Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:115, Did:0, useCase: 3

Pertija: "Jau pirms spēles zināju, ka Kovaļovs gūs trīs vārtus"

Agris Suveizda

Pertija: "Jau pirms spēles zināju, ka Kovaļovs gūs trīs vārtus"
Tamazs Pertija
Foto: Romāns Kokšarovs, Sporta Avīze, f64

Pēc SMScredit.lv Virslīgas spēles starp "Spartaku" un "Skonto" (0:3) abu komandu galvenie treneri preses konferencē bija visai emocionāli. Mājinieks Jurijs Popkovs bija sašutis par tiesāšanu un preses konferenci pameta uzreiz pēc ievadrunas, savukārt Tamazs Pertija bija dusmīgs par notikušo citās spēlēs. Gruzīnu speciālists apgalvoja, ka jau iepriekš zinājis, ka Andrejs Kovaļovs gūs trīs vārtus, un bija šokā par to, ka Latvijas Futbola federācija ar trofeju jau devās uz Ventspili.

"Skonto" galvenais treneris Tamazs Pertija: "Nedaudz sarūgtinājām "Ventspili", jo viņi gribēja svinēt čempionu titulu. Cik man zināms, uz turieni jau bija aizvests kauss, un mēs viņus nedaudz apbēdinājām. Nekas – pagaidīsim pēdējo kārtu, kādam taču ir jābūt uzvarētājam. Diemžēl slikti, ka Rīgas "Daugava" zaudēja autsaiderei. Tas ir ļoti slikti, un paskatīsimies uz viņu sirdsapziņu, kā aizvadīs pēdējo spēli. Un mums pašiem, protams, ir jāuzvar.

Konkrēti par spēli – protams, sapratām, ka mums ir jāuzvar. Un, godīgi sakot, pat nepieļāvām tādu iespēju, ka šodien būtu zaudējuši punktus, jo savus punktus jau esam zaudējuši – pret "Mettu" (2:2), "Jelgavu" (1:1). Tāpēc mums nekādā ziņā nebija tiesību to darīt. Jau sākumā pēc rikošeta bija 1:0, un saprotams, ka spēle bija pilnībā mūsu kontrolē – rezultāts varēja būt nevis 3:0, bet gan lielāks. Lieliski nospēlēja "Spartaka" aizsardzība, plus, protams, vārtsargs. "Spartaks" pieblīvēja tās zonas, caur kurām mums vajadzēja līst cauri. Iesitām trīs, neiesitām sešus – mums varbūt šodien svarīgi bija nevis tas, bet gan trīs punkti.

Godīgi sakot, ļoti gaidu čempionāta beigas. Man ir jātiek skaidrībā, kas vispār notiek Latvijas futbolā. Man ir ļoti interesanti ar to tikt skaidrībā, jo notiek lietas, kuras, godīgi sakot, pagaidām nevaru nolasīt. Paskatīsimies, kā viss beigsies. "

"Spartaka" galvenais treneris Jurijs Popkovs: "Skaidrs, ka mums šodien bija kadru problēmas, pat negribētos par to atkārtoties. Grūti. Atnācu uz preses konferenci, lai arī sākumā negribēju. Uz preses konferencēm vienmēr eju jebkurā stāvoklī un cenšos cienīt līdzjutējus, bet šodien mani satrieca tiesāšana. Tik vienkārša spēle – neko nevajag [sarežgīt]. Kolēģis pareizi teica, ka neiesita savus vārtus, bet tie, kurus iesita...Nedaudz nesapratu, kā tajā situācijā varēja noraidīt. Protams, futbola noteikumi kā dzīvē atļauj visu, bet ir jābūt kaut kādam likuma garam.

Mani satrieca otrie vārti. Šabala sit pa vārtiem, tiesnesis nozīmē stūra sitienu. Viņu [tiesnešu] taču ir divi, laikam ir jābūt kaut kādam kontaktam. Vēlos apspriest tālāk. Man tajā gadā bija piecas tādas situācijas, bet ne reizi neieskaitīja vārtus [tādus kā "Skonto" trešos]. Laikam ir jābūt Vanagacij [Зоркий Сокол – no kr.val, filmas galvenā varoņa iesauka], bija tāda filma, lai redzētu tos plus mīnus desmit centimetrus.

Arī šajā situācijā vajadzētu tikt skaidrībā un federācijai būt rūpīgākai pret šiem momentiem. Nekad savā dzīvē neesmu nodarbojies ar kaut kādām melnajām lietām. Jau pietiekami ilgi atrodos Latvijā, un mani var vainot daudzos nāves grēkos, bet attieksme pret futbolu man ir tīra. Nevēlos redzēt nekādus šitādus…Gadās kļūdas, gadās tas, bet man nepatīk tāda tiesāšana. Ja tāda komanda kā mūsējā vēl cietīs – saku to saistībā ar nākamo spēli. Un, ja mani tur sadzirdēs – lai viss izšķiras laukumā.

Nevaru tagad ieiet ģērbtuvē. Puišus tādā ziņā var saprast – pats pietiekami ilgi biju futbolists. "Skonto" vajadzētu uzvarēt, jo šobrīd ir stiprāka, bet mani pārsteidza tas, kā no nekā sekoja kaut kādi noraidījumi, vārti…Skatos uz to visu – smieklīgi. Tas ir vienīgais, ko vēlējos pateikt. Protams, ir daudz runu – visam vajadzētu izšķirties laukumā, godīgā cīņā. Tikai tā, citādi nevajadzētu būt. Par to pilnībā piekrītu. Personīgi man citas izpratnes nebija un nebūs. Apsveicu "Skonto" ar pelnītu uzvaru. Mūs gaida svarīga spēle, derbijs, taču diemžēl zaudējām spēlētāju – turklāt centra aizsargu. Paldies par uzmanību [piecēlās un pameta preses konferenci]."

Teicāt, ka ar kaut ko būs jātiek skaidrībā. Ko tieši bijāt domājis?
Pertija: "Ko ar to biju domājis? Jūs lieliski zināt, ko ar to biju domājis. Ļoti labi zināt, ko biju domājis. Paskatieties šodienas rezultātus, paskatieties, kurš cik vārtus iesita. Un tas jau no paša sākuma bija lasāms [paredzams]. Jau no sākuma zināju, ka Kovaļovs gūs trīs vārtus. Ja neticat, aizejiet uz ģērbtuvi un uzprasiet puišiem. Teicu Karašauskam – ja šodien negūsi vārtus, Kovaļovs tevi apsteigs un kļūs par labāko bombardieri. Un viņš šodien guva trīs vārtus. Pirmoreiz savā vēsturē [otro, arī pirmajā aplī Kovaļovs pret "Ilūksti" iesita hat-trick - A.S.]. Ne tur [uz Ventspili] vajadzēja braukt un stiept kausu – visai federācijai vajadzēja sapulcēties un braukt skatīties spēli uz turieni [Daugavpili]."

Bija zināms, ka arī "Ilūkste" gūs vienus vārtus. 100%.
Pertija: "Neko nesaku un man nekā nav pret "Ilūksti". Nav nekā ne pret "Daugavu", "Ventspili", ne "Mettu", nevienu. Nevienu nekad ne pie kā nevainoju. Ir vieni noteikumi – ja tie noteikumi ir mums, tiem vajadzētu būt visiem. Novēroju, ka mums ir noteikumi – arī tiesāšanas, bet citām komandām nekā nav. Vēlreiz atkārtoju, ka man ne pret vienu nekā nav un man ir absolūti vienalga, kas kā spēlē. Kā spēlē "Ventspils", kā spēlē "Daugavpils", "Metta".

Man ir vienalga – man galvenā ir mana komanda. Esmu lepns, ka man ir tāda komanda un tādi spēlētāji. Nevienam nav noslēpums, ka atrodamies tādā situācijā. "Ventspilij" desmit kārtas agrāk vajadzēja kļūt par čempioni. Kāpēc – jūs man prasīsiet. Bet es jums atbildēšu – tāpēc, ka viņi nezina, kas vispār ir problēmas. Viņi nezina, kā tas ir, kad futbolisti trīs četrus mēnešus nesaņem algu. Viņi to nezina, un dod Dievs, lai viņi to nezinātu.

Šodien mūsu komanda spēlē uz entuziasma pamata. Esmu pateicīgs, paldies Indriksonam, ka viņš atbalsta, un Koļesņičenko. Paldies šiem diviem cilvēkiem, ka viņi mūs tik ļoti atbalsta. Ja šie divi cilvēki nebūtu sava darba fanātiķi, ticiet man, ka šodien atrastos sestajā vietā. "Ventspils" nezina, kas ir problēmas, un nezina, kā tas ir savākt spēlētājus, kad viņi tik ilgus mēnešus nesaņem algu. Atkārtošu, ka viņi ir profesionāli spēlētāji. Noņemu viņu priekšā cepuri, jo viņi šodien izgāja laukumā un vienkārši parādīja superfutbolu. Tas ir kaifs.

Bet pārējie lai paši tiek skaidrībā – kas, ko, kādā līmenī aizvadīja čempionātu. Kāpēc mani nemīl? Tāpēc, ka saku taisnību. Nebaidos. Ja katrs no mums teiks taisnību un plus labi spēlēsim, mūsu čempionāts progresēs. Superčempionāts. Nav zināms, kas ir čempions. Nav zināms, kas notiks sezonas beigās. Tāpēc uzskatu, ka čempionāts aizritēja ļoti labi. Uzskatu, ka federācija un līga čempionātu sarīkoja ļoti labā līmenī, bet ir momenti un nianses, ar kurām ir jānodarbojas un jātiek skaidrībā.

Lai futbols kļūtu caurspīdīgs un ap mums nekādā gadījumā nebūtu…Godīgi sakot, esmu satriekts par to, ka uz turieni [Ventspili] šodien aizveda kausu. Pat nezināju. Varbūt tā vajag. Nezinu – varbūt tiešām pēc kaut kāda reglamenta noteikumiem [tas ir jādara], bet esmu ļoti sarūgtināts. Kāpēc neatveda uz šejieni? Varbūt "Ventspils" nospēlētu neizšķirti un mēs uzvarētu. Vai viņi zaudētu. Un izrādās, ka arī Jūrmalā ļoti atbalsta "Ventspili" – tauta kliedza, ka "Ventspils" ir čempione. Vienkārši saku, ka "Ventspilij" pēc visiem parametriem, stabilitātes, finansiālās situācijas vajadzētu desmit kārtas pirms beigām kļūt par čempioni."

Zinot, ka jums patīk runāt patiesību, vai varat ietekmēt federācijas prezidentu, lai viņš ar to cīnītos tikpat nopietni ?
Pertija: "Ticiet man, ka viņi ļoti nopietni cīnās. Te nav runa par kaut kādām melnajām lietām, kas nesen atklājās pēc Ibes intervijas. Nerunāju par to. Runāju par to, ka katrā komandā ir jābūt stabilitātei. Katrai komandai ir noteikts budžets, bet ir jābūt stabilitātei. Šeit futbolisti nav tik ļoti izlutināti, lai saņemtu miljonus. Bet to naudu, kuru viņi saņem, viņiem ir jāsaņem – tad varēsim runāt par kaut kādu futbolu. Šodien diemžēl tā nav, un pareizi teicāt, ka ir trīs četras komandas, kas stabili saņem algas. Un man ir kauns skatīties acīs futbolistiem un prasīt to, kas man no viņiem ir jāprasa."

Zināt, ka pirms sezonas notiek klubu licencēšana, kurā ir jāuzrāda finansiālās garantijas. Kāpēc pie mums tā ir tikai formalitāte?
Pertija: "Piekrītu, tam ir jābūt – katram futbolistam jāsaņem noteikta summa. Pirms četriem mēnešiem teicu, ka futbolistus un trenerus esam pārvērtuši bomžos. Atceraties? Ko ar to biju domājis – ar to taču nebiju domājis neko sliktu. Domāju, kā reiz, to, ka man ir jāzina, ka spēlētājs, ierodoties treniņā, domā tikai par futbolu. Ja zinu, ka viņš domā par to, kā šodien pabarot ģimeni, kā nosūtīt naudu vecākiem – ja to zinu, nevaru no viņiem prasīt 100% atdevi. Diemžēl šī problēma nav tikai pie mums, Latvijā – tā ir visur. Tāpēc, lai futbols būtu tīrs un caurspīdīgs, ir jādarbojas visiem – treneriem, futbolistiem, prezidentiem, federācijas vadībai. Visiem ir jāstrādā kopīgi, un tad pacelsim futbolu. Mums nav slikts futbols."

Kluba direktors Uldriķis nesen izteicās, ka "Skonto" mēģinās pārdot vairākus spēlētājus – Šabalu, Karašausku u.c. Cik no viņiem nākamsezon vispār varētu palikt "Skonto"?
Pertija: "Šo jautājumu uzdodiet Uldriķim, kā viņš varēja pateikt, cik futbolistus [pārdosim]. Pirmām kārtām šīs lietas risina kluba vadība – Koļesņičenko kungs, Indriksona kungs, kuram arī ļoti simpatizē mūsu klubs. Es nevaru kaut ko izlemt, jo bez viņiem nekas netiks izlemts. Ja Uldriķis pamanās pateikt ko tādu, tātad rīt uzdošu jautājumu manam draugam Askoldam.

Starp citu, lasīju rakstu par Šabalu. Godīgi sakot, esmu pārliecināts, ka daudzi spēlētāji aizies, jo viņi ir sasnieguši noteiktu līmeni un mūsu uzdevums ir izpildīts gandrīz par 100%. Spēlējām labi, daudzus spēlētājus sagatavojām izlasēm un tam, lai viņi būtu konkurētspējīgi ārzemēs. Ir daudz spēlētāju – varu nosaukt uzvārdus, kuri izrotātu jebkuru komandu. Domāju mūsu līmeni – Krieviju, Ukrainu, Šveici, Itāliju u.c."

Viens no pieminētajiem klubiem bija "Trabzonspor". Vai, jūsuprāt, Šabala jau ir gatavs tādam līmenim?
Pertija: "Jā, protams. Domāju, ka šie futbolisti – Gabovs, Karašausks, Šabala, Fertovs, Laizāns – nepazustu tādos čempionātos kā Turcijas. Es labi zinu Turcijas čempionātu. Šie cilvēki tur nepazustu – ticiet man. Viņi tur vairāk atvērtos. Gribausks, Sineļņikovs, Osipovs, Rode, Bulvītis. Kuru vēl nenosaucu? Tie ir tie futbolisti, kas kaut kādās komandās var ļoti labi spēlēt. To parāda tas, kā viņi spēlē izlasē, bet izlases līmenis ir labs."

Daudzi spēlētāji var aizbraukt, bet kā ar jums pašu – nākamgad vēl būsiet šeit?
Pertija: "Par to parunāsim pēc tam, kad beigsies sezona. Mums ir vienošanās, paspiedām ar prezidentiem roku, un nekad neiešu pret viņiem. Man šie abi cilvēki – gan Koļesņičenko, gan Indriksons – ir izdarījuši daudz ko labu un joprojām dara, tāpēc nekad neaiziešu tā, lai viņi būtu neapmierināti ar manu aiziešanu. Sezona beigsies, apsēdīsimies un runāsim."

Teicāt, ka spēlētāji trīs četrus mēnešus nesaņem algu. Jūs pats saņemat?
Pertija: "(Iesmejas) Kā jūs domājat?"

Es vaicāju jums.
Pertija: "Nē, protams. Domājat, ka futbolisti nesaņem algu, bet es saņemu? Vai nu saņemam kopā, vai nesaņemam. Jums būs nākamais jautājums – no kurienes man tik skaista kaklasaite? (smaida)"

Vēl viens jautājums saistībā ar finansēm. Kāda ir situācija ar iesaldētajām UEFA prēmijām?
Pertija: "Godīgi sakot, nezinu. Man galvenais ir treniņprocess, konkrētā spēle, gatavošanās spēlēm. Esmu pārliecināts, ka man ir tādi vadītāji, kas 24 stundas diennaktī domā par futbolu. Esmu pārliecināts par to, ka man viss būs kārtībā."

     [+] [-]

, 2013-11-03 18:07, pirms 11 gadiem

  +1 [+] [-]

, 2013-11-03 18:41, pirms 11 gadiem
თამაზ, საქართველო ელოდება თქვენ! ახლა სახლში
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +2 [+] [-]

, 2013-11-04 08:17, pirms 11 gadiem
Vinsh,tápat ka tu,míl alu

  +1 [+] [-]

, 2013-11-04 12:40, pirms 11 gadiem

     [+] [-]

, 2013-11-04 13:36, pirms 11 gadiem
Pēteris Neimanis, VB rakstīja: Es atbildēju, kā tas ir, bet tālāk jau katrs var spriest pats. Īsti nesapratu, kuri ir tie spēlētājI ar lietuviskajiem uzvārdiem, ja Ventas krastos tāds ir tikai viens.
Kaa viens?Man gan liekas ka divi ko Peterit,uzmanigak komandas pieteikumu paskaties.

  +1 [+] [-]

, 2013-11-04 13:38, pirms 11 gadiem
Jelgavas speles rezultats ari liek aizdomaties,pietam redzot speletaju,kas nopelnija pendeli.

  +1 [+] [-]

, 2013-11-04 14:24, pirms 11 gadiem
Jānis Matulis rakstīja: Interesanti, kuru Rīgas Daugava tagad sūdzēs tiesā - Pertiju vai žurnālistu? Būtu jau interesanti "pasēdēt" kopā cietumā ar Pertiju un Suveizdu. Iemācītu Tamazam zolīti, iedzertu Ģruzijas vīnu un čaču, izrunātu visu par Latvijas futbolu.
Lai nu tā būtu, Jāni, bet man liekas tev nav pilnīga izpratne par cietuma realitāti

  +1 [+] [-]

, 2013-11-04 14:56, pirms 11 gadiem
>>> Pavuls
Jā, nu tagad, daudzas reizes noskatoties video, šķiet, ka tiesnesis tiešām kļūdījies (jo vārtsargs, visticamāk, būtu pirmais pie bumbas, ja arī Karašausks turpinātu skriet), bet dabā -- pa gabalu no tribīnēm -- izskatījās tā, kā izskatījās arī tiesnesim...

  -1 [+] [-]

, 2013-11-04 14:59, pirms 11 gadiem
Pēteris Neimanis, VB rakstīja: Es atbildēju, kā tas ir, bet tālāk jau katrs var spriest pats. Īsti nesapratu, kuri ir tie spēlētājI ar lietuviskajiem uzvārdiem, ja Ventas krastos tāds ir tikai viens.
Pēteri, esi pamanījis, ka kopš tā Ibes atklāsmes brīža no neitrāla un objektīva žurnālista esi kļuvis par parazītisku, ķērcošu meiteni? es jau pirms šādu rakstu atvēršanas zinu, ka gaidāms kārtējais Ventspils Pētera morālais pļūtiens. nu sorry, citādi to nenosaukt, jo izskatās, ka tev tas ir smagi un nepārejoši. Arī ar pirmo reizi sapratām no tevis, cik slikti un pirkti ir DD, Skonto un citi lielie klubi un cik ''tukši'' ir Ventspils pilsētas maki. Tikai neaizmirsti, ka tu esi sportacentrs žurnālists, nevis kkāds ierindas heiteris. kkādām profesijai atbilstošām morāles normām jābūt, nevis jālecās kā mazam puišelim, kurš kādam uzbrauc un tad smīn ūsās. nepazemo sevi un savu klubu.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2013-11-05 00:38, pirms 11 gadiem
Varbūt -- video saskatīt sodu tiešām nevar, bet jāatstāj varbūtība, ka no cita rakursa varētu izskatīties savādāk. Un Karašausks bija tik pārliecinošs...

     [+] [-]

, 2013-11-05 10:10, pirms 11 gadiem
olga rakstīja: Varbūt -- video saskatīt sodu tiešām nevar, bet jāatstāj varbūtība, ka no cita rakursa varētu izskatīties savādāk. Un Karašausks bija tik pārliecinošs...
Tiesnesim bija viss ļoti labi redzams!

     [+] [-]

, 2013-11-05 10:13, pirms 11 gadiem
yankeezulu rakstīja: Pēteri, esi pamanījis, ka kopš tā Ibes atklāsmes brīža no neitrāla un objektīva žurnālista esi kļuvis par parazītisku, ķērcošu meiteni?
Par to neitrālo un objektīvo žurnālistu(pirms Ibes),gan nepiekrītu!Tāds Petrini ir bijis arī agrāk!Tik kad savējos lajuks piežmiedza tad gan bija rīkle šim līdz kaklam!Bet par pārējo ,ko tad šim satraukties?Tiesnešus FKV dabūn uz pasūtījumu!