Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:133, Did:0, useCase: 3

Viedoklis: Latvijas klubs Eirolīgā - cik reāli?

Viedoklis: Latvijas klubs Eirolīgā - cik reāli?
Kad beidzot Latvijas basketbola līdzjutējiem būs iespēja sajust Eirolīgas burvību?
Foto: euroleague.net

Šonedēļ sācies Eiropas spēcīgākais klubu basketbola turnīrs ULEB Eirolīga, kurā Latvija ir pārstāvēta ar pāris spēlētājiem, taču joprojām bez savas komandas. Kā ielauzties Eiropas basketbola elitē?

Iespējas bijušas, taču...

Vispirms jāuzsver, ka Eirolīga ir diezgan slēgta vide, kur izmaiņas sastāvā notiek salīdzinoši reti. Kodols ir teju nemainīgs, pamainoties vien piedevām. Paskatoties vēsturiski, Latvija Eiropas top turnīrā bijusi pārstāvēta pirms vairāk kā 50 gadiem, kad Rīgas ASK ieguva pirmo trīs Eiropas čempionu kausus. Veiksmīgi sekotāji nav atradušies, tā arī nenoturot Latvijas augsto vietu Eiropas basketbola hierarhijā.

Atsevišķi mēģinājumi bija gadsimta mijā, kad risinājās ULEB un FIBA attiecības. Uz vietu Eirolīgā cerēja kā rīdzinieki, tā arī ventspilnieki, bet beigās netika neviens. Par Eiropas klubu basketbola noteicēju kļuva ULEB, taču labumu Latvijai tas nedeva. Šodien katrai pusei (Rīgā Valdim Valteram, bet Ventspilī - Aivaram Lembergam un daļēji Armandam Krauliņam) ir savs viedoklis, kāpēc notika tas, kas (ne)notika, taču ieguvējs nebija neviens. Tagad ir jauni laiki un jaunas iespējas beidzot izdarīt to, ko jau sen vajadzēja. No pagātnes ir lielisks piemērs, kā tika izniekota apmēram viena dekāde no Latvijas basketbola resursiem tikai tāpēc, ka puses nemācēja apvienoties kopējiem spēkiem.

Šodien internacionālajā arēnā Latviju pārstāv tās pašas divas pilsētas, kas iepriekš - stabilā Ventspils un pārmaiņām bagātā Rīga. Ja Ventspils komanda tuvojas trešajam pastāvēšanas gadu desmitam, tad Rīgas galvenā komanda nav sasniegusi pat pusi no tā. Kopš broču izjukšanas Rīgu pārstāvējušas tādas komandas kā "Skonto", ASK, "Barons", bet tagad to dara VEF.

Salīdzinot Ventspili un Rīgu, skaidrs, ka Eiropas elitei vairāk atbilst galvaspilsēta. Ventspils ir solīda vieta, taču vai Eirolīgai piestāv un tur ir sastopama kāda komanda no pilsētas, kur dzīvo apmēram 40 tūkstoši iedzīvotāju? Tāpat seko infrastruktūra, Eirolīgas prasību nodrošināšana, kā arī konkurētspējīgas komandas izveidi. Teorētiski šāds jautājums būtu aktuāls, ja Latvijas čempioniem pienāktos vieta Eirolīgā un par tādiem kļūtu ventspilnieki. Taču tā vietā Ventspils klubam vajadzētu koncentrēties uz ko reālu, piemēram, atgriešanos ULEB Eiropas kausā caur kurieni gatavotu nākamos Eirolīgas spēlētājus.

Reālākais pretendents - Rīgas VEF

Savukārt Rīga atbilst kārtīgai Eirolīgas pilsētai. Pateicoties iepriekšējo gadu Rīgas superklubu norietam, par pirmo komandu galvaspilsētā izvirzījusies VEF. Patīk tas vai nē, bet reālākais Latvijas pārstāvis Eirolīgā tuvākajā laikā ir Rīgas VEF. Šogad tas gatavojas trešajai sezonai kādā no ULEB turnīriem, kas joprojām būs Eiropas kauss. Kas būtu darāms, lai spertu vēsturisko soli uz augšu un pakāptos uz Eirolīgu?

Vispirms jāsāk ar sportisko pusi, kas šogad VEFā ir uzlabojusies. Lai arī sastāva veidošanas principi joprojām nav perfekti, ar esošo komandu nebūtu problēmu aizvietot atsevišķus šīgada Eirolīgas klubus. Kāpēc ULEB savā prestižākajā turnīrā, kas ierindojams otrajā vietā pasaulē uzreiz pēc NBA, neaizvieto vājās komandas? Šosezon pie pastarīšiem pieskaitāma slovēņu "Union Olimpija" (atklāšanas spēlē gan sarūpēja pārsteigumu) vai poļu "Prokom". Abiem diviem šosezon ko nopietnu izcīnīt ir mazas cerības, kas bija nojaušams jau iepriekš, bet ULEB tāpat pasargā šādas komandas, jo visam apakšā ir klubu vēsture un vārds, kas tiem saglabā vietu Eirolīgā. Skaidrs, ka VEF vēl nav izveidojies par tik atpazīstamu vārdu Eiropā. Tādā ziņā daudz vieglāk būtu klājies Rīgas ASK, kas ar saviem trīs Eirolīgas čempiontituliem bija daudz labākās starta pozīcijās, taču šāda kluba vairs nav...

Ko darīt VEF? Jāveic tas, ko iesāka, bet nespēja pabeigt ASK (otrs Rīgas klubs "Barons" ierunājās par Eirolīgu, taču reāli darbi nesekoja). Tas būtu plānveidīgs darbs ar ULEB, lai tai būtu pilna pārliecība par rīdzinieku nopietnību. ASK savā īsajā laikā paspēja veikt cerīgas iestrādnes, uzrīkojot, piemēram, 2007./2008. gada sezonas ULEB kausa atklāšanas spēli, kurā uz Rīgu bija ieradušās augstākās Eiropas basketbola amatpersonas, ieskaitot Eirolīgas bosu Žordi Bertomeu. Pirmie augļi bija divus gadus vēlāk, kad Latvijas čempioniem pienācās vieta Eirolīgas kvalifikācijas turnīrā, kur kā pirmie piedalījās ventspilnieki. 2010. gadā "Barons" parūpējās, lai Latvija paliktu bez paredzētās vietas Eirolīgas kvalifikācijā, bet nākamajā gadā sekoja otrais mēģinājums iekļūt Eirolīgā, kur Latviju pārstāvēja VEF. Šogad nepatīkama ziņa bija par pazaudēto vietu Eirolīgas kvalifikācijā. Iepriecinoša nebija arī Latvijas čempionu šķietami vienaldzīgā attieksme pēc kurvīša saņemšanas.

Neinteresējies par ULEB, neinteresējas arī viņi

Pēdējo gadu laikā vistiešākais sakars ar ULEB bijis VEF, tāpēc par pazaudēto vietu Eirolīgas kvalifikācijā liela daļa vainas jāuzņemas tieši viņiem. Ko mēs tādu izdarījām? Tāds droši vien būtu Rīgas kluba pretjautājums. Tieši tā, gribētos zināt, ko VEF darījis, lai paceltu Latvijas basketbola vietu ULEB reitingā? Protams, atskaitot vien godprātīgu spēlēšanu, ar ko ir par maz. Nav gadījies daudz dzirdēt par kādām pārrunām, kuras VEF būtu veicis ar ULEB, panākot kādu stratēģiski izdevīgu lēmumu. Tā vietā biežāk dzirdēts par tīksmināšanos VTB līgas sakarā.

Jā, VTB līga ir augošs spēks un tajā savāktas labas komandas, taču lielākā daļa šo turnīru izmanto kā labu sagatavošanos ULEB turnīriem, kas ir visas Eiropas basketbola piramīdas augšgalā. Kā citādāk izskaidrot, piemēram, "Lietuvos rytas" lēmumu upurēt VTB līgas spēli, lai labāk sagatavotos dažas dienas vēlāk gaidāmajai Eirolīgas spēlei? Pats VTB projekts nav slikts, taču likt visas kārtis tikai uz to būtu tuvredzīgi. Pat, ja līga kļūs par pilnvērtīgu čempionātu, tāpat prestižākā paliks Eirolīga. Jebkuram ambiciozam Eiropas klubam jāgrib spēlēt Eirolīgā, jo citādi ir grūti saskatīt pastāvēšanas jēgu un ambīciju pamatotību.

Kopumā par ULEB turnīru prestižu nav šaubu, jo pat tagadējās VEF komandas neatņemamā sastāvdaļa Kristaps Janičenoks neilgi pēc pievienošanās klubam teica, ka piekritis atgriezties Latvijā tikai ULEB kausa dēļ, kas ir pārbaudīta vērtība. Eiropā visi tiecas uz ULEB turnīriem - vispirms Eirolīgu, tad Eiropas kausu. Tāpēc Rīgas VEF bosiem vajadzētu pārskatīt savas prioritātes un bez Krievijas paviesotos Spānijā, kur atrodas ULEB mītnes vieta. Vai vienlīdz liela uzmanības veltīšana arī sakaros ar ULEB ir tik nesavienojama?

Neliels akmens attiecību veidošanā ar ULEB metams arī LBL dārziņā. Jau pirms vairākiem gadiem bija pacēlies jautājums par to, kāpēc LBL nav oficiāli uzņemta par biedru ULEB saimē. Jautājums joprojām nav atrisināts... Skaidrs, ka arī tāda nolaidība neveicina ULEB interesi iekļaut Latviju Eirolīgā.

Kā izpelnīties ULEB labvēlību?

Jāatceras, ka ULEB ļoti svarīgs ir tieši lobijs, kurš šajā organizācijā ir ļoti efektīvs līdzeklis sava panākšanā. Kā citādāk izskaidrojam tas, ka Eirolīgas kvalifikācijā ir Bulgārijas, nevis Latvijas čempioni? Vai to, ka ULEB bez lieliem sirdsapziņas pārmetumiem pirms diviem gadiem Eiropas kausa pamatturnīrā iekļāva ambiciozo Minhenes "Bayern", kas tolaik nesen kā bija uzvarējis Vācijas otrajā līgā un tikai gatavojās spēlēšanai savas valsts spēcīgākajā līgā? Divus gadus vēlāk (šogad) sekoja nākamais precedents ar Vāciju, kad īpašu "wild-card" uz Eirolīgas pamatturnīru saņēma Berlīnes "Alba". Jā, Vācijas tirgus ir kārdinošs, bet savu pievilcību ir iespējams atrast arī Latvijā, jo ar ko mūsu basketbols būtu sliktāks, piemēram, par Polijas basketbolu? Negribētos teikt, ka basketbols tur būtu ļoti populārs, jo "Prokom" pēdējā laikā bijušas problēmas pat uz Eirolīgas spēlēm piepildīt savu piecu tūkstošu lielo zāli. Šogad "Prokom" spēlēs vēl lielākā arēnā.... Polijas prestižu neceļ arī vājie "Prokom" rezultāti, taču ar to visu tiek saglabāta vieta Eirolīgā.

VEF nav slēpis vēlmi tikt Eirolīgā, bet ar piebildi, ka grib būt tur tikai tad, kad būs patiešām gatavi tai. Diezgan saprotama pieeja, bet ko VEF darīs tad, ja klubs jutīsies gatavs, bet tajā brīdī Eirolīgā neviens viņus negribēs? Tāpēc plānveidīgs darbs jāsāk jau tagad. Sportiskā puse tuvojas Eirolīgas līmenim, arī naudas līdzekļi pieaug (ar trīs miljonu eiro budžetu VEF nebūtu pēdējā vietā), bet tam visam jāpievieno vēl citas lietas, no kurām svarīgākā ir ietekmes iegūšana. Protams, pastāv iespēja iekļūt Eirolīgā, uzvarot Eiropas kausā, taču tad tas prieks būtu īslaicīgs un uz vienu sezonu. Runa ir par pastāvīgas Latvijas vietas iegūšanu Eirolīgā.

Par lobija nepieciešamību šaubu nav, bet neatbildēts paliek jautājums par to, kurš no esošā VEF kluba prastu to darīt Rietumeiropā? Pagaidām no VEF kluba grūti atrast kādu, kuru ieklausītos ne tikai austrumos, bet arī rietums. Visticamāk, ka šādas personas meklējumi būtu jāsāk tajos basketbola funkcionāros, kam bijusi daudzmaz veiksmīga pieredze ar ULEB, kā arī bijušajos Latvijas izlases spēlētājos, kas ieguvuši pieredzi augstākajā līmenī Eiropā. Variantu nav nemaz tik daudz, tāpēc jautājums droši vien ir cits – vai VEF priekšnieki būs gatavi atmest lepnumu un piesaistīt papildspēkus, lai ieguvējs būtu klubs?

Rīgas VEF ir daudz darāmā, īpaši ULEB gaiteņos un basketbola laukumos, bet savs darbs ir arī Latvijas līdzjutējiem. Ja ir patiesa vēlme redzēt Eirolīgas komandu tepat Latvijā, kas nav nereāli, jāatmet savstarpējie ķīviņi, lai vienotos kopīga uzdevuma īstenošanā. Jā, nacionālajā čempionātā intrigas ir pieļaujamas, bet, pienākot spēlēm ar citu valstu komandām, savējie ir jāatbalsta. Par Eirolīgas līmeņa basketbolu Latvijā!

Vai Latvijai kādreiz būs Eirolīgas komanda?

  • 101

  • 45

  • 52


  +8 [+] [-]

, 2012-10-12 11:12, pirms 12 gadiem
Pilnīgs murgs. Kā var izskatīt V-pils kandidatūru Eirolīgai, liekot uzsvaru uz iedzīvotāju skaitu? BKV Eirolīgai pirmkārt neatbilst ne zāles, ne viesnīcu, ne lidostas tuvuma ziņā. Un bez šā, nav pilnīgi nekādu variantu! Paliek tikai Rīga!

  +3 [+] [-]

, 2012-10-12 11:18, pirms 12 gadiem
Ja jau Eirolīga, tad jau Berķis jāacina uz kādu no mūsu potenciālajiem Eiroligas klubiem!
Slēpts komentārs: Domu_Lasītājs

 +12 [+] [-]

, 2012-10-12 11:41, pirms 12 gadiem
miconis rakstīja: Ar komentetaju debiloidu Bulu , vel jo mazakas!
Tās ir personīgas antipātijas pret viņu. Komentē viņš lieliski kopā ar Šeini. Patika vēl, kā Rasa komentēja. Beidz būt zīdainis!

  +9 [+] [-]

, 2012-10-12 11:46, pirms 12 gadiem
One Man Show! rakstīja: Tās ir personīgas antipātijas pret viņu. Komentē viņš lieliski kopā ar Šeini. Patika vēl, kā Rasa komentēja. Beidz būt zīdainis!
Viņš pieradis Kreipāna balsij un vienveidīgajam murmulējumam, kur pa vidu iespraucas vienmēr kaitinošās frāzes.

  -3 [+] [-]

, 2012-10-12 11:56, pirms 12 gadiem
Bezjēdzīgs paviršs raksts!

Vienkārši uzvari ULEB kausā un spēlē Eirolīgā!

Autors nav apjēdzis jau gadiem ULEB īstenoto startēģiju - Eirolīga nav pliks sportisks turnīrs, bet cenšās veidot par komerciālu biznesa pasākumu un mazā nabadzīgā Latvija/Rīga ar neeksistējošu TV tirgu un skatītāju auditoriju pilnīgi viņiem neinteresē, īpaši kad basketbola sabiedrība vēl laizās uz austrumu pusi... Absurds mēģināt pielīdzināt Polijai.

     [+] [-]

, 2012-10-12 12:00, pirms 12 gadiem
Par 100% piekrītu visam uzrakstitajam. VEF vienkārši izvēlas bučot krieviem pakaļas un tas arī viss. Lai tik turpina spēlēt VTB draudzības līgā un dzīvo laimīgi.

  -1 [+] [-]

, 2012-10-12 12:08, pirms 12 gadiem
bubba rakstīja: Par 100% piekrītu visam uzrakstitajam. VEF vienkārši izvēlas bučot krieviem pakaļas un tas arī viss. Lai tik turpina spēlēt VTB draudzības līgā un dzīvo laimīgi.
Jā piekrītu, ka Ventspilī nekad nebūs normāla līmeņa komandas, kamēr VEF par tādu pamazām kļūst.

Un atgādināt man tev laikam - arī Pleinics ar Lembergu priekšgalā grib spēlēt VTB līgā, tik viņi izvēlās kam ļaut bučot pakaļu (Kaut VTB maksā VEF par spēlēšanu tur! ) Tātad, secinam, ka BKV arī grib bučot, bet laikam pārāk tizli ir

  +5 [+] [-]

, 2012-10-12 12:09, pirms 12 gadiem
šobrīd mums nav ko darīt Eirolīgā, ULEB kauss tā arī ir mūsu labākā kluba vieta. LV kluba spelēšana Eirolīga? tā ir atkarīga no divām lietām :

1.) mēs varēsim cerēt uz to tikai tad, kad VEF (tiešām citus variantus neredzu) budžets būs izaudzis vismaz 6 mlj eiro lielumā.
2.) pārējie klubi līdzās pastāvēs ar domu audzēt jaunos spēlētājus un piespēlēt šim vai citiem klubiem, nevis konkurēt ar labāko klubu un likt vēl sprunguļus pieķos. Rīgas Dinamo un hokeja saimniecība ir labākais piemērs kā tam vajadzētu izskatīties

kad tas būs? pirmkārt jau - tad kad mūsu ekonomika būs atlabusi. es ceru, ka nemaz tik ilgi nebūs jāgaida, cerams pēc 3 gadiem būsim jau tur kur bijām 2007g. uzskatu, ka jau tolaik bija iespējams uztaisīt vienu Eirolīgas klubu - ASK un Barona budžeti katram bija 2-3 mlj robežas (palabojiet, ja kļūdos). uztaisītu vienu klubu no tiem un jau sanāktu ~ 5 mlj. bet ši savstarpējā konkurence bremzēja visu pasākumu, sponsori dalijās utt.
ja Rīgā būs viens lielais klubs, kuru atbalstīs visi naudīgākie sponsori un Barons(arī pārējie) paliks ar mērķi trenēt jaunos, tad tas nav nekas nereāls sasniegt Eirolīgu 3-4 gados. to arī novēlu

  +1 [+] [-]

, 2012-10-12 12:10, pirms 12 gadiem
bubba rakstīja: Par 100% piekrītu visam uzrakstitajam. VEF vienkārši izvēlas bučot krieviem pakaļas un tas arī viss. Lai tik turpina spēlēt VTB draudzības līgā un dzīvo laimīgi.
tavs BKV ir skaidri formulējis medijos, ka viņi arī labrāt spēlētu VTB! Beidz pļūtīt šmurguli!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2012-10-12 12:17, pirms 12 gadiem
Juri$$$ rakstīja: tavs BKV ir skaidri formulējis medijos, ka viņi arī labrāt spēlētu VTB! Beidz pļūtīt šmurguli!
Un kāds tam ir sakars ar rakstu , gudriniek? Runa iet par VEF nespēju tuvoties Eirolīgai, tā vietā sēžot kkādā krievu draudzības turnīrā.
Nav brīnums kapēc Eirolīgas vadības veči pat nedeva iespēju spēlēt kvalifikācijā

     [+] [-]

, 2012-10-12 12:20, pirms 12 gadiem
One Man Show! rakstīja: Jā piekrītu, ka Ventspilī nekad nebūs normāla līmeņa komandas, kamēr VEF par tādu pamazām kļūst.

Un atgādināt man tev laikam - arī Pleinics ar Lembergu priekšgalā grib spēlēt VTB līgā, tik viņi izvēlās kam ļaut bučot pakaļu (Kaut VTB maksā VEF par spēlēšanu tur! ) Tātad, secinam, ka BKV arī grib bučot, bet laikam pārāk tizli ir
Secināsim to, ka tu nezini realitāti

  +1 [+] [-]

, 2012-10-12 12:22, pirms 12 gadiem
bubba rakstīja: Secināsim to, ka tu nezini realitāti
Tā vien liekas, ka pats neapzinies ko raksti. Pie tam raksts nav tikai par VEF nespēju, bet par impotenci arī BKV sakarā.

  -4 [+] [-]

, 2012-10-12 12:25, pirms 12 gadiem
Ne Ventspilī, ne Rīgā tuvākajos gados 10 nebūs! Eirolīgas komandas, aizmirstiet. Basketbols ir tikai viens no sporta veidiem valstī, tādu ir daudz, ja kāds nav piefiksējis. Ja izvirzītu prioritātes , varbūt, bet tad atkal jautājums par lobiju, kurš lobēs? Nav spēcīgu personību. Valters? Kāda jēga viņam to darīt. Principā vecais valters pa lielām šaibām arī ir vienīgais kurš varētu kaut ko mainīt, bet... tas nav kā leišiem kur ir vesela varza ar spēcīgiem funkcionāriem, ex-basketbolistiem , utt. Un visticamāk arī lobijs nestrādātu, jo šogad tika mainīta sistēma un katru gadu tas nenotiek, nedomāju, ka tik drīz kaut kas tiks mainīts. Turklāt, ja kvalifikācijas raundā izspēlē tikai vienu ceļazīmi un, kādi klubi tur parasti ir priekšā, tad... Varianti ir tuvu 0.

  +1 [+] [-]

, 2012-10-12 12:31, pirms 12 gadiem
One Man Show! rakstīja: Tā vien liekas, ka pats neapzinies ko raksti. Pie tam raksts nav tikai par VEF nespēju, bet par impotenci arī BKV sakarā.
Nu BKV jau spēlēja Eirolīgas kvalifikācijā. Atmiņa tev laikam baigi īsa. Turklāt vēl uzvarēja spēcīgo Benneton pirmajā spēlē, bet ne par to stāsts šajā sakarā. Stāsts ir par to, ka VEF ir viss nepieciešamais, lai tiktu uz Eirolīgu, bet tā vietā viņi izvēlas kkādas kreisās krievu līgas līdz ar to sev aizverot durvis uz Eirolīgu, jo ULEB vadība tak plānoja savos turnīros neiekļaut komandas, kas spēlēs VTB. Lai arī nekas tāds vēl nav noticis, tomēr īpašu patiku VEF pret sevīm šādā veidā neizpelnās.

  +1 [+] [-]

, 2012-10-12 12:34, pirms 12 gadiem
bubba rakstīja: Nu BKV jau spēlēja Eirolīgas kvalifikācijā. Atmiņa tev laikam baigi īsa. Turklāt vēl uzvarēja spēcīgo Benneton pirmajā spēlē, bet ne par to stāsts šajā sakarā. Stāsts ir par to, ka VEF ir viss nepieciešamais, lai tiktu uz Eirolīgu, bet tā vietā viņi izvēlas kkādas kreisās krievu līgas līdz ar to sev aizverot durvis uz Eirolīgu, jo ULEB vadība tak plānoja savos turnīros neiekļaut komandas, kas spēlēs VTB. Lai arī nekas tāds vēl nav noticis, tomēr īpašu patiku VEF pret sevīm šādā veidā neizpelnās.
Budžets par īsu, turklāt latviešu jaunie talanti VEFā tikpat kā nav parādījušies, ko gan nevarētu teikt par BKV, tur man jāpiekrīt. Vienīgais , kas atbilst Eirolīgas prasībām ir infrastruktūra, tas arī pagaidām viss.

     [+] [-]

, 2012-10-12 12:34, pirms 12 gadiem
karliz rakstīja: šobrīd mums nav ko darīt Eirolīgā, ULEB kauss tā arī ir mūsu labākā kluba vieta. LV kluba spelēšana Eirolīga? tā ir atkarīga no divām lietām :

1.) mēs varēsim cerēt uz to tikai tad, kad VEF (tiešām citus variantus neredzu) budžets būs izaudzis vismaz 6 mlj eiro lielumā.
2.) pārējie klubi līdzās pastāvēs ar domu audzēt jaunos spēlētājus un piespēlēt šim vai citiem klubiem, nevis konkurēt ar labāko klubu un likt vēl sprunguļus pieķos. Rīgas Dinamo un hokeja saimniecība ir labākais piemērs kā tam vajadzētu izskatīties

kad tas būs? pirmkārt jau - tad kad mūsu ekonomika būs atlabusi. es ceru, ka nemaz tik ilgi nebūs jāgaida, cerams pēc 3 gadiem būsim jau tur kur bijām 2007g. uzskatu, ka jau tolaik bija iespējams uztaisīt vienu Eirolīgas klubu - ASK un Barona budžeti katram bija 2-3 mlj robežas (palabojiet, ja kļūdos). uztaisītu vienu klubu no tiem un jau sanāktu ~ 5 mlj. bet ši savstarpējā konkurence bremzēja visu pasākumu, sponsori dalijās utt.
ja Rīgā būs viens lielais klubs, kuru atbalstīs visi naudīgākie sponsori un Barons(arī pārējie) paliks ar mērķi trenēt jaunos, tad tas nav nekas nereāls sasniegt Eirolīgu 3-4 gados. to arī novēlu
Eiroligas klubs nedod garantijas, ka tagad basketbols ies uz augshu. Hokeja klubs ari spelee top turniraa, bet rezultaati ir pat gaajushi uz leju.

     [+] [-]

, 2012-10-12 12:36, pirms 12 gadiem
bubba rakstīja: Nu BKV jau spēlēja Eirolīgas kvalifikācijā. Atmiņa tev laikam baigi īsa. Turklāt vēl uzvarēja spēcīgo Benneton pirmajā spēlē, bet ne par to stāsts šajā sakarā. Stāsts ir par to, ka VEF ir viss nepieciešamais, lai tiktu uz Eirolīgu, bet tā vietā viņi izvēlas kkādas kreisās krievu līgas līdz ar to sev aizverot durvis uz Eirolīgu, jo ULEB vadība tak plānoja savos turnīros neiekļaut komandas, kas spēlēs VTB. Lai arī nekas tāds vēl nav noticis, tomēr īpašu patiku VEF pret sevīm šādā veidā neizpelnās.
Nekas tur vairs nenotiks, jo redz VTB ir apvienojusies ar PBL. ULEB neies atteikties no Krievijas tirgus. Tobiš kautvai tāda brenda kā CSKA! Tāpēc tur vairs nav jautājumu. Un domāju, nākamgad jau VEF būs Eirolīgas kvalifikācijā. Un VEFs jau baigi sev durvis neaizcērt uz EL, jo visi labi apzinās, ka komandas budžets neatbilst EL prasībām, gan uzvarēt caur kvalifikāciju - vajadzīga laba komanda un tiešām veiksme. Jo Khimki ar visu supersastāvu to neizdarīja.

Un arī, ja BKV tiktu Eirolīgā - vienīgā vieta, kur varētu spēlēt mājas spēles būtu Rīgā.

  +1 [+] [-]

, 2012-10-12 12:45, pirms 12 gadiem
One Man Show! rakstīja: Nekas tur vairs nenotiks, jo redz VTB ir apvienojusies ar PBL. ULEB neies atteikties no Krievijas tirgus. Tobiš kautvai tāda brenda kā CSKA! Tāpēc tur vairs nav jautājumu. Un domāju, nākamgad jau VEF būs Eirolīgas kvalifikācijā. Un VEFs jau baigi sev durvis neaizcērt uz EL, jo visi labi apzinās, ka komandas budžets neatbilst EL prasībām, gan uzvarēt caur kvalifikāciju - vajadzīga laba komanda un tiešām veiksme. Jo Khimki ar visu supersastāvu to neizdarīja.

Un arī, ja BKV tiktu Eirolīgā - vienīgā vieta, kur varētu spēlēt mājas spēles būtu Rīgā.
Nu BKV no sākuma ir jātiek atpakaļ savā līmenī - ULEB kausā. Ja godīgi, tad pilnīgs stulbums, ka BKV nav "wild-card" uz ULEB kausu, ņemot vērā ilgo un sekmīgo spēlēšanu tur. Vismaz būtu lielāka iespēja pacīnīties par EL, ja ULEB kausā spēlētu 2 LV komandas.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2012-10-12 12:48, pirms 12 gadiem
bubba rakstīja: Nu BKV no sākuma ir jātiek atpakaļ savā līmenī - ULEB kausā. Ja godīgi, tad pilnīgs stulbums, ka BKV nav "wild-card" uz ULEB kausu, ņemot vērā ilgo un sekmīgo spēlēšanu tur. Vismaz būtu lielāka iespēja pacīnīties par EL, ja ULEB kausā spēlētu 2 LV komandas.
Arī šobrīd sastāvs ne tuvu BKV nav Eurocup cienīgs. Bet pieļauju, ja BKV tiktu tur, tad Aivars arī kko iedotu vairāk. Bet nu ir tā kā ir. Vai nu jāņem LV zelts, vai FIBA, vai jāuzvar kvalifikācijā. Nezinu, kas būtu vieglākais. Bet ja BKV tiktu pie LV zelta, tad domāju abi klubi spēlētu Eurocup. Tik tas viss skan baigi vienkārši, bet patiesībā BKV ar katru gadu attālinās no VEF. Vai otrādi.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -1 [+] [-]

, 2012-10-12 13:09, pirms 12 gadiem
T.H.G. rakstīja: T maz zini kāds ir ULEB cienīgs sastāvs? Kur tu šādas infas izzīd? No pirksta? Tu pat nezini tā lāga no BKV, kur viņi ir spēlējuši, ar kādām sekmēm, utt, Izņemot Valteru, kas tāpat komandai samet, labi ja - 2p pa spēli... sastāvs ir Eurocup cienīgs, pēc BKV kalendāra skatoties, viņiem vispār nav nopietnu spēļu, līdz decembrim. Oktobrī tikai uzvaras....
Es labi apzinos, ka šobrīd BKV nebūtu ko darīt Eurocup. Nosauc, kuri spēlētāji tur atbilst tam līmenim?

  +3 [+] [-]

, 2012-10-12 13:22, pirms 12 gadiem
flipsider rakstīja: Eiroligas klubs nedod garantijas, ka tagad basketbols ies uz augshu. Hokeja klubs ari spelee top turniraa, bet rezultaati ir pat gaajushi uz leju.
Jautājums tikai ir tāds, kādi būtu rezultāti hokejam, ja mūsējie turpinātu spēlēt, Baltkrievijā un Somijas, Zviedrijas un Vācijas otrajās līgās. Nav jāmin un tālu jāskatās, pietiek jau ar Ukrainas piemēru tik, dāņi un norvēģi savas sistēmas sakārtoja jau pirms gadiem 10 tāpēc viņiem ir rezultāts, šobrīd, tad kad mums būs reāli 40 kandidāti uz izlasi, nevis 10 kandidāti uz 5 vietām 4. maiņā un vismaz 4-5 stabili centra uzbrucēji, tad arī būs progress izlasei.

     [+] [-]

, 2012-10-12 13:31, pirms 12 gadiem
Krokodils rakstīja: Budžets par īsu, turklāt latviešu jaunie talanti VEFā tikpat kā nav parādījušies, ko gan nevarētu teikt par BKV, tur man jāpiekrīt. Vienīgais , kas atbilst Eirolīgas prasībām ir infrastruktūra, tas arī pagaidām viss.
Partizan budžets nav lielāks kā vefam! olimpijai arī turpat vien ir. Rytasiem +/- tas pats.

  +1 [+] [-]

, 2012-10-12 13:38, pirms 12 gadiem
flipsider rakstīja: Eiroligas klubs nedod garantijas, ka tagad basketbols ies uz augshu. Hokeja klubs ari spelee top turniraa, bet rezultaati ir pat gaajushi uz leju.
Hmm, kā skatās... piemēram, visādi 1:9 un 0:11 gan pazuduši, kopš spēlējam KHL.

  -4 [+] [-]

, 2012-10-12 13:44, pirms 12 gadiem
Olafs Jākabsons rakstīja: Pilnīgs murgs. Kā var izskatīt V-pils kandidatūru Eirolīgai, liekot uzsvaru uz iedzīvotāju skaitu? BKV Eirolīgai pirmkārt neatbilst ne zāles, ne viesnīcu, ne lidostas tuvuma ziņā. Un bez šā, nav pilnīgi nekādu variantu! Paliek tikai Rīga!
VEF ir sava atbilstoša zāle? Ventspilij nav lidostas, bet vai tad attālums no lidostas līdz Ventspilij 2-2,5 stundas ir vairāk nekā Eiropas lielajās pilsētās? Viesnīcas arī ir diskutabls jautājums...Tā kā viss tavs minētais nav mazāks murgs kā iedzīvotāju skaits....

  -1 [+] [-]

, 2012-10-12 13:51, pirms 12 gadiem
stuba rakstīja: VEF ir sava atbilstoša zāle? Ventspilij nav lidostas, bet vai tad attālums no lidostas līdz Ventspilij 2-2,5 stundas ir vairāk nekā Eiropas lielajās pilsētās? Viesnīcas arī ir diskutabls jautājums...Tā kā viss tavs minētais nav mazāks murgs kā iedzīvotāju skaits....
Pasaki vēl, ka tu domā, ka VEF spēlētu OSC? Skaidrs, ka viņu mājas ir Arena Riga. Nemīz.

Bet, kas attiecas uz pārejo - tās ir tādas pašas muļķības, ko Tu esi uzrakstījis. Grib te pacelt Ventspili, kā nez kādu metrapoli!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2012-10-12 14:05, pirms 12 gadiem
stuba rakstīja: VEF ir sava atbilstoša zāle? Ventspilij nav lidostas, bet vai tad attālums no lidostas līdz Ventspilij 2-2,5 stundas ir vairāk nekā Eiropas lielajās pilsētās? Viesnīcas arī ir diskutabls jautājums...Tā kā viss tavs minētais nav mazāks murgs kā iedzīvotāju skaits....
neskaita stundas, bet kilometrus no lidostas ... Vpilī nav nevienas atbilstošas viesnīcas + nepiemērota spēļu zāle

     [+] [-]

, 2012-10-12 14:22, pirms 12 gadiem
Edgars rakstīja: Jautājums tikai ir tāds, kādi būtu rezultāti hokejam, ja mūsējie turpinātu spēlēt, Baltkrievijā un Somijas, Zviedrijas un Vācijas otrajās līgās. Nav jāmin un tālu jāskatās, pietiek jau ar Ukrainas piemēru tik, dāņi un norvēģi savas sistēmas sakārtoja jau pirms gadiem 10 tāpēc viņiem ir rezultāts, šobrīd, tad kad mums būs reāli 40 kandidāti uz izlasi, nevis 10 kandidāti uz 5 vietām 4. maiņā un vismaz 4-5 stabili centra uzbrucēji, tad arī būs progress izlasei.
nu ja objektīvi skatās rezultātus, tad izlasei tie nav mainījušies kopš dalības KHL.

  +1 [+] [-]

, 2012-10-12 14:58, pirms 12 gadiem
stuba rakstīja: VEF ir sava atbilstoša zāle? Ventspilij nav lidostas, bet vai tad attālums no lidostas līdz Ventspilij 2-2,5 stundas ir vairāk nekā Eiropas lielajās pilsētās? Viesnīcas arī ir diskutabls jautājums...Tā kā viss tavs minētais nav mazāks murgs kā iedzīvotāju skaits....
B lincences turētāji (LV klubiem) nodrošina zāli ar VISMAZ 5000 sēdvietām, vismaz divām viesnīcām jābūt 4*, bet starptautiskā lidosta ar pietiekamu skaitu regulāro reisu, nedrīkst atrasties tālāk par 100km no spēļu zāles.

     [+] [-]

, 2012-10-12 15:08, pirms 12 gadiem
No pagātnes ir lielisks piemērs, kā tika izniekota apmēram viena
dekāde no Latvijas basketbola resursiem
------------------------
nu ta jau tik traki nebija, ja jau 10 dienas no LV basketbola resursiem tik bija izniekotas

  -1 [+] [-]

, 2012-10-12 15:13, pirms 12 gadiem
One Man Show! rakstīja: Un domāju, nākamgad jau VEF būs Eirolīgas kvalifikācijā.
ka teikts Bibelee- vieglak ir kamielim iziet caur adatas aci kaa tadam VEFam tikt Eiroliga caur kvalifikaciju....

     [+] [-]

, 2012-10-12 15:28, pirms 12 gadiem
Par Eirolīgu varēs būt runa, kad savedīs pašus pamatus kārtībā - jaunatnes sporta politiku un demogrāfisko stāvokli valstī. Laba spēlētāju atlase un labvēlīgi apstākļi jauno basketbolistu attīstībai ir pirmais solis uz ilgtspējīgu basketbola vidi Latvijā. Tad arī var runāt par iedzīvotāju un sponsoru interesi par basketbolu, lielākiem budžetiem klubiem, attiecīgu infrastruktūru utt. Citādi es nemaz negribu Latviešu klubu Eirolīgā. Īstermiņa projektiem bez pamata ir lemts sāpīgi sagrūt.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2012-10-12 17:15, pirms 12 gadiem
Olafs Jākabsons rakstīja: neskaita stundas, bet kilometrus no lidostas ... Vpilī nav nevienas atbilstošas viesnīcas + nepiemērota spēļu zāle
Tu gribi teikt, ka labāk ir 70km un 3 stundas ceļa nekā 170km un 2h ceļa...atšķirības nav....Himkos ir atbilstoša viesnīca? nav. vismaz pagājuašajā gadā tā tikai cēlās! VEF varbūt ir sava atbilstoša halle? Nav tak! Ir gluži vienalga Rīga, Vaiņode vai Limbaži, galvenais lai ir atbilstoša komanda!

     [+] [-]

, 2012-10-12 17:22, pirms 12 gadiem
bubba rakstīja: Un kāds tam ir sakars ar rakstu , gudriniek? Runa iet par VEF nespēju tuvoties Eirolīgai, tā vietā sēžot kkādā krievu draudzības turnīrā.
Nav brīnums kapēc Eirolīgas vadības veči pat nedeva iespēju spēlēt kvalifikācijā
vef ir tuvāk Eirolīgai, kā tava melno strītbolistu komanda.

  +1 [+] [-]

, 2012-10-12 17:24, pirms 12 gadiem
bubba rakstīja: Nu BKV no sākuma ir jātiek atpakaļ savā līmenī - ULEB kausā. Ja godīgi, tad pilnīgs stulbums, ka BKV nav "wild-card" uz ULEB kausu, ņemot vērā ilgo un sekmīgo spēlēšanu tur. Vismaz būtu lielāka iespēja pacīnīties par EL, ja ULEB kausā spēlētu 2 LV komandas.
Jūs pat BBL playofos netiekat, kāds vēl uleb. Pilnīgi širmis aizgājis fanelim.

     [+] [-]

, 2012-10-12 17:30, pirms 12 gadiem
T.H.G. rakstīja: Kapēc man tev būtu kādi spēlētāji jānosauc? Tu jau rakstiji, ka viņiem tur nebutu ko darīt, tad arī paskaidro ! pastāsti man, kādā veidā tu to apzinies? Pievērsies burvestībām?
Starting5 tur nav neviens atbilstošs. Komndā 8-12 spēlētāju tur kādu varētu aiz ausīm ievilkt.

     [+] [-]

, 2012-10-12 17:42, pirms 12 gadiem
stuba rakstīja: Tu gribi teikt, ka labāk ir 70km un 3 stundas ceļa nekā 170km un 2h ceļa...atšķirības nav....Himkos ir atbilstoša viesnīca? nav. vismaz pagājuašajā gadā tā tikai cēlās! VEF varbūt ir sava atbilstoša halle? Nav tak! Ir gluži vienalga Rīga, Vaiņode vai Limbaži, galvenais lai ir atbilstoša komanda!
Tu laikam neproti lasīt - viss ko nosaucu ir raktsīts Eirolīgas noteikumos. That's it!

     [+] [-]

, 2012-10-12 17:50, pirms 12 gadiem
Pagaidām nedomāju, ka tas ir reāli.

     [+] [-]

, 2012-10-12 18:36, pirms 12 gadiem
Olafs Jākabsons rakstīja: Tu laikam neproti lasīt - viss ko nosaucu ir raktsīts Eirolīgas noteikumos. That's it!
Apskatījos es tos ruļļus u nu nezinu vai Tu pats tos esi lasījis vai kāda tante teica?
Territorial area: the area of influence of a club with a Euroleague
A Licence will be defined as a population of 200,000 inhabitants
within a geographical area of 200km2
Ja jau pirmais punkts neder, nevajag izskatīt pārējos-autors par to arī raksta.
par 100km un hoteļiem tev taisnība, bet gan jau to var apiet. jo kā gan himki spēlē, kuriem halle ir 5000?

     [+] [-]

, 2012-10-12 18:46, pirms 12 gadiem
stuba rakstīja: Apskatījos es tos ruļļus u nu nezinu vai Tu pats tos esi lasījis vai kāda tante teica?
Territorial area: the area of influence of a club with a Euroleague
A Licence will be defined as a population of 200,000 inhabitants
within a geographical area of 200km2
Ja jau pirmais punkts neder, nevajag izskatīt pārējos-autors par to arī raksta.
par 100km un hoteļiem tev taisnība, bet gan jau to var apiet. jo kā gan himki spēlē, kuriem halle ir 5000?
Khimkiem ir B licence un tā paredz halli no 5000 vietām

     [+] [-]

, 2012-10-12 19:20, pirms 12 gadiem
Olafs Jākabsons rakstīja: Khimkiem ir B licence un tā paredz halli no 5000 vietām
Tagad, pierunāji! esi, tomēr, lasījis...bet es par b licenci nepalasīju! Cik sapratu, tad B licencei arī iedzīvotāju skaits nav svarīgs! Sorry! noņemu cepuri! Autoram ir kļūda! man arī

     [+] [-]

, 2012-10-12 19:36, pirms 12 gadiem
stuba rakstīja: Tagad, pierunāji! esi, tomēr, lasījis...bet es par b licenci nepalasīju! Cik sapratu, tad B licencei arī iedzīvotāju skaits nav svarīgs! Sorry! noņemu cepuri! Autoram ir kļūda! man arī
Bardaks tur ir smags. Teorētiski arī BKV var spēlēt Eirolīgā, bet tad ar EL board atļauju, jāspēlē tur, kur ir atbilstoši noteikumiem viss pieejams. Tā kā viņi to darīja Q spēlē ar Trevīzo, maču izspēlējot Arēnā Rīga

     [+] [-]

, 2012-10-12 19:43, pirms 12 gadiem
Olafs Jākabsons rakstīja: Bardaks tur ir smags. Teorētiski arī BKV var spēlēt Eirolīgā, bet tad ar EL board atļauju, jāspēlē tur, kur ir atbilstoši noteikumiem viss pieejams. Tā kā viņi to darīja Q spēlē ar Trevīzo, maču izspēlējot Arēnā Rīga
Bija man tāda spēle prātā, tāpēc arī domāju, ka var...cik saprati, tad to viņu rulli tā virspusēji un tad tikai šodien palasīju! Paldies par info. Tur ruļļi ir gana sarežģīti...

     [+] [-]

, 2012-10-13 11:40, pirms 12 gadiem
flipsider rakstīja: Eiroligas klubs nedod garantijas, ka tagad basketbols ies uz augshu. Hokeja klubs ari spelee top turniraa, bet rezultaati ir pat gaajushi uz leju.
jaa, bet vismaz buus iespeja regulari Latvijaa skatiit augstaakas raudzes basketbolu un tas, ka uz speleem naaks 8-10k skatiitaji(domaju uz Barcelonu vajadzetu but pilnai areenai) vien jau bus liels grudiens Lv basketbolam.
un starpcitu neuzskatu, ka Lv hokeja limenis ir krities, vienkasi citas valstis attistas atrak. bet kur mes butu bez Dinamo ? atlaushos minet, ka B grupaa