 vai 4 apzinātas (uzsveru - apzinātas, nevis kā sanāks) piespēles pretinieka zonā un tad - izšķirošā fāze, radītā momenta realizācija. RD momenti rodās nevis pēc iestrādātām [vai improvizētām] kombinācijām, bet ...uz dullo. Ir vēl viena lieta - piespēļu kultūra. Šinī ciņā arī ir katastrofa...ne mēs varam normāli piespēlēt, ne arī piespēli uzņemt...pie tam tādās situācijās, kad neviens netraucē. Tenisa terminoloģijā tas saucās - nepiespiestās kļūdas (starp citu vajadzētu ieviest tādu rādītāju statistikas ailītē papildus - tur mēs būtu vieni no līderiem ). Tad vēl - kā mēs realizējam standartsituācijas, proti, izgājienus 2:1, 3:1 ?! 3:2 pat nav vērts uz kko cerēt, tāpat skaidrs, ka tur nekā nebūs ...šinī ziņā arī ir absolūtais infantilisms...tāpat - ļoti svarīgs rādītājs, kuru es atgādinu līdz apnikumam - fiziskā sagatavotība, bez kuras nu nekādi nevar, bet ....arī to nevar uzkačāt cik grib, jo katram cilvēkam ir sava robeža...

...ir vēl viena lieta, ko esmu pamanījis - ia runājam par tēmu ''problēma galvās'', tad normālam uzbrucējam ir jāmeklē īsākais ceļš uz vārtiem, ir jābūt veselīgai agresijai vai sportiskajam niknumam. Praksē tas izskatās šādi - ja uzbrucējs iet pa jebkuru no malam virzienā uz vārtiem, tad ir jālaužās uz vārtu priekšu, lai - ja ne gūtu vārtus, tad vismaz radītu paniku un haosu pie pretinieku petaka...kā to darīja vakar uzskatāmi ''Severstaļ'' uzbrucēji ...mūsējie savukārt tādās situācijās 9 reizēs no 10 aizslidos AIZ vārtiem nevis UZ VĀRTU PRIEKŠU....lūk tā arī ir vārtu momentu radīšanas metode un - ne pati sliktākā, bet...ir atkal maziņš ''bet'' - mums galvā nav tāda milzīga pašaizliedzība, lai mēs varētu atļaut sevi sist pēc tāda pārgalvīga manevra, bet ... tas laikam ir vairāk mentalitātes jautājums - pārāk bieži mēs sirgstam ar cacismu...

  +7 [+] [-]

, 2012-10-08 12:23, pirms 12 gadiem
nu ja Daugaviņš saka šādus vārdus- Savu hokeju vēl īsti nevaru spēlēt, jo nezinu, kas te notiek

un«Mēģinu iejusties šajā hokejā, bet katru spēli ir cita maiņa. ", «Otrajā periodā ar Karsumu [Mārtiņu] un Šehuru [Polu] sākām labi, bet trešajā trešdaļā atkal tikām samainīti"

nu tas neliecina neko labu par treneri..

  +3 [+] [-]

, 2012-10-08 12:40, pirms 12 gadiem
Ja pārējie, vai vairākums KHL klubi progresē un profesionālāk komplektē savus sastāvus tad mēs mīdoties uz vietas atpaliekam un paliekam sliktāki. Tā tas ir un rezultāts ir redzams. Pirmie gadi kad varēja laist uz urā ir pagājusi.

  +3 [+] [-]

, 2012-10-08 12:42, pirms 12 gadiem
cienījamais picoo,Paskaties Pekkas interviju,kur viņš pats teica ,ka ir piedāvājis Galviņam kapteiņa pienākumus uz ko viņš pēc pāris dienu apdomāšanas arī pieņēma,kas mani arī izbrīnīja.Es arī piekrītu tufijs1984 un jāiet ir pie vārtiem kapāt un traucēt,ko vakar neskaitāmas reizes arī pieminēja Sorokins...Košečkins visus metienus redzēja un picoo redzējums ka nevienam nav tur jābūt ir smieklīgs,kas tikai pretinieka varotčikam atvieglos dzīvi.mums arī daudz samet no distances,kur kāds traucē,vai izkapā no vārtu priekšas,KAS ARĪ MUMS IR JĀDARA.Puče par daudz pesimistisks,neaizmirstam arī par mūsu budžeta iespējām,un Pekka izdarījis ir ļoti labu darbu,ar Šuplera spēli pat nevar salīdzināt un Šūpim jau 3 komanda 4 gadu laikā un nedomāju ka viņš ilgi būs pie Donbass stūres.TIKAI RIGA,TIKAI DINAMO,sakārtos galvas veči un būs OK

  +1 [+] [-]

, 2012-10-08 12:43, pirms 12 gadiem
udrob4iks rakstīja: es vispar nesaprotu,nokurienes tada dogma radas,ka jacinas,jagrustas,jabakstas vartu prieksa,traucejot vartsargam,stumjot,grusztot aizsargus... es kaut ka neatceros,kad pie veca Tihonova CSKA,piemeram,nekas tamlidzigs netika izkopts un pielietots 90 % no Larionova piecinieka vartiem bija sagriezto karuseliu un saraustitas pretinieku aizsardzibas rezultats,biezi ripa tika ievadita tuksos vartos nekadas bakstisanas pie vartsarga un redzamibas nosegsanas nebija! tas ir primitivais neskatamais Z-Amerikaniu viduvejibu hokejs,NHL zvaigznes sen jau vairs ta nespele kapec mums butu jaturpina sadas antitradicijas? esmu par to,lai mums nakotne butu tadi ka Larionovs,Makarovs,Fetisovs, vai vismaz tadi ka Belavskis,Kercs,Fanduls,Frolikovs,Semerjaks tie ari bija karuseliu meistari!
Jaa, viss jau ir jauki, bet vairaakumaa pie pasiivas aizsardziibas muuseejie nespeej saasinaat speelei. Ja aizsardziiba presingo, tad jaa, tad muuseejie speej ar aatram piespeeleem izvest partneri liidz labai poziicijai, tachu probleema ir ar traapiishanu. Bet ja aizsardziiba ir pasiiva, tad muuseejie leenaam saspeeleejas gar bortu vai zilo liiniju un met pilniigi atklaatus metienus. Ja tajaa briidii buutu kaads vaartu priekshaa, tad arii pretiniekam naaktos vinjam sekot, kas palielinaatu dazhaadu rikoshetu iespeejamiibu. Varbuut jaaimanto viena aizsarga vietaa uzbruceejs, jo Cibuljskis nevar pat tukshos traapiit

  +1 [+] [-]

, 2012-10-08 12:43, pirms 12 gadiem
airgix24 rakstīja: Njā Puča pekku aizstāvēs līdz galam, tikai vai Pučes kungs var izskadrot, kā Jūļa laikā ar garu degunu tika atstāti SKA un Dinamo. Es neticu ka Pekka ir gatavs un būs gatavs ko tādu atkārtot. Puče cenšas parādīt, ka spēlētāji mums ir tikai normāli (klibi) bet nedzirdu nevienu trenera darba iztirzājumu, vai tiešām Pekka ir tik labs. Viņa ipriekšēja trenera karjera to nerāda.
Patiesība ir kaut kur pa vidu, uzskatu ka pekka šai komandai neatbilst vēl vairāk kā Jūlis. Ir viens variants, ko Pekka pateica neilgu laiku esot pie komandas stūres - vajag 12 jaunus uzbrucējus.
...drīkst es mēģināšu izskaidrot Armanda vietā kā Jūļa laikā ar garu degunu tika atstāti SKA un Dinamo ?

..toreiz Dinamo sastavā bija Personības (ar lielo burtu) un tās Personības bija ļoooti ambiciozas ar ļoooti lielu tieksmi pierādīt visiem (pimkārt jau sev), ka - MĒS VARAM !!! Un tad, tādos gadījumos trenera faktors tiek pabīdīts malā (vai - vispār ignorēts) un ...aiziet veči, par Dinamo, par Latviju, par Skaistu Hokeju ....var izdomēt kādus saukļus grib, lai motivētu sevi. Šāda pašrealizācijas un pašapziņas sajūta reizēm ir ļoooti spēcīga, tā materializējas uz laukuma arī ilgtermiņā (nevis tikai uz vienu spēli) bet (atkal maziņš ''bet'')....ir vajadzīgas ambīcijas un pārliecība - ja to nav, tad mēs to vien varam, kā akli [bez iedvesmas] izpildīt tikai ko treneris liek...

...tā reizēm dzīvē (sportā) gadās, ka pie viduvēja trenera komanda nospēlē pārsteidzoši ekselenti....starp citu 2000. gadā bija līdzīgs gadījums, kad LAT izlase PČ H.Vasiļjeva vadībā vinnēja lielo/vareno RUS ...manuprāt sastāvs bija kaujiniecisks, ambiciozs un visādā ziņā varošs, bet....lai piedod man treneris HV - es nēesmu par viņu augstās domās...
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2012-10-08 13:03, pirms 12 gadiem
tapirs19 rakstīja: skriet un cīnīties par iniciatīvu nenozīmē radīt momentus. Radīt momentus nozīmē 2,3 vai 4 apzinātas (uzsveru - apzinātas, nevis kā sanāks) piespēles pretinieka zonā un tad - izšķirošā fāze, radītā momenta realizācija. RD momenti rodās nevis pēc iestrādātām [vai improvizētām] kombinācijām, bet ...uz dullo. Ir vēl viena lieta - piespēļu kultūra. Šinī ciņā arī ir katastrofa...ne mēs varam normāli piespēlēt, ne arī piespēli uzņemt...pie tam tādās situācijās, kad neviens netraucē. Tenisa terminoloģijā tas saucās - nepiespiestās kļūdas (starp citu vajadzētu ieviest tādu rādītāju statistikas ailītē papildus - tur mēs būtu vieni no līderiem ). Tad vēl - kā mēs realizējam standartsituācijas, proti, izgājienus 2:1, 3:1 ?! 3:2 pat nav vērts uz kko cerēt, tāpat skaidrs, ka tur nekā nebūs ...šinī ziņā arī ir absolūtais infantilisms...tāpat - ļoti svarīgs rādītājs, kuru es atgādinu līdz apnikumam - fiziskā sagatavotība, bez kuras nu nekādi nevar, bet ....arī to nevar uzkačāt cik grib, jo katram cilvēkam ir sava robeža...

...ir vēl viena lieta, ko esmu pamanījis - ia runājam par tēmu ''problēma galvās'', tad normālam uzbrucējam ir jāmeklē īsākais ceļš uz vārtiem, ir jābūt veselīgai agresijai vai sportiskajam niknumam. Praksē tas izskatās šādi - ja uzbrucējs iet pa jebkuru no malam virzienā uz vārtiem, tad ir jālaužās uz vārtu priekšu, lai - ja ne gūtu vārtus, tad vismaz radītu paniku un haosu pie pretinieku petaka...kā to darīja vakar uzskatāmi ''Severstaļ'' uzbrucēji ...mūsējie savukārt tādās situācijās 9 reizēs no 10 aizslidos AIZ vārtiem nevis UZ VĀRTU PRIEKŠU....lūk tā arī ir vārtu momentu radīšanas metode un - ne pati sliktākā, bet...ir atkal maziņš ''bet'' - mums galvā nav tāda milzīga pašaizliedzība, lai mēs varētu atļaut sevi sist pēc tāda pārgalvīga manevra, bet ... tas laikam ir vairāk mentalitātes jautājums - pārāk bieži mēs sirgstam ar cacismu...
To jau vairaakkaart ir Matulja kungs uzsveeris, ka LV hokejaa visvairaak pietruukst krievu mentalitaates - nekauniibas. Tapeec arii izlases sniegums ir kljuvis stipri jeelaaks, palicis ir peedeejais mohikaanis Pujacs!!!
Bet tomeer par taam kombinaacijaam "uz dullo" tomeer negribu piekrist, jo nevar 10 ar kapeikaam speelees lielaakoties dziivot pa pretinieku zonu un izveidot neskaitaamus momentus UZ DULLO!!! Ja izietu viena no 10 piespeeleem pretinieku zonaa, tad jaa, bet tomeer, ja sanaak 8 no 10, tad taa ir gan meistariiba, gan var apgalvot, ka taa bija domaats
Par vairaakuma situaaciju pretuzbrukumos gan piekriitu, bet tos muuseejie nav maaceejushi realizeet nekad!!!

     [+] [-]

, 2012-10-08 13:22, pirms 12 gadiem
udrob4iks rakstīja: par to "dosanos uz vartu prieksu" es tev,vecit,nepiekritu sad tad ari slidojot uz aizvarti var radit lielas lietas! plus tas PIETAUPA fizisko speku klrietna dalia no Veina Gretcka rezultativitates punktiem bija tiesi no skaistam,ka konfektes, piespelem no aizvartes,kur vins citreiz pat vairakas sekundes nogaidija,nevis skreja ka auns uz vartiem, izpumpejoties sadursmes ar pretinieka aizsargiem
tāpēc viņš bija/ir GRECKIS, ka varēja dot piespēles kā konfektes no aizvārtes, viņš ir tehnisks un gudrs, pie tam - visu redz. Kāpēc viņam būtu jālaužas uz vārtiem ?! Arī Balderis nekad nav bijis Tarana tipa spēlētājs, jo viņš perfekti prata citas lietas. Katram savs darbs un pienākumi...jautājums tāds - vai mums pašlaik RD komandā ir kāds izpildītājs, kurš varētu uzņemties līdera lomu, spēlēt gudru, tehnisku hokeju ?! Ja nē, tad atliek vien cīnīties vārtu priekšā ar raksturu, ar nepiekāpību, ar gaļu ...

...starp citu - tā nekaunīgā līšana uz vārtu priekšu ir efektīva ne tikai kā vārtu gūšanas moments pats par sevi, bet tas noteikti ietekmē pretinieku psiholoģiski un tas ir legāls-atļauts paņēmiens pretstatā lētām fiziskām un verbālām provokācijām...

...ja izskatam šo momentu līdz galam, tad godīgi sakot šādas izdarības ietekmē arī tiesnesi, jo - gribot-negribot nelielas cilvēciskas simpātijas ir pret to komandu, kura plēšās sevi nežēlojot (visiem taču patīk īsti veči nevis baltrocīši) un tiesnesis šad-tad neapzināti piedod simpātiskākajai komandai kkādus nelielus grēciņus ...tiesnesis taču ir - grozies kā gribi - subjektīvs subjekts...

     [+] [-]

, 2012-10-08 13:27, pirms 12 gadiem
Par to nodzenāšanu nevar piekrist, ka tas nu mūsējos tā nosēdina, ka nav spēka metienam. Atvainojiet, bet NHL noskrien 82spēles un ir spēks gan mest, gan ripas ceļā gulties. Bet te nabaga latvijas princesēm uz slidām baigi daudz jāskraida, tad laikam šēžot tikai savā zonā nav jāskraida un spēki jātērē!!?? Un ne maz tik traki musejie arii neskraida, labi ja viens uzbrucejs nedaudz paslido pretinieka zonā, tjipa presings skaitās!

     [+] [-]

, 2012-10-08 13:45, pirms 12 gadiem
reinolds rakstīja: cienījamais picoo,Paskaties Pekkas interviju,kur viņš pats teica ,ka ir piedāvājis Galviņam kapteiņa pienākumus uz ko viņš pēc pāris dienu apdomāšanas arī pieņēma,kas mani arī izbrīnīja.Es arī piekrītu tufijs1984 un jāiet ir pie vārtiem kapāt un traucēt,ko vakar neskaitāmas reizes arī pieminēja Sorokins...Košečkins visus metienus redzēja un picoo redzējums ka nevienam nav tur jābūt ir smieklīgs,kas tikai pretinieka varotčikam atvieglos dzīvi.mums arī daudz samet no distances,kur kāds traucē,vai izkapā no vārtu priekšas,KAS ARĪ MUMS IR JĀDARA.Puče par daudz pesimistisks,neaizmirstam arī par mūsu budžeta iespējām,un Pekka izdarījis ir ļoti labu darbu,ar Šuplera spēli pat nevar salīdzināt un Šūpim jau 3 komanda 4 gadu laikā un nedomāju ka viņš ilgi būs pie Donbass stūres.TIKAI RIGA,TIKAI DINAMO,sakārtos galvas veči un būs OK
Par Galviņu tiešam nezināju ka tā šogad ir noticis. Bet nedomāju ka kapteinis ir vainīgs ir vainīgs pie rezultāta. Un atceramies uz kāda fona atrodas Galviņš - uz OZO!!! Varbūt Irbe vēl varētu būt līdzvērtīga autoritāte.
Un par vārtu priekšu runājot es neesmu teicis ka tur nav jābūt. Tur ir jābūt. Bet nevar noslēgt līgumu ar lielu un spēcīgu chali kas visu karjeru ir pildījis policista funkcijas un cerēt ka viņš mācēs spēlēt vārtu priekšā!!
Tātad galvenā doma ir '' vajag pārdomātāk komplektēt sastāvu''
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -1 [+] [-]

, 2012-10-08 14:20, pirms 12 gadiem
udrob4iks rakstīja: par tiesnesu simpatijam pret"kapatajiem un"pressingotajiem" nepiekritu KATEGORISKI,tiesi otradi,tie ir vislielakie galvas sapju raditaji arbitriem par Gretcki runajot,vins taks netapauzreiz par tadu Gretcki,kadu mes zinam tur daudz kas bija atkarigs no hokeja skolas,kuru vins ir izgajis kops bernibas un jaunibas,no treneriem,kuru noradijumus un uzstadijumus bija pildijis tad,un velak,brieduma gados,tada veida pilnveidojoties un attistoties ka lielmeistars saubos,vai pie Teda un Pekas,ja sie nodarbotos ar viniu no 14 lidz 30 gadu vecuma, mes vispar zinatu kaut ko par tadu Veinu Gretcki
interesanti, kādā hokeja skolā gāja Greckis - Kanādas vai Eiropas ?! VG ir pilnīgi netipisks kanādiešu spēlētājs, tieši otrādi - viņam ir visas labākās eiropieša spēles stila iezīmes !!! Tā, ka ar skolām te ir maz sakara, visu izšķīra viņa raksturs, gēni, mentalitāte...arī vide (hokeja skola) kko ietekmē, taču dabiskais talants, domāšana ņēma virsroku...par Veinu Grecki varētu teikt tā - nevis viņu izveidoja kkāda skola, bet viņš pats ar savu spēli pārveidoja visu kanādas hokeju līdz nepazīšanai...
1 2 51 komentārs