Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:2840, Did:0, useCase: 3

Arī Palameika neizšauj - 10. vieta

Edmunds Novickis
Edmunds Novickis @EdmundsN

Arī Palameika neizšauj - 10. vieta
Madara Palameika
Foto: AFP/Scanpix

Šodien Riodežaneiro olimpiskajās spēlēs vieglatlētikas stadionā risinājās šķēpmešanas fināls sievietēm. Latviete Madara Palameika, labākajā mēģinājumā aizmetot šķēpu 60.14 metrus tālu, ierindojās 10. vietā. Tikmēr negaidītu uzvaru ar rezultātu 66.18 metri izcīnīja Horvātijas šķēpmetēja Sara Kolaka.

29 gadus vecā Madara Palameika aizvakar kvalifikācijas pirmajā mēģinājumā aizmeta šķēpu 63.03m tālu, uzreiz nodrošinot dalību finālā. Pirms fināla bukmeikeri latvietei atvēlēja tikai 8.-10. vietu starp 12 finālistēm, bet cīņu par zeltu atvēlēja čehietei Barborai Špotākovai, baltkrievietei Tatjanai Hladovičai un polietei Marijai Andrejčikai, kura kvalifikācijā, uzlabojot personīgo rekordu par trim metriem, izdarīja tālāko metienu (67.11m). Finālā visas 12 dalībnieces veica pa trim metieniem, bet pēc tam astoņām labākajām bija tiesības izpildīt vēl pa trim mēģinājumiem.

Pirmajā mēģinājumā tikai viena sportiste, Sunete Viljena (DĀR), kurai 64.92m, raidīja šķēpu tālāk par aizvakar noteikto kvalifikācijas normu. Diemžēl Palameikai pirmais metiens netika ieskaitīts. Tas pats Madarai atkārtojās otrajā reizē, un atlika vairs tikai viens metiens, lai tiktu pie jebkāda rezultāta un, ļoti vēlams, iesprauktos labāko astotniekā. Kad visas bija veikušas otro piegājienu, Viljena joprojām ar to pašu rezultātu bija vadībā, bet 8. pozīcijā esošās Andrejčikas rezultāts tobrīd bija 61.92m.

Kad pienāca Palameikas trešais mēģinājums, bija skaidrs - vajag mest tālāk par 61.92m un ar to pietiks astotniekam, jo 8.-11. pozīcijā esošās šķēpmetējas savus trešos piegājienus tobrīd jau bija veikušas. Diemžēl latvietes raidītais šķēps lidoja 60.14m tālu un ar to bija nepietiekami. Palameikai noslēgumā 10. vieta, bet labākās astoņas turpināja sacensības, veicot vēl pa trim metieniem.

Ceturtajā metienu sērijā beidzot tika pārspēts Viljenas starta mēģinājumā iespētais. Pirms mēneša 21 gada vecumu sasniegusī horvātiete Sāra Kolaka aizlidināja šķēpu 66.18m tālu un no 6. pozīcijas pēkšņi izrāvās vadībā! Andrejčikai piektajā metienā izdevās izvirzīties bronzas pozīcija (64.78m), taču drīz vien polietei virtuālo goda pjedestālu nācās pamest, jo viņu par diviem centimetriem piektajā piegājienā pārspēja Špotākova (64.80m).

2.-7. pozīciju īpašnieces satilpa vienā metrā (64.04m-64.92m), un beigās notika izmisīga cīņa par rezultāta uzlabošanu, taču nevienai tas neizdevās - daļēji ietekmēja arī sākušais lietus. Tādējādi negaidītu zelta medaļu izcīnīja Kolaka, sudrabs Viljenai, bet bronza Špotākovai.

Vieglatlētika, šķēpmešana sievietēm, fināls

VSportisteValstsRezult.
1.S.KolakaHorvātija66.18
2.S.ViljenaDĀR64.92
3.B.ŠpotākovaČehija64.80
4.M.AndrejčikaPolija64.78
5.T.HaladovičaBaltkrievija64.60
6.K.MičelaAustrālija64.36
7.H.LuĶīna64.04
8.K.ObergfelaVācija62.92
9.F.RuisaKolumbija61.54
10.M.PalameikaLatvija60.14
11.L.ŠtālaVācija59.71
12.K.HusongaVācija57.70

Pēdējo OS laureāti vieglatlētikā, šķēpmešana sievietēm

OSZeltsSudrabsBronza
2012B. Špotākova (Čehija)K. Obergfela (Vācija)L. Štāla (Vācija)
2008B. Špotākova (Čehija)M. Abakumova (Krievija)K. Obergfela (Vācija)
2004O. Menendesa (Kuba)S. Neriusa (Vācija)M. Manjani (Grieķija)
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +2 [+] [-]

, 2016-08-19 12:00, pirms 8 gadiem
Lielākā Olimpiādes veiksme - uz Rio netika aizsūtīts Auziņš. Tas jau būtu pāri visām normām.

  +1 [+] [-]

, 2016-08-19 12:01, pirms 8 gadiem
arch122 rakstīja: Vispār jā. Valsts funkcionāriem un atbildīgajiem beidzot jānosaka prioritātes. OS varētu but labs arguments, vai šajā sporta veidā bāzt naudu. Būs apbižotie tas ir skaidrs. Bet populārājos sporta veidos-futbolā, hokejā, basketbolā utt. amatieru masveidīgums ir vajadzīgs un tas ir jāatbalsta, jo kvantiāte ilgtermiņa novedīs pie kvalitātes. Vieglatletika jau īstenībā Latvijā ir amatieru sporta vieds ar izņēmimiem.
Skaidrs, ka būš apbižotie, bet ja paskatās uz hokejistu un hokejistu saimes pārstāvju ieguldījumu Latvijas ekonomikā un salīdzina ar citiem sporta veidiem, tad tas nav salīdzināms.
Pats pamats: Tuvu 20 hallēm un Arēna Rīga!

Daudzi sporta veidi ne tikai nespēj nopelnīt ārzemēs, bet vēl pieprasa, lai valsts viņus dotētu par sasniegumiem, ko neviena cita valsts neatzīst par sasniegumiem, bet gan uzskata par hobijiem!

Ir protams pozitīvi piemēri, bet tādu nav daudz! Profesionāls darbs ir profesionāls darbs un hobijs ir hobijs un tie nav jājauc kopā!

  +1 [+] [-]

, 2016-08-19 12:13, pirms 8 gadiem
flipsider rakstīja: Nevis profesionālam sportam, bet tieši amatieru sportam- 100 dažādiem sporta veidiem, kuri bez OS nekotējas vai vispār nav OS!
Tas ir atkarīgs no tā, kā definē "profesionālu sportu". Bet principā Tev piekrītu. Personīgi es uzskatu, ka daudz lietderīgāk par renes uzturēšanu Siguldā un visu ar to saistīto kolhozu, būtu izveidot un uzturēt brīvi pieejamus basketbola un futbola laukumus pilsētu guļamrajonos. Par tiem miljoniem varētu ļoti daudz ko labu izdarīt un nācijai un valstij no tā būtu daudz lielāks labums par medaļu skeletonā.

     [+] [-]

, 2016-08-19 12:20, pirms 8 gadiem
Antons Upesdeglis rakstīja: Tas ir atkarīgs no tā, kā definē "profesionālu sportu". Bet principā Tev piekrītu. Personīgi es uzskatu, ka daudz lietderīgāk par renes uzturēšanu Siguldā un visu ar to saistīto kolhozu, būtu izveidot un uzturēt brīvi pieejamus basketbola un futbola laukumus pilsētu guļamrajonos. Par tiem miljoniem varētu ļoti daudz ko labu izdarīt un nācijai un valstij no tā būtu daudz lielāks labums par medaļu skeletonā.
Profesionālais sports- Sporta veidi, kur augšgalā ir sportisti, kas piesaista miljonu auditoriju!

     [+] [-]

, 2016-08-19 12:21, pirms 8 gadiem
krēslā_pirdējs rakstīja: piekrītu, ka šajā olimpiādē visvairāk kārtis sajauca Lauras j.ākļa mūžīgais stojaks!
Tev ir kādi pierādījumi vai blakus ar svecīti stāvēji?

     [+] [-]

, 2016-08-19 12:22, pirms 8 gadiem
Apsveicu Madaru ar Olimpisko startu, nekas Tokija paņemsi

  +1 [+] [-]

, 2016-08-19 12:25, pirms 8 gadiem
flipsider rakstīja: Profesionālais sports- Sporta veidi, kur augšgalā ir sportisti, kas piesaista miljonu auditoriju!
Man liekas, ka profesionālis ir tas, kas sevi ar sportošanu var pats nodrošināt.

     [+] [-]

, 2016-08-19 12:25, pirms 8 gadiem
Nevajag jaukt profesionālās komandas un sportistu sponsorus, kuriem ar valsts finansējumu nav sakars. Bet valsts sportam Latvijā atvēl nožēlojami maz.

     [+] [-]

, 2016-08-19 12:27, pirms 8 gadiem
Antons Upesdeglis rakstīja: Man liekas, ka profesionālis ir tas, kas sevi ar sportošanu var pats nodrošināt.
Ir arī otrs variants- sportisti, kas ar savām prasmēm piesaista auditoriju(uzņēmumi tai skaitā), kuriem ir miljoni, miljardi!

Pazīstu vairākus cilvēkus, kas darbojas savā nozarē(ne sports) ar šo otro variantu!

Protams mazu valstu mērogā- tie cipari ir mazāki!

  +1 [+] [-]

, 2016-08-19 12:32, pirms 8 gadiem
Jānis Derums rakstīja: Nevajag jaukt profesionālās komandas un sportistu sponsorus, kuriem ar valsts finansējumu nav sakars. Bet valsts sportam Latvijā atvēl nožēlojami maz.
Ko darīt? Iecelt Jāni Derumu par LOK šefu vai izglītības ministru?

     [+] [-]

, 2016-08-19 12:33, pirms 8 gadiem
Jānis Derums rakstīja: Nevajag jaukt profesionālās komandas un sportistu sponsorus, kuriem ar valsts finansējumu nav sakars. Bet valsts sportam Latvijā atvēl nožēlojami maz.
Nevarētu teikt, ka maz, bet nav pareizs sadalījums!

  +1 [+] [-]

, 2016-08-19 12:34, pirms 8 gadiem
valjero rakstīja: Ko darīt? Iecelt Jāni Derumu par LOK šefu vai izglītības ministru?
Necirtīs!

  +3 [+] [-]

, 2016-08-19 12:40, pirms 8 gadiem
Jānis Derums rakstīja: Nevajag jaukt profesionālās komandas un sportistu sponsorus, kuriem ar valsts finansējumu nav sakars. Bet valsts sportam Latvijā atvēl nožēlojami maz.
Tieši Tu jau esi tas kurš jauc kopā amatierus un profesionāļus.
Par naudu. Nauda ir tik cik viņa ir un manuprāt to atvēl pietiekami, vienkārši tā tiek daudz kur izsaimniekota neefektīvi. Nevajag sapņot, ka naudas paliks vairāk. Ir jācenšās izspiest maksimumu no tā kas jau ir, strādāk efektīvāk. Tur jau ir tā lielākā problēma.

     [+] [-]

, 2016-08-19 12:47, pirms 8 gadiem
Kanādas šissezonas budžets..
Own The Podium - Winter Sports 2016-2017

  +1 [+] [-]

, 2016-08-19 12:56, pirms 8 gadiem
Par to ka šogad nav medaļas nav jākaunas.

Jākaunas ir par to, ka mūsu tautieši berž tualetes Anglijā priekš melnajiem.

  +1 [+] [-]

, 2016-08-19 13:01, pirms 8 gadiem
ice F-1 rakstīja: Kanādas šissezonas budžets..
http://www.ownthepodium.org/Funding/Winter-Sports-2016-2017
Kanādas GDP ir 1,462 miljardi, Latvijai 28 miljardi! Tieši 52x lielāks!
18milj/52= 350 tūkstoši, ko vajadzētu atvēlēt ziemas sporta veidiem!

     [+] [-]

, 2016-08-19 14:05, pirms 8 gadiem
Jānis Derums rakstīja: Nav jau runa konkrēti tikai par Madaru, bet valsts attieksmi pret sportu. Kurā valstī sportam vēl ir tik niecīgs valsts atbalsts? Te jau var vilkt paralēles ar daudzām nozarēm Latvijā- medicīnu u.t.t.
Beidz, Derum!
Kas Madarai trūka?! Kādu atbalstu vēl viņai vajadzēja?!?
Tikai kārtības galvā. Viņa svarcelšanā varētu startēt gadu
patrenējoties.

P.S. Laurai manēža laba trūkst, bet tad varbūt Kuldīgā var patrenēties 3 x nedēļā tos veidus, kas nav droši Manēžā vai zem Tribīnēm.

     [+] [-]

, 2016-08-19 14:08, pirms 8 gadiem
arch122 rakstīja: Tas melnais čalis, kas pie večiem labi met, youtubā iemācījās kā aizmest 90 m laikam.
pareizāk sakot 81
tad jau gan viņam bija treneris
bet nu Sirmais un Štro var pasapņot par tādu ciparu...

  +1 [+] [-]

, 2016-08-19 14:13, pirms 8 gadiem
FUNS rakstīja: Cilvēki nav roboti un vienā dienā viss kas var gadīties, vienās sacensībās arī. Sportistu spēks parādās ilgstošās sacensībās ka pasaules kauss. PK nevar nejauši uzvarēt bet OS gan. Horvātietes uzvara šķēpmešanā-veiksme arī noteikti stāvēa klāt.
Atkal advokāta dziesmas, šaj pārstāvei arī meistarības trūkst?

  -1 [+] [-]

, 2016-08-19 14:15, pirms 8 gadiem
Visu LOK ar to šķielējošo pirduku Vrubļevski sen bija laiks atlaizt Bet Latvijas sports degradējas valsts politikas dēļ! Tikko kads sportists gūst panākumus tā visādi āksti kā Vējonis vai Vinjam līdzīgi baigie draugi bet reāli valsts politika neatbalsta savus sportistus bet gan visadus funkcionārus kas sezh siltos krēslos un zog pats pāris gadus atpakaļ noziedoju basketbola federācijai 6000 LVL no oficiāla ienākuma dalju ka likums atljauj tagad nesen man VID palūdza vēlreiz samaksāt shis 6000lvl plus vel kavējuma procenti tapec ka Šnepsts kauns līguma vienu teikumu bija nepareizi uzrakstījis kad vērsos pie basketbola federācijas ar jautajumu lai man atgriezh naudu vai lai līgumus pareizi raksta mani pasūtīja trīs mājas tālāk es jau, protams samaksāju, tos tukstoshus mūsu valstij vēlreiz bet sportam iznjemot sūdu uz kocinju dzive vairs neziedoshu tāpēc vēlreiz saku paši sportisti nav vainīgi bet šitie funkcināri vispār nav vajadzīgi

  -1 [+] [-]

, 2016-08-19 14:33, pirms 8 gadiem
Taskanji rakstīja: Visu LOK ar to šķielējošo pirduku Vrubļevski sen bija laiks atlaizt Bet Latvijas sports degradējas valsts politikas dēļ! Tikko kads sportists gūst panākumus tā visādi āksti kā Vējonis vai Vinjam līdzīgi baigie draugi bet reāli valsts politika neatbalsta savus sportistus bet gan visadus funkcionārus kas sezh siltos krēslos un zog pats pāris gadus atpakaļ noziedoju basketbola federācijai 6000 LVL no oficiāla ienākuma dalju ka likums atljauj tagad nesen man VID palūdza vēlreiz samaksāt shis 6000lvl plus vel kavējuma procenti tapec ka Šnepsts kauns līguma vienu teikumu bija nepareizi uzrakstījis kad vērsos pie basketbola federācijas ar jautajumu lai man atgriezh naudu vai lai līgumus pareizi raksta mani pasūtīja trīs mājas tālāk es jau, protams samaksāju, tos tukstoshus mūsu valstij vēlreiz bet sportam iznjemot sūdu uz kocinju dzive vairs neziedoshu tāpēc vēlreiz saku paši sportisti nav vainīgi bet šitie funkcināri vispār nav vajadzīgi
Noziedoji 6000 latu, bet pats pat lāgā rakstīt nemāki? Kā tad tu tādus ienākumus nopelnīji, būdams gandrīz vai analfabēts? Jauks satīrisks stāsts tev padevies, draugs!

     [+] [-]

, 2016-08-19 14:33, pirms 8 gadiem
sasperjods-k rakstīja: bet nu Sirmais un Štro var pasapņot par tādu ciparu...
Par 90? tur nav ko sapņot. Stabili un regulāri pa sezonu mest ap 85, jau būs daudz prasīts.

  -2 [+] [-]

, 2016-08-19 14:34, pirms 8 gadiem
Un nevajaga sportistus nomelnot ka te lasu komentāros sportisti pareizi dara ka rīkojas ka vinjiem labak jo savus sasniegumus Vinji panāk pateicoties savam darbam un vinju vecāku ieguldītajam gan darbam, gan līdzekļiem tāpēc lai kādi būtu Biedriņš vai KP basketbolā kaut vai pareizi dara ka nespēlē izlasē, jo valsts Vinjus nekad nav atbalstījuse tieshi otrādi valsts vel skatās lai pietiekoshi nodokljus iekasētu no vinju algām

  -1 [+] [-]

, 2016-08-19 14:36, pirms 8 gadiem
To Anton aizej noslauc sev tesmeni pirms kaut ko izdvess

     [+] [-]

, 2016-08-19 14:42, pirms 8 gadiem
Antons Upesdeglis rakstīja: Noziedoji 6000 latu, bet pats pat lāgā rakstīt nemāki? Kā tad tu tādus ienākumus nopelnīji, būdams gandrīz vai analfabēts? Jauks satīrisks stāsts tev padevies, draugs!
Tu gadijuma neesi Antons Končita uz bildes tāds putnubiedēklis

  +1 [+] [-]

, 2016-08-19 15:09, pirms 8 gadiem
Antons Upesdeglis rakstīja: Tas ir atkarīgs no tā, kā definē "profesionālu sportu". Bet principā Tev piekrītu. Personīgi es uzskatu, ka daudz lietderīgāk par renes uzturēšanu Siguldā un visu ar to saistīto kolhozu, būtu izveidot un uzturēt brīvi pieejamus basketbola un futbola laukumus pilsētu guļamrajonos. Par tiem miljoniem varētu ļoti daudz ko labu izdarīt un nācijai un valstij no tā būtu daudz lielāks labums par medaļu skeletonā.
Tu taču saproti, ka dēļ šitā, ko Tu te uzrakstīji kādam tagad aiz dusmām galva kūp un putas pa lūpām. Un visi iespējamie lāsti tiek Tev uzlikti.

     [+] [-]

, 2016-08-19 15:17, pirms 8 gadiem
arch122 rakstīja: Tu taču saproti, ka dēļ šitā, ko Tu te uzrakstīji kādam tagad aiz dusmām galva kūp un putas pa lūpām. Un visi iespējamie lāsti tiek Tev uzlikti.
Saprotu! Bet nu tik liels Minhauzena sindroms, kā lietotājam Taskanji, sen nebija redzēts. Un vēl tās smejošās sejiņas katra teikuma galā! Katrs viņa uzrakstītais teikums ir pērle.

     [+] [-]

, 2016-08-19 15:25, pirms 8 gadiem
vnk_fans rakstīja: Sportisti, jus neesiet vieni,






Jus esat nulles.
Kas tu tāds esi,lai drīkstētu tā teikt?Ja spēj aiziet 100 metri līdz veikalam un panest 5 kg iepirkumu maisiņu,esi varonis? Ja tavs vārds ir Jānis Lūsis,tad var kaut ko tik stulbu pateikt. Savādāk sēdi būdā un nevaukšķi.

     [+] [-]

, 2016-08-19 15:26, pirms 8 gadiem
Antons Upesdeglis rakstīja: Saprotu! Bet nu tik liels Minhauzena sindroms, kā lietotājam Taskanji, sen nebija redzēts. Un vēl tās smejošās sejiņas katra teikuma galā! Katrs viņa uzrakstītais teikums ir pērle.
Vismaz var uzreiz saprast, ka jāliek ignors. Nevajag sevi mocīt ar tiem grūti salasāmajiem palagiem un smailiju aiz katra teikuma.
Tūlīt te parādīsies kāds renes fanāts un izlasīs tavu ''ķecerīgo'' komentāru, un piedraudēs ar sadedzināšanu uz sārta.

     [+] [-]

, 2016-08-19 15:27, pirms 8 gadiem
burkans21 rakstīja: Par to ka šogad nav medaļas nav jākaunas.

Jākaunas ir par to, ka mūsu tautieši berž tualetes Anglijā priekš melnajiem.
100+ tev

  -1 [+] [-]

, 2016-08-19 15:33, pirms 8 gadiem
arch122 rakstīja: Vismaz var uzreiz saprast, ka jāliek ignors. Nevajag sevi mocīt ar tiem grūti salasāmajiem palagiem un smailiju aiz katra teikuma.
Tūlīt te parādīsies kāds renes fanāts un izlasīs tavu ''ķecerīgo'' komentāru, un piedraudēs ar sadedzināšanu uz sārta.
Arī taisnība, bet man patīk par tādiem pasmieties. Darba diena ātrāk un jautrāk paiet. Es pat darbā skaļi viņa komentāru nolasīju, viss kolektīvs veselīgi pasmējās.

     [+] [-]

, 2016-08-19 15:33, pirms 8 gadiem
arch122 rakstīja: Par 90? tur nav ko sapņot. Stabili un regulāri pa sezonu mest ap 85, jau būs daudz prasīts.
es runāju, ka par stabilu 81m, ko Jego iemācījas jutubē, būtu jāsapņo šosezon

     [+] [-]

, 2016-08-19 15:36, pirms 8 gadiem
aksels82inbox.lv rakstīja: Piemirsi par Bergmani. Viņš arī ir Rio. Un viņa komentēšana ir superīga.
Par Ošenieku un LTV pirms dažiem mēnešiem Jurisons Sporta avīzē jau skaidri pateica visu. Nevaru viņam nepiekrist.
VV twitterī jau rakstija, ka viens LTV žurnālists RIO izmaksājot ap 8000 eiro.
Ko Jurisons pateica par Reini?