Layout: current: getContentLayoutLoad (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayoutLoad (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:1032, Did:0, useCase: 3

Vai Latvijas basketbolam ir vajadzīga Baltijas līga?

 MasterCard Baltijas Basketbola līgas finālturnīra laikā Kauņā BBL valde spriedīs arī par turnīra nākotni. Basket.lv aptaujāja vairākus basketbola cilvēkus, kuri dažādos amatos bijuši klāt BBL norisēs un piedalījušies līgas attīstībā. Vai šis projekts  ir vajadzīgs Latvijai un kā protam izmantot BBL piedāvātās iespējas?

 

BBL pēc iespējas vairāk jāspēlē jaunajiem latviešiem

Agris Galvanovskis, Liepājas lauvu galvenais treneris (10.vieta elites grupā, iepriekš izcīnījis 2.vietu Izaicinājuma kausā ar Gulbenes Bukiem un 7.vietu elitē BK Ventspils):

"BBL ir vajadzīga – īpaši jaunajiem spēlētājiem un tiem klubiem, kuriem nav tik daudz naudas, lai spēlētu Eiropas kausu izcīņās. Ļoti labi, ka te ir darīšana ar atšķirīgu basketbola skolu pārstāvjiem.

Jaunajiem latviešu spēlētājiem ir grūti uzreiz piemēroties šim līmenim. To ļoti labi varēja redzēt arī pēc Liepājas komandas sekmēm sezonas sākumā. Bija daudz zaudējumu ar nelielu punktu starpību, kas parāda trūkumus – nespēju parādīt labāko sniegumu sasprindzinātos brīžos. Tad, kad tas visvairāk vajadzīgs. Tomēr pakāpeniski progresējam. Ja izdotos komandas kodolu saglabāt divus trīs gadus, rezultāti būs labāki.

Latvijas komandas labākos rezultātus BBL sasnieguši gados, kad bija daudz ārzemnieku. Tiesa, Ventspils pērn izcīnīja trešo vietu gandrīz tikai pašmāju spēlētāju spēkiem, taču tas bija izņēmums. Varbūt lielajiem klubiem pietrūkst pacietības strādāt ar jaunajiem, līdz viņi spētu sagādāt vēlamo rezultātu. Gribas uzreiz konkurēt ar Lietuvas superklubiem, tāpēc tiek iesaistīti leģionāri un valstsvienības līmeņa spēlētāji. Taču, manuprāt, BBL efekts izpaustos labāk, ja vairāk ļautu spēlēt mūsu jaunajiem, nedzenoties par katru cenu pēc augstas vietas, kas tik un tā neko daudz nedod. No BBL tik un tā nav tiešas izejas uz Eirolīgu vai vismaz Eiropas kausa izcīņu, kā tas ir Adrijas līgā."

 

Tikai pozitīvs efekts

Varis Krūmiņš, Jelgavas Zemgales galvenais treneris (5.vieta Izaicinājuma kausā, iepriekš elites grupā 7.vieta ar Valmieru):

"Baltijas līgai nevaru saskatīt nevienu mīnusu. No ekonomiskā viedokļa tas ir lētākais turnīrs – klubi maksā tikai transporta izdevumus. No sportiskā BBL Izaicinājuma kauss nodrošināja 14 spraigas spēles ar līdzvērtīgiem pretiniekiem. Jo vairāk ar lietuviešiem spēlējam, jo labāk. It īpaši mūsu jaunajiem basketbolistiem. Kaimiņos ir darīšana ar īstām veču nevis jauniešu komandām un ieguvumu ir ļoti daudz. Domāju, ka Izaicinājuma kausā būtu vajadzējis spēlē ne tikai Zemgalei, bet arī mūsu studentu komandām."

 

Jāatgriežas pie sākotnējās idejas - visi labākie tikai BBL

Ralfs Pleinics, Latvijas basketbola līgu direktors (iepriekš – BK Ventspils direktor un, viens no BBL organizētājiem):

"Ja BBL būtu attīstījusies, kā sākumā bija iecerēts – pēc Adrijas līgas principiem, kad katras valsts labākās komandas spēlē ar labākajām un nacionālajiem čempionātiem pievienojas tikai sezonas beigās – ieguvums būtu vēl lielāks. Diemžēl noteikumus diktē lietuvieši, kuri grib, lai BBL un LKL darbojas paralēli. Viņus atspēkot nav izdevies.

No LBL pozīcijām tāda situācija sagādā lielas galvassāpes. Grūti saskaņot kalendārus, skatītājiem nav skaidrs, kurā turnīrā kura spēle notiek. Tomēr pat šādā variantā klubiem ir vairāk kvalitatīvu spēļu, tātad efekts ir pozitīvs.

Lietuvas lielajiem klubiem Žalgirim un Lietuvos rytas – LKL ir svarīgāks par BBL. Latvijas reālajā situācijā LBL būtu grūti panākt tādu pašpietiekamību. Mūsu klubiem reģionālais turnīrs ir vajadzīgs. Taču būtu labi atgriezties pie sākotnējās idejas."

 

Parādās mūsu jaunatnes sagatavošanas sistēmas vājums

Valdis Valters, basketbola eksperts (kā VEF Rīga galvenais treneris divreiz izcīnījis 2.vietu Izaicinājuma kausa izcīņā):

"Latvijas basketbolam kopumā BBL ir vajadzīga, tiesa, tas vēl nenozīmē, ka šī līga noteikti ir vajadzīga visiem klubiem. Ja VTB Vienotā līga attīstīsies, kā solīts, varbūt Vefam BBL lieks. Bet nedomāju, ka tas notiks jau nākamsezon, jo VTB sezona nebūs pilna, un Vefam noteikti vajadzēs labas spēles meklēt citur.

Latvijas klubi viskonkurētspējīgākie bijuši gados, kad izdevies piesaistīt daudz ārzemnieku, No vienas puses, tā ir vispārējā starptautiskā sporta prakse – arī Barcelona sastāvā spāņu kļūst aizvien mazāk. Taču tas parāda mūsu jauno spēlētāju sagatavošanas sistēmas vājumu. Neprotam talantīgus jauniešus profesionāli ievadīt lielajā basketbolā. Visi klubi vārdos grib ar to nodarboties, bet darbi atpaliek. Katrs vispirms domā par savu kabatu – aģenti, klubi, vecāki... Tāpēc daudzi jaunie talanti agri brauc prom uz ārzemēm, kaut arī tas ir liels risks – cerības var attaisnoties, bet talants var arī pazust. Tikmēr labu spēlētāju trūkst gan klubiem, gan valstsvienībai.

Kādam – vislabāk Basketbola savienībai – būtu jātiek skaidrībā, kāpēc labajiem saukļiem nav darba seguma un kas jādara, lai situāciju uzlabotu."

Slēpts komentārs: Spararats

 +14 [+] [-]

, 2011-04-09 11:24, pirms 14 gadiem
skatītājiem nav saprotams tāpēc ka tās spēles nevar redzēt.

agrāk katru sestdienu plkst. 16:00 pa LNT bija BBL spēle

 +10 [+] [-]

, 2011-04-09 11:47, pirms 14 gadiem
Spararats rakstīja: skaidrs ka nav vajadzīgs. Vienīgā interese man bija, vai valmiera zaudēs visas spēles. Nezaudēja, vienu paņēma. Tas arī viss. Nepiesaistošs turnīrs ar leišu otrā ešalona komandām, kuras lielākā daļa latvijas basketbola līdzjutēju nepazīst, un arī necenšas iepazīt.
Jaunajiem basketbolistiem, ja tādi kādā latvijas klubā būtu, vairāk noderētu spēcīgs vietējais čempionāts, par kuru būtu arī adekvāta skatītāju interese. Pamatojiet, kāda jēga ir no spēles starp kaut kādām lietuvas un latvijas komandām, uz kuru atnāk 50 skatītāji un kur laukumā lielāko daļu spēles pavada zema līmeņa ārzemnieki?
Man, piemēram, interesē BBL un šis turnīrs mūsu komandām ļoti noder, jo ne VEF, ne BKV nav galvas tiesu spēcīgākas par Rudupi, Šauļiem utt. Protams, gribētos, lai reg.s. spēlētu arī abi LT grandi, tad būtu vēl vairāk labu spēļu.

  +2 [+] [-]

, 2011-04-09 12:04, pirms 14 gadiem
Spararats rakstīja: skaidrs ka nav vajadzīgs. Vienīgā interese man bija, vai valmiera zaudēs visas spēles. Nezaudēja, vienu paņēma. Tas arī viss. Nepiesaistošs turnīrs ar leišu otrā ešalona komandām, kuras lielākā daļa latvijas basketbola līdzjutēju nepazīst, un arī necenšas iepazīt.
Jaunajiem basketbolistiem, ja tādi kādā latvijas klubā būtu, vairāk noderētu spēcīgs vietējais čempionāts, par kuru būtu arī adekvāta skatītāju interese. Pamatojiet, kāda jēga ir no spēles starp kaut kādām lietuvas un latvijas komandām, uz kuru atnāk 50 skatītāji un kur laukumā lielāko daļu spēles pavada zema līmeņa ārzemnieki?
Nu galīgi garām.. ko tu iesaki? tikai LBL??? LBL ir 8 komandas, trīs ir izteiktākas pa citām (BKV, VEF Okarte) tad trīs visduvējas (Valm,Liep, Zemg) un divas, kas kādam pa reizei var atņemt punktus (LU BA)... sezona ilgst 6men + PO, ņemot vērā, ka BKV un VEF spēlē citās līgās, tām komandām ir viens aplis LBL, tad sanāk, ka Liepājniekam ir iespēja savu komandu sezonas garumā mājas spēles redzēt 12 reizes, no kurām 4 ir pret studentiem, tas ir mazliet par maz.. 2) spēlējo tikai LBL kritīsies spēles līmenis un kvalitāte, jo neviena komanda negribēs algot labu treneri, kurš prasīs attiecīgu honorāru tikai priekš LBL, labākie spēlētaji pametīs LBL klubus, jo LBL nespēj nodrošināt tādu līmeni kā BBL. Principā Latvijas ekonomiskie apstākļi mums neļauj iztikt pašiem ar savu LBL, ar šodienas ekonomisko stāvokli mēs nespējam ne piesaistīt skatitajus, ne labākos pašmāju basketbolistus, protams, mēs varam uzturēt savu līgu ar vidusmēra spēlētajiem, bai vai skatītāiem tas liksies interesanti??

  +4 [+] [-]

, 2011-04-09 12:09, pirms 14 gadiem
viens ir skaidrs, ka mums BBL ir vajadzīgs, tādēļ , galvenais, lai leiši piekrīt BBL turpmākai eksistencei, jo viņiem gan tas bbl ir pie kājas. ar to arī atšķirās leiši no lv klubiem, ka viņiem vietējais čempionāts ir prioritāte un katrs klubs pēc iespējas cenšās labāk nospēlēt LKL

  +6 [+] [-]

, 2011-04-09 12:20, pirms 14 gadiem
piekrītu Pleinicam. BBL ir vajadzīgs, būtu jāiet uz to ka tikai stiprākie klubi spēlētu BBL.

LBL ir galīgas auzas, jo neredzu jēgu kādēļ VEFam un Ventpilij būtu jāspēlē spēles uz kurām ierodas 50 cilvēki (piem. pret Turību, LU).

un arī VTB līga ir galīgs sviests. krieviem vienmēr hokejs būs pirmajā vietā un latviešiem vienalga tie krievu klubi. cilvēki labprātāk skatītos principiālās spēles ar Žalgiri, Rytas utt.

  +4 [+] [-]

, 2011-04-09 12:20, pirms 14 gadiem
BBL ir vajadzīgs! Galu galā par ko tad spēlētājiem maksā? Lai viņi mēnesī nospēlētu 2-3 LBL spēles? BBL ir viss lietderīgākais tieši vidusdaļas komandām kā Valmiera un Liepāja kur ir daudz jauno basketbolistu. Es uzskatu ka labāk lai spēļu ir vairāk nekā par maz!
Būtu labāk ja arī reģiona top komandas nopietnāk pievērstos Baltijas mačiem. Tam pašam Žalgirim un Ryitam tak nav pret Valmieru, Liepāju un Igaunijas 3. komandām jāspēlē ar Eirolīgas sastāvu. Paņem augšā labākos jaunos un dod viņiem vairāk atrukāt.
Apgalvojums ka skatītājs nezin kurš ar kuru komandu kurā turnīrā spēlē vienkārši neiztur kritiku... tas viss ir mārketinga jautājums un tie kas basītī +/- ir iekšā zin kas tie par turnīriem un ko viņi ziemā ēd.

  -2 [+] [-]

, 2011-04-09 12:22, pirms 14 gadiem
aldonis13 rakstīja: piekrītu Pleinicam. BBL ir vajadzīgs, būtu jāiet uz to ka tikai stiprākie klubi spēlētu BBL.

LBL ir galīgas auzas, jo neredzu jēgu kādēļ VEFam un Ventpilij būtu jāspēlē spēles uz kurām ierodas 50 cilvēki (piem. pret Turību, LU).

un arī VTB līga ir galīgs sviests. krieviem vienmēr hokejs būs pirmajā vietā un latviešiem vienalga tie krievu klubi. cilvēki labprātāk skatītos principiālās spēles ar Žalgiri, Rytas utt.
krieviem pirmajā vietā ir futbols

  -1 [+] [-]

, 2011-04-09 12:22, pirms 14 gadiem
aldonis13 rakstīja: krieviem vienmēr hokejs būs pirmajā vietā
Kopš kura laika krieviem pirmajā vietā ir hokejs?

  +4 [+] [-]

, 2011-04-09 12:26, pirms 14 gadiem
BBL tiesam ir vajadziigs, butu labi ja pec gadiem shii liga buutu stipra

  +4 [+] [-]

, 2011-04-09 12:37, pirms 14 gadiem
VAJAG...un piesaistīt vajag netikai Rīgas un tuvāko pilsētu spēlētājus..bet gan visas Latvijas!

  +4 [+] [-]

, 2011-04-09 12:40, pirms 14 gadiem
Spararats rakstīja: skaidrs ka nav vajadzīgs. Vienīgā interese man bija, vai valmiera zaudēs visas spēles. Nezaudēja, vienu paņēma. Tas arī viss. Nepiesaistošs turnīrs ar leišu otrā ešalona komandām, kuras lielākā daļa latvijas basketbola līdzjutēju nepazīst, un arī necenšas iepazīt.
Jaunajiem basketbolistiem, ja tādi kādā latvijas klubā būtu, vairāk noderētu spēcīgs vietējais čempionāts, par kuru būtu arī adekvāta skatītāju interese. Pamatojiet, kāda jēga ir no spēles starp kaut kādām lietuvas un latvijas komandām, uz kuru atnāk 50 skatītāji un kur laukumā lielāko daļu spēles pavada zema līmeņa ārzemnieki?
Nu nebūs spēcīgāks LBL ja likvidēs BBL, pamats tam?
Jaunajiem BBL vajadzīgs kā ūdens.

  +1 [+] [-]

, 2011-04-09 12:44, pirms 14 gadiem
Protams mums vajag BBL, bet ne šādu. Varbūt vajadzētu paplašināt līgu, un noteikti vajag kaut ko darīt ar Latviešu klubu savstarpējām spēlēm, jo tas anv normāli, ka BKV un VEF aizvada 8 spēles savstarpēji vēl līdz lbl finālam.

     [+] [-]

, 2011-04-09 12:57, pirms 14 gadiem
ja turnīrs būtu objektīvs pret visām komandām, tad būtu vajadzīgs. Pašreizējajā formātā - nav.