Layout: current: getMobContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getMobContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:261, Did:0, useCase: 3
Autors: Juris Miņins

Bezpriģels Balašihā

Bezpriģels Balašihā
Tiesneši šodien brīžiem nezināja ko darīt...
Foto: ITAR-TASS/Scanpix

Šovakar tika aizvadīta otrā Kontinentālās hokeja līgas (KHL) finālsērijas otrā spēlē, kurā ar 4:1 uzvarēja Kazaņas "AK Bars", taču līdzjutējiem šī spēle atmiņā paliks ar ko citu – rupjo spēli un tiesāšanas kļūdām. Pamēģināsim ar to tikt skaidrībā.

Ja vērtē šīsdienas spēli, precīzāk tās "atslēgas momentu" otrās trešdaļas vidu/trešā perioda sākumu, tad ir jāizšķir trīs lietas - Kazaņas "AK Bars" spēli, Balašihas "HK MVD" atbildi un KHL tiesnešu reakciju uz to. Tad nu par visu pēc kārtas.

Ja vērtē spēles gaitu no Kazaņas hokejistu "ierakumu" puses, tad viņi šo spēli aizvadīja vairāk nekā teicami. Pretēji vakardienas "mīkstajam" un cīnīties ne visai gribošajam barsam, šodien laukumā devās nikns un taktiski gudrs plēsējs, kurš pretinieku uzveica tieši tad, kad viņš to vismazāk bija gaidījis un tieši tā kā viņš nebija gaidījis. Zinetulas Biļaļetdinova padotie šovakar parādīja kaut ko no Nacionālās hokeja līgas (NHL) "playoff" spēļu klasikas - provokācijas uz soda robežas un lieliska to realizācija vairākumos. Var teikt, ka otro vakaru pēc kārtas Kazaņa visam KHL parādīja to kāpēc viņi otro reizi pēc kārtas spēlē KHL finālā. Vakardien "AK Bars", pirmajā stundā viņi parādīja veiksmes faktora nozīmību, šovakar, otrajā stundā, "playoff" specifikas un taktikas izmantošanas priekšrocības, kas, kā izrādās, strādā arī KHL.

Kā uz to atbildēja "HK MVD"? Kopumā visai adekvāti, taču, manuprāt, ne līdz galam. Tam, protams bija vairāki iemesli (četri, un visi svītrainās formās), bet par to vēlāk. Ko gribētos izcelt, tad tas ir Balašihas komandas cīņasspars. TV komentētāji sacīja, ka šādās epizodēs vajag paciest visus sitienus un spēlēt "sakostiem zobiem". "Miliči" to darīja un darīja pat ļoti labi, cīnoties līdz pēdējam, taču... .

... taču "Zebras" šodien godam ir nopelnījušas MVP balvu. Lai arī kritizēt tiesnešus sportā nav labais tonis, šovakar viņi to godam ir nopelnījuši. Un paskaidrošu kāpēc. Tas, ka spēle pati pa sevi jau no sākuma bija asa, tas ir viens, tas, ka tā vēlāk kļuva brīžiem pat ļoti rupja – otrs, taču tiesnešu darbs šajā visā cīniņā bija ļoti nevienāds un neadekvāts. Ja svilpjat – tad no A līdz Z un par visiem pārkāpumiem, ja nesvilpjat – nesvilpjat, nevis svilpjat tikai tos pārkāpumus, kurus gribat. Tajā pašā NHL (kur nu bez tā), piemēram, par to, ka tiesnesis "neredz" visuzskatāmāko spēka paņēmienu galvā, savu karjeru viņš, iespējams, varētu turpināt tikai LNAH, kur šādi paņēmieni ir ja ne ikdiena, tad nekas īpašs.
Šeit nav runa par "pietiesāšanu" kā tādu, bet gan par to, ka tiesneši darīja visu, lai "salauztu" spēli abām komandām. Šāds darbs noteikti nedara godu visai KHL tiesnešu saimei, līdz ar to, cerams, uz nākamajām finālsērijas spēlēm tiks izdarīti secinājumi un pieņemti konkrēti mēri.

Un nobeigumā, mēģinot prognozēt nākamo maču likteni, var piebilst, ka šīsdienas mačs, iespējams, nozīmē daudz vairāk nekā tas liekas sākumā, jo tas var kļūt par "lūzuma punktu" visā sērijā. Mājās "HK MVD" tika apspēlēti, tagad viņiem vajag izcīnīt vismaz vienu panākumu Kazaņā – čempionu pilsētā. Līdz ar to Oļegam Znarokam ar Hariju Vītoliņu līdz nākamajam mačam būs jāizdomā kas tāds, ar ko var pārsteigt "AK Bars", līdzīgi kā kazaņieši to izdarīja Maskavas piepilsētā šovakar.

Katrā gadījumā viegli nebūs, jo viss virzās uz to, ka "barsi" kausu grib saņemt savās mājās.


, 2010-04-16 21:33, pirms 15 gadiem
Pilnīgi piekrītu.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
, 2010-04-16 21:36, pirms 15 gadiem
nebija MVD šovakar ko likt pretī Kazaņai - bez variantiem. Ja nu vienīgi daži garie uzbrukumi un cerība pēc pirmajiem vārtiem. Sliecos domāt, ka kazaņa 2x tomēr tiks pie kausiņa
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
, 2010-04-16 21:39, pirms 15 gadiem
ak bars vnk ir labaki un viss, serijai jabeidzas kazana
, 2010-04-16 21:40, pirms 15 gadiem
tapēc, ka Značoks nodzinis ūsiņas
, 2010-04-16 21:41, pirms 15 gadiem
Pievienojos domai, ka šodien spēli, it seviški otrajā trešdaļā, veidoja tiesneši. Arī tam, ka tie netiesāja kādam par labu, bet gan abām komandām, un spēlei par sliktu. Tomēr domāju, ka MVD zaudē joprojām psiholoģiski, un izšķirošos brīžos ari individuālās meistarības ziņā. Domāju ka MVD turpmākājā finālsērijas gaitā var palidzēt tikai pats ... AK Bars. Nenovērtējot pretinieku un atslābinoties. Jebkurā gadijumā, šobrid jebkurā spēles komponentā, viltības un provokācijas ieskaitot, Ak Bars ir vismaz pusgalvu pārāks.
, 2010-04-16 21:41, pirms 15 gadiem
Nu cerams, ka Kazaņa paņems arī nākamās 2, lai Oļegs ar Hari tiek uz izlasi ātrāk
, 2010-04-16 21:41, pirms 15 gadiem
Es jau vienu brīdi domāju, ka man vienīgajam tā tiesāšana likās dīvaina, vienam bezmaz ļauj visu, otram svilpj...un tad atkal kaut ko maina, izlīdzina, spēlētāji paši nesaprot ko var un ko nevar atļauties.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
, 2010-04-16 21:44, pirms 15 gadiem
tā arī bija, ne vienu reizi vien, ak bars tikai tā dauzīja miličus...
, 2010-04-16 21:46, pirms 15 gadiem
Laba bilde.
, 2010-04-16 21:48, pirms 15 gadiem
Real Oļegs rakstīja: liec mierā tiesneshus, tiesneshi labi padarija savu darbu(lai arii pietiesaja ak bars, vrb, bet diezin vai)
tu vēl neesi nobanots------ BRĪNUMS.....
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs: BB Rally Team
, 2010-04-16 21:58, pirms 15 gadiem
BB Rally Team rakstīja: Un tagad Tu , Juri Miņin, saskati tiesnešu kļūdas!!! Kad cilvēki te runāja, ka tiesā RD par sliktu, tad Tu biji viens no tiem, kas teica, ka viss esot normāli. Laikam jau dikti mīli tos krievus!?!?!
Badjukova "čeks" pret Baikovu bija visa farsa kroņa numurs.
Sitieni pa rokām un pārējie "neredzamie paņēmieni" nemaz neskaitās.

Par pārējo komentāru daļu - es necenšos cilvēkus dalīt "mūsējos" un "viņējos", tāpēc tiesnešu vērtēju pēc padarītā darba.
, 2010-04-16 22:10, pirms 15 gadiem
Juris Miņins rakstīja: Badjukova "čeks" pret Baikovu bija visa farsa kroņa numurs.
Sitieni pa rokām un pārējie "neredzamie paņēmieni" nemaz neskaitās.

Par pārējo komentāru daļu - es necenšos cilvēkus dalīt "mūsējos" un "viņējos", tāpēc tiesnešu vērtēju pēc padarītā darba.
Nu, man galvenais, lai MVD zaudē
, 2010-04-16 22:11, pirms 15 gadiem
BB Rally Team rakstīja: Nu, man galvenais, lai MVD zaudē
Nu man prieks par tevi.
, 2010-04-16 22:16, pirms 15 gadiem
Real Oļegs rakstīja: visi kuri man ielika minusus, jus ip adfrses un istaas adreses tiks uzzinatas, pec manas paveles jus visus nošaus
SC VADĪBA, ceru ka šoreiz Jūs rīkosieties un nodosiet šī smirdēkļa IP policijai, lai gan viņam ar galvu nav viss kārtībā un neviens tādu netiesās bet ar siksnu pa dibenu cerams viņš kārtīgi dabūs.
, 2010-04-16 22:21, pirms 15 gadiem
Regulāri skatos KHL spēles krievu tv kanālos, nu tik sašutušus komentātājus par tiesāšanu šo divu gadu laikā neatceros. MVD noniecinātāji, pakustiniet bišķiņ smadzenes un saprotiet par ko ir runa.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
, 2010-04-16 22:46, pirms 15 gadiem
TIESNESI VELK AKBARS.pagajuso gadu ari vilka kad finala speleja bars un loko,lava spelet,nedeva noraidijumus jo LOKO bija labakie vairakuma realizacijaa,kam nauda tas pasuta muziku
, 2010-04-16 22:48, pirms 15 gadiem
NobodyIsPerfect rakstīja: policijai labs
Nezinu kam jācīnās ar tādiem ķēmiem, bet nu cik ilgi var viens neadekvāts cilvēks šeit ārdīties. Vienu banu viņš jau dabuja, piereģistrējās zem cita vārda un atkal cūkojās.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
, 2010-04-16 23:00, pirms 15 gadiem
IIZ 70 rakstīja: Juri,netiesā tiesnešus,jo atceries,ka MVD lielā mērā pateicoties tiesnešiem ir KHL finālā. Atceries nepareizi nozīmēto bullīti uz LOKO vārtiem pirmā spēlē. Paši tiesneši atzina savu kļūdu.
Liela mērā finalā viņi ir pateicoties savai spelei.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
, 2010-04-16 23:05, pirms 15 gadiem
Juri, tava aizraušanās ar MVD sāk smelties pāri malām. Bodjukova čeks pret Baikovu NHL būtu tīrākais no tīrākiem spēka paņēmieniem. Un, ja Olimpiādē Ovi pret Jāgru nenosvilpa, tad šis bija daudz maigāks. manuprāt, normāli notiesāja, nevari vēl kadas epizodes pieminēt bez nosauktā hita?
, 2010-04-16 23:05, pirms 15 gadiem
IIZ 70 rakstīja: Nafig jauzvar komandai,kas nākošā sezonā var arī nebūt.
Es jau pirms sērijas rakstiju, man ir PO kas uzvarēs. Man kā skatītājam šādas spēles ir ļoti grūti skatīties, nevar saprast par ko dod noraidijumus par ko ne.
, 2010-04-16 23:08, pirms 15 gadiem
IIZ 70 rakstīja: Bambino,Cvetkovam pa seju iemeta MVD spēlētājs. UN barsieīs tur ņipričom.
tieši tā, kārtējo reizi pierādās ka bimbis nemaz neskatās spēles
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
, 2010-04-16 23:11, pirms 15 gadiem
Dainis un Matiss rakstīja: Pareizi,bet barsietis pagruda
pagruda, pagruda, tas nav nekads bimbambols, kur pagrust nedrikst
, 2010-04-16 23:12, pirms 15 gadiem
IIZ 70 rakstīja: Arī,bet ja tiesneši nebūtu tad nolažojuši,tad vel nevar zināt,kā visa sērija ar LOKO beigtos.
Tur jau tā līgas sāpe, krievu tiesneši neatbilst KHL līmenim. Spēlētājus vāc no dažādām valstīm, varbūt nākamgad jāmeklē arī tiesneši citās valstīs, līga taču kontinentālā .
, 2010-04-16 23:13, pirms 15 gadiem
IIZ 70 rakstīja: Arī,bet ja tiesneši nebūtu tad nolažojuši,tad vel nevar zināt,kā visa sērija ar LOKO beigtos.
domaju ka uzvara 7 spēļu sērijā ir tomer objektīvs rādītājs.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
, 2010-04-16 23:25, pirms 15 gadiem
IIZ 70 rakstīja: Es taču nesaku ka tā nav.
Mana doma bija, ka nevar teikt,ka MVD tiesneši baigi dara pāri. Varbūt ar to kļūdu nozīmējot bullīti tiesneši salauza visu sēriju tiko tā sākās?
Ja sapratu pareizi - raksta tiek minēts par so speli, nevis sēriju
, 2010-04-16 23:32, pirms 15 gadiem
IIZ 70 rakstīja: Jau pirmā spēlē komentētājs teica,ka finālā būs savādāka tiesāšana,jo tiesneši nebūs tik skurpulozi.
Es parasti saku tā-es tik labi nepārzinu noteikumus,lai tagad varētu sākt gānīt tienešus.
Piekritīšu KHL.TV komentētājam,kas teica,ka MVD noraidijumus ne par ko nedeva,bet AK Bars gan dažreiz tika pažēloti.
Zinu kas to teica, kad izdzirdēju pirmajā spēlē Majorova balsi momentā pārslēdzu Tv un skatijos hoķi Rossija 2 kanālā. Saprotu ka Tev nesen parādijies KHL TV, negribu kritizēt cienijamu cilvēku bet iesaku mazāk klausies ko viņš runā, nebrīnīšos ja nākamgad viņam piedāvās kādu goda amatu lai tikai liek mierā mikrofonu.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
, 2010-04-16 23:50, pirms 15 gadiem
Nepiekrītu autoram par to, ka tiesneši noraka spēli. Šī nebija varbūt labākā tiesnešu brigādes aizvadītā spēle, bet - 100% - arī ne sliktākā. Maču sačakarēja paši hokejisti - MVD hokejisti. Jā, bija pāris reizes, kad varēja iedot vai neiedot kādu noraidījumu, bet kopumā - bija ciešami. Par Badjukova paņēmienu - hvz...varbūt arī bija "sitiens kakla/galvas rajonā", a varbūt spēles epizode. Katrā gadījumā, es nesaskatīju tur spēli ar elkoni.
Secinājums par šīm divām finālsērijas spēlēm - redzam treneru spēku samērus. To redzējām arī iepriekšējā Ak Bars sērijā. Maksimums ko izspiedīs MVD ir 1-4.
, 2010-04-17 00:12, pirms 15 gadiem
Rakstiņš visumā labs. Tikai, Juri, nekādi mēri (!!!!) nevar nekur/nekā tikt pieņemti....... Var tikt veikti pasākumi......
, 2010-04-17 00:21, pirms 15 gadiem
Tiesnešiem varētu pārmest tikai to ka nenoraidīja vel MVD vismaz 5 reizes točna un to ka AK barisam izīda divus noraidījumus no pirksta .
, 2010-04-17 00:29, pirms 15 gadiem
Jau pirms sodienas speeles man bija skaidrs, kas ir viena no buutiskajaam atskiriibaam starp NHL un KHL - taa ir tiesaasaas kvalitaate. Un tas ir kaartiigs truukums KHL. Ja ar naudu var nopirkt labus trenerus, labus speeleetaajus, uzcelt halli u.c., tad politisku vai kaadu citu iemeslu deelj tiesneshus neimportee, bet tiesaa vieteejie. Kaa nu vinji tiesaaja pirms KHL taa arii tagad turpina. OK, iespeejams, ir neliela virziiba uz kvalitaates pusi, bet liidz NHL baigi taalu.
KHL pastaav tikai 2. gadu, bet jau cenhas negriezt celju NHL. Lai KHL saak ar tiesneshu apmaaciibu. Tachu, varbuut tas pat nepaliidzees.
, 2010-04-17 00:35, pirms 15 gadiem
Juris Miņins rakstīja: Nu man prieks par tevi.
Tev ir plašas zināšanas statistikā ,faktu matreālā ,bet spēles analīzē gan tā švakāk .
, 2010-04-17 01:44, pirms 15 gadiem
realais vecis rakstīja: Tev ir plašas zināšanas statistikā ,faktu matreālā ,bet spēles analīzē gan tā švakāk .
klibo, klibo, it sevišķi uz emocijām. Tik daudz vārdu tik īsā laikā pēc spēles, bet tā arī nav saprotams par ko. It kā tiesneši vainīgi, it kā tomēr Ak Bars labāki. Varbūt tomēr vajadzētu turpmāk noskaitīt līdz 10, opreģelitsa, kā saka un pēc tam blogu taisīt pirmajā lapā
, 2010-04-17 02:40, pirms 15 gadiem
Agresīvs,spēka hokejs uz noraidījumu robežas Ak Bars izpildījumā - kur problēma??KHL tā jau kauties nedrīkst,spēka paņēmiens brīžiem tiek traktēts kā noraidījums,bet hokejs ar to tikai cieš...Pieminētā epizode ar LOKOMOTĪVI daudz ko izšķīra sērijā,pret Cvetkovu bija cīņa vārtu priekšā par pozīciju,Bodjukova hits pat nebija galvas rajonā,bet gan pleca.Problēma jau ir citur,MVD ne tuvu nerāda to hokeju ko līdz šim play-off rādīja,un kāpēc viņi tikuši tik tālu - tādu iespējamību nez kāpēc neviens nepamana.Ak Bars sērijā ir vnk galvas tiesu pārāki,visos aspektos.KHL vadībai domājot par nākotni pat labāk būtu,ka uzvar sērija MVD,bet neviens jau viņiem nevar palīdzēt ko pietiesājot,ja komanda pati nekāda.Varat te kraut mīnusu kalnus,bet aizberga redzamo daļu visi pamana,nevajag aizmirst,ka ir arī cita puse.
, 2010-04-17 10:46, pirms 15 gadiem
Jam, un kad bijušas RD n-tas spēles, kur pretiniekiem tiesneši redzēja tikau un vienīgi Dinamo pārkāpumus, tad par to neviens šeit nerakstīja..
, 2010-04-17 11:17, pirms 15 gadiem
lIZ 70 & pārējie

Nu ko lai saka, man ir ļoti žēl, ka jūs neuztvērāt raksta ideju (vai arī negribējāt uztvert). Iespējams, tiešām, kādam vajag dziļi ieelpot un saskaitīt līdz 10, tad pārlasīt vēlreiz un tikai tad mēģināt komentēt.

P.S.
Par hitu galvā NHL (pašlaik) būtu noraidījums līdz spēles beigām + pāris maču diskvalifikācija + sadauzīt ģīmis no komandas "policista" nākamajā tikšanās reizē.
, 2010-04-17 14:23, pirms 15 gadiem
Juris Miņins rakstīja: lIZ 70 & pārējie

P.S.
Par hitu galvā NHL (pašlaik) būtu noraidījums līdz spēles beigām + pāris maču diskvalifikācija + sadauzīt ģīmis no komandas "policista" nākamajā tikšanās reizē.
Nav taisnība! NHL par tīriem hitiem, kas trāpa pa galvu nav noraidījuma arī tagad!! Nemuļķo mazos pajoliņus šeit! Šis bija tīrs spēka paņēmiens no priekšas, nelecot, neizbāžot elkoni, tieši laikā. NHL tagad soda sitienus pa galvu no 'aklās' puses, t.i., no sāniem, kad pretspēlētājs skatās uz otru pusi. Vislabākais piemērs ir Cooke V Savard.
Ilustrācijai vakardienas Suttona hits pret Leopoldu, kas NETIKA sodīts pat ar 2 min:

youtube.com: YouTube
- Andy Sutton hit on Jordan Leopold...
, 2010-04-17 15:12, pirms 15 gadiem
Gandrīz pilnībā šoreiz piekrītu autoram.AK Barss ir KHL līmenī ļoti pieredzējusi komanda,kura maina taktiku un otrajā spēlē atklāti nodarbojās ar provokācijām un pēc tam noplūca "darba augļus"Un tiesneši to pieļāva.Laikam jau Oļegam vajadzēja spēles beigās atļaut spēlētājiem nolaist tvaiku,tiesa būtu diskvalifikācijas.Domājot par nākošo spēli varēja jau kautiņam sariktēt savus mazāk vajadzīgos hokejistus pret pretinieka līderiem.Tad lai diskvalificē.
Tomēr MVD izvēlējās citu līdzekli un raksta sūdzības.
, 2010-04-17 17:07, pirms 15 gadiem
ja tik ļoti kritizē tiesāšanu, rodas sajūta, ka neesi redzējis citas HK MVD aizvadītās play off spēles. ka neesi pamanījis, ka zvaigšņu un meistarības trūkumu HK MVD centīgi kompensē ar ne pārāk tīru spēli uz noteikumu pārkāpumu robežas. bremzējot uz vārtsarga un turot pretspēlētājus visām iespējamām ķermeņa un inventāra daļām:} šoreiz "miliči" dabūja pretī tikai nelielu daļu no pašu piekoptās taktikas. ja HK MVD iesniedz sūdzību par spēli, tad katrs no HK MVD pretiniekiem par 1-2 spēlēm varētu rakstīt depešas droši. arī zaudēt jāprot
, 2010-04-17 17:40, pirms 15 gadiem
lIZ 70 rakstīja: Nav taisnība! NHL par tīriem hitiem, kas trāpa pa galvu nav noraidījuma arī tagad!! Nemuļķo mazos pajoliņus šeit! Šis bija tīrs spēka paņēmiens no priekšas, nelecot, neizbāžot elkoni, tieši laikā. NHL tagad soda sitienus pa galvu no 'aklās' puses, t.i., no sāniem, kad pretspēlētājs skatās uz otru pusi. Vislabākais piemērs ir Cooke V Savard.
Ilustrācijai vakardienas Suttona hits pret Leopoldu, kas NETIKA sodīts pat ar 2 min:

http://www.youtube.com/watch?v=_LmbtR-1A-w&feature=related

Pareizi Tu saki. Nu ko Jurīti IIZ70 nolika Tevi pie vietas . Izrādās arī citiem ir taisnība .Neķer vecīt kreņķi .
, 2010-04-17 17:46, pirms 15 gadiem
Petrovich27 rakstīja: ja tik ļoti kritizē tiesāšanu, rodas sajūta, ka neesi redzējis citas HK MVD aizvadītās play off spēles. ka neesi pamanījis, ka zvaigšņu un meistarības trūkumu HK MVD centīgi kompensē ar ne pārāk tīru spēli uz noteikumu pārkāpumu robežas. bremzējot uz vārtsarga un turot pretspēlētājus visām iespējamām ķermeņa un inventāra daļām:} šoreiz "miliči" dabūja pretī tikai nelielu daļu no pašu piekoptās taktikas. ja HK MVD iesniedz sūdzību par spēli, tad katrs no HK MVD pretiniekiem par 1-2 spēlēm varētu rakstīt depešas droši. arī zaudēt jāprot
Es saprotu histeriju no vienkarso lidzjuteju puses, bet nekadi ne no hokeja ekspertu kaa Juris puses. Japiekrit Tev, MVD ir provocejosa komanda, kura parasti spele diezgan netiri un pretinieku vartsargs ir viens no vinu merkiem. Riga to atlava, bet Kazana atri paradija kas ir kas savu vartu prieksa un citur laukuma. Normala, agresiva play-off spele, MVD un vinu lidzjuteju cikstesana man nav lidz galam saprotama