Layout: current: getMobContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getMobContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:261, Did:0, useCase: 3

Autors: Gatis Druvietis

Maticins: PSRS čempionāts bija spēcīgāks par KHL

Maticins: PSRS čempionāts bija spēcīgāks par KHL
Andrejs Maticins
Foto: severstalclub.ru

Rīgas "Dinamo" un Latvijas izlases bijušais aizsargs Andrejs Maticins (50) jaunajā KHL sezonā būs Čerepovecas "Severstal" galvenā trenera asistents. Intervijā izdevumam "Sporta Avīze" viņš atzīst, ka savulaik PSRS čempionāta vidējais līmenis bija augstāks nekā šobrīd KHL. Tagadējais treneris Krievijā pelna naudu, bet Latvijā - atpūšas.

Pastāv viedoklis, ka vecais PSRS čempionāts bija spēcīgāks par KHL. "Par vienu galvu noteikti, ja ne par divām, un to pat nav vērts apspriest," atzīst Maticins. "Ir taču atšķirība, vai spēlē 28 komandas vai 14. Turklāt tolaik pēdējās divas pārsvarā kā ienāca virslīgā, tā aizgāja. Pirmās astoņas neviens nevarēja izsist no viņu vietām. Tagad var septiņas astoņas komandas nomainīt ar komandām no VHL čempionāta, un nekas kardināli nemainīsies. Samazināt komandu skaitu? Diezin vai. "Gazprom" ekspanija nav apturama - cilvēki grib, lai KHL būtu kā NHL."

Maticins ir strādājis arī ar florbolistiem un bendija meistariem. "Kad sāku trenēt "Ķekavas" florbolistus, no Latvijas hokeja biju noguris - visu laiku kaut kādas cīņas, visu laiku kādam jāpierāda... Absolūti nenožēloju, ka paņēmu hokejā mazu pauzi, bet florbola komanda man bija forša, puiši saprata, ka es ar to nekad neesmu nodarbojies. Florbolā, bet vēl jo vairāk bendijā piedzīvoju skaistus brīžus. Ar bendija izlasi biju pasaules čempionātā Almati. Teikšu godīgi - kā hokejists es nekad šādā izbraucienā neesmu bijis, kolektīvs mums bija kolosāls, jā, sportiskais līmenis mums nebija kā hokejistiem, bet, ja es trenētu hokejistus, nekad tik kolosālā izbraukumā netiktu," atklāj treneris.

Čerepovecā dzimušais hokejists Maticins 17 gadu vecumā ieradās Rīgā, kur pēc tam 1988. gadā "Dinamo" sastāvā izcīnīja PSRS vicečempiona titulu. Vēlāk viņš spēlēja arī dažādos Eiropas ziemeļvalstu klubos. Latvijas izlases sastāvā spēlējis četros pasaules čempionātos (1997, 1998, 1999, 2000). Pēc hokejista karjeras beigām viņš kļuva par Latvijas U20 izlases galveno treneri, pēcāk strādāja klubu sistēmā, aizvadītajā sezonā bija Krievijas jaunatnes līgas kluba Čerepovecas "Almaz" galvenā trenera palīgs, bet nākamajā sezonā Maticins būs KHL komandas "Severstal" galvenā trenera asistents.

"Čerepovecā man vispirms ir darbs, un pret to tā arī vajag attiekties, bet ja skumsi pēc Rīgas... Ja godīgi - deviņus mēnešus pelnu naudu un tad uz trim mēnešiem atgriežos Latvijā. Viss tīrs, kluss, zaļš, te man ir draugi un paziņas, varu ļoti labi pavadīt laiku," skaidro Maticins.

Pilnu interviju var lasīt "Sporta Avīzes" jaunākajā numurā vai elektroniskajā versijā ŠEIT.

Izmantotie resursi:
Sporta Avīze


, 2013-05-28 16:30, pirms 11 gadiem
Rīmenis: "kur ir maticins!? ko dara maticins!?!"
, 2013-05-28 16:34, pirms 11 gadiem
PSRS čempionāts PSRS čempionātam arī starpība. Piemēram, 1948. un 1988. gadā.
Bet nav nekāds atklājums, ka 14-16 stiprāko komandu turnīrs valstī, no kuras principā nedrīkst izbraukt sportisti (ar izņēmumiem 0,01% apjomā), ir stiprāks par 23-26 komandu turnīru, kur durvis eksportam vaļā. Imports (leģionāri) to nespēj kompensēt.
, 2013-05-28 16:50, pirms 11 gadiem
Maticins kļūstot par Severstaļ treneri sāk lielīt PSRS
, 2013-05-28 16:53, pirms 11 gadiem
no sh!t sherlock Domaju ka kādu brīdi pat stiprāks ka nhl
, 2013-05-28 16:56, pirms 11 gadiem
Nepiekrītu, nevar salīdzināt tā laika hokeju un tagadējo. Interesanti pēc kādiem parametriem Maticins mēra. Kādreiz bija komandas un kombināciju hokejs, tagad ātruma, spēka paņēmienu un individuālās meistarības hokejs.
, 2013-05-28 16:58, pirms 11 gadiem
Edison rakstīja: Nepiekrītu, nevar salīdzināt tā laika hokeju un tagadējo. Interesanti pēc kādiem parametriem Maticins mēra. Kādreiz bija komandas un kombināciju hokejs, tagad ātruma, spēka paņēmienu un individuālās meistarības hokejs.
+bakstīšanās pa stūriem
, 2013-05-28 17:01, pirms 11 gadiem
Edison rakstīja: Nepiekrītu, nevar salīdzināt tā laika hokeju un tagadējo. Interesanti pēc kādiem parametriem Maticins mēra. Kādreiz bija komandas un kombināciju hokejs, tagad ātruma, spēka paņēmienu un individuālās meistarības hokejs.
Diciplina, treniņi, attieksme tolaik bija labāka. Tagad hokejisti fiziski vāji
, 2013-05-28 17:01, pirms 11 gadiem
80ajos PSRS čempionāts noteikti bija gan spēcīgāks, gan interesantāks par KHL, un tam ir daudzi iemesli. Lai tos apskatītu, jāraksta garāks gabals. Un Rīgas "Dinamo" arī bija divas galvas tiesas pārāks, arī ar vietējiem čaļiem. Bet - nav vērts kavēties pagātnē, tajā neko vairs nevar mainīt.
, 2013-05-28 17:05, pirms 11 gadiem
Pandora rakstīja: Un Rīgas "Dinamo" arī bija divas galvas tiesas pārāks, arī ar vietējiem čaļiem.
Cik tad to vietējo bija 80ajos gados? Balderis, Irbe un ceturtās maiņas jaunieši?
, 2013-05-28 17:23, pirms 11 gadiem
120 kg varcargs rakstīja: Cik tad to vietējo bija 80ajos gados? Balderis, Irbe un ceturtās maiņas jaunieši?
Samoilovs, Šostaks, Edmunds Vasiļjevs
, 2013-05-28 17:46, pirms 11 gadiem
120 kg varcargs rakstīja: Cik tad to vietējo bija 80ajos gados? Balderis, Irbe un ceturtās maiņas jaunieši?
Vasiļonoks Samoilovs Irbe Hatuļevs Freimanis Katlaps Sējējs,Grundmanis,Balderis ,brāļi Vasiljevi Reps Gapejenko H Vītiliņš Hehts I Tomans Šostaks protams pamaz ,bet bija arī tādi kuri spēlēt varēja ,bet Jurzinovs ignorēja ,piemēram Kārkliņš,Bāliņš un Karpinskis un citi.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
, 2013-05-28 17:48, pirms 11 gadiem
Namejs rakstīja: Samoilovs, Šostaks, Edmunds Vasiļjevs
OK, bija vairāk par manis nosauktajiem (Haralds Vasiļjevs, Vasiļonoks arī).
Bet tik un tā runāt par vietējiem kadriem tai laikā ir grūti... lauvas tiesa tomēr nāca no Krievijas.
, 2013-05-28 17:53, pirms 11 gadiem
Namejs rakstīja: Samoilovs, Šostaks, Edmunds Vasiļjevs
Ja ir runa par 80-to gadu 1. pusi, tad: Balderis, Edmunds un Haralds Vasiļjevi, Samoilovs, nezinu Jura Repša (Jurij Reps) etniskās un ģeogrāfiskās izceslmes vietu.
Taču, ja ir runa par RD galv. trenera. Valadimira Jurzinova darbības laika otro pusi, tad pēc Sovdepijas (CCCP) vadošo līniju pārmaiņām Gorbačova ērā= "perestroika, glasnosķ, nacionaļnije kadri", vecajā "Dinamo" sastāvā pakāpeniski iekļāva daudz vairāk Latvijas hokejistus.
Tad nāca t.s. RD "latviešu strēlnieku" jaunā paaudze Hehts, Drēlings, Grundmanis, brāļi (vai brālēni) Tomani, Harijs Vītoliņš, N.Sējējs, U.Katlaps, A.Irbe utt utjp.
, 2013-05-28 17:55, pirms 11 gadiem
Vispār jau izvarota oriģinālā Matuļa intervija drukātajā SA - tur akcenti ir pavisam citi. Šeit ir apmēram 1/10 daļa no intervijas (un tad ne tā būtiskākā)
, 2013-05-28 17:59, pirms 11 gadiem
Argonauts rakstīja: Ja ir runa par 80-to gadu 1. pusi, tad: Balderis, Edmunds un Haralds Vasiļjevi, Samoilovs, nezinu Jura Repša (Jurij Reps) etniskās un ģeogrāfiskās izceslmes vietu.
Taču, ja ir runa par RD galv. trenera. Valadimira Jurzinova darbības laika otro pusi, tad pēc Sovdepijas (CCCP) vadošo līniju pārmaiņām Gorbačova ērā= "perestroika, glasnosķ, nacionaļnije kadri", vecajā "Dinamo" sastāvā pakāpeniski iekļāva daudz vairāk Latvijas hokejistus.
Tad nāca t.s. RD "latviešu strēlnieku" jaunā paaudze Hehts, Drēlings, Grundmanis, brāļi (vai brālēni) Tomani, Harijs Vītoliņš, N.Sējējs, U.Katlaps, A.Irbe utt utjp.
ja runā par 80-to gadu pirmo pusi, tad jāpiemin arī Agris Freimanis (lai arī viņš bija ar vienu kāju Dinamo, ar otru - Latvijas Bērzā)
, 2013-05-28 18:05, pirms 11 gadiem
petrovich_27 rakstīja: PSRS čempionāts PSRS čempionātam arī starpība. Piemēram, 1948. un 1988. gadā.
Bet nav nekāds atklājums, ka 14-16 stiprāko komandu turnīrs valstī, no kuras principā nedrīkst izbraukt sportisti (ar izņēmumiem 0,01% apjomā), ir stiprāks par 23-26 komandu turnīru, kur durvis eksportam vaļā. Imports (leģionāri) to nespēj kompensēt.
Turklāt jāņem vērā, ka samāksloti megaspēcīga komanda bija mākslīgi balstītais un uzpūstais ACSK jeb Ceska, + vēl arī Maskavas Dinamo- kuros sovjetu militāri policejiskais režīms ("vojenno-čekistsko-miļicejskije hokkejnije" klubi) "piespiedu brīvprātīgā" kārtā koncentrēja visu CCCP respubļiku labākos hokejistus.
Tieši tāpēc īpaši CSKA (padomju izlases bāzesklubs) un mazāk arī DINAMO MOSKVA daudzreiz spēja uzvarēt NHL klubus sasvstartpējās spēlēs un sērijās, un tieši tāpēc arī bija ilgstoša CCCP izlases hegemonija ['valdīšana'] Pasaules un "Eiropas" čempionātos.
, 2013-05-28 18:18, pirms 11 gadiem
Kharlamovs 17 rakstīja: Bezjēdzīgs salīdzinājums. Tik pat labi viņš var pastāstīt ka zāle bija zaļāka un vecmāmiņas klimpu zupa garšīgāka.
Bija jau ar! Klimpu zupa jau nu noteikti! Katrā ziņā meistarības līmenis kopumā cccp čempī bija ausgtāks, jo kā Ātrais Maksis jau teica bija komandui mazāk 2 pārsvarā kas ienāca arī pēc tam lidoja atpakaļ uz 1. līgu bet 8-10 komandas bija ļoti labā līmenī! + Vēl spēlētāju sastāvs kopumā arī līgā bija ne pa jokam, jo nevarēja tā brīvi pie buržujiem paņemt un uz aizdīķi aizbraukt, bet visi labākie pašmāju pacani spēlēja tepat cccp čempī! Ciska vien jau bija 3/4 no cccp izlases.... a cccp izlase tad parasti regulāri gan OS, gan PČ ņēma bez lielas piepūles....
, 2013-05-28 18:24, pirms 11 gadiem
Stiprāks, ne stiprāks kāda tam 2013.gadā nozīme, galvenais, ka tas sūda PSRS vairs nepastāv
, 2013-05-28 18:51, pirms 11 gadiem
Netiek jau salīdzināts hokejs tad un tagad, bet čempja spēks uz pasaules fona. Bet par klimpām pievienojos, arī pankukas ome cepa perfektas. Un vēl man liekas ka tā krievu laiku vienīgā majonēze un tomātu mērce ar bija labākas
, 2013-05-28 19:13, pirms 11 gadiem
huy rakstīja: Netiek jau salīdzināts hokejs tad un tagad, bet čempja spēks uz pasaules fona. Bet par klimpām pievienojos, arī pankukas ome cepa perfektas. Un vēl man liekas ka tā krievu laiku vienīgā majonēze un tomātu mērce ar bija labākas
Limonāde arī! Tādas kolas kā sugas nebija... toties bija Baikāls, Tarhuns, pēc Maskavas olimpiādes arī Pesi un vecā labā limonāde kā tagad tā ko bundžā pārdod! Viereiz krustbērnam ņemot arī pats sev paņēmu uz provi... jāsaka vecā labā padomju laiku limpenes garša! Sajutos kā 30 gadus atpakaļ, kad pats puika būdams kamēr sencis ar Senču alu tarojās viņam izdīcu, lai nopērk man šo limpeni!
, 2013-05-28 19:16, pirms 11 gadiem
als rakstīja: Limonāde arī! Tādas kolas kā sugas nebija... toties bija Baikāls, Tarhuns, pēc Maskavas olimpiādes arī Pesi un vecā labā limonāde kā tagad tā ko bundžā pārdod! Viereiz krustbērnam ņemot arī pats sev paņēmu uz provi... jāsaka vecā labā padomju laiku limpenes garša! Sajutos kā 30 gadus atpakaļ, kad pats puika būdams kamēr sencis ar Senču alu tarojās viņam izdīcu, lai nopērk man šo limpeni!
Tad jau nebija bēda - nodod pāris tukšas pudeles un limpene rokās
, 2013-05-28 19:26, pirms 11 gadiem
Par to jau neviens neshaubas.
Katrs otrais, kas 80-gadu beigaas speleja PSRS chempii- velak speleja NHL. Sliktakaja gadijumaa- dazhas speles aizvadija, bet nu tomer.
, 2013-05-28 19:31, pirms 11 gadiem
Varbut pat kludos- iespejams pat kaadi 70%- vismaz dazhas speeles aizvadijushi, kas ir loti augsts raditajs.
, 2013-05-28 19:52, pirms 11 gadiem
Ricky#9 rakstīja: Diciplina, treniņi, attieksme tolaik bija labāka. Tagad hokejisti fiziski vāji
ghhh, paši spēlētāji teica, ka tolaik 80% no visām darbībam bija liekas un hokejam nederīgas, darīja visu "na iznos" kā saka, bet salīdzināt PSRC čempi ar KHL var tikai lunohodi, kāpēc nesalīdzināt CCCP 68 gada ar Krievijas 2010 vai tml, nekad neviena komanda nevarēs pieradīt otrajai jo nav iespējamas tādas spēles, un vizuāli salīdzināt nav iespējams, ļoti mānīgi.
, 2013-05-28 19:52, pirms 11 gadiem
flipsider rakstīja: Par to jau neviens neshaubas.
Katrs otrais, kas 80-gadu beigaas speleja PSRS chempii- velak speleja NHL. Sliktakaja gadijumaa- dazhas speles aizvadija, bet nu tomer.
Izbeidz, kāds katrs otrais. PSRS čempī nespēlēja tikai Maskavas komandas, tur tas rādītājs tāds varētu būt vai pat augstāks, kā CSKA un maskavas Dinamo. Vidusdaļas komandas krietni atpalika no tevis nosauktiem cipariem, tai skaitā Dinamo Rīga. Lejasgals gandrīz nebija pārstāvēts NHL. ZA nenozīmē NHL. Pa zemākām līgām gan spietoja katrs otrais laimes meklētājs.
, 2013-05-28 19:54, pirms 11 gadiem
Es tā saprotu, ka tas ir žurnālista jautājums, uz ko pēc tam arī tiek piebilst, ka to pat nav vērts apspriest.
, 2013-05-28 20:08, pirms 11 gadiem
zaipis rakstīja: Izbeidz, kāds katrs otrais. PSRS čempī nespēlēja tikai Maskavas komandas, tur tas rādītājs tāds varētu būt vai pat augstāks, kā CSKA un maskavas Dinamo. Vidusdaļas komandas krietni atpalika no tevis nosauktiem cipariem, tai skaitā Dinamo Rīga. Lejasgals gandrīz nebija pārstāvēts NHL. ZA nenozīmē NHL. Pa zemākām līgām gan spietoja katrs otrais laimes meklētājs.
...bet nu SC.com ar savu dzelteno piegājienu izraisījuši diskusiju Nezinu, vai esi lasījis šī intervijas pilno variantu (ko iesaku izdarīt - ļoti laba intervija!), taču DruviešGatis izrāvis no tās nebūtiskāko fragmentu...
, 2013-05-28 20:16, pirms 11 gadiem
Abrags rakstīja: ...bet nu SC.com ar savu dzelteno piegājienu izraisījuši diskusiju Nezinu, vai esi lasījis šī intervijas pilno variantu (ko iesaku izdarīt - ļoti laba intervija!), taču DruviešGatis izrāvis no tās nebūtiskāko fragmentu...
neesmu lasījis, rīt varbūt nopirkšu SA un izlasīšu. Tagad reti iepērku, pliekana SA palikusi galīgi. Ja nu vienīgi interviju dēļ var pirkt. Pārējie Matuļa raksti 90.gadu garā, kur kas spēlē un kāda statistika vairs nav saistoši. Pietiekoši informācijas avotu.
, 2013-05-28 20:21, pirms 11 gadiem
zaipis rakstīja: neesmu lasījis, rīt varbūt nopirkšu SA un izlasīšu. Tagad reti iepērku, pliekana SA palikusi galīgi. Ja nu vienīgi interviju dēļ var pirkt. Pārējie Matuļa raksti 90.gadu garā, kur kas spēlē un kāda statistika vairs nav saistoši. Pietiekoši informācijas avotu.
nu jā - par hokeju tur īsti vairāk arī nav. Vienīgi vēl Podāna diezgan labs apkopojums par šveiciešiem NHL (pa gadiem salīdzinot ar Latviju).

P.S. var jau arī nepirkt paņem lielveikalā vai Narvesenā un turpat pie stenda izlasi. Man pašam gan ir abonements.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
, 2013-05-28 20:29, pirms 11 gadiem
Abrags rakstīja: nu jā - par hokeju tur īsti vairāk arī nav. Vienīgi vēl Podāna diezgan labs apkopojums par šveiciešiem NHL (pa gadiem salīdzinot ar Latviju).

P.S. var jau arī nepirkt paņem lielveikalā vai Narvesenā un turpat pie stenda izlasi. Man pašam gan ir abonements.
zinu tādu variantu, bet nepiekopju nav laika tusēt pa Narveseniem vai lielveikaliem.
Ja ir kāda interesanta intervija nopērku. No šogada vairs neabonēju, augstāk rakstīto iemeslu dēļ. Un SA+ bonusā kas bija, Namejs un citi demagogi ir pataisījuši par nebaudāmu, tāpēc arī tur vairs neesmu.
Pučes demagoģiskie raksti ar tādi nekādi bija.
, 2013-05-28 20:36, pirms 11 gadiem
Abrags rakstīja: ...bet nu SC.com ar savu dzelteno piegājienu izraisījuši diskusiju Nezinu, vai esi lasījis šī intervijas pilno variantu (ko iesaku izdarīt - ļoti laba intervija!), taču DruviešGatis izrāvis no tās nebūtiskāko fragmentu...
Ne tikai diskusiju. Kāds arī nolēma izlasīt oriģinālo interviju.
, 2013-05-28 20:41, pirms 11 gadiem
petrovich_27 rakstīja: Ne tikai diskusiju. Kāds arī nolēma izlasīt oriģinālo interviju.
Un kāds tavs viedoklis par šo rakstu, salīdzinot ar orģinālu?
Un kā tev patika? Vai ļoti laba intervija kā Abrags reklamē?
, 2013-05-28 20:42, pirms 11 gadiem
zaipis rakstīja: Un kāds tavs viedoklis par šo rakstu, salīdzinot ar orģinālu?
Un kā tev patika? Vai ļoti laba intervija kā Abrags reklamē?
Esmu tikai sākumā. Sadaļā par postpadomju cilvēkiem Krievijā.
Nikolajs Jeļisejevs. Foto: Kaspars Volonts/dinamoriga.lv
43

LHF noraidījusi Jelisejeva pāreju uz okupantu līgas klubu ''Admiral''

Latvijas Hokeja federācija (LHF) noraidījusi uzbrucēja Nikolaja Jelisejeva pāreju uz okupantu līgas klubu Vladivostokas ''Admiral'', teikts federācijas paziņojumā.
Osi Vēnenens. Foto: Petteri Paalasmaa/All Over Press
73

Somu hokejists: "Krimai vajadzēja atvērt acis. Man kauns par mūsu naivumu"

2016. gadā karjeru noslēgušais somu hokejists Osi Vēnenens pēdējās divas sezonas aizvadīja Kontinentālās hokeja līgas (KHL) klubā Helsinku "Jokerit". Viņš atzinis, ka dzīvojis burbulī, kuram vajadzēja plīst jau pēc Krimas okupācijas, nevis tikai tagad.
Jānis Kalniņš. Foto: Växjö Lakers
138

LHF noraida "Amur" pieprasījumu Kalniņa pārejai

Latvijas Hokeja federācija (LHF) centrālajā transfēru sistēmā saņēma pieprasījumu apstiprināt Jāņa Kalniņa pāreju uz Krievijas komandu Habarovskas "Amur" un uzreiz šo pieprasījumu noraidīja, portālam Sportacentrs.com šodien apstiprināja LHF ģenerālsekretārs. Pēc IIHF noteikumiem LHF gan nav tiesīga to darīt, tāpēc jārēķinās ar to, ka IIHF pati apstiprina Kalniņa pievienošanos "Amur", taču tiek cerēts, ka IIHF izpratīs LHF situāciju un neuzliks sankcijas.