Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:2889, Did:0, useCase: 3

Berkulis: "Tas ir ļoti negaidīti un pat nepatīkami..."

Berkulis: "Tas ir ļoti negaidīti un pat nepatīkami..."
Intars Berkulis
Foto: Romāns Kokšarovs/f64

Latvijas biatlona izlases treneris Intars Berkulis pēc Phjončhanas olimpisko spēļu 20 km individuālās distances nespēja atbildēt, kās noticis ar Andreju Rastorgujevu, kurš pieļāva sešas kļūdas, tai skaitā četras, šaujot guļus.

"Nav pat lāga, ko komentēt," atzīst Berkulis. "Pirmajā šaušanā mainījās vējš, mazliet no labās pacēla visus šāvienu uz gabarīta vienpadsmit, bet otrajā šaušanā vējš atkal no kreisās puses bija spēcīgāks vējš. Trešajā šaušanā trīs kļūdas bija ļoti negaidītas. Parasti ir problēmas ar stāvus šaušanu, bet šoreiz sanāca guļus šaušanā. Neesmu vēl saticis Andreju, būs jāprasa viņam, vai viņš kaut ko grieza vai negrieza."

"Pirms sacensībām viss bija kārtībā. Piešaude bija ļoti laba. Nebija kur piesieties, viss pa centru," atklāj treneris. "Pirms šodienas Andrejs masu startā bija 22. vietā. Skatīsimies, kā būs, kad saskaitīs visus punktus. Cerēsim, ka šis nebija pēdējais starts."

"Sajūtu ziņā ir ļoti negaidīti un pat nepatīkami. Domāju, ka Andrejam pašam ir vēl nepatīkamāk. Trīs sodi vienā šaušanā guļus - tā šosezon vēl nebija bijis. Vējā viņš tika galā, bet šodien šeit netika..." neizpratnē ir treneris.

"Nezinu, neko nevaru komentēt," lakonisks pēc starta bija Andrejs Rastorgujevs. "Jārunā ar treneriem un servisu, kas bija trasē. Viss bija kārtībā. Nezinu, kas notika, jārunā ar treneriem."

  +1 [+] [-]

, 2018-02-15 18:48, pirms 7 gadiem
Nu ja! Jo ātrāk slēpo, jo sliktāk šauj! ..ja slēpotu ļoti lēni, tad šautu vislabāk - ar 80% kļūdu! Normāli nostartēja, ņemot vērā, ka biatlona federācija+berkulis ignorē LV esošus šaušanas trenerus un klausas vien komplimentus/labus vārdus par milzu naudu no dažiem ārzemniekiem...

     [+] [-]

, 2018-02-15 18:55, pirms 7 gadiem
Lionels rakstīja: es par tiem, kas te augsaa raksta, ka nav ko briiniities un tas ir Andreja liimenis
un tā "galva" (ļoti plašs jēdziens) pie līmeņa nepieder? Cik zinu, šaušana ir biatlona sastāvdaļa un tur bez "galvas" nekādi. Ja viņš regulāri tā šauj, tātad tas ir viņa līmenis šaušanā.

 +11 [+] [-]

, 2018-02-15 18:56, pirms 7 gadiem
Šoreiz šaušana varbūt nedaudz zem sava vidējā līmeņa, bet kopumā jau nekāds pārsteigums nav.

Atskatoties uz Andreja šaušanas statistiku. Augstākā līmeņa sacensībās kopš 2009. gada Andrejs sprintā piedalījies 77 reizes. Pilnībā precīzi šāvis 5 reizes, tostarp 1 reizi Eiropas čempionātā. Pēdējā reize 14/15. gada sezonā. Vēl 22 reizes sacensības beidzis ar 1 kļūdu. Pārējās reizes 2 vai vairāk kļūdas. Tātadcerība, ka Andrejs būs precīzs sprintā - 6,5%.

Ja skatās distances ar 4 šautuvēm (iedzīšana, masu starts, 20km), tad Andrejs savā profesionālajā karjerā piedalījies 92 šādās sacīkstēs, un tikai vienreiz sašāvis visus mērķus, un tas notika iepriekšējā olimpiskajā sezonā, iedzīšanas sacensībās. Vēl 6 reizes sacensības beigtas ar 1 kļūdu, 10 reizes ar 2 kļūdām. Tas nozīmē, ka iespējamība, ka Andrejs šādā distancē būs precīzs ir tikai 1%, iespēja, ka būs 2 kļūdas vai mazāk - 18,5%.

Ja atsevišķi apskata svarīgākās sacensības (olimpiskās spēles (OS), pasaules čempionāts (WČ)), tad nevienā no distancēm Andrejs nekad nav sašāvis precīzi visus mērķus (kopā 25 sacensības - 9 OS, 16 WČ). Tātad iespējamība, balstoties uz iepriekšējiem rezultātiem, ka Andrejs sašaus precīzi ir apaļa 0%. Ar vienu kļūdu Andrejs finišējis 3 reizes (1 OS sprints, 1 OS iedzīšana, 1 WČ sprints). Ar divām kļūdām finišējis vēl 1 reizi (1 WČ sprints). Tātad iespēja, ka Andrejs svarīgākajās sacensībās kļūdīsies mazāk kā 3 reizes ir 16%.

Šī statistika tikai parāda, ka rezultāti ir pat ļoti likumsakarīgi, un ja salīdzina pa sezonām, tad kopumā nekas daudz nav mainījies, līdz ar to cerēt, ka pēkšņi nu tik būs medaļas, nav pamata. Statistika rāda, ka pat ja Andrejs kādreiz izšaus, vislielākā iespēja, ka tas notiks tieši pasaules kausa posmos, nevis olimpiskajās spēlēs vai pasaules čempionātos. Protams, statistika ir tikai statistika, bet tas ir ļoti labs orientieris, lai saprastu cik liels pamats ir cerēt uz medaļām. Tas, protams, nemaina faktu, ka vienalga turpināšu atbalstīt Andreju, tomēr nebūšu ļoti vīlies, ja panākumi izpaliks.

Tīri intereses pēc M. Furkada statistika, skatoties tikai šo sezonu. Šīs sezonas laikā Furkads 4 reizes sprintā šāvis bez kļūdām, kamēr distancēs ar 4 šautuvēm precīzs bijis 1 reizi. Kā var redzēt - Furkada vienas sezonas statistika ir tāda pati kā Andreja gandrīz 10 sezonu statistika. Tas arī parāda kāpēc Furkads ir virsotnē, bet Andrejs tur neatrodas.

  +4 [+] [-]

, 2018-02-15 18:58, pirms 7 gadiem
Priecājamies par to,kas ir,jo nav mums tādu resursu,lai mūsējie brauktu visai pasaulei pa priekšu!Ceruka masiniekā būs labākais rezultāts!

  -1 [+] [-]

, 2018-02-15 19:03, pirms 7 gadiem
šodien vējš traucēja pavisam 9 sportistiem - kuriem 6 un vairāk kļudas, bet 17 sportisti ar vienu vai 0 kļūdām šodien šāva aizvējā!

     [+] [-]

, 2018-02-15 19:07, pirms 7 gadiem
Jā Jimmy, statistika melo vismazāk! piekrītu! bet pēc varbūtības teorijas jābūt atkal kādam startam ar ne vairāk kā 1 kļūdu uz 4 šautuvēm, un kāpēc lai tas nebūtu masu startā! Principā arī 2 kļūdas ir medaļas tuvumā!

  +2 [+] [-]

, 2018-02-15 19:09, pirms 7 gadiem
AllBlacks rakstīja: wau, kas par ekspertīzi šeit pat mājsaimnieces un vecmāmiņas nobāl. Gudru ģīmi sagvelzi absolūti pašsaprotamas lietas.
Kāpēc tu domā, ka vecmāmiņas no sporta neko nesaprot?

     [+] [-]

, 2018-02-15 19:21, pirms 7 gadiem
Vajadzīgs psihologs, kas māca kā uzvesties šautuvē! Izskatās, ka saflammējās un bliež bez domāšanas.

  +1 [+] [-]

, 2018-02-15 19:22, pirms 7 gadiem
sandza rakstīja: Jā Jimmy, statistika melo vismazāk! piekrītu! bet pēc varbūtības teorijas jābūt atkal kādam startam ar ne vairāk kā 1 kļūdu uz 4 šautuvēm, un kāpēc lai tas nebūtu masu startā! Principā arī 2 kļūdas ir medaļas tuvumā!
Protams, ja tāda iespēja nepastāvētu, tad jau nebūtu vērts nemaz sekot līdzi. Tā gan bija tikai tīri Andreja statistika, nesalīdzinot pret vidējo šaušanas precizitātes rādītāju attiecīgajās sacensībās, līdz ar to, iespējams, ka sacensībās, kur šaušanas apstākļi ir apgrūtinošāki (kā šobrīd OS), Andreja rādītāji ir vēl zemāki, un iespēja sašaut ar 1 vai mazāk kļūdām ir vēl niecīgāka.

  -4 [+] [-]

, 2018-02-15 20:23, pirms 7 gadiem
Vāji...
Kopš sezonas 3 posma jau redzams bija, ka Rastijs čakarē savu pārliecību, nevienu posmu nemēģinot sašaut pa nullēm. Olimpiskajās spēlēs Olimpiskajā spriedzē viss nāca ārā reiz 2.

Lūdzu Maļuhina taktiku masu startā., lai vismaz viens top10 sanāk.

  +3 [+] [-]

, 2018-02-15 20:30, pirms 7 gadiem
Īsāk sakot, visu sezonu sevi ir programmējis uz šo.

Es palieku Rastija pusē un priecāšos par katru veiksmi.
Bet neveiksmes paliek ar vien likumsakarīgākas, līdz ar ko nav ne gaidu, ne cerību, ne vilšanos.

     [+] [-]

, 2018-02-15 20:42, pirms 7 gadiem
"Nav pat lāga, ko komentēt," atzīst Berkulis "vienkārši PRETīGI" !

  +1 [+] [-]

, 2018-02-15 20:51, pirms 7 gadiem
Tas ir ļoti nepatīkami bet ne negaidīti. Sportisti ir tādi paši cilvēki ar tīri individuālām spējām izturēt nervu spriedzi. Kaut ko gan jau var uztrenēt bet ne to kas ir iedzimts.

  +1 [+] [-]

, 2018-02-15 20:56, pirms 7 gadiem
Vēlam veiksmi massu startā, ja tādā tiks.

     [+] [-]

, 2018-02-15 21:00, pirms 7 gadiem
cobham rakstīja: Tu mani nesaprati, bet jautājums bija, kāpēc treniņu procesā nevar koncentrēties uz šaušanu nevis slēpošanu tik daudz
Mačos jākoncentrējas uz šaušanu, nevis slēpošanu!
Darbonis parastais vienmēr dara visvairāk to, kas vislabāk sanāk!
Bet jādara viss, ne tikai tas, kas sanāk!

  +1 [+] [-]

, 2018-02-15 21:15, pirms 7 gadiem
Slēpošana patiešām ir visa ļaunuma sakne. Ja nebūtu slēpojis, līdz garām šaušanai nemaz nebūtu nonācis!

     [+] [-]

, 2018-02-15 21:20, pirms 7 gadiem
M rakstīja: Slēpošana patiešām ir visa ļaunuma sakne. Ja nebūtu slēpojis, līdz garām šaušanai nemaz nebūtu nonācis!
Psihologi māca visu cirst saknē.
Nepeļam jau Rastiju - uz visu jāskatās arī ar daļu humora!!!