Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:2889, Did:0, useCase: 3

Par Phjončhanas OS pirmo čempioni kļūst Kalla, Bjergenai 11. medaļa

Rolands Eliņš

Par Phjončhanas OS pirmo čempioni kļūst Kalla, Bjergenai 11. medaļa
Šārlotas Kallas uzvaras prieki
Foto: imago/Bildbyran/Scanpix

Olimpiskajās spēlēs Phjončhanā sadalīts pirmais medaļu komplekts – distanču slēpošanā skiatlonā 15km distancē uzvarēja zviedriete Šārlota Kalla, kamēr Norvēģijas slavenā slēpotāja Marita Bjergena kļuva par visu laiku ziemas OS medaļām bagātāko sportisti, pārspējot Raisas Smetaņinas un Stefānijas Belmondo iepriekš paveikto.

Skiatlonu veido slēpojums gan klasiskajā stilā, gan brīvajā stilā – vispirms klasiskajā stilā tiek noslēpota puse distances, bet otrā puse tiek veikta brīvajā stilā. Olimpiskajās spēlēs sievietes kopumā veic 15 kilometru distanci, bet vīriešiem paredzēti 30 kilometri.

Šodienas sacensībās rekorda gaidās ieradās Norvēģijas leģendārā slēpotāja Marita Bjergena, kura bija ieguvusi zelta medaļu arī Soču skiatlona sacensībās. Līdz šodienai Bjergena ar desmit olimpiskajām medaļām (sešām zelta) dalīja pirmo vietu visu laiku ziemas OS medaļām bagātāko sieviešu sarakstā ar Raisu Smetaņinu un Stefāniju Belmondo, bet šodien viņa kļuva par rekordisti. Ņemot vērā Bjergenas sportisko formu, viņai šajās olimpiskajās spēlēs ir laba iespēja panākt arī savus slavenos tautiešu vīriešu konkurencē – Bjernam Delī ir 12 medaļas, bet rekordistam Ūlem Eināram Bjerdālenam 13.

Pirmā sacensību daļa līderu galā lielu skaidrību neieviesa, jo pirmās 14 sportistes pirmos 7,5km veica desmit sekunžu intervālā. Līderes godā tobrīd bija norvēģiete Heidi Venga, taču turpat blakus bija arī pārējās favorītes.

Ap 11. kilometru no pārējām līderēm kāpumā atrāvās Soču vicečempione Šārlota Kalla no Zviedrijas, kura pamazām savu pārsvaru palielināja līdz desmit sekundēm. Bjergena gan metās viņai pa pēdām un pēdējā kilometrā arī nedaudz pietuvojās, taču zviedriete tomēr nosargāja savu uzvaru, izcīnot trešo olimpisko zelta medaļu (iepriekš 2010. gadā 10km distancē un 2014. gadā stafetē). Kopumā Kallai šī ir sestā olimpiskā medaļa, pievienojot to arī saviem trim sudrabiem.

Trešā vieta un bronzas medaļa tikmēr somietei Kristai Parmakoski, kura finišā sprintā aiz sevis atstāja zviedrieti Ebu Andešoni. Savukārt Venga, kura Sočos šajā disciplīnā ieguva trešo vietu, šoreiz beigās atslīdēja uz devīto vietu, krietni atpaliekot no līderēm.

Skiatlons (7,5km+7,5km) sievietēm

V.SportisteValstsLaiks
1.Š. KallaZviedrija40:44.9
2.M. BjergenaNorvēģija+7.8
3.K. ParmakoskiSomija+10.1
4.E. AndešoneZviedrija+10.9
5.Dž. DiginsaASV+14.7
6.N. von ZībentālaŠveice+17.6
7.T. StadloberaAustrija+26.6
8.N. ŅeprjajevaOAR+33.0
9.H. VengaNorvēģija+40.7
10.S. NīlsoneZviedrija+48.9

Sacensību kalendārs distanču slēpošanā olimpiskajās spēlēs

DatumsLaiksSacensībasČempions/-e
10.02.9:15sieviešu skiatlonsŠ. Kalla (Zviedrija)
11.028:15vīriešu skiatlons
13.0213:00sprinta fināli vīriešiem un sievietēm
15.028:3010km brīvajā stilā sievietēm
16.028:0015km brīvajā stilā vīriešiem
17.0211:304x5km stafete sievietēm
18.028:154x10km stafete vīriešiem
21.028:00sieviešu komandu sprints
21.0212:00vīriešu komandu sprints
24.027:0050km vīriešiem ar masu startu
25.028:1530km sievietēm ar masu startu

Izmantotie resursi:
https://www.olympic.org/pyeongchang...

1 2 46 komentāri

     [+] [-]

, 2018-02-10 10:26, pirms 7 gadiem
"Skiatlons ir salīdzinoši jauna slēpošanas disciplīna, kas olimpiskajās spēlēs savu debiju piedzīvoja pirms četriem gadiem Sočos."

Pilnīgākās muļķības...

  +5 [+] [-]

, 2018-02-10 10:27, pirms 7 gadiem
Kāpēc Kalla? Ja pēc SC vārdnīcas jābūt - Šalla vai kaut kā tā

  -1 [+] [-]

, 2018-02-10 10:30, pirms 7 gadiem
Autisti

     [+] [-]

, 2018-02-10 10:35, pirms 7 gadiem
H.E.N.R.Y. rakstīja: "Skiatlons ir salīdzinoši jauna slēpošanas disciplīna, kas olimpiskajās spēlēs savu debiju piedzīvoja pirms četriem gadiem Sočos."

Pilnīgākās muļķības...
Eliņš laikam tikai nosaukumus apskatīja, ne pašu sacensību būtību. Līdz Sočiem skiatlonu sauca vienkārši par iedzīšanu. Bet disciplīna patiešām ir salīdzinoši jauna.

     [+] [-]

, 2018-02-10 10:35, pirms 7 gadiem
H.E.N.R.Y. rakstīja: "Skiatlons ir salīdzinoši jauna slēpošanas disciplīna, kas olimpiskajās spēlēs savu debiju piedzīvoja pirms četriem gadiem Sočos."

Pilnīgākās muļķības...
Nu ja, agrāk to sauca iedzīšana, kas īsti neatbilda būtībai. Bet disciplīna tā pati, tādā pašā formātā.

Un vēl - pēc somu īpašvārdu atveides jābūt Permekoski, jo oriģinālā ir Pärmäkoski.

     [+] [-]

, 2018-02-10 10:38, pirms 7 gadiem
Norvēģietēm diezgan liels fiasko...nu labi, mūžam jaunā Bjergena, bet sezonas līderes...

  +2 [+] [-]

, 2018-02-10 10:39, pirms 7 gadiem
M.R.L. rakstīja: Nu ja, agrāk to sauca iedzīšana, kas īsti neatbilda būtībai. Bet disciplīna tā pati, tādā pašā formātā.

Un vēl - pēc somu īpašvārdu atveides jābūt Permekoski, jo oriģinālā ir Pärmäkoski.
Atbilda tajos laikos, kad sacensības notika dažādās dienās. Klasikā sadalīja medaļās, pēc tam citu dienu medaļas iedzīšanā, izejot no klasikas rezultātiem. Ne tik sen formāts pamainījās, pēc tam arī nosaukums.

     [+] [-]

, 2018-02-10 10:39, pirms 7 gadiem
killo2000 rakstīja: Norvēģietēm diezgan liels fiasko...nu labi, mūžam jaunā Bjergena, bet sezonas līderes...
Prieks par Zviedriem. Šodien saldais ēdiens,biatlons.

     [+] [-]

, 2018-02-10 10:40, pirms 7 gadiem
svomalraH rakstīja: Prieks par Zviedriem.
Jā, ir ok. Gribējās, lai jaunā zviedriete tiek medaļās.

     [+] [-]

, 2018-02-10 10:42, pirms 7 gadiem
killo2000 rakstīja: Jā, ir ok. Gribējās, lai jaunā zviedriete tiek medaļās.
Nebiju redzējis tādu zvēru kā dienvidkorejas hokeja izlase,jāsaka viņu rase baigi mainījusies vizuāli Bet nu daži vēl palikuši ar ierasto acu šķēlumu

     [+] [-]

, 2018-02-10 10:45, pirms 7 gadiem
SakuKoivu rakstīja: Atbilda tajos laikos, kad sacensības notika dažādās dienās. Klasikā sadalīja medaļās, pēc tam citu dienu medaļas iedzīšanā, izejot no klasikas rezultātiem. Ne tik sen formāts pamainījās, pēc tam arī nosaukums.
Nu ja. Bet nosaukums jau pamainījās vēlāk.

     [+] [-]

, 2018-02-10 10:45, pirms 7 gadiem
Kurdjukovu daudz interesantāk klausīties par Kreipānu komentējam distanču slēpošanu.

     [+] [-]

, 2018-02-10 10:48, pirms 7 gadiem
svomalraH rakstīja: Nebiju redzējis tādu zvēru kā dienvidkorejas hokeja izlase,jāsaka viņu rase baigi mainījusies vizuāli Bet nu daži vēl palikuši ar ierasto acu šķēlumu
Skatījos Tripāna filmu, tur korejiešu treneris baig runāja par to, ka visi spēlētāji spēlē uz vietas, dzīvo Korejā ir pieņēmuši kultūru utt. karoč "tīri" korejieši. Un pasvieda domu ar zemtekstu vai labākie latvieši, kuri visu karjeru spēlē ārzemēs ir vairāk piederīgi savai valstij nekā tie naturalizētie kanādiesi, kuri dzīvo visu laiku korejā piederīgi Korejai.

     [+] [-]

, 2018-02-10 10:51, pirms 7 gadiem
killo2000 rakstīja: Skatījos Tripāna filmu, tur korejiešu treneris baig runāja par to, ka visi spēlētāji spēlē uz vietas, dzīvo Korejā ir pieņēmuši kultūru utt. karoč "tīri" korejieši. Un pasvieda domu ar zemtekstu vai labākie latvieši, kuri visu karjeru spēlē ārzemēs ir vairāk piederīgi savai valstij nekā tie naturalizētie kanādiesi, kuri dzīvo visu laiku korejā piederīgi Korejai.
Spēcīga doma,vajadzēja viņam paprasīt Eliteprospects.com - Jim Paek Team Staff Profile kurai valstij viņš ir tuvāk Redzot kur viņš ir aizvadījis savus gadus diez vai viņu vajadzēja laist pie izlases grožiem,to tak var attiecināt arī treneru lokā.

  +1 [+] [-]

, 2018-02-10 10:52, pirms 7 gadiem
svomalraH rakstīja: Spēcīga doma,vajadzēja viņam paprasīt Eliteprospects.com - Jim Paek Team Staff Profile kurai valstij viņš ir tuvāk
Aha Nē nu pa lielam ja notiks brīnums un tas nebūs tikai šīs olimpiādes projekts un arī pēc spēlēm visi tur turpinās būt "korejieši", tad jau ok...tik kāda šance ka tā notiks?

     [+] [-]

, 2018-02-10 10:58, pirms 7 gadiem
killo2000 rakstīja: Aha Nē nu pa lielam ja notiks brīnums un tas nebūs tikai šīs olimpiādes projekts un arī pēc spēlēm visi tur turpinās būt "korejieši", tad jau ok...tik kāda šance ka tā notiks?
Bet nu visai interesanta komanda,var kādā spēlē kādam iekost 100 %.
Nebūšu pārsteigts,ja arī kādam iekodīs.

Paskatījos uz krieviem,nu nezinu ko teikt. Protams Koreja ar visu komandu bija salīdusi vārtos - par izteiktiem turnīra līderiem es tos nenosauktu. Jāsaka šāds formāts arī būs interesants.

  +1 [+] [-]

, 2018-02-10 11:00, pirms 7 gadiem
svomalraH rakstīja: Bet nu visai interesanta komanda,var kādā spēlē kādam iekost 100 %.
Nebūšu pārsteigts,ja arī kādam iekodīs.
No turnīra skatāmības viedokļa, labāk lai kaplē naturalizētie kanādieši, nekā tīrais korejietis ez variantiem kāš.

     [+] [-]

, 2018-02-10 11:02, pirms 7 gadiem
killo2000 rakstīja: No turnīra skatāmības viedokļa, labāk lai kaplē naturalizētie kanādieši, nekā tīrais korejietis ez variantiem kāš.
Tā kā tagad ir PK reizi četrgadē,šis OS formāts mums Eiropiešiem nenāk par skādi. Noskaidrot kas mājās ir saimnieks. Nu ja krievi pakāsīs
Bail būs iet SC. Vēl trakāk būs,ja Can uzvarēs. Tās būs sēras visam Eiropas hokejam.

     [+] [-]

, 2018-02-10 11:08, pirms 7 gadiem
svomalraH rakstīja: Paskatījos uz krieviem,nu nezinu ko teikt. Protams Koreja ar visu komandu bija salīdusi vārtos - par izteiktiem turnīra līderiem es tos nenosauktu. Jāsaka šāds formāts arī būs interesants.
Nu beidz - kad tad krieviem ja ne šoreiz. Sastāvs krieviem principā tikpat labs kā parasti pasaules čempionātos, pārējiem - švakāks kā čempionātos. Un čempjus viņi ir ņēmuši nezaudējot nevienā spēlē. Te ir jāuzvar viņiem. Ja nu vienīgi kkāds OS komplekss ieslēgsies. Bukmeikeri arī skaidri parāda kas ir kas....OAR-1,98, tuvākie zviedri-4,76

  -1 [+] [-]

, 2018-02-10 11:12, pirms 7 gadiem
killo2000 rakstīja: Nu beidz - kad tad krieviem ja ne šoreiz. Sastāvs krieviem principā tikpat labs kā parasti pasaules čempionātos, pārējiem - švakāks kā čempionātos. Un čempjus viņi ir ņēmuši nezaudējot nevienā spēlē. Te ir jāuzvar viņiem. Ja nu vienīgi kkāds OS komplekss ieslēgsies. Bukmeikeri arī skaidri parāda kas ir kas....OAR-1,98, tuvākie zviedri-4,76
Redzēsim,es tik optimistisks nebūtu,redzot kā tiem iet lielākajos turnīros
beidzamajās desmitgadēs. Es zviedrus kā lielāko klupšanas akmeni neliktu. Bet gan Suomi un Can + ASV. Un nav svarīgi,kādi tiem sastāvi

Nezināju ka LV nepiedalās šajā pasākumā. Žēl te būtu labas iespējas tikt pie medaļas.

  -1 [+] [-]

, 2018-02-10 11:16, pirms 7 gadiem
Īstajās OS un krievus arī vienmēr karina kā vismaz finālistus, bet kad jāvinnē, tad pagrūž jau 1/4. Bukmeikeri šoreiz padevušies tam pašam apmānam, ka nu tik varenais kolhozs nāks un ņems. Domāju, ka ne sūda nepaņems. Labi, ja medaļās tiks.

  +1 [+] [-]

, 2018-02-10 11:20, pirms 7 gadiem
Jirgens Rozenbergs/Džo Cimmermans rakstīja: Īstajās OS un krievus arī vienmēr karina kā vismaz finālistus, bet kad jāvinnē, tad pagrūž jau 1/4. Bukmeikeri šoreiz padevušies tam pašam apmānam, ka nu tik varenais kolhozs nāks un ņems. Domāju, ka ne sūda nepaņems. Labi, ja medaļās tiks.
Šīs ir neīstās spēles ?

  -2 [+] [-]

, 2018-02-10 11:22, pirms 7 gadiem
svomalraH rakstīja: Šīs ir neīstās spēles ?
Līmenis zemāks kā eirotūrē, par PČ nerunājot. Bet var arī šādi, vismaz kāds varbūt vinnēs kanādiešus beidzot.

  +1 [+] [-]

, 2018-02-10 11:25, pirms 7 gadiem
Jirgens Rozenbergs/Džo Cimmermans rakstīja: Līmenis zemāks kā eirotūrē, par PČ nerunājot. Bet var arī šādi, vismaz kāds varbūt vinnēs kanādiešus beidzot.
Ņemot vārā ka Can hokejā augstākajā līmenī dominē jau desmitgadi kā minimums visai grūti izprast ko tu mini kā kādu ? Visas pārējās izlases kopumā vai konkrēti kādu ?
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2018-02-10 11:34, pirms 7 gadiem
Sarkanais Velns rakstīja: šeit ir augstāks līmenis nekā eirotūrē, durak

eirotūrē eksperimentāli sastāvi, bet šeit visi labākie no Eiropas kas pieejami
Tu esi pirmais fišiņš kuru tas noķēra. Nu visu maļinu pietirsi. Es jau biju gatavs nedaudz paandalēties ar šo trolli,bet tagad vairs nav jēga.
Savādāk ar tādiem troļļiem jārunā,tos kā šahā jāiedzen stūrī ar viņu pašu pļūtīšanu.

     [+] [-]

, 2018-02-10 11:35, pirms 7 gadiem
Sarkanais Velns rakstīja: šeit ir augstāks līmenis nekā eirotūrē, durak

eirotūrē eksperimentāli sastāvi, bet šeit visi labākie no Eiropas kas pieejami
Bet visādas korejas velk uz leju. Visaugstākais līmenis ir PK, kur vājinieku nav vispār.

  +1 [+] [-]

, 2018-02-10 11:36, pirms 7 gadiem
svomalraH rakstīja: Ņemot vārā ka Can hokejā augstākajā līmenī dominē jau desmitgadi kā minimums visai grūti izprast ko tu mini kā kādu ? Visas pārējās izlases kopumā vai konkrēti kādu ?
Jebkura vadošā izlase. Vismaz turnīram ir intriga.

     [+] [-]

, 2018-02-10 11:37, pirms 7 gadiem
Jirgens Rozenbergs/Džo Cimmermans rakstīja: Jebkura vadošā izlase. Vismaz turnīram ir intriga.
O,bravo sāki cilvēku valodā runāt. Piekrītu. Gan jau pienāks diena kad Can paklups arī augstākajā līmenī PK ieskaitot. Nu jau par ilgu tie ir tai tronī.

     [+] [-]

, 2018-02-10 11:41, pirms 7 gadiem
svomalraH rakstīja: O,bravo sāki cilvēku valodā runāt. Piekrītu. Gan jau pienāks diena kad Can paklups arī augstākajā līmenī PK ieskaitot. Nu jau par ilgu tie ir tai tronī.
Tāpat kā Spānija futbolā?

     [+] [-]

, 2018-02-10 11:43, pirms 7 gadiem
Nagano kanādieši uzķērās uz pasaules labākā vārtsarga, bet Turīnā nebija ne plāna B, ja netiek izdevības realizētas + nebija tik labi pielāgojušies laukumiem!

     [+] [-]

, 2018-02-10 11:47, pirms 7 gadiem
flipsider rakstīja: Tāpat kā Spānija futbolā?
Krozbijs nav mūžīgs Tāpat kā lērums Can superstāru kas dominēja.
Jaunā paaudze manuprāt tiem nav tik daudzsološa,dzīvosim,redzēsim.

     [+] [-]

, 2018-02-10 11:50, pirms 7 gadiem
svomalraH rakstīja: Tu esi pirmais fišiņš kuru tas noķēra. Nu visu maļinu pietirsi. Es jau biju gatavs nedaudz paandalēties ar šo trolli,bet tagad vairs nav jēga.
Savādāk ar tādiem troļļiem jārunā,tos kā šahā jāiedzen stūrī ar viņu pašu pļūtīšanu.
Tas, kuram tu atbildēji ir tāds pats, ja ne vēl lielāks trollis par to Cimmermani, tik pretējā ierakuma sēž

     [+] [-]

, 2018-02-10 11:59, pirms 7 gadiem
neputns rakstīja: Tas, kuram tu atbildēji ir tāds pats, ja ne vēl lielāks trollis par to Cimmermani, tik pretējā ierakuma sēž
Tā kā neeju vairs tik regulāri SC nezinu vietējos kadrus.

     [+] [-]

, 2018-02-10 12:02, pirms 7 gadiem
svomalraH rakstīja: Krozbijs nav mūžīgs Tāpat kā lērums Can superstāru kas dominēja.
Jaunā paaudze manuprāt tiem nav tik daudzsološa,dzīvosim,redzēsim.
Zviedri, amerikāņi noteikti ir krietni tuvāk!
Kanāda tomēr vienmēr paliek favorīts nr1, bet PK formāts ir daudz labāks par OS formātu, kur ir tikai viena spēle!
1 2 46 komentāri