Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:262, Did:0, useCase: 3

Ziemas klasika: vai kritīs apmeklētības rekords?

Ulvis Brože
Ulvis Brože @UlvisBrozhe

Ziemas klasika: vai kritīs apmeklētības rekords?
Detroitas "Red Wings" un Toronto "Maple Leafs" spēkosies stadionā, kas uzņems vairāk nekā 100 tūkstošus līdzjutēju
Foto: AP/Scanpix

Arī 2014. gadu Nacionālā hokeja līga ievadīs ar spēli zem klajas debess - pulksten 20:00 Ziemas klasikā Detroitas "Red Wings" uzņems Toronto "Maple Leafs". Komandas Austrumu konferences kopvērtējumā atrodas līdzās, un pēdējā savstarpējā mačā netrūka vārtu, konfliktu, intrigas un uzvarētāja noskaidrošana pēcspēles metienos. Turklāt tiek paredzēts, ka spēlē noraudzīsies 110 tūkstoši līdzjutēji, mačam kļūstot par apmeklētāko hokeja vēsturē.

"Dzīvē atceries atsevišķus momentus, un šis būs viens no tiem, kas paliek atmiņā," pirms Nacionālās hokeja līgas sestās Ziemas klasikas sacīja Detroitas "Red Wings" galvenais treneris Maiks Bebkoks. 50 gadus vecajam speciālistam uzticēta Kanādas izlases vadīšana olimpiskajās spēlēs.

Lai gan viņa trenētā komanda nerāda labāko sniegumu un pēdējos desmit mačos svinējusi tikai trīs panākumus, viens no tiem nācis pret šodienas pretinieci Toronto "Maple Leafs" - 21. decembrī 5:4 izbraukumā.

Pirmās 20 minūtes uzvarējuši ar divu vārtu pārsvaru, Detroitas "Red Wings" hokejisti otrās un trešās trešdaļas laikā zaudēja trīs vārtus pēc kārtas, pirmo reizi kopš astotās minūtes nonākot iedzinējos. 54. minūtē neizšķirtu panāca slovāks Tomāšs Tatars, savukārt pēcspēles metienus realizēja veterāni Daniels Alfredsons un Pāvels Dacjuks. Toronto "Maple Leafs" pievīla gan Meisons Reimonds, gan Džeimss van Rīmsdaiks.

24 gadus vecais amerikānis kopā ar Taileru Bozaku un tautieti Filu Keselu veido Toronto "Maple Leafs" pirmo virknējumu. Bozaks pēdējos piecos mačos ticis pie astoņiem punktiem, kamēr kļavu lapu rezultatīvākais spēlētājs Kesels pēdējās divās spēlēs trīs reizes pārspējis sāncenšu vārtsargus un pievienojis vienu piespēli.

Tomēr karstākie Toronto "Maple Leafs" spēlētāji visas sezonas garumā bijuši vārtsargi - komanda tikusi nomētāta, bet viņi atraduši veidu, kā tikt pie punktiem. Džeimss Reimers uzvarējis astoņās no 18 spēlēm; mazākais atvairīto metienu skaits - 33, lielākais - 49. Taču Ziemas klasikā Toronto "Maple Leafs" vārtu drošība būs 25 gadus vecā Džonatana Bernjē rokās. Viņš atvairījis 113 no pēdējiem 116 metieniem.

Tikmēr Detroitas "Red Wings" pirmais numurs Džimijs Hovards savainojuma dēļ ierindā atgriezās tikai pēdējā mačā, atvairot trīs no pirmajiem pieciem metieniem un zaudējumā Nešvilas "Predators" (4:6) ielaižot piecus vārtus. Kapteinis un rezultatīvākais spēlētājs (33 punkti 30 spēlēs) Henriks Zeterbergs pēc savainojuma pirmoreiz laukumā devās 28. decembrī, savukārt pastāv bažas par Alfredsona došanos laukumā - zviedrs iepriekšējo maču izlaida muguras sāpju dēļ.

Austrumu konferences kopvērtējumā komandas atrodas līdzās - Detroitas "Red Wings" ar 41 spēlē sakrātajiem 45 punktiem ieņem sesto pozīciju, kamēr Toronto "Maple Leafs" ar identisku maču un punktu skaitu atrodas vienu vietu zemāk. Tas sola principiālu cīņu par katru laukuma centimetru. Nebūs jāuztraucas arī par atmosfēru ārpus laukuma.

"Kad ierados pie stadiona, tiku pie zosādas," sacīja Toronto "Maple Leafs" kapteinis Dions Fanufs, kurš spēles priekšvakarā tika pie jauna kontrakta uz septiņām sezonām par 49 miljoniem dolāru. "Nevaru sagaidīt trešdienu, kad kāpšu uz ledus, bet tribīnēs būs 110 tūkstoši cilvēku. Zinu, ka to nekad neaizmirsīšu."

Nacionālā hokeja līga ir pārliecināta, ka kritīs pasaules rekords, Detroitas "Red Wings" un Toronto "Maple Leafs" spēlei kļūstot par apmeklētāko vēsturē. Kopš 2010. gada 11. decembra rekords pieder Mičiganas un Mičiganas štata Universitātēm, kuru spēli stadionā, kurā laukumā dosies arī Detroita un Toronto, noskatījās 104173 cilvēku.

Mājiniece uzvarējusi tikai vienā no piecām Ziemas klasikām - 2010. gadā Bostonas "Bruins" izglābās trīs minūtes pirms pamatlaika noslēguma un pagarinājumā ar 2:1 pārspēja Filadelfijas "Flyers".

Detroitas "Red Wings" līdzās Pitsburgas "Penguins" un "Flyers" kļūs par trešo komandu, kas piedalījusies divos mačos zem klajas debess. 2009. gadā, pateicoties Zeterberga trim piespēlēm, viesos ar 6:4 tika pārspēta Čikāgas "Blackhawks". Tikmēr Toronto "Maple Leafs" būs pirmā Kanādas komanda Ziemas klasikā.

Sākums pulksten 20:00 pēc Latvijas laika, lai gan laika apstākļu dēļ pirmais iemetiens var aizkavēties. Šobrīd prognoze gan ir pozitīva - sniegs un -8 grādi. "Labāk slidošu uz ledus, nevis ūdens," problēmu ar prognozēm nebija Toronto "Maple Leafs" aizsargam Polam Reindžeram.

Kā tapa laukums

Sāncensība starp Detroitu un Toronto

1 2 3 78 komentāri
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +7 [+] [-]

, 2014-01-01 10:54, pirms 11 gadiem
Priecīgas pohas visiem!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

 +16 [+] [-]

, 2014-01-01 11:35, pirms 11 gadiem
sasperjods rakstīja: Jēga no tik lielas auditorijas, ja ripu jau neredz no 15rindas
I ja tam bil, pivo pil... utt. Cilvēkiem vnk gribas piedalīties tādos pasākumos, kas ir ar tādu vēsturisku nozīmi... tāpat jau arī amfutbolā tur ne pārāk daudz ko redz tribīnes vidū un augšā... bet cilvēki nāk. Ar savu klātbūtni taisīt pūli un patusēt pie reizes.

  +2 [+] [-]

, 2014-01-01 11:48, pirms 11 gadiem
sasperjods rakstīja: Jēga no tik lielas auditorijas, ja ripu jau neredz no 15rindas
paķer binokli līdz ar 12x palielinājumu un skaties laimīgs.

  -1 [+] [-]

, 2014-01-01 11:49, pirms 11 gadiem
Būs jāuzmet acs kvalitatīvam hokejam. Šveices kauss beidzies, bet līdz sočiem vēl ilgs laiks.

  +4 [+] [-]

, 2014-01-01 11:50, pirms 11 gadiem
cik maksās alus kauss?

  +5 [+] [-]

, 2014-01-01 11:55, pirms 11 gadiem
erred rakstīja: cik maksās alus kauss?
NHL regulārajās spēlēs alus kauss maksā no 5.50 līdz 9.50 dolāri, tilpumi - no 0.35l līdz 0.60l.

Viens no labākajiem piedāvājumiem ir Bufalo - 7 dolāri, 0.6 litri.

  +4 [+] [-]

, 2014-01-01 12:00, pirms 11 gadiem
Juris Miņins rakstīja: NHL regulārajās spēlēs alus kauss maksā no 5.50 līdz 9.50 dolāri, tilpumi - no 0.35l līdz 0.60l.

Viens no labākajiem piedāvājumiem ir Bufalo - 7 dolāri, 0.6 litri.
Paldies!
... skarbas cenas... trakāk nekā pie mums

  -1 [+] [-]

, 2014-01-01 12:00, pirms 11 gadiem
Paraleela_linija rakstīja: Būs jāuzmet acs kvalitatīvam hokejam. Šveices kauss beidzies, bet līdz sočiem vēl ilgs laiks.
nesaceries redzēt Sočos kvalitatīvu hokeju! Tāds var arī nebūt. Zvaigznes bieži vien izgāžas ar savu individuālismu. Paši esam Krieviju tā vinnējuši. Es liktu uz skandināviem un Šveici. Gaidiet rupju spēli no krieviem un izgāšanos no Kanādas.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +2 [+] [-]

, 2014-01-01 12:08, pirms 11 gadiem
erred rakstīja: Paldies!
... skarbas cenas... trakāk nekā pie mums
Tādas cenas ir visos Ziemeļamerikas lielā četrinieka stadionos +/-.

Bet jāņem vērā arī, teiksim, alus cenas attiecība pret biļetes cenu. NHL vidējā biļetes cena ir 40+ dolāri.

Taču tādā kā Toronto vidējā biļetes cena ir 120 dolāri, bet alus maksā 6.96 dolāri par 0.47l.
Slēpts komentārs: Paraleela_linija

  +7 [+] [-]

, 2014-01-01 12:17, pirms 11 gadiem
Uz spēli sola 100 + tūkstošus, un kāds vēl saka, ka hokejs nav populārs sporta veids.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2014-01-01 12:43, pirms 11 gadiem
wilmaars rakstīja: Laikam rezultaatam nav noziimes. Galvenais pilns stadions. Latvijaa ar vareeja Daugavas stadionu pilnu piebaazt.
Varētu.. bet nevienam tas nebūtu izdevīgi. Sarīkošanas izmaksas pret biļetes cenu ar kādu būtu iespējams aizpildīt stadionu diezin vai ieinteresētu kādu...

  -2 [+] [-]

, 2014-01-01 13:26, pirms 11 gadiem
klau SC autori. Varētu lūgt kautkādu konsekvenci uzvārdu rakstībā?

Ja ir Seterberjs, tad, Dieva dēļ, pieturieties pie tā. Šeit atkal ir Zeterbergs.

     [+] [-]

, 2014-01-01 13:34, pirms 11 gadiem
Klau,kur šo spēli varēs vērot labā kvalitātē??

  +2 [+] [-]

, 2014-01-01 13:36, pirms 11 gadiem
dobrecovs rakstīja: Uz spēli sola 100 + tūkstošus, un kāds vēl saka, ka hokejs nav populārs sporta veids.
Viss ir ļoti nosacīti... no vienas puses, jā, tiek savākts 100+ tūkstošu stadions, NHL, pēc vidējās apmeklētības, ir visapmeklētākā komandu sporta līga, kas spēlē iekštelpās (pasaulē).

No otras puses, piemēram, NHL vidējie apmeklētības rādītāji, kas ir 17.7 tūkstoši cilvēku vidēji spēlē, ir četras reizes mazāk nekā vidēji nāk uz NFL spēlēm un divas reizes mazāk nekā uz MLB spēlēm.

TV reitingus skatoties... tie ir vienā līmenī vai pat nedaudz švakāki kā MLS, ieņēmumi no TV translācijām (kas arī norāda uz popularitāti zināmā mērā) - pārliecinoši pēdējā vieta starp lielā četrinieka komandām.

Jebšu, forši, ka notiek visādi pasākumi, bet īstenībā interese ir tieši par pasākumu, nevis sporta veidu vai līgu.

  +1 [+] [-]

, 2014-01-01 13:57, pirms 11 gadiem
Es domāt, ka nekur nekritīs apmeklētības rekords... bet gan celsies ...
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2014-01-01 14:22, pirms 11 gadiem
Juris Miņins rakstīja: Viss ir ļoti nosacīti... no vienas puses, jā, tiek savākts 100+ tūkstošu stadions, NHL, pēc vidējās apmeklētības, ir visapmeklētākā komandu sporta līga, kas spēlē iekštelpās (pasaulē).

No otras puses, piemēram, NHL vidējie apmeklētības rādītāji, kas ir 17.7 tūkstoši cilvēku vidēji spēlē, ir četras reizes mazāk nekā vidēji nāk uz NFL spēlēm un divas reizes mazāk nekā uz MLB spēlēm.

TV reitingus skatoties... tie ir vienā līmenī vai pat nedaudz švakāki kā MLS, ieņēmumi no TV translācijām (kas arī norāda uz popularitāti zināmā mērā) - pārliecinoši pēdējā vieta starp lielā četrinieka komandām.

Jebšu, forši, ka notiek visādi pasākumi, bet īstenībā interese ir tieši par pasākumu, nevis sporta veidu vai līgu.
Pieļauju, ka lietderīgāk skatīties uz kopējo līgas apmeklētību, nevis vidējo apmeklētību, ko lielā mērā nosaka iekštelpu arēnu ierobežotais vietu skaits. Tāpat lietderīgi paskatīties uz biļešu cenām.

NHL ir vidēji 21 miljons+ skatītāju sezonā. MLS tie ir 6 miljoni. Šķiet, pats minēji par Toronto biļešu cenām. MLS tās cenas ir kādas 5 reizes mazākas.

Protams, beisbols un arī NFL ASV kopumā ir populārāki sporta veidi, taču kopumā noteikti hokejs ir pārāks par Eiropas futbolu un ir līdzināms ar basketbolu vienā kategorijā.

  +1 [+] [-]

, 2014-01-01 14:23, pirms 11 gadiem
sasperjods rakstīja: NHL>NBA?
es nezinu, tapēc prasu
Pēc līgas vidējās arēnu apmeklētības, jā... bet tas bija uz pagājušo gadu, tb NHL sezona bija īsā.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2014-01-01 14:47, pirms 11 gadiem
MachimoI rakstīja: Pieļauju, ka lietderīgāk skatīties uz kopējo līgas apmeklētību, nevis vidējo apmeklētību, ko lielā mērā nosaka iekštelpu arēnu ierobežotais vietu skaits. Tāpat lietderīgi paskatīties uz biļešu cenām.

NHL ir vidēji 21 miljons+ skatītāju sezonā. MLS tie ir 6 miljoni. Šķiet, pats minēji par Toronto biļešu cenām. MLS tās cenas ir kādas 5 reizes mazākas.

Protams, beisbols un arī NFL ASV kopumā ir populārāki sporta veidi, taču kopumā noteikti hokejs ir pārāks par Eiropas futbolu un ir līdzināms ar basketbolu vienā kategorijā.
Ja par popularitāti runā kā apmeklētību stadionā, tad NHL un NBA ir apmēram vienādi cipari - 21 tūkstotis.

Bet nu... ir vēl televīzijas reitingi (tas, tomēr, veido lielāko daļu publikas un ir būtisks popularitātes mērs), ienākumi no atribūtikas pārdošanas un visādu citu blakuslietu pārdošanas jau tieši arēnā (jebšu tas cik naudas cilvēki ir gatavi maksāt par šo brendu), pieminēšana medijos utt .

Pašlaik ir situācija, kad NHL ir tur kur tie ir - 4. vietā starp lielo četrinieku un MLS viņiem neteikšu, ka strauji, bet tuvojas (te viss ir atkarīgs nevis no līgas, kas strādā ļoti profesionāli, bet no sporta veida pieņemšanas kā tādas, tb ja ASV izlase labi spēlēs kaut vai PK, pēc gadiem X tas dod būtisku ieguldījumu arī sporta attīstībai vietējā PRO līmenī).

  -1 [+] [-]

, 2014-01-01 15:12, pirms 11 gadiem
es lieku uz to,ka nekritīs..

     [+] [-]

, 2014-01-01 15:23, pirms 11 gadiem
Juris Miņins rakstīja: Ja par popularitāti runā kā apmeklētību stadionā, tad NHL un NBA ir apmēram vienādi cipari - 21 tūkstotis.

Bet nu... ir vēl televīzijas reitingi (tas, tomēr, veido lielāko daļu publikas un ir būtisks popularitātes mērs), ienākumi no atribūtikas pārdošanas un visādu citu blakuslietu pārdošanas jau tieši arēnā (jebšu tas cik naudas cilvēki ir gatavi maksāt par šo brendu), pieminēšana medijos utt .

Pašlaik ir situācija, kad NHL ir tur kur tie ir - 4. vietā starp lielo četrinieku un MLS viņiem neteikšu, ka strauji, bet tuvojas (te viss ir atkarīgs nevis no līgas, kas strādā ļoti profesionāli, bet no sporta veida pieņemšanas kā tādas, tb ja ASV izlase labi spēlēs kaut vai PK, pēc gadiem X tas dod būtisku ieguldījumu arī sporta attīstībai vietējā PRO līmenī).
Nu, ja runā tikai par ASV, tad tev ir taisnība, bet kopumā Ziemeļamerikā tie skaitļi starp NBA un NHL ir krietni vien līdzīgāki, ja pieskaita arī naudas, kas apgrozās Kanādā. Tikko novembrī Kanādā parakstīja līgumu par 5,2 miljardiem dolāru uz 12 gadiem, kas ir jāskaita klāt tam 2 miljardu līgumam ASV.

Attiecīgi, rupji rēķinot, sanāk kaut kādi 800 miljoni TV naudās NBA pret 600+ miljoniem NHL (gadā).

Kopsumā tā starpība ir diezgan neliela. T.i., starpība starp MLS un NHL ir daudzkārt lielāka un diez vai ir pareizi teikt, ka MLS ķer rokā NHL.

Var arī vienkārši salīdzināt aptuvenās komandu vērtības, kur arī tā starpība nav sevišķi būtiska:
1) NBA: http://www.forbes.com/nba-valuations/list/#page:1_sort:2_direction:desc_search:
2) NHL: http://www.forbes.com/nhl-valuations/list/#page:1_sort:5_direction:desc_search:
3) MLS: Major League Soccer's Most Valuable Teams - Forbes

Kura komanda MLS ir vērta vairāk par miljardu? Nav un nebūs tādas komandas.

     [+] [-]

, 2014-01-01 15:24, pirms 11 gadiem
Nevaru saprast, kāpēc uzvārdu un vārdu tulkotāji nevar iekavās blakus ielikt oriģinālo anglisko vārdu, uzvārdu, normāls lasītājs par hokeju zinās vienmēr, kas ir Henrik Zetterberg, nevis kaut kads Seterberijs!

     [+] [-]

, 2014-01-01 15:43, pirms 11 gadiem
VLC nepievil mani

  +1 [+] [-]

, 2014-01-01 15:54, pirms 11 gadiem
MachimoI rakstīja: Nu, ja runā tikai par ASV, tad tev ir taisnība, bet kopumā Ziemeļamerikā tie skaitļi starp NBA un NHL ir krietni vien līdzīgāki, ja pieskaita arī naudas, kas apgrozās Kanādā. Tikko novembrī Kanādā parakstīja līgumu par 5,2 miljardiem dolāru uz 12 gadiem, kas ir jāskaita klāt tam 2 miljardu līgumam ASV.

Attiecīgi, rupji rēķinot, sanāk kaut kādi 800 miljoni TV naudās NBA pret 600+ miljoniem NHL (gadā).

Kopsumā tā starpība ir diezgan neliela. T.i., starpība starp MLS un NHL ir daudzkārt lielāka un diez vai ir pareizi teikt, ka MLS ķer rokā NHL.

Var arī vienkārši salīdzināt aptuvenās komandu vērtības, kur arī tā starpība nav sevišķi būtiska:
1) NBA: http://www.forbes.com/nba-valuations/list/#page:1_sort:2_direction:desc_search:
2) NHL: http://www.forbes.com/nhl-valuations/list/#page:1_sort:5_direction:desc_search:
3) MLS: Major League Soccer's Most Valuable Teams - Forbes

Kura komanda MLS ir vērta vairāk par miljardu? Nav un nebūs tādas komandas.
Par starpības nelielumu piekrist negribu, jo tie, lai vai kā, bet ir 25%.

Turklāt, ja par naudām runa novirzījās, tad NHL ieņēmumi ir ap 3 miljardiem gadā, NBA - ap 5, jebšu 40% lielāki. Protams, te mēs runājam par visas līgas ieņēmumiem, kas ne tuvu nesākas un nebeidzas ASV.

Taču, mēs te nedaudz uz citu pusi aizvirzījāmies. Runa bija par popularitāti. Un šajā kontekstā derētu atcerēties, ka lielais četrinieks nav viss ASV sports.

ZAmerikā regulāri tiek veiktas aptaujas par populārākajiem sporta veidiem un Hokejs pēdējā no The Harris Poll ieņēma vien 7. vietu. Aiz NFL, MLB, NCAA futbola, NASCAR, NBA, NCAA basketbola. Tikai 5% respondentu hokejs bija populārākais sporta veids (salīdzinājuma, NFL - 34%, NBA - 7%).

Protams, ir statistika un te tika prasīts par FAVORĪTSPORTU, nevis overall interesi, taču tendences, tendences...

Kur hokejs ir, tur viņš arī ir, nekas nav mainījies un par šitās 100 tūkstošnieku akcijas to nemainīs.

  -1 [+] [-]

, 2014-01-01 15:57, pirms 11 gadiem
Noteikti bus japaskatas spele!

     [+] [-]

, 2014-01-01 16:19, pirms 11 gadiem
Tieši tā,jāskatās,jo pie tam vēl mums tik izdevīgā laikā.Ziemas klasika pirmkārt interesanta ar to ,ka mači notiek ārā,kā hokeja pirmssākumos Kanādā ,bet pie mums vēl sešdesmitajos gados.Pavisam cits smeķis
1 2 3 78 komentāri