Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:114, Did:0, useCase: 3

Zakreševskis par Latvijas futbolu: "Visdziļākajā bedrē ir tehniskā sagatavotība"

Edmunds Novickis
Edmunds Novickis @EdmundsN

Zakreševskis par Latvijas futbolu: "Visdziļākajā bedrē ir tehniskā sagatavotība"
Artūrs Zakreševskis
Foto: Romāns Kokšarovs, Sporta Avīze, f-64

Piedāvājam dažus izvilkumus no "Sporta Avīzes" intervijas ar Artūru Zakreševski.

Bijušais Latvijas izlases aizsargs un bērnu treneris futbola klubā "Alberts" Artūrs Zakreševskis intervijas sākumā kritizē "Skonto" futbola skolu par jauno talantu pārvilināšanu: "JFC "Skonto" rīkojas neētiski, cenšoties no citiem klubiem pārvilināt spēlētājus. Ārpus Rīgas, piemēram, Liepājā un Daugavpilī, brīnās, kas mums te notiek. Diemžēl Rīgā starp klubiem ir konkurence, un JFC "Skonto" izmanto neētisku paņēmienu. Viņi pa tiešo griežas pie citu klubu spēlētājiem vai viņu vecākiem ar domu, ka viņi ir tie labākie, jo tikai viņi mācēs futbolistus izvest augstākā līmenī - līdz Latvijas izlasēm, līdz pieaugušo izlasei. JFC "Skonto" direktors Raimonds Laizāns nekautrējās paziņot, ka es droši varu zvanīt JFC "Skonto" spēlētājiem un viņus pārvilināt."

Intervijas galvenais temats gan ir cits - kāpēc Latvijā pienākuši tik smagi laiki futbolā? Vai pie vainas ir jaunatnes futbols? Zakreševskis: "Domāju, diezgan ilgi esam gājuši nepareizajā virzienā. Bērnu futbolā esmu četrus gadus. Kad atnācu, jutos kā džungļos. Nesapratu, kas ir kas - te spēlē 8:8, te 12:12, te ir A, te B grupas, pārejas, neaizsargātie spēlētāji... Bija tāds mudžeklis, ka vajadzēja pāris mēnešus, kamēr tajā visā iebraucu. Problēmas? Tagad sistēma ir izveidojusies tāda, ka rezultāts no treneriem tiek prasīts jau U-8 un U-9 vecuma grupās. (..) Ceru, aiziesim līdz tam, ka pirmajos vecumos tabulas netiks liktas. (..) Man klubā pašam bieži jāskaidrojas ar mazāko bērnu vecākiem, ka galvenais šodien ir nevis rezultāts, bet tas, ka bērns no futbola gūst baudu, ka viņam patīk trenēties.

Futbolā ir četri lieli parametri - fiziskā, taktiskā, psiholoģiskā un tehniskā sagatavotība. Pēdējā mēs šobrīd laikam esam visdziļākajā bedrē, jo pats saproti - ja mazajā futbolā prasa spēlēt uz rezultātu, tu no vārtsarga un aizsargiem prasīsi belzt bumbu pēc iespējas tālāk, pēc iespējas mazāk riskēt un spēlēt vienkāršāk. Cik saprotu, citās valstīs jau pieņemti noteikumi, ka līdz noteiktam vecumam vārtsargs nedrīkst bumbu sist uz priekšu, bet gan obligāti jāizspēlē caur aizsargu. Izskatās, ka Latvijā tas arī būtu nepieciešams. Pirmkārt, es gribētu, lai noņem nost tabulas."

"Bijām Somijā, viņi mūs apspēlē. Viņiem ir tieši tas, par ko runājām - vārtsargs nevis bumbu sit prom, bet piespēlē aizsargam, kuru nedrīkst presingot. Arī aizsargs drīkst atdot vienu piespēli, un tikai tad pretinieks drīkst uzbrukt. Tādi ir noteikumi. Ir jāņem vērā to valstu pieredz, kas progresē."

Šie ir tikai daži no "Sporta Avīzes" intervijas izvilkumiem. Pilnu interviju lasiet "Sporta Avīzes" drukātajā vai elektroniskajā versijā šeit.

  +1 [+] [-]

, 2013-04-11 21:26, pirms 12 gadiem
Pats Zakresevskis ar izcilu tehniku nekad nav izcelies,bet gandriz visam vina teiktam piekritu.Par to ka Skonto nodarbojas ar speletaju parvilinasanu nekads brinums nav.Atceros vel laiku kad Skonto pa kluso parvilinaja no Liepajas Mari Verpakovski pie sevim.Domaju,ka Zakresevskis kaut ko zina par sitam lietam un vinam ir pamats ta runat.

     [+] [-]

, 2013-04-11 21:31, pirms 12 gadiem
Kāds nezina kur nozudis Artūrs Silagailis?

  +3 [+] [-]

, 2013-04-11 21:33, pirms 12 gadiem
kanvit rakstīja: Pats Zakresevskis ar izcilu tehniku nekad nav izcelies,bet gandriz visam vina teiktam piekritu.Par to ka Skonto nodarbojas ar speletaju parvilinasanu nekads brinums nav.Atceros vel laiku kad Skonto pa kluso parvilinaja no Liepajas Mari Verpakovski pie sevim.Domaju,ka Zakresevskis kaut ko zina par sitam lietam un vinam ir pamats ta runat.
Verpakovski no LM nopirka, šeit runa iet par jauniešu pārvilināšanu bez atlīdzības pirmajai sporta skolai.

  +2 [+] [-]

, 2013-04-11 21:46, pirms 12 gadiem
Vispretiigaakais klubs Riigaa ir SUPER NOVA! Tie no visiem paarvilina beernus un peectam ir baigie chempioni!! MALACHI!

     [+] [-]

, 2013-04-11 22:00, pirms 12 gadiem
kanvit rakstīja: Pats Zakresevskis ar izcilu tehniku nekad nav izcelies,bet gandriz visam vina teiktam piekritu.Par to ka Skonto nodarbojas ar speletaju parvilinasanu nekads brinums nav.Atceros vel laiku kad Skonto pa kluso parvilinaja no Liepajas Mari Verpakovski pie sevim.Domaju,ka Zakresevskis kaut ko zina par sitam lietam un vinam ir pamats ta runat.
Zakreševskis kopā ar Māri 2000/2001 starpsezonā pārcēlās uz ''Skonto''.

  +3 [+] [-]

, 2013-04-11 23:44, pirms 12 gadiem
Par to ka Skonto pārvilina bērnus no citām skolām ir dzirdams jau vismaz 10-15 gadus un nekas nav mainījies. Pat dziesma apmēram tā pati - ja gribi spēlēt jaunatnes izlasēs, jātrenējas Skonto, citādi neņems, jo "nebūsi pienācīgi sagatavots". Pie tam bērnu vecākiem arī liekas, ka, ja jau viņi maksā divas, trīs reizes lielākas iemaksas, kā citās skolās, tad jau laikam bērniem arī nodrošina kaut ko īpašu. Diemžēl tā nav, ja nu vienīgi nodrošina bērnam stresu, jo prasa sasniegumus jau no piecgadīgiem ...

  +2 [+] [-]

, 2013-04-11 23:58, pirms 12 gadiem
Pilnībā piekrītu Zakreševskim par tām tehniskajām lietām, par ko viņš runā, bet tā spēlētāju pārvilināšanas problēma ir aktuāla visā pasaulē. Cik nav dzirdēts, ka lielie angļu klubi smeļ jaunos? Tas pats Pols Pogbā, kad uz Manchester United pārgāja? Skaidrs, ka attiecīgi valstu lielākie klubi apzinās, ka ir elite, tāpēc arī nekaunējas ķert vislabāko kumosu. Skonto ir izveidots pieklājīgs futbola internāts, kurš, kā vēsta Kas Jauns, pat esot bez maksas jaunajiem talantiem no citām pilsētām...

"Skonto" jaunatnes akadēmijā izveido internātu...

  +2 [+] [-]

, 2013-04-12 00:43, pirms 12 gadiem
Ļoti prātīgi runā Zakreševskis. Esmu ar viņu vienisprātis!

  +3 [+] [-]

, 2013-04-12 01:13, pirms 12 gadiem
Pilniiga taisniiba Zakresevskim. Tehnika Latvijas futbolistiem ir pilniigaa pakaljaa, fiziskaa un taktiskaa zinjaa varam konkureet ar labaakajiem. Uz Euro2004 ciklu mums bija Verpakovskis savas dziives labaakaja formaa, kursh speeja nolikt pie vietas 2 aizsargus paaris reizhu katraa speelee un izmantot savas izdeviibas. Uzreiz bija rezultaats. Shobriid taada liimenja speeleetaaju izlasee nav un viss ir dirs.aa. Taapeec, ka speeleetaaji, apzinoties savu speeju robezhas un paklausot trenerim , speelee pec iespeejas vienkaarshaak, bet ar taadu futbolu muusdienaas nevar iesist pat Lihtensteinai...
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +3 [+] [-]

, 2013-04-12 08:10, pirms 12 gadiem
Beidzot viens treneris pievēršas tam ,kur arī vajadzētu meklēt cēloņus,kāpēc mēs nespējam nopietni konkurēt pat ar Eiropas viduvēja mēroga komandām.Malacis Artūr!Varbūt tas būs sākums bērnu futbola sistēmas pārskatīšanai,jo prasīt no bērniem rezultātus 6-10 gadu vecumā ir galīgs murgs.Tajā vietā ,lai ieliktu bērniem tehniku un dotu spēlēt visiem komandā esošiem bērniem,treneri ir spiesti turnīros cīnīties par augstām vietām un spēlēt dot tikai pašiem labākajiem no savas grupiņas.Pārējie deldē soliņu,kur attīsta savu tehnisko meistarību un spēles sapratniŠī ir tikai viena niansīte,bet tādu ir milzīgi daudz.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +2 [+] [-]

, 2013-04-12 08:26, pirms 12 gadiem
Ar spējīgo bērnu pārvilināšanu nodarbojas visi lielākie Latvijas klubi. Tas varbūt nav pats briesmīgākais, taču tam būtu jānotiek zināmā vecumā. Briesmīgākais ir rezultāta prasīšana,( pirmajā plānā iziet naudas devēji un treneri) un spēlēšana agrā bērnībā 8:8, 11:11. Kur radīsies tehnika, ja bumbai pieskaras nepietiekamas reizes, kā spēlē , tā treniņos. Bez vainas nav daļa vecāku, kuriem bērnam iedotā medaļa ir svarīgāka par lolojuma prasmi spēlēt.

  -1 [+] [-]

, 2013-04-12 08:38, pirms 12 gadiem
Par tehniku pilnigi piekritu.
bet 2000./2001. gadā dzimušo čempionātā nesen Skonto apspēlēja Albertu ar 13-0

Vai tiešām šāds rezultāts liecina par to, ka Alberta futbolisti ir labāk sagatavoti?
protams prasit uzvaru par katru varu šādā vecumā ir stulbi, bet tik milzīgs rezultāts, manuprat, norāda, ka Alberta spēlētāji ir iepalikuši visās pozīcijās.
Ja jau viņi ir tehniskāki, tad kādēļ to nerāda laukumā.
un ja bērns visu laiku zaudē, vai tas neatstās psiholoģiski kkādas sekas un nebūs tā, ka bērnam apniks spēlēt.
nevar jau pēc katra zaudejuma teikt- jā, malacis, vismaz laukumā paskraidījāt.
un ja komanda visu jaunatnes laiku zaudēs, vai tad nebūs divaini, ja pēkšņi kādos 16 gados sāks uzvarēt? pēkšņi paliks labāki?

     [+] [-]

, 2013-04-12 08:54, pirms 12 gadiem
dragoo rakstīja: Par tehniku pilnigi piekritu.
bet 2000./2001. gadā dzimušo čempionātā nesen Skonto apspēlēja Albertu ar 13-0

Vai tiešām šāds rezultāts liecina par to, ka Alberta futbolisti ir labāk sagatavoti?
protams prasit uzvaru par katru varu šādā vecumā ir stulbi, bet tik milzīgs rezultāts, manuprat, norāda, ka Alberta spēlētāji ir iepalikuši visās pozīcijās.
Ja jau viņi ir tehniskāki, tad kādēļ to nerāda laukumā.
un ja bērns visu laiku zaudē, vai tas neatstās psiholoģiski kkādas sekas un nebūs tā, ka bērnam apniks spēlēt.
nevar jau pēc katra zaudejuma teikt- jā, malacis, vismaz laukumā paskraidījāt.
un ja komanda visu jaunatnes laiku zaudēs, vai tad nebūs divaini, ja pēkšņi kādos 16 gados sāks uzvarēt? pēkšņi paliks labāki?
a cik skonto pedejos 3-5 gadus palika bernu latvijas cempionata ?un ja ir problemas vini vissi lien pie citiem klubiem un parvilina speletajus,un vel vini atrod vecakus telefonus majas adresse un brauc uz majam diena pa 10 reizes un katru reizi cits treners vai parstavis no kluba SKONTO!PIEDAVAJU VISIEM TRENERIEM RIGA DARIT TAPAT KA SKONTO UN TAD BUS CITS REZULTATS,UN VEL SKONTO DIREKTORS LAIZANS TEICA A JUS DARAT TA PAT UN PASKATISIMIES CIK PUIKAS AIZIES NO MUMSIM.LASIET ZURNLU SPORTA AVIZE

  +2 [+] [-]

, 2013-04-12 08:56, pirms 12 gadiem
dragoo rakstīja: Par tehniku pilnigi piekritu.
bet 2000./2001. gadā dzimušo čempionātā nesen Skonto apspēlēja Albertu ar 13-0

Vai tiešām šāds rezultāts liecina par to, ka Alberta futbolisti ir labāk sagatavoti?
protams prasit uzvaru par katru varu šādā vecumā ir stulbi, bet tik milzīgs rezultāts, manuprat, norāda, ka Alberta spēlētāji ir iepalikuši visās pozīcijās.
Ja jau viņi ir tehniskāki, tad kādēļ to nerāda laukumā.
un ja bērns visu laiku zaudē, vai tas neatstās psiholoģiski kkādas sekas un nebūs tā, ka bērnam apniks spēlēt.
nevar jau pēc katra zaudejuma teikt- jā, malacis, vismaz laukumā paskraidījāt.
un ja komanda visu jaunatnes laiku zaudēs, vai tad nebūs divaini, ja pēkšņi kādos 16 gados sāks uzvarēt? pēkšņi paliks labāki?
Tas imho vairāk norāda, ka Skonto ir savākuši labākos tābrīža spēlētājus no citām komandām, nevis to ka Alberts sliktāk sagatavo savējos.

Paskaties pēdējo u17 jauniešu čempionātu rezultātus. Spāņi, vācieši un vēl dažas top valstis nemaz tā visus neuzvar. Drīzāk tur izceļas āfrikas un arābu valstis. Tikai tāpēc ka viņi fiziski ir ātrāk attīstījušies. Kaut kā tādēļ neviens spānis futbolu nepamet.

Ir jādomā ar skatu nākotnē - nav jēgas tam 13 gadīgajam puikam dzīt fizisko, lai tikai būtu medaļa jauniešu čempionātā. Labāk būtu jāstrādā pie tehnikas, domāšanas, attieksmes pret futbolu un dzīvi. Tas nenes augļus momentā, toties ilgtermiņā šāds jaunietis būs ne tikai labāk sagatavots profesionāļa karjerai, bet dzīvei kopumā.

     [+] [-]

, 2013-04-12 08:58, pirms 12 gadiem
Tā gluži nav visur, kā viņš saka.
FK Olaine, vismaz grupām <=2005 uzsvaru liek tieši uz tehniku.
Treniņos piemēram spēlē bez vārtusargiem, kur drīkst iesist tikai ar trešo piespēli utt.

Jā un ar visu to arī masē Albertu, kaut gan rezultāts nav noteicošais, kaut gan par 100% es tam nepiekrītu.

Piemērs: hokeja komandas HK Lūši jaunie spēlētāji atceros kāsa ar tādiem rezultātiem, kā 0:22, ar vai bez tabulām, bet tādejādi tiek audzināti lūzeri, kas nezin kas ir uzvaras un pretinieku asiņu garša.

  +1 [+] [-]

, 2013-04-12 09:00, pirms 12 gadiem
Esmu pats "iekšā" bērnu futbolā un varu padalīties ar savām izjūtām. Šis ir ļoti neviennozīmīgi par to rezultāta prasīšanu/neprasīšanu un te tomēr ir jāspēj atrast zelta vidusceļš. Futbola, kā jebkuras komandu sporta spēles, pamatjēga ir gūt vārtus un uzvarēt. Tāpēc arī treneri navar arī teikt no sērijas, ka "process ir viss, rezultāts - nekas", respektīvi svarīgi ir skaisti ripināt bumbu, bet ja zaudējam - nav liela bēda. Manā klubā ir tieši tāda attieksme. Bet ja tā tava komanda regulāri zaudē visiem pēc kārtas ar 0:5 vai 0:10, tad sākt māk bažas kādu psiholoģisku iespiadu tas atstās uz mazo furbolistu. Savukārt no otras puses pakļaut visu tikai rezultāta saniegšanai arī ir nepareizi - te pilnībā var piekrist Zakrešvskim. Un var tikai piekrist, ka vajag mainīt notiekumus, ka vārtsargam jāizpēlē un aizsargam pēc vārtsrga piespēles arī nedrīkst uzreiz mesties virsū.

     [+] [-]

, 2013-04-12 09:00, pirms 12 gadiem
LFF: U-12 (14.-16.septembris)
LFF: U-11 (29. - 31.augusts)
LFF: U-10 (7. - 9.septembris)
LFF: U-9 (24. - 26.augusts)
LFF: U-13
LFF: U-14
LFF: U-15
LFF: U-17
UN TAS IR LABAKAIS KLUBS SKONTO ?pa u-15 80% komandas no citiem klubiem pa u-14 60% NO CITIEM KLUBIEM un vissi kas spele lielo futbolu 11/11 60% NO CITIEM KLUBIEM PARVILINATI!

  +1 [+] [-]

, 2013-04-12 09:41, pirms 12 gadiem
daļēji var piekrist, bet bieži iepriekšējos klubus pamet, jo nav pārāk nopietna attieksme, nevis kāds pārvilina.
par tehniku, kur tad ir tie treneri, kuri spēj un grib strādā tieši pie tehnikas. viņu vienkārši nav. vari skraidīt un meklēt kam samaksāt, lai vispār kāds strādātu pie jauno spēlētāju tehnikas, pat par atsevišķu samaksu.

  +1 [+] [-]

, 2013-04-12 10:37, pirms 12 gadiem
Armands0 rakstīja: . vari skraidīt un meklēt kam samaksāt, lai vispār kāds strādātu pie jauno spēlētāju tehnikas, pat par atsevišķu samaksu.
Tā var darīt materiāli nodrošināti bagāti vecāki un arī tas ir variants, kas nes rezultātu.

Tomēr 4-8 gadīgam bērnam partneros nekādu Messi nevajag, lai liktu tehnikas pamatus.

Tas ir pilnīgi skaidrs, ka, ja grupā ir ~20 bērni, tad treneris nevar veltīt katram bērnam pietiekošu uzmanību. Tātad, un tas ir vienīgais veids, kā iemācīt tehniku- jāiesaistās tēvam/lielajam brālim, pēc treniņiem un katru dienu (nu labi ne katru) un jāstrādā ar to bērnu.

Treniņos, tak zinam un redzam, kas ir jāizpilda. Ejam uz stadionu un katru vakaru kādu stundiņu pastrādājam, piespēles, sitieni utt.

     [+] [-]

, 2013-04-12 10:53, pirms 12 gadiem
tāpēc jau esam tādā bedrē, ka tētim vai vecākajam brālim jāiet trennēt. to var darīt ar 5-8 g.v. bērnu, bet nejau 12-14 g.v. jauniešiem. nedomāju, ka tu vai tētis spēs pareizi parādīt, kā apstrādāt bumbu, kā pareizi sist. tad jau mēs varētu arī sevi ārstēt, ja kādu laiku paskatītos Doktoru hausu. tēmu par stadioniem, kur tāpat varētu katru vakaru iet un spēlet, nav vērst apspriest.

     [+] [-]

, 2013-04-12 11:00, pirms 12 gadiem
Protams rezultāts nestāv pāri visam, taču grūti atrast saules stariņu rezultātā 0-13.Vai kāds no zaudētāju komandas ir spējīgs pateikt, ka nospēlēja tehniski labi, taktiski pareizi, vai pacēlis psiholoģisko sagatavotību? Ispējams jaunais spēlētājs ir guvis baudu no šīs zaudētās spēles un ar vel lielāku patiku apmeklēs treniņus. Šaubos. Rezultāts nav galvenais bērnu futbolā, taču parādītā spēle gan.

  +1 [+] [-]

, 2013-04-12 11:08, pirms 12 gadiem
Armands0 rakstīja: daļēji var piekrist, bet bieži iepriekšējos klubus pamet, jo nav pārāk nopietna attieksme, nevis kāds pārvilina.
par tehniku, kur tad ir tie treneri, kuri spēj un grib strādā tieši pie tehnikas. viņu vienkārši nav. vari skraidīt un meklēt kam samaksāt, lai vispār kāds strādātu pie jauno spēlētāju tehnikas, pat par atsevišķu samaksu.
Tas notiek jebkurā sporta spēļu veidā Latvijā! Sen esmu runājis, ka Latvijai ir jāpāriet uz ex-Dienvidslāvijas treniņu metodiku, kur tiek ļoti daudz strādāts pie tehniskās individuālās meistarības! Smieklīgi arī liekas nostāja, ka ar trenēšanos 1 stundu dienā -> 3 dienas nedēļā jaunais censonis sasniegs pasaules klases līmeni!!!

  -2 [+] [-]

, 2013-04-12 11:17, pirms 12 gadiem
alf68 rakstīja: a cik skonto pedejos 3-5 gadus palika bernu latvijas cempionata ?un ja ir problemas vini vissi lien pie citiem klubiem un parvilina speletajus,un vel vini atrod vecakus telefonus majas adresse un brauc uz majam diena pa 10 reizes un katru reizi cits treners vai parstavis no kluba SKONTO!PIEDAVAJU VISIEM TRENERIEM RIGA DARIT TAPAT KA SKONTO UN TAD BUS CITS REZULTATS,UN VEL SKONTO DIREKTORS LAIZANS TEICA A JUS DARAT TA PAT UN PASKATISIMIES CIK PUIKAS AIZIES NO MUMSIM.LASIET ZURNLU SPORTA AVIZE
Kā var pārvilināt, ja spēlētājs ir lojāls savam klubam!!! Tātad kaut kas īsti labi nav, ja var pārvilināt... Un Albertā ir totāls bardaks, sākot no U8 līdz U14, visas komandas ir vājas un treneri (atskaitot Zakreševski) ir zem vajadzīgās kvalifikācijas...
Bet par tehniku piekrītu!
Bet baigi interesanti, kapēc tad visi dodas uz to Skonto? Futbola skolai ir jābūt savai bāzei, jābūt vismaz vienam savam laukumam...
Un ko tas dod, ka visi latviešu bērni vecumā no 7 līdz 11 gadiem ir pārgājuši uz Metta, katrā vecuma grupā pa 50 bērniem, bet no 14-15 gadiem visi atkal dodas atpakaļ uz Skonto...

     [+] [-]

, 2013-04-12 11:26, pirms 12 gadiem
Kristabella rakstīja: Kā var pārvilināt, ja spēlētājs ir lojāls savam klubam!!! Tātad kaut kas īsti labi nav, ja var pārvilināt... Un Albertā ir totāls bardaks, sākot no U8 līdz U14, visas komandas ir vājas un treneri (atskaitot Zakreševski) ir zem vajadzīgās kvalifikācijas...
Bet par tehniku piekrītu!
Bet baigi interesanti, kapēc tad visi dodas uz to Skonto? Futbola skolai ir jābūt savai bāzei, jābūt vismaz vienam savam laukumam...
Un ko tas dod, ka visi latviešu bērni vecumā no 7 līdz 11 gadiem ir pārgājuši uz Metta, katrā vecuma grupā pa 50 bērniem, bet no 14-15 gadiem visi atkal dodas atpakaļ uz Skonto...
Paskaties 2012.gada Rīgas čempināta rezultātus 2004.g un 2000g. un tad pasaki, kuras tavuprāt ir tās stiprās komndas.

  +1 [+] [-]

, 2013-04-12 11:53, pirms 12 gadiem
Nekur saprātīgā futbola pasaulē bērniem nekādus valsts čempionātus nerīko. Sāk no kādiem 10+ gadiem. Tā kā pie mums tā nav, tad tiem bērniem tiek sacūkotas smadzenes. Viņš līdz 15 gadiem jau ir tik daudz turnīros bijis čempions un labākais, ka jūra līdz ceļiem. Tad viņam atbrauc poļu u-16 un sadod pa muti vienos vārtos. Un teju jebkuram šādā situācijā nolaistos rokas.
Šis pilnīgi noteikti ir federācijas darbs. Vajag paskatīties kā lietas tiek organizētas Somijā, Norvēģijā, Zviedrijā - valstīs, kur arī ir ziemas, kur ir salīdzinoši maz iedzīvotāju un kur ir lieli attālumi. Mums nav vērts skatīties Itālijas vai Spanijas pieredzi, jo tur ir cits klimats un cits iedzīvotāju blīvums.
Un piekrītu tam komentāram, ka spēle uz rezultātu paģēr, ka laukumā allažiņ būs jāliek labākie. Un kāds, kurš atnācis uz treniņiem tikko (pimēram 8 gadu vecumā) vispār netiks spēlēt. Paliela varbūtība, ka tā mēs pakāšam ne vienu vien labu futbolistu. Ne visi attīstās vienādi. Tie pāris tehniķi, kas citus apskrien kā konusus taisa rezultātu, bet pusasudžu gados viņus vai nu organizēta aizsardzība nolauž vai arī viņi ir atēdušies futbolu. Cik nav bijuši stāri, kas 18. gados ir teju vietēji Mesi, bet pēc dažiem gadiem pazūd?

  +1 [+] [-]

, 2013-04-12 12:02, pirms 12 gadiem
klacis rakstīja: Nekur saprātīgā futbola pasaulē bērniem nekādus valsts čempionātus nerīko. Sāk no kādiem 10+ gadiem. Tā kā pie mums tā nav, tad tiem bērniem tiek sacūkotas smadzenes. Viņš līdz 15 gadiem jau ir tik daudz turnīros bijis čempions un labākais, ka jūra līdz ceļiem. Tad viņam atbrauc poļu u-16 un sadod pa muti vienos vārtos. Un teju jebkuram šādā situācijā nolaistos rokas.
Šis pilnīgi noteikti ir federācijas darbs. Vajag paskatīties kā lietas tiek organizētas Somijā, Norvēģijā, Zviedrijā - valstīs, kur arī ir ziemas, kur ir salīdzinoši maz iedzīvotāju un kur ir lieli attālumi. Mums nav vērts skatīties Itālijas vai Spanijas pieredzi, jo tur ir cits klimats un cits iedzīvotāju blīvums.
Un piekrītu tam komentāram, ka spēle uz rezultātu paģēr, ka laukumā allažiņ būs jāliek labākie. Un kāds, kurš atnācis uz treniņiem tikko (pimēram 8 gadu vecumā) vispār netiks spēlēt. Paliela varbūtība, ka tā mēs pakāšam ne vienu vien labu futbolistu. Ne visi attīstās vienādi. Tie pāris tehniķi, kas citus apskrien kā konusus taisa rezultātu, bet pusasudžu gados viņus vai nu organizēta aizsardzība nolauž vai arī viņi ir atēdušies futbolu. Cik nav bijuši stāri, kas 18. gados ir teju vietēji Mesi, bet pēc dažiem gadiem pazūd?
100% piekrītu!!!
Bet, lai to tehniku iemācītu, ir vajadzīgi labi treneri, kuru mums ir ļoti maz. Labus bērnu trenerus uz rokas pirkstiem var saskaitīt, a futbola skolu un vecuma grupu ui cik daudz... Viens no labākajiem arī ir Zakreševskis, vēl Gluščuks, no Šitikiem pāris labu treneru un viss. Bērnu treneris ir kā tētis un mamma un vēl + treneris...
A kad aizej uz bērnu turnīriem, sākot jau no 8 gadiem, sencīši sacepušies un klaigā, gruzī tos nabaga bērnus, dažkārt briesmīgi skatīies!

     [+] [-]

, 2013-04-12 12:24, pirms 12 gadiem
klacis rakstīja: Nekur saprātīgā futbola pasaulē bērniem nekādus valsts čempionātus nerīko. Sāk no kādiem 10+ gadiem. Tā kā pie mums tā nav, tad tiem bērniem tiek sacūkotas smadzenes. Viņš līdz 15 gadiem jau ir tik daudz turnīros bijis čempions un labākais, ka jūra līdz ceļiem. Tad viņam atbrauc poļu u-16 un sadod pa muti vienos vārtos. Un teju jebkuram šādā situācijā nolaistos rokas.
Šis pilnīgi noteikti ir federācijas darbs. Vajag paskatīties kā lietas tiek organizētas Somijā, Norvēģijā, Zviedrijā - valstīs, kur arī ir ziemas, kur ir salīdzinoši maz iedzīvotāju un kur ir lieli attālumi. Mums nav vērts skatīties Itālijas vai Spanijas pieredzi, jo tur ir cits klimats un cits iedzīvotāju blīvums.
Un piekrītu tam komentāram, ka spēle uz rezultātu paģēr, ka laukumā allažiņ būs jāliek labākie. Un kāds, kurš atnācis uz treniņiem tikko (pimēram 8 gadu vecumā) vispār netiks spēlēt. Paliela varbūtība, ka tā mēs pakāšam ne vienu vien labu futbolistu. Ne visi attīstās vienādi. Tie pāris tehniķi, kas citus apskrien kā konusus taisa rezultātu, bet pusasudžu gados viņus vai nu organizēta aizsardzība nolauž vai arī viņi ir atēdušies futbolu. Cik nav bijuši stāri, kas 18. gados ir teju vietēji Mesi, bet pēc dažiem gadiem pazūd?
Vai tu tiešām domā, ka mūsējie zaudē poļiem tikai tāpēc , ka viņiem sakāpis galvā? Šaubos. Un ko tu iesaki darīt ar tiem tehniķiem nelaist viņus laukumā, lai neatēdas futbolu.

  +2 [+] [-]

, 2013-04-12 12:36, pirms 12 gadiem
Protams vecāku kliegšana nav nekas labs. Arī pats mēdzu grēkot, taču nekad nepārmetu par neizdevušos sitienu vai neiesistiem vārtiem.Galvenais pārmetums ir necīnīšanās katrā spēles epizodē. Uzskatu ja jau esi uzgājis uz laukuma tad ir jācīnās. Vienaldzīgajiem futbolā nav vietas. Ja tu šodien neatdot visus spēkus konkrētajā epizodē, tad arī rīt un aizparīt tu to neizdarīsi.

  +1 [+] [-]

, 2013-04-12 14:09, pirms 12 gadiem
Es arī savu gruzīju tikai par necīnīšanos. Protams, ka debīli vecāki ir visur, bet tāpēc ir treneris, kuram tādi jānoliek pie vietas.

Neticu, ka vienīgais veids, kā ielikt 12gadīgam tehniku ir ņemt individuālo speciālistu, palasiet lielo sportistu biogrāfijas viņi visi ir cēlušies un gājuši gulēt ar bumbu. Pašam individuāli ir jāstrādā, jāstrādā un vēlreiz jāstrādā savukārt motivēt palīdz vecāki.

12 gadīgam, kurš sācis trenēties no 4.g vecuma sitiena tehnikai ir jau jābūt nostādītai, līdz ar to nevar būt runas par pareizu vai nepareizu sitienu, tur jāstrādā lielākoties kvantitatīvi, savukārt ja kaut kur ir problēmas, tad treneris pateiks kas un kā ir individuāli jādara, tur nevajag par par partneri Messi, kā jau teicu.

Cita runa jau par vecākiem futbolistiem, bet šo mēs te neapspriežam, jo ja pareizi viss izdarīts līdz tiem 14-16 g., tad jau visam jābūt kārtībā.

  +1 [+] [-]

, 2013-04-12 15:09, pirms 12 gadiem
Cipo rakstīja: Vai tu tiešām domā, ka mūsējie zaudē poļiem tikai tāpēc , ka viņiem sakāpis galvā? Šaubos. Un ko tu iesaki darīt ar tiem tehniķiem nelaist viņus laukumā, lai neatēdas futbolu.
nē. Protams, es tā nedomāju. Galvā sakāpšana, ja to tā var saukt, pāriet fāzē - atēšanās no futbola. Tiem džekiem viss ir apnicis un piegriezies. Nu nafig viņiem kaut ko stresot, ja Latvijā viņam savā vecuma grupā nav konkurentu? labāk aiziet pasēdēt uz soliņa un semočkas pagrauž nevis pastrādā pie piespēles. No šāda fraiera statusa nonākot peramā zēna statusā vienkāršākais veids ir notīties nevis strādāt melnu muti treniņos. Cilvēks pēc definīcijas ir slinks. Tāpēc federācijai vajadzētu darīt visu iespējamo lai līmenis būtu līdzīgs, lai nebūtu 14:0 rezultāti utt.
Un es nesaku, ka tehniķi nelaist laukumā, bet bērnu vecumā laist visus +/- vienādi. Un tam tehniķim, ja viņš tik kruts var iedot individuālo uzdevumu pēc katra apvestā pretinieka atdot piespēli. Futbols ir komandas spēle un tiem džekiem, kas iet kā vilcieni nevienu citu neredzot pieaugušo futbolā iet ļoti grūti. Ir jāmāca spēlēt komandas spēli nevis tamborēt...

     [+] [-]

, 2013-04-12 16:00, pirms 12 gadiem
to 3pm. tad nav ko te runāt par tēti un vecāko brāli, ja jau sitiens un piespēles tehnika ir iemācīta! interesanti, ko tieši Rudņevs papildus individuāli trenē kopā ar treneri, ja jau tētis un brālis ir visu iemācījis. tādēļ, ka katrs tētis uzskata, ka var būt treneris, mēs esam tur, kur esam. savukārt speciālistu, kas tiešām varētu strādā individuāli ar spēlētājiem, diemžēl ir ļoti maz.

     [+] [-]

, 2013-04-12 16:08, pirms 12 gadiem
Armands0 rakstīja: to 3pm. tad nav ko te runāt par tēti un vecāko brāli, ja jau sitiens un piespēles tehnika ir iemācīta!
Par tēti es runāju bērniem 4-8 gadus veciem.
Nu pasaki kāds speciālists ir jāpieaicina, ja 5/6 gadus vecs futbolists nemāk sist, plus pēc tava sanāk, ka Latvijā tādu nav. Nu nevajag runāt muļķības.

Normāla situācija. Treneris tēva klātbūtnē parāda konkrētā sitiena tehniku, tad tas tiek atstrādāts, tad nākamajos treniņos treneris pasaka savus iebildumus, ja tādi ir. Plus nav vairs 90 gadi, pilns youtube ar padomiem, aprakstiem un video - palēlinātu paātrinātu, kādu vajag- ņem un dari.

     [+] [-]

, 2013-04-12 16:11, pirms 12 gadiem
Rekur priekš Armands0: kādu te vajag ūberspeciālistu?
How to Kick a Soccer Ball : How to Shoot a...

     [+] [-]

, 2013-05-11 12:40, pirms 12 gadiem
nu jā... diemžēl pašā "Albertā" visizteiktāk ir tas, ka no mazajiem prasa rezultātus, līdz ar to izveidojas pamatsastāvi, kas tiek uz spēlēm, un pārejie, kuri tik trenējas vai spēlēs soliņus deldē, uz laukuma netiek laisti. Tas arī ir viens no iemesliem, kāpēc mainījām Albertu pret ko labāku- tagadējā komandā vismaz treneris nestrādā tikai uz pamatsastāvu, bet vienlīdz tiek strādāts ar visiem un arī spēlēs laukumā laiž pacīnīties visus.