Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:11, Did:0, useCase: 3

Rastorgujevs: "Jāstrādā dubultā, jo sezonas mērķi nav sasniegti"

Rastorgujevs: "Jāstrādā dubultā, jo sezonas mērķi nav sasniegti"
Andrejs Rastorgujevs
Foto: Romāns Kokšarovs/f64

Latvijas labākais biatlonists Andrejs Rastorgujevs sarunā ar Sportacentrs.com pastāstīja par savu pašreizējo veselības stāvokli un situāciju ar šauteni, kā arī vēlreiz izteica lielu pateicību līdzjutējiem, kuri klātienē un neklātienē atbalstīja viņu Eiropas čempionātā.

Andrejs Rastorgujevs atzīst, ka pēc Eiropas čempionāta brīva laika viņa vispār nav bijis, jo vēl nav izdevies tikt skaidrībā ar šautenes laidi. "Pie laides vēl daudz jāstrādā, tādēļ pusi dienas veltīju tai, bet vakarā dodos uz treniņu, slēpojot mākslīgajā apgaismojumā. Vecā laide ir kaut kas līdzīgs jaunajai, salūzušajai, jo abas gatavotas pie viena meistara, tomēr šis tas ir jāpārtaisa. Problēma jau ir tā, ka mums vienkārši nav tādu meistaru. Norvēģijā viņiem viss uzreiz ir uz vietas, bet mums Alūksnē reti kurš nodarbojās ar tik smalkām lietām, visi galvenokārt štancē galdus vai solus. Tādēļ ne visi grib ar to noņemties, jo tas aizņem daudz laika. Ir detaļas, kuras nākas vairākkārt pārtaisīt, lai būtu tieši tādas, kādas ir vajadzīgas."

Biatlonists norāda, ka šis tik un tā būs pagaidu variants, lai nostartētu sezonas beigās, bet nākotnē obligāti būs jāpērk jauna šautene. Turklāt uzreiz divas, lai vairs nekad nenotiktu tā, kā Eiropas čempionātā, kad pēc kritiena ne tikai beidzās konkrētās sacensības, bet bija apdraudēta dalība visā čempionātā un sezonas atlikušajā daļā. Jau tagad no Latvijas Biatlona federācijas esot dabūta laide, kura būs rezervē sezonas atlikušajai daļai.

"Ar veco laidi arī esmu kritis un arī tā ir labota. Turklāt arī toreiz kritienu piedzīvoju Eiropas čempionātā tieši 20 km distancē. Taču toreiz tas notika neilgi pirms finiša - trase bija ledaina un nepaņēmu pareizo trajektoriju. Šoreiz aizmugurē braucošais ukrainis vienkārši uztriecās man virsū, apgriezos pa 360 grādiem un kritu. Viss notika ļoti ātri. Viņam vajadzēja kaut kā noreaģēt vai vismaz uzbļaut, taču jāņem vērā, ka tajā distances daļā ātrums bija 50 km/h," atceras Rastorgujevs.

Andrejs ar salauzto laidi devies uz ceturto šautuvi, kur tiesneši viņam tomēr nav ļāvuši izmantot no igauņiem aizlienēto ieroci. "Godīgi sakot, es tik smalki nepārzinu noteikumus. Tobrīd vienkārši turpināju slēpot. Labi sapratu, ka rezerves laides mums nav, bet cerēju, ka varbūt kāda plinte palikusi trasē no meitenēm. Tad tikai vajadzētu ātri iziet šautenes kontroli. Tāpat iedomājos, ka varētu paņemt šauteni no citas izlases, taču māca šaubas, vai to atļaus. Kā redzams - neatļāva."

Runājot par līdzjutēju atbalstu Otepē, Andrejs jūtas aizkustināts un vēlreiz publiski vēlas paust pateicību. "Atbalsts bija nenormāls. Tik daudz cilvēku un tik daudz Latvijas karogu sacensībās redzēju pirmoreiz. Šķiet, ka bija ieradusies puse Alūksnes un pilsētā todien neviens uz darbu negāja. Par to bija milzīgs prieks, taču tagad ir sarūgtinājums, ka visi gaidīja, bet nesagaidīja... Neizdarīju to, ko vajadzēja. Tik skaļu atbalstu šautuvē arī piedzīvoju pirmoreiz, taču tas netraucēja koncentrēties. Līdzjutēji lieki nebļāva, laikam bija lieliski iemācījušies, kad drīkst un kad nedrīkst. Tas pat nedaudz izbrīnīja. Lai nu kā, tādas emocijas nekur citur dabūt nevar. Pirmoreiz tās bija tik spēcīgas. Tādēļ ir žēl, ka neattaisnoju viņu cerības."

Vaicāts par to, cik nesekmīgo šaušanu ietekmējusi ieroča maiņa un cik paša nestabilitāte, Rastorgujevs atbild: "Pirmkārt, Otepē bija ļoti stiprs vējš, taču tāds tas bija visiem. Otrkārt, jaunā laide. Bet, treškārt, veselība. Pēc Eiropas čempionāta biju aizbraucis uz pārbaudēm un atklājās, ka man ir iekaisis sejas nervs. Dienu pirms sacensībām jutu spiedienu pieres vidū, bija arī temperatūra un jutos miegains, taču otrā rītā temperatūras vairs nebija, tādēļ izgāju uz starta. Bija arī iekaisušas mandeles, taču pēc deguna dobuma apskates nekas netika atklāts. Visbeidzot, vizītē pie neirologa atklājās, ka man ir nerva iekaisums, kā dēļ puse pieres kļuvusi nejūtīga."

"Kā tas viss sācies, grūti pateikt. Viennozīmīgi no kāda vīrusa, turklāt Otepē bija stiprs vējš. Puse pieres bija nejūtīga un jutu spiedienu pieres vidū. Nesapratu, kas ar mani notiek, bet tobrīd tam pat nepievērsu lielu uzmanību, jo tāpat pietika problēmu - bija jādomā, kā sagatavot veco laidi sacensībām. Iespējams, ka saknes šai kaitei meklējamas jau tobrīd, kad saslimu sezonas sākumā. To nav iespējams precīzi noteikt. Ārsts jau teica - pasarg Dievs, ja tas ir hroniski, jo tad puse sejas var palikt nejūtīga. Tagad cenšos apsegt seju. It kā jau nedrīkstu pat iziet aukstumā, bet man taču jātrenējas, kā gan lai es to nedaru? Katrā ziņā tas ir nopietni. Varbūt iekaisums man bija jau iepriekš, tikai nebija tik liels kairinājums," prāto Andrejs.

Runājot par šo sezonu kopumā, biatlonists piekrīt, ka pauze ap Jauno gadu bijusi ļoti nepieciešama. "Sezonas plāns jau pašā sākumā aizgāja greizi, jo pirmajās sacensībās netiku uz starta. Tas ietekmēja ne tikai fiziski, bet arī morāli. Vēl īsti neizveseļojies ar vienu kļūdu šaušanā sprintā ieguvu 13. vietu, kas apliecina, ka sezonai biju labi sagatavojies. Pēc pagājušā gada pēdējā posma Pokļukā bija grūti atiet, tomēr tas izdevās."

Rastorgujevs neslēpj, ka slēpju servisa ziņā, salīdzinot ar pagājušo sezonu, esot sperts krietns solis atpakaļ. "Pērn skaitīju, cik reizes slēpes neslīdēja, bet šosezon skaitu tās reizes, cik slēpes ir labi slīdējušas. No kādiem 20 mačiem šajā sezonā pietiks ar rokas pirkstiem, lai saskaitītu tās reizes, kad slēpes ir slīdējušas labi, tāpēc solis atpakaļ ir diezgan liels. Viens cilvēks nespēj tikt galā ar tādu darba apjomu, lai cik arī ļoti censtos. Viss attīstās un iet uz priekšu, vienatnē šo darbu nav iespējams veikt fiziski. Eiropas čempionātā labi slīdēja iedzīšanā, bet sprintā uz slēpēm pamatīgi "ielidojām". Tikmēr 20 km distancē slēpes sāka stāties distances otrajā pusē. Ja vēl nesašauj, tad vispār esi tālu no līderiem."

Līdz pasaules čempionātam Somijas pilsētā Kontiolahti atlicis aptuveni mēnesis. Nav šaubu, ka tieši Kontiolahti būs Andrejam svarīgākās sacensības šajā sezonā. Ko līdz tam būtu jāpaveic? "Pirmkārt, līdz nākamajam Pasaules kausa posmam Oslo jāsaved kārtībā laide, jo pēc tam vairs nebūs laika. Strādājam pie šaušanas, tehnikas un fiziskās kondīcijas. Nav variantu - tagad jāstrādā dubultā, jo mērķi, uz kuriem šosezon ejam, nav sasniegti," secina Rastorgujevs.

Slēpts komentārs: KaputHitler

  +8 [+] [-]

, 2015-02-06 10:54, pirms 10 gadiem
KaputHitler rakstīja: Vai nu esi šāvējs vai nē. Ja skatās statistiku, tad sliktāka šaušana sezona ir šī. Kas pie vainas? Nauda vainīga? Mums Andrejs ir augstā līmenī,bet tā vien izskatās, ka stabils biatlonists nebūs, jāgaida jaunus talantus. Novēlu veiksmi, lai Andrejam sakrīt zvaigznes un vismaz vienu reizi savā karjerā iegūst godalgotu vietu PK posmā.
Tu zini cik viņš ir vecs? Zini cik ātri biatlonā nobriest sportists? Viņsm NOTEIKTI būs medaļas PK posmos, ne viena vien.

  +5 [+] [-]

, 2015-02-06 11:07, pirms 10 gadiem
Attieksme pret darbu Rastijam ir lieliska, bet visu laiku kaut kas patraucē. Nekas, pienāks tas brīdis, kad viss sakritīs kā vajag

  +6 [+] [-]

, 2015-02-06 11:19, pirms 10 gadiem
Andrejs sitās kā traks, bet visu laiku pavada kkādas neveiksmes.. atgādina Oskara Melbāržā stāstu Olimpiskajā sezonā, no sākuma diskvalifikācija tad šķiet arī par kkādas detaļas pārkāpumu palika bez EČ medaļas, tad kritiens un tas viss notika tikai pāris mēnešus pirms OS Sočos un viss šis murgs beidzās ar skaistu Soču OS sudrabu

Jācer ka Kontiolahti Andrejs un vinja komanda tiks labi atalgoti katrā ziņā viņi to būtu pelnījuši

 +10 [+] [-]

, 2015-02-06 11:23, pirms 10 gadiem
Žēl ka valsts dzen savus labākos sportistus pa sētas mačiem lai liktu viņiem izpildīt kkādus kritērijus.. un tā katru gadu, visai biatlona psaulei ir skaidrs ka Andrejs ir biatlona elitē, bet valsts kkā to saprast negrib!

Būtu pēc Olimpiskajām Spēlēm (ziemas vai vasaras) valsts iedevusi mūsu TOP sportistiem pilnu atbalsta paketi lai vinji 4 gadus var mierīgi gatavoties svarīgākajām sacensībām, bet nē, katru gadu viņiem kkas ir jāpierāda no jauna un jādzen sevi stresā.. kad tas vienreiz beigsies?

  +5 [+] [-]

, 2015-02-06 11:32, pirms 10 gadiem
Paldies autoram par interviju. Daudzas lietas kļūst skaidrākas, tai skaitā par veselības problēmām. Noteikti pirmais posms atstāja negatīvas sekas uz tālāko sezonu - gan fiziski, gan psiholoģiski.
Pilnīgi piekrītu sandis444444, ka sporta funkcionāriem jāpārskata tie normatīvi atbalsta piešķiršanai, lai sportistiem nav jādzīvo pastāvīgā stresā - būs vai nebūs finanses nākamai sezonai.
Veiksmi un izturību Andrejam!

  +4 [+] [-]

, 2015-02-06 11:33, pirms 10 gadiem
Šitais stāsts norāda tikai uz to, ka nevienmēr nauda visu izškir! nebūs jau ta, ka iedos miljonu un såks visus uzvarēt! katrå ziña Rastijs ir malacis, ñemot vëra, ka sniegs mums pëdējos gados ir łoti maz un visu biatlona saimniecību! tāpēc nevajag nolikt viñu, lai kā arī ietu, jo var redzēt, ka dzeks strådā pēc labākās sirdsapziñas! Neaizmirstiet cik milzīga konkurence ir biatlonå

  +5 [+] [-]

, 2015-02-06 11:40, pirms 10 gadiem
Visi tik bļauj par 3-nieku, bet Bricis pirmoreiz kāpa uz tā- tikai 27 gadu vecumā, bet Rastorgujevam šobrīd tikai 26, tā kā lai izdodas.

  -3 [+] [-]

, 2015-02-06 12:09, pirms 10 gadiem
Mr. Objektīvs rakstīja: Tu zini cik viņš ir vecs? Zini cik ātri biatlonā nobriest sportists? Viņsm NOTEIKTI būs medaļas PK posmos, ne viena vien.
Tev vajag pateikt? 26. gadi. Tagad zināsi:-) Iet runa par stabiliem rezultātiem sezonā. Nav jau jēga diskutēt ar "sporta ekspertu"

  +1 [+] [-]

, 2015-02-06 12:10, pirms 10 gadiem
Galvenais vēlreiz nesaslimt!

  +1 [+] [-]

, 2015-02-06 12:12, pirms 10 gadiem
Paldies par interviju! Lai Andrejs veseļojas! Viņa fani ir un paliek ar viņu! Pietrūkst tik kāda kripatiņa veiksmes
Piekrītu sandis44444 komentam:
Žēl ka valsts dzen savus labākos sportistus pa sētas mačiem lai liktu viņiem izpildīt kkādus kritērijus.. un tā katru gadu, visai biatlona psaulei ir skaidrs ka Andrejs ir biatlona elitē, bet valsts kkā to saprast negrib!

Būtu pēc Olimpiskajām Spēlēm (ziemas vai vasaras) valsts iedevusi mūsu TOP sportistiem pilnu atbalsta paketi lai vinji 4 gadus var mierīgi gatavoties svarīgākajām sacensībām, bet nē, katru gadu viņiem kkas ir jāpierāda no jauna un jādzen sevi stresā.. kad tas vienreiz beigsies?

  +2 [+] [-]

, 2015-02-06 12:15, pirms 10 gadiem
sandis444444 rakstīja: Žēl ka valsts dzen savus labākos sportistus pa sētas mačiem lai liktu viņiem izpildīt kkādus kritērijus.. un tā katru gadu, visai biatlona psaulei ir skaidrs ka Andrejs ir biatlona elitē, bet valsts kkā to saprast negrib!

Būtu pēc Olimpiskajām Spēlēm (ziemas vai vasaras) valsts iedevusi mūsu TOP sportistiem pilnu atbalsta paketi lai vinji 4 gadus var mierīgi gatavoties svarīgākajām sacensībām, bet nē, katru gadu viņiem kkas ir jāpierāda no jauna un jādzen sevi stresā.. kad tas vienreiz beigsies?
Pilnībā piekrītu, tie birokrātijas principi un ķekšu vilkšana normatīvos neder elites sportistiem un Andrejs tāds ir. Vai tiešām LBF viceprezidents Upenieks, kā ex-biatlonists nevar ierosināt kādas normatīvu izmaiņas vismaz attiecībā uz mūsējiem, kas cīnās elitē?

  -1 [+] [-]

, 2015-02-06 12:22, pirms 10 gadiem
Būba rakstīja: Pilnībā piekrītu, tie birokrātijas principi un ķekšu vilkšana normatīvos neder elites sportistiem un Andrejs tāds ir. Vai tiešām LBF viceprezidents Upenieks, kā ex-biatlonists nevar ierosināt kādas normatīvu izmaiņas vismaz attiecībā uz mūsējiem, kas cīnās elitē?
Lai izcīna medaļu PK posmā un tad runāsim. Savādāk mums ir citi sportisti, kurus jāatbalsta un kuri ir izcīnījuši medaļas ar daudz mazāku finansējumu. Andrejam daudz ielikta nauda. Mums valstī nevar mētāties ar naudu. Mums ir savadak. Ir jāpierāda un tad dabūsi. Nav ko raudāt šeit visiem. Esiet taču reāli un nerunajiet muļķības.

  -3 [+] [-]

, 2015-02-06 12:35, pirms 10 gadiem
Nevis nav sasniegti, bet sezona ir pilnībā izgāzta.

  +1 [+] [-]

, 2015-02-06 12:46, pirms 10 gadiem
KaputHitler rakstīja: Lai izcīna medaļu PK posmā un tad runāsim. Savādāk mums ir citi sportisti, kurus jāatbalsta un kuri ir izcīnījuši medaļas ar daudz mazāku finansējumu. Andrejam daudz ielikta nauda. Mums valstī nevar mētāties ar naudu. Mums ir savadak. Ir jāpierāda un tad dabūsi. Nav ko raudāt šeit visiem. Esiet taču reāli un nerunajiet muļķības.
Daudzi skatītāji un funkcionāri, kā tādas žagatas uz spīdumiem

E. Gulbim GS finālu nav, tātad nav panākumu..
Euro 2004- Medaļu nebija, tātad tas nav sasniegums...

OS hokejistiem medaļu nebija, tātad tas nav sasniegums..

Basketbolā EČ tikai 11 vieta, tātad tas nav sasniegums..

Basketbolā tika uz OS, bet medaļu nebija, tātad tas nav sasniegums..

  +1 [+] [-]

, 2015-02-06 13:19, pirms 10 gadiem
Divreiz vairāk nepastrādāsi - tas nav iespējams! DDDDDD...
Iepriekšējās šautenes laide nevar būt tik arhaiska, lai izceltu tādu kā milllzīgu atšķirību no jaunās/salūzušās. Niansēs piedzīt pie auguma, vaiga, utt. nav ĻOTI NOZĪMĪGI - tās ir nianses, kas uzlabo gala rezultātu.
Šaušanas talantu nenopirksi, var trenēties un līdz noteiktam/labam līmenim izslēgt būtiskas nepilnības.
Novēlu Andrejam pacensties un reiz, pie apstākļu sakritības, var izcīnīt medaļu! Var!!!

  +2 [+] [-]

, 2015-02-06 13:27, pirms 10 gadiem
visiem asinīs padomju mantojums---jābūt medaļai--mostaties mēs esam Latvija kur visu federāciju kopējais finansējums nevelk pat pusi kā Krievijas 1 federācijas finansējums-un neskatoties uz to mūsējiem ir augstas vietas -domāju ka Krievijas izlases funkcionāri būtu ļoti priecīgi kad kāds no mūsējiem pieņemtu viņu pilsonību-bet nē mūsējie paliek tikai mūsējie.Uz priekšu LATVIJA!

     [+] [-]

, 2015-02-06 13:35, pirms 10 gadiem
mastrojani rakstīja: Divreiz vairāk nepastrādāsi - tas nav iespējams! DDDDDD...
Iepriekšējās šautenes laide nevar būt tik arhaiska, lai izceltu tādu kā milllzīgu atšķirību no jaunās/salūzušās. Niansēs piedzīt pie auguma, vaiga, utt. nav ĻOTI NOZĪMĪGI - tās ir nianses, kas uzlabo gala rezultātu.
Šaušanas talantu nenopirksi, var trenēties un līdz noteiktam/labam līmenim izslēgt būtiskas nepilnības.
Novēlu Andrejam pacensties un reiz, pie apstākļu sakritības, var izcīnīt medaļu! Var!!!
Beidzot sakarīgs eksperts. + 1 no manis

  +4 [+] [-]

, 2015-02-06 13:47, pirms 10 gadiem
KaputHitler rakstīja: Lai izcīna medaļu PK posmā un tad runāsim. Savādāk mums ir citi sportisti, kurus jāatbalsta un kuri ir izcīnījuši medaļas ar daudz mazāku finansējumu. Andrejam daudz ielikta nauda. Mums valstī nevar mētāties ar naudu. Mums ir savadak. Ir jāpierāda un tad dabūsi. Nav ko raudāt šeit visiem. Esiet taču reāli un nerunajiet muļķības.
Kamooon, elite nav tikai "sausa" medaļa un viss. Domāju, ka biatlonā elite ir sezonas TOP30 un tādi, kas samērā regulāri iebrauc 10niekā. Andrejs tam visam atbilst, kā arī mazsvarīgs nav fakts, ka ātrumā viņš ir stabils TOP10 biatlonists. Iespējas sašaut un tikt medaļās tādam ir daudz lielākas, nekā tam, kurš šauj pa nullēm cerēt, ka slēpojumā no piemēram 40. vietas pacelsies uz pjedestālu.

Par medaļām PK un PČ runājot - tieši tādi glupi piespiedu EČ iegriež sagatavošanos lielajiem startiem, sajauc visu treniņu plānu, liek startēt saslimušam... īsāk sakot - sadi*š sezonas otro pusi.

Un cik tad mums to sportu, kur ar mazākām naudām izcīan medaļas sportos ar tādu konkurenci, kāda ir biatlonā?

  +1 [+] [-]

, 2015-02-07 08:04, pirms 10 gadiem
GALVENAIS- NEMEST PLINTI KRŪMOS !!!

  +1 [+] [-]

, 2015-02-07 10:56, pirms 10 gadiem
šis viss tikai rūda, nākošā būs Rastija sezona 100%!!