Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:4, Did:0, useCase: 3

Viedoklis: Šķēpmetēju nedienas. Vērtē Lūsis, Kūla un Grīva

Jānis Pārums

Viedoklis: Šķēpmetēju nedienas. Vērtē Lūsis, Kūla un Grīva
Jānis Lūsis un Vadims Vasiļevskis
Foto: Romāns Kokšarovs, Sporta Avīze, f64

Latvijas sporta un šķēpmešanas leģendas Jānis Lūsis un Dainis Kūla, kā arī treneris Māris Grīva sarunā ar Sportacentrs.com mēģināja rast atbildi, kāpēc pēdējās trijās lielajās sacensībās (2011.gada pasaules čempionāts, 2012.gada Eiropas čempionāts un olimpiskās spēles) Latvijas šķēpmetēji cietuši fiasko, nepārvarot pat kvalifikāciju...

JĀNIS LŪSIS, 1968.gada olimpiskais čempions, 1972.gada olimpiskais vicečempions, 1964.gada olimpiskās bronzas ieguvējs, četrkārtējs Eiropas čempions (1962., 1966., 1969., 1971.): "Izskatās, ka šķēpmetēji nudien nav gatavojušies tā, kā tas ir nepieciešams olimpiskajām spēlēm. Jau Eiropas čempionāts parādīja, ka viņi nav līmenī, un acīmredzot nekādi secinājumi arī netika izdarīti. Tas pats variants atkārtojās olimpiādē, kur no pieciem Valentīnas Eidukas audzēkņiem neviens nevarēja iekļūt finālsacensībās. Turklāt finālā puiši nespēja tikt arī pagājušā gada pasaules čempionātā... Manuprāt, kaut kas nav kārtībā ar treniņu metodiku. Kas attiecas uz Zigismundu Sirmo, tad viņš vienkārši ir pārtrenēts un nevar vairs pamest. Droši vien viņš trenējas tāpat kā visi lielie, bet tik jaunam zēnam vēl par agru tādām slodzēm. Tādejādi parādījies liels tehniskais brāķis, pazudusi šķēpmetēja izjūta, nianses.

Psiholoģija? Kā tad viņi varēja agrāk mest? Domāju, ka psiholoģiskas vainas tur nav, tikai gatavošanās vaina. Par daudz satrenēti uz spēku, pazudis ātrums un šķēps nelido. Klāt neesmu bijis, bet kaut kas viennozīmīgi nav tā, kā vajag.

Eiduka, kas jau ir pensijas gados, netiek galā ar tik lielu daudzumu audzēkņu. Par pieci audzēkņi – tas jau ir par daudz augstākās meistarības līmenī. Turklāt katrs ir ar savu raksturu un ar individuālajām īpašībām. Katram jāpievērš īpaša vērība. Tik daudz audzēkņu vienai trenerei – tas nav labākais variants. Pie saviem treneriem šiem audzēkņiem tika nedalīta uzmanība, bet pie Eidukas kontrole [par katra audzēkņa paveikto treniņos] acīmredzot nav bijusi visai pilnīga. Valentīnai vajag mazāk sportistu, ko trenēt. Jā, Latvijā it kā nav daudz to treneru, bet tieši tāpēc jādomā, kā pacelt līmeni vismaz visiem tiem treneriem, kam ir labākie audzēkņi. Mūsu nav miljards, tik pāris miljoni (smejas), izvēle nav īpaši liela. Jādod iespēju jaunajiem treneriem, kam ir tāda vēlēšanās. Un jāpiepalīdz viņiem celt savu kvalifikāciju.

Vadims Vasiļevskis ir pārsteidzies. 30 gadu vecumā jau nav laiks beigt... Šie ir tikai labākie gadi, vēl vienu olimpisko ciklu viņš noteikti varēja startēt. Tā gan ir viņa personiskā darīšana. Jāizanalizē viss, jāskatās, kur bijušas kļūdas, neaizrauties vairāk ar spēka treniņu, bet piedomāt pie tehniskā izpildījuma un ātruma. Nav jau izslēgts, ka Vadims vēl pārdomās savu lēmumu."

DAINIS KŪLA, 1980.gada olimpiskais čempions šķēpmešanā, divkārtējs Universiādes čempions (1981., 1983.), 1983.gada pasaules čempionāta bronzas medaļnieks: "Domāju, ka pilnīgi viss nepieciešamais nav izdarīts no treneres [Valentīnas Eidukas] puses un tieši psiholoģiskajā ziņā. Fiziski viņi bija un ir spēcīgi, bet vaina ir tajā, ka ar viņiem nav strādāts psiholoģiski. No trenera ir daudz kas atkarīgs. Un, ja trīs vīri izgāžas Eiropas čempionātā un olimpiskajās spēlēs, tad kaut kāda vaina jāmeklē arī trenerē.

Negribu būt tas pareizais cilvēks, kas teiktu, kas jādara. Fiziski visi puiši ir ļoti spēcīgi, bet kaut kādās krīzes situācijās rodas tehniskas problēmas. Visos laikos ir pierādījies, ka, ja tu esi nedaudz vājāks, bet tehnika un galva ir kārtībā, tad fiziskais rezultātu īpaši neietekmē, bet, ja ar galvu ir problēmas, tad tas uzreiz visu pārvērš negatīvā nozīmē. Tur jāskatās dziļāk – kas ir darīts, kā ir gatavoti šķēpmetēji. Es varu novērtēt tikai virspusēji.

Vadima Vasiļevska lēmums beigt karjeru ir pieņemts stresa situācijā, emociju uzplūdā. Domāju, ka nekur viņš neaizies un turpinās mest. Tas vēl nav tas vecums, kad beigt sportot. Potenciāls viņam ir liels. Ja sezonā mesti 86 metri un kaut kas nav izdevies, tāpēc nav jāiet prom no sporta. Aiziet var jebkurā brīdī, bet atgriezties jebkurā brīdī, kad grib, gan nav iespējams. Lai izietu no aprites un pēc tam sekmīgi atgrieztos, jābūt augstas klases sportistam."

MĀRIS GRĪVA, olimpiskā čempiona Daiņa Kūlas un bijušā Latvijas rekordista Ērika Raga treneris:
Ir sarežģīti pateikt, kur ir problēma, jo ikviena atbilde ir gandrīz kā šāviens miglā. Vislabāk to droši vien varētu pateikt Valentīna Eiduka, kas ir iekšā tajos cilvēkos, kas startēja gan Eiropas čempionāta, gan olimpiādē. Sirmajam neveiksmes var norakstīt uz jaunību. Zinu, ka puiši godīgi trenējas, bet varbūt kaut kur par daudz, kaut kur par maz. Tas kokteilis, kurā ir spēks, tehnika, ātrums un atpūta starp vingrinājumiem, acīmredzot netiek īsti pareizi sajaukts. Būdams tolerants un cieņas pilns pret puišiem negribu pateikt kaut ko tādu, kas varbūt ir ne līdz galam pareizs. Var gadīties, ka tas, kas vienā gadā treniņos sportistam der un strādā, citā gadā vairs nederēs un rezultātu nebūs.

Par psiholoģiju es vienmēr jokoju, bet ne konkrēti puišu sakarā. Piemēram, ja mēs basketbolā spēlētu ar amerikāņiem vai es skrietu 100 metrus pret Boltu, un mēs būtu psiholoģiski spēcīgāki, mēs vienalga neuzvarētu, jo tur vajag visu pārējo. Mans labs draugs tenisists saka, ka ir 60 objektīvu iemeslu, kāpēc viņš zaudēja spēli... Protams, ja Valentīnas audzēkņi treniņos met tālu, bet sacensībās nevar, tad tur ir kaut kāds psiholoģiskais faktors. Tiesa, pārdegt lielajos startos viņiem būtu par vēlu, jo gan Vadims, gan Ainārs jau ir bijuši medaļās.

Arī pasaules šķēpmešanā ir krīze. Ja pirms 5 – 10 gadiem ar 85-86 metriem varēja netikt pat sešiniekā, tad tagad ar to pietiek uzvarai. Ēriks Rags bieži ar saviem 85 metriem palika septītais, astotais, jo bija vīri, kas lielās sacensībās regulāri meta 90 metrus. 2001.gadā pasaules čempionātā Edmontonā pat ar 90 metru tālu metienu soms Aki Parviainens nevarēja būt drošs, ka uzvarēs, jo pēc tam Jans Železnijs aizmeta 91 metru. Tas jau nav dopinga laikmets, bet gadsimtu mija, tas nozīmē, ka viņi ir tīri metuši, bet darījuši to savādāk. Tagad spēka rādītāji, piemēram, Andreasam Torkildsenam, ir milzīgi, bet rezultāti krītas, jo laikam zūd muskuļi elastība.

Kas attiecas uz Vadima lēmumu – ir grūti tādā vecumā aiziet prom. Es pat teiktu – 30 gados pamest šķēpmešanu ir nereāli. Dodu tikai 10%, ka viņš aizies pavisam. Ja viņš pamēģinās uzmest un šķēps lidos, viņš gribēs uzvarēt. Prom mēģinājuši iet daudzi pasaules klases sportisti, bet tā pa īstam lielākajai daļai tas nav izdevies. Arī Ēriks Rags teorētiski ir aizgājis, taču kaut ko vēl nedaudz turpina – nevar tā vienkārši nolikt šķēpu, lai tas sarūsē...

 +12 [+] [-]

, 2012-09-04 16:44, pirms 12 gadiem
Vadimam vajag vienkārši otra stadiona galā nolikt reklāmas baneri Paus consult, vai Creditreform un Žeļeznijs par savu rekordu var iet stāstīt pansionātā peņšiem
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2012-09-04 17:04, pirms 12 gadiem
dale rakstīja: Olimpiaadee jau nedriikst buut reklaamas baneriem
nu tur lidzjuteji ar mega palagu var vicināties tad, kaut ko tak var izdomāt

  +4 [+] [-]

, 2012-09-04 17:15, pirms 12 gadiem
Ziniet pareizi jau visu saka!
Vienmēr treneri nespēj pateikt to ka ir kļūdijušies treniņu metodikā!
Tas sportists taču pie visa ir vainīgs,neviens cits!
ES PILNĪGI piekrītu pie metodikas jo 3 gadus nevar nemest!!
Viņi ta4u nebrauc gadā uz vieniem starptautiskiem mačiem- tad var kājas drebēt,bet viņiem tādi ļoti daudz..
Tā kā trenerei arī ir jānak klajā un jādomā ko darīt,nevis naivi cerēt un nomelnot sportistus!
Turaties veči!
Tāds ir sports!

  +6 [+] [-]

, 2012-09-04 17:19, pirms 12 gadiem
Tik labs raksts! Bez atbalsta jebkādā situācijā arī nekur....

  +1 [+] [-]

, 2012-09-04 19:30, pirms 12 gadiem
Ja tie visi džeki(Vadims ,Ainārs un Zigis) nomainīs vidi(ieskaitot treneri) kuru ir radījusi visvarenā pensionāre ,tad nākamajā olimpiādē mums ir garantētas vismaz divas medaļas.Viņa tak ir piekususi ,jo pat solījumu atnākt kājām no Londonas izpildīt nevar
Un palasiet intervijas.Man ,kā plikpaurim pat mati sāk celties izlasot ,ka nu tik lielā specokiene ķersies klāt tiem jaunajiem ,Sirmajam un Mūzei.

  +2 [+] [-]

, 2012-09-04 20:28, pirms 12 gadiem
Manuprāt, jāuzaicina trenere un viņas audzēkņi, kuri viņas vadībā ir sasnieguši gan olimpiskās medaļas, gan pasaules rekords junioriem.
Kādēļ speciālisti, to starpā cienījamais Lūsis, nepastāsta par savu īpašo
interesi par jauno talantu Sirmo?
Vai tas pieļaujams, ka bez trenera ziņas notiek jaunas tehnikas mācīšana.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs: FATBOY

  -3 [+] [-]

, 2012-09-04 22:34, pirms 12 gadiem
Domāju, ka kungi ir ļoti cienījami, bet, izņemot M.Grīvu, tomēr ir ļoti tālu no mūsdienu šķēpmešanas. Arī tehnikas ziņā, jo abi pirmie runātāji nekad savā dzīvē nav metuši jaunās konstrukcijas šķēpu augsta līmeņa sacīkstēs. Tātad spriedumi par mešanas tehniku ir amatieru līmenī un tā arī to uzskatīsim. gods un slava viņiem par viņu sasniegumiem sportā, bet cerams, ka neviens no šiem kungiem nevēlēsies sākt trenēt kādu no augstāk minētajiem sportistiem. Cik var noprast no aizkulišu pļāpām tādi mēģinājumi šogad ir bijusi un lai paši, kas sevi atpazīst, iet nokaunās un palūdz Eidukas kundzei lielu atvainošanos par "saķakarētu" sezonu un pats sportists nāks pie prāta un izdarīs pareizus secinajumus.
Neapšaubāmi ir problēma ar sportistu psiholoģisko sagatavotību. BET, vai tikai trenerei ir jāuzņemas visa vaina, jo par augsta līmeņa atlētu gatavošanos PČ, OS mūsu valstī atbild Latvijas Olimpiskā vienība, kura mērķtiecīgi tiek finansēta no valsts budžeta, IESKAITOT SPORTISTU MEDICĪNISKO APRŪPI, arī psihologa pakalpojumus. Varbūt, ka šeit ir vaina un ir jāmaina šī apkalpojošā struktūrvienība vai tās darbības principi - pilnīgs monopols, jo sportisti citus dakterus izvēlēties nevar (vai tas nav ieteicams).
Augsta līmeņa sportista (olimpiskā medaļnieka) sagatavošana nav VIENA TRENERA uzdevums un varēšana, bet lielas komandas darbs. Tātad vainīga ir visa komanda, ieskaitot dakterus, funkcionārus u.c.

p.s.
Starp citu, arī Torkildsens OS palika bez medaļas!!!
Viņa sagatavošanā ir ieguldīta daudzreiz lielāka nauda un komandas darbs.

     [+] [-]

, 2012-09-04 22:46, pirms 12 gadiem
KaputHitler rakstīja: Ziniet pareizi jau visu saka!
Vienmēr treneri nespēj pateikt to ka ir kļūdijušies treniņu metodikā!
Tas sportists taču pie visa ir vainīgs,neviens cits!
ES PILNĪGI piekrītu pie metodikas jo 3 gadus nevar nemest!!
Viņi ta4u nebrauc gadā uz vieniem starptautiskiem mačiem- tad var kājas drebēt,bet viņiem tādi ļoti daudz..
Tā kā trenerei arī ir jānak klajā un jādomā ko darīt,nevis naivi cerēt un nomelnot sportistus!
Turaties veči!
Tāds ir sports!
Kur tad bija tā nomelnošana?
Par Sirmo un viņam nepieciešamajām treniņu metodikām nezinu, bet ne jau tagad visi sarunājuši un stāsta, ka treniņos baigi metuši. Piemēram, Kovals un tie, kuri viņu redzējuši - baigā jēga viņiem būtu melot.

  +3 [+] [-]

, 2012-09-04 23:44, pirms 12 gadiem
Vasiļevskim ir jāpaliek ! Tādu vieglatlētu , kam ir rezultāti visaugstākajā līmenī (metieni virs 90m) , mums vairāk nav . Pārējie LV vieglatlēti , pat uzrādot rezultātu PR robežās , var netikt medaļās .
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2012-09-05 09:27, pirms 12 gadiem
M9 rakstīja: Kur tad bija tā nomelnošana?
Par Sirmo un viņam nepieciešamajām treniņu metodikām nezinu, bet ne jau tagad visi sarunājuši un stāsta, ka treniņos baigi metuši. Piemēram, Kovals un tie, kuri viņu redzējuši - baigā jēga viņiem būtu melot.
Treneres Eidukas teiktajā!
Ja viņš ir metis,tad arī viņš metīs!
Bet ja divus gadus braukā pa sacensībām un vairs nevar pamest jēdzīgi,tad kaut kas nav ar metodiku,jo trenere tikai atrunājas ar to kad psiholoģija nestrādā!
Kāda psiholoģija ar tādu bagāžu kabatā,nevar aizmest 10metrus tuvāk,dēļ psiholoģijas!!
Tad jau es arī ienāku stadionā un man nevajag treneties man ir speciga psiholoģija un es ar psiholoģiju metīšu 98metrus
Tikai darbs un treninu metodika nosaka 90% rezultātu!
Jā saprotams notrīc roka vienos mačos otros,bet ne jau 20 mačus pēc kartas met knapi virs 80 metriem!!

     [+] [-]

, 2012-09-05 09:46, pirms 12 gadiem
KaputHitler rakstīja: Treneres Eidukas teiktajā!
Ja viņš ir metis,tad arī viņš metīs!
Bet ja divus gadus braukā pa sacensībām un vairs nevar pamest jēdzīgi,tad kaut kas nav ar metodiku,jo trenere tikai atrunājas ar to kad psiholoģija nestrādā!
Kāda psiholoģija ar tādu bagāžu kabatā,nevar aizmest 10metrus tuvāk,dēļ psiholoģijas!!
Tad jau es arī ienāku stadionā un man nevajag treneties man ir speciga psiholoģija un es ar psiholoģiju metīšu 98metrus
Tikai darbs un treninu metodika nosaka 90% rezultātu!
Jā saprotams notrīc roka vienos mačos otros,bet ne jau 20 mačus pēc kartas met knapi virs 80 metriem!!
Kādēļ šogad Sirmajam pēc 84m Tallinā vairs nebija neviens metiens pāri 80m? Treneris un audzēknis ir viens vesels,uzticībā,paļāvībā metodikai un tehnikā! Tikai tad var sasniegt augstus rezultātus un progresēt!

     [+] [-]

, 2012-09-05 10:06, pirms 12 gadiem
Interesants raksts.Ja par sportistiem,tad J.Lūsis izcēlās ar lielām treniņslodžu tonnām,kas nederēja M.Grīvam un bija labs daudzcīņnieks.
100m-11,1,tālums-7m utt.D.Kūla izcēlās ar auguma parametriem,labu ritma sajūtu,reizē piedalījās daudzcīņas mačos,augstumā lēca vismaz 2,06m.Junioru vecumā krietni labāki rezultāti Dainim,jo Jānis nopietni sāka trenēties tikai uzsākot studijas.Domāju,ka pārmetumi Eidukas kundzei ir nevietā,jo rezultāti iepriekšējās olimpiādēs ir,tad ar spēka,ātruma,tehnikas treniņiem viss bija štokos.Sirmais pārtrenēts?Cik sapratu,tad ar šķēpu trenējas ļoti īsu laiku(4 gadi)un kā ātraudzis 18g Latvijā un Pasaulē labākais.Bet tas jau nenozīmē,ka tagad ar katru gadu būs progress,kas to var pateikt,iespējams Sirmā potenciāls jau izšauts.Dzīve rādīs un tagad Itālijā sasniegtais 79,41 liecina,ka atgriežas savā līmenī.Vadimam traucē pēdas trauma,kas liedz treniņos mest no pilna ieskrējiena,domāju,ka no vietas ar 5-7 krustsoļiem viņš mierīgi aizmestu vismaz 85m.Visi trīs pārmaiņu pēc varētu piedalīties 10-cīņas mačos,man interesē rezultāti 100m,t/l,lodē,a/l,110m/b,diska mešanā un 1500m(kā ar izturību),jo gan J.Lūsis,D.Kūla un M.Grīva bija labi Latvijas mēroga daudzcīņnieki.
Dzirdēts par A.Kovala treniņu metieniem pie 90m,,mačos ar stabilitāti nekad nav izcēlies un arī Pekinā 6.metienā viens metiens pāri 86m,bet vēl 3m līdz treniņos iespētajam.Tagad VV un AK ir pāri 30g,ātruma īpašības ies lejup,jādomā vien par tehnisku metienu un lai nav traumas.Lai 3 vīriem un 3 zeltenēm rezultāti kāpj Eiropas līmenī un nevis sētas mačos,bet Zelta līgā.

     [+] [-]

, 2012-09-05 10:37, pirms 12 gadiem
sasperjods rakstīja: Vēl viena lieta - Šķēpmetēju klubs man šķiet ir nedaudz apsīcis (iemidzis paŗ 2004 un 2008 medaļām) un vairs tik sparīgi nedod savu pienesumu.
Viss jau notiek, bet ar tādu inerci vairāk.
Vai tā nav?
Es domāju,ka viss notiek,tikai tiešām izbrīna V.Eidukas pārslodze trenējot V Vasiļevski A Kovalu Z Sirmo s Ozoliņi Kovalu L Mūzi A Brūnu u.c.M.Palameiku trenē tēvs.Ventspilnieku krustsoļu autors M.Grīva klusē pēc Ē.Raga aiziešanas amatieru-veterānu rindās.Nevar noliegt Vaivada nopelnus Murjāņos.Bet tas arī viss.Par labu treneri nekļūs jebkurš 80metrinieks vai 60metriniece,tur arī jābūt talantam,lai mācētu norādīt uz kļūdām un izcili saplānot treniņprocesu,Latvijā pagaidām tie ir augstāk minētie treneri un nav ko vainot V.Eiduku,ka viņa savāc visus labākos,vienkārši nav izvēle sportistiem.
Par medaļu pienesumu OS,EČ un PČ.Sasperjod,nāk jau jaunie Štrobinders,Brūns(šogad gaidīju A normatīva izpildi),Išējevs,bet tikai viņos LOK jāiegulda Nauda,lai būtu progress.Jāatbalsta Vadims Ainārs Zigis Ansis Rolands Intars Šķēpmešana Latvijā ir tās vizītkarte un cerams,ka būs vīri,kas tālu met Eiropas mēroga mačos,nevis tikai Baltijā.

  +1 [+] [-]

, 2012-09-05 14:34, pirms 12 gadiem
KaputHitler rakstīja: Treneres Eidukas teiktajā!
Ja viņš ir metis,tad arī viņš metīs!
Bet ja divus gadus braukā pa sacensībām un vairs nevar pamest jēdzīgi,tad kaut kas nav ar metodiku,jo trenere tikai atrunājas ar to kad psiholoģija nestrādā!
Kāda psiholoģija ar tādu bagāžu kabatā,nevar aizmest 10metrus tuvāk,dēļ psiholoģijas!!
Tad jau es arī ienāku stadionā un man nevajag treneties man ir speciga psiholoģija un es ar psiholoģiju metīšu 98metrus
Tikai darbs un treninu metodika nosaka 90% rezultātu!
Jā saprotams notrīc roka vienos mačos otros,bet ne jau 20 mačus pēc kartas met knapi virs 80 metriem!!
Par to, ka Sirmajam kāds mēģinājis grozīt galvu, ka viņa, iespējams, viņam kopā ar pieredzējušajiem iedevusi par daudz atlaižu? Par ko vēl? Kur tur nomelnošana?
Pa Vadimu jau bija runas, ka viņš, iespējams, fiziski uz olimpiādi vairs nav bijis tik gatavs. Bet ja sezonas laikā komercmačos var aizmest normālu rezultātu, bet olimpiādē ap 70, gribi teikt, ka viņam forma pēkšņi izgaisa?!
Ja arī Palameiks pasaka, ka redzējis Kovalu Londonā labi metam, bet sacensībās nav, gribi teikt, ka arī fiziskais pazuda?
Paši runā par lāstiem un sazin ko, ja sadomājas, arī tad var ieiet sektorā un pilnībā aizmirst par tehniskām niansēm.

  +1 [+] [-]

, 2012-09-05 14:35, pirms 12 gadiem
sasperjods rakstīja: Vēl viena lieta - Šķēpmetēju klubs man šķiet ir nedaudz apsīcis (iemidzis paŗ 2004 un 2008 medaļām) un vairs tik sparīgi nedod savu pienesumu.
Viss jau notiek, bet ar tādu inerci vairāk.
Vai tā nav?
Es domāju, ka nē, darbs taču notiek, konkurence ir, jaunie ir, rezultāti ir bijuši, uz olimpiādi aizbrauca seši mūsējie, utt.

     [+] [-]

, 2012-09-05 16:04, pirms 12 gadiem
M9 rakstīja: Par to, ka Sirmajam kāds mēģinājis grozīt galvu, ka viņa, iespējams, viņam kopā ar pieredzējušajiem iedevusi par daudz atlaižu? Par ko vēl? Kur tur nomelnošana?
Pa Vadimu jau bija runas, ka viņš, iespējams, fiziski uz olimpiādi vairs nav bijis tik gatavs. Bet ja sezonas laikā komercmačos var aizmest normālu rezultātu, bet olimpiādē ap 70, gribi teikt, ka viņam forma pēkšņi izgaisa?!
Ja arī Palameiks pasaka, ka redzējis Kovalu Londonā labi metam, bet sacensībās nav, gribi teikt, ka arī fiziskais pazuda?
Paši runā par lāstiem un sazin ko, ja sadomājas, arī tad var ieiet sektorā un pilnībā aizmirst par tehniskām niansēm.
Par jauno jā var piekrist,kad galvu sagrozija,bet tu biji klāt un redzēji ka kāds vinam kaut ko māca!??

Vadims Vasiļevskis
2010.Eiropas čempionāts. Barselona, Spānija 2010. gada 30. jūlijs 23. vieta 67,56 m
2011. gada 1. septembris, Pasaules čempionāts Tegu, Dienvidkoreja 25. vieta 75,23 m
2012 gada 27. jūnijs Eiropas čempionāts Helsinki, Somija— Nav rezultāta.
Olimpiskās spēles Londona, 38. vieta 72,81 m
Sezonas rezultāti labākie!
2011. 88,22 m Tartu, Igaunija 2011. gada 28. maijs.
2009 23. maijs. 90,71 m Valmiera, Latvija.
Es neskaitiju tos 84 un 80,bet kārtīgus metienus!!
Kapēc tie ir uzstādīti sezonas sākumā??
Tā nav treniņu metodika..??
Tev laikam baigi grūti kaut ko saprast.
Trenerīte tikai saka ka viss ir labi visi svīsts un es daru pareizi,bet citi man gan nedara pareizi, Sirmo moka un veciem bukiem ar galvu nav kārtībā!
Tāpēc met 15 metrus tuvāk!

  +1 [+] [-]

, 2012-09-05 17:16, pirms 12 gadiem
dzintra rakstīja: Kādēļ šogad Sirmajam pēc 84m Tallinā vairs nebija neviens metiens pāri 80m? Treneris un audzēknis ir viens vesels,uzticībā,paļāvībā metodikai un tehnikā! Tikai tad var sasniegt augstus rezultātus un progresēt!
Tu gribi pateikt, ka supertrenere ir spējīga sagatavot Sirmo tikai uz vienu metienu???Sanāk, ka par visiem pārējiem metieniem ,70 metru robežās ir atbildīgi mistiski trenētāji!!!Akla uzticība trenerei ir šo puisi un pārējos novedusi pie sasistās siles.
Ja gribi redzēt patiesos iemeslus(vaina ir trenerī vai audzēkņos),palūdz Mūzei palikt pie supertreneres kādu gadiņu.Un viss Murjāņu Vaivada darbs būs vējā!!!Priekšā ir pasaules čempionāts Maskavā.Un kāds ir nolēmis iet uz visu banku!!!Bet sportisti???Tie pēc visa būs neintresanti,kā jau tas ir noticis ar daudziem perspektīviem un daudzsološiem jaunajiem sportistiem.

     [+] [-]

, 2012-09-05 17:59, pirms 12 gadiem
Esmu lielāka optimiste, nekā jūs . Metīs Sirmais un metīs Muze un vēl metīs daudzi jaunie, ko palīdzējis atrast LŠK un daudzie treneri, kas strādā nevis pļāpā tukšu. Dzīve turpinās un būs kļūdas, no kuriem neviens nav pasargāts, bet godprātībai jābūt sportā - godīga spēle.

     [+] [-]

, 2012-09-05 22:45, pirms 12 gadiem
KaputHitler rakstīja: Par jauno jā var piekrist,kad galvu sagrozija,bet tu biji klāt un redzēji ka kāds vinam kaut ko māca!??

Vadims Vasiļevskis
2010.Eiropas čempionāts. Barselona, Spānija 2010. gada 30. jūlijs 23. vieta 67,56 m
2011. gada 1. septembris, Pasaules čempionāts Tegu, Dienvidkoreja 25. vieta 75,23 m
2012 gada 27. jūnijs Eiropas čempionāts Helsinki, Somija— Nav rezultāta.
Olimpiskās spēles Londona, 38. vieta 72,81 m
Sezonas rezultāti labākie!
2011. 88,22 m Tartu, Igaunija 2011. gada 28. maijs.
2009 23. maijs. 90,71 m Valmiera, Latvija.
Es neskaitiju tos 84 un 80,bet kārtīgus metienus!!
Kapēc tie ir uzstādīti sezonas sākumā??
Tā nav treniņu metodika..??
Tev laikam baigi grūti kaut ko saprast.
Trenerīte tikai saka ka viss ir labi visi svīsts un es daru pareizi,bet citi man gan nedara pareizi, Sirmo moka un veciem bukiem ar galvu nav kārtībā!
Tāpēc met 15 metrus tuvāk!
Ir vēlme mācīt man kaut ko saprast, bet par nomelnošanu tā arī konkrēti netika atbildēts.
Ja jau par jauno piekrīti, tad kāpēc tāds jautājums? Man klāt nebija jābūt, par sagrozīšanu citi apgalvo, ne es.
Neborē, ka Vadimam līdzšinējā karjerā bijuši tikai divi kārtīgi metieni... 2007.gada tālākais metiens - 90,73m 22.jūlijā, 2008.gada - 86,65m 14.septembrī, es arī varu vilkt ārā sev izdevīgu statistiku.
Tas nemaina to - "vecie buki" paši saka, ka nav kārtībā. Ja Kovals tiešām jutās kaut kam nobriedis, viss lidoja, viss notika, tad neredzu iemeslu viņam neticēt.
Starp citu, Eiduka neteica, ka visu darījusi pareizi, nevajag sagrozīt.

     [+] [-]

, 2012-09-07 17:35, pirms 12 gadiem
Varbūt kāds žurnālists varētu pajautāt Lūsim senioram un junioram, kā viņiem izdevās sačakarēt Zigi ar savām konsultācijām un padomiem, trenerei nezinot. Par morālo aspektu nemaz nerunājot.

     [+] [-]

, 2012-09-11 16:39, pirms 12 gadiem
shots rakstīja: Varbūt kāds žurnālists varētu pajautāt Lūsim senioram un junioram, kā viņiem izdevās sačakarēt Zigi ar savām konsultācijām un padomiem, trenerei nezinot. Par morālo aspektu nemaz nerunājot.
Varbūt tomēr pārlasīsi Eidukas intervijas ,kurās viņa atzinās, ka taupot Vasiļevski tika strādāts tikai ar štangām.Lidz ar to pārējie redzot ka nevajadzēs ne skriet ,ne lekt piekrita šai sliņķu treniņa metodei ,kā rezultātā radās spēka pārmērība.Un Lūsis pareizi pateica,ka cilājot svarus ir zudis asums un ātrums. Vienreiz par visām reizēm vajadzētu savest Eiduku ar tiem padomdevējiem lai ,viņa atklāti pasaka kad ,kur un kā SIrmais ir saņēmis konsultācijas no tiem ,kas metis šķēpu 50 gadus atpakaļ!

  +1 [+] [-]

, 2012-09-11 22:56, pirms 12 gadiem
Tas tiešām ir sāpīgs jautājums,ka mūsu sportistiem nav paveicies,taču vēl sāpīgāk man ir lasīt rindas,kurās mūsu cienījamā trenere Valentīna Eiduka ir vainota visās neveiksmēs....bet tas jau mums latviešiem ir raksturīgi otram "iekost" Piekrītu,ka Zigis varbūt par daudz ir sakačāts ar smagumiem,bet viņam vēl viss ir priekšā,bet nekādā ziņā neatbalstu mūsu labākā šķēpmetēja Vasiļevska domu par aiziešanu no lielā sporta. Esmu optimists un ļoti ceru,ka viss vēl būs labi un mēs latvieši atkal leposimies ar saviem šķēpmetējiem!