Layout: current: getMobContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getMobContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:262, Did:0, useCase: 3
Autors: Juris Miņins

Blogs: Vai Džons Skots ir NHL "All Star" formāts?

Blogs: Vai Džons Skots ir NHL "All Star" formāts?
Džons Skots (no kreisās) darbībā
Foto: AFP/Scanpix

Šodien noslēdzās Nacionālās hokeja līgas (NHL) balsojums par tiem četriem hokejistiem, kuriem, pēc balsotāju domām, būtu jābūt komandu kapteiņiem "All Star" mačā. Tika noskaidrots, ka tie būs Aleksandrs Ovečkins, Jaromirs Jāgrs, Patriks Keins un... Džons Skots.

Tie, kuri hokeju skatās reti vai konkrēti NHL notikumiem pievēršas vien epizodiski par pēdējo izvēli ir neizpratnē, bet tie, kuri NHL hokejam seko pastiprināti, visdrīzāk, teiks – nu, priekš kam to Skotu iebalsoja? Kas viņš par zvaigzni! Tā balsošana ir īstākais cirks! Piekritīšu, Džona Skota kļūšana par vienu no komandas kapteiņiem NHL Visu zvaigžņu mačā ir kaut kas negaidīts (cik jau nu negaidīts, jo iepriekš bija izvērsta hokejista atbalsta kampaņa, kuru, starp citu, pats spēlētājs neatbalstīja). Tomēr, viss nav tik vienkārši, kā no sākuma var izskatīties.

Kā pirmo argumentu tam, ka Džonam Skotnam ne tikai nav jābūt par kapteini, bet vispār nav jābūt "All Star" mačā, daudzi min balsošanas sistēmu, kas ļauj vienam cilvēkam balsot neskaitāmas reizes un tas, pēc viņu uzskata, kropļo visu balsošanu un neparāda objektīvos rezultātus.

Jāsāk ar to, ka tā ir sistēma un tātad tās izveidotāji bija ne tikai paredzējuši šādu iespēju, bet arī cerēja, ka tieši tā balsošana notiks – tādā drudžainā ažiotāžā, ka fani atdos par saviem favorītiem neskaitāmas balsis utt. Jā, pašlaik, kā redzam (un pirms gada daudzi piedalījās pat paši, balsojot par Zemgu Girgensonu), tas tieši tā arī notiek, taču tā nav masveida parādība. Cilvēkiem NHL "All Star" mačs nav pietiekošs kairinātājs, lai tērētu savu laiku un balsotu neskaitāmas reizes. Tieši tāpēc šo "gribējām kā labāk – sanāca kā vienmēr" robu izmanto citi balsotāji – pirms gada iebalsoja Girgensonu, šogad kārta pienāca Skotam.

Otrs arguments ir tas, ka Džons Skots ir mazrezultatīvs hokejists un viņa primārais uzdevums ir kauties. Šāds tipāžs, redz, neatbilstot zvaigžņu spēles kopējam tēlam.

Kas ir NHL zvaigzne? Nevis personālijās, bet tādā raksturojumā. Tas, kuram ir vislabākā statistika? Tad priekš kam rīkot balsojumu, paņemam statistikas lapu, novelkam svītru pie 12 labākajiem uzbrucējiem, 6 aizsargiem un 3 vārtsargiem un viss. Ietaupīsies, laiks, nauda un citi resursi. Realitāte ir tā, ka zvaigznes statuss ir kas daudz vairāk nekā statistika. Piemēri nav tālu jāmeklē un kaušļi jau nu visos laikos ir bijuši populāri. Kāpēc tas nevarētu būt Skots?

Jā, viņš savas NHL karjeras laikā ir guvis tikai 11 (5+6) punktus, rezultatīvākajā no sezonām izceļoties ar četriem punktiem. Tajā pašā laikā viņš uz šo brīdi ir viens no, ja var tā teikt, "izmirstošās sugas" – smagā svara kaušļiem. NHL aizvadījis 9 sezonas, kuru laikā 45 reizes metis nost cimdus un tikai trijās cīņās, pēc neoficiāliem vērtējumiem, ir zaudējis. Tāpēc var teikt, ka Džons Skots, smagā svara "policists", kaut kādā aspektā noteikti ir NHL zvaigzne.

Nevar arī nepieminēt, ka ar savu 203 cm augumu un 123 kg svaru ir smagākais un otrs garākais hokejists NHL. Ja mēs paskatāmies no šāda punkta – vai tas skatītājiem būtu neinteresanti? Tas viennozīmīgi ir aspekts, kurā Skots izceļas.

Trešais arguments, ko liek galdā – Zvaigžņu spēlē neviens negrib traumēties un tāpēc šādi hokejisti nav vajadzīgi, jo spēles ziņā viņi ir ar ļoti ierobežotām prasmēm.

Jā, protams, Skots nav nekāds "rokdarbnieks", taču viņš nav arī nekāds muļķis, lai, piemēram, ietu kauties ar to pašu Ovečkinu vai Jāgru. Viņš to nedarīs. Turklāt, pirms kāda laika bija arī veikti pētījumi, kā arī paši kaušļi tam piekrita – NHL kautiņa laikā traumas gūst retāk nekā parastās spēles epizodēs.

Atgriežoties pie pašas spēles. Par kādu spēli mēs runājam? Jaunais "All Star" mača formāts vairs pat neparedz klasisku hokeja spēli. Faktiski pašlaik tas ir tikai dažādu pasākumu kopums, kur iebalsotie hokejisti rāda savas prasmes un beigās uzspēlē tādu "pagalma hokeja" variantu, t.i., tur nopietna spēle jau sākotnēji nav paredzēta. Vai Džons Skots nevarētu pamuļķoties kaut kādā veidā šādā formātā? Domāju, ka viņam tas nebūtu grūti.

Problēma nav ne balsotājos, ne balsošanas sistēmā un vismazāk jau pašā hokejistā. Problēma ir skatītājiem, kuri ir pieņēmuši, ka Zvaigžņu spēle ir mačs, kurā ierodas visi labākie (statistiski labākie) hokejisti un tad jau nu nopietnā cīņā mēģina noskaidrot "labāko no labākajiem". Iespējams, ka kādreiz šāda doma pastāvēja, bet pēdējās nu jau vairākās desmitgadēs tā noteikti nav tas ir šovs un šova galvenais uzdevums šajā gadījumā ir izklaidēt. Jau tas vien, ka NHL "All Star" spēlē kā kapteinis ir iebalsots hokejists, kurš kaujas daudz biežāk nekā met vārtus ir šovs.

Atbildot uz virsrakstā izvirzīto jautājumu (Vai Džons Skots atbilsts Zvaigžnu spēles formātam?) – jā, atbilst, turklāt vēl vairāk nekā daudzi tie, kuri šajā spēlē tiks paņemti vēlāk. Viņš ikdienā ir kauslis, t.i., cilvēks, kurš atbild ne tikai par kaut kādām emocionālo pacēlumu lietām komandā, bet galvenokārt par šovu, lai izklaidētu skatītājus, jo, kā mēs zinām, pūlim patīk asinis. Vai asinis būs zvaigžņu spēlē? Ja nu vienīgi kāds (ptu, ptu, ptu) sagriezīsies parakstot neskaitāmus plakātus ar kāda papīra aso maliņu. Ko darīs Skots? To ko prot – taisīs šovu!

Tieši tāpēc nevajag pārāk iespringt uz lietām, kas jau sākotnēji nav paredzētas nopietnai izvērtēšanai. To var tikai un vienīgi pieņemt un (vismaz censties) baudīt.

Vai jūs atbalstat Džona Skota iebalsošanu NHL Zvaigžņu spēlē?

  • 284

  • 85



, 2016-01-02 22:29, pirms 9 gadiem
Tak zvaigžņu spēles tāpat ir parodijas, ko tur ņemties. Kā skatītājam man tās ir garlaicīgas un zvaigznes tāpat negrib tur piedalīties.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
, 2016-01-02 22:34, pirms 9 gadiem
Tad jau bus Dzhona Skota hettriks - 3 goli viena sezona
, 2016-01-02 22:34, pirms 9 gadiem
ja jau Sabres čekeris tur spēlēja tad ar ko Skots ir sliktāks ?
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
, 2016-01-02 22:40, pirms 9 gadiem
Kristaps2521 rakstīja: To spēli skatīsies tāpat tikai tie kas balsoja , tā lūk !!!
NHL Zvaigžņu spēle tāpat ir diezgan maz skatīts pasākums (uz visa Ziemeļamerikas sporta fona). Pie tam, kā tāda statistika, rādītāji krīt un faktiski tikai pateicoties Kanādai tam pasākumam vēl ir kaut cik pieklājīga auditorija.
, 2016-01-02 22:40, pirms 9 gadiem
katrs, ko grib, lai balso, kaut vai Upīti. All star formāts..wtf katram savs all star formāts.
Slēpts komentārs: Nedarbs
, 2016-01-02 22:46, pirms 9 gadiem
Piekrītu autora domai. Subjektīvi gan pateikšu, ka zvaigžņu spēle manai mentalitātei pilnīgi nav saprotama. Laikam tāpēc, ka esmu eiropietis.
, 2016-01-02 22:47, pirms 9 gadiem
Nedarbs rakstīja: Ja tā pavisam objektīvi, tad - noteikti NĒ! Arī Zemgus nebija! Kolēģis Juris minēja, ka iebalso tie, kuri skatās un ja fani iebalso, tātad fani viņu tur grib redzēt un tātad ir pelnījis. Atļaušos nepiekrist! Jo fani balso tikai par to, kuru tur GRIB redzēt. Tātad balso tikai par savējiem! Domāju, ka visi pārējie 90% hokeja fani negribēja All-Staros redzēt tādu Girgensonu vai šogad Skotu, jo aizņem lieki vietu kādam, kas to bija pelnījis vairāk. Un man nav ne mazāko šaubu, ja balsojums būtu divpusējs (ka var balsot gan PAR, gan PRET), tad visi pārējie Skotu būtu svītrojuši ārā, jo objektīvi nav pelnījis tur būt! Tādas akcijas tad katra pilsēta var taisīt un iebalsot savējos, bet tad tur tāds miskastes turnīrs vien sanāks un jēga no visu ZVAIGŽŅU spēles tur arī pazudīs!
Nav vajadzīga nekāda balsošana PRET. Pietiktu, ja visi, kas heito Skotu nobalsotu par savējiem kandidātiem. Ja viņi to nav izdarījuši, tātad... .

Arī vēlēšanās uzvar nevis tā partija, kurai ir kaut kādi prātīgākie piedāvājumi, bet tā, kuras atbalstītāji ir bijuši aktīvāki.

Hokeja gadījumā - aktivitāte nozīmē arī atkārtotos balsojumus.
, 2016-01-02 22:53, pirms 9 gadiem
Personīgi man būs interesanti lielo lempi pavērot uz pārējo lielmeistaru fona.
, 2016-01-02 22:57, pirms 9 gadiem
Principá jau var piekrist
, 2016-01-02 23:25, pirms 9 gadiem
būs interesantāk, eksotika vismaz kaut kāda
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
, 2016-01-02 23:47, pirms 9 gadiem
Cilvēkiem NHL "All Star" mačs nav pietiekošs kairinātājs, lai tērētu savu laiku un balsotu neskaitāmas reizes.

Tikai ne īstam latvietim!
, 2016-01-02 23:47, pirms 9 gadiem
Cilvēkiem NHL "All Star" mačs nav pietiekošs kairinātājs, lai tērētu savu laiku un balsotu neskaitāmas reizes.

Tikai ne īstam latvietim!
, 2016-01-02 23:54, pirms 9 gadiem
Nedarbs rakstīja: Ja tā pavisam objektīvi, tad - noteikti NĒ! Arī Zemgus nebija! Kolēģis Juris minēja, ka iebalso tie, kuri skatās un ja fani iebalso, tātad fani viņu tur grib redzēt un tātad ir pelnījis. Atļaušos nepiekrist! Jo fani balso tikai par to, kuru tur GRIB redzēt. Tātad balso tikai par savējiem! Domāju, ka visi pārējie 90% hokeja fani negribēja All-Staros redzēt tādu Girgensonu vai šogad Skotu, jo aizņem lieki vietu kādam, kas to bija pelnījis vairāk.
Tie 90% varēja iebalsot "pareizo" sastāvu, nav ko činkstēt.
, 2016-01-03 00:17, pirms 9 gadiem
nu kapec piemeram 8. rezultativakais uzbrucejs butu pelnijis vairak to vietu,ka Skots...man skiet tas drizak sim "balaganam" piedos mazu piparinu! ps.atceramies nhl lokauta laika ar bij diskusijas vai nhl zvaigznu sastava,kas speleja Riga bij jabut "albanu teroristam" Tajam Domi..
, 2016-01-03 00:40, pirms 9 gadiem
Agrilson rakstīja: nu kapec piemeram 8. rezultativakais uzbrucejs butu pelnijis vairak to vietu,ka Skots...man skiet tas drizak sim "balaganam" piedos mazu piparinu! ps.atceramies nhl lokauta laika ar bij diskusijas vai nhl zvaigznu sastava,kas speleja Riga bij jabut "albanu teroristam" Tajam Domi..
Nevis Albānijas teroristam, bet gan Albānijas agresoram.
, 2016-01-03 00:48, pirms 9 gadiem
nu ok..bet domu Juri tak tas nemaina ne...?...es esmu ar abam rokam par Skota spelesanu,jo to vins ir nopelnijis ar savu darbu...vienam tas ir mest vartus ,citam bloket metienus.. Dzonam tas ir speles laika nomest cimdus un vins sai lieta nenoliedzami ir ZVAIGZNE!!!!
, 2016-01-03 00:53, pirms 9 gadiem
par zvaigznem runajot tads provokativs jautajums,kurs bija lielaka zvaigzne nhl Zoltoks jeb Ivanans ja runajam par musejiem...atbilde,kurs lielaks talants un rezultativaks viennozimigs,bet kurs nhl bija savos ziedu laikos zinamaks ..utt
, 2016-01-03 01:21, pirms 9 gadiem
kaadreiz lepojos ar to ka muuseejie traapija starp pasaules labaakajiem
tagadeedeejais cirks vienkaarshi sagrauj to ko Sandis ar Artuuru bija sasniegushi bez interneta mahinaacijaam bez muhljiisanas tiiri ar speeli
zheel ka taadi laiki pienaakushi
, 2016-01-03 01:22, pirms 9 gadiem
sviests.. all star spēlē tas Skots nevienu nevarēs izaicināt uz kautiņu, tas ir nereāli, nu nav vietas kauslim tur fanu ņirgāšanās un viss.
, 2016-01-03 01:39, pirms 9 gadiem
Cik sapratu, tad viņa ievēlēšanat bija kaut kādu cilvēku internetā izvērsta kampaņa balsot tieši par šo spēlētāju. Viņš tika iebalsots šīs kampaņas dēļ nevis tādēļ , ka ir baigi populārs un kruts kauslis. Tātad nebija pelnijis. Viss. Punkts.
, 2016-01-03 02:52, pirms 9 gadiem
bustedsandis13 rakstīja: sviests.. all star spēlē tas Skots nevienu nevarēs izaicināt uz kautiņu, tas ir nereāli, nu nav vietas kauslim tur fanu ņirgāšanās un viss.
Varbūt - šova dēļ- kāds arī iznīcinās. Kopumā - nav pajāt?
, 2016-01-03 04:15, pirms 9 gadiem
Tā ir zvaigžņu spēle, ja līdzjūtēji viņu uzskata par zvaigzni un iebalso, tad tā arī ir. Pelnījis/nepelnījis ir tikai katra uzskats pēc kaut kādiem kritērijiem.
, 2016-01-03 07:46, pirms 9 gadiem
Džons Skots ir protests pret Zvaigžņu spēli! Masveida trollings parādot būtisku šīs sistēmas kļūdu. Nu nav normāli, ka dienā var balsot 10x viens cilvēks. Pavisam godīgi skatoties ne Girgensonam ( nepārprotiet spēlēja viņš labi bet nebija gluži NHL zvaigzne ) ne Skotam ir jābūt NHL zvaigžņu spēlē.
Interesanti palasiet komentārus pie Skota hāilaitiem. Skaidrs, ka tas ir fleshmobs, lai iebalsotu spēlē vienu no NHL lielākajiem netalantiem.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
, 2016-01-03 11:30, pirms 9 gadiem
Nu bet sis notikums tak tam"balaganam"(mana izpratne visas zvaigznu speles) nak par labu...jo pieverss uzmanibu un tam ir stipri lielaka aziotaza,neka ja butu iebalsots piemeram 9 rezultativakais uzbrucejs..nav sensaciju interese mazinas
, 2016-01-03 11:32, pirms 9 gadiem
Katrai līgai ir tiesības noteikt kādā formātā tiek izvēlēti spēlētāji All Stars spēlēm un ne mums spriest vai pareizais tika ievēlēts vai nepareizais.
Ja es būtu noteicējs, tad All Stars spēlēs spēlētu populārākie hokejisti kuri izvēlēti nedēļas apskatos + līderi statistikas radītājos.
Katru nedēļu dotu iespēju līdzjūtējiem balsot par spilgtāko epizodi. Tad līderus izvēlēties būtu vieglāk. Kaut gan, nav jau teikts, ka līdzjūtēji nesabalsos epizodes, kad parāda Skotu sēžam starp līdzjūtējiem. Tāpat kā Cipulis bija biežs "līderis" LTV7 balsojumā par komandas labāko hokejistu.
, 2016-01-03 11:49, pirms 9 gadiem
Mīlas Bimbambols rakstīja: Piekrītu autora domai. Subjektīvi gan pateikšu, ka zvaigžņu spēle manai mentalitātei pilnīgi nav saprotama. Laikam tāpēc, ka esmu eiropietis.
pilnīgi piekrītu, tikai man tā nav saprotama tāpēc, ka Allāhs aizliedz taisīt tādas māžošanās!
, 2016-01-03 16:58, pirms 9 gadiem
masveida trollings, sava veida ņirgāšanās par spēlētāju, bet te jau meklē argumentus, kāpēc viņš ir zvaigzne un kāpēc vispār kāds esot zvaigzne. Ja jau viņš būtu "Zvaigzne", tad citus gadus arī par viņu balsotu un nekādas specakcijas nebūtu vajadzīgas.