Layout: current: getMobContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getMobContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:3038, Did:0, useCase: 3
Autors: Rolands Eliņš

Statistika: Tralmaks un Ločmelis rezultatīvākie, Rubīnam lieli plusiņi

Statistika: Tralmaks un Ločmelis rezultatīvākie, Rubīnam lieli plusiņi
Eduards Tralmaks. Foto: LHF

Latvijas hokeja izlase pasaules čempionātu pabeidza uz ļoti negatīvas nots, ciešot sakāvi pret Austriju. Kopvērtējumā iegūta desmitā vieta, kas nebūt nav peļams rezultāts, taču statistika piedāvā vairākus acīmredzamus scenārijus - pilnīga izgāšanās vairākuma izspēlē, pirmās maiņas mazā rezultativitāte un jaunu izlases līderu pieteikšanās, kā arī otrs visu laiku lielākais ielaisto vārtu skaits pasaules čempionātā.

Trīs uzvaras pamatlaikā nebūt nav Latvijas izlases ikdiena pasaules čempionātos. Kopš pašreizējā PČ formāta ieviešanas 14 turnīros Latvijai tas izdevies tikai piecas reizes. Taču turnīra tabula liecina arī par vārtu statistiku 17:25, un vārtu starpība -8 ir otrs sliktākais rādītājs pašreizējā PČ formāta turnīros, pārspējot tikai pagājušajā gadā Čehijā pieredzēto 19:29. Tāpat 25 ielaisti vārti vienā turnīrā ir otrs sliktākais rādītājs Latvijai elites divīzijā.

17 gūtie vārti un 159 izdarītie metieni pa vārtiem bija desmitais labākais rādītājs grupu turnīrā, tieši tā kā Latvijas izlases iegūta vieta kopvērtējumā. Par Latvijas izlases vairākumu statistiku neviens šajās dienās neko vairs negrib dzirdēt, un pietiek pateikt, ka Latvijas izlases vairākumā gūto vārtu skaits beigās bija tāds pats kā tad, kad pirmajā spēlē pret Franciju tika veikts pirmais iemetiens. Mazākumā Latvija grupu turnīra ierindojās solīdajā 6. vietā, taču arī jāsecina, ka šoreiz nekādi kalni mazākumā netika gāzti - izturēti 17 no 21 mazākuma (80.95% mazākumu).

Jau čempionāta sākumā tika izcelta Latvijas otrās maiņas uzbrucēju Dana Ločmeļa un Eduarda Tralmaka spēle. Kā nekā, abi izlasē ieradās ar spēcīgu klubu sezonu kabatā, Tralmakam kļūstot par Čehijas līgas rezultatīvāko spēlētāju, kamēr Ločmelis pavasarī skaļi debitēja AHL. Turnīra otrajā pusē viņu rezultativitāte nedaudz noplaka, taču kopsummā tāpat sanāca ļoti cienīga statistika.

Latvijas izlases rezultativitāte pasaules čempionātā

V.SpēlētājsPunkti (V+P)V.SpēlētājsPunkti (V+P)
1.Eduards Tralmaks7 (3+4)12.Kristaps Zīle1 (1+0)
2.Dans Ločmelis6 (4+2)13.Rihards Bukarts1 (1+0)
3.Toms Andersons4 (1+3)14.Martins Laviņš1 (0+1)
4.Haralds Egle3 (1+2)15.Roberts Mamčičs1 (0+1)
5.Rodrigo Ābols2 (2+0)16.Ralfs Freibergs1 (0+1)
6.Mārtiņš Dzierkals2 (2+0)17.Kaspars Daugaviņš1 (0+1)
7.Kristiāns Rubīns2 (1+1)18.Filips Buncis0
8.Anrī Raviskis2 (1+1)19.Gļebs Prohorenkovs0
9.Rūdolfs Balcers2 (0+2)20.Oskars Batņa0
10.Jānis Jaks2(0+2)21.Oskars Cibuļskis0
11.Markuss Komuls2 (0+2)22.Miks Tumānovs-

Tralmaks turnīru pabeidza kā Latvijas izlases rezultatīvākais spēlētājs (3+4 un 25. vieta rezultatīvāko grupu turnīra spēlētāju sarakstā), un Ločmelis bija izlases labākais vārtu guvējs (4+2, 14. vieta PČ labāko vārtu guvēju rangā). Ieliekot viņu paveikto kontekstā - iepriekšējo desmit gadu laikā tikai septiņi spēlētāji PČ pabeiguši ar vidēji spēlē gūtu vidēju punktu kā šoreiz Tralmaks. Savukārt Ločmelis nonāca vienu vārtu attālumā no Latvijas izlases rekorda atkārtošanas - piecus vārtus vienā PČ elitē iemetuši seši spēlētāji, bet vairāk par pieciem nav nevienam.

Trešajā un ceturtajā vietā Latvijas labāko punktu guvēju sarakstā bija Toms Andersons un Haralds Egle, kuriem attiecīgi četri un trīs punkti un reizē arī karjeras labākie rādītāji pasaules čempionātos. Ņemot vērā, ka šiem četriem spēlētājiem pa visiem kopā līdz šim bija astoņi punkti PČ spēlēs, varētu padomāt, ka Latvijas izlasē notikusi paaudžu maiņa. Taču no šiem četriem par jauno spēlētāju jau saucams tikai Ločmelis - Tralmakam 28 gadi, Eglem 29, Andersonam 31...

Drīzāk jāatzīmē tas, ka iniciatīvu uzņēmās otrā un trešā maiņa, jo pirmajai maiņai šoreiz rezultatīvs sniegums neizdevās. Pirmajai maiņai ļoti noderēja Rodrigo Ābola ierašanās (trīs mačos divi vārti), taču arī viņa klātbūtnē pārējie pirmās triecienmaiņas uzbrucēji palika bez vārtu guvuma. Rūdolfs Balcers sakrāja divas rezultatīvas piespēles, kamēr Kasparam Daugaviņam viens punkts, neskatoties uz abu lielo spēles laiku (attiecīgi vidēji 19:34 un 18:19 minūtēm vidēji spēlē), ieskaitot daudzās iespējas vairākumā. Tikmēr Andersons četrus punktus sakrāja ar vienu no mazākajiem spēles laikiem - vidēji 9:40 minūtes mačā.

Tralmaks un Ločmelis gan arī bija divi vienīgie, kas saņēma pa četriem noraidījumiem. Ločmelis arī bija biežākais pretinieku vārtu apdraudētājs - viņam statistikā reģistrēti 19 metieni. Tiesa, Ābols savos trīs mačos paspēja atzīmēties ar 17 metieniem pa vārtiem.

Tāpat Ābols lieliski spēlēja iemetienos, kas īpaši spilgti izpaudās uzvarā pār Slovākiju, kur viņš uzvarēja 21 (!) no 24 iemetieniem. Kopā trīs spēlēs viņam uzvarēti 40 no 69 iemetieniem un ar 58% uzvarētiem iemetienu 17. vieta visā turnīrā, tiesa, vēl augstāk šajā rādītājā bija Filips Buncis - viņš uzvarēja 14 no 23 iemetieniem (10. vieta grupu turnīrā).

Runājot par lietderības koeficientu, jāatzīmē, ka šī statistikas rādītāja objektivitāte bieži tikusi apspriesta un apšaubīta, taču ļoti interesanti novērot, ka turnīrā, ko komanda kopumā pabeidza ar -8 vārtu statistikā, Kristiāns Rubīns pamanījās nopelnīt lietderības koeficientu +6, kamēr nevienam citam tas nebija labāks par +2. Savukārt lielākie mīnusiņi šoreiz Kristapam Zīlem (-7), Rihardam Bukartam (-6) un Ralfam Freibergam (-5).

Parasti plaši apspriesta tēma bija arī vārtsargu izvēle un statistika, taču šoreiz Latvijas izlasei bija viens izteikts pamatvārtsargs - Kristers Gudļevskis. Viņš ielaida 17 vārtus jeb vidēji 2.85 vidēji spēlē (17. rādītājs starp 24 vārtsargiem, kas piedalījās vismaz trīs spēlēs) un atvairīja 120 no 137 metieniem (87.6% atvairītu metienu, 22. rādītājs turnīrā). Tā nebūt nav spoža statistika, taču reizē nav arī nemaz tik viegli atsaukt atmiņā, kuri Latvijas ielaistie vārti tad bija norakstāmi uz vārtsargu

Latvijas izlases spēlētāju statistika

V.SpēlētājsMetieniV.SpēlētājsSoda minūtesV.SpēlētājsVid. minūtes spēlē
1.Dans Ločmelis191.Dans Ločmelis81.Rodrigo Ābols21:00
2.Rodrigo Ābols171.Eduards Tralmaks82.Kristiāns Rubīns20:31
3.Kristiāns Rubīns131.Oskars Batņa83.Jānis Jaks20:06
4.Rūdolfs Balcers134.Toms Andersons64.Rūdolfs Balcers19:34
5.Eduards Tralmaks125.Trīs spēlētāji45.Roberts Mamčičs19:14

Lietderības koeficients Latvijas izlasē

V.Spēlētājs+/-V.Spēlētājs+/-
1.Kristiāns Rubīns+622.Kristaps Zīle-7
2.Markuss Komuls+221.Rihards Bukarts-6
2.Roberts Mamčičs+220.Ralfs Freibergs-5
4.Eduards Tralmaks+118.Haralds Egle-3
4.Oskars Batņa+118.Gļebs Prohorenkovs-3

Noderīgas lietas:

PČ jaunumi, komentāri un viedokļi
PČ kalendārs un rezultāti
Lielā SPORTLAND prognožu spēle
Baudi PČ hokejā lielākajā sporta bārā Latvijā O'LEARYS


, 2025-05-21 15:38, pirms 3 dienām
Izlase jāsāk atjaunināt vairāk jo jau šajā gadā vidējais vecums bija 28,12 gadi un tieši veterāni (Daugaviņš , Cibuļskis , Freibergs ) pievīla visvairāk.
, 2025-05-21 15:47, pirms 3 dienām
Tralmaku šķiet, ne reizi neiedeva labākā spēlētāja balvu, kas nav saprotams. Čempionāta labākie bija, Tralmaks, Ločmelis, Rubīns. Gudijs diemžēl daudz ripas ielaida!
, 2025-05-21 15:51, pirms 3 dienām
Bija tā sauktā "pirmā maiņa" jānosēdina, lai dpēlē, kuri grib un var. ...Kad Dinamo trenēja V.Tihonovs viņš tā arī darīja. H.Vītoliņš diemžēl ir vājš psihologs un nejūt komandas grupu (maiņu) spēju potenciālu. Daugaviņš, Cibuļskis, Buncis bija lieki. Viņu vietā ar perspektīvu varētu iespēlēt jaunos...
, 2025-05-21 16:03, pirms 3 dienām
5. Rodrigo Ābols 2 (0+2)

Tiešām Ābolam nebija gola????
, 2025-05-21 16:05, pirms 3 dienām
Es no negatīvās puses viarāk par pārējiem izceltu Jaku, daudz kļudu tika pielaistas no viņa puses, spēlē ar Austriju, manuprāt, tieši viņa kļudu dēļ tika ielaisti vārti kas sagrāva komandu un liedza cīnīties par uzvaru. Cibuļskis un Daugaviņš pavisam nerādija to sniegumu ko no viņiem gaidijām. Freibergs nospēlēja diezgan labi, ja runājam par izlases veterāniem. Balcers nebija pilnībā gatavs turnīram un to varēja redzēt. Labā kondīcijā ieradās Ābols, teicami nospēlēja Tralmaks un fantastisku progresu demonstrē Ločmelis. Atzīmēt gribētu vēl Zīli, viens no pēdējo gadu labākajiem un stabilākajiem aizsargiem. Ravinskis nospēlēja labāk nekā tika gaidīts, bet pa lielam izcelt izņemot Ločmeli un Tralmaku nevienu nevar. Vai sevi ir izsmēlis Harijs? Liekas, ka jā, varbūt japamaina asistenti un būs labāk, nemāku teikt. Bet nu cik labi viss likās pēc spēles ar Slovākiju, tik pat labi visus šī izlases modeļa mīnusus nodemonstrēja spēle ar Austriju.
, 2025-05-21 16:47, pirms 3 dienām
Jamals rakstīja: Tralmaku šķiet, ne reizi neiedeva labākā spēlētāja balvu, kas nav saprotams. Čempionāta labākie bija, Tralmaks, Ločmelis, Rubīns. Gudijs diemžēl daudz ripas ielaida!
Tralmaks Vītoliņa mīlulis nekad nav bijis, un laikam arī nebūs! To skaidri parāda
nominācija par labāko uzbrucēju. Ābolam pēdējā spēlē, par ko??? Locim par punktu mazāk( 2vārti tukšos) nopietni labāks? Kaut kas tai purvā nav kārtībā!
, 2025-05-21 17:24, pirms 3 dienām
Jamals rakstīja: Tralmaku šķiet, ne reizi neiedeva labākā spēlētāja balvu, kas nav saprotams. Čempionāta labākie bija, Tralmaks, Ločmelis, Rubīns. Gudijs diemžēl daudz ripas ielaida!
Man liekas, tur kur uzspīdēja labā ziņā, arī sapelnīja noraidījumus.
Jebkurā gadījumā cerams Tralmākam motivācija kapāt izlasē netrūks - varētu būt stabils 1/2 maiņas uzbrucējs daudzus gadus.
, 2025-05-21 18:06, pirms 3 dienām
Tralmakam iedeva labākā spēlētāja balvu jau otrajā spēlē pret Kanādu tad kad jūs bijāt mūli aizļejusi.
, 2025-05-21 18:22, pirms 3 dienām
Un neiesaku slavēt Tralmaku. Pirmajā spēlē pret Franciju viņs bija nekāds. Viņs atveras tikai tad kad viņam blakus Ločmeli iedeva. Neredzu ka viņs aizķērusies NHL jo tur ir jaunāki un daudzpusīgaki spelētaji par viņu.
, 2025-05-21 19:22, pirms 3 dienām
LUKA GOAT MVP rakstīja: Un neiesaku slavēt Tralmaku. Pirmajā spēlē pret Franciju viņs bija nekāds. Viņs atveras tikai tad kad viņam blakus Ločmeli iedeva. Neredzu ka viņs aizķērusies NHL jo tur ir jaunāki un daudzpusīgaki spelētaji par viņu.
Iesaku slavēt Tralmaku ! Būs gan lietaskoks NHL, gan vilcējs Latvijas izlasē nākamos 5-7 gadus !!!
, 2025-05-21 20:02, pirms 3 dienām
Jāpiekrīt, ka Tralmakam bija jabūt starp 3 labakajiem.
, 2025-05-21 20:31, pirms 3 dienām
Slavējot Ločmeli un Tralmaku būtu gan jāpaskatās, ka diemžēl slikti aizsardzībā un viņu maiņa ielaida daudz vārtus
, 2025-05-21 20:46, pirms 3 dienām
Rick Nash_NHL rakstīja: Bija tā sauktā "pirmā maiņa" jānosēdina, lai dpēlē, kuri grib un var. ...Kad Dinamo trenēja V.Tihonovs viņš tā arī darīja. H.Vītoliņš diemžēl ir vājš psihologs un nejūt komandas grupu (maiņu) spēju potenciālu. Daugaviņš, Cibuļskis, Buncis bija lieki. Viņu vietā ar perspektīvu varētu iespēlēt jaunos...
Daugaviņš nebija lieks, bet bija jābūt mazākam spēles laikam. Daugava ar enerģiju kaut ģērbtuvē ir tas, kas pietrūka pret Austriju. Un Daugavam pašam jāsaprot, ka smukie teksti intervijās ar sniegumu laukumā nesakrīt - jo īpaši par labo pašsajūtu un enerģiju.
Cibuļskis - piekrītu. Viņam bija jābūt tam, kas līdz pēdējam brīdim gaida būs/nebūs Uvis. Viņa vieta bija jāspēlē Tumanovam vai mistiski ātri atskaitītajam Andžānam.
Buncis - centru trūkuma dēļ diezgan loģiski paņemts. Nebija nemaz tik traģisks. Varēja protams, ņemt Skrastiņu vai izsaukt kādu no tiem, ko neizsauca (piemēram, Švanenbergu), bet skatoties uz to, ka normāli nospēlēja 5-6 uzrucēji un pāris aizsargi - diez vai viņš bija kritiskais faktors.
, 2025-05-21 20:48, pirms 3 dienām
risks rakstīja: Man liekas, tur kur uzspīdēja labā ziņā, arī sapelnīja noraidījumus.
Jebkurā gadījumā cerams Tralmākam motivācija kapāt izlasē netrūks - varētu būt stabils 1/2 maiņas uzbrucējs daudzus gadus.
Viņam ir 28 gadi. Nemaz tik daudz gadi izlasē nesanāks. Ja vēl sanāk aizjūras karjera un pamostās Detroita vai aizmaina uz citu klubu - tad gribot netiks.
, 2025-05-21 20:48, pirms 3 dienām
LUKA GOAT MVP rakstīja: Un neiesaku slavēt Tralmaku. Pirmajā spēlē pret Franciju viņs bija nekāds. Viņs atveras tikai tad kad viņam blakus Ločmeli iedeva. Neredzu ka viņs aizķērusies NHL jo tur ir jaunāki un daudzpusīgaki spelētaji par viņu.
To pašu teica par Uvi, par Ābolu. Abi ir vairāk vai mazāk aizķērušies. Jo īpaši Uvis.
, 2025-05-21 22:13, pirms 3 dienām
noriks rakstīja: Tralmaks Vītoliņa mīlulis nekad nav bijis, un laikam arī nebūs! To skaidri parāda
nominācija par labāko uzbrucēju. Ābolam pēdējā spēlē, par ko??? Locim par punktu mazāk( 2vārti tukšos) nopietni labāks? Kaut kas tai purvā nav kārtībā!
Burtiski izrāvi vārdus no manas mutes.

Arta Ābola atstādināšana arì bija jocìga.

Diez pietiks saprāta un vīrišķības atstādināt "Vairākuma expertu" Dārziņu!?

P.S.
Dārziņš kā spēlētājs bija izcils.
, 2025-05-21 22:19, pirms 3 dienām
fcsanok rakstīja: Es no negatīvās puses viarāk par pārējiem izceltu Jaku, daudz kļudu tika pielaistas no viņa puses, spēlē ar Austriju, manuprāt, tieši viņa kļudu dēļ tika ielaisti vārti kas sagrāva komandu un liedza cīnīties par uzvaru. Cibuļskis un Daugaviņš pavisam nerādija to sniegumu ko no viņiem gaidijām. Freibergs nospēlēja diezgan labi, ja runājam par izlases veterāniem. Balcers nebija pilnībā gatavs turnīram un to varēja redzēt. Labā kondīcijā ieradās Ābols, teicami nospēlēja Tralmaks un fantastisku progresu demonstrē Ločmelis. Atzīmēt gribētu vēl Zīli, viens no pēdējo gadu labākajiem un stabilākajiem aizsargiem. Ravinskis nospēlēja labāk nekā tika gaidīts, bet pa lielam izcelt izņemot Ločmeli un Tralmaku nevienu nevar. Vai sevi ir izsmēlis Harijs? Liekas, ka jā, varbūt japamaina asistenti un būs labāk, nemāku teikt. Bet nu cik labi viss likās pēc spēles ar Slovākiju, tik pat labi visus šī izlases modeļa mīnusus nodemonstrēja spēle ar Austriju.
Beidz
1. Zīle nospēlēja ļoti slikti
2. Ravinskis nospēlēja sliktāk nekā gaidīts(1 gols pret Slovēniju un reāls klusums pēc tam).
3. Tralmakam vajadzēja 25+ minutes ne jau asaras...
4 Balcers nebija gatavs tas tiesa.. lūzums sezonā bija ļoti nopietns.
, 2025-05-21 22:20, pirms 3 dienām
ANDZA84 rakstīja: Burtiski izrāvi vārdus no manas mutes.

Arta Ābola atstādināšana arì bija jocìga.

Diez pietiks saprāta un vīrišķības atstādināt "Vairākuma expertu" Dārziņu!?

P.S.
Dārziņš kā spēlētājs bija izcils.
Stāsta ,ka vairākuma treneris esot Peltonens ,kurš pat uz čempionātu nebrauca.
, 2025-05-21 23:02, pirms 3 dienām
LUKA GOAT MVP rakstīja: Un neiesaku slavēt Tralmaku. Pirmajā spēlē pret Franciju viņs bija nekāds. Viņs atveras tikai tad kad viņam blakus Ločmeli iedeva. Neredzu ka viņs aizķērusies NHL jo tur ir jaunāki un daudzpusīgaki spelētaji par viņu.
Interesanti, ka tev neviens no NHL nav paprasījis padomu, tu toč esi lohs. Ne jau tā pat vien kāds klubs paraksta Tralmaku!
, 2025-05-21 23:12, pirms 3 dienām
Zīle-katastrofāls sniegums un -7 to arī pierāda
Bukarts-pilnīgi bezcerīgs,gan jau papuča dēļ tika
Ločmelis,Ravinskis,Tralmaks,Rubīns labs turnīrs
Gudļevskis totāli pārmarinēja vārtos,šādai slodzei nebija gatavs...
Isumā-problēmas ar kļūdām,vairakums vispār katastrofa-divos turnīros viens gols...
, 2025-05-22 09:02, pirms 3 dienām
Geralt of Rivia rakstīja: Daugaviņš nebija lieks, bet bija jābūt mazākam spēles laikam. Daugava ar enerģiju kaut ģērbtuvē ir tas, kas pietrūka pret Austriju. Un Daugavam pašam jāsaprot, ka smukie teksti intervijās ar sniegumu laukumā nesakrīt - jo īpaši par labo pašsajūtu un enerģiju.
Cibuļskis - piekrītu. Viņam bija jābūt tam, kas līdz pēdējam brīdim gaida būs/nebūs Uvis. Viņa vieta bija jāspēlē Tumanovam vai mistiski ātri atskaitītajam Andžānam.
Buncis - centru trūkuma dēļ diezgan loģiski paņemts. Nebija nemaz tik traģisks. Varēja protams, ņemt Skrastiņu vai izsaukt kādu no tiem, ko neizsauca (piemēram, Švanenbergu), bet skatoties uz to, ka normāli nospēlēja 5-6 uzrucēji un pāris aizsargi - diez vai viņš bija kritiskais faktors.
Komentārs adekvāts
Cibuļskim izlasē nebija jābūt
Vāji nospēlēja Zīle, daudz kļūdu Jakam
Tumanovu nepamatoti nomarinēja, pārbaudes spēlēs bija nopelnījis būt sastāvā
Labākais noteikti Tralmaks
Ločmelis talantīgs, māk atrast momentus, bet švaka realizācija (vismaz pēdējās spēlēs). Divi no četriem goliem tukšos
No Ravinska gaidīju vairāk
Kopumā izlase tur, kur bija jābūt ar šo sastāvu
Par paaudžu maiņu - OS kontekstā varbūt vajadzēja riskēt un vēl kādus 2-3 vecos pret jaunākiem iemainīt