Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:323, Did:0, useCase: 3

Oficiāli: Krieviju diskvalificē no OS, sportisti drīkstēs startēt zem īpaša karoga

Agris Suveizda

Oficiāli: Krieviju diskvalificē no OS, sportisti drīkstēs startēt zem īpaša karoga
Krievijas vicepremjers un bijušais sporta ministrs Vitālijs Mutko uz mūžu diskvalificēts no olimpiskajām spēlēm
Foto: AFP/Scanpix

Starptautiskā olimpiskā komiteja (SOK) savā mājaslapā paziņoja, ka Krievija ir atzīta par vainīgu sistemātiskos antidopinga noteikumu pārkāpumos. Līdz ar to Krievijas Olimpiskā komiteja ir atstādināta, bet krievu sportisti Phjončhanas olimpiskajās spēlēs drīkstēs startēt saskaņā ar striktiem noteikumiem, kas paredz dalību zem nosaukuma "Olimpiskie sportisti no Krievijas". Taču tā nebūs oficiāla Krievijas delegācija.

"SOK izpildvalde šodien izskatīja un apsprieda bijušā Šveices prezidenta Samuela Šmida vadītās komisijas atklājumus par sistemātisku antidopinga sistēmas manipulāciju Krievijā. Šis ziņojums īpaši ietver antidopinga laboratorijas manipulāciju 2014. gada Soču olimpiskajās spēlēs, kas tieši ietekmēja olimpisko spēļu norisi. 17 mēnešu ilgā smagā darbā Šmida komisija savāca pierādījumus un informāciju un veica pārrunas ar visiem svarīgākajiem personāžiem.

Šmida ziņojuma secinājumi gan faktiski, gan juridiski apstiprināja sistemātisku antidopinga noteikumu manipulāciju Krievijā. Tas notika, izmantojot pozitīvo paraugu pazušanas metodi 2014. gada Soču olimpiskajās spēlēs, kā arī notika vairākos administratīvos, juridiskajos un līgumsaistību atbildības līmeņos," teikts SOK paziņojumā.

Pieņemtie lēmumi

- ar tūlītēju efektu atstādināt Krievijas Olimpisko komiteju (ROC),

- individuālus krievu sportistus uz 2018. gada olimpiskajām spēlēm Phjončhanā ielūgt ar striktiem nosacījumiem. Šie ielūgtie sportisti – vai tie būtu individuāli atlēti vai komandas – startēs zem nosaukuma "Olimpiskie sportisti no Krievijas" (OAR). Viņi sacentīsies formastērpos ar šo nosaukumu un zem olimpiskā karoga. Jebkurā ceremonijā tiks atskaņota olimpiskā himna,

- nepiešķirt akreditācijas 2018. gada olimpiskajās spēlēs Phjončhanā nevienai amatpersonai no Krievijas Sporta ministrijas,

- tā brīža Krievijas sporta ministru Vitāliju Mutko un viņa tā brīža vietnieku Juriju Nagornihu izslēgt no jebkādas dalības olimpiskajās spēlēs nākotnē,

- izslēgt Dmitriju Čerņišenko, bijušo 2014. gada Soču olimpisko spēļu Organizēšanas komitejas izpilddirektoru, no 2022. gada Pekinas olimpisko spēļu Koordinēšanas komisijas,

- ROC prezidentu Aleksandru Žukovu atstādināt no SOK biedra statusa, ņemot vērā, ka tas ir saistīts ar viņa pozīciju kā ROC prezidentam,

- SOK saglabā tiesības pieņemt mērus un sodīt citas individuālas personas,

- ROC būs jāatmaksā 15 miljonu ASV dolāru lielas izmaksas, kas SOK radās izmeklēšanas un Neatkarīgas testēšanas kameras (ITA) izveidošanas laikā,

- SOK var daļēji vai pilnībā atcelt ROC piespriesto atstādināšanu no 2018. gada Phjončhanas olimpisko spēļu noslēguma ceremonijas, ja šie lēmumi tiks pilnībā cienīti un izpildīti no ROC un individuālu sportistu un amatpersonu puses.

Kā izvēlēsies ielūdzamos sportistus

a) Ielūdzamo sportistu sarakstu pilnīgā diskrētumā noteiks panelis, kuru vadīs ITA priekšsēdētāja [francūziete] Valerī Furnerona. Panelī tiks iekļauti Pirmsspēļu testēšanas darba grupas biedri: vienu apstiprinās WADA, vienu DFSU un vienu SOK, doktors Ričards Badžets.

b) Šis panelis, pieņemot lēmumus, sekos šādiem principiem:
I. tas drīkst izskatīt tikai to sportistus, kuri ir izpildījuši sava sporta veida noteiktos kvalifikācijas normatīvus.
II. Sportistiem ir jātie uzskatītiem par tīriem:
- sportisti nedrīkst būt diskvalificēti vai paziņoti kā startēt nedrīkstoši par nekādu no antidopinga noteikumu pārkāpumiem,
- sportistiem ir jābūt izgājušiem visas pārbaudes, kuras noteiks Pirmsspēļu testēšanas darba grupa,
- sportistiem ir jābūt izgājušiem jebkādas citas pārbaudes, kuras būs noteicis panelis.

SOK beigās pilnīgā diskrētumā noteiks sportistus, kurus ielūgt no šā saraksta.

(…)

IV. Šiem ielūgtajiem sportistiem būs tāds pats tehnikas un loģistikas atbalsts kā jebkuram citam olimpiskajam sportistam.

V. Panelis pilnīgā diskrētumā noteiks ielūdzamo apkalpojošā personāla un amatpersonu sarakstu.

VI. Šis panelis, pieņemot lēmumus, sekos šādiem principiem:
- nedrīkst ielūgt nevienu 2014. gada Soču olimpisko spēļu Krievijas olipiskās komandas vadības locekli,
- neviens treneris vai ārsts, kura sportists ir pieķerts antidopinga noteikumu pārkāpumā, nedrīkst tikt iekļauts ielūdzamo sarakstā. Visiem treneriem un ārstiem, kuri tiks ielūgti, būs jāparaksta deklarācija.
- jebkuras citas prasības var tikt uzskatītas par nepieciešamām, lai saglabātu olimpisko spēļu godīgumu.

VII. SOK beigās pilnīgā diskrētumā pieņems lēmumu par apkalpojošā personāla un amatpersonu ielūgšanu no šā saraksta.

Krievija Soču olimpiskajās spēlēs ir zaudējusi 11 no 33 medaļām. Sākotnēji tika iegūtas 13 zelta, 11 sudraba un deviņas bronzas medaļas, ļaujot Krievijai triumfēt valstu kopvērtējumā. Taču nu atņemtas četras zelta (divas bobslejā, pa vienai skeletonā un distanču slēpošanā), sešas sudraba (trīs distanču slēpošanā, divas biatlonā un viena ātrslidošanā) un viena bronzas (skeletonā) medaļa. Krievijai pāri palikušas deviņas zelta, piecas sudraba un astoņas bronzas medaļas.

     [+] [-]

, 2017-12-05 22:17, pirms 7 gadiem
NAMEJS 9999 rakstīja: Laikam jau tomēr Paraša galu galā boikotēs šīs OS:
http://www.newsru.com/russia/05dec2017/ioc_boycott.html
Ko tu visu laiku uztraucies par tiem krieviem? Laikam viņu saitus visu dienu lasi?

     [+] [-]

, 2017-12-05 22:17, pirms 7 gadiem
Volx rakstīja: viņs ir holandietis!
taapeec jautaa dirs :}}

  +1 [+] [-]

, 2017-12-05 22:17, pirms 7 gadiem
Volx rakstīja: Es par Sobčaku!
Es par Kirkorovu

     [+] [-]

, 2017-12-05 22:17, pirms 7 gadiem
chaksis rakstīja: taapeec jautaa dirs :}}
Jo neko nesaprot

     [+] [-]

, 2017-12-05 22:18, pirms 7 gadiem
dobrecovs rakstīja: Ehhh, nu tomēr tev tas Putina režīmelis tik ļoti būtisks un tuvs sirsniņai?
Šajā jautājuma es piekrītu harļika viedoklim. Neredzu tur reālas šances kkādai režīma maiņai Krievijā. Viens ir kko interneta paklabināt, otrs reāli rīkoties. Tur visu jau saknē cērt nost - demonstracijas utt. Pietam Krievija nav kkada mazā valstele, kur ja kkāds bezpriģels sākas, tad uzreiz kkadi "sabiedroto" spēki iekšā, palidzēt gāzt utt...Krievijā reāli neviens nejauksies iekšā - atstās visu atrisināt Putinam...Otrs, ka salīdzinot ar cccp laikiem tagad situācija ir krietni mainījusies - ja kādreiz nekur prom īsti nevareji tikt un ja gribēji kko labāku tad bika vien uz vietas jāņem un jāmēģina kko mainīt, tad tagad robezas ir vaļā un viss. Un liela daļa no tiem interneta klabinatājiem tā arī dara - iegust izglītibu un pazūd no Krievijas.

     [+] [-]

, 2017-12-05 22:18, pirms 7 gadiem
zaipis rakstīja: A ko gribēji jaunu? pats jau tas pats vecais Harļiks sāp katru reizi kad krievus publiski jāj kaut kas
p.s. hokeju pats skaties vēl? vai viss cauri...futbols tikai?
A Tu vēl atceries, ko vakar bildi volxa sakarā par troļļu un lunātiķu barošanu?

     [+] [-]

, 2017-12-05 22:18, pirms 7 gadiem
svomalraH rakstīja: Jeļcinu pie varas.
Bāc, ku tu esi primitīvs radījums!

     [+] [-]

, 2017-12-05 22:18, pirms 7 gadiem
zaipis rakstīja: A ko gribēji jaunu? pats jau tas pats vecais Harļiks sāp katru reizi kad krievus publiski jāj kaut kas
Jāapbēdina tevi šeit ieeju labi ja reizi mēnesī,zudusi jebkāda interese te ko spriedelēt jo saturs jau tāpat ir zināms.
Šodien tas temats tāds asāks,tāpēc iepeldēju. Jā un apbēdināšu tevi,man personīgi toč nesāp Bet nu ja tev tā doma sagādā kādu gandarījumu,tad ti uz priekšu.

     [+] [-]

, 2017-12-05 22:18, pirms 7 gadiem
dobrecovs rakstīja: Bāc, ku tu esi primitīvs radījums!
Sobčaku ? Klintoni ? Maklārenu ?

  +1 [+] [-]

, 2017-12-05 22:19, pirms 7 gadiem
H.E.N.R.Y. rakstīja: Ko tu visu laiku uztraucies par tiem krieviem? Laikam viņu saitus visu dienu lasi?
Nē, tikai šo saitu, un arī ne visu dienu.
Šis saits laikam kaut kur ārzemēs bāzējas (tāpat kā Medūza), jo ir gana objektīvs un ar propagandu nenodarbojas.

     [+] [-]

, 2017-12-05 22:19, pirms 7 gadiem
Abrags rakstīja: A Tu vēl atceries, ko vakar bildi volxa sakarā par troļļu un lunātiķu barošanu?
Harļiks nav trollis vai lunātiķis...

     [+] [-]

, 2017-12-05 22:20, pirms 7 gadiem
zaipis rakstīja: Harļiks nav trollis vai lunātiķis...
Kas tad viņš ir?

     [+] [-]

, 2017-12-05 22:21, pirms 7 gadiem
zaipis rakstīja: Harļiks nav trollis vai lunātiķis...
varbūt nav trollis, bet lunātiķis točno ir...

     [+] [-]

, 2017-12-05 22:21, pirms 7 gadiem
svomalraH rakstīja: Jeļcinu pie varas.
Jeļcinu krieviem (jāizdomā kā atdzīvināt), Klintonu ASV - bija abām lielvaram reiz interesanti tipāži pie varas.

     [+] [-]

, 2017-12-05 22:22, pirms 7 gadiem
svomalraH rakstīja: Sobčaku ? Klintoni ? Maklārenu ?
ko tik maz kanditatuuru???

     [+] [-]

, 2017-12-05 22:23, pirms 7 gadiem
Abrags rakstīja: varbūt nav trollis, bet lunātiķis točno ir...
Tāpēc, ka krievus visu laiku aizstāv?

  +2 [+] [-]

, 2017-12-05 22:23, pirms 7 gadiem
killo2000 rakstīja: Šajā jautājuma es piekrītu harļika viedoklim. Neredzu tur reālas šances kkādai režīma maiņai Krievijā. Viens ir kko interneta paklabināt, otrs reāli rīkoties. Tur visu jau saknē cērt nost - demonstracijas utt. Pietam Krievija nav kkada mazā valstele, kur ja kkāds bezpriģels sākas, tad uzreiz kkadi "sabiedroto" spēki iekšā, palidzēt gāzt utt...Krievijā reāli neviens nejauksies iekšā - atstās visu atrisināt Putinam...Otrs, ka salīdzinot ar cccp laikiem tagad situācija ir krietni mainījusies - ja kādreiz nekur prom īsti nevareji tikt un ja gribēji kko labāku tad bika vien uz vietas jāņem un jāmēģina kko mainīt, tad tagad robezas ir vaļā un viss. Un liela daļa no tiem interneta klabinatājiem tā arī dara - iegust izglītibu un pazūd no Krievijas.
Viss ir krietni komplicētāk. Par padomiju 86. gadā arī likās, ka mūžīga, bet tad sakrita viss kaut kas un aizgāja pa pieskari. Jauna Černobiļa, kas ir pavisam reāla, un jauns kariņš Kaukāzā, kopā ar esošo smago ekonomisko situāciju - un mēs vēl pabrīnīsimies cik ātri tur notiks izmaiņas. Atcerēsimies, ka krievi nav austrumāzieši, nav musulmaņi, tā pacietība ir diža, bet ne bezgalīga, un Krievijā 100 gadu laikā 2x sabruka vara. Putinam jau ar, teiksim atklāti, jau 66. gads iet...

     [+] [-]

, 2017-12-05 22:23, pirms 7 gadiem
chaksis rakstīja: ko tik maz kanditatuuru???
Es jautāju,gribu no eksperta to īsto vārdu dzirdēt. Tā teikt uzzināt gaismas nesēja vārdu.

  +1 [+] [-]

, 2017-12-05 22:23, pirms 7 gadiem
Abrags rakstīja: varbūt nav trollis, bet lunātiķis točno ir...
hokeja sakarā prot daudz normālāk izteikties nekā volčara ar savu marasmu...
p.s. tādā politikā, kā šī krievu nepielaišana OS, tur gan šibers aizbrauc ar to krievu aizstāvēšanu saka ka nesāp, tik izkliedz sāpi

     [+] [-]

, 2017-12-05 22:24, pirms 7 gadiem
H.E.N.R.Y. rakstīja: Tāpēc, ka krievus visu laiku aizstāv?
Nē , tāpēc ka viņa informācijas kanāli ir skaidri. Nozombētais-lunāķiks

  +2 [+] [-]

, 2017-12-05 22:24, pirms 7 gadiem
svomalraH rakstīja: Sobčaku ? Klintoni ? Maklārenu ?
It kā no 140 miljoniem nevar atrast jaunus, labākus valstsvīrus. Pat skolnieki varētu labāk novadīt valsti, kā šobrīd dara Putina korupcijas čempioni.

     [+] [-]

, 2017-12-05 22:24, pirms 7 gadiem
H.E.N.R.Y. rakstīja: Tāpēc, ka krievus visu laiku aizstāv?
nē. Tam ir daudz senāka vēsture.

     [+] [-]

, 2017-12-05 22:26, pirms 7 gadiem
zaipis rakstīja: hokeja sakarā prot daudz normālāk izteikties nekā volčara ar savu marasmu...
p.s. tādā politikā, kā šī krievu nepielaišana OS, tur gan šibers aizbrauc
hokeja sakarā ar maz ko sakarīgu no viņa var dzirdēt, šīberis viņam aizbraukušā stāvoklī ir gandrīz vienmēr - jau krietnus gadus atpakaļ tāpēc IGNORE viņam uzliku.

  +1 [+] [-]

, 2017-12-05 22:26, pirms 7 gadiem
svomalraH rakstīja: Es jautāju,gribu no eksperta to īsto vārdu dzirdēt. Tā teikt uzzināt gaismas nesēja vārdu.
:} :},tu jau par to krieviju aktiivi iestaajies ,tev jau pasam vajadzeetu ko izvirziit ,ne tikai taustiities :} :}
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +3 [+] [-]

, 2017-12-05 22:27, pirms 7 gadiem
svomalraH rakstīja: Tu tas ķirurgs
?! Kāds nafig ķirurgs? Es tev bildi aprakstiju no Ukrainas skatu punkta, kad viņi daudzus lēmumus dabū taisīt "ķirurģiski" un gana sāpīgi, jo viss ir salaists totālā tirsā, jo nekas tā īsti nav darīts visus šos 26 gadus pēc cccp sabrukuma, lai kaut ko uzlabotu un tieši Janukoviča laikā ir notikusi vislielākā valsts izlaupīšana! Kaut ko nočiept, kaut ko "uzmest", kaut ko "apčakarēt" - "normāla" savoka uzvedība, kas ir sastopama ne tikai Raškā, vai Ukrainā, bet arī vēl diemžēl pie mums! Un no tādām lietām vismaz valsts līmenī ukraiņi grib tikt vaļā! Viņu kanālos gana daudz infas ir šajā sakarā. "Hromadske" ir labs kanāls tieši šajā sakarā. Es jau laikam drīz ukrainiski labāk sapratīšu nekā krieviski!

  -1 [+] [-]

, 2017-12-05 22:27, pirms 7 gadiem
dobrecovs rakstīja: It kā no 140 miljoniem nevar atrast jaunus, labākus valstsvīrus. Pat skolnieki varētu labāk novadīt valsti, kā šobrīd dara Putina korupcijas čempioni.
Tēv kā tam čukčam sanāk. Kā nonāk pie jautājuma tā čuš.

  +2 [+] [-]

, 2017-12-05 22:27, pirms 7 gadiem
Abrags rakstīja: nē. Tam ir daudz senāka vēsture.
To pašu varu teikt par volka murgiem - tas viss ir ar senu vēsturi

     [+] [-]

, 2017-12-05 22:27, pirms 7 gadiem
Abrags rakstīja: hokeja sakarā ar maz ko sakarīgu no viņa var dzirdēt, šīberis viņam aizbraukušā stāvoklī ir gandrīz vienmēr - jau krietnus gadus atpakaļ tāpēc IGNORE viņam uzliku.
No Vilka gan daudz ko sakarīgu var dzirdēt, nesmīdini, pats viņa feilus regulāri labo.

     [+] [-]

, 2017-12-05 22:28, pirms 7 gadiem
a_burts_a_burts_100293474021870 rakstīja: Visa jega ir HOKEJĀ! OS Hokejs bez NHL, KHL un Krievijas izlases dalībām (vienalga kādā formātā un sastavā) bus ne vairāk ņemams vērā, kā tavs mīļotais ŠPENGLERĪTIS
Bez NHL tas ir parasts turnīrelis.

     [+] [-]

, 2017-12-05 22:29, pirms 7 gadiem
als rakstīja: ?! Kāds nafig ķirurgs? Es tev bildi aprakstiju no Ukrainas skatu punkta, kad viņi daudzus lēmumus dabū taisīt "ķirurģiski" un gana sāpīgi, jo viss ir salaists totālā tirsā, jo nekas tā īsti nav darīts visus šos 26 gadus pēc cccp sabrukuma, lai kaut ko uzlabotu un tieši Janukoviča laikā ir notikusi vislielākā valsts izlaupīšana! Kaut ko nočiept, kaut ko "uzmest", kaut ko "apčakarēt" - "normāla" savoka uzvedība, kas ir sastopama ne tikai Raškā, vai Ukrainā, bet arī vēl diemžēl pie mums! Un no tādām lietām vismaz valsts līmenī ukraiņi grib tikt vaļā! Viņu kanālos gana daudz infas ir šajā sakarā. "Hromadske" ir labs kanāls tieši šajā sakarā. Es jau laikam drīz ukrainiski labāk sapratīšu nekā krieviski!
Es to daudz īsāk noformulēju - bauda civilizāciju labumus.

     [+] [-]

, 2017-12-05 22:30, pirms 7 gadiem
biskaps rakstīja: To pašu varu teikt par volka murgiem - tas viss ir ar senu vēsturi
Vilks pat izpederēts no SC smirdina gaisu

  -1 [+] [-]

, 2017-12-05 22:32, pirms 7 gadiem
H.E.N.R.Y. rakstīja: Bez NHL tas ir parasts turnīrelis.
tas nu ir par skaļu teikts.
Apmēram PČ līmenis vien ir - un tas tomēr jau ir respektabls līmenis (neatkarīgi no tā, vai tur piedalās KHL spēlētāji, vai nepiedalās).

     [+] [-]

, 2017-12-05 22:32, pirms 7 gadiem
svomalraH rakstīja: Tēv kā tam čukčam sanāk. Kā nonāk pie jautājuma tā čuš.
Ak, tu, mīklās runātāj! īsts austrumu gudrais