Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:107, Did:0, useCase: 3

Viedoklis: Kāpēc VEF zaudēja "Rytas"?

Andrejs Siliņš

Viedoklis: Kāpēc VEF zaudēja "Rytas"?
Foto: R.Dačkus, Fotodiena.lt

VEF zaudējums Viļņas "Lietuvos Rytas" bija smags, bet pamācošs. Lietuvieši pieturējās pie spēles plāna, kas deva rezultātu, savukārt rīdzinieki lietuviešu pārliecībai par izvēlēto shēmu pareizību nespēja neko likt pretī. Sīkāk zemāk...

"Rytas" pieturējās pie trenera Džikiča izstrādātās sistēmas, un tā deva rezultātu teju nekavējoties. Jau no pirmajām minūtēm tika mainītas aizsardzības sistēmas – no "cilvēks-cilvēku" uz zonu un presingu pa visu laukumu. Iespējams, "Rytas" aizsardzība, iespējams – pašu vaina, taču pirmajos VEF uzbrukumos bumba nenokustējās līdz galam un brīvie spēlētāji palika bez metiena. Trīs ar pusi minūtes pēc sākuma beidzot bumba aizgāja līdz brīvajam Janičenokam, kurš arī no stūra trāpīja tālo. Diemžēl kļūdas uzbrukumā, pat pretinieku groza tuvumā nevis tuvāk laukuma vidusdaļai, noveda pie "Rytas" ātrajiem uzbrukumiem (lasi – vieglajiem punktiem). Vairāk un agrāk nekā gaidīts, treneris Džikičs uzticējās saviem jaunākajiem spēlētājiem.

Dovids Rediks, tikko uznācis laukumā, apliecināja savas aizsardzības spēlētāja dotības. Vispirms laukuma vidū pie trīspunktu līnijas Rediks driblā izsita bumbu Sandim Valteram un noorganizēja divus soda metienus kolēģim ātrajā uzbrukumā. Savukārt pēc tam tieši Rediks pielipa Miledžam, sagādājot amerikāņu saspēlniekam nekomfortablu izjūtu svarīgākajā spēles posmā, kad VEF vēl varēja mēģināt atsisties. Ciešo segšanu Miledžs mēģināja sodīt ar individuālām darbībām, taču vakar nebija Miledža diena... To nemainīja arī otrā puslaika sākumā divas pārtvertās bumbas.

Jau pirmajā ceturksnī VEF ķērās pie zonas presinga (1-2-1-1), kas ļāva divas reizes īsā mirklī pārtvert bumbas, tomēr tieši tajā brīdī, kad VEF sāka "atgriezties" spēlē, notika neveiksme. Donāts Zavacks, ar kura primāru līdzdalību VEF uzsāka izrāvienu, skrienot aizsardzībā, uztesās virsū reklāmas stendiem un arī TV kamerai, pārsitot galvu. Otrajā ceturtdaļā, kad bija jādod atpūta Kasparam Bērziņam, šķiet, piespiedu kārtā spēlē nācās iesaistīt Taileru Keinu. Amerikānis īsajā brīdī nepārliecināja, un vēlāk VEF pārgāja uz Veni ceturtā numura pozīcijā brīžos, kad bija jādod atpūta Bērziņam vai Antanam Kavaļauskam. Keins atgriezās laukumā pēdējā ceturksnī, pēc tam, kad Zavacks starplaikā, atgriezies uz soliņa, konsultējās ar Butautu, un norādīja, ka nav gatavs doties laukumā. Jācer, ka uzbrucējs varēs palīdzēt komandai šī vakara mačā pret Šauļiem. Pēc spēles par to vēl nebija skaidrības.

Ja es būtu no Viļņas, tad lielākais prieks par šādu spēli būtu tāpēc, ka lielā mērā VEF salauza "Rytas" jaunie spēlētāji. Par Valančūnu (dzimis 1992. gadā) brīnīties nav ko, viņš ir komandas atslēgas spēlētājs jau visu sezonu, bet Rediks (1992) un saspēles vadītājs Pauļus Dambrausks (1991; no tās pašas Lietuvas U20 izlases, kas cīnījās par palikšanu Eiropas čempionāta A divīzijā pagājušajā vasarā) aizvadīja labāko spēli sezonā. Pēc tam, kad sākuma piecinieks panāca vadību, treneris Džikičs nekavējās laist laukumā jaunākos komandas dalībniekus. Tas notika pusfinālā un pie ne tik lieliem plusiem...

Protams, nav zināms, vai Džikičs būtu tikpat labvēlīgs gadījumā, ja "Rytas" aprīlī nebūtu supersmags spēļu kalendārs. Tomēr treneris izvilka lielo lozi – jaunie ne tikai nezaudēja un noturēja pieredzējušo vīru iekrāto pārsvaru, bet arī to palielināja. Līdz ar Dambrauska veiksmīgo iesaistīšanos Džikičs varēja sūtīt Aleksandru Rašiču laukumā sev ērtākajā otrā numura pozīcijā. Vienubrīd laukumā atradās trīs juniori un divi amerikāņi. Trešās ceturtdaļas izskaņā tieši šāds virknējums pirmo reizi panāca +25 (71:46), pie tam tas notika modīgi – vispirms Rediks un Valančūns ar "alley-oop" atgādināja par pagājušajā vasarā izcīnīto pasaules čempionu titulu, bet punktu ceturksnim pielika trīs jaunāko komandas vīru noorganizētais ātrais uzbrukums, kad pēc Redika elegantas piespēles Dambrausks bija precīzs no tuvienes.

Atlikusī spēles daļa bija vien formalitāšu kārtošana – Butauts pirmo reizi laukumā sūtīja gan Jāni Bērziņu, gan vēlāk arī Dāvi Geku. Pastāv gan uzskats, ka minūtes pie +/-25 ir nekam nederīgas minūtes. Vai tā ir - grūti spriest. Tomēr katram trenerim ir savs redzējums, un galu galā šoreiz Butauts vēlējās atpūtināt savus līderus, lai tie būtu gatavi nākamajai spēlei jau pēc nepilnas diennakts.

Jācer, ka atpūta būs nākusi labumā un to apliecinās sniegums laukumā. Tāpat jācer, ka šodien būs Miledža diena. Tas, kas rosina optimismu, ir Kaspara Bērziņa teiktais: "Kur nu vēl zemāk par trešo vietu Baltijā!" Nē, tā nav augstprātība. Tā ir pārliecība par to, kas tu pats esi un kam (kādam līmenim) tev un tavai komandai jāpieder. Lai izdodas!

  +4 [+] [-]

, 2012-04-29 10:42, pirms 13 gadiem
VEF zaudēja, jo ir vājāki. Nav tā komanda tik liela un varena, kā mēs te Latvijā domājam.

  +4 [+] [-]

, 2012-04-29 10:47, pirms 13 gadiem
Pa manam VEFs zaudēja tāpec, ka ir izkritis no spēļu ritma. Mēnesis jau ka izlidots no VTB, drusku vairāk, kad beigušies eirokausi. Pedējā daudz maz nopietnās spēles bija pret Ventspili LBL un BBL 1/4 pret Kalevu. Kurš vairs to atcerās, kad tas bija. Bet LRY gan eirokausu Final 4 nokapāja, gan VTB plejofus vinnēja un ari Final 4 iekļuva. Uz tā paša vilņa pārbraukt pāri "aukstam" VEFam tāds nieks vien bija

  +2 [+] [-]

, 2012-04-29 10:50, pirms 13 gadiem
MK_Latvia rakstīja: VEF zaudēja, jo ir vājāki. Nav tā komanda tik liela un varena, kā mēs te Latvijā domājam.
+2000000
Ko jūs visi domājat,ka MELNĀ NĀVE ir varena??
Es jau sezonas sākumā pateicu viss kas sakāms,ka visas reklāmas saukļi un komanda ir tīrā parodija..
Tā vajadzēja notikt un man nekāds jaunums nav,ka avīžnieki pārbrauca pāri Vefiņam,es jau to gaidiju un lasot ziņas smaidiju,atcerējos par visiem tekstiem un komentāriem,ka nupat būs eirolīgas čempioni

  +3 [+] [-]

, 2012-04-29 10:52, pirms 13 gadiem
interesants un pamācošs raksts. Problēma ir jaunatnes treneros, vai vadošo klubu treneros?

     [+] [-]

, 2012-04-29 10:53, pirms 13 gadiem
Polšs rakstīja: Pa manam VEFs zaudēja tāpec, ka ir izkritis no spēļu ritma. Mēnesis jau ka izlidots no VTB, drusku vairāk, kad beigušies eirokausi. Pedējā daudz maz nopietnās spēles bija pret Ventspili LBL un BBL 1/4 pret Kalevu. Kurš vairs to atcerās, kad tas bija. Bet LRY gan eirokausu Final 4 nokapāja, gan VTB plejofus vinnēja un ari Final 4 iekļuva. Uz tā paša vilņa pārbraukt pāri "aukstam" VEFam tāds nieks vien bija
Tev tāds ritms

Kurš vainīgs pie tāda ritma??
Komanda kura neko nevar izdarīt ārpuss LV robežām
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2012-04-29 11:14, pirms 13 gadiem
Polšs rakstīja: Pa manam VEFs zaudēja tāpec, ka ir izkritis no spēļu ritma. Mēnesis jau ka izlidots no VTB, drusku vairāk, kad beigušies eirokausi. Pedējā daudz maz nopietnās spēles bija pret Ventspili LBL un BBL 1/4 pret Kalevu. Kurš vairs to atcerās, kad tas bija. Bet LRY gan eirokausu Final 4 nokapāja, gan VTB plejofus vinnēja un ari Final 4 iekļuva. Uz tā paša vilņa pārbraukt pāri "aukstam" VEFam tāds nieks vien bija
Būtu VEFs spēcīgāks klubs, būtu gan spēļu prakse pret nopietniem pretiniekiem, gan uzvaras. Ja nevienu neuzvar, tad tālāk tikt nevar un pret spēcīgiem pretiniekiem sanāk spēlēt reti, jo visi lielie klubi iet uz fināliem...

  +1 [+] [-]

, 2012-04-29 11:22, pirms 13 gadiem
VEF zaudēja, jo ir klasi vājāka. Tur pat salīdzināt ir neērti - tas būtu tas pats kā hokejā censties Ģinamo Riga pielīdzināt Bostonas Bruins.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2012-04-29 11:41, pirms 13 gadiem
Heracleum rakstīja: VEF zaudēja, jo ir klasi vājāka. Tur pat salīdzināt ir neērti - tas būtu tas pats kā hokejā censties Ģinamo Riga pielīdzināt Bostonas Bruins.
Tu domā,Ka Bostonas Bruins ir tik vāji???
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2012-04-29 11:55, pirms 13 gadiem
helo rakstīja: interesants un pamācošs raksts. Problēma ir jaunatnes treneros, vai vadošo klubu treneros?
Problema nav jaunatnes treneros, bet Latvijas basketbola savienības vadībā un basketbola sistēmā, kā ari Latvijas nabadzībā. Pašreiz Latvijā praktiski nav jaunatnes treneri, kuri strādātu tikai par treneriem, jo viņi visi strādā divās trijās darba vietās. Ar trenera darba algu jau nav iespējams nodrošināt sev un ģimenei iztiku. Tāpēc arī šādi rezultāti. Kaut gan pie nelielas piepūles no organizātoru puses bija iespējami arī 1992.g. komandas rezultāti. Diemžēl pāreja no jauniešiem uz pieaugušiem nav atrisināta un neredz arī nekādu nopietnu risinājumu.

     [+] [-]

, 2012-04-29 12:14, pirms 13 gadiem
BIMBAMBOLISTI!

     [+] [-]

, 2012-04-29 12:28, pirms 13 gadiem
gii1981 rakstīja: Tu domā,Ka Bostonas Bruins ir tik vāji???
Nē nedomāju. Vienkārši gribēju pateikt, ka nevajag salīdzināt pirkstu ar pim.pi un norādīt uz šī raksta bezjēdzību - neviens žurnālists, taču nesāktu visā nopietnībā analizēt tos faktorus, kuri palīdzēja Bostonai sagraut ģinamo - līmeņi tomēr citi un visiem viss tāpat ir skaidrs

     [+] [-]

, 2012-04-29 13:04, pirms 13 gadiem
It's all about #23 rakstīja: Es domāju Butauts vainīgs. Paskat kā Dzigičs ir izaudzinājis jauns @ Rytas. *(sarkasms)
, nedomāju, ka Butauts ir vainīgs, tas ir viņa līmenis - jaunatne (līdz 21.g.) ir viņa līmenis.
Vairāk sliecos uz domu, ka jaunatnes treneru darbs un selekcija (izlašu treneru) ir pakārtota savu audzēkņu ievilkšanai izlasēs. Sekas izjūt klubi un izlases, uz posteņiem nav konkurences, jo jaunatnes izlasēs velk neperspektīvoS(cm,posteņi un izpratne). Dukulis, kas tas par centru, max Nr.3(sačakarēts)., vai Geks, Kaufmanis un citi VEF "spīdekļi", visu cieņu puikām, bet tas ir LBL līmenis.
Sarakstu par zudušajiem(basketbolam) var papildināt līdz riebumam...

     [+] [-]

, 2012-04-29 13:11, pirms 13 gadiem
Piekrītu, ka virsraksts ir neveikls atskatam uz spēli.
par pārējo nepiekrītu - kad spēlē klasi vājāka komanda pret spēcīgāku, iznākums nav jau iepriekš skaidrs. .. problēma ir tajā, ka VEFs kārtējo reizi tika vnk izsmērēts gar dēli un "līderi" svarīgā spēlē met 1/9, atdod bumbas rokā pretiniekiem un salūzt jau 2. ceturdaļā..

nopietnā organizācijā pēc šādas sezonas jābūt nopietniem lēmumiem. Un es tiešām ceru un uzskatu VEF par nopietnu organizāciju..

Heracleum rakstīja: Nē nedomāju. Vienkārši gribēju pateikt, ka nevajag salīdzināt pirkstu ar pim.pi un norādīt uz šī raksta bezjēdzību - neviens žurnālists, taču nesāktu visā nopietnībā analizēt tos faktorus, kuri palīdzēja Bostonai sagraut ģinamo - līmeņi tomēr citi un visiem viss tāpat ir skaidrs

     [+] [-]

, 2012-04-29 13:23, pirms 13 gadiem
iesaku paskatīties youtube LAT-RUS 2007. gads. kāds komandai bija potenciāls... tur pat nebija Kambis un KValters.. Vienkārši mēs tagad dzīvojam ar paaudzi, kurai bija talants un visas iespējas, bet - sūdā..
tāpēc tas skats tāds sērīgs uz basi...

tie paši U16 (Geks) uz Eiropas fona nemaz tik slikti pagājušajā gadā neizskatījās..

helo rakstīja: , nedomāju, ka Butauts ir vainīgs, tas ir viņa līmenis - jaunatne (līdz 21.g.) ir viņa līmenis.
Vairāk sliecos uz domu, ka jaunatnes treneru darbs un selekcija (izlašu treneru) ir pakārtota savu audzēkņu ievilkšanai izlasēs. Sekas izjūt klubi un izlases, uz posteņiem nav konkurences, jo jaunatnes izlasēs velk neperspektīvoS(cm,posteņi un izpratne). Dukulis, kas tas par centru, max Nr.3(sačakarēts)., vai Geks, Kaufmanis un citi VEF "spīdekļi", visu cieņu puikām, bet tas ir LBL līmenis.
Sarakstu par zudušajiem(basketbolam) var papildināt līdz riebumam...

     [+] [-]

, 2012-04-29 13:25, pirms 13 gadiem
zaudēja viena iemesla pēc, spēļu prakse nebija pēdējā laikā tik augstā līmenī! Komandas treniņi nav atslēga, lai uzvarētu kādu TOP komandu!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja