Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:742, Did:0, useCase: 3

Pirms pārbaudes spēles pret Krieviju tiks iemūžināts Žoltoka numurs

Ulvis Brože
Ulvis Brože @UlvisBrozhe

Pirms pārbaudes spēles pret Krieviju tiks iemūžināts Žoltoka numurs
Sergejs Žoltoks. Foto: LHF

Gatavojoties 2019. gada pasaules čempionātam hokejā, Latvijas izlase aizvadīs tikai divas pārbaudes spēles mājās – 24. un 25. aprīlī pret Krieviju. Pirms pirmā mača notiks piemiņas ceremonija, kas būs veltīta Sergejam Žoltokam.

Žoltoks pārstāvēja Latvijas izlasi sešos pasaules čempionātos, un elites divīzijā viņš 30 spēlēs guva 15 vārtus. Kopumā uzbrucējs valstsvienības rindās aizvadīja 42 mačus, kuros nopelnīja 50 (29+21) punktus.

Tāpat viņš pārstāvēja piecus Nacionālās hokeja līgas klubus – Bostonas "Bruins", Otavas "Senators", Monreālas "Canadiens", Minesotas "Wild" un Nešvilas "Predators". Pasaulē spēcīgākajā līgā uzbrucējs aizvadīja 588 spēles, gūstot 111 vārtus un izdarot 147 piespēles. Stenlija kausa izcīņā viņa kontā 45 spēles un 18 (4+14) punkti.

"Žoltoks bija viens no spožākajiem neatkarības laika Latvijas hokeja uzbrucējiem un viens no pirmajiem latviešu spēlētājiem NHL. 1992. gadā, divdesmit gadu vecumā, Sergejs devās uz Ziemeļameriku, kur sāka savu ceļu uz NHL. Pirmais klubs, kurā Sergejs spēlēja bija Bostonas "Bruins", un 1993. gada 18. novembrī, spēlējot pret Sanhosē "Sharks", Sergejs guva arī savus pirmos vārtus NHL. Pretinieku vārtus tovakar sargāja Artūrs Irbe," teikts Latvijas Hokeja federācijas paziņojumā.

"Sergejs bija ar labu sirdi," savās pārdomās dalījās žurnālists Jānis Matulis. "Hokejs bija viņa sirdslieta. Viņš organiski iekļāvās "Canadiens" sastāvā, ar savu ķīlbārdiņu drīzāk atgādinot mākslinieku no Monmartras. Pat zinot, ka veselības dēļ viņam nevajadzētu spēlēt hokeju, Sergejs to darīja izcili. Tā tas mēdz būt, ja kaut ko ļoti, ļoti mīli."

Žoltoks aizsaulē devās 2004. gada 3. novembrī, kad NHL lokauta laikā pārstāvēja "Rīga 2000" un Baltkrievijas atklātā čempionāta ietvaros aizvadīja izbraukuma spēli Minskā.

"Mīlu šo spēli. Mīlu pārstāvēt savu valsti. Pie pirmās iespējas vienmēr esmu spēlējis Latvijas izlasē. Karjeras laikā esmu pārstāvējis ļoti daudzus klubus, taču visvairāk manā sirdī ir palikusi tieši Latvijas izlase," tā savulaik izteicās pats Žoltoks.

Izmantotie resursi:
https://lhf.lv/lv/article/6284/pirm...

  -1 [+] [-]

, 2019-04-16 15:07, pirms 6 gadiem
artems_bruvers_1007752319333492 rakstīja: Šī tēma ir vienmēr aktuāla, jebkurā portālā, jebkurā rakstā!!!
Un kā vienmēr bezjēdzīgi, dažādo kritēriju dēļ. Ļoti pārspīlēts variants, bet tomēr nedaudz uz to pusi, kā diskutēt, vai Latvijā populārāks ir skeletons vai volejbols
Laaaabi, ne šeit, neturpināšu šito

     [+] [-]

, 2019-04-16 18:17, pirms 6 gadiem
Swordsman rakstīja: Ar tādu līdzjutēju attieksmi hokejistiem var zust motivācija vispār braukt uz izlasi. Kāda jēga braukt, ja vienu gadu neatbrauc un uzreiz izceļ to un knābā.
Lai tik nebrauc!mums vajag čaļus kas atdos sevi visu čempī nevis visulaiku uztrauksies vai nedabus kadu traumu..kā piem.Daugaviņš kurš par spīti visam ari riskē ar savu karjeru!

GG LATVJJA!!!

     [+] [-]

, 2019-04-16 18:33, pirms 6 gadiem
Madzigais rakstīja: Lai tik nebrauc!mums vajag čaļus kas atdos sevi visu čempī nevis visulaiku uztrauksies vai nedabus kadu traumu..kā piem.Daugaviņš kurš par spīti visam ari riskē ar savu karjeru!

GG LATVJJA!!!
ak, dievs... Tu dzīvē arī visu tik pavirši dari, kā te komentārus raksti???

  +1 [+] [-]

, 2019-04-16 19:22, pirms 6 gadiem
Dievs jaraxta ar lielo burtu tirliņ!

     [+] [-]

, 2019-04-16 20:35, pirms 6 gadiem
Madzigais rakstīja: Dievs jaraxta ar lielo burtu tirliņ!
'jaraxta' - tirliņš esi Tu, kas tā izvaro savu dzimto valodu...

     [+] [-]

, 2019-04-16 20:58, pirms 6 gadiem
Fullback rakstīja: Visu cieņu Sergejam, bet īstenībā Žoltoka firmas zīme elites PČ bija gūt daudz punktus pret izteikti vājākiem pretiniekiem vai spēlēs, kurās jau vairs neko nevajadzēja.
Protams cienu Žoltoka piemiņai ,bet tolaik tak arī bija fani ,kuri viņu vērtēja zemāk par daļu tepat Eiropā spēlējušajiem izlases līderiem.Arī konflikti izlasē tolaik nebija retums un izlases sastāvu vairāk diktēja izlases līderi nevis piemēram Beresņevs.Bet ja par Žoltoka gūtajiem vārtiem PČ ,tad pret Norvēģiju,Franciju un Japānu pa trim vārtiem divas ripas pret Vāciju un pa vienai pret Baltkrieviju Kazahstānu Austriju un Zviedriju.

     [+] [-]

, 2019-04-16 21:03, pirms 6 gadiem
coffijs rakstīja: Protams cienu Žoltoka piemiņai ,bet tolaik tak arī bija fani ,kuri viņu vērtēja zemāk par daļu tepat Eiropā spēlējušajiem izlases līderiem.Arī konflikti izlasē tolaik nebija retums un izlases sastāvu vairāk diktēja izlases līderi nevis piemēram Beresņevs.Bet ja par Žoltoka gūtajiem vārtiem PČ ,tad pret Norvēģiju,Franciju un Japānu pa trim vārtiem divas ripas pret Vāciju un pa vienai pret Baltkrieviju Kazahstānu Austriju un Zviedriju.
Tolaik bija pārspīlēts "vecā dinamo " kults, tip tā saspēlējušies, ka var maukt aizsietām acīm. NHL maz kāds pārzināja, tikai turienes zvaigznes bij cieņā. Tāpēc izlasē maz ieplūda svaigas asinis, kavējas paaudžu maiņa.

  +1 [+] [-]

, 2019-04-16 21:09, pirms 6 gadiem
coffijs rakstīja: Protams cienu Žoltoka piemiņai ,bet tolaik tak arī bija fani ,kuri viņu vērtēja zemāk par daļu tepat Eiropā spēlējušajiem izlases līderiem.Arī konflikti izlasē tolaik nebija retums un izlases sastāvu vairāk diktēja izlases līderi nevis piemēram Beresņevs.Bet ja par Žoltoka gūtajiem vārtiem PČ ,tad pret Norvēģiju,Franciju un Japānu pa trim vārtiem divas ripas pret Vāciju un pa vienai pret Baltkrieviju Kazahstānu Austriju un Zviedriju.
Situācija jau tāda, ka lielākā daļa jau nemaz nav redzējuši Žoltoku spēlējam, tāpēc, kā jau nu tas gadās, balstās uz dažādiem piemiņas video un atmiņu stāstiem.

Sergejs, protams, bija labākais Latvijas hokeja uzbrucējs kopš neatkarības atgūšanas, vienīgais, kurš puslīdz stabili sev izkaroja vietu NHL pirmajās maiņās. Tajā pašā laikā izlasē viņa ambīcijas bieži vien palika nesaprastas (konflikti ar vecajiem, ar Balderi, ar žurnālistiem) un tieši izlases kontekstā "atvērās" viņš tikai tad, kad Lindstrēms 2004. gada PČ ļāva viņam faktiski darīt ko grib. Jā, viņš arī izdarīja, taču arī tad čempionāta laikā pieprasīja, lai no viņa maiņas aizvāc Juri Ozolu, kurš neesot varējis turēt līdzi.

     [+] [-]

, 2019-04-16 21:10, pirms 6 gadiem
Banss rakstīja: Tolaik bija pārspīlēts "vecā dinamo " kults, tip tā saspēlējušies, ka var maukt aizsietām acīm. NHL maz kāds pārzināja, tikai turienes zvaigznes bij cieņā. Tāpēc izlasē maz ieplūda svaigas asinis, kavējas paaudžu maiņa.
Labi atceros kā Semjonovs ar Tambijevu gremdēja pārbaudes spēlēs vienu jauniņo nedodot viņam piespēles ,lai sev vēlamu paziņu maiņā dabūtu.Par to paaudžu maiņu piekrītu atceros junioros labi spēlēja maiņa Ņikitins Ozols Zirnis un noteikti bija pelnījuši kā ceturtā maiņa aizbraukt uz ŌČ.

     [+] [-]

, 2019-04-16 21:10, pirms 6 gadiem
Banss rakstīja: Tolaik bija pārspīlēts "vecā dinamo " kults, tip tā saspēlējušies, ka var maukt aizsietām acīm. NHL maz kāds pārzināja, tikai turienes zvaigznes bij cieņā. Tāpēc izlasē maz ieplūda svaigas asinis, kavējas paaudžu maiņa.
Kāds Dinamo kults? Tu vari kādu jauno nosaukt, kas varēja spēlēt izlasē no 1997.-2006., bet netika ņemts? Nebija jau kas spēlē. NE-BI-JA!

     [+] [-]

, 2019-04-16 21:17, pirms 6 gadiem
coffijs rakstīja: Labi atceros kā Semjonovs ar Tambijevu gremdēja pārbaudes spēlēs vienu jauniņo nedodot viņam piespēles ,lai sev vēlamu paziņu maiņā dabūtu.Par to paaudžu maiņu piekrītu atceros junioros labi spēlēja maiņa Ņikitins Ozols Zirnis un noteikti bija pelnījuši kā ceturtā maiņa aizbraukt uz ŌČ.
Ik pa laikam tika ņemti izlasē tā sauktie "jaunie". Ko viņi izdarīja? Viņi bija nekādi. Belaru līgas zvaigznes, kas izlasē nevarēja turēt līdzi vecajiem. Vienā maiņā saliekot, iespējams, ka spēle būtu citāda, bet tas ir cits stāsts un galīgi bez garantijām par izdošanos.

Ozols, Čubars, Širokovs, Mamonovs,... vispār "ņi o čom", kā saka. Arī Bļinovs, kuram deviņdesmitajos vietējie treneri paredzēja pirmo Canadiens maiņu vienkārši izšķīda lielajā izlasē. Romanovskis vienīgais, taču viņš bija absolūts one hit wonder, 2003. gada PČ.

     [+] [-]

, 2019-04-16 21:18, pirms 6 gadiem
Fullback rakstīja: Kāds Dinamo kults? Tu vari kādu jauno nosaukt, kas varēja spēlēt izlasē no 1997.-2006., bet netika ņemts? Nebija jau kas spēlē. NE-BI-JA!
Bija ko varēja paņemt kāda vietā piemēram Čubars un Romanovskis pierādīja ,ka mierīgi var spēlēt izlasē.Arī Herbis izlasē pirmo reizi tika paņemts,kad izlasi vadīja tēvs.Laikam tā blatu būšana mazinājās ,tad kad Kūre otro sezonu trenēja izlasi.

     [+] [-]

, 2019-04-16 21:20, pirms 6 gadiem
coffijs rakstīja: Labi atceros kā Semjonovs ar Tambijevu gremdēja pārbaudes spēlēs vienu jauniņo nedodot viņam piespēles ,lai sev vēlamu paziņu maiņā dabūtu.Par to paaudžu maiņu piekrītu atceros junioros labi spēlēja maiņa Ņikitins Ozols Zirnis un noteikti bija pelnījuši kā ceturtā maiņa aizbraukt uz ŌČ.
Ja, tā bija, gan ar piespēļu nedošanu, gan Liepājas trijnieku. Viņi arī BAČā labi bij.

     [+] [-]

, 2019-04-16 21:22, pirms 6 gadiem
Fullback rakstīja: Ik pa laikam tika ņemti izlasē tā sauktie "jaunie". Ko viņi izdarīja? Viņi bija nekādi. Belaru līgas zvaigznes, kas izlasē nevarēja turēt līdzi vecajiem. Vienā maiņā saliekot, iespējams, ka spēle būtu citāda, bet tas ir cits stāsts un galīgi bez garantijām par izdošanos.

Ozols, Čubars, Širokovs, Mamonovs,... vispār "ņi o čom", kā saka. Arī Bļinovs, kuram deviņdesmitajos vietējie treneri paredzēja pirmo Canadiens maiņu vienkārši izšķīda lielajā izlasē. Romanovskis vienīgais, taču viņš bija absolūts one hit wonder, 2003. gada PČ.
Viņus par vēlu sāka nopietni iespēlēt izlasē un grūti konkurēt ar iespēlētām maiņām.Un kā tolaik bija neesi izlasē ,tad grūti cerēt tikt pie laba līguma un progresa nav.

     [+] [-]

, 2019-04-16 21:25, pirms 6 gadiem
Fullback rakstīja: Kāds Dinamo kults? Tu vari kādu jauno nosaukt, kas varēja spēlēt izlasē no 1997.-2006., bet netika ņemts? Nebija jau kas spēlē. NE-BI-JA!
Jā, tieši to tad propagandēja. Ir tie, parējie "nekas". Bija štata vieta jaunajam 4. Maiņā, tas arī viss. Netika pat nopietni izskatīti citi. Razgals, reiz labi par to pastāstīja intervijā, liekas tas bija Razgals. Arī viņš bija iespēlējams, es tik neatceros- viņš saka kost jo neņēma, vai neņēma jo koda.

  +2 [+] [-]

, 2019-04-16 21:35, pirms 6 gadiem
Banss rakstīja: Jā, tieši to tad propagandēja. Ir tie, parējie "nekas". Bija štata vieta jaunajam 4. Maiņā, tas arī viss. Netika pat nopietni izskatīti citi. Razgals, reiz labi par to pastāstīja intervijā, liekas tas bija Razgals. Arī viņš bija iespēlējams, es tik neatceros- viņš saka kost jo neņēma, vai neņēma jo koda.
nu, var abus apvienot -- sāka kost, jo neņēma, pēc tam neņēma, jo koda.

  +1 [+] [-]

, 2019-04-16 21:39, pirms 6 gadiem
Visu cieņu Žolim, sen jau to vajadzēja izdarīt tāpat arī ar Skrastiņa nummuru to vajag izarīt, jo Dzelzs vīrs mums ir(bija) arī tikai viens, kas arī gana daudz paveica LV izlases labā!

  +1 [+] [-]

, 2019-04-16 21:40, pirms 6 gadiem
coffijs rakstīja: Bija ko varēja paņemt kāda vietā piemēram Čubars un Romanovskis pierādīja ,ka mierīgi var spēlēt izlasē.Arī Herbis izlasē pirmo reizi tika paņemts,kad izlasi vadīja tēvs.Laikam tā blatu būšana mazinājās ,tad kad Kūre otro sezonu trenēja izlasi.
Ko Romanovskis pierādīja? Vienā PČ nospēlēja TOP līmenī un ar to viss, aizbrauca pelnīt naudu uz Itāliju un dzīve izdevusies, kā saka.
Čubars arī nebija nekāds spīdeklis.

Par agru vai par vēlu iespēlēti, taču viņi objektīvi nevarēja tikt līdzi vecajiem un pusvecajiem. Atbrauc uz PČ kāds Panteļejevs, kurš sezonu nespēlē un izpogā visus jaunos (2004. gada PČ).

Kerčs, Fanduļs, Cipruss, Tambijevs - viņi pat vecumā bija tādā līmenī, ka tā laika jaunajai paaudzei nebija variantu tikt izlasē.

Protams, ka tos jaunos varēja ņemt, sākot piespiedu paaudžu maiņu, droši, taču tad tiešām pareģojumi ar to "bē grupu" varēja piepildīties. Kāda jēga ņemt jauno, ja viņš nav labāks par veco un pieredzējušo, īstermiņā viņi neko jaunu nedotu. Pat prastā skrien-sit hokejā viņi nevarētu ierakstīties.

Tagad jau visu ko var mēģināt stāstīt, taču tiem, kas šo visu, un arī priekšvēsturi, redzēja, kā saka, klātienē nez vai tā visam arī gribas ticēt.

Jau 2003./2004. gadā tika cerēts uz astoņdesmito gadu otrās puses hokejistiem kā tiem, kas varētu būt pirmie īstie hokejisti, kas nomaina veco Dinamo paaudzi. Tā arī sanāca.

     [+] [-]

, 2019-04-16 21:42, pirms 6 gadiem
als rakstīja: Visu cieņu Žolim, sen jau to vajadzēja izdarīt tāpat arī ar Skrastiņa nummuru to vajag izarīt, jo Dzelzs vīrs mums ir(bija) arī tikai viens, kas arī gana daudz paveica LV izlases labā!
Skrastiņa numurs jau sen ir. Kiras laikos uzreiz pēc katastrofas. Balderis pats savu pakāra spirta pilī, tās tas palika. Irbes pagājušā gadā.
p.s. es šopavasar brīnos par daudziem, kas nesekojat vispār hokejam, ka tik daudz muļķību redzu, pat no tādiem diezgan labiem komentētājiem par hokeju

     [+] [-]

, 2019-04-16 21:47, pirms 6 gadiem
zaipis rakstīja: Skrastiņa numurs jau sen ir. Kiras laikos uzreiz pēc katastrofas. Balderis pats savu pakāra spirta pilī, tās tas palika. Irbes pagājušā gadā.
p.s. es šopavasar brīnos par daudziem, kas nesekojat vispār hokejam, ka tik daudz muļķību redzu, pat no tādiem diezgan labiem komentētājiem par hokeju
Tas ir ikgadējais pavasara hokejtrakums. Jumti brauc pa labi un pa kreisi.

     [+] [-]

, 2019-04-16 21:47, pirms 6 gadiem
coffijs rakstīja: Bija ko varēja paņemt kāda vietā piemēram Čubars un Romanovskis pierādīja ,ka mierīgi var spēlēt izlasē.Arī Herbis izlasē pirmo reizi tika paņemts,kad izlasi vadīja tēvs.Laikam tā blatu būšana mazinājās ,tad kad Kūre otro sezonu trenēja izlasi.
Herbis tak pie Beresneva jau spēlēja!

  +1 [+] [-]

, 2019-04-16 21:49, pirms 6 gadiem
Banss rakstīja: Jā, tieši to tad propagandēja. Ir tie, parējie "nekas". Bija štata vieta jaunajam 4. Maiņā, tas arī viss. Netika pat nopietni izskatīti citi. Razgals, reiz labi par to pastāstīja intervijā, liekas tas bija Razgals. Arī viņš bija iespēlējams, es tik neatceros- viņš saka kost jo neņēma, vai neņēma jo koda.
Bija ko izskatīt? Jau teicu, ja pašmērķis bija salikt izlasē jaunos, tad droši to varēja darīt, taču tie vecie atbrauc uz izlasi un jaunie viņiem netiek līdzi ne tikai prasmēs vai domās, bet pat fiziski.
Tādai paaudžu maiņai nav nekāda pamata.

Vari izkonkurēt veco - spēlē. Nevari? Trenējies un mēģini citreiz. Kādi vēl var būt jautājumi?

Jā, teiksim, 2003. gadā uzbrukums bija tik bēdīgs, ka jau nu vispār, taču arī uz tāda fona to spīdekļu baigi nebija (tikai Romanovskis).

Beigu beigās, vai kādu Daugaviņu varēja nepaņemt izlasē? Viņš, spēlēdams ar režģi, bija tik ļoti pamanāms, ka variantu un citu domu nemaz nebija. Kronis visam bija Daugaviņa un komandas kapteiņa Semjonova kautiņš. Jā, tā tā vieta komandā tiek izcīnīta. Nevis jāgaida Canadiens pirmās maiņas.

  +1 [+] [-]

, 2019-04-16 21:53, pirms 6 gadiem
Fullback rakstīja: Bija ko izskatīt? Jau teicu, ja pašmērķis bija salikt izlasē jaunos, tad droši to varēja darīt, taču tie vecie atbrauc uz izlasi un jaunie viņiem netiek līdzi ne tikai prasmēs vai domās, bet pat fiziski.
Tādai paaudžu maiņai nav nekāda pamata.

Vari izkonkurēt veco - spēlē. Nevari? Trenējies un mēģini citreiz. Kādi vēl var būt jautājumi?

Jā, teiksim, 2003. gadā uzbrukums bija tik bēdīgs, ka jau nu vispār, taču arī uz tāda fona to spīdekļu baigi nebija (tikai Romanovskis).

Beigu beigās, vai kādu Daugaviņu varēja nepaņemt izlasē? Viņš, spēlēdams ar režģi, bija tik ļoti pamanāms, ka variantu un citu domu nemaz nebija. Kronis visam bija Daugaviņa un komandas kapteiņa Semjonova kautiņš. Jā, tā tā vieta komandā tiek izcīnīta. Nevis jāgaida Canadiens pirmās maiņas.
Vai tad 2003. gads bija tik bēdīgs? Manuprāt, tas bija pavisam ok laiks, virkne pēdējo dinamiešu tikai sasniedza 30-33 gadu slieksni...

     [+] [-]

, 2019-04-16 21:58, pirms 6 gadiem
Kaspars_Biedriņš rakstīja: Vai tad 2003. gads bija tik bēdīgs? Manuprāt, tas bija pavisam ok laiks, virkne pēdējo dinamiešu tikai sasniedza 30-33 gadu slieksni...
Čempionāts kopumā bija ok, pat līdz pēdējai kārtai par 1/4finālu varēja pacīnīties. Es vairāk tieši par uzbrukumu - rezultatīvākais vārtu guvējs un spēlētājs bija Skrastiņš. Trešais rezultatīvākais spēlētājs bija Sorokins. Tikai diviem uzbrucējiem 6 mačos bija vairāk par 2 punktiem.

     [+] [-]

, 2019-04-16 22:03, pirms 6 gadiem
Fullback rakstīja: Čempionāts kopumā bija ok, pat līdz pēdējai kārtai par 1/4finālu varēja pacīnīties. Es vairāk tieši par uzbrukumu - rezultatīvākais vārtu guvējs un spēlētājs bija Skrastiņš. Trešais rezultatīvākais spēlētājs bija Sorokins. Tikai diviem uzbrucējiem 6 mačos bija vairāk par 2 punktiem.
Ja nemaldos, tad mums vairāki kadri trūka...

     [+] [-]

, 2019-04-16 22:06, pirms 6 gadiem
kayle rakstīja: nu, var abus apvienot -- sāka kost, jo neņēma, pēc tam neņēma, jo koda.
Par Razgalu jā, pats pateica ka vainīgs.

  +1 [+] [-]

, 2019-04-16 22:11, pirms 6 gadiem
Kaspars_Biedriņš rakstīja: Herbis tak pie Beresneva jau spēlēja!
Tev taisnība.