Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:459, Did:0, useCase: 3

Cilvēki! Domāt arī vajag

Jānis Matulis
Jānis Matulis

Cilvēki! Domāt arī vajag
1988. gadā Artūrs Irbe bija viens no retajiem pašmāju hokejistiem, kurš reāli palīdzēja izcīnīt sudraba medaļas PSRS čempionātā.

Daudzi hokeja skatītāji ir neapmierināti, ka Rīgas "Dinamo" šoruden neuzvar tik bieži, kā mums visiem gribētos. I spēlētāji slikti, i treneris nekāds... Vai tad nevar iemācīt spēlētājiem iemest vairāk par vienu ripu?

Kritika, protams, konstruktīva: ja nevar iemest, tad nevar arī uzvarēt! Taču ir vismaz viens, ja ne vairāki bet! Salīdzinot ar pērno gadu, "Dinamo" ir zaudējis divus pirmās maiņas uzbrucējus - Miķeli un Jāni, kā arī Sandi, kurš gan pie Pekas tik sprauns nebija kā pie Jūļa.

Ārpus "Dinamo" šobrīd KHL ir četri (!) labākie latviešu aizsargi - Pujacs, Bārtulis, Kulda un Ozoliņš. Secību variet mainīt un izmest ārā Ozoliņu, kurš vēl nav spēlējis. Ārpus "Dinamo" citās KHL komandās ir trīs mūsu labākie uzbrucēji - Dārziņš, Rēdlihs un Sprukts. Ārpus "Dinamo" citā KHL komandā ir labākais, labi, varbūt otrais labākais, ja kādam tā labāk tīk, vārtsargs - Masaļskis.

Ārpus "Dinamo" Amerikā ir divi labākie mūsu jaunie uzbrucēji Pelšs (1992.) un Girgensons (1994.). Ārpus "Dinamo" Eiropas klubos ir vēl divi mūsu uzbrucēji - Ķēniņš un Jekimovs, kuri varbūt vēl nav sasnieguši Karsuma meistarību, taču ar pārējiem vietējiem uzbrucējiem varētu konkurēt.

Cik jums sanāca hokejistu, kuri dažādu apstākļu, pārsvarā mazā atalgojuma dēļ, nespēlē "Dinamo"? Ahā! Tieši ducis... Ducis mūsu labāko spēlētāju nespēlē Latvijas labākajā komandā, bet mēs gribam, lai t.s. otrais vilnis ir tikpat varens. It kā Latvija būtu vienīgā valsts pasaulē, kur prot izaudzināt augstas klases hokejistus.

Man šad tad patīk salīdzināt šos laikus ar veco "Dinamo", lai gan jaunā "Dinamo" vadoņi vismaz vārdos publiski kratās nost no vecā "Dinamo". Šoreiz izvēlējos divus zīmīgus mums gadus: 1988., kad rīdzinieki vienīgo reizi PSRS čempionātos dabūja medaļas, un 1973. gada rudeni, kad "Dinamo" atgriezās augstākajā līgā. Tiem, kas tik vecus laikus nav pieredzējuši vai piemirsuši, atgādināšu, ka ārpus Rīgas 1973. gadā spēlēja tikai Juris Repsis, 1988. gadā tādu nebija.

Tātad, kuri izcīnīja 1988. gada sudrabu? Iebraucēji jeb migranti - Maticins, Frolovs, Zinovjevs, Durdins, Čudinovs, Taboļins, Lubkins, Znaroks, Froļikovs, Brezgins, Skosirevs, Pavlovs, Kerčs, Semerjaks, Akuļiņins, Šašovs, Veselovs un Varjanovs. 18 spēlētāji no 29. 11 bija vietējie - Irbe, Samoilovs, Naumovs, Grigorjevs, Katlaps, Sējējs, Beļavskis, Šostaks, H. Vītoliņš, Tomans un Hehts, taču viņu ieguldījums bija dažāds. Vītoliņa piecnieks, runājot šodienas terminoloģijā, bija enerģijas maiņa, Sējējs un Grundmanis laukumā tika katrā otrajā spēlē, Naumovs bija trešais vārtsargs ar vienu spēli sezonā, Šostakam labākie gadi jau bija garām. Pa īstam kapāja Samoilovs un Irbe (pārsvarā sezonas otrajā pusē), Grigorjevs un Beļavskis... Tātad medaļas mums toreiz izcīnīja iebraucēji...

1973. gadā proporcija bija apmēram tāda pati. 14 iebraucēji - Nazarovs, Beskašnovs, Kobzevs, Lambins, Guščins, Ponomarjovs, Serņajevs,
Sokolovskis, Deņisovs, Vorobjovs, Vakurovs, Sorokins, Klinšovs, Markovs. Un 10 vietējie spēlētāji - Afoņins, Vasiļonoks, Odincovs, Liberts, Balderis, Hendelis, Hatuļevs, Verižņikovs, Haralds un Edmunds Vasiļjevi.

Bet tagad mēs gribam, lai "Dinamo", kur nav 12 (!!!) mūsu labāko spēlētāju, drāž KHL vienos vārtos? Naivi un vismaz pagaidām neiespējami! Rīgas "Dinamo" šosezon KHL ir atvēlēta strādnieku loma. Ja izdosies izkapāt "play-off", tas tiešām būs panākums. Bet murgi, ka varam izcīnīt Gagarina kausu, lai paliek Aptiekas ielai un tuvākai apkārtnei.

Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2012-09-25 10:52, pirms 12 gadiem
Bagāta komanda - tas nozīmē, ka RD 80-tajos maksāja labas algas, plus spēlētāji varēja dabūt dzīvokli Rīgā, pieeju ārzemju precēm un vēl visādas ekstras. Un Rīga, starp citu, Padomju Savienībā kotējas ļoti augstu, tā skaitījās gandrīz kā 'ārzemes', visi te gribēja dzīvot. Maskavas komandās, protams, labumu bija vairāk, bet uz pārējo komandu fona Rīga bija izdevīga vieta, kur spēlēt.

     [+] [-]

, 2012-09-25 10:59, pirms 12 gadiem
Un RD nebija nekāds fārmklubs Maskavas Dinamo - vienkarši tā kā viņiem bija vieni un tie paši bosi (tā pati iekšlietu sistēma), tad notika sadarbība savā starpā. Ja Rd būtu fārmklubs, nez vai izveidotos situācija, kad tajā pašā 1988g. pusfināla tiek uzvarēts 'mātes klubs' - MD.

  +1 [+] [-]

, 2012-09-25 12:13, pirms 12 gadiem
janiso22 rakstīja: Un RD nebija nekāds fārmklubs Maskavas Dinamo - vienkarši tā kā viņiem bija vieni un tie paši bosi (tā pati iekšlietu sistēma), tad notika sadarbība savā starpā. Ja Rd būtu fārmklubs, nez vai izveidotos situācija, kad tajā pašā 1988g. pusfināla tiek uzvarēts 'mātes klubs' - MD.
1988.g. bija izņēmums.
Fārmrklubs, protams, oficiāli nebija, taču neviens vien no Rīgas Dinamo tika pacelti uz Maskavu: Repsis, Popihins u.c. Savukārt, kas Maskavai nederēja tika nomesti uz Rīgu (Krikunovs) vai Minsku.

  +2 [+] [-]

, 2012-09-25 12:15, pirms 12 gadiem
janiso22 rakstīja: Bagāta komanda - tas nozīmē, ka RD 80-tajos maksāja labas algas, plus spēlētāji varēja dabūt dzīvokli Rīgā, pieeju ārzemju precēm un vēl visādas ekstras. Un Rīga, starp citu, Padomju Savienībā kotējas ļoti augstu, tā skaitījās gandrīz kā 'ārzemes', visi te gribēja dzīvot. Maskavas komandās, protams, labumu bija vairāk, bet uz pārējo komandu fona Rīga bija izdevīga vieta, kur spēlēt.
RD algas nemaksāja vispār! Hokejisti algas saņēma dažādos uzņēmumos, kur viņi skaitījās, ka strādā. PSRS "profesionālais" sports nepastāvēja. Ekstras jā - mašīnas, dzīvokli un vēl šo to gan dabūja.

  +1 [+] [-]

, 2012-09-25 12:27, pirms 12 gadiem
Abrags rakstīja: 1988.g. bija izņēmums.
Fārmrklubs, protams, oficiāli nebija, taču neviens vien no Rīgas Dinamo tika pacelti uz Maskavu: Repsis, Popihins u.c. Savukārt, kas Maskavai nederēja tika nomesti uz Rīgu (Krikunovs) vai Minsku.
Plus, kad RD devās uz z-ameriku, tad šai komandai tika piekomandēta vesela , ja nekļūdos, maiņa no MD.
Tas jau nevienam nebija noslēpums, ka RD nebija spēlētaju izvēles tiesības pirms to nebija izdarījušas Maskavas un Piemaskavas komandas.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2012-09-25 12:57, pirms 12 gadiem
Abrags - nepiesienies vārdiem, nav jau būtiski, kas hokejistiem maksāja algu - milicija vai klubs. Svarīgi ir tas, ka naudu viņi saņēma par hokeja spēlēšanu nevis blēžu ķeršanu.
Atgriežoties pie fārmklubiem, toreiz jau Maskava (galvenokārt CSKA, ari MD) savāca labākos spēletājus no visām komandām. Tas tika darīts ar mērķi, lai tie būtu saspēlējusies un gatavi PSRS izlasei. Ja spēlētājs atteicās no šāda piedāvājuma, tad ceļš uz PSRS faktiski tika slēgts. Tā kā savā ziņā visi ne-Maskavas klubi bija fārmklubi.

     [+] [-]

, 2012-09-25 13:55, pirms 12 gadiem
lonja rakstīja: Nu tu gan izcēliesTāpat papildinātas tika arī ACSK,Maskavas Dinamo!Tu,kā vienmēr,esi izteikti vienpusējs demagogsBet ,ja nu tiešām nebiji par šo informēts,tad tas tik kārtējo reizi apstiprina manas domas par Tevi kā hokeja ekspertu
Godīgi atzīstos,ka pirmo reizi dzirdu tādu faktu,ka CSKA vai Maskavas Dinamo būtu papildinājušie pirms aizokeāna tūrēm ar veselu maiņu spēlētājiem no citas komandas.
Varbūt tev ir reāli fakti, kur var redzēt kuri bija tie spēlētāji, kas pievienojās CSKA un MD pirms došanās turnejā pret NHL komandām.
Savādāk tā ir tikai plika pļ..................
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2012-09-25 14:45, pirms 12 gadiem
NAMEJS 9999 rakstīja: Godīgi atzīstos,ka pirmo reizi dzirdu tādu faktu,ka CSKA vai Maskavas Dinamo būtu papildinājušie pirms aizokeāna tūrēm ar veselu maiņu spēlētājiem no citas komandas.
Varbūt tev ir reāli fakti, kur var redzēt kuri bija tie spēlētāji, kas pievienojās CSKA un MD pirms došanās turnejā pret NHL komandām.
Savādāk tā ir tikai plika pļ..................
MD sastāvā 1989. - 1990. gadu turnejā bija veseli 3 RD spēlētāji, tai skaitā Znaroks:

«Бостон Брюинз» - «Динамо» Москва - 1:3 (0:1, 0:0, 1:2)
«Динамо» Москва: Мышкин; Татаринов (0+1), Попихин (0+0), Вожаков (0+2), Фролов (0+1), Юдин (1+1), Глушенков (0+1), Федотов (0+1), Микульчик (0+2); Леонов (3+3), Семак (1+2), Дорофеев (0+2), Семенов (1+1), Яшин (3+2), Антипов (2+4), Ломакин (3+1), Ковалев (0+1), Зубрильчев (0+0), Гальченюк (0+0), Петренко (1+1), Знарок (2+0), Шашов (0+2), Варянов (1+0).
Голы: 0:1 (12.32) Леонов (Семенов), 1:1 (47.47) Барридж (Линзмэн), 1:2 (54.10) Ломакин (Леонов, Федотов), 1:3 (58.04) Семенов (Леонов, Глушенков).
Удаления: «Динамо» - 12 мин; «Бостон» - 6 мин.
9 января 1990, Бостон.

За «Динамо» Москва выступали: Знарок («Динамо» Рига), Шашов («Динамо» Рига), Варянов («Динамо» Рига).

Šajā linkā var redzēt, ka MD gandrīz vienmēr ņēma līdzi uz ZA pāris spēlētajus no citiem klubiem: Сайт об истории хоккейного клуба Динамо Москва
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2012-09-25 15:35, pirms 12 gadiem
Ok! Pārliecinājāt mani.
Tomēr tas jebkuram tā laika pilsonim bija skaidrs, ka sporta biedrību ''Dinamo'' (IeM/KGB),''Kriļja Savetov'' (arodbiedrības) ''Spartak'' (neatceros zem kā viņi bija) CSKA (AM) (visi provinces klubi zem viņiem saucās SKA) u.t.t. centrālā vadība atradās Maskavā, un prioritāte Nr. 1 bija Maskavas klubi, un tikai pēc tam visi pārējie.
Mazliet savādāk (nosacīti) bija tādiem klubiem kā Kijevas ''Sokol'' vai Voskrosenskas ''Himik'', kuriem klubu vadība atradās uz vietas.
Tāpat bija skaidrs ka Rīgas un Minskas ''Dinamo'' ir sporta biedrības ''Dinamo'' filiāles ārpus Maskavas. Tieši pateicoties tam V.Tihonovs, kurš savu trenera karjeru sāka Maskavas ''Dinamo'' tika nosūtīts uz Rīgu, lai tās filiālē ievieš kādu kārtību. Starp citu, neilgi pirms V.Tihonova ierašanās Rīgā sporta biedrība ''Dinamo'' ņema šo klubu savā paspārnē. Līdz tam tas saucās ''Daugava'' (RVR).
Patīk tas kādam, vai nepatīk, bet tajā PSRS laikā no 1967/1968 gadu hokeja sezonas Rīgas ''Dinamo'' bija tas ko mēs šodien saucam par fārmklubu. Par Maskavas ''Dinamo'' fārmklubu. Tajā laikā tā bija vienkārši sporta biedrības ''Dinamo'' filiāle.

     [+] [-]

, 2012-09-25 15:46, pirms 12 gadiem
lonja rakstīja: Namej.SPECIĀLI TEV tikko pārvarēju svi un parakājos nedaudz internetā!Spēle 1989 gada 4.janvārī.ACSK-Penguins.ACSK sastāvā -Zeļepuhins(Himik),Ņemčinovs(Kriļja),Hmiļovs un vārtsargs Miļņikovs arī manuprāt nebija no ACSK.Pie tam par spēlētāju piederību klubiem nedaudz varu kļūdīties,jo rakstu no atmiņas.Tajā lapā,ko atradu ir tikai nosaukti komandu sastāvi,nav nosaukta spēlētāju piederība klubiem PSRS čempionātā!
p.s. Zeļepukins tajā sezonā spēlēja CSKA Eliteprospects.com - Valeri Zelepukin - par pārējiem gan Tev taisnība.

  +1 [+] [-]

, 2012-09-25 16:50, pirms 12 gadiem
PARASTI MATULIM NEPIEKRĪTU,ŠOREIZ VISS PAREIZI. MAN ŠOGAD DINAMO PATĪK VAIRĀK NEKĀ AGRĀK.AKTĪVA SPĒLE AR SPĒKA PAŅĒMIENIEM UN METIENIEM NEVIS KĀ AGRĀK -DAIĻSLIDOŠANA PA STŪRIEM.PIETRŪKST OZOLIŅA.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2012-09-25 17:40, pirms 12 gadiem
Bet murgi, ka varam izcīnīt Gagarina kausu, lai paliek Aptiekas ielai un tuvākai apkārtnei.
..................
Sita runat par kgbesniku savicki?

     [+] [-]

, 2012-09-25 20:51, pirms 12 gadiem
NAMEJS 9999 rakstīja: Plus, kad RD devās uz z-ameriku, tad šai komandai tika piekomandēta vesela , ja nekļūdos, maiņa no MD.
Tas jau nevienam nebija noslēpums, ka RD nebija spēlētaju izvēles tiesības pirms to nebija izdarījušas Maskavas un Piemaskavas komandas.
Uz Ziemeļamerikas tūri bija piekomandēti 2 "Himik" aizsargi , ja nemaldos, viens no tagadējiem KHL komandu treneriem Smirnovs u Seļaņins.

     [+] [-]

, 2012-09-25 20:52, pirms 12 gadiem
Abrags rakstīja: 1988.g. bija izņēmums.
Fārmrklubs, protams, oficiāli nebija, taču neviens vien no Rīgas Dinamo tika pacelti uz Maskavu: Repsis, Popihins u.c. Savukārt, kas Maskavai nederēja tika nomesti uz Rīgu (Krikunovs) vai Minsku.
Krikunovs atnāca no "Kriļja Sovetov"...

     [+] [-]

, 2012-09-25 20:58, pirms 12 gadiem
NAMEJS 9999 rakstīja: Godīgi atzīstos,ka pirmo reizi dzirdu tādu faktu,ka CSKA vai Maskavas Dinamo būtu papildinājušie pirms aizokeāna tūrēm ar veselu maiņu spēlētājiem no citas komandas.
Varbūt tev ir reāli fakti, kur var redzēt kuri bija tie spēlētāji, kas pievienojās CSKA un MD pirms došanās turnejā pret NHL komandām.
Savādāk tā ir tikai plika pļ..................
Pie viena no klubiem Amerikas tūrē spēlēja spartakieši A.Jakuševs, Šadrins un Šaļimovs, kā arī aizsargs Ļapkins, ja pareizi atceros pie Kriļjām, kur toreiz spēlēja vēl tagadējā Aņisina tēvs, bet pie Ciskas spēlēja dinamieši Maļcevs un Vasiļjevs.

     [+] [-]

, 2012-09-26 06:26, pirms 12 gadiem
sjamba rakstīja: Uz Ziemeļamerikas tūri bija piekomandēti 2 "Himik" aizsargi , ja nemaldos, viens no tagadējiem KHL komandu treneriem Smirnovs u Seļaņins.
Vēl no Maskavas "Dinamo" Jašins, Lomakins, Semjonovs, kuri tajā laikā izcēlās, staigājot treniņbiksēs
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja