Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:2274, Did:0, useCase: 3

Apinis kļūst par četrkārtēju paralimpisko spēļu čempionu

Rolands Eliņš

Apinis kļūst par četrkārtēju paralimpisko spēļu čempionu
Aigars Apinis
Foto: Romāns Kokšarovs/F64

Riodežaneiro paralimpisko spēļu pirmajā dienā Latvijas izlases dalībnieks Aigars Apinis ar rezultātu 20.83 metri triumfēja diska mešanas sacensībās un ieguva savu ceturto paralimpisko zelta medaļu un astoto medaļu kopumā.

Vienā no Rio paralimpisko spēļu programmas pirmajām disciplīnām – diska mešanā F51 un F52 grupā – startēja viena no Latvijas delegācijas galvenajām cerībām Aigars Apinis. 43 gadus vecais Apinis piedalījās savās piektajās paralimpiskajās spēlēs. Viņa konkurentu sarakstā bija seši citi sportisti, to vidū arī lietuvietis Ķestutis Skucs.

Lai arī iepriekš Apinis ar lieliskiem panākumiem piedalījies arī lodes grūšanas sacensībās, šoreiz Rio spēlēs viņam paredzēta dalība tikai diska mešanā, kurā viņš paralimpisko medaļnieku pulkā bijis jau četras reizes pēc kārtas.

Sacensību sākumā labāko rezultātu uzrādīja horvāts Velimirs Sandors (18.24 metri), taču viņu pārspēja polis Roberts Jahimovičs, pagājušā gada pasaules vicečempions. Viņš raidīja disku 19.10 metru tālumā un pirms Apiņa metienu sērijas bija zelta pozīcijās.

Taču Apinis jau savā pirmajā metienā pārspēja visus konkurentus, uzrādot rezultātu 19.90m. Otrajā mēģinājumā tika pielikti vēl 12 centimetri un pārsniegta 20 metru robeža (20.02m), bet pēdējā metienā rezultāts tika uzlabots līdz 20.83m. Jāatgādina, ka Apinim šajā disciplīnā pieder gan pasaules rekords (21.44m), gan paralimpisko spēļu rekords (21.00m), līdz kuram šoreiz gan nedaudz pietrūka.

Otrajā metienu sērijā Sandors savu rezultātu neuzlaboja, bet to paveica lietuvietis Skucs, paceļoties uz ceturto vietu. Arī polis Jahimovičs Apinim tuvāk nepietuvojās, līdz ar to šaubu par uzvarētāju vairs nebija. Apinis savā otrajā metienu sērijā vēl divreiz pārsniedza 20 metru robežu (20..05 un 20.35), bet zeltu nesošo rezultātu vairs neuzlaboja.

Šī Apinim ir ceturtā zelta medaļa paralimpiskajās spēlēs un trešā tieši diska mešanā. Viņa rēķinā arī divas sudraba medaļas un divas bronzas medaļas, kopumā jau veselas astoņas medaļas.

Paralimpiskās spēles, diska mešana F51-F52

V.SportistsValstsRez.
1.A. ApinisLatvija20.83
2.R. JahimovičsPolija19.10
3.V. SandorsHorvātija18.24
4.A. ImianovskisPolija16.33 PB
5.Ķ. SkucsLietuva17.08
6.E. EspinosaMeksika15.59
7.A. KumarsIndija-

Latvijas delegācija Rio paralimpiskajās spēlēs

Sportistu sastāvs: Diāna Dadzīte, Taiga Kantāne, Aigars Apinis, Edgars Bergs, Rihards Snikus, Poļina Rožkova, Ieva Melle, Gints Jonasts, Eduards Pupelis, Žanna Čveckovska, Jānis Plotnieks.
Treneru sastāvs: Aldis Šūpulnieks, Olga Šellere, Maija Ukstiņa, Mihails Jefremenko, Aleksandrs Lavrenovs, Eduards Lapsiņš un Haralds Lučkovskis.
Tehniskie pārstāvji: Zane Skujiņa, Daiga Dadzīte, Gunta Ozoliņa, Daria Tikhomirova, Zane Apiņa, Sandra Rozenštoka, Signe Rinkule, Marita Šteinberga.

Latvijas sportistu starti Rio paralimpiskajās spēlēs

DatumsLaiksSportistsDisciplīna
9.09.15:30-16:50Žanna CvečkovskaArēšana TA2x p/b
15:30-16:50Eduards PupelsAirēšana TA2x p/b
10.09.15:00-17:00Gints JonastsLokšaušana/Recuve
21:00-00:00Gints JonastsLokšaušana/Recuve
15:00-17:00Ieva MelleLokšaušana/Recuve
21:00-00:00Ieva MelleLokšaušana/Recuve
15:30-16:50Žanna CvečkovskaArēšana TA2x p/b
15:30-16:50Eduards PupelsAirēšana TA2x p/b
16:04-16:12Jānis PlotnieksPeldēšana 100 m uz muguras
23:38-02:30Diāna DadzīteVieglatlētika/Šķēps
11.09.01:54-02:01Jānis PlotnieksPeldēšana 100 m uz muguras
15:00-18:30Gints JonastsLokšaušana/Recuve
15:00-18:30Ieva MelleLokšaušana/Recuve
21:00-00:50Gints JonastsLokšaušana/Recuve
21:00-00:50Ieva MelleLokšaušana/Recuve
Žanna CvečkovskaArēšana TA2x Fināli
Eduards PupelsAirēšana TA2x Fināli
12.09.20:00-22:42Rihards SnikusPara-iejāde/Komandas
13.09.00:05-01:15Edgars BergsVieglatlētika/Lode
15:00-23:17Poļina RožkovaRatiņpaukošana
15:00-19:00Gints JonastsLokšaušana/Recuve
21:00-01:30Gints JonastsLokšaušana/Recuve
15.09.00:10-01:20Taiga KantāneVieglatlētika/Lode
15:00-19:00Ieva MelleLokšaušana/Recuve
20:00-22:42Rihards SnikusPara-iejāde/Individuālais
21:00-01:30Ieva MelleLokšaušana/Recuve
16.09.20:10-21:06Rihards SnikusPara-iejāde/Brīvais stils
17.09.16:08-19:00Diāna DadzīteVieglatlētika/Disks
23:45-00:55Taiga KantāneVieglatlētika/Disks

Izmantotie resursi:
https://www.rio2016.com/en/paralymp...

     [+] [-]

, 2016-09-08 21:00, pirms 8 gadiem
Super! Visu cieņu!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2016-09-08 21:28, pirms 8 gadiem
Lieliski!

     [+] [-]

, 2016-09-08 21:49, pirms 8 gadiem
Vadim, beidz skaust! Tu neesi invalīds, tāpēc nezini, ka kaļaskā grūti mest!

  +1 [+] [-]

, 2016-09-08 21:52, pirms 8 gadiem
Savādi: sāk likties, ka tieši paralimpiskās spēles sevī vairak iemieso olimpiskās saliedētības, respektta un sportiskā gara fīču..
Visu cieņu Apinim. Esi godam nopelnījis katru centu.

     [+] [-]

, 2016-09-08 21:52, pirms 8 gadiem
būtu palicis pēdejais arī būtu prēmija, ieteiktu visiem invalīdiem, izpētīt šo naudas bedri, dažās disciplīnās , kur ir tikai 6 dalībnieki ir garantēta prēmija no valsts kaut vai izejot uz starta, nu neticu, ka kāds kādam invalīdam aizliegtu sportot...

  +3 [+] [-]

, 2016-09-08 21:57, pirms 8 gadiem
LTG Līkuls rakstīja: Un kāpēc lai tā nebūtu? Viņi arī ir cilvēki, nevis meža briesmoņi. Kāpēc viņiem jābūt apdalītiem un jāsaņem mazāk par tiem otriem?
Tāpēc, ka Olimpiskās spēles, kurās sacenšas labākie šīs zemes atlēti, ir tikai vienas.
Paralimpiskās spēles, studentu, skolnieku, šahistu un bļitkotāju olimpiādes arī ir cienījami pasākumi, taču nav korekti tās pielīdzināt īstajām OS!

  -1 [+] [-]

, 2016-09-08 22:00, pirms 8 gadiem
zanis-pleve rakstīja: Piedod, bet Tu, cerams, bez invaliditātes, tomēr esi cirvis.
Jā, nekorekti uzdrukāts, taču doma paliek tā pati - kāpēc 1/7 būtu jāsaņem lielāka prēmijā kā, piemēram, Ļenai Prokopčukai, kura spēj nofinišēt 12.vietā no simtiem tūkstošu konkurentu?

Par makšķerniekiem vienmēr visi ierēc, bet te saprotama pietāte - varoņi vien par to, ka tikuši tik tālu.

Nē, es pilnībā nepiekrītu, lai gan visu cieņu Apiņa kungam.
Sorry par nepopulāro viedokli

  +1 [+] [-]

, 2016-09-08 22:44, pirms 8 gadiem
Pievienojos dažiem atsauksmju rakstītājiem, ka prēmijas ir pārspīlētas. Tās principā ir pārspīlētas arī olimpiešiem, bet paralimpiešiem vēl daudz izteiktāk. Valsts mētājas ar naudu. Visu cieņu Apinim, paklanos viņa priekšā, bet šis panākums nav desmitiem tūkstošu eiro vērts. Nu nav.

Interesanti būtu zināt, kādi ir prēmiju apjomi paralimpiešiem citās valstīs. Nav Latvija kaut kāds ārprātīgs piemērs ārpus rāmjiem? Nu neticu, ka citas valstis arī tik neprātīgas prēmijas dāvā.

     [+] [-]

, 2016-09-08 22:45, pirms 8 gadiem
Nesaprotu kādēļ tāda ažotiotāža, ir viens salīdzinājums ka invalīdu sports nav ētisks jo tas atgādina antīkos laikus kad cilvēkus ar fiziskiem defektiem dzina arēnās un lika cīnīties bieži līdz nāvei no kā skatītāji bija neizsakāmā sajūsmā...Tagad it kā vajadzētu būt otrādi - tas ir apliecināt ka ar fiziskiem un morāliem defektiem varu būt līdzvērtīgs sabiedrības loceklis, vismaz nosacīti.Bet paraolimpiādes atkal jau atgādina romiešu kolizejus, pilnīgi nopietni. Vistiešākais piemērs Austrumu kaimiņš, kurš pēkšņi paraolimpiādēs no nekā kļuva pēdējā desmitgadē par hegemonu ar pāri simts (!!) medaļu vienās spēlēs. Tas protams nebija dopings ar valsts atbalstu Tur vienkārši saprata ka uz invalīdu fona varsagrābt tādus politiskus bonusus kā nekur. Un tādēļ šie cilvēki pie mums ir jāciena , bet nevajag aiziet galējībās dziedot slavas dziesmas lai tādēļ notušētu reālo olimpiešu neveiksmes pāris nedēļas atpakaļ..

  -2 [+] [-]

, 2016-09-08 22:50, pirms 8 gadiem
J.L. rakstīja: Vadim, beidz skaust! Tu neesi invalīds, tāpēc nezini, ka kaļaskā grūti mest!
grūtniecēm gan jau arī grūti mest (nezinu, stāvoklī neesmu bijis), un? taisām šām olimpiādi un dodam uzvarētājai 200 pakas?

  +1 [+] [-]

, 2016-09-08 22:55, pirms 8 gadiem
Vispār jau valsts maksā par sportistu radīto publicitāti un Latvijas vàrda nešanu pasaulē....tas ir, nemaksā prēmiju par 1.vietu, bet maksā par troksni, ko rada šis sporta sasniegums...un agrāk visi saprata, ka 1.vieta olimpiādē rada lielāku troksni kā 1.vieta paralimpādē...nu bet tad paralimpieši sāka manipulēt ar diskrimināciju, un politiķi piekrita maksāt...
Patiesībà visiem sporta sasniegumiem būtu jātaisa reitingi - cik plaši tie izskan pasaulē un izejot no tā - maksàt prēmijas....bet tad ar atklātos, ka Latvijas futbola izlase zaudējot Nīderlandei ar 0:6 ir vairāk noskanējusi kā bobsleja zelts pasaules čempī...
Tad nu mums ir šī ačgārnā sistēma, ka olimpiskais=paralimpiskais...

     [+] [-]

, 2016-09-08 22:55, pirms 8 gadiem
leishos maksaa 600 Ls pensijas medalniekiem...

  -2 [+] [-]

, 2016-09-08 23:04, pirms 8 gadiem
...un negribētos, ka parādos nokļuvuši olimpieši tiktu mākslīgi sakropļoti, lai startētu paralimpādē, kur iegūt 140kilo ir vieglāk...vai jau nebija viens, kurš dēļ parādiem gribēja sudraba medāli pārdot? ...

     [+] [-]

, 2016-09-09 00:28, pirms 8 gadiem
tads rakstīja: Super! Medaļām bagātākais olimpietis latvijā,ja ne eiropā!!! 8 medaļas!
Cik reižu ir nesis Latvijas vārdu pasaulē! Es domāju ka prēmija ir sen nopelnīta! Ne mazāka par 50 tūkstoši!
Nomenklatūra app ppi (jokos)!

     [+] [-]

, 2016-09-09 00:30, pirms 8 gadiem
Achates rakstīja: būtu palicis pēdejais arī būtu prēmija, ieteiktu visiem invalīdiem, izpētīt šo naudas bedri, dažās disciplīnās , kur ir tikai 6 dalībnieki ir garantēta prēmija no valsts kaut vai izejot uz starta, nu neticu, ka kāds kādam invalīdam aizliegtu sportot...
Latvieši ir maza, skaudīga un nenovīdīga tauta Baltijas jūras krastā. Tā Tu to domāji?
Mļja, tādi koalas lāči dzīvo tepat aizdurvē, ka maz neliekas!

  +2 [+] [-]

, 2016-09-09 01:25, pirms 8 gadiem
flab3r rakstīja: Un konkurence 1000x mazāka. Nesaku jau, ka nav pelnījis prēmiju. Vnk neuzskatu, ka prēmijai jābut tik pat lielai kā parastajās olimpiskajās. Manuprāt, lielās prēmijas ir lai motivētu sportistus uzvarēt un tie nestu Latvijas vārdu pasaulē. Tādas paraolimpiskās spēles reti kurš skatās. Ar visām n-tajām uzvarām tāpat neviens ārpus Latvijas par Apini drošvien nezin. Respect Apinim par panākumiem, bet domāju, ka prēmijas būtu jādala ar 2.
Koks ar diviem galiem. Mairis Briedis pašreiz ir otrajā vietā pasaulē. Amerikā atbild - Who the hell is Briedis?

Dukuru arī pazīst relatīvi maz cilvēku. Jā, Latvijā populārs un skeletona faniem, bet būsim reāli, cik tādi ir daudz? Arī relatīvi maz.

Ko es mēģinu pateikt? Nevajadzētu tagad katru jomu atsevišķi izcelt, ja esi izcīnījis 4 reizes zelta medaļu, tad tomēr tas ir vērā ņemams sasniegums.

Maksāt 100k? Lai maksā, vismaz aizies laba cilvēka kabatā nevis deputātiem.

     [+] [-]

, 2016-09-09 03:09, pirms 8 gadiem
Tonna rakstīja: Mēs varam spēlēt iejūtību un līdzcietību cik gribam, bet NAV, nē NAV jāpielīdzina paralimpiskā medaļa īstās olimpiādes medaļai un prēmija arī NAV jāmaksā tāda pati.

Kāpēc?
Tāpēc, ka tas ir paralimpiskais sports! TIEŠI TĀPĒC, ka tas ir paralimpiskais sports. Jau sākotnēji ir pateikts, ka šajā jomā startē cilvēki, kas nav tik spējīgi kā parastie sportisti. Precīzāk, viņu fiziskais stāvoklis liedz sacensties ar citiem, veslības ziņā pilnvērtīgiem sportistiem (nē, man nav kauns, ka es norādu uz nepilnvērtību, tas ir normāli un acīmredzami un nav domāts kā apvainojums).

Paralimpiskais sports ir iespējas došana tiem, kas NEVAR.

Ja mēs pielīdzinām tos, kas nevar tiem, kam var, tad mēs novienādojam gan paralimpiešus, gan olimpiešus. Savukārt tas nozīmē, ka mēs pasakām, ka paralimpieši var darīt to pašu ko olimpieši, t.i., startēt kopā. Var? Nevar!

Rezultāti, konkurences līmenis ir zemāki, startu nozīmība valsts tēla veidošanā - mazāka (tas ir objektīvi), līdz ar to prēmijai arī jābūt mazākai.

Es gan nesaku, ka šiem cilvēkiem ir vieglāk kaut ko izdarīt. Nav, taču, ja mēs atmetam uzspēlēto iejūtību, viņi ir tādi kādi viņi ir un viņiem ir jāpalīdz daudz citādāk nekā maksājot prēmijas tiem, kas kaut ko aizmet vai vēl ko citu izdara.

Viņi, paralimpieši, protams, ir lieli malači, taču viņus nevar salīdzināt ar olimpiešiem.
kaapeec vispaar jaapieliidzina medaljas un kaadaa sakaraa nebuutu jaamaksaa preemija,tik taa iemesla deelj ka vinjsh seez ratinjkreeslaa, beidz,tas ir tiiraakaa veida rasisms,cilveeki shaadaa staavoklii izdara lietas ko dazi alus veederi pat iedomaaties nevar un tu vinjus noliec tik par to ka vinjiem redz nav taadas speejas kaa citiem

  +1 [+] [-]

, 2016-09-09 07:58, pirms 8 gadiem
Achates rakstīja: būtu palicis pēdejais arī būtu prēmija, ieteiktu visiem invalīdiem, izpētīt šo naudas bedri, dažās disciplīnās , kur ir tikai 6 dalībnieki ir garantēta prēmija no valsts kaut vai izejot uz starta, nu neticu, ka kāds kādam invalīdam aizliegtu sportot...
Konkurence tik maza tāpēc, ka tā ir olimpiādē- tur tāpat, ka standarta olimpiādē, sportistiem ir jāizpilda normatīvi. Sportot var ik viens, invalīds vai neinvalīds, bet normatīvu tā pat tik retais izpildīs.

  +3 [+] [-]

, 2016-09-09 08:05, pirms 8 gadiem
Kā Tev iet, Bērziņ? rakstīja: Jā, nekorekti uzdrukāts, taču doma paliek tā pati - kāpēc 1/7 būtu jāsaņem lielāka prēmijā kā, piemēram, Ļenai Prokopčukai, kura spēj nofinišēt 12.vietā no simtiem tūkstošu konkurentu?

Par makšķerniekiem vienmēr visi ierēc, bet te saprotama pietāte - varoņi vien par to, ka tikuši tik tālu.

Nē, es pilnībā nepiekrītu, lai gan visu cieņu Apiņa kungam.
Sorry par nepopulāro viedokli
es vairāk ne par naudu... vairāk par konkurenci.. Redzi - tā jau vairs nav Apiņa problēma,ka paralimpiskajās spēlēs nav konkurences... lai piedalās visi, būs lielāka konkurence.. kādēļ nepiedalās? Tā vairs nav Apiņa problēma (atkārtojos)

  -1 [+] [-]

, 2016-09-09 08:11, pirms 8 gadiem
.............. rakstīja: es vairāk ne par naudu... vairāk par konkurenci.. Redzi - tā jau vairs nav Apiņa problēma,ka paralimpiskajās spēlēs nav konkurences... lai piedalās visi, būs lielāka konkurence.. kādēļ nepiedalās? Tā vairs nav Apiņa problēma (atkārtojos)
Par nepopulāriem viedokļiem runājot, interesanti, kam pasaulē ir lielāka konkurence- Apinim vai Dukuram

     [+] [-]

, 2016-09-09 08:28, pirms 8 gadiem
NilsK rakstīja: kaapeec vispaar jaapieliidzina medaljas un kaadaa sakaraa nebuutu jaamaksaa preemija,tik taa iemesla deelj ka vinjsh seez ratinjkreeslaa, beidz,tas ir tiiraakaa veida rasisms,cilveeki shaadaa staavoklii izdara lietas ko dazi alus veederi pat iedomaaties nevar un tu vinjus noliec tik par to ka vinjiem redz nav taadas speejas kaa citiem
Pirmkārt, es nesaku, ka nevajag maksāt, taču šai prēmijai ir jābūt adekvāti samērojamai ar panākumu.
Otrkārt, tu nezini ko nozīmē vārds "rasisms", bet tev ļoti to gribējās pielietot nevietā.
Treškārt, minēju, ka Aigars ir baigais malacis, tiešām, taču ja tu uzskati, ka viņa rezultāts ir samērojams ar olimpiešu rezultātiem, tad nav gan, jo šie 20 ar kapeikām metri ir trīs REIZES vājāks rezultāts nekā olimpiādes pēdējās vietas ieguvējam (tur ir ap 60 metriem).

Turklāt, 7 cilvēku konkurence. Jā, noteikti, ka, ja par mēŗki izvirzītu kvantitāti, vēl vairāk paralimpiešu būtu, taču, būsim godīgi pret sevi, to nevar salīdzināt ar lielo olimpiādi.

Kā es redzu situācijas risinājumu - valstij ir jādomā par to, lai visiem cilvēkiem ar kaut kādu invaliditāti būtu iespēja nodarboties ar sportu. Ikvienā pilsētā. Labākajiem, kas kaut ko vinnē, protams, arī prēmiju iedot, taču noteikti ne tādu kā olimpiešiem.

Tas ko daudzi piedāvā ir no sērijas, ka par katru medaļu valstij ir jāmaksā. Un tad skolnieki sāks celt trobeli, ka viņiem arī vajag tādu pašu prēmiju kā olimpiešiem, ja viņi uzvar jauniešu olimpiādē.

Es būšu ļoti rupjš un neiecietīgs, jo pateikšu, ka tā ir spekulācija ar savu stāvokli, jo pasakot nē invalīdam, uzreiz var runāt par cilvēktiesību pārkāpumiem un citām dzīves netaisnībā, bet sabiedrība to paķers un nesīs tālāk.
Tāpat kā ar tiem sporta tērpiem - paralimpieši cerēja uz haļavu dabūt no LOK sportatērpus. Nevis paši domāja vai prasīja vai kā, bet neko nedarīja un gaidīja - "Dodiet, mēs taču esam invalīdi".

     [+] [-]

, 2016-09-09 08:37, pirms 8 gadiem
.............. rakstīja: es vairāk ne par naudu... vairāk par konkurenci.. Redzi - tā jau vairs nav Apiņa problēma,ka paralimpiskajās spēlēs nav konkurences... lai piedalās visi, būs lielāka konkurence.. kādēļ nepiedalās? Tā vairs nav Apiņa problēma (atkārtojos)
Konkurence ir tāda, jo paralimpisko spēļu rīkotājiem ir jāapmaksā visu sportistu uzturēšanas izdevumi.
Tas arī parāda organizatoru (gan rīkotājvalsts, gan paralimiksās komitejas) attieksmi pret pasākumu, proti, noorganizēt vajag, bet tā, lai pa lēto, lai sabiedrība redz, ka viss notiek.

     [+] [-]

, 2016-09-09 09:00, pirms 8 gadiem
Tonna rakstīja: Pirmkārt, es nesaku, ka nevajag maksāt, taču šai prēmijai ir jābūt adekvāti samērojamai ar panākumu.
Otrkārt, tu nezini ko nozīmē vārds "rasisms", bet tev ļoti to gribējās pielietot nevietā.
Treškārt, minēju, ka Aigars ir baigais malacis, tiešām, taču ja tu uzskati, ka viņa rezultāts ir samērojams ar olimpiešu rezultātiem, tad nav gan, jo šie 20 ar kapeikām metri ir trīs REIZES vājāks rezultāts nekā olimpiādes pēdējās vietas ieguvējam (tur ir ap 60 metriem).

Turklāt, 7 cilvēku konkurence. Jā, noteikti, ka, ja par mēŗki izvirzītu kvantitāti, vēl vairāk paralimpiešu būtu, taču, būsim godīgi pret sevi, to nevar salīdzināt ar lielo olimpiādi.

Kā es redzu situācijas risinājumu - valstij ir jādomā par to, lai visiem cilvēkiem ar kaut kādu invaliditāti būtu iespēja nodarboties ar sportu. Ikvienā pilsētā. Labākajiem, kas kaut ko vinnē, protams, arī prēmiju iedot, taču noteikti ne tādu kā olimpiešiem.

Tas ko daudzi piedāvā ir no sērijas, ka par katru medaļu valstij ir jāmaksā. Un tad skolnieki sāks celt trobeli, ka viņiem arī vajag tādu pašu prēmiju kā olimpiešiem, ja viņi uzvar jauniešu olimpiādē.

Es būšu ļoti rupjš un neiecietīgs, jo pateikšu, ka tā ir spekulācija ar savu stāvokli, jo pasakot nē invalīdam, uzreiz var runāt par cilvēktiesību pārkāpumiem un citām dzīves netaisnībā, bet sabiedrība to paķers un nesīs tālāk.
Tāpat kā ar tiem sporta tērpiem - paralimpieši cerēja uz haļavu dabūt no LOK sportatērpus. Nevis paši domāja vai prasīja vai kā, bet neko nedarīja un gaidīja - "Dodiet, mēs taču esam invalīdi".
Apskates, citas f grupas met arī ap 50 m.

     [+] [-]

, 2016-09-09 09:03, pirms 8 gadiem
Bet kā ir ar ratiņbasketbolu? ...tur drīkst spēlēt tikai tie, kuri arī ikdienā pàrvietojas ar ratiņiem?....un ja, jà - tad tā nav citu sportistu diskriminācija? ...ja mùsu izlases veči sēstos ratiņos un spēlētu, tas nebūtu viegli , tad kàpēc neatļaut? ...
Es pat ierosinātu ratiņbasketbolu iekļaut olimpiskās spēlēs un spēlēt drīkst visi - gan olimpieši , gan paralimpieši

     [+] [-]

, 2016-09-09 09:19, pirms 8 gadiem
dakots rakstīja: Bet kā ir ar ratiņbasketbolu? ...tur drīkst spēlēt tikai tie, kuri arī ikdienā pàrvietojas ar ratiņiem?....un ja, jà - tad tā nav citu sportistu diskriminācija? ...ja mùsu izlases veči sēstos ratiņos un spēlētu, tas nebūtu viegli , tad kàpēc neatļaut? ...
Es pat ierosinātu ratiņbasketbolu iekļaut olimpiskās spēlēs un spēlēt drīkst visi - gan olimpieši , gan paralimpieši
Tik tālu nevajag nonākt. Nevienam, kam ir kājas, nav jāsēžas invalīdu ratiņos, bet jāpriecājas, ka var spēlēt īsto. Tāpat nav vajadzīgs ratiņkrēslu bokss. Apsveicam Apini, kas ir darījis maksimāli visu savām spējām atbilstošo un par to arī pelnījis saņemt maksimāli iespējamo.

     [+] [-]

, 2016-09-09 09:24, pirms 8 gadiem
Iekopēju tabulu salīdzinājumam, cik daudz rekordus diska mēšanā var uztaisīt paralimpieši.

Diemžēl, politiķu vēlme izmaksāt maksimālo prēmiju ir populisms un nekas vairāk kā pozitīvā diskriminācija.

F11 Lopez-Fidalgo, Alfonso ESP 1969 42.19 2000-10-22 Sydney Australia
F12 Sun, Haitao CHN 1979 52.51 2004-09-27 Athens Greece
F13 Iasynovyi, Oleksandr UKR 1966 53.61 2000-10-23 Sydney Australia
F32 vacant
F33 vacant
F34 vacant
F35 Guo, Wei CHN 1982 54.13 2008-09-11 Beijing China
F36 Wang, Wenbo CHN 1969 38.98 2008-09-11 Beijing China
F37 Xia, Dong CHN 1984 55.81 2012-09-07 London Great Britain
F38 Hardani, Javad IRI 1984 52.91 2012-09-07 London Great Britain
F40 vacant
F41 vacant
F42 Lombaard, Fanie RSA 1969 47.08 2000-10-26 Sydney Australia
F43 Tynan, Roan IRL 38.88 1988-10-22 Seoul South Korea
F44 Campbell, Jeremy USA 1987 60.05 2012-09-06 London Great Britain
F45 vacant
F46 Dabrowski, Jerzy POL 48.06 1988-10-17 Seoul South Korea
F51 Berrahal, Mohamed ALG 1979 12.37 2012-09-06 London Great Britain
F52 Apinis, Aigars LAT 1973 21.00 2012-09-06 London Great Britain
F53 Oi, Toshie JPN 1948 26.21 2008-09-14 Beijing China
F54 Mitrovic, Drazenko SRB 1979 32.97 2012-09-05 London Great Britain
F55 Nemec, Martin CZE 1974 37.48 2008-09-08 Beijing China
F56 Diaz, Leonardo CUB 1975 44.63 2012-09-05 London Great Britain

     [+] [-]

, 2016-09-09 09:36, pirms 8 gadiem
Reālākā starpība starp olimpiešu un paralimpiešu prēmijām varētu būt ap 30-35%. Distancēti, bet ''garšīgi''.
Runājot par 4. un 12. vietām - kas traucē piesaistīt pasaules klases speciālistus, psihologus u.c. komadai nepieciešamos cilvēkus, lai sasniegtu medaļas? Nav jāskatās uz citiem - jādara pašam.
P.S. Diez vai kāds sportists pie pilna saprāta gribēs dzīvi ( ieksaitot sportista karjeru ) pavadīt ratiņos..

     [+] [-]

, 2016-09-09 09:48, pirms 8 gadiem
Vispār tās prēmijas nav normālas, nevis tāpēc, ka liels cipars, bet gan tāpēc, ka pēc rezultātu neesamības, kā arī sportista karjeras beigšanas- iekrītam otrā grāvī un par sportistu aizmirstam!

Ar prēmijām tiek parādīts, ka šis ir viens no lielākajiem panākumiem Latvijā(par vienu startu-150 tūkstoši), bet kas tālāk notiek?
Cilvēks tiek aizmirsts, OS medaļniekiem- pabalsti, pensijas mazāki kā Igaunijā, Lietuvā...

     [+] [-]

, 2016-09-09 10:56, pirms 8 gadiem
Labak Apinim neka resnas cūkas sev to pikki savaks .
Ps budžeta tapat ta nauda palika , jo istie olipiesi talak par 4vietu netika 😂

     [+] [-]

, 2016-09-09 11:23, pirms 8 gadiem
Straka rakstīja: Apskates, citas f grupas met arī ap 50 m.
Bet te ir vēl viena nianse - olimpiešiem ir viena diska mešana, paralimpiešiem tās diska mešanas ir vairākas un variējas atkarībā no veselības problēmu smaguma.

Tas neļauj šos rezultātus vērtēt viennozīmīgi. Apiņa rekords ir tikai rekords savā kategorijā, bet tā tas ir otrs vājākais rezultāts starp diska metējiem-rekordistiem.

Es nesaku, ka viņa stāvoklī tas ir maz vai viņš kaut ko nav izdarījis. Viņš, atkārtošos jau nez kuro reizi, ir ļoti liels malacis, ka sporto, iedvesmo citus utt., bet viss, kas ir saistīts ar viņa sportiem un sasniegumiem nav viennozīmīgi vērtējams.

Arī tas fakts, ka viens sportists var cīnīties par medaļām gan diskā, gan lodē, bet vispār pēc diviem gadiem treniņu jau būt starp paralimpiādes medaļniekiem, kā tas 2000. gadā bija ar Apini parāda visa pasākuma sportisko ne-nopietnību.