Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:261, Did:0, useCase: 3

Viedoklis: Šupleram jāaiziet

Valdis Bērziņš
Valdis Bērziņš

Viedoklis: Šupleram jāaiziet
Juliuss Šuplers
Foto: Romāns Kokšarovs, Sporta Avīze, f64

Kontinentālās Hokeja līgas (KHL) kluba Rīgas ''Dinamo'' pašreizējais galvenais treneris Juliuss Šuplers ar komandu ir sasniedzis savu spēju maksimumu un viņa ir jāatkāpjas. Šīs sezonas rezultāti liecina par to, ka ar Šupleru pie ''Dinamo'' stūres viss iet uz leju.

Domāju, ka katram ''Dinamo'' fanam ir izveidojies savs viedoklis par komandas šīs sezonas sniegumu. Parasti ir tā, ja viss ir kārtībā, tad malači ir spēlētāji, ja komandai neiet, vainīgs ir treneris. ''Dinamo'' sakarā šosezon ir otrais variants. Komanda šobrīd atrodas pēdējā vietā gan rietumu konferencē, gan visu 24 KHL komandu ieskaitē. Statistika nemelo un skaidri pasaka, ka ir problēmas.

Jau pirms šīs sezonas bija pamatotas bažas par to, ka ''Dinamo'' varētu neizdoties atkārtot pagājušās sezonas sasniegumu, kad regulārajā čempionātā tika izcīnīta 10. vieta un nodrošināta vieta izslēgšanas mačos. Otrās sezonas faktors ir jūtams, tāpat arī nevar noliegt to, ka mēs nevaram sacensties ar Krievijas klubiem budžetu ziņā. Taču nevaru piekrist trenerim Juliusam Šupleram par to, ka naudas faktors ir izšķirošais, kāpēc ''Dinamo'' pašreiz ir tur, kur tas ir – lejasgalā. Sastāvs komplektācijas ziņā ir konkurētspējīgs. Ja ne ar līgas vadošajiem klubiem, tad vismaz vidusmēra komandas mums vajadzētu spēt uzvarēt, taču tā diemžēl nav. Grūti izskaidrot zaudējumus ''Amur'', ''Sibir'', ''Traktor'' un ''Avtomobilist'' tipa komandām.

Pagājušajā sezonā Šuplers ''izdzīvoja'' pēc astoņu pēc kārtas zaudētu maču sērijas. Taču toreiz klubā bija cita vadība, kas slovāku treneri iecēla ''Dinamo'' galvenā trenera amatā. Šo rindu autors oktobra sākumā pirms otrās izbraukuma tūres beigām prognozēja Šuplera iespējamo atlaišanu. 12. oktobrī tika zaudēta kārtējā spēle – 4:5 pēcspēles metienos ''Traktor''. Līdz nākamajai spēlei ''Dinamo'' bija nepilna nedēļa laika, lai pateiktu Šupleram paldies par izdarīto un ieceltu viņa vietā citu treneri.

Tas netika izdarīts, acīmredzot Šupleram dota vēl viena kārtējā iespēja pierādīt to, ka viņš var izvilkt šo komandu no bedres. Kopš tā laika nospēlētas vēl piecas spēles, no kurām uzvarēta tikai viena. Atkārtošos: statistika nemelo – progresa nav! Kāpēc Šuplers tiek marinēts, to zina vien kluba vadība. Ir dzirdētas runas par to, ka Latvijā nevarot atrast viņam aizvietotāju. Neticu. Sliktāk nekā tagad vairs nevar būt, tāpēc kaut kas ir jādara lietas labā. Iespējams, ka jauns treneris varētu komandu sapurināt un ''play off'' sapnis būtu tuvāks realitātei.

Parādītā spēle nevieš cerības, ka komanda būtu uz pareizā ceļa. Skaitliskā vairākuma realizācija ir katastrofāla. Šuplers turpina stāstīt, ka treniņos pie šī spēles komponenta tiekot strādāts, bet kāpēc to nevar redzēt spēļu laikā? Vārtu priekšā uzbrucēju redzam epizodiski, kas ir būtisks trūkums. Ja ''Dinamo'' uzbrukumu par nosaukt par normālu, tad aizsardzība ir zem katras kritikas. Acīmredzams ir tas, ka nav stabilu vārtsargu, kuru labā spēle dažbrīd varētu iedvesmot komandas biedrus.

Vēl viena lieta, kas ļoti skaidri parāda ''Dinamo'' lielāko problēmu – spēlētāju psiholoģiju. Nav mazums tādu spēļu, kurās mūsējie sāk spēlēt tikai tad, kad Martina Pruseka vai retāk Edgara Masaļska vārtos ir samestas trīs vai vairāk ripas. Par šo vislielākā atbildība ir jāuzņemas tieši trenerim. Šuplers arī šīs sezonas gaitā ir periodiski apliecinājis to, ka var ar nopietnu sarunu ģērbtuvē mainīt spēles gaitu. Tad kāpēc ļoti bieži spēlētāji nav pietiekami motivēti un gatavi spēlēt ar pilnu atdevi jau no pirmajām minūtēm? Bez šaubām vaina ir jāuzņemas trenerim. Uzskatu, ka Šuplers savu potenciālu ar šo komandu ir izsmēlis un viņa vietā jāliek cits. Iespējams, ka to sapratīs arī ''Dinamo'' vadība un pieņems pareizos lēmumus jau tuvākajā laikā. Pēc svētdienas mača ar Minskas ''Dinamo'' līgā būs desmit dienu pārtraukums, kas būs pateicīgs laiks, lai veiktu pārmaiņas. Sliktāk vairs nevar būt...

Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2009-10-30 08:02, pirms 15 gadiem
nesaprotu, kāpēc šis temats tik neskaitāmas reizes tiek cilāts bezjēgā .. par treneru atbilstību lemt var vienīgi kluba vadība
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2009-10-30 09:08, pirms 15 gadiem
Ja šis autors man trāpīsies pa ceļam, vienozīmīgi tālāk neaizies...

     [+] [-]

, 2009-10-30 09:11, pirms 15 gadiem
Lasu un nevaru saprast, kāpēc tur neredzu pilnīgi neko jaunu, sajūta tāda, ka šo lasot ir izniekotas pāris minūtes!
Ne alanlīze, ne kādi jauni fakti, pliks savārstījums ar informāciju, ko redzam paši!

  +3 [+] [-]

, 2009-10-30 09:18, pirms 15 gadiem
Riebjās šitā sportacentra agresīvā propaganda pret Šupleru, nah nelasīšu jūs vairs

     [+] [-]

, 2009-10-30 09:20, pirms 15 gadiem
Abrags rakstīja: Tu domā viņa mazmājiņā kalna piekājē, Popradā?
Šuplers ir no Popradas?
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2009-10-30 09:30, pirms 15 gadiem
Nu nezinu,ko var ielikt Šuplera vietā.Par tādu naudu,kāda Šupleram,nevienu normālu treneri neatrast,Nesaprotu,kāpēc uzreiz pagājušogad neņēma Znaroku,kurš piedāvājumu gaidīja līdz pēdējam brīdim.Tiem,kas piemin Beresņevu,laikam no hokeja nesenas pagātnes nekas nav zināms,tad jau labāk Lipmanu.Nu aizdomāties var par Vasiļjevu.Aizies Šuplers,varam aizmirst par slovākiem,tajā skaitā Hosu,kurš ir mūsu vienīgais augstas klases uzbrucējs,arī Petrovickis vēl parādīs sevi no labākās puses.
Vislielāko kļūdu pieļāva komandas vadība,nesaglabājot Hartiganu,Elisonu,Novāku,kuriem pat nepiedāvāja pagarināt līgumus.Piekrītu Šupleram,ka nav mums baigo veču un labākie mūsējie,pat nezinu,Niživijs ir laba līmeņa hokejists,protams Ozoliņš un kurš vēl atbilst pasaules 2.spēcīgākās līgas spēlētāja statusam?

     [+] [-]

, 2009-10-30 09:30, pirms 15 gadiem
nu cik var malt vienu un to pasu,jau divas nedelas.

  +1 [+] [-]

, 2009-10-30 09:39, pirms 15 gadiem
Mīļie draugi!!! Paskataties uz lietām reāli... Patiesībā rezultāti vēl ir labi...

     [+] [-]

, 2009-10-30 09:50, pirms 15 gadiem
protams ka vinjam jaaiziet sliktaak jau vairs nav kur, ar kuru galu juus domaajat, ka ja shuplers paliks tad kas mainiisies, trenera mainja komandu var ietekmeet tikai pozitiivi, jo zemaak nokrist jau vairs nevar, un tas ka shuplers sastaava komplekteeshanaa ir 0 tas jau sen zinaams unshosezon tas pieraadaas veel vairaak, + veel tas ka neviens speeleetaajs nav paarliecinaats par to kuraa mainjaa vinsj speelees naakoshajaa speelee...nekas personisks nav pret Juuli, bet vinjam jaaiziet, lai kkas sakusteetos uz labo pusi...

  -1 [+] [-]

, 2009-10-30 09:54, pirms 15 gadiem
Nu laikam ir pienācis tas brīdis kad visiem RD faniem vajadzētu apsveikt Ivaru no Liepājas ar uzvaru pār RD projektu, kā to dara Šuplers pēc gandrīz katra zaudējuma. Man jau šķiet ja Šuplers paliks trenera amatā un viņam nebūs ar ko aizbildināties tad pirmoreiz preses konferencē izskanēs arī ļaunā Ivara no Liepājas vārds un tiks minēts pie RD neveiksmes iemesliem kā nopietns arguments

     [+] [-]

, 2009-10-30 09:54, pirms 15 gadiem
bet tā arī ir, liec jebkuru treneri šuplera vietā un sliktāk nebūs, vismaz viņš mēģinās uzvarēt nevis kā jūlis - imitēs vāju smadzeņu darbību atrodoties nepareizi izvelētā darba vietā. man pat liekas ka bez trenera mēs būtu uzvarējuši vairāk. 8 zaudējumus 9ās spēlēs jebkurš treneris sasniegs.

     [+] [-]

, 2009-10-30 10:13, pirms 15 gadiem
Šuplera atstādināšanai nevar piekrist kamēr nav atrasts cits, atbilstošs treneris. Un mainīt treneri mainīšanas pēc ir muļķīgi. Skaidrs, ka šeit daudz pieminētais Beresņevs atkrīt, jo viņa neprofesionalitāte pierādījās jau sākot ar 1997.gada PČ, P.Skudras gadījumā, kā rezultātā Latvijas izlase zaudēja labu vārtsargu un vēlāk vairāki labi hokeisti atteicās viņa vadībā spēlēt. Teikt, ka Šuplers ir slikts treneris var tikai tālu no hokeja sāvoši ļautiņi. Neveiksmju pamats ir sastāva izvēle, dižķibeles spiesti atteicās no Elisona, Hartigana, kas būtuja vēl Hosa nebūtu. Bēdīgi, bet sanāk, ka vainīgs treneris.

     [+] [-]

, 2009-10-30 10:14, pirms 15 gadiem
piekrītu raksta autoram..

     [+] [-]

, 2009-10-30 10:17, pirms 15 gadiem
GUDRAIS ŠĪ RAKSTA RAKSTĪTĀJ<TEV IR KĀDS TRENERS PADOMĀ?Nenāks uz Rīgu labs treners strādāt par sviestmaizi.

     [+] [-]

, 2009-10-30 10:23, pirms 15 gadiem
Šuplers varbūt ir līdzvainīgs, bet nekādā gadījumā ne vienīgais vainīgais. Bet nu, protams, viegli jau ir novelt vainu uz vienu nelaimes putnu un rīdīt uz viņu tautu.

  -1 [+] [-]

, 2009-10-30 10:25, pirms 15 gadiem
Ja ticēt Matulim,ka Šuplers pirms spēles ar Magņitku noskaņo spēlētājus zaudējumam un visu laiku uzsver,kak uzvar tikai komanda kam lielāks budžets ,tāpat uzsver ka gribējis atstāt pagājušā gada leģionārus bet tie visi esot paprasījuši algu dubultā apmērā,kas pēc Matuļa teicieniem ir meli.Viņš jādzen ar slotu.

     [+] [-]

, 2009-10-30 10:27, pirms 15 gadiem
Jebkurā atlaišanas jautājumā ir jautājums ko likt vietā=atlaist tikai atlaišanas dēļ nav jēgas, atlaist lai sapurinātu komandu nav loģisks, sapurināt komandu var arī tāpat. Jā atlaižot un sapurinot komandu var panākt efektu uz 1-2 spēlēm varbūt pat uz 5-10 bet ilgtermiņā ir vajadzīgs labs treneris, bet kad dzirdu baumas par Beresņevu tad bail paliek - vai patiešām tās šausmas ie iespējamas-Beresņevs -Dinamo treneris, ja vietā nāk labs treneris jā atlaidiet, bet ja nāk tāds pats tad kāda jēga.

  +1 [+] [-]

, 2009-10-30 10:35, pirms 15 gadiem
IIZ 70 rakstīja: Varbūt kādreiz kāds papētīs kāpēc pērn gandrīz ar šādiem pašiem spēkiem RD izcīnija to 10 vietu. Tad varbūt atkritīs jautājums kāpēc šosezon iet tik švaki.
Pagājušo gadu atceros teicu ka mums baigi veicās un tā gandrīz spēli no spēles un radās ticība sev un aizgāja spēles ap jauno gadu arī bez veiksmes faktora.
Galvenie šī gada neveiksmju cēloņi:
1/ vārtsargu nedrošā spēle-Pruseks normāls bet neglābj, bet Masaļskis ir vājš
2/ Sandis komandā ir autoritāte , bet šuplers viņu nodzenā un Sandim aizsardzībā ir milzumdaudz kļūdas, vēl ļoti grēko Svets-bet pirms gada bija Novāks , Elisons
3/ KHL komandas ir kļuvušas stiprākas
4/komanda zaudējusi ticību saviem spēkiem
5/daudzie savainojumi
6/ bieži tiek jaukti maiņu virknējumi
7/ mēs sakam bieži spēlēt ne savu hokeju-par daudz uzbrūkam tad kad vajag spēlēt no aizsardzības
8/ sākuši atteikties no kombinacionālā hokeja-mums aizrāda ka par maz metam pa vārtiem-tagad sāk mest no visām situācijām-metiens zaudēta ripa un viss - tā ir bieži-pirms gada - centāmies izspēlēt līdz pēdējam-jā kādam nepatika ka dažreiz lieta neaizgāja līdz metienam bet uzbrūkot mēs kontrolējam ripu, komanda kas aizsargājas nokūst vairāk

     [+] [-]

, 2009-10-30 10:38, pirms 15 gadiem
Domāju par Šupleru noteikti labāks būtu Igors Pavlovs kurš sevi Vācijā parāda no visslabākās puses sāk no pašas apakšas un izsitās līdz vienam no labākajiem DEL treneriem.

     [+] [-]

, 2009-10-30 10:43, pirms 15 gadiem
Muļķības. Nu un kuru ņemsiet vietā, ko? Man jau gan ar liekas, ka nav reālu kandidātu. Šuplers var, tikai katastrofāli neveicas, spēlētāji slimi, traumēti. Sējēja spēlētāju izvēle arī nav izcila. Vārtusargi vispār neručī ārā. Švaki vārtusargi mums šosezon. Nu neiet. Bet dodu galvu ķīlā, ka tur nav treneris vainīgs. Ticiet viņam un viņš to jums pierādīs. Kaut gan ja atlikušajās 5 spēlēs Dinamo negūs 10 punktus, tad sapnis par Play-off ir izsapņots. Diemžēl.

  +1 [+] [-]

, 2009-10-30 10:49, pirms 15 gadiem
FUNS rakstīja: Pagājušo gadu atceros teicu ka mums baigi veicās un tā gandrīz spēli no spēles un radās ticība sev un aizgāja spēles ap jauno gadu arī bez veiksmes faktora.
Galvenie šī gada neveiksmju cēloņi:
1/ vārtsargu nedrošā spēle-Pruseks normāls bet neglābj, bet Masaļskis ir vājš
2/ Sandis komandā ir autoritāte , bet šuplers viņu nodzenā un Sandim aizsardzībā ir milzumdaudz kļūdas, vēl ļoti grēko Svets-bet pirms gada bija Novāks , Elisons
3/ KHL komandas ir kļuvušas stiprākas
4/komanda zaudējusi ticību saviem spēkiem
5/daudzie savainojumi
6/ bieži tiek jaukti maiņu virknējumi
7/ mēs sakam bieži spēlēt ne savu hokeju-par daudz uzbrūkam tad kad vajag spēlēt no aizsardzības
8/ sākuši atteikties no kombinacionālā hokeja-mums aizrāda ka par maz metam pa vārtiem-tagad sāk mest no visām situācijām-metiens zaudēta ripa un viss - tā ir bieži-pirms gada - centāmies izspēlēt līdz pēdējam-jā kādam nepatika ka dažreiz lieta neaizgāja līdz metienam bet uzbrūkot mēs kontrolējam ripu, komanda kas aizsargājas nokūst vairāk
Šeit arī ir visi neveiksmju iemesli.100% piekrītu.

     [+] [-]

, 2009-10-30 11:03, pirms 15 gadiem
Galvenais, ka jebkurā citā klubā viņš jau sen tiktu atlaists, bet nu protams, ka ne pie mums.Tiešām gribētos pārmaiņas, jo neticu ka bez tām kas varētu mainīties.

     [+] [-]

, 2009-10-30 11:39, pirms 15 gadiem
kolins rakstīja: Viedoklis: "Līdz 16 vietai nav pat 10 punkti un jāspēlē vēl dahuja!"
Tieši tā, matemātiķi, visiem ir jāspēlē dahuja. Un problēma slēpjas tanī faktā ,ka arī citas komandas SPĒLĒ, krāj punktus un iet uz priekšu. Kas savukārt nozīmē, ka nav vienkārši jāpanāk uz vietas stāvoša komanda ar 25 punktiem. Bet jāiedzen uz priekšu ejošas komandas, kas pēc ļoti provizoriskiem aprēkiniem izskatās pēc, apmēram, 7-8 vinnētām spēlem pēc kārtas...

     [+] [-]

, 2009-10-30 12:10, pirms 15 gadiem
Ko Jūs noliekat J.Šupleru!? Ko Jūs gribat, ka klubs ar 4.mazāko budžetu sezonā cīnās par uzvarām ar grandiem??? Smieklīgas vēlmes Jums! Ja klubs cer tikt play-off izcīņā ar šādu budžetu,tad acīmredzami, spēlētāji mūsu klubā netiek novērtēti ar attiecīgu algu!

  -3 [+] [-]

, 2009-10-30 12:25, pirms 15 gadiem
Pirmais kas ir jātlaiž ir Cipulis un Bērziņš, Cipulis var skriet pa laukumu, bet jēga.. No vecā Kerča lietderība būtu lielāka.. Šuplers vienkārši auklējas..

  +1 [+] [-]

, 2009-10-30 13:04, pirms 15 gadiem
bac.22 rakstīja: Pirmais kas ir jātlaiž ir Cipulis un Bērziņš, Cipulis var skriet pa laukumu, bet jēga.. No vecā Kerča lietderība būtu lielāka.. Šuplers vienkārši auklējas..
Nosauc vēl kādu hokejistu RD sastāvā, kuram ir bijušas tik daudz iespējas gūt vārtus kā Cipulim? Ok, Hossa, bet vēl kāds...? Cipulis cenšās, skrien, mēģina gūt vārtus, tagad viņš ir guvis tik ļoti psiholoģiski nepieciešamos pirmos vārtus, un gan tā lieta aizies..

     [+] [-]

, 2009-10-30 14:07, pirms 15 gadiem
Lai , ka arī negribētos", šupleram ir jāpamet komanda. Vien iemesla dēļ. Pārāk uzticas un pat sākuma pieciniekā un vairākumā ļauj spēlēt tādiem hokejistiem, kuri nespēj vai neprot gūt vārtus; Sprukts, Cipulis

     [+] [-]

, 2009-10-30 14:37, pirms 15 gadiem
bac.22 rakstīja: Pirmais kas ir jātlaiž ir Cipulis un Bērziņš, Cipulis var skriet pa laukumu, bet jēga.. No vecā Kerča lietderība būtu lielāka.. Šuplers vienkārši auklējas..

Par Bērziņu piekrītu, bet man liekas, ka Cipulis gan vēl parādīs to kas viņam iekšās!

     [+] [-]

, 2009-10-30 15:44, pirms 15 gadiem
>>Rhards 09
Nu tu jau pats redzi ko uzrakstīji: kuram ir bijušas tik daudz iespējas gūt vārtus kā Cipulim..
Bet iemests laikam ir 1 gols, tātad kāda lietderība.. ?? Protams viņa centībai žetons, bet meistarības nav un faktiski tā īsti nekad nav bijusi.. Paskaties rādītājus kad vēl nebija Dinamo, ja Latvijas čempionātā pusi punktu nevarēja savākt no 40 gadīgā Kerča rēķina, tad par ko ir stāsts..
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2009-10-30 18:44, pirms 15 gadiem
Šodien izšķirošā spēle... Lai Šupleram veicas!