Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:813, Did:0, useCase: 3

Džokovičs: "Kad pūlis skandē "Rodžer", es dzirdu "Novak""

Andris Liepa
Andris Liepa

Džokovičs: "Kad pūlis skandē "Rodžer", es dzirdu "Novak""
Novaks Džokovičs. Foto: imago images/Xinhua/Scanpix

Serbu tenisists Novaks Džokovičs pēc uzvaras Vimbldonas turnīra finālā pār Rodžeru Federeru atzina, ka šis viņam ir bijis mentāli sarežģītākais mačs karjerā un viņam nācies sev iestāstīt, ka fanātiskie līdzjutēji patiesībā atbalsta viņu.

Džokovičs dramatiskā, gandrīz piecu stundu ilgā finālmačā ar 7:6(5), 1:6, 7:6(4), 4:6, 13:12(3) uzvarēja astoņu Vimbldonas titulu īpašnieku Federeru, piekto reizi triumfējot prestižajā turnīrā.

“Kad pūlis skandē “Rodžer”, es dzirdu “Novak”. Izklausās muļķīgi, bet tā tas ir,” skaidro Džokovičs. “Mentāli šis bija pavisam cits līmenis. Šis, iespējams, bija mentāli visgrūtākais mačs manā karjerā. Beigās bija milzīgs atvieglojums. Šādu maču dēļ tu dzīvo un strādā. Tas piešķir jēgu un vērtību katrai kortā pavadītajai minūtei treniņu laikā, lai nonāktu situācijā, kad cīnies ar vienu no saviem visu laiku izcilākajiem konkurentiem.”

“Es allaž iztēlojos sevi kā uzvarētāju. Domāju, ka tajā slēpjas spēks,” norāda serbu tenisists. “Līdzās gribasspēkam jābūt arī spēkam – ne tikai fiziskajam, bet arī mentālajam. Vismaz man tā ir nemitīga iekšējā cīņa. Pat vēl vairāk nekā cīņa ar pretinieku. Ne jau piedzīvotās situācijas tevi ietekmē, bet gan tas, kā tu ar tām tiec galā.”

“Kortā ir jūtama elektrizēta atmosfēra un troksnis, jo īpaši, izšķirošajos brīžos, kad esam līdzvērtīgās pozīcijās. Spēle var pavērsties uz vienu vai otru pusi, un skatītāji uz to pavelkas. Ja vairums skatītāju ir tavā pusē, tas dod tev papildus motivāciju, enerģiju un spēku. Ja tā nav, tad nepieciešamās rezerves jāmeklē sevī pašā,” piebilst Džokovičs.

Tikmēr Federers atzina, ka ir grūti aprakstīt sajūtas, viņš joprojām nespēj noticēt notikušajam. “Tu allaž centies sevi piespiest un cerētu uz to labāko. Bet ir ļoti smagi, kad tev bijušas tādas iespējas [uzvarēt maču].”

Federeram joprojām pieder uzvarēto “Grand Slam” turnīru rekords (20), par diviem tituliem mazāk ir Rafaelam Nadalam, bet 16 uzvaras ir Džokoviča rēķinā. “Es motivāciju smeļos no dažādiem avotiem. Ne tik daudz no tā, ka vēlos palikt galvgalī, jo es biju tas, kurš pārspēja iepriekšējo rekordu. Ja kāds pārspēs manu sasniegumu - tas nekas, tāpat nav iespējams saglabāt rekordus mūžīgi.”

Šogad šveicietis izcīnīja savu 100. uzvaru karjerā Vimbldonas kortos un 350. uzvaru “Grand Slam” turnīros, tomēr viņš uzver, ka ne tādēļ kļuvis par tenisistu. “Runa ir par vēlmi uzvarēt Vimbldonā un spēlēšanu centrālajā kortā pret tādiem tenisistiem kā Novaks Džokovičs. Tādēļ es spēlēju tenisu.”

Izmantotie resursi:
https://www.bbc.com/sport

1 2 36 komentāri

  +4 [+] [-]

, 2019-07-15 11:05, pirms 5 gadiem
oi, kur smuki izteicās abi!

  +2 [+] [-]

, 2019-07-15 11:30, pirms 5 gadiem
Lūk, kāda mentalitāte pietrūkst latviešu sportistiem...

  +2 [+] [-]

, 2019-07-15 11:41, pirms 5 gadiem
petravicus rakstīja: Lūk, kāda mentalitāte pietrūkst latviešu sportistiem...
Mentalitāte bez atbilstošas medicīniski farmakoloģiskās bāzes ir kā glāze kefīra īsteni slāviskā pasēdēšanā.

  +1 [+] [-]

, 2019-07-15 11:53, pirms 5 gadiem
M rakstīja: Mentalitāte bez atbilstošas medicīniski farmakoloģiskās bāzes ir kā glāze kefīra īsteni slāviskā pasēdēšanā.
Ko tu ar to biji domājis?

     [+] [-]

, 2019-07-15 12:01, pirms 5 gadiem
punna rakstīja: Ko tu ar to biji domājis?
Biju domājis, ka lielā trijnieka dominance pār visiem pārējiem ir iespējama tikai pateicoties milzīgajai naudai, ko viņi stratēģiski gudri investē, lai iegūtu pieeju līdzekļiem, kas citiem vienkārši nav pieejami. Vēl īsāk un kodolīgāk: šie cilvēces dārgakmeņi lieto dopingu. Dopings palīdz uzvarēt, uzvarēšana paceļ pašapziņu, pašapziņa iesakņojas mentalitātē.

Vai arī tiešām kāds domā, ka reiz dzīvoja trīs musketieri, trīs izcilnieki, kas vienkārši bija visu laiku izcilākie tenisisti Rafa, Novāks un Rodžers?

  +3 [+] [-]

, 2019-07-15 12:03, pirms 5 gadiem
punna rakstīja: Ko tu ar to biji domājis?
es to redzu, ka M domājis -kad tev ir daudz naudas, tad vari izmantot jaunos, vēl neaizliegtos medikamentus, jo farmācijas bizness nepārtraukti attīstās ...

  +1 [+] [-]

, 2019-07-15 12:24, pirms 5 gadiem
petravicus rakstīja: Lūk, kāda mentalitāte pietrūkst latviešu sportistiem...
Nevajag vispārināt. Dažiem varbūt pietrūkst, bet mums ir daudz sportistu, kuri sportā izvirza visaugstākos mērķus un smagi strādājot tos arī sasniedz.

     [+] [-]

, 2019-07-15 12:30, pirms 5 gadiem
M rakstīja: Biju domājis, ka lielā trijnieka dominance pār visiem pārējiem ir iespējama tikai pateicoties milzīgajai naudai, ko viņi stratēģiski gudri investē, lai iegūtu pieeju līdzekļiem, kas citiem vienkārši nav pieejami. Vēl īsāk un kodolīgāk: šie cilvēces dārgakmeņi lieto dopingu. Dopings palīdz uzvarēt, uzvarēšana paceļ pašapziņu, pašapziņa iesakņojas mentalitātē.

Vai arī tiešām kāds domā, ka reiz dzīvoja trīs musketieri, trīs izcilnieki, kas vienkārši bija visu laiku izcilākie tenisisti Rafa, Novāks un Rodžers?
Iespējams, bet iespējams arī nē. Vajag jau pierādījumus, ir?

  +2 [+] [-]

, 2019-07-15 12:50, pirms 5 gadiem
M rakstīja: Biju domājis, ka lielā trijnieka dominance pār visiem pārējiem ir iespējama tikai pateicoties milzīgajai naudai, ko viņi stratēģiski gudri investē, lai iegūtu pieeju līdzekļiem, kas citiem vienkārši nav pieejami. Vēl īsāk un kodolīgāk: šie cilvēces dārgakmeņi lieto dopingu. Dopings palīdz uzvarēt, uzvarēšana paceļ pašapziņu, pašapziņa iesakņojas mentalitātē.

Vai arī tiešām kāds domā, ka reiz dzīvoja trīs musketieri, trīs izcilnieki, kas vienkārši bija visu laiku izcilākie tenisisti Rafa, Novāks un Rodžers?
Dopings tev nepalīdzēs veiksmīgi uzņemt serves, lieliski spēlēt no gala līnijas, sist izcilus forhendus un bekhendus, likt izcilus saīsinātos un tā maču no mača, tā ir meistarība rokās, kājās un kas pats svarīgākais - gudra galva uz pleciem. Protams tam visam klāt ir labākie treneri, fizioterapeiti - ar vienu vārdu sakot - izcilākie prāti savā jomā!

Kkur lasīju ka Lebrons katru starpsezonu savā attīstībā investē 2milj$!

     [+] [-]

, 2019-07-15 13:15, pirms 5 gadiem
M rakstīja: Biju domājis, ka lielā trijnieka dominance pār visiem pārējiem ir iespējama tikai pateicoties milzīgajai naudai, ko viņi stratēģiski gudri investē, lai iegūtu pieeju līdzekļiem, kas citiem vienkārši nav pieejami. Vēl īsāk un kodolīgāk: šie cilvēces dārgakmeņi lieto dopingu. Dopings palīdz uzvarēt, uzvarēšana paceļ pašapziņu, pašapziņa iesakņojas mentalitātē.

Vai arī tiešām kāds domā, ka reiz dzīvoja trīs musketieri, trīs izcilnieki, kas vienkārši bija visu laiku izcilākie tenisisti Rafa, Novāks un Rodžers?
Kā jau svētdienas tenisa fans tu, protams, neesi neko dzirdējis par kortu homogenizāciju šī gadsimta sākumā. Tāpat neaizmirsīsim, ka viss attīstās - tehnoloģijas, uzturs, treniņu metodes utt. To visu tu, protams, (kā jau kārtīgas Fedtārdam pienākas) novel uz dopingu, tāpēc ka Federers zaudēja.

     [+] [-]

, 2019-07-15 13:30, pirms 5 gadiem
Tas, ko Džokers izdarīja 5. setā, bija kā tenisss no cita izplatījuma! Cik daudzas rezes viņš izglābās no šķietami zaudētas situācijas. 2 mačbumbas, slēptās matčbumbas, neskaitāmas reizes bija 15-30 un viss tas cīnoties ne tikai ar Federeru, bet arī ar viņa nozombēto Fedtārdu pūli. Par spīti visiem šiem faktoriem, Džokers tik un tā atrada veidu kā uzvarēt. Vienkārši fenomenāls sportists!
Ar šo uzvaru Džokers atkal kļuva par sarežģīto GS titulu līderi. Viņam tagad ir 15 šādi tituli, savukārt Nadalam - 14 un Federeram - 9.

     [+] [-]

, 2019-07-15 13:31, pirms 5 gadiem
punna rakstīja: Iespējams, bet iespējams arī nē. Vajag jau pierādījumus, ir?
Tam vajadzētu nopietnu, lielu analītisku rakstu. Vienkārši teiksim, ka ziloņi normālos apstākļos nelido un govis nebrauc ar skrituļslidām, bet 35 gadus jauni tenisisti pēkšņi nespēj ļoti būtiski uzlabot savu izturību un bekhendu, lai pēc 5 stundām augstas intensitātes tenisa intervijā smaidītu un teiktu, ka būtu gatavi spēlēt vēl un vēl. Visas tās neticamās atgriešanās pēc tam, kad ap 2010. gadu Rafas un Džokera dakterēšanās ceļi jau bija zināmi, pēc spāņu notušēto asins maisu lietas tas, kas notiek tagad, jau ir tālu aiz pēdējās robežas, kad jāsaka acīmredzamais visiem skaidrais oficiāli neatzītais.

     [+] [-]

, 2019-07-15 13:36, pirms 5 gadiem
Enterfly rakstīja: Kā jau svētdienas tenisa fans tu, protams, neesi neko dzirdējis par kortu homogenizāciju šī gadsimta sākumā. Tāpat neaizmirsīsim, ka viss attīstās - tehnoloģijas, uzturs, treniņu metodes utt. To visu tu, protams, (kā jau kārtīgas Fedtārdam pienākas) novel uz dopingu, tāpēc ka Federers zaudēja.
Fedtardu laiks bija līdz ~ 2012. gadam. (Es to saistu ar bloga tennishasasteroidproblem.com ziedu laikiem.) Rodžera neticamā atgriešanās viņu ir nostādījusi vienā līmenī ar pārējiem.

Par attīstīšanos Tev taisnība. Bet pasaulē dzimst arī jauni cilvēki un daudzi no viņiem nodarbojas ar tenisu un ARĪ jau no mazotnes trenējas daudz labākos apstākļos kā vecie labie musketieri. Kaut kad viņiem vajadzētu sākt spēt sacensties ar veterāniem. Bet viņi nespēj un nespēj. Vai nu tās jaunās tehnoloģijas tomēr nav tik labas, vai arī viņi vienkārši nedara pareizās lietas.

Individuālā sporta veidā kā tenisā atgriezeniskā saite starp nopelnīto naudu un piekļuvi dopingam ir stiprāka, nekā piemēram NBA vai Eiropas vadošajās futbola līgās, kur tomēr nav gluži "katrs pats par sevi". Neimārs un Mbapē dabū to pašu, ko Ronaldu un Messi, tāpēc nav lielu paaudžu plaisu. Tāpēc pusaudži spēj sacensties ar lieliem, ar epo un steroīdiem piepumpētiem veterāniem.

     [+] [-]

, 2019-07-15 13:43, pirms 5 gadiem
sandis444444 rakstīja: Dopings tev nepalīdzēs veiksmīgi uzņemt serves, lieliski spēlēt no gala līnijas, sist izcilus forhendus un bekhendus, likt izcilus saīsinātos un tā maču no mača, tā ir meistarība rokās, kājās un kas pats svarīgākais - gudra galva uz pleciem. Protams tam visam klāt ir labākie treneri, fizioterapeiti - ar vienu vārdu sakot - izcilākie prāti savā jomā!

Kkur lasīju ka Lebrons katru starpsezonu savā attīstībā investē 2milj$!
To visu mācās treniņos. Koncentrētos, ilgos, ar maksimālu atdevi. Lai trenētos ilgi un ar maksimālu atdevi, tiek lietots dopings. Dopings=>treniņi=>prasmes. Bet prasmju pamatā ir dopings.

Par Lebrona 2 miljoniem - viņš būtu muļķis, ja to nedarītu. Basketbols ir visas viņa varenības pamatā. Un viņš to investē papildus visam, ko viņa labā dara komandas. Malacis! (Jā, protams, arī viņam paralēli tiem 2 miljoniem ir arī 'melnā kase' investīcijām sevī, bet tas ir pašsaprotami.)

  -1 [+] [-]

, 2019-07-15 13:46, pirms 5 gadiem
M rakstīja: Fedtardu laiks bija līdz ~ 2012. gadam. (Es to saistu ar bloga tennishasasteroidproblem.com ziedu laikiem.) Rodžera neticamā atgriešanās viņu ir nostādījusi vienā līmenī ar pārējiem.

Par attīstīšanos Tev taisnība. Bet pasaulē dzimst arī jauni cilvēki un daudzi no viņiem nodarbojas ar tenisu un ARĪ jau no mazotnes trenējas daudz labākos apstākļos kā vecie labie musketieri. Kaut kad viņiem vajadzētu sākt spēt sacensties ar veterāniem. Bet viņi nespēj un nespēj. Vai nu tās jaunās tehnoloģijas tomēr nav tik labas, vai arī viņi vienkārši nedara pareizās lietas.

Individuālā sporta veidā kā tenisā atgriezeniskā saite starp nopelnīto naudu un piekļuvi dopingam ir stiprāka, nekā piemēram NBA vai Eiropas vadošajās futbola līgās, kur tomēr nav gluži "katrs pats par sevi". Neimārs un Mbapē dabū to pašu, ko Ronaldu un Messi, tāpēc nav lielu paaudžu plaisu. Tāpēc pusaudži spēj sacensties ar lieliem, ar epo un steroīdiem piepumpētiem veterāniem.
Nepareizi. Fedtārdiem joprojām ir ziedu laiki. Daudzi no viņiem bija starā pēc uzvaras pār Nadalu un prognozēja šveicietim vieglu uzvaru finālā, kārtējo reizi skandinot "GOAT".
https://vjetropevtennis.blogspot.co...

Vispār jau, ja tu būtu sekojis līdzi notiekošajam, tad zinātu, ka Nadala dopinga analīzes nopludināja hakeri. Viņš bija lietojis aizliegtās vielas, bet tikai tāpēc, lai mazinātu sāpes, kad viņš nespēlēja. Citu acīmredzamu (šis ir būtiski) pierādījumu par lielā trijnieka aizraušanos ar dopingu nav. Mēs varam tikai spekulēt. Es izvēlos atstāt spekulācijas spekulantu un Fedtardu ziņā.

     [+] [-]

, 2019-07-15 13:54, pirms 5 gadiem
Enterfly rakstīja: Vispār jau, ja tu būtu sekojis līdzi notiekošajam, tad zinātu, ka Nadala dopinga analīzes nopludināja hakeri.
Tas laikam ir faktiski nepareizi. Nopludinātas tika TUE izziņas, t.i., ārstu zīmes, kas Nadalam ļāva lietot ļoti konkrētas aizliegtas vielas uz īsu laiku konkrētu simptomu mazināšanai. Tas pavisam oficiāli nav spēkā esošo dopinga noteikumu pārkāpums un ir rets piemērs godīgas spēles legālai "pievilkšanai". Manos komentāros pieminētais ir daudz tumšāks, tālu aiz sarkanajām līnijām. EPO, steroīdi un asinspārliešanas bez nekādiem dokumentiem. ITF darbinieku apzināta piesegšana. Slēptas diskvalifikācijas, kuru laikā tenisistam uz 6 mēnešiem jāpazūd no skatuves it kā savainojuma dēļ. Nogurušais tenisists atgriežas un spožā stilā uzvar Grand Slam turnīrus.

     [+] [-]

, 2019-07-15 14:01, pirms 5 gadiem
M rakstīja: Par attīstīšanos Tev taisnība. Bet pasaulē dzimst arī jauni cilvēki un daudzi no viņiem nodarbojas ar tenisu un ARĪ jau no mazotnes trenējas daudz labākos apstākļos kā vecie labie musketieri. Kaut kad viņiem vajadzētu sākt spēt sacensties ar veterāniem. Bet viņi nespēj un nespēj. Vai nu tās jaunās tehnoloģijas tomēr nav tik labas, vai arī viņi vienkārši nedara pareizās lietas.

Pirmkārt, jaunajiem nav tādas pieredzes kā lielajam trijniekam, kuri ir pastāvīgi cēluši savu spēles līmeni pateicoties savstarpējām spēlēm vairāk nekā desmit gadu garumā. Šī pieredze ļauj labāk saprast dažādas spēles nianses (jo līdzīgos mačos bieži vien rezultātu izšķir nianses). Tāpat viņiem nav sitienu arsenāla, kas atstrādāts daudzu gadu garumā un uzvaru sērijas, kas dotu gan papildu pārliecību par saviem spēkiem, gan palīdzētu kļūt psiholoģiski noturīgākiem. Vairumam nav arī komandas, jo tā izmaksā labu naudu. Ja tu būtu papētījis, tad zinātu, ka aiz katra no lielā trijnieka spēlētājiem stāv vesela komanda. Komanda, kura palīdz ne tikai sagatavot spēlētājus pirms mačiem fiziski un garīgi, bet arī pielāgot individuālu stratēģiju/plānu katram pretiniekam. Tā, ka tavs "katrs par sevi" komentārs šēit nav īsti vietā.

  +1 [+] [-]

, 2019-07-15 14:07, pirms 5 gadiem
M rakstīja: Tas laikam ir faktiski nepareizi. Nopludinātas tika TUE izziņas, t.i., ārstu zīmes, kas Nadalam ļāva lietot ļoti konkrētas aizliegtas vielas uz īsu laiku konkrētu simptomu mazināšanai. Tas pavisam oficiāli nav spēkā esošo dopinga noteikumu pārkāpums un ir rets piemērs godīgas spēles legālai "pievilkšanai". Manos komentāros pieminētais ir daudz tumšāks, tālu aiz sarkanajām līnijām. EPO, steroīdi un asinspārliešanas bez nekādiem dokumentiem. ITF darbinieku apzināta piesegšana. Slēptas diskvalifikācijas, kuru laikā tenisistam uz 6 mēnešiem jāpazūd no skatuves it kā savainojuma dēļ. Nogurušais tenisists atgriežas un spožā stilā uzvar Grand Slam turnīrus.
Tu jau atkal nodarbojies ar spekulēšanu. Piekrītu, ka lielā trijnieka (it īpaši Federera) rezultāti pēc 30 pārsteidz, bet tev arī nav neapgāžamu pierādījumu, ka viņi lieto dopingu, kas nozīmē, ka tās ir tīrākās spekulācijas un kā jau ar ikvienu spekulāciju, tā ir tukša muldēšana. Iesaku izmantot laiku lietderīgām nevis tukši muldēt.

  -1 [+] [-]

, 2019-07-15 14:26, pirms 5 gadiem
Enterfly, mēs runājam par pārcilvēcisku izturību, kas turklāt nāk un iet ritmā, kas saskan ar zināmiem dopinga cikliem. Skatoties no juridiskā viedokļa, Tev ir taisnība, nevainības prezumpcija pāri visam. Skatoties no zinātniskā viedokļa, teikt, ka šie vīri dopingo ir analoģisks netiešiem argumentiem zinātnē. Zināmo planētu kustība novirzas no prognozēm, turklāt tā, it kā konkrētā orbītā atrastos vēl viena planēta. Bum, atklājām Neptūnu. Zvaigznes ap Galaktikas centru rotē ātrāk, nekā vajadzētu. Bum, atklājām tumšo matēriju. Paga, tumšo matēriju vēl neviens nav redzējis, bet fiziķi to uzskata par faktu. Tenisa zvaigznes demonstrē neiespējamu dinamiku. Bum, viņi lieto dopingu! Vai tu to vari pierādīt? Tikai netieši zinātniski. Fundamentālajā zinātnē šie pierādījumi tiktu uzskatīti par pietiekamiem. Un kaut kādā tenisā mēs meklēsim visas iespējamās atrunas? Kā Bertrams Alens triumfēja jāšanas sporta pasaules kausos? Kā zaļš pusaudzis sagrāva 70 gadīgus veterānus ar milzīgu pieredzi, kura konkrētajā sporta veidā dod daudz vairāk kā tenisā?

     [+] [-]

, 2019-07-15 14:30, pirms 5 gadiem
Ar jaunības spēku un azartu ir iespējams satriekt vispieredzējušākos veterānus, ja vien viņu fiziskās spējas nav burtiski pārcilvēciskas.

     [+] [-]

, 2019-07-15 14:41, pirms 5 gadiem
M rakstīja: Ar jaunības spēku un azartu ir iespējams satriekt vispieredzējušākos veterānus, ja vien viņu fiziskās spējas nav burtiski pārcilvēciskas.
Tu finālu skatījies? Redzēji, kādus "trikus" viņi tur izpildīja? Tagad iedomājies, cik augsta līmeņa spēle jaunajiem ir jāparāda 3 setos no 5, lai uzveiktu kādu no viņiem. Tavs komentārs ir ļoti virpusīgs. It kā kaut ko uzrakstīji, bet tā arī neko nepateici. Kā Džokoviča fans varu droši apgalvot, ka viņa spēle no psiholoģijas viedoļa ir tikai uzlabojusies un fiziski viņš ir apmēram tikpat labs kā 2011. gadā, kad viņš dominēja gan pār Federeru, gan Nadalu un tu vēl apgalvo, ka "Ar jaunības spēku un azartu ir iespējams satriekt vispieredzējušākos veterānus". Teorētiski, protams, tas ir izdarāms, ja kāds no viņiem nodemonstrē gandrīz perfektu tenisu 3 setu garumā, bet prakse liecina par kaut ko citu.

     [+] [-]

, 2019-07-15 14:50, pirms 5 gadiem
Enterfly rakstīja: Tu finālu skatījies? Redzēji, kādus "trikus" viņi tur izpildīja? Tagad iedomājies, cik augsta līmeņa spēle jaunajiem ir jāparāda 3 setos no 5, lai uzveiktu kādu no viņiem. Tavs komentārs ir ļoti virpusīgs. It kā kaut ko uzrakstīji, bet tā arī neko nepateici. Kā Džokoviča fans varu droši apgalvot, ka viņa spēle no psiholoģijas viedoļa ir tikai uzlabojusies un fiziski viņš ir apmēram tikpat labs kā 2011. gadā, kad viņš dominēja gan pār Federeru, gan Nadalu un tu vēl apgalvo, ka "Ar jaunības spēku un azartu ir iespējams satriekt vispieredzējušākos veterānus". Teorētiski, protams, tas ir izdarāms, ja kāds no viņiem nodemonstrē gandrīz perfektu tenisu 3 setu garumā, bet prakse liecina par kaut ko citu.
Jā, jā un vēlreiz jā! Viņi demonstrē pārcilvēcīgu tenisu, tieši tāpēc "jaunajiem" nav izredžu. Kāpēc viņi demonstrē pārcilvēcīgu tenisu? Jo pieredze pati par sevi dara cilvēku vecu. Ne stiprāku, ne izturīgāku, tikai vecāku. Gudrāku? Jā, bet 5 stundas dzīties pakaļ bumbiņām neprasa ne gudrību, ne pieredzi. Tikai dzīvniecisku džungļu izturību.

     [+] [-]

, 2019-07-15 14:54, pirms 5 gadiem
M rakstīja: Jā, jā un vēlreiz jā! Viņi demonstrē pārcilvēcīgu tenisu, tieši tāpēc "jaunajiem" nav izredžu. Kāpēc viņi demonstrē pārcilvēcīgu tenisu? Jo pieredze pati par sevi dara cilvēku vecu. Ne stiprāku, ne izturīgāku, tikai vecāku. Gudrāku? Jā, bet 5 stundas dzīties pakaļ bumbiņām neprasa ne gudrību, ne pieredzi. Tikai dzīvniecisku džungļu izturību.
Nepareizi! Pieredze, kā mēs uzskatāmi redzējām šajā mačā, padara arī psiholoģiski noturīgāku.
Par izturības aizdomīgumu piekrītu, bet atkārtoties vairs negribu.

  +3 [+] [-]

, 2019-07-15 14:56, pirms 5 gadiem
M rakstīja: Ar jaunības spēku un azartu ir iespējams satriekt vispieredzējušākos veterānus, ja vien viņu fiziskās spējas nav burtiski pārcilvēciskas.
Tukša bezargumentu muldēšana.
Lielais talants Zverevs kārtējo reizi netika galā ar nerviem un kā parasti GS pakāsa 1. kārtā kaut kādam beļģu pensionāram, līdz kā tu saki steroīdu rijējam Feģam viņš i tuvumā netika.
Tīms savukārt pakāsa Kverijam ok drusku cienijamāk, bet tik un tā nīkulīgi.
To starp citu arī Bekers norādīja, ka tenisa jaunā paaudze (t.s. mileniāļi) psiholoģiski ir ļoti švaki, tieši tāpēc, šobrīd topā ir tik daudz relatīvi vecu spēlētāju.
un nevar noliegt to, ko saka Enterfly
Zinātne pēdējos 10 gados ir ļoti progresējusi attiecībā uz atjaunošanos, diētām, inventāru treniņu metodikām, kas veicina ilgmūžību arī citos sporta veidos, kur ir svarīga netikai plika skriešana, bet arī tehniskas darbības un lielākoties tie kuriem ir garas karjeras arī guļ pa 10-12 stundām, vazājās uz akupunktūrām, somāliešu masāžām u.t.t. Tā kā nekāds pārsteigums, ka ķermeņi velk ilgāk it sevišķi, ja vel ar galvu viss ir kārtībā un nedzer kā lopi un nešņauc.

  +2 [+] [-]

, 2019-07-15 15:00, pirms 5 gadiem
++ + Lielajam trio nepašaubāmi ir arī nedaudz veiksme, jo vairāki potenciālie konkurenti vai nu paši sevi noraka ar ballēšanos, sievietēm un šņaukšanu vai arī viņus nokāva traumas.

  +1 [+] [-]

, 2019-07-15 15:07, pirms 5 gadiem
Atjaunošanās, treniņmetodika un uzturs tev ļauj turpināt karjeru līdz un pat pēc 40 gadu vecuma. Pēc garas un ražīgas karjeras tas viss tev palīdz dzīvot normālu, ļoti aktīvu dzīvi 50, 60, 70 gadu vecumā, nevis kļūt par sporta invalīdu. Bet indivīdi vienalga noveco.

Mileniāļi redz veselas tenisistu paaudzes, kas lielā trijnieka ērā nekad tā arī neizsitās līdz slavas saulītei. Redzot Vimbldonas finālu, nebrīnīšos, ja Zverevi un Tīmi neizdomās mest raketes pie malas un tā vietā gūt jaunu dzīves mērķi, smēķējot zālīti. Un vēl. Teniss ir karš, katrs mačs ir par dzīvību un nāvi. Zverevs var zaudēt jebkurā mirklī. Kverijs var zaudēt jebkurā mirklī. Tikai Lielais Trijnieks lielos turnīros gandrīz nekad nezaudē citiem. Jā, viņi ir talantīgi. Jā, viņi ir pieredzējuši. Jā, viņiem ir raksturs. Jā, viņiem ir komandas. Jā, viņi izmanto visas legālās un nelegālās priekšrocības, lai, redz, sensacionāli nezaudētu pirmajā kārtā. Izņemot gadījumus, kad zaudēt ir nepieciešams, lai izvairītos no mēsliem.

Zverevam nav izredžu uzvarēt šos tipus. Tīmam nav izredžu Parīzē apspēlēt Nadalu. Viņi to zina. Viņi zina, kāpēc. Tāpēc arī lielā trijnieka dominance tenisam ir liela problēma. Teniss neattīstas.

  +2 [+] [-]

, 2019-07-15 15:15, pirms 5 gadiem
M rakstīja: Tenisa zvaigznes demonstrē neiespējamu dinamiku. Bum, viņi lieto dopingu! Vai tu to vari pierādīt? Tikai netieši zinātniski. Fundamentālajā zinātnē šie pierādījumi tiktu uzskatīti par pietiekamiem. Un kaut kādā tenisā mēs meklēsim visas iespējamās atrunas?
Kāda ir šī nespējamā dinamika visiem 3?
Vai vienīgais ticamais iemesls, kādēļ kādam no viņiem kādā laika posmā bija formas kritums varētu būt tikai Tavs apgalvojums, ka "tajā brīdī nedarbojās dopings, ko viņš lietoja"?
Zinātne prasa pamatot savu apgalvojumu ar pierādījumiem, kas iegūti, izmantojot zinātniskas metodes. Tēzes "top 3 spēlētāji lieto dopingu" pamatošana tika vien kā ar Tavu subjektīvo apgalvojumu "viņu rezultātu dinamika ir neraksturīga citu sportistu dinamikai" nav zinātniska metode. Tas ir bulšits. Viņu rezultātu dinamikai var būt 1000000 citu iemeslu.
Par mega izturību - acīmredzot apgalvojums ir, ka izturēt 5 stundu spēli tādā līmenī ir nereāli. Jebkurš profesionāls sportists varētu aizvadīt 5 stundu spēli. Visdrīzāk, ka viņa izturības rādītāji 5. stundā būtu vājāki par tiem, kādi bija 1. stundā. Taču spēlēt pietiekami augstā līmenī arī 5. stundā varētu jebkurš. Lai apgalvotu, ka finālā demonstrētā spēle bija vismaz netipiska, vajadzētu to pamatot ar rādītājiem, nevis ar pliku apgalvojumu. Atgādinu, ka izšķirošo punktu Džoko guva, kad Federers aizblieza bumbu debesīs. Viens no iespējamiem skaidrojumiem tam, ka F pieļauj tik rupju kļūdu izšķirošajā brīdī ir nogurums.

  +2 [+] [-]

, 2019-07-15 15:19, pirms 5 gadiem
Mûsdienãs 30-35 gadi sportistiem nav nekãds veterãna vecums.

  -4 [+] [-]

, 2019-07-15 15:41, pirms 5 gadiem
jo lielāks vecums, jo labāka aktieriskā meistarība....man vakar brīžiem piezagās doma, ka skatos teātri.....ka ir sarunāts spēlēt 5 sietus, 5.setu spēlēs līdz 13:12, ka būs finālu rekords ilgumā, ka Novaks ēdīs zāli....viss tas izskatījās pēc klasiska iestudējuma ....

     [+] [-]

, 2019-07-15 15:45, pirms 5 gadiem
Gulbis savos 30 vispãr vél ir samérã jauns dźeks, bûtu tik gribéśana! Pirmajå 100 katram treśajam IR pãri 30. . .Verdasco, Simons, Isners , Karlovićs vél UN vél. . Protams arï lielais trijnieks - Nadals, Džoković, Federers.

     [+] [-]

, 2019-07-15 16:42, pirms 5 gadiem
dakots rakstīja: jo lielāks vecums, jo labāka aktieriskā meistarība....man vakar brīžiem piezagās doma, ka skatos teātri.....ka ir sarunāts spēlēt 5 sietus, 5.setu spēlēs līdz 13:12, ka būs finālu rekords ilgumā, ka Novaks ēdīs zāli....viss tas izskatījās pēc klasiska iestudējuma ....
Pārāk reāli izskatījās iestudējumam. Nedomāju, ka viņi varēja iestudēt 2 mačbumbas, ņemot vērā cik smagi abās izspēlēs Džokeram bija jāpiepūlas. Izdomā labāku atrunu, Fedtārd!

     [+] [-]

, 2019-07-15 17:09, pirms 5 gadiem
Enterfly rakstīja: Ar šo uzvaru Džokers atkal kļuva par sarežģīto GS titulu līderi. Viņam tagad ir 15 šādi tituli, savukārt Nadalam - 14 un Federeram - 9.
Speciāli pēc ilgiem laikiem ielogojos, lai pajautātu. Izskaidro, lūdzu, sīkāk, kas ir šie sarežģītie GS? Pirmoreiz redzu šādu definīciju.

  +1 [+] [-]

, 2019-07-15 18:33, pirms 5 gadiem
seljanin rakstīja: Speciāli pēc ilgiem laikiem ielogojos, lai pajautātu. Izskaidro, lūdzu, sīkāk, kas ir šie sarežģītie GS? Pirmoreiz redzu šādu definīciju.
Tie ir GS, kur turnīra čempions ceļā uz titulu ir ticies ar vismaz vienu lielā četrinieka spēlētāju.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2019-07-15 19:39, pirms 5 gadiem
Edgars rakstīja: Zinātne pēdējos 10 gados ir ļoti progresējusi attiecībā uz atjaunošanos, diētām, inventāru treniņu metodikām, kas veicina ilgmūžību arī citos sporta veidos, kur ir svarīga netikai plika skriešana, bet arī tehniskas darbības un lielākoties tie kuriem ir garas karjeras arī guļ pa 10-12 stundām, vazājās uz akupunktūrām, somāliešu masāžām u.t.t. Tā kā nekāds pārsteigums, ka ķermeņi velk ilgāk it sevišķi, ja vel ar galvu viss ir kārtībā un nedzer kā lopi un nešņauc.
Tikai jāatceras, ka zinātne kad progresē, viņa progresē visos virzienos, ne tikai "legālajā". Bet personīgi man tas neko diži nemaina - es vēlos redzēt augstākās raudzes sniegumu, vai tas sasniegts lietojot kko aizliegtu vai nē - diži būtiski nav. Tapat rupjmaizi edot neviens tur tuvumā elitei netiks, a ko tieši viņi tur ēd - kko legālu, puslegālu vai nelegālu mani baigi neuztrauc. Profesionalais sports ir kroplīgs, mezonīgs, tur nav jāmeklē "taisnība" utt.
1 2 36 komentāri