Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:9, Did:0, useCase: 3

Lauris Daiders pieķerts dopinga lietošanā

Jānis Pārums

Lauris Daiders pieķerts dopinga lietošanā
Lauris Daiders
Foto: Gints Ivuškāns, f64

Starptautiskā Motosporta federācija (FIM) uz nenoteiktu laiku par dopinga lietošanu diskvalificējusi latviešu motokrosa ar blakusvāģiem braucēju Lauri Daideru, vēstīts FIM izplatītajā paziņojumā.

21.jūlijā ņemtajās dopinga analīzēs Daidera organismā konstatēta aizliegtā viela klenbuterols. Klenbuterols tika izgudrots, lai ārstētu hronisku bronhītu un astmu, savukārt negodīgi sportisti to parasti lieto, lai samazinātu taukaudu daudzumu un palielinātu muskuļu masu.

Pagaidām Daiders uz nenoteiktu laiku diskvalificēts un sacensībās nevar piedalīties, taču motosportistam ir tiesības pieprasīt B provi

Pasaules čempionāta kopvērtējumā 2011.gada pasaules vicečempions Lauris Daiders kopā ar brāli Jāni Daideru šobrīd ar 347 punktiem ieņem augsto trešo vietu, atpaliekot tikai no Beļģijas/Nīderlandes dueta Bena Andransena/Bena van de Bogārta (493) un Nīderlandes/Latvijas apvienotās ekipāžas Etjēna Baksa un Kaspara Stupeļa (398). Pasaules čempionātā vēl atlikuši trīs posmi – Francijā, Vācijā un Beļģijā.

Izmantotie resursi:
Home | Fédération Internationale...

1 2 45 komentāri
Slēpts komentārs: W W E
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +2 [+] [-]

, 2013-09-05 09:23, pirms 11 gadiem
Tvērienu stiprāku padarīja?
Slēpts komentārs: Šindleru Jēkabs

  +8 [+] [-]

, 2013-09-05 09:29, pirms 11 gadiem
OMG !!! Zibens no skaidrām debesīm!!!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -4 [+] [-]

, 2013-09-05 09:58, pirms 11 gadiem
Muļķis,citu neko nevar pateikt!!!! Tā ari tev vajag!!!!!!

  -2 [+] [-]

, 2013-09-05 10:00, pirms 11 gadiem
Ļoti nepatīkams pavērsiens, bronza ir apdraudēta

  +6 [+] [-]

, 2013-09-05 10:03, pirms 11 gadiem
Praksē klenbuterols ir viens no preparātiem, kas paredzēts tauku svilināšanai (paātrina vielmaiņu, samazina apetīti) un muskuļu masas saglabāšanai (audzēšanas efekts gan ir ĻOTI vāji izteikts), lai gan pats pa sevi tas neko daudz nedod, tāpat ir jābūt kaloriju deficītā.

Motokrosā... nu laikam jau tika risināti kaut kādi lokālie uzdevumi. Nav jau šams vienīgais tehnisko sporta veidu pārstāvis Latvijā ar pozitīvām doptesta provēm (pirms dažiem gadiem bija viens enduro braucējs).
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +2 [+] [-]

, 2013-09-05 10:16, pirms 11 gadiem
sasperjods rakstīja: nu Tu salīdzināji endurao ar bez5min olimpisko disciplīnu, nacionālo lepnuma sportu

tas ir Reinholda, Viķkas, Čerkovska cienīgs iekritiens
melna lapa būs, ja B būs +

Ko niekus! Klenbuterols tīrākais izturības veicnātājs. 30 min +2 apļi ir riktīgs 10km stiproskrējiens
Taviem minētajiem (vēl kaut kur turpat bija Prūsis un Olijars) visiem bija nandrolons... un es kaut kā neticu sakritībām, ka dažādu sporta veidu valsts TOP atlēti tā pēkšņi vienlaicīgi sāk ēst nandrolonu un uzreiz visi krist iekšā... Jebšu tas ir atsevišķs stāsts.

Enduro un motokross... nu par to Olimpisko, laikam, ir smagi par skaļu teikts, taču te runa ir par tehnisko sportu un dopinga saistību. Un tādu gadījumu, starp citu, pasaulē ir ļoti daudz (proporcionāli, protams).

  +3 [+] [-]

, 2013-09-05 10:24, pirms 11 gadiem
Rencis Saldus rakstīja: OMG !!! Zibens no skaidrām debesīm!!!
Nju nekāds jau tas zibens nav, vinkārši kārtējais pierādījums ka LV sporta medicīna atpaliek no vadošo valstu medicīnām un preperātiem i viss.
Mūsdienu lielais profesionālais sports nav iespējams bez medicīnas preperātiem vispār.

  +4 [+] [-]

, 2013-09-05 10:28, pirms 11 gadiem
Vismaz bronhīts nepiemetīsies

  +2 [+] [-]

, 2013-09-05 10:30, pirms 11 gadiem
Juris Miņins rakstīja: Praksē klenbuterols ir viens no preparātiem, kas paredzēts tauku svilināšanai (paātrina vielmaiņu, samazina apetīti) un muskuļu masas saglabāšanai (audzēšanas efekts gan ir ĻOTI vāji izteikts), lai gan pats pa sevi tas neko daudz nedod, tāpat ir jābūt kaloriju deficītā.

Motokrosā... nu laikam jau tika risināti kaut kādi lokālie uzdevumi. Nav jau šams vienīgais tehnisko sporta veidu pārstāvis Latvijā ar pozitīvām doptesta provēm (pirms dažiem gadiem bija viens enduro braucējs).
Enduriķim jau bija zaļais, tas nebūs tas gadījums

     [+] [-]

, 2013-09-05 10:43, pirms 11 gadiem
eh astmātiķiem vispār ir visādas labās zālītes

  -2 [+] [-]

, 2013-09-05 10:43, pirms 11 gadiem
Juris Miņins rakstīja: Taviem minētajiem (vēl kaut kur turpat bija Prūsis un Olijars) visiem bija nandrolons... un es kaut kā neticu sakritībām, ka dažādu sporta veidu valsts TOP atlēti tā pēkšņi vienlaicīgi sāk ēst nandrolonu un uzreiz visi krist iekšā... Jebšu tas ir atsevišķs stāsts.

Enduro un motokross... nu par to Olimpisko, laikam, ir smagi par skaļu teikts, taču te runa ir par tehnisko sportu un dopinga saistību. Un tādu gadījumu, starp citu, pasaulē ir ļoti daudz (proporcionāli, protams).
Ēst jau nandrolonu gluži neēd.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +7 [+] [-]

, 2013-09-05 10:47, pirms 11 gadiem
Kā iet, Bērziņ? rakstīja: lol, motokrosā
Tev laikam nav ne mazākās sajēgas, kādu izturību un spēku vajag, lai moci savaldītu visas sacīkstes garumā. Nav retums, kad pēc sacīkstes braucēji ir tik izpumpēti, ka nevar uzreiz nostāties kājās (tieši kantētāji).

  +2 [+] [-]

, 2013-09-05 10:50, pirms 11 gadiem
F-1 nav neviena dopinga skandāla?

  +2 [+] [-]

, 2013-09-05 10:58, pirms 11 gadiem
Juris Miņins rakstīja: Praksē klenbuterols ir viens no preparātiem, kas paredzēts tauku svilināšanai (paātrina vielmaiņu, samazina apetīti) un muskuļu masas saglabāšanai (audzēšanas efekts gan ir ĻOTI vāji izteikts), lai gan pats pa sevi tas neko daudz nedod, tāpat ir jābūt kaloriju deficītā.

Motokrosā... nu laikam jau tika risināti kaut kādi lokālie uzdevumi. Nav jau šams vienīgais tehnisko sporta veidu pārstāvis Latvijā ar pozitīvām doptesta provēm (pirms dažiem gadiem bija viens enduro braucējs).
Njā, cik manas pieticīgās zināšanas šajā jomā ļauj spriest - no klena tam čalim labuma bija maz. Vērts būtu lietot preparātus, kuri ļauj ātri atjaunoties, uzlabo reakcijas ātrumu, spēku un izturību. Klens, manuprāt nedara neko no minētā.
Variants a - kāds duraks ieteica un viņš iemauca, jo laikam jau proves motosportā nav bieža parādība ?
Variants b - iegāza kāds.
Variants c - nesaprotamais, moš puisis gribēja uzkačāt vēdera redeli un pat nezināja, ka klens ir dzīvnieku drapes ( ja pareizi atceros ) tās uzskata par visnotaļ kaitīgām. Karoč - paņēma aiz muļķības, vai arī citiem, sev vien zināmiem iemesliem.
Es nenosodu, lieto vecais, tik jēdzīgas lietas, daktera uzraudzībā un ta jau nekritīsi.

  -1 [+] [-]

, 2013-09-05 11:09, pirms 11 gadiem
Viņš blaķenē sēž?

  +4 [+] [-]

, 2013-09-05 11:32, pirms 11 gadiem
lielākā daļa peldētāju un riteņbraucēju ir asmātiķi. dakteris uzraksta diagnozi un tad tu droši vari gandrīz visas asmas zāles lietot, kas uzlabo elpošanu, līdz ar to arī izturību.

     [+] [-]

, 2013-09-05 11:36, pirms 11 gadiem
sportists-amatieris rakstīja: Njā, cik manas pieticīgās zināšanas šajā jomā ļauj spriest - no klena tam čalim labuma bija maz. Vērts būtu lietot preparātus, kuri ļauj ātri atjaunoties, uzlabo reakcijas ātrumu, spēku un izturību. Klens, manuprāt nedara neko no minētā.
Variants a - kāds duraks ieteica un viņš iemauca, jo laikam jau proves motosportā nav bieža parādība ?
Variants b - iegāza kāds.
Variants c - nesaprotamais, moš puisis gribēja uzkačāt vēdera redeli un pat nezināja, ka klens ir dzīvnieku drapes ( ja pareizi atceros ) tās uzskata par visnotaļ kaitīgām. Karoč - paņēma aiz muļķības, vai arī citiem, sev vien zināmiem iemesliem.
Es nenosodu, lieto vecais, tik jēdzīgas lietas, daktera uzraudzībā un ta jau nekritīsi.
Kur ir teikts, ka sportistslietoja tikai šo vielu?
Katram steroīdam ir savs sabrukšanas periods līdz kuram tas uzrādās organismā. Ir pieejamas tabulas.
Cits jautājums ir dopinga kontroles sistēma, periodiskums un prognozējamība/neprognozējamība.
Šajā gadījumā vai nu dopingkontrole bija neparedzama vai arī nepareizi izskaitļoja Klena sabrukšanas periodu.

Īsāk sakot iekrita. Lieto visi, jo it sevišķi kantētājiem slodzes visas sezonas garumā ir milzīgas. Pamēģiniet nobraukt 2 apļus treniņu režīmā, tad sapratīsiet.

  -1 [+] [-]

, 2013-09-05 12:19, pirms 11 gadiem
Kāds mēģina iegāst Lauri, pārāk nevēlami šie brāļi ir konkurentiem, bojā rietumu džekiem rezultātus pirmajā trijniekā, līdz ar to sponsoru atsaucību, nu neesam nevienam tur eiropas apritē vajadzīgi.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2013-09-05 13:14, pirms 11 gadiem
Prometejs rakstīja: Kur ir teikts, ka sportistslietoja tikai šo vielu?
Katram steroīdam ir savs sabrukšanas periods līdz kuram tas uzrādās organismā. Ir pieejamas tabulas.
Cits jautājums ir dopinga kontroles sistēma, periodiskums un prognozējamība/neprognozējamība.
Šajā gadījumā vai nu dopingkontrole bija neparedzama vai arī nepareizi izskaitļoja Klena sabrukšanas periodu.

Īsāk sakot iekrita. Lieto visi, jo it sevišķi kantētājiem slodzes visas sezonas garumā ir milzīgas. Pamēģiniet nobraukt 2 apļus treniņu režīmā, tad sapratīsiet.
Piekrītu, ar dažiem labojumiem - visi jau gan ne, lielākoties jau lieto tie, kuri vēlas uzvarēt, nevis 3. tīms no beigām.
Par klenu es runāju tāpēc, ka tas ir vienīgais, kas oficiāli pieminēts.
Joprojām nav skaidrs - kāpēc klens ?!
Tas mani mulsina...

     [+] [-]

, 2013-09-05 13:18, pirms 11 gadiem
Opss.........................!!

     [+] [-]

, 2013-09-05 13:23, pirms 11 gadiem
jaunaisjaunais rakstīja: Ēst jau nandrolonu gluži neēd.
Tas jau vairāk kā mākslinieciskās izteiksmes apzīmējums (jo nandrolonu, protams, špricē).

  +1 [+] [-]

, 2013-09-05 13:28, pirms 11 gadiem
Kontadoru, jau ar ar šito paņēma ciet, grūti, gan kaut ko pateikt, ja nav zināms, kādā koncentrācijā, viņam tās drapītes ir bijušas. Jo kā netā raksta pēdas no viņa paliek 36 stundas

Tiesa gan uz dīvāniem guļošajiem komentētājiem gribētu atgādināt, ka katrs otrais normālais cilvēks, pēc gripas ārstēšanas nevarētu iziet dopinga kontroli.

     [+] [-]

, 2013-09-05 13:30, pirms 11 gadiem
sportists-amatieris rakstīja: Piekrītu, ar dažiem labojumiem - visi jau gan ne, lielākoties jau lieto tie, kuri vēlas uzvarēt, nevis 3. tīms no beigām.
Par klenu es runāju tāpēc, ka tas ir vienīgais, kas oficiāli pieminēts.
Joprojām nav skaidrs - kāpēc klens ?!
Tas mani mulsina...
Pat Latvijā amatieru mačos cilvēki lieto, lai tik dabūtu kārtējo misiņa kausa. Iespējams šis nedaudz atbildēs uz tavu jautājumu.
clenbuterol can have a range of other effects, including an increase in:
aerobic capacity (the amount of oxygen the body can use during physical exercise)
the body’s ability to transport oxygen, and
the body’s ability to metabolise fat.

     [+] [-]

, 2013-09-05 13:44, pirms 11 gadiem
Prometejs rakstīja: Nu nav ko mulst. Mans minējums - lielās slodzes rezultātā sadeg daudz kaloriju, tiek zaudēts svars. Galvenais iemesls varētu būt tāds, ka strauji zaudējot kalorijas/svaru klens pasargā muskuļus no "sadegšanas", kas dabīgi lielākā vai mazākā mērā ir nenovēršams process.

Protams ir arī neaizliegtie līdzekļi, piemēram glutamīns utt., bet acīmredzot nav tik iedarbīgs, tapēc arī lietoja klenu.
Glutamīns... Forši.

Protams, ka, visdrīzāk, nekādas baigās "melnās shēmas" tās nebija un konkrētais sportists iekrita vnk daudz pirms tam nepadomājot, bet nu... no otras puses, ja nav ideju par "melnajām shēmām" nopietnos apmēros, tad priekš kam vispār sākt?

  +1 [+] [-]

, 2013-09-05 13:45, pirms 11 gadiem
sportists-amatieris rakstīja: Piekrītu, ar dažiem labojumiem - visi jau gan ne, lielākoties jau lieto tie, kuri vēlas uzvarēt, nevis 3. tīms no beigām.
Par klenu es runāju tāpēc, ka tas ir vienīgais, kas oficiāli pieminēts.
Joprojām nav skaidrs - kāpēc klens ?!
Tas mani mulsina...
Nu nav ko mulst. Mans minējums - lielās slodzes rezultātā sadeg daudz kaloriju, tiek zaudēts svars. Galvenais iemesls varētu būt tāds, ka strauji zaudējot kalorijas/svaru klens pasargā muskuļus no "sadegšanas", kas dabīgi lielākā vai mazākā mērā ir nenovēršams process.

Vēl papildus palīdz labāk organismā uzņemt skābekli fizisko aktivitāšu laikā...

Protams ir arī neaizliegtie līdzekļi, piemēram glutamīns utt., bet acīmredzot nav tik iedarbīgs, tapēc arī lietoja klenu.

  +1 [+] [-]

, 2013-09-05 13:50, pirms 11 gadiem
Juris Miņins rakstīja: Glutamīns... Forši.

Protams, ka, visdrīzāk, nekādas baigās "melnās shēmas" tās nebija un konkrētais sportists iekrita vnk daudz pirms tam nepadomājot, bet nu... no otras puses, ja nav ideju par "melnajām shēmām" nopietnos apmēros, tad priekš kam vispār sākt?
Neņirdziet par glutamīnu, man kā naturālim tīri labs bagātinātājs attiecīgos momentos

Bet nu tā jau ir. Ja reiz esi profesionālis, tad jābūt pašam vai jāalgo kāds cilvēks, kurš perfekti pārzin sporta farmakoloģiju. Tāds diemžēl ir mūsdienu pro sports.

  -2 [+] [-]

, 2013-09-05 13:58, pirms 11 gadiem
Prometejs rakstīja: Neņirdziet par glutamīnu, man kā naturālim tīri labs bagātinātājs attiecīgos momentos

Bet nu tā jau ir. Ja reiz esi profesionālis, tad jābūt pašam vai jāalgo kāds cilvēks, kurš perfekti pārzin sporta farmakoloģiju. Tāds diemžēl ir mūsdienu pro sports.
Visas atsevišķās aminoskābes vispār, manuprāt, ir murgs... vienīgi BCAA vēl tā, ja ir daudz naudas un maz fantāzijas kā to tērēt (un lietot arī ne jau tajās devās kā raksta ražotāji).

Tieši par to runa - vai nu ej līdz galam (pirms tam iekrājot zināšanas vai algojot profesionāļus, pilnīgi skaidri apzinoties visus riskus un iespējamās sekas), vai labāk pat nemēģini, jo maz tā, ka var sačakarēt karjeru ar izgāztu doptestu, bet arī veselības, protams, no tā vairāk nepaliek. Tas noteikti nav tas lauciņš kur spēlēties.
1 2 45 komentāri