Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:119, Did:0, useCase: 3

2018. gada PK finālturnīru rīkos Krievija, 2022. gada - Katara

Valdis Bērziņš
Valdis Bērziņš

2018. gada PK finālturnīru rīkos Krievija, 2022. gada - Katara
Zeps Blaters
Foto: AFP/Scanpix

Šodien Cīrihē notikušajā Starptautiskās Futbola federācijas (FIFA) balsojumā par tiesībām rīkot 2018. gada Pasaules kausa (PK) finālturnīru uzvarējusi Krievija. Četrus gadus vēlāk pasaules labākie futbolisti dosies uz Kataru.

Uz 2018. gada finālturnīra rīkošanu pretendēja kopumā sešas valstis, četrām no tām vienojoties kopīgā projektā. Anglija un Krievija piedalījās atsevišķi, bet kopīgi čempionātu rīkot bija gatavas Nīderlande un Beļģija, kā arī Spānija un Portugāle. Šodien pirms balsojuma visas pretendentes iepazīstināja FIFA ar savām prezentācijām, no kurām vislabāko iespaidu atstāja Anglijas priekšnesums. Tieši Anglija un Krievija tika uzskatītas par galvenajām favorītēm uzvarēt šajā sacensībā.

Kā ierasts šādas nozīmes pasākumus, uzvarētājvalsts paziņošana iekavējās. Pārdesmit minūtes pirms oficiālā paziņojuma Spānijas radio izplatīja informāciju, ka uzvarējusi Krievija. Nedaudz vēlāk kļuva zināms, ka balsošanas 1. kārtā izslēgta Anglija, kas palika pēdējā vietā četru projektu konkurencē un saņēma tikai divas balsis, bet Krievijas uzvaru drīz vien oficiāli apstiprināja FIFA prezidents Zeps Blaters. Krievi saņēmuši 12 no 22 balsīm.

2018. gada balsojums

KārtaVietaValstsBalsis
1.1.Krievija9
1.2.Spānija/Portugāle7
1.3.Nīderlande/Beļģija4
1.4.Anglija2
2.1.Krievija12
2.2.Spānija/Portugāle7
2.3.Nīderlande/Beļģija2

Savukārt uz 2022. gada čempionāta rīkošanu pretendēja Katara, ASV, Austrālija, Japāna un Dievidkoreja. Šīs valstis ar prezentācijām uzstājās jau vakar. Turpinoties pārsteigumiem, uzvarēja Katara.... Starp citu, FIFA izveidotās delegācijas atzinums par Kataras iespējam rīkot finālturnīru pēc šīs valsts apmeklējuma tika atzīts kā augsta riska. Tādējādi FIFA tikusi pie tā, ko vēlējusies – parūpēties par PK globalizāciju, dodot iespēju turnīru rīkot valstīm, kur tas vēl nav rīkots – gan Krievijai, gan Katarai tā būs pirmā reize. Abos balsojumos piedalījās 21 FIFA Izpildkomitejas loceklis, kā arī Blaters.

2022. gada balsojums

KārtaVietaValstsBalsis
1.1.Katara11
1.2.Dienvidkoreja4
1.3.ASV3
1.3.Japāna3
1.5.Austrālija1
2.1.Katara10
2.2.ASV5
2.2.Dievidkoreja5
2.4.Japāna2
3.1.Katara11
3.2.ASV6
3.3.Dienvidkoreja5
4.1.Katara12
4.2.ASV8

Izmantotie resursi
BBC

  +2 [+] [-]

, 2010-12-02 18:56, pirms 14 gadiem
dR@fTeR rakstīja: kas saka ka es esmu par Krievijas politiku?
es runāju par to ka tas nav normāli, ja uzskata ka Krievijā katrs iedzīvotājs ir urla.
Tas nav normāli, bet kāds nacionālistiem ar to sakars? Nevar visus nacionālistus likt vienā maisā. Ne jau visi ir ksenofobi.
Cik saprotu, tad "urla" ir konkrēta slāņa pārstāvis Latvijā neatkarīgi no tautības.

  +2 [+] [-]

, 2010-12-02 18:57, pirms 14 gadiem
mister_negative rakstīja: šis tā kā būtu sporta portāls ne??
principa ja esi nacionalists vareji ka avataru likt kadu sportistu no LV. bet tas ta ja kas.

  -1 [+] [-]

, 2010-12-02 18:57, pirms 14 gadiem
ak šausmas, nez vai krievijā būs daudz skatītāju.
zinot viņu kultūras līmeni, noziedzības līmeni, nabadzīgās un netīrās ielas..

  +3 [+] [-]

, 2010-12-02 18:58, pirms 14 gadiem
Hose Girtinho rakstīja: Tas nav normāli, bet kāds nacionālistiem ar to sakars? Nevar visus nacionālistus likt vienā maisā. Ne jau visi ir ksenofobi.
Cik saprotu, tad "urla" ir konkrēta slāņa pārstāvis Latvijā neatkarīgi no tautības.
Bļāviens , kāda te bija tēma , ko Jūs te izlīdāt no savām alām ar savu vēsturi , Jūsu vajadzībām ir citas saites, te ir SPORTS !

     [+] [-]

, 2010-12-02 18:59, pirms 14 gadiem
The Red Machine rakstīja: Bļāviens , kāda te bija tēma , ko Jūs te izlīdāt no savām alām ar savu vēsturi , Jūsu vajadzībām ir citas saites, te ir SPORTS !
Es tikai aizrādu, ja reiz cilvēki runā par lietām, kuras viņi nesaprot vai nezina.

  -2 [+] [-]

, 2010-12-02 19:00, pirms 14 gadiem
Jaymen rakstīja: ak šausmas, nez vai krievijā būs daudz skatītāju.
zinot viņu kultūras līmeni, noziedzības līmeni, nabadzīgās un netīrās ielas..
Vēlviens uzprasās???

  +2 [+] [-]

, 2010-12-02 19:00, pirms 14 gadiem
Vēlreiz apsveicu Krieviju un Kataru un vēlu visiem sporta cienītājiem jauku vakaru!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -1 [+] [-]

, 2010-12-02 19:06, pirms 14 gadiem
Te daudziem Krievija asociējās ar kaut-ko netīru un sliktu , nez kapēc arvalstu speciālistiem tas neliekas, ja izvēlās viņu!

  -1 [+] [-]

, 2010-12-02 19:22, pirms 14 gadiem
mister_negative rakstīja: KRIEVIJĀ??? NESMĪDINI
izej vakarā maskavā pastaigā draudzīgi pa ielām.nerunājot jau par nomaļākām vietām
Varu saderēt, ka tu lielais mutes virinātāj pat tādā Maskavā savu mūžu neesi bijis, tik vien ir kā tava liela mūldēšana, tu pat īstu Krievu neesi redzējis, kuri starp citu ir daudz normākāki cilvēki kā tu un citi bļāvēji, kas neko citu nemāk kā tikai Urlas, Urlas

     [+] [-]

, 2010-12-02 19:27, pirms 14 gadiem
Frīdžis rakstīja: Ja tu man izmaksā būšu tev miesas sargs
es padomāšu!

  +2 [+] [-]

, 2010-12-02 19:28, pirms 14 gadiem
The Red Machine rakstīja: Te daudziem Krievija asociējās ar kaut-ko netīru un sliktu , nez kapēc arvalstu speciālistiem tas neliekas, ja izvēlās viņu!
Nafta un gāze nav nekas "tīrs", bet visiem tās patīk un ir nepieciešamas
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -1 [+] [-]

, 2010-12-02 19:57, pirms 14 gadiem
Lūki, ko galvenie favorīti ANglija panāca ar skandāliem...

  -3 [+] [-]

, 2010-12-02 19:59, pirms 14 gadiem
2 nakamie PK buss izgasanas! Ta pat ka DAR

     [+] [-]

, 2010-12-02 20:00, pirms 14 gadiem
Hose Girtinho rakstīja: Nafta un gāze nav nekas "tīrs", bet visiem tās patīk un ir nepieciešamas
Ko tu gribēji pateikt ar to ? Balsošana bija starp Fifa izpildkomitejas biedriem un tur nav tikai eiropieši , tāpēc viņus gāze un nafta no Krievijas ne interesē! Vai arī tu domāji ka tieši tās naudas kura nāk no naftas un gāzes tiek ieguldīta futbola attīstībai , tad drīzāk es tev piekrītu! Bet tad derētu paskatīties uz Tuvajiem Austrumiem, tad tās valstis arī sanāk netīras , un citām naftas un gāzes eksportētāj vālstīm!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2010-12-02 20:12, pirms 14 gadiem
Ai ko te gudri spriedelēt- vēl līdz tam ir jānodzīvo, priekšā taču 2012 gada pasaules gals!

  +1 [+] [-]

, 2010-12-02 20:14, pirms 14 gadiem
eatm rakstīja: Ai ko te gudri spriedelēt- vēl līdz tam ir jānodzīvo, priekšā taču 2012 gada pasaules gals!
Aj, tiešām aizmirsu ! bļāviens , nu tad nekas , nebūs pasaules čempja , ne brazīlijā ne krievijā , katārā !

  +1 [+] [-]

, 2010-12-02 20:17, pirms 14 gadiem
The Red Machine rakstīja: Ko tu gribēji pateikt ar to ? Balsošana bija starp Fifa izpildkomitejas biedriem un tur nav tikai eiropieši , tāpēc viņus gāze un nafta no Krievijas ne interesē! Vai arī tu domāji ka tieši tās naudas kura nāk no naftas un gāzes tiek ieguldīta futbola attīstībai , tad drīzāk es tev piekrītu! Bet tad derētu paskatīties uz Tuvajiem Austrumiem, tad tās valstis arī sanāk netīras , un citām naftas un gāzes eksportētāj vālstīm!
Es domāju gan par pielabināšanos Krievijai, gan iespējamos "kukuļus" (īpaši jau no Katras puses), bet tas tā, jo mani būtībā balsošanas rezultāti tikai priecē.
Neko neapgalvoju, bet nu nav pārliecības, ka šie izrakteņi nenospēlēja savu lomu balsotāju apziņā. Birokrāti paliek birokrāti un katram ir sava cena. Par to naudu, kas tiek likta futbolā, protams, tikai priecājos

     [+] [-]

, 2010-12-02 20:19, pirms 14 gadiem
masalskis123 rakstīja: Tas jau bija sen zināms,jo visi darija tā lai angļi neuzvar
Angļi jau tā pat neko nevar uzvarēt izlašu līmenī, tāpēc lai sēž biksēs. Gribējās redzēt Anglijas karalienes sejas izteiksmi
Un tā kā FIFA ir tendence dot iespēju jauniem reģioniem, tad iznākums ir tikai likumsakarīgs

     [+] [-]

, 2010-12-02 20:23, pirms 14 gadiem
Hose Girtinho rakstīja: Es domāju gan par pielabināšanos Krievijai, gan iespējamos "kukuļus" (īpaši jau no Katras puses), bet tas tā, jo mani būtībā balsošanas rezultāti tikai priecē.
Neko neapgalvoju, bet nu nav pārliecības, ka šie izrakteņi nenospēlēja savu lomu balsotāju apziņā. Birokrāti paliek birokrāti un katram ir sava cena. Par to naudu, kas tiek likta futbolā, protams, tikai priecājos
sports bez politikas nevar , un politika bez sporta dažreiz arī nevar , tāpēc tur bija arī savi iemesli un melnās lietiņas, mēs vien paliekam tikai tauta kurai vajadzīga tikai maize un izrāde !
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2010-12-02 20:49, pirms 14 gadiem
mazais esporta lietotājs rakstīja: Ak, tagad es saprotu kāpēc tev tie angļi tā neapatīk...tāpēc, ka viņi neko nevar izcīnīt, bet tu taču esi glorijs un tev trofejas vajag kā ēst
Glory, glory...Juve go home
Tu gan esi acīgs Pirmais fināls, kuru es atceros pilnībā, bija 1994.gada PK fināls Brazīlija-Itālija. Vai es tagad fanoju par Brazīliju?
Man ir savi iemesli, kāpēc man nepatīk angļi. Ja es būtu "glory-hunter", tad noteikti fanotu par EPL, bet....
Ja Tu gadījumā nezināji, tad futbolā skaistākās ir nevis pašas trofejas un to skaits, bet gan cīņa par šīm trofejām
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -2 [+] [-]

, 2010-12-02 21:06, pirms 14 gadiem
kalnietis rakstīja: Spānija ar Portugāli drīz prasīs aizdevumu nevis kaut ko rīkos.
Buko diezgan pārliecinoši domāja, ka Anglija rīkos, bet acīmredzot krieviem spēcīgāks lobijs.
spanjiem un portugaljiem jau vis lielakoties bij gatavs [stadioni, infrastruktuura] Krieviem nav praktiski nekaa.. 1 pats luzjnjiki LOL!!

gada futbola attistiiba.. ja pec tam ties stadioni paliks tuksji.. jau tagad rpl nevar tos kaut uz pusi piepildiit.. nafig vinjiem taads cjempis ja lielakaa dalja vispaar nezina kaa bumba izskataas..

reali tagad stadioni protams ja tos uzcels ko soliija buus ieverojamaakaas ekas attieciigi tajaas pilseetas un vispaar lielkrievijaa !

ps: nezinu bet te ozj pec krievu izgaasjanaas

  +1 [+] [-]

, 2010-12-02 21:06, pirms 14 gadiem
Hose Girtinho rakstīja: Tu gan esi acīgs Pirmais fināls, kuru es atceros pilnībā, bija 1994.gada PK fināls Brazīlija-Itālija. Vai es tagad fanoju par Brazīliju?
Man ir savi iemesli, kāpēc man nepatīk angļi. Ja es būtu "glory-hunter", tad noteikti fanotu par EPL, bet....
Ja Tu gadījumā nezināji, tad futbolā skaistākās ir nevis pašas trofejas un to skaits, bet gan cīņa par šīm trofejām
Da labi man arī viņi nepatīk un nekad par Angliju nefanošu, bet gribējas lai čempis ir tur, tas būtu loģiski. Nu OK ar Krieviju varu samierināties, bet nu Katara... Nebūtu viņiem naftas viņi nemūžam nerīkotu čempi. Manuprāt tas nebija labs varints dot PČ rīkot Katarai, viņi tāpat tos stadionus vēlāk nojauks.

     [+] [-]

, 2010-12-02 21:06, pirms 14 gadiem
kā pa BBC teica, ka FIFA piekopj politiku, kura vērsta uz to, lai finālturnīri notiktu jaunattīstības valstīs (DĀR, Brazīlija, Krievija, Katara). tā kā tas ir tikai loģisks iznākums. Es domāju, ka Soču olimpiāde parādīs patieso krievu līmeni tāda mēroga pasākumu rīkošanā, jo cik sen bija Pēterburgas jubileja, kur ar milzu piķi izgāza, kaut parastajiem iedzīvotājiem no tā prieka bija pamaz.
Cerams, ka viss sanāks, bet čemodāns ar naudu vēl labsajūtu un izdevušos svētkus negarantē, kaut pieteikums nopietns. Lai veicas.

  -1 [+] [-]

, 2010-12-02 21:13, pirms 14 gadiem
[quote shadow_92]
Mums ļoti izdevigi, vares aizbraukt!
Tas,ko te uzrakstiji u 22plusinu skaits parada intelegences un logikas,ka ari geogafijas zinasanu trukumu! Lai aizbrauktu,teiksim uz Sociem,Maskavu utt vajag lidot! Neviena pilseta nav viena otrai tuvu! Laika joslas pat ir lidz 4h!
Anglija no zemakas uz dienvidiem Plymouth lidz Newcastle ar masinu ir 8h! Vares aizbraukt! Aunu bars!

     [+] [-]

, 2010-12-02 21:14, pirms 14 gadiem
mazais esporta lietotājs rakstīja: laikam tev maza sapratne par "glory-hunter", ja saisti to tikai ar EPL bet nez kāpēc mani tas nemaz nepārsteidz...
Jā, paldies, bet es ļoti labi zinu ka futbolā skaistākā ir cīņa par uzvaru, nevis pašas trofejas. Tieši tāpēc es neesmu no tiem, kas seko līdzi modei un fano par krutākajām komandām.
Jā, un es tādā gadījumā arī esmu "vecmodīgs", jo neesmu mainījis savus favorītus jau kopš...kopš 90.gadu vidus, kad arī pastiprināti sāku sekot līdzi futbolam
Ne jau es esmu tas, kurš aģitē par EPL popularitāti un pārākumu pār citām līgām Tāds runas es atstāju "gloriju" ziņā. Arī pats termins kā nekā ir angļu valodā

  +1 [+] [-]

, 2010-12-02 21:18, pirms 14 gadiem
Eat My Shorts rakstīja: Da labi man arī viņi nepatīk un nekad par Angliju nefanošu, bet gribējas lai čempis ir tur, tas būtu loģiski. Nu OK ar Krieviju varu samierināties, bet nu Katara... Nebūtu viņiem naftas viņi nemūžam nerīkotu čempi. Manuprāt tas nebija labs varints dot PČ rīkot Katarai, viņi tāpat tos stadionus vēlāk nojauks.
Es arī nebiju par Kataru, tomēr arī arābi bija pelnījuši kaut kad uzrīkot PK futbolā.
2 balsis par Angliju parādīja, ka FIFA vīriem loģika ir nedaudz citādāka. Angļi šo sporta veidu sauc par savējo, tomēr izlases līmenī par to nekas neliecina. 1996.gadā jau uzrīkoja EČ, pagaidām pietiks. Mazāk vajag runāt un vairāk darīt.
p.s.- Vēl jau būs Londonas Olimpiāde.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2010-12-02 21:25, pirms 14 gadiem
labi ka ne asv,savadak neguleetas naktis vai agrie riiti buutu pec lv laika !!!

     [+] [-]

, 2010-12-02 21:25, pirms 14 gadiem
vis kartiba,bet ka Katara bez alus?