Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:776, Did:0, useCase: 3

Par tiesāšanu, tēlošanu, spāņu triumfu utt.

Edmunds Novickis
Edmunds Novickis @EdmundsN

Par tiesāšanu, tēlošanu, spāņu triumfu utt.
Andress Injesta
Foto: AP/Scanpix

Vakar DĀR ar finālspēli noslēdzās 2010. gada Pasaules kausa izcīņa. Tajā triumfēja Spānijas izlase, kas turnīra izšķirošajā mačā ar 1:0 uzvarēja Nīderlandi. Pēc spēles radās daudz diskusiju gan par tiesāšanu, gan tēlošanu utt. Tagad, kad emocijas kaut nedaudz norimušas, izteikšu savas domas.

Pirmkārt, no Fair Play viedokļa man nepatika abas izlases un to attieksme. Holandieši spēlēja ļoti rupji un netīri un bija pelnījuši nopelnīt sarkano kartīti vēl 1. puslaikā (van Bommela iešļūkšana kājās no aizmugures Injestam, de Jonga kungfu paņēmiens pret Alonso). Spāņi turpretī pēc katra sava spēlētāja nokrišanas burtiski pieprasīja tiesnesim soda sitienu, iejaucās viņa darbā. Abas izlases pelnījušas kritiku šajā ziņā. Protams, spēles likme bija milzīga, emocijas sita augstu vilni, taču tai pat laikā jāņem vērā, ka šo cīņu vēroja puspasaule, un abas finālistes skatītājiem nerādīja to labāko Fair Play piemēru.

Spēlē tika parādītas 14 dzeltenās kartītes un viena sarkanā kartīte. Lai gan varēja būt vēl vairāk – Pujols turēja Robenu ar vienu dzelteno kartīti aktīvā, Robens iesita vārtus pēc svilpes arīdzan brīdī, kad viens dzeltenais plāksteris viņam jau bija. Tāpat nepatīkami, ka Nīderlandes futbolisti uzbruka tiesnešiem gan turpat stadionā pēc zaudētās spēles, gan arī vēlāk sūdzoties par tiesāšanu medijiem. Viņi, piemēram, neskaitāmas reizes piemin to Pujola-Robena epizodi. Jā, tur patiešām mierīgi varēja rādīt otro brīdinājumu Pujolam, bet... vai tas tiešām būtu samērīgi, atceroties iepriekšējās rupjības (kuras oranžie nez kāpēc neakcentē) holandiešu izpildījumā? Vebs izvēlējās tiesāt tā, lai maču pēc iespējas izšķirtu vārtu momenti, nevis noraidījumi. Ja 1. puslaikā tiktu noraidīts van Bommels un de Jongs, tad, protams, arī Pujolu noteikti būtu bijis jānoraida. Bet tikai Pujolu šādā mačā? Nu nē. Katrā ziņā holandieši neprata ar godu zaudēt, kam tviterī piekrīt arī Māris Verpakovskis („Esmu šokā,ka holandieši vēl ir neapmierināti ar tiesnesi! (..) Kādas vēl var būt pretenzijas? Izskatās, ka te kāds nemāk zaudēt.”) un pat oranžo līdzjutējs Kaspars Gorkšs („par tiesāšanu, domāju, ka nevajadzētu Holandei sūdzēties”). Starp citu, atceraties, kā Nīderlandei beidzās čempionāts pirms četriem gadiem Vācijā? Ja piemirsāt, paskatieties Youtube’ē... – tā bija tā slavenā Valentīna Ivanova tiesātā spēle pret Portugāli (0:1) ar daudzajiem noraidījumiem un n-tajiem brīdinājumiem. Sakritība?

Nedaudz par tēlošanu. Jā, spāņi šajā ziņā ir lieli meistari, izteikti rādot katru niecīgāko pārkāpumu, papildus tēlošanai vēl arī agresīvi prasot tiesnesim soda sitienu. Taču šeit minēšu kādu būtisku niansi – spāņi ļoti daudz spēlē ar bumbu, dominē un tieši pret viņiem visbiežāk tiek pārkāpti noteikumi, kas ir loģiski. Arī daudzas citas izlases (ne visas, bet daudzas) pēc pārkāpumiem pietēlo tāpat kā spāņi, bet... daudz retāk tikai tāpēc, ka tās nespēj izprovocēt tik daudz pārkāpumu pret sevi.

Par sportisko pusi. Domāju, ka viss notika likumsakarīgi. Spānijas izlase četrās smagās play-off spēlēs (390 minūtēs) pret Portugāli, Paragvaju, Vāciju un Nīderlandi neielaida nevienus pašus vārtus! Jā, arī Grieķija 2004. gadā trīs play-off mačos paveica to pašu, tomēr tas tika paveikts pilnīgi pretējos stilos. Grieķi spēlēja izteikti no aizsardzības un ķēra pretiniekus uz pretuzbrukumiem (piemēram, bumbas kontrole finālā pret Portugāli tikai 42%), kamēr spāņi ikvienā mačā izteikti dominēja, spieda pretinieku un ļoti daudz kontrolēja bumbu.

Tai pat laikā droši var teikt, ka Nīderlande Spānijai bija vairāk nekā cienīgs pretinieks – oranžie vienīgie spēja nepiespiesties cieši saviem vārtiem. Pat daudzu slavētie vācieši uz Spānijas fona izskatījās krietni sliktāk, lielus spēles nogriežņus pavadot tikai savu vārtu tuvumā, kamēr holandieši ne tikai bieži prata atvirzīt spēli no saviem vārtiem, bet arī vērpt savus uzbrukumus. Sportiskajā ziņā oranžie bija ļoti spēcīgi. Tiesa, Nīderlande izvēlējās taktiku spāņu draudīgos uzbrukuma viļņus apturēt ar asiem pārkāpumiem, kas galu galā izrādījās liktenīgi. Noraidījums un ielaisti vārti mazākumā. Lai cik cienīgi pretinieki bija holandieši, Spānija kaut nedaudz, tomēr bija pārāka.

Vēl viena nianse – spāņiem bija arī spēcīgs rezervistu soliņš. Ne katra izlase var atļauties Toresu atstāt rezervē, bet pievērsiet uzmanību, cik ļoti spāņu spēli pastiprināja uz maiņu uznākušie Navass un Fabregass, kurš izdarīja izšķirošo rezultatīvo piespēli. Vai to pašu var teikt par Nīderlandes uznākušajiem rezervistiem Eliju, van der Vārtu (un Brafheidu, kurš gan ir aizsargs)? Diez vai.

Kopumā man futbols PK2010 patika, tomēr lielākos secinājumus par turnīru vajadzētu izdarīt FIFA. Uzskatu, ka jārīkojas drosmīgi un futbola labā jāveic divas nopietnas revolūcijas. Pirmā lieta – jāievieš video tehnika, nosakot vārtu guvumus un, iespējams, arī aizmugures stāvokļus (vai vismaz jānosaka papildu tiesnešu iesaistīšana spēlē). Piemēram, aizmugures stāvokļu epizodes varētu izspēlēt līdz galam, un pēc tam video tiesnesis operatīvi paziņotu par aizmugures (ne)esamību. Ja gadījumā aizmugure būtu acīmredzama, tad tiesnesis varētu priekšlaicīgi nosvilpt, tādējādi paātrinot spēli. Protams, šādas lietas varētu ieviest tikai lielajos turnīros, nevis katrā sētas mačā (tas būtu pārāk dārgi finansiālā ziņā).

Otrā lieta – tēlošanas un rupjību izskaušana. Ja tiesnesis mača laikā nepamana rupjību (vai pamana, bet pārāk maigi soda spēlētāju), tad sacensību organizētāji varētu paši piemērot sodu turpmākām spēlēm. Cik zinu, tad tikai sarkanās kartītes gadījumā dažreiz tiek piemēroti lielāki sodi, bet bieži vien spēlētāji par savām rupjībām nenopelna pat dzelteno kartīti! Tas nevar palikt nesodīts! Tādi futbolisti kā van Bommels nedrīkst just visatļautību. Un tas pats arī ar tēlošanām. Gan tiesnešiem spēles laikā būtu jāvēršas pret to stingrāk (pat ja pārkāpums ir, bet spēlētājs papildus nevajadzīgi uzlido gaisā, drosmīgi jārāda plāksteris!), gan arī turnīra organizētāji varētu sodīt šādus futbolistus jau pēc spēles nākotnes mačiem. Video atkārtojumu iespējas mūsdienās taču ir tik lieliskas... Skumji, ja futbola svētkos ļoti daudz apspriesta lieta ir tiesāšana, tēlošana utt., nevis pats futbols kā tāds. Tāpēc FIFA ir jārīkojas.

Nobeigšu gan uz jautrākas nots. Lielu uzmanību finālturnīra laikā izpelnījās varenais futbola speciālists, astoņkājis Pauls. Viņš uzminēja pilnīgi visu prognozēto astoņu spēļu iznākumus (tai skaitā Vācijas zaudējumu Serbijai, lai gan pēc austrāliešu iespaidīgās sasišanas tikai retais atļāvās tā paredzēt). Ja pieņem, ka Paulam katru reizi izredzes bija 50/50 (viņš taču nepētīja bukmeikeru koeficientus pirms spēlēm...), tad varbūtība uzminēt visu astoņu maču iznākumus bija... 0.39%! Un tagad pēc šāda snieguma slavenajā wikipēdijā ir ļoti izsmeļošs raksts par viņu – reti kuram cilvēkam ir veltīti tādi apraksti :)

De Jongs pret Alonso - youtube.com: YouTube
- De Jong Kick To The Chest On...

Van Bommels pret Injestu - youtube.com: YouTube
- yellow card Van Bommel

Pujols pret Robenu - youtube.com: YouTube
- Puyol Big Fail against Robben...

P.S. Embedēt video nedrīkstu.

  +4 [+] [-]

, 2010-07-12 20:26, pirms 14 gadiem
NIPEM rakstīja: kādā sakarā simulēšana tiek piesieta tikai spāņiem?? nīderlandieši nesimulēja??? un kā vēl - tikai pieskaraties Robēnam un viņš kāju saķers un grozīsies uz muguras itkā ar tā būtu ar cirvi nocirsta...
Robēns ar visu tureeshanu skreeja tapēc Pujolam neiedeva dzelteno pareejiem iedeva, jo spāņi krita! Un soda laukumos spāņi uz to speleeja!

  +9 [+] [-]

, 2010-07-12 20:27, pirms 14 gadiem
Blogs perfekti aprakstīts, tieši manas domas. Lai arī ko citi teiktu, es cienu spāņus un viņu spēles stilu, Vamos Spain!

  +6 [+] [-]

, 2010-07-12 20:35, pirms 14 gadiem
angelz rakstīja: Šajā čempionātā novēroju, ka ir tāds čalis portugales izlasē - Ronaldu - viņu simulēšanā pārspēt nevar pat ne vislabākais aktieris.
Brīnos, ka Tu tikai šajā čempionātā ievēroji tādu spēlētāju Bet nu labi, īstenībā CR šajā čempionātā nemaz nebija tik daudz iespēju kaut ko nosimulēt, vai pareizāk sakot, neatceros baigi spilgtās viņa tēlošanas. Par CR kā simulantu slava jau velkas vairākas sezonas pa priekšu un pats jau par to ne mazums reižu ir dabūjis ciest, jo tiesneši ar nav mazi bērni Tapēc jau saku, ka tāda pēcspēles sodīšana nāktu tikai par labu. Kaut vai runājot par to pašu CR. Nu nosimulēja viņš pārkāpumu soda laukumā, nu iesita pendeli. Spēles rezultātu jau vairs neviens nemainīs, bet pāris spēļu diskvalifikācija gan pēc tam viņam liktu padomāt vai turpmāk ir vērts tā darīt!!!
Atkal jau jāpievēršas citiem sporta veidiem! BET piemēram NHL tā ir normāla prakse, kad strīdīgās epizodēs, parasti gan par rupjiem pārkāpumiem (kāda gan hokejā simulēšana), speciāla komisija izskata rūpīgi šo pārkāpumu un piespriež papildus sodus. Kapēc gan tamlīdzīgi nevarētu rīkoties futbolā???
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -1 [+] [-]

, 2010-07-12 21:04, pirms 14 gadiem
mazais esporta lietotājs rakstīja: Free Catalonia!!!
Alternatīva: Barselonu par Katalonijas un Spānijas apvienotās karalistes galvaspilsētu

     [+] [-]

, 2010-07-12 21:12, pirms 14 gadiem
ABa rakstīja: Atkal jau jāpievēršas citiem sporta veidiem! BET piemēram NHL ...

hokejā arī pie katra pieskāriena neviens nekrīt gar zemi tā itkā tanks būtu pārbraucis pāri, drīzāk sadod pretiniekam pa seju normāli.

Un par to Ronaldu pamanīšanu, es futbolu skatos tikai ČL finālus un EČ/PČ.

  +3 [+] [-]

, 2010-07-12 21:15, pirms 14 gadiem
HariKrišna, 18:26, pirms 3 stundām
+3
Atcelt Ziņot
Inga nav manīta šodien?

  +2 [+] [-]

, 2010-07-12 21:20, pirms 14 gadiem
angelz rakstīja:
hokejā arī pie katra pieskāriena neviens nekrīt gar zemi tā itkā tanks būtu pārbraucis pāri, drīzāk sadod pretiniekam pa seju normāli.
Es iedomājos, kas būtu, ja futbolā atļautu kautiņus (dueļus). Ronaldu klāt visu laiku būtu kādi divi "miesassargi" ("policisti")

  -1 [+] [-]

, 2010-07-12 21:21, pirms 14 gadiem
Urrrā Spānijas fana blogam. Nekā no reālas un konsekventas interpretences. Žēl. Vajadzēja ielikt youtube.com: YouTube
- Heitinga Red Card Spain Vs...
un saprast, ka ideāli būtu, ja daiveru futbolā nebūtu.
Biju par Nīderlandi un nosodu tiesnesi par otrās dzeltenās nepiešķiršanu Robēnam un karatē paņēmiena pārāk maigu sodīšanu.
P.S. Daiveriem ir jāiet bojā.

  +2 [+] [-]

, 2010-07-12 21:32, pirms 14 gadiem
Vai tāpēc spāņu futbols labāks un uzvara pelnīta, ka neielaida nevienu vārtu???!!! Un cik vārtu tie simulanti spēja iesist???!!! Gandrīz nevar ieraudzīt...Vakar bija redzams, ka spāņi nemaz nevar trāpīt vārtos - lielākoties stipri garām vai galīgi gaisā.Pusfinālā un finālā pa vienam iesistam vārtam, kurus vairāk kā par cūcenēm nenosauksi, nekā skaista.Kāpēc autors nevar atzīt to, ka Vācija un Holande rādīja vissaistošāko futbolu? Nekas nevar būt labāks futbolā par skaistu vārtu guvumu un jo vairāk, jo interesantāk!!! Vācijai fināls tika atņemts, jo nepamatoti tika sodīts Millers! Un vakar jau finālā notika tas, ka notiek bieži - neuzvarēje labākais.Tāpat kā pirms 4 gadiem, kad Francijai bija jāuzvar!

     [+] [-]

, 2010-07-12 21:38, pirms 14 gadiem
Hose Girtinho rakstīja: Es iedomājos, kas būtu, ja futbolā atļautu kautiņus (dueļus). Ronaldu klāt visu laiku būtu kādi divi "miesassargi" ("policisti")
tikai tādiem itāļiem nebūtu neviena policista

  +6 [+] [-]

, 2010-07-12 21:40, pirms 14 gadiem
NIPEM rakstīja: tikai tādiem itāļiem nebūtu neviena policista
Nez, kā būtu, ka Tu kādā tumšā ieliņā satiktu, piemēram, Gatuzo? Gan jau uz savām kājām mājās netiktu

  +6 [+] [-]

, 2010-07-12 21:42, pirms 14 gadiem
oranzhie niikulji un vaideetaaji. palasiet, ko holandieshu izcilaakais speeleetaajs/otrs izcilaakais treneris saka.
sports.ru: Йохан Круифф: «Сборная Голландии играла в...
nokaunaties un aizveraties

  +4 [+] [-]

, 2010-07-12 21:57, pirms 14 gadiem
holandieši nevar atņemt bumbu spāņiem, tas dikti kaitina, ta nu ņem un sit nost no kājām. Un ja kādam šķiet, ka spāņi simulē, tad viņš var aiziet ar bračku līdz pļavai, tā labi ieskrieties cik nu spēks ļauj un kad nu pilnā šusē skrien bračkam garām, tad bļauj bračkam, lai tas izklupienā ar taisnām kājām lec virsū un kad nu esi godam notriekts, tad jāceļas augšā un jāskrien no otrs puses bračkam garām un bračka atkal lec iekšā kājās. Man jau šķiet ka tomēr sāp un daudz reizes šito neatkārtosiet. Visu cieņu futbolistu nerviem, tāpēc jau sētas mačos sanāk bieža grūstīšanās un par šitiem Bomela gājieniem dod purnā bez liekas kautrēšanās.

     [+] [-]

, 2010-07-12 22:09, pirms 14 gadiem
Te nevajag vairs komentaarus , viss rakstaa ir pateikts, pilniibaa piekriitu autoram.

  +4 [+] [-]

, 2010-07-12 22:13, pirms 14 gadiem
No vienas puses ir saprotams, ka PK2010 laikā pieļautās tiesnešu kļūdas bieži vien izšķīra izlašu likteņus, taču no otras arī jāsaprot FIFA nostāja, ka visā pasaulē ir jānodrošina vienādi tiesāšanas apstākļi. Videoatkārtojumiem FIFA nepiekritīs,taču tiesnesi uzreiz aiz vārtiem varētu uzlikt.

Man pret Nīderlandi nekādu pretenziju nav. viņi spēlēja pret Spāniju tā, kā vajadzēja, protams, izņemot atsevišķas epizodes. Atklātā spēlē viņi būtu noteikti zaudējuši, taču ar savu agresīvo futbolu viņi gandrīz panāca 11m sitienu sēriju. Taču Vebam vajadzēja de Jongam un/vai van Bommelam parādīt sarkano kartīti, lai abas komandas saprastu, ka noteikumu pārkāpumi arī finālā ir noteikumu pārkāpumi. Viss, kas notika pēc de Jonga un van Bommela epizodēm, ir tikai sekas, kurām gan arī nav nekāda attaisnojuma.

Spāņiem ir labi, talantīgi futbolsiti, taču simulācijas bojā iespaidu par viņiem. Piemēram, es tagad ar nepacietību gaidu, kad kāds Busketsam nodarīs tādas sāpes, kādas viņš simulēja ČL pusfinālā pret Inter. Diez vai kaut kas spēs mainīt manu viedokli par viņu.

NIPEM rakstīja: tikai tādiem itāļiem nebūtu neviena policista
Viņiem tādu "policistu" ir vairāk nekā vajag.

     [+] [-]

, 2010-07-12 22:15, pirms 14 gadiem
Simply the Best rakstīja: Vai tāpēc spāņu futbols labāks un uzvara pelnīta, ka neielaida nevienu vārtu???!!! Un cik vārtu tie simulanti spēja iesist???!!! Gandrīz nevar ieraudzīt...Vakar bija redzams, ka spāņi nemaz nevar trāpīt vārtos - lielākoties stipri garām vai galīgi gaisā.Pusfinālā un finālā pa vienam iesistam vārtam, kurus vairāk kā par cūcenēm nenosauksi, nekā skaista.Kāpēc autors nevar atzīt to, ka Vācija un Holande rādīja vissaistošāko futbolu? Nekas nevar būt labāks futbolā par skaistu vārtu guvumu un jo vairāk, jo interesantāk!!! Vācijai fināls tika atņemts, jo nepamatoti tika sodīts Millers! Un vakar jau finālā notika tas, ka notiek bieži - neuzvarēje labākais.Tāpat kā pirms 4 gadiem, kad Francijai bija jāuzvar!
Tu bremze , cik tad friči iesita pusfinaalaa un niiderlande finaalaa?

  +2 [+] [-]

, 2010-07-12 22:15, pirms 14 gadiem
Futbols Spāņu izpildījumā
youtube.com: YouTube
- Funny Rugby Commercial

  -2 [+] [-]

, 2010-07-12 22:18, pirms 14 gadiem
[quote simply_the_best]
Vai tāpēc spāņu futbols labāks un uzvara pelnīta, ka neielaida nevienu vārtu???!!! Un cik vārtu tie simulanti spēja iesist???!!! Gandrīz nevar ieraudzīt...Vakar bija redzams, ka spāņi nemaz nevar trāpīt vārtos - lielākoties stipri garām vai galīgi gaisā.Pusfinālā un finālā pa vienam iesistam vārtam, kurus vairāk kā par cūcenēm nenosauksi, nekā skaista.Kāpēc autors nevar atzīt to, ka Vācija un Holande rādīja vissaistošāko futbolu? Nekas nevar būt labāks futbolā par skaistu vārtu guvumu un jo vairāk, jo interesantāk!!! Vācijai fināls tika atņemts, jo nepamatoti tika sodīts Millers! Un vakar jau finālā notika tas, ka notiek bieži - neuzvarēje labākais.Tāpat kā pirms 4 gadiem, kad Francijai bija jāuzvar! Niiderlande finaalaa neiesita nevienus vaartus.Un Spaanijai izdeviibu bija vairaak.Stipraakais vinneeja,protams Spaanija!

  +1 [+] [-]

, 2010-07-12 22:26, pirms 14 gadiem
rroliks rakstīja: var redzēt ka autors ir spānijas fans!ja būtu tevis pieminētā tiesāšana,ar viedeo un sodīšanu pēc tam,tad tādi spēlētāji kā injesta xsavi,sen būtu noraidīti par godīgas spēles neievērošanu,un spāņi nekur tālu nebūtu tikuši.viņi arii ir ieviesuši to sērgu futbolā,ar barselonas tīmu priekšgalā.
tu nu galigi auzas brauc, bet ok ,laikam jau basketbolists esi Vispar jau simulacija ir visas komandas, un ja latvija simuletu tad visi mes butu tikai prieciigi, ja pretinieks dabutu dzelteno. Barcelonai te nav nekada sakara ar teloshanas ieviesanu futbola

  +5 [+] [-]

, 2010-07-12 22:44, pirms 14 gadiem
555 rakstīja: palasiet, ko holandieshu izcilaakais speeleetaajs/otrs izcilaakais treneris saka.
http://www.sports.ru/football/71764920.html
Kā holandiešu fans absolūti piekrītu Kroifam.
Cīņai ir jābūt, es piem nesaprotu, kpc jāsvilpj teju visas "būdiņas", bet vakar van Bomels un de Jongs uzvedās kā atsaldeņi un visticamāk ka ne jau bez trenera akcepta tas notika.
Un tā jau ir deklarācija, ka treneris uzskata, ka viņa komanda pretinieku nevar pārspēt ar citām metodēm.

  +8 [+] [-]

, 2010-07-12 22:46, pirms 14 gadiem
Spāņi bija pilnīgi lupatas un uzvarēja pateicoties tiesnesim! Raksta autors laikam no spānijas!?

  +1 [+] [-]

, 2010-07-12 22:57, pirms 14 gadiem
march_2k rakstīja: Kā holandiešu fans absolūti piekrītu Kroifam.
Cīņai ir jābūt, es piem nesaprotu, kpc jāsvilpj teju visas "būdiņas", bet vakar van Bomels un de Jongs uzvedās kā atsaldeņi un visticamāk ka ne jau bez trenera akcepta tas notika.
Un tā jau ir deklarācija, ka treneris uzskata, ka viņa komanda pretinieku nevar pārspēt ar citām metodēm.
Man ka Spanija dzivojosam Spanijas fanam bija bailes no Holandes, jo Holande bija vieniga, kas no Eiropas demonstreja loti sakarigu futbolu un ari seit spaniem bija bailes no Sneijdera un Robbena, bet ka izradijas treneris tiesam bija izvelejies nepareizo taktiku prieks finala un tagad vienigais, kas atliek ir visu vainu velt uz tiesnesiem un simulacijam, bet tas ir nevajadzigi.

 +10 [+] [-]

, 2010-07-12 23:41, pirms 14 gadiem
Interesanti, ka raksta autors runaajot par paarkaapumiem un rupjiibaam aizmirst piemineet arii labaas puses, jeb Van Persija PERFEKTO "Fair Play" piemeeru, kad vinsh atdeva bumbu no stuura sitiena, lai gan peec idejas Casillias pats vien vainiigs bija, ka nejeedz nokjert bumbu.

 +13 [+] [-]

, 2010-07-12 23:45, pirms 14 gadiem
Tāpēc futbols ir pārvērties par sviestu, visi tie spāņi un citi čigani, un arī Damerikāņi simulē kā geji. Basketbols jau arī par to sāk pārvērsties

  +7 [+] [-]

, 2010-07-12 23:53, pirms 14 gadiem
lkrnpk_2 rakstīja: nevajag sekot līdzi sū** komercializētajiem amerikāņu sportiem... Par Lielu Eiropu... Futbolam nav jāņem piemērs no k-kāda hokeja, ko 5 valstīs normāli spēlē, regbija (ko sešās) un no gridirona, kur katru minūti reklamas pauze un spēlētāji uzpolsterēti no vienas vietas..... Tiesnešu kļūdas (ja tās ir kļūdas) ir daļa no spēles un, ja to nebutu, tad šodien tik daudz nerunātu ne par Anglijas uzvaru PK, ne Maradonas zelta roku (vai Anrī) u.t.t. Tā ir daļa no futbola, vienīgā sporta veida, as joprojām turas pie sasodītajām tradīcijām vairāk kā citi sporti un kuru joprojām spēlē cilveki un tiesā cilvēki...

Raksts tik vairākuma viedoklim pakaļskrienošs, ka vemt gribas... Nav jau brīnums, ka ASV futbolu uzskata par ped**sportu, ja ir
šitādi cilvēki, kuriem šķiet, ka tr holandieši vai spāņi spēlēja rupji vai vēl kas... Asinis bija? Nebija! Lauzta roka, kāja bija? Nebija! Pat mīkst* Maradonas laikos cilvēki vēl spēlēja futbolu un tur par katru h**nju sarkano vai dzelteno katīti nedeva... šajā mačā arī tur pusei no visām kartītēm vispār nevajadzēja būt.

Piekrītu, ka simulāciju vajag izskaust, bet futbols ir cīņa un cīņa parasti rit līdz asinīm... Ļaujat džekiem lauzt kaulus viens otram, viņi ir sū** miljonāri un liels vairums tikai dēļ talanta un nedaudz darba... 20tajos gados džeki par 10 mārciņām mēnesī spēlēja, lauza viens otram kaulus un pēc spēles vēl paspēja pub'ā viens ar otru (vai faniem) izkauties, bet tagad primadonnas... redz, holandieši spēlēja rupji... es esmu spāņu fans, bet man besī, ka par katru pieskārienu uzreiz tagad dod dzelteno... Ļaujiet tak džekiem spēlēt! Tas arī daivinga problemu atrisinās... ja džeki redzēs, ka tiesnesis vnk uz katru pieskārienu nereaģē un spēle turpinās, tad leks kājās un turpinās spēlet... tā jau ir bijis dažās spēlēs šajā PK (bet arī ir atradušies bļāvēji, sak, tas nav futbols, jo futbols redz ir bars pusped**u d-amerikanu apspelesanas un katrs pieskariens vinu kaajam ir dzeltena kartite.....
Tad tu gribētu, lai futbolistu, kas kādu apspēlējs visu laiku vnk brutāli nopļauj? Tad jau visus tehniskos futbolistus sūtam uz šahu. Sasaucam 11 kuiļus katrā komandā, kas kkā mak uzspert pa bumbu, un ta lai tur ārdās pa to laukumu. Tāds futbols būtu labāks? Man jau gan liekas, ka labāk ir skatīties futbolu kur spēlētājiem ir nepieciešama tehnika un jādomar prātu, nevis vnk 22 gaļas maisu mīcīšanās, bet nu katram gaume savādāka.

  -2 [+] [-]

, 2010-07-13 00:44, pirms 14 gadiem
Pirmā lieta – jāievieš video tehnika, nosakot vārtu guvumus un, iespējams, arī aizmugures stāvokļus (vai vismaz jānosaka papildu tiesnešu iesaistīšana spēlē). Piemēram, aizmugures stāvokļu epizodes varētu izspēlēt līdz galam, un pēc tam video tiesnesis operatīvi paziņotu par aizmugures (ne)esamību. Ja gadījumā aizmugure būtu acīmredzama, tad tiesnesis varētu priekšlaicīgi nosvilpt, tādējādi paātrinot spēli. Protams, šādas lietas varētu ieviest tikai lielajos turnīros, nevis katrā sētas mačā (tas būtu pārāk dārgi finansiālā ziņā).

Šis spēli no 90 minūtēm pārvērstu par spēli 120 minūtes.

Un vēl, atsaukties uz Verpakovski kā uz objektivitātes kalngalu nevajadzētu, ja atminamies Māra izteikumus pēc zaudētām spēlēm nākamajā ciklā pēc Euro2004.

Paldies Dievam tas ļembests ir beidzies, un tagad atkal var mierīgi sekot LMT Virslīgai!

  +2 [+] [-]

, 2010-07-13 01:28, pirms 14 gadiem
Andresens rakstīja: Tu bremze , cik tad friči iesita pusfinaalaa un niiderlande finaalaa?
Es skatījos visas spēles, ne tikai pusfinālu un finālu.Par PF un F taču pavisam cits stāsts!!! Vajag izlasīt uzmanīgāk, ko es rakstīju!Tādi spāņi jau nu galīgi nav cienīgi saukties par pasaules čempioniem!

  +4 [+] [-]

, 2010-07-13 02:23, pirms 14 gadiem
Edmunds Novickis rakstīja: Vai man būtu jāapskata visas epizodes?

Speciāli tev - ja "cietēja" van Bommela vietā būtu kāds cits, iespējams, sankcijas sekotu. Bet zinot van Bommelu, Vebs uzreiz noprata, kas par lietu. Un pareizi noprata, jo van Bommels (vēl pēc tās trakās epizodes, kas rakstā pielikta kā video) speciāli uzkāpa Injestam uz kājas:
http://www.youtube.com/watch?v=hcV04f2mDP4
neuzkāpa uz kājas, bet injesta kārtējo reizi notēloja- par nesportisku rīcību injestam stabili dzeltenā! Super epizode bija, pats uzkāpa un vēl, kā beigts gar zemi! Tādus džekus jādzen prom no laukuma, lai iet uz cirku!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2010-07-13 09:42, pirms 14 gadiem
Mežonīgais putniņš rakstīja: Parādi kaut vienu spēlētāju futbolā kurš pārkāpumu nepataisa traģiskāku nekā tas bija patiesībā.
Zinedins Zidāns

  +1 [+] [-]

, 2010-07-13 10:45, pirms 14 gadiem
MrBayerns rakstīja: teikšu atklāti man vienkārši riebās Spānija un negribēju lai viņi uzvar un domāju ka liela daļa man piekritīs tapēc ir tik negatīvi komentāri pēc finālspēles....!!
pilnigi piekritu, pretigaka komanda cempi Spanija. visiem Spanijas faniem piedavaju jaunus spanfutbola noteikumus, spele notiek bez vartiem un uzvaretajs tiek noteikts pec ta , kura komanda ilgak kontrole bumbu.... ceru ka si izlase vairak nekad un neko neizcinis, ta ka tas bija lidz sim cempim...........

     [+] [-]

, 2010-07-13 11:13, pirms 14 gadiem
Mežonīgais putniņš rakstīja: Parādi kaut vienu spēlētāju futbolā kurš pārkāpumu nepataisa traģiskāku nekā tas bija patiesībā.
Piemēram Ziemeļkoreja - nesimulēja un pārkāpa noteikumus pēc grupu turnīra vismazāk, lai gan spēlēja nāves grupā ar tehniskajām Portugāli, Brazīliju un Kotdivuāru. Kontrolēt 22 spēlētāujus laukumā 3 tiesnešiem ir praktiski nereāli. Noteikt simulēja vai nē arī, jo varbūt čalim trauma bijusi un patiešām sāpīgi nokrita.
Tad rodas jautājums kāpēc simulē.
1) lai nosvilptu pārkāpumu - šito varētu atrisināt vienkārši nesvilpjot pie katra pieskāriena un ļaujot daiveriem pavārtīties zālītē pāris reizes, vēlāk jau negribēsies
2) lai vilktu laiku - apturēt pulksteni un piešķirt lielākus kompensācijas laikus.

     [+] [-]

, 2010-07-13 12:18, pirms 14 gadiem
mhmm...ne vienmeer jaabuut kontaktam, lai buutu paarkaapums!!