Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:261, Did:0, useCase: 3

Troters = ¾ x Hosa?

Juris Miņins
Juris Miņins

Troters = ¾ x Hosa?
Broks Troters
Foto: flickr.com; Nieuwenhuis Fotografie

Šodien apstiprinājumu guva iepriekš izskanējušās baumas, ka Kontinentālās hokeja līgas (KHL) klubs Rīgas "Dinamo" ir noslēguši līgumu ar bijušo Monreālas "Canadiens" sistēmas spēlētāju Broku Troteru. Ziņa līdzjutējiem patika un viņi sāka kalt nākotnes plānus un "zīmēt" maiņas... .

Šovasar, novērojot Rīgas "Dinamo" līdzjutējus, vismaz tos, kas vairāk vai mazāk aktīvi izsaka savas pārdomas Internet vidē, bija interesanti sekot tam kā līdzjutēji reaģē uz tā vai cita hokejista pievienošanos "dinamiešu" nometnei. Un interesanti viena iemesla pēc – tādēļ, ka pēc divu gadu spēlēšanas Rīgā, viens no komandas vadošajiem uzbrucējiem, Marsels Hosa, bija devies prom, uz Kazaņas "AK Bars".

Un tas ko šajā viedokļu apmaiņa varēja novērot, ļoti atgādināja vienu bērnībā redzētu padomju multfilmu par to kā dažādi zvēri, džungļu iemītnieki, mēģināja tikt skaidrībā par to cik tad īsti garš ir viņu draugs – pitons. Beigu beigās nabaga pitonu mērīja gan "papagaiļos", gan "ziloņos", gan "pērtiķos" un katrs rezultāts, protams, no citiem atšķīrās.

Kāds tam visam sakars ar "Dinamo"? Vistiešākais – visi spēlētāji tiek "piemērīti" pie Marsela Hosas. Precīzāk, Marsels tiek ņemts kā etalons, un tad katrs kandidāts tiek "svērts un mērīts", lai noskaidrotu cik Hosu vērts viņš ir. Bez maz vai uz svaru un mēru palātu kā etalons sūtīts.

Un, iespējams, nekas nosodāms tas nav, jo Hosa bija spēlētājs, kurš divas sezonas, bija Rīgas kluba uzbrukuma līderis, taču vai tad viņš bija līgas labākais spēlētājs? Labākais uzbrucējs? Vai viņš bija labākais aizsardzībā spēlējošais uzbrucējs? Nu vismaz man nesanāk viņu redzēt šajās pozīcijās, pie tam, lielākajā daļā – arī "Dinamo" kontekstā. Jā, labs, gana rezultatīvs hokejists, taču ne tuvu ne ideāls, vēl vairāk, atsevišķos spēles elementos arī starp pārējiem Rīgas "Dinamo" hokejistiem varēja atrast labākus "kadrus", pie tam, ne vienu vien.

Jāatgādina, ka komplektējot komandu, jebkura kluba ģenerālmenedžeris labi apzinās, ka ikvienai komandai ir vajadzīgs līderis, taču arī ikvienam līderim ir vajadzīga komanda, t.i., visi nevar būt snaiperi, katram spēlētājam ir savs uzdevums, tāpat kluba vadības uzdevums ir nokomplektēt komandu, kas spēlēs savā līmenī un zem tā nekad nenolaidīsies.
Pie tam, iepriekšējos teikumos ir jāizceļ vārds KOMANDA. Jā, tieši komandas dēļ Hosa kļuva par tādu KHL līmeņa spēlētāju, kāds viņš ir – treneris, maiņas biedri utt. Iespējams, kāds ir piemirsis, taču lielu daļu no saviem metieniem Marsels realizēja no nu jau leģendārā "Hosas punkta" pēc maiņas biedru savlaicīgām piespēlēm. Tāpat, iespējams, ir aizmirsts tas, ka arī Hosam bija "bedres" sniegumā un to kā pirmajā sezonā viņam gāja izslēgšanas mačos.

Papētot hokeja vēsturē "skaļāko" spēlētāju karjeras, tad jāsaka, ka lielākā daļa no viņiem visu savu karjeru vienā komandā nav aizvadījis. Veins Greckis un Marks Mesjē ir pārstāvējis piecas vienības, Rons Frensiss – četras, pat Patriks Ruā ir spēlējis divās komandās. Protams, ir arī Mario Lemjē, kurš spēlēja tikai Pitsburgā, taču viņa gadījums ir atsevišķi skatāms.
Un vai, jūsuprāt, komandu līdzjutēji vēl aizvien mēra spēlētājus "greckos" vai "mesjē"? Nē. Arī Atlantā, no kuras pēdējos gados ir aizgājuši gan Denijs Hītlijs, gan Iļja Kovaļčuks, nekādi vienādojumi netiek rēķināti, lai noskaidrotu to cik "hītlijus" vērts ir, teiksim, Evanders Keins... .

Nobeigumā vien vēlētos Rīgas "Dinamo" līdzjutējiem novēlēt, lai viņi pamazām sāk skatīties nākotnē, nevis kavējas pagātnes atmiņās, bet pašam Marselam – veiksmi un cīņassparu, lai nepazust Kazaņas "zvaigžņotajā" sastāvā.

     [+] [-]

, 2010-07-28 15:29, pirms 14 gadiem
Ak barsā tādi Hosas ir pārsvarā visi un diez vai kāds viņu īpaši meklēs iemetiena aplī, lai atdotu piespēli.

  +4 [+] [-]

, 2010-07-28 15:30, pirms 14 gadiem
Jā, labs, gana rezultatīvs hokejists, taču ne tuvu ne ideāls, vēl vairāk, atsevišķos spēles elementos arī starp pārējiem Rīgas "Dinamo" hokejistiem varēja atrast labākus "kadrus", pie tam, ne vienu vien.

par šo teikumu piekrītu par visiem 110 %

  +6 [+] [-]

, 2010-07-28 15:49, pirms 14 gadiem
Juris Miņins rakstīja: biezais,

Kā izskatās, īsti neesi uztvēris raksta galveno domu, tāpēc izcelšu - Hosa nav spēlētājs ar kuru būtu jāsalīdzina visi pārējie RD jaunpienācēji.


Līdz ar to zīmes starp Krosbiju un Ovečkinu katrs var likt individuāli, pēc savas sirds patikas.
Pilnīgi piekrītu pirmajai daļai, tādēļ jau arī nemēģināju likt kaut kādas matemātiskas zīmes starp hokejistiem.

Jautājums - kādēļ tad vispār šis blogs? Un par ko tad ir rakstiņš?
Par neko? Vai par Hossu? Ja tas pretendē uz analīzi, tad analize ir vāja. Neticu, ka Hossam būs tāds pats uzdevums kā Dinamo, jebkurā citā komandā, kad varēja atļauties pa laukumu slidināties un gaidīt tikai labu piespēli. Kāds tam pamats?

  +3 [+] [-]

, 2010-07-28 15:57, pirms 14 gadiem
biezais rakstīja: Pilnīgi piekrītu pirmajai daļai, tādēļ jau arī nemēģināju likt kaut kādas matemātiskas zīmes starp hokejistiem.

Jautājums - kādēļ tad vispār šis blogs? Un par ko tad ir rakstiņš?
Par neko? Vai par Hossu? Ja tas pretendē uz analīzi, tad analize ir vāja. Neticu, ka Hossam būs tāds pats uzdevums kā Dinamo, jebkurā citā komandā, kad varēja atļauties pa laukumu slidināties un gaidīt tikai labu piespēli. Kāds tam pamats?
Blogs tādēļ ir blogs, lai rakstītu savas pārdomas un dalītos novērojumos, pieredzē.

  +1 [+] [-]

, 2010-07-28 15:59, pirms 14 gadiem
biezais rakstīja: Pilnīgi piekrītu pirmajai daļai, tādēļ jau arī nemēģināju likt kaut kādas matemātiskas zīmes starp hokejistiem.

Jautājums - kādēļ tad vispār šis blogs? Un par ko tad ir rakstiņš?
Par neko? Vai par Hossu? Ja tas pretendē uz analīzi, tad analize ir vāja. Neticu, ka Hossam būs tāds pats uzdevums kā Dinamo, jebkurā citā komandā, kad varēja atļauties pa laukumu slidināties un gaidīt tikai labu piespēli. Kāds tam pamats?
Hossa AK Bars spēlēs pirmajās divās maiņās, būs snaiperis un gūs vismaz 25+ vārtus.
Hossa ir sevi pierādijis, kā KHL snaiperis. Arī tur viņš tāds būs, tikai viņām būs labāki partneri. AK Bars viņu ņem ar mērķi, lai viņš mestu vārtus, nevis būtu labākais mazākuma spēlētājs.

Visas tās runas 'Hossa tur nekad nespēlēs tik labi, kā šeit" ir skaudīgu RD fanu mīts.

Raksts ir dīvains. Jaunpienācējus nevajadzētu salīdzināt ar Hossu, bet Hossas kritikai atvēlēta vesela rindkopa. Itkā Troteram nebūtu problēmas ar aizsardzību..

  +5 [+] [-]

, 2010-07-28 16:07, pirms 14 gadiem
Fedorov91 rakstīja: Raksts ir dīvains. Jaunpienācējus nevajadzētu salīdzināt ar Hossu, bet Hossas kritikai atvēlēta vesela rindkopa. Itkā Troteram nebūtu problēmas ar aizsardzību..
Vari uzskatīt to par īsu apkopujumu tam, kāpēc tieši jaunos nevajag salīdzināt ar Hosu.

  +7 [+] [-]

, 2010-07-28 16:10, pirms 14 gadiem
Juris Miņins rakstīja: Vari uzskatīt to par īsu apkopujumu tam, kāpēc tieši jaunos nevajag salīdzināt ar Hosu.
Nesapratu.
Troters tiek uzskatīts kā tiešs Hosas aizstājējs. (Puče)

Jā, spēlētāju nesalīdzina ar ļoti sen spēlējošiem spēlētājiem, bet ar nesen spēlējušiem tāda paša ampluā gan.

Frolovu Rangers fani mēra Žerdjevos, kamēr Kings fani Ponikarovski mēra Frolovos.

  +5 [+] [-]

, 2010-07-28 16:19, pirms 14 gadiem
baigais ūdens šitas raksts... visu to vienā teikumā var pateikt...
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +7 [+] [-]

, 2010-07-28 17:10, pirms 14 gadiem
Labs raksts. Piekrītu visam. Hossam bija daudz plusi, bet gan jau rūpīgāk pētot statistiku gan jau daudzi Hossas potenciālie pircēji redzēja ka pie labās rezultativitātes un pie lieliskās otrajā sezonā lietderības koeficients otrajā sezonā mīnus 3/no 19 uzbrucējiem sezonā tas ir 15 sliktākais/. Ja pie tādas rezultativitātes ir mīnus trīs ir ko aizdomāties, jo var veikties, neveikties 1 spēlē vai 5 -10 spēlēs bet nevar tikai uz neveiksmi narakstīt visu sezonu. Lai būtu asāks mans komentārs piebildīšu ka labākais lietderības koeficients aizvadītajā sezonā bija visu ,,norietajam,, Laviņam plus 14, labi bet sezonu iepriekš Hossam bija 2 labākais koeficients komandā plus 3, bet lai būtu vēl asāk labāks par Hossu atkal ... Laviņam plus 6.
Tas par Hossu,bet kā lai izskaidroju kādam ārzemniekam kāpēc latviešu hokeja fani tik ļoti norej Laviņu/domāju ka visvairāk no visiem Dinamo hokejistiem/ bet viņam 2 sezonas pēc kārtas ir labākais lietderības koeficients komandā vairāk kā 100 spēles kopā-ja jau viņam tik briesmīgi daudz kļūdas tad pie viņa ir jābūt graujošiem rezultātiem, bet vislabākais 2 sezonas pēc kārtas.
Kāpēc to rakstu - tāpēc ka ļoti vēlos objektīvu skatu uz hokeju jo tomēr Dinamo fani ir iemantojoši saprotoša hokeja speciālistu slavu.
Speciāli esmu sīkāk vērojis gan Hossas darbību laukumā, gan Laviņa darbību laukumā. Būs interesanti pavērot kā Hossa spēlēs Kazaņā-īpaši kā viņam ies aizsardzībā.
Neminēju neko par Troteru-izskatās labs- ja jāmeklē mīnusi tad domāju lielākais mīnus var būt tas ka viņš nav spēļējis Eiropā-var būt garāks adaptācijas periods-atceros ka gan Hartigans gan piemēram Iguldens pašās pirmajās 5-7 spēlēs neko laukumā nerādīja un tad aizgāja-būs labi ja arī Troters līdz 10 spēlei atvērsies-lai adaptācija neievilktos mēnešiem ilgi.

  +3 [+] [-]

, 2010-07-28 17:16, pirms 14 gadiem
Juris Miņins rakstīja: biezais,

Kā izskatās, īsti neesi uztvēris raksta galveno domu, tāpēc izcelšu - Hosa nav spēlētājs ar kuru būtu jāsalīdzina visi pārējie RD jaunpienācēji.

Līdz ar to zīmes starp Krosbiju un Ovečkinu katrs var likt individuāli, pēc savas sirds patikas.
ļautiņiem patīk visu klasificēt, standartizēt, glorificēt un stereotipizēt tāda diemžēl ir cilvēka daba, jo tad vajag mazāk domāt

tā ka nemaz tāda sa (pie)līdzināšana nav tik nevainīga kā sākumā liekas

  -1 [+] [-]

, 2010-07-28 17:20, pirms 14 gadiem
piekrītu fedorovam, ka hossa akbarsaa būs rezultatīvs, ja nu vienīgi kāda nepārvarama vara patraucēs noliks Hosu vairākumā un vins no savas distances tikai lādēs tukšos vārtos

  +1 [+] [-]

, 2010-07-28 17:28, pirms 14 gadiem
eu, nu kā tad tā sanācis,ka šogad Dinamo sastāvā nav neviena NHL zvaigznes bračka?

  +2 [+] [-]

, 2010-07-28 18:35, pirms 14 gadiem
R.Blake rakstīja: Ak barsā tādi Hosas ir pārsvarā visi un diez vai kāds viņu īpaši meklēs iemetiena aplī, lai atdotu piespēli.
Un tagad tu AK Bars vadibu uzskati pa muljkjiem, kas ne no sha, ne no ta panjemushi komanda ligas labako snaiperi, ne nojaushot, ka uz vinju ir jspele ja godigi, tad smiekligi

     [+] [-]

, 2010-07-28 18:36, pirms 14 gadiem
scorpio rakstīja: eu, nu kā tad tā sanācis,ka šogad Dinamo sastāvā nav neviena NHL zvaigznes bračka?
Sezonas visu gan jau kads paradisies

  -3 [+] [-]

, 2010-07-28 18:42, pirms 14 gadiem
scorpio rakstīja: eu, nu kā tad tā sanācis,ka šogad Dinamo sastāvā nav neviena NHL zvaigznes bračka?
un kas tad ir OZO??

  -1 [+] [-]

, 2010-07-28 18:55, pirms 14 gadiem
saubos,vai bez hosas dinamo butu bijis tads dinamo,kads bija ieprieksejos 2gados!
domaju hosa nebutu tads hosa ka tagad,ja nebutu dinamo!
to kads bus hosa jaunaja kluba,kads bus dinamos sniegums to varam tik minet

  +5 [+] [-]

, 2010-07-28 21:16, pirms 14 gadiem
vatsons2008 rakstīja: un kas tad ir OZO??
kas tad OZO ir bračka nhl? ovečkins?

     [+] [-]

, 2010-07-29 16:50, pirms 14 gadiem
Hossa un Trotters ir atšķirīgi spēlētāji. Trottera trumpis ātrums un laba tehnika, Hossam precīzs metiens. Nebūtu diži korekti viņus baigi salīdzināt.

     [+] [-]

, 2010-07-29 22:45, pirms 14 gadiem
Hossa, protams, nav nekāds hokejista alfa un omega vai etalons, BET, Rīgas Dinamo gadījumā dabūt tādu spēlētāju bija kā muļķītim atrast zelta gabalu. Šajās 2 sezonās viņš guva sesto daļu no visiem komandas gūtajiem vārtiem, daudzos gadījumos izšķirošus. Uzdrošinos domāt, ka ar RD finansiālajām iespējām pārskatāmā nākotnē tādu vārtu guvēju viņu sastāvā vairs neredzēsim. Ceru, ka kļūdos.

     [+] [-]

, 2010-07-31 01:10, pirms 14 gadiem
Varētu piekrist, bet daži teikumi man nepatīk..piemēram:

"Jā, labs, gana rezultatīvs hokejists, taču ne tuvu ne ideāls, vēl vairāk, atsevišķos spēles elementos arī starp pārējiem Rīgas "Dinamo" hokejistiem varēja atrast labākus "kadrus", pie tam, ne vienu vien." <---jā, tieši tā..atsevišķos elementos kāds bija labāks, bet tieši mešanā labākais bija Marsels un tur nu nevienu labāku kadru nebija, jo neviens taču neiesita vairāk...

"taču lielu daļu no saviem metieniem Marsels realizēja no nu jau leģendārā "Hosas punkta" pēc maiņas biedru savlaicīgām piespēlēm."<--- Jā, paldies par lieliskajām piespēlēm, bet iesist taču arī ir jāmāk..un to viņš mācēja...jo cik daudz reižu Dārziņš un Sprukts neaizsita garām tukšiem vārtiem.. tātad nevar teikt, ka ja tev iedod labu piespēli tad tur jau taalaak vairs naw ko dariit, vaarti jau ir tikpat kaa guuti.. tpc nevajag teikt, ka "nu, bet Hossa jau iemeta tikai tpc ka bija taas piespeeles."

"iespējams, ir aizmirsts tas, ka arī Hosam bija "bedres" sniegumā un to kā pirmajā sezonā viņam gāja izslēgšanas mačos."<----viņš taču arī ir cilvēks, kurš spēlē hokeju, nevis robots kurš ir radīts kā hokejists kurš nekad nekļūdās..

<--tas man taakā nepatika.. bet piekriitu, ka jaaskataas nākotnē.. viss iet uz priekšu. paldies Hossam pat šiem diviem lieliskajiem gadiem. un gaidīsim jauno spēlētāju sniegumu.