Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:16, Did:0, useCase: 3

Jurkāns: "Lielais sports ir arī valsts prestižs!"

Andrejs Siliņš

Jurkāns: "Lielais sports ir arī valsts prestižs!"
"Sporta studijas" viesi
Foto: LTV Sports

Otrdien ”Sporta studijā” LTV7 tika runāts par Rīgas ”Dinamo” hokeja komandas sasniegto KHL čempionātā un Gagarina kausa izcīņā. Par mūsu hokeja fenomenu un to, ko tas dod visai tautai. Ne visi studijas viesi šoreiz bija tieši saistīti ar hokeju – spēkavīrs Raimonds Bergmanis, ekspolitiķis Jānis Jurkāns, dinamiešus pārstāvēja viens no komandas treneriem Artis Ābols.

Rīgas ”Dinamo” komandas sniegumu KHL un Gagarina kausa izcīņā kluba vadība jau novērtējusi kā teicamu. Kaut valstī tagad grūti laiki, ”Dinamo” daudziem tagad devis cerību stariņu, ka arī ar salīdzinoši maziem resursiem var daudz paveikt. Jānis Jurkāns :”Katrs grib būt lepns par kaut ko. Ja nevari būt lepns par valsi kopumā, tad esi lepns par hokeja komandu. Visiem jaunajiem zēniem, kas trenējas hokejā, nu ir ļoti liels stimuls atdarināt mūsu labākos spēlētājus, šajos drūmajos laikos tie ir labi svētki.”

Raimonds Bergmanis atzīmēja, ka pēdējos desmit gados hokeja līdzjušanas ziņā viņš bijis kā izdzisis vulkāns, bet pēdējās spēles laikā viņš atkal pa īstam sācis fanot, turklāt kopā ar visu ģimeni. Tādas atgūtas izjūtas noteikti ir dauziem.

Artis Ābols atzina, ka pēc pēdējās spēles visiem bijušas lieliskas emocijas, arī komandai. Tās bijušas vienas no patīkamākajām emocijām, kādas līdz šim dzīvē bijušas. ”Pēc šādām uzvarām lielāko uzslavu ir pelnījuši spēlētāji. Lai cik gudri būtu treneri un lai cik pareizu taktiku būtu izvēlējušies, to vēl jārealizē dzīvē.” Šajās spēlēs visu personiskās intereses tika pakļautas komandai. Visa sērija pierādīja, ka puiši spēlēja pašaizliedzīgi un krietni uzlabojusies aizsardzība.

Savulaik Latvijā pirms ”Dinamo” projekta bija daudz skeptiķu, kuri neticēja iespējamiem panākumiem. J.Jurkāns gan teica, ka ”Dinamo” projektu virzījuši ļoti nopietni cilvēki un viņam tik lielas šaubas nav bijušas. ”Ļoti daudzi jau šaubījās arī par komandas nosaukumu, bet pašlaik jau par to vairs neviens nerunā, tas tomēr ir brends, gluži kā Balderis vai Raimonds Pauls . Ja vēl būtu attiecīgs valsts atbalsts, tas vēl varētu regulēt arī citus sporta veidus, kas būtībā ir panīkuši. Kā volejbols, lai gan mums savulaik bija lieliska komanda ”Radiotehniķis”, līdzīgi arī futbolā. Dievs dod, lai Latvijā būtu vairāk turīgu un uzņēmīgu cilvēku, kuri saprastu, ka būt vai nebūt ir atkarīgs no ieguldījuma veselībā un sports ir vajadzīgs.”

Visi atzina lielisko atmosfēru komandas spēļu laikā savā arēnā. Tā bija jau pagājušogad, it īpaši izslēgšanas spēlē pret maskaviešiem. Artis Ābols :”Kad Teterovskis diriģēja tribīnes, tā vairs nebija kaut kāda himnas dūdošana. Uz spēlētāju soliņa bija tāds stereo efekts un uzreiz jutām , ka visa halle dzied, nevis kāds atsevišķs fans. Tas ir objektīvi, ka mums ir labākie līdzjutēji. Jā, Habarovskā arī vienmēr ir pilna halle, bet tur vairāk ir tāds balagāns un vienkāršs troksnis. Krievijā skatītāji vienkārši vairāk sēž un skatās- ko nu piedāvās, ir vairāk skeptiski.”

Atzinīgi ”Dinamo” sniegumu un atmosfēru arēnā novērtējusi arī krievu prese un šo divu gadu laikā parastā krievu līdzjutēju attieksme pret Latvijas komandu ir krietni mainījusies uz labo pusi. Jurkāns vēl piebilda, ka krievu komentētāji jau parasti nenonicina Latvijas sportistus, tā ir ne tikai hokejā , bet arī citos sporta veidos ar mūsu sportistu piedalīšanos. Pat tādās spēlēs, kad mūsējie tiekas ar Krievijas pārstāvjiem. ”Kopumā viņi izturas ar lielu cieņu pret Latvijas sportistiem. Lielā politika sportā nav iekšā, attieksme ir pozitīva.” Hokejs Krievijā ir ļoti populārs un mūsu komandas vārds izskan dažādos līmeņos, cilvēki gūst lielāku respektu un cieņu pret šeit notiekošo. ”Sports ir pat labāks par diplomātiju lai celtu valsts prestižu. Neviena vēstniecība nevar izdarīt to, ko tagad paveica ”Dinamo” vai arī sudraba medaļas olimpiskajās spēlēs, tas izskanēja par pasauli. Sports ir arī diplomātija,” – piebilda J.Jurkāns.

Skatītāji vaicāja, vai Artis Ābols esot visu laiku tandēmā ar Jūliusu Šupleru?

”Piesaistīti jau mēs viens otram neesam, tas jau vairāk jautājums vadībai, kā viņi redz turpmāko.” Artis atbildēja arī uz jautājumu par laukuma izmēriem – vai turpmāk tos nesamazinās līdz NHL standartam? Treneris domā, ka vairums mūsu spēlētāju nebūtu pretim, tam labi atbilst mūsu spēles stils. Pārorientēties dažās dienās gan uz to nevarot. Daudzi vēlējās zināt arī ko vairāk par Masaļska veselību un to, vai Muštukovs var vajadzības gadījumā aizstāt Pruseku. Ābols teica, ka izslēgšanas spēlēs par spēlētāju veselību nerunā un nekomentē, kaut ko var pateikt tikai tad, ja absolūti skaidrs, ka spēlētājs nevarēs spēlēt. ”Mums jau šī izslēgšanas kārta sākās faktiski no decembra, kad bija jātiek play-off un jaunos vairs nevarējām iespēlēt. Vārtsargam ir tāds nepatīkams arods, tāpat Masaļskis ilgi gaidīja, kamēr sāka spēlēt kā pirmais vārtsargs izlasē.”

Raidījumā tika runāts arī par to, kam tad īsti būtu jāatbalsta ”Dinamo” – sponsoriem vai arī valstij? J.Jurkāns :”Lielais sports jau ir valsts prestižs. Mēs noziedzīgi maz kā valsts darām bērnu un jaunatnes sporta attīstībā. Ja mēs šīs lietas nesakārtosim, ”Dinamo” būs tāda aizejoša parādība. Valstij vajadzētu stingri domāt, kā atbalstīt sportu. Katrā valstī ir kaut kādas tradīcijas sportā, visu jau nevar atbalstīt, bet galvenos veidus vajag. Sports un māksla ļoti labi var celt valsts prestižu. Valstij iedot teiksim piecus miljonus latu nav nekas.”

R.Bergmanis bija vienisprātis, ka valsts pārāk maz atbalsta bērnu un jaunatnes sportu, visiem mūsu kaimiņiem šajā ziņā ir labāk. Nav jābūt pat labi situētiem vecākiem, lai Somijā vai Zviedrijā trenētos hokejā. ”Ekonomiskā situācija ir tāda, ka mums vairums nevar atļauties savus bērnus vest uz sporta sekcijām.” Ā.Ābols teica, ka īstas jaunatnes sporta sistēmas mums valstī nav un tas neattiecas tikai uz hokeju. Pašlaik virsotne dažos veidos ir laba, bet jādomā arī par priekšdienām.

Informāciju sagatavoja
LTV Sports

Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2010-03-17 12:12, pirms 15 gadiem
Tie uzņēmumi, kas atbalsta lielos klubus - Dinamo, VEF, Ventspils, TTT, Cēsis u.c. - tiem šīs nodokļu atlaides nevajag dot.

Tam gan nepiekrītu. Tad jau sanāk - izformējam šos klubus lai jaunajiem nav piemēru kam līdzināties? Ir tak NHL, NBA!!

Vispār vadošajiem sportistiem naudu nevajag! Lai rukā par savu naudu!!!

     [+] [-]

, 2010-03-17 12:13, pirms 15 gadiem
Jurkāns: "Lielais sports ir arī valsts prestižs!"
Visā pasaulē to saprot,tik Latvija visiem liekas,kā tā ir pašsaprotama padarīšana,kur valstij nav jāpiedalās...

  +1 [+] [-]

, 2010-03-17 12:17, pirms 15 gadiem
VilnisJ rakstīja: Tie uzņēmumi, kas atbalsta lielos klubus - Dinamo, VEF, Ventspils, TTT, Cēsis u.c. - tiem šīs nodokļu atlaides nevajag dot.

Tam gan nepiekrītu. Tad jau sanāk - izformējam šos klubus lai jaunajiem nav piemēru kam līdzināties? Ir tak NHL, NBA!!

Vispār vadošajiem sportistiem naudu nevajag! Lai rukā par savu naudu!!!
lielie klubi var sponsorus paši piesaistīt, jo sponsoriem tas ir izdevīgi (piemēram, Aldaris viennozīmīgi ir ieguvējs līgumā ar Dinamo).

  +1 [+] [-]

, 2010-03-17 12:18, pirms 15 gadiem
Skudrinieks rakstīja: Domāju tā - pirmkārt valstij jāatbalsta bērnu, jauniešu sports. Bet ne ar savu naudu, bet tieši dodot atlaides uzņēmumiem, kas sponsorē bērnu aktivitātes.
Ja atbalsta bērnu sporta klubus jebkurā sporta veidā, tad jābūt (kā agrāk) 85% nodokļu atlaidēm.

Tie uzņēmumi, kas atbalsta lielos klubus - Dinamo, VEF, Ventspils, TTT, Cēsis u.c. - tiem šīs nodokļu atlaides nevajag dot. Lai tieši vairāk pievēršas tai piramīdas apakšai, nevis tikai spicei.

Ja kāda partija šo izbīdīs cauri, dabūs ļoti daudz vēlētāju balsu, jo bērni praktiski ir ļoti daudzās ģimenēs, un daudzi vēlas nodarboties ar sportu, bet ne visiem ir tā iespēja - pat ja var samaksāt 20-30 latus mēnesī, izrādās, ka nav trenera, nav telpu utt...

Lai tieši uzņēmumi ir ieinteresēti sponsorēt bērnus - bet profesionālos klubus - nu ja ļoti grib, tad tikai.
Reizēm tu mēdz pateikt arī kaut ko sakarīgu

  +5 [+] [-]

, 2010-03-17 12:18, pirms 15 gadiem
Atklāti sakot Jurkāns vakar tīri sakarīgi runāja.Pat bija neliels pārsteigums!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +2 [+] [-]

, 2010-03-17 12:42, pirms 15 gadiem
Kā tejca Repše: sports ir hobijs.bet kā zināms hobijus valst neatbalsta ar savu naudu!! Lūk tāda politika ir Jaunajam lajkam!!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2010-03-17 13:13, pirms 15 gadiem
Vidziņš rakstīja: Atklāti sakot Jurkāns vakar tīri sakarīgi runāja.Pat bija neliels pārsteigums!
JURKĀNS ir viens no tiem ,kam nav jākaunas par saviem iteikumiem daudzu gadu garumā.Diemžēl lielie shēmotāji viņu pilnībā izslēdza no varas un ietekmes,bet tagad paši pūš krievu stabulē un jūtās eleganti.

  -1 [+] [-]

, 2010-03-17 13:17, pirms 15 gadiem
Nākotnē visi LatvIJAS atlēti būs tādi kā REPŠE,DAMBROVSKIS,JAUNUPS,KARIŅŠ

  +1 [+] [-]

, 2010-03-17 13:20, pirms 15 gadiem
Pilnīgs sviests. Mums jau iepriekš ir bijuši vairāki piemēri kā skaisti izsaimniekot valsts un pašvaldību naudu, lai it kā celtu prestižu. (varu kaut vai atgādināt pāris - tas pats ASK, Parīzes - Dakāras ralija komandai utt.). Nevienai proesionālajai komandai vai klubam no valsts vai pašvaldības uzņēmumiem nauda nav jādod un punkts. tāpēc jau šajos klubos ir menedžeri, lai tie strādātu ar reklāmu devējiem un dabūtu no viņiem naudu , tai pašai KHL vai VBL ir pietiekami liels prestižs lai privātiem būtu interese tur reklamēties. Ja kāds valsts uzņemums strādā reālas konkurences apstākļos un parāda ka sponsorējot attiecīgo klubu iegūs papildus peļņu tad ir cits jautājums, lemjot valdības līmenī attiecīgo finansējumu varētu piešķirt.
Un hokejs protams ir laba lieta - bet jāsaprot arī kas cits , tas ir dārgs sporta veids, un masveidā skolās to NEKAD nevarēs attīstīt. Ja pie skolas pašvaldība ir uzcēlusi hokeja halli tad tas ir atkal cits jautājums, bet tas atsevišķu pnktu vai skolu jautājums (līdzīgi kā kamaniņas vai skeletons - nu nevarēs to izņemot Siguldu citur iemācīt un ternēties).
Jautājums ir par citu - kāpēc nevar vairāk attīstīt tos sporta veidus kur ieguldījumus no valsts un pašvaldības lielus neprasa. Piem. krievi tagad reklamē, ka viņiem notiek masveida turnīri futbolā skolās un BY3os. Kur ir problēma - paredzēt naudu fiz. skolotājiem par komandu organizēšanu, trenēšanu, transportam uz kaimiņu skolu, mazām balvām?? un sākt teiksim to visu ar fuzālu (futbols zālē 4+1)?? Nedomāju, ka būtu problēmas skolā viena gadagājuma 10 puišeļus tam savākt pa visām paralēlklasēm???? un attiecīgi labākos pēc tam piesaistīt jaunatnes sporta klubiem??? Ja paredzētu ar LFF ka rajona uzvarētāji piem. varēs tikties un "patrenēties" ar to pašu Laizānu, Gorkšu utt. sīkie bariem lauztos uz šādiem pasākumiem...
A politiķi tā vietā murgo par Zviedriju un hokeju.. Varbūt vēl pateiks ka nevajag Vācijā būt ļoti bagātiem lai sīkais trenētos kartingā un vēlāk brauktu formulā un tagad sāksim visus mācīt autosportā?????
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2010-03-17 14:29, pirms 15 gadiem
Skudrinieks rakstīja: Domāju tā - pirmkārt valstij jāatbalsta bērnu, jauniešu sports. Bet ne ar savu naudu, bet tieši dodot atlaides uzņēmumiem, kas sponsorē bērnu aktivitātes.
Ja atbalsta bērnu sporta klubus jebkurā sporta veidā, tad jābūt (kā agrāk) 85% nodokļu atlaidēm.
bet šitais likums barbojās vēl visvaz decembrī, kad dalīja uzņūmumi naudu saviem korišiem....

  +1 [+] [-]

, 2010-03-17 14:49, pirms 15 gadiem
Visu cieņu Bergmanim, bet kas viņš par hokeja fanu ,ja beidzamos astoņus gadus viņam intrese par hokeju gājusi uz leju, bet te pēkšņi viena kluba panākumi un viņš eiforijā. Man toties hokejs patīk visu laiku, kad bijam C,B un pēc tam augstākajā divīzijā, fanoju vienādi. Tāpat visas iepriekšējās sezonas biju par Ogres Bebriem. Teikšu ka Dinamo spēle protams iepriecina ,bet no prieka prātā nejūku, jo galvenais priekšā PČ ,tāpēc svarīgi pēc iespējas mazāk traumu kosmanauta kausā.

  +3 [+] [-]

, 2010-03-17 15:38, pirms 15 gadiem
ghhh, bet ltv7 āksti, ribina intervijas laikā uzlika briļinu titros, beresņevu pabāza kaut kādam fanam, tiesa uzreiz noņēma un nākamais arī bija leonīds kam atkal uzmeta pareizo titru jau, bet nu ribinu jau būtu jāzin latvijas sporta kanālam, ghhh

  +1 [+] [-]

, 2010-03-17 16:02, pirms 15 gadiem
coffijs rakstīja: Visu cieņu Bergmanim, bet kas viņš par hokeja fanu ,ja beidzamos astoņus gadus viņam intrese par hokeju gājusi uz leju, bet te pēkšņi viena kluba panākumi un viņš eiforijā. Man toties hokejs patīk visu laiku, kad bijam C,B un pēc tam augstākajā divīzijā, fanoju vienādi. Tāpat visas iepriekšējās sezonas biju par Ogres Bebriem. Teikšu ka Dinamo spēle protams iepriecina ,bet no prieka prātā nejūku, jo galvenais priekšā PČ ,tāpēc svarīgi pēc iespējas mazāk traumu kosmanauta kausā.
šogad uz PČ neko daudz neceru, mūsējiem šogad tiešām ļoti gara sezona + vēl olimpiskās pa vidu! čaļi vnk paskriet nevarēs!

     [+] [-]

, 2010-03-17 16:29, pirms 15 gadiem
coffijs rakstīja: Visu cieņu Bergmanim, bet kas viņš par hokeja fanu ,ja beidzamos astoņus gadus viņam intrese par hokeju gājusi uz leju, bet te pēkšņi viena kluba panākumi un viņš eiforijā. Man toties hokejs patīk visu laiku, kad bijam C,B un pēc tam augstākajā divīzijā, fanoju vienādi. Tāpat visas iepriekšējās sezonas biju par Ogres Bebriem. Teikšu ka Dinamo spēle protams iepriecina ,bet no prieka prātā nejūku, jo galvenais priekšā PČ ,tāpēc svarīgi pēc iespējas mazāk traumu kosmanauta kausā.
Nu C jau nerādīja, tik cik laikrakstā Sports izlasīju tik ar bija. bet atceros ka baigi gaidiju info un no ritiem mizoju uz kiosku. Tev bija citi info ieguves veidi?

     [+] [-]

, 2010-03-17 17:38, pirms 15 gadiem
huy rakstīja: Nu C jau nerādīja, tik cik laikrakstā Sports izlasīju tik ar bija. bet atceros ka baigi gaidiju info un no ritiem mizoju uz kiosku. Tev bija citi info ieguves veidi?
Nebija , bet spēļu fragmentus rādīja un spēli pret Ukrainu finālā trešo trešdaļu ierakstā es kaut kur redzēju.Un bija laba informācija čehu žurnālā Stadion.

     [+] [-]

, 2010-03-17 19:44, pirms 15 gadiem
Pats dziivoju Zviedrijaa un divi deeli speelee hokeju,lai vienkaarshi speeleetu nekas nav jaamaksaa!Vieniigi ja grib buut aktiivs kluba biedrs,tad 2000kr.Un sponsori ir visi ciema uznjeemeeji,pat melno piceerija.....

     [+] [-]

, 2010-03-17 20:59, pirms 15 gadiem
Jaunatnes sports valstij jāatbalsta gluži tā pat kā skolas. Gan tāpēc, ka tad jaunatne mazāk dauzīsies apkārt, gan arī tāpēc, lai neizaug mīkstpēdiņi.

Sporta un aktīvās atpūtas popularizēšana un veicināšana ir arī veselības jautājums. Vai mēs gribam aptaukojošos nāciju, kam sirds slimības un diabēts un jātērē milzu nauda veselības problēmu risināšanai? Labāk to naudu ieguldīt profilaksei.

     [+] [-]

, 2010-03-17 22:21, pirms 15 gadiem
finkelstains rakstīja: Nākotnē visi LatvIJAS atlēti būs tādi kā REPŠE,DAMBROVSKIS,JAUNUPS,KARIŅŠ
Ja visi būs tādi kā Repše tad OK! Nezinu kā tagad,bet gadus 4 atpakaļ Repše ļoti intensīvi nodarbojās ar karate un sparingoja tā ka maz neliekas ar dažādām sekmēm viņam uzņēmības trūkumu vai bailes sportojot pārmest nevar.

     [+] [-]

, 2010-03-18 14:38, pirms 15 gadiem
kādā sakarā tas Jurkāns tur tika uzaicinaats. Nu gan sporta studijai idejas ne pa teemu. varbuut grupas bumerangs solistu uzaicinaat. Nu, taa, tipa ienaaca praata un uzaicinaajaam uz studiju bumeranga solistu. Davai runaajam. Viereiz jau sitaa bija, kad bija saaicinaati "eksperti". Aizmirsu, kaut kad pirms gada vai.

     [+] [-]

, 2010-03-18 16:55, pirms 15 gadiem
Domāju ka valsts nevis pārāk maz atbalsta sportu bet nedara to vispār ieskaitot LOK biedrus ar savām ''mazām'' algām. Bērnus uz hokēju vedam paši par zāli un inventāru maksājam paši pat uz dažām sacensībām bija dalības maksa jāmaksā pašam. Piekrītu valsts kautko iedot labākajiem kas ir ko sasnieguši bet lai tu ko sasniegtu ir jāiegulda vis pašam. ja sēklu neiesēsi pie augļiem netuksi