Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:115, Did:0, useCase: 3

Viedoklis: M.Zuntners: "Jūs smejaties arī par tiem, kas Latvijā spēlē nepaēduši"

Miķelis Osis
Miķelis Osis @MikelisO

Viedoklis: M.Zuntners: "Jūs smejaties arī par tiem, kas Latvijā spēlē nepaēduši"
Foto: Ivars Veiliņš, Jelgavas Vēstnesis

Nu jau bijušais futbola kluba "Jūrmala V.V." futbolists Mareks Zuntners Sportacentrs.com lasītājiem izsaka viedokli par situāciju Latvijas futbolā, līdzjutēju ieradumiem un sava bijušā darba devēja attieksmi pret spēlētājiem.

Mareka Zuntnera viedoklis:

Cik ilgi mēs vēl klusēsim?! Domāju, ka tas ir aktuāli ne tikai futbolā, bet arī visā mūsu valstī. Vai nu nekad neesam pieraduši pie brīvības, kas it kā ir mūsu likumdošanā, vai arī esam atraduši no brīvu domu izteikšanas. Aiz loga jau 2011. gads… Manuprāt, sen ir laiks.

Pirms trim nedēļām aizgāju no "Jūrmala V.V." komandas, pa šo laiku esmu trenējies un skatījies dažāda līmeņa futbola spēles – gan Liepājas pludmalē, gan Virslīgā. Teikšu godīgi – apkārt ir tikai negatīvas emocijas, kas ne pavisam nerodas no futbola līmeņa, bet gan no cilvēkiem tribīnēs un apkārt futbolam. Skolotāji, santehniķi, biznesmeņi, skolēni, bērni, pensionāri – 90% no viņiem atstāj negatīvu un pretīgu iespaidu.

Klubi cīnās ar dažādu valstu komandām, kā līdzīgs ar līdzīgu spēlē ar nesalīdzināmu budžetu klubiem. Spēlētāji un treneri, kuri strādā Latvijā un ārpus tās, ir pelnījuši tikai labus vārdus un atsauksmes – kaut vai tāpēc vien, ka veltījuši savu dzīvi šai spēlei. Ieguldīts nenormāli liels darbs, kurš katru dienu turpinās. Neveiksmes un savainojumi, kas skar spēlētājus – raksturs izpaužas katru reizi, kad spēlētājs iet tālāk un ir atpakaļ laukumā. Bet jums to visu nesaprast. Tribīnēs lielākā daļa skatītāju ir cilvēki, kuri mīl futbolu – ne tikai mīl, bet tam atdevuši daudzus dzīves gadus. Nesanāca, nepietika rakstura, talanta, spēka, aizgāja citu ceļu. Un tas ir bēdīgi, ka mode vai tendence liek viņiem visiem ne tikai sēdēt, bet arī vienādi runāt. Tribīnēs skan tikai negatīvisms, nesaprotami smiekli, spēlētājus apkaunojoši dialogi. Šie cilvēki tobrīd pavisam aizmirst, ka pavisam nesen paši ir trenējušies un varbūt kāds pat gājis laukumā.

Reiz piedāvāju vienam fanam, ja tā to idiotu var nosaukt, savu kreklu un teicu: "Ģērb virsū, sarunāšu ar treneri, ka vari iet laukumā un spēlēt manā pozīcijā!" Tobrīd izsmiekls un viņa labais garastāvoklis bija beidzies – vēlēšanās iet laukumā, protams, nebija. Pat, ja būtu, tad YouTube mēs būtu redzējuši kuriozus viņu izpildījumā. Padomājiet par to…

Lielās futbola valstīs neatkarīgi no līgas un komandas skatītāji nāk, palīdz savai komandai – vienalga, vai tajā ir pavāri vai profesionāļi. Fani jūt līdzi, sniedz spēlētājiem un paši sev emocijas. Mūsu "pozitīvās" valsts cilvēki, cik saprotu, spēj tikai vienu – atdot to, kas pašiem iekšā. Tās ir negatīvas emocijas un vārdi – nevienas gudras domas. Jūs domājat un savā starpā cits citam sakāt – ja mēs būtu Anglijā tā līmeņa spēlēs, tad arī justu līdzi! Es pateikšu – arī tur jūs to nedarītu, jums nav to asiņu un rakstura. Tur daudzās līgās spēlē zemāka līmeņa futbolu par mūsējo, taču tribīnēs ir daudz cilvēku, kas palīdz – dzirdiet! – palīdz, nevis uzjautrinās par to, kas pašiem nekad nav sanācis.

Māris Verpakovskis, kurš mūsu valstij dāvājis ļoti daudz patīkamu momentu, šobrīd tā jau ir, maigi sakot, ne krāšņākajā dzīves periodā, bet pat viņu jūs kritizējat. Nevaru iedomāties, cik aprobežotam vai tālu no futbola esošam jābūt, lai to darītu. Neiedomājami, bet fakts – un šādus piemērus jūs paši zināt ļoti daudz.

Internetā jūs kritizējat čaļus, kas katrā momentā un spēlē ielikuši tādu darbu… Un pat viņus jūs, idiotu bars, kritizējat. Pats esmu bijis dažādos Latvijas bāros – jūs pat esat tik tālu nogājuši no futbola saprašanas ceļa, ka kritizējat pat spēlētājus no grandiem. Pat Mesi tiek kritizēts. Fantastika! Bēdīgi skatīties, ka tādas lietas notiek mūsu valstī.

Tieši cilvēki un viņu mentalitāte var izmainīt situāciju Latvijas futbolā. Taču, ja godīgi, klausoties cilvēkos, domāju, ka būs vēl sliktāk. Ļoti nepatīkami, ka tribīnēs ir iepriekšējās paaudzes spēlētāji, kas ne ar ko daudz neatšķiras no pārējiem – gudrāk skatās, vairāk saprot, citu atšķirību nav. Tikai kritizē, aizmirstot, ka nekas fenomenāls nebija no viņiem pašiem. Pat, ja būtu bijis – tas nedotu nekādas tiesības uzvesties tā, tas tikai parāda prātu un intelektu. Nāciet, esiet gudri, palīdziet spēlētājiem, parunājiet! Taču jūs skatāties tikai vienā virzienā, un ir žēl futbola valstī, jo atmosfēru veido šādi cilvēki. Esmu zaudējis desmitiem kādreizējo draugu tikai šīs tēmas dēļ. Viņi runā, kritizē, paši aizmirstot savu dzīvi, kurā nav nospēlējuši nevienu spēli Virslīgā.

Diemžēl nesaprotami lēmumi ir un būs katrā komandā un situācijā mūsu valstī. Izlasē notiek daudz interesantu lietu – spēlētāji, kuri jau gadiem pelnījuši spēlēt, tur nespēlē. Starkovs ir situācijā, kad viņš var kļūdīties, un to viņš labi izmanto. Vīts Rimkus un Viktors Dobrecovs – šie uzbrucēji kopā ir guvuši vairāk vārtu, nekā puse no mums pazīst skaitļu zīmes. Viņi gadiem ilgi netika ņemti izlasē, un tādu piemēru ir daudz. Treneris atbild par rezultātu gan izlasē, gan komandā, un viņš var rīkoties tā, kā uzskata par pareizu, tas gan man neliedz izteikt savas domas.

Ar "Jūrmala V.V." klubu man viss ir nokārtots. Līdzīga situācija man bija Vācijā, kad tiesājos ar aģentu – ja ir līgums, tad ir arī noruna un savstarpēja cieņa. Var pārkāpt līguma noteikumus, aizmirst par to kādu laiku. Mēs visi esam cilvēki, un visu iespējams sarunāt, taču jāizrāda cieņa citam – ne tikai sportā, bet katrā dialogā, neatkarīgi no cilvēka statusa, uz ielas vai kāpņu telpā.

Jūrmalas klubs man neizrādīja cieņu, es divus gadus atdevu veselību, emocijas, spēku, maksimumu spēju, ko varēju šajā periodā un katrā situācijā laukumā. Vienmēr, protams, gribas vēl vairāk. Klubs mēnešiem ilgi kavēja algu izmaksu, spēlētāji mocījās. Kritiķus, kas sēž tribīnēs, tas īpaši neuztrauc, viņus neinteresē šī situācija, par ko viņi nemaz nezina. Klubos šāda situācija ir bieži sastopama, taču tikai retais par to zina. Ja jūs zinātu, ka 18 gadus vecs čalis iznāk laukumā neēdis un cīnās, atdodas spēlei pat momentos, kad tas priecē jūsu ledusskapju dvēseles – domāju, ka, to zinot, jūs uz situāciju raudzītos citādi.

Gribu pateikties savai komandai – katram "Jūrmala V.V." spēlētājam, ar ko divus gadus spēlējām kopā. Treneris laikam apvainojās uz mani, kad aizgāju no komandas, un neļāva man paspiest visiem rokas, ko gribēju izdarīt. Apvainojās par to, ko pats bija gatavs darīt tikai vārdos. Tas gan mani vairs neinteresē. Ar prezidentu viss ir nokārtots, taču mani rūp viena lieta – lai jaunie čaļi, kurus sauc uz Jūrmalu, padomā un uzzina par situāciju, jo pēc tam jau būs par vēlu. Pieredzējušie ar sevi tiks galā, bet uztrauc jaunie, kas ir karjeras sākumā – federācijai būtu jāseko līdzi tur notiekošajam.

Es futbolu mīlu jau kopš bērnības un mīlēšu vienmēr, neatkarīgi ne no kā. Kamēr veselība atļauj, spēlēšu vienmēr – vienalga, Dānijā, Kubā vai Latvijā. Taču apturēt mani var cilvēki, kas domā, redz, dzird un dzīvo tikai sevis dēļ – skopi cilvēki, kas pārkāpj likumu un kam to ļauj darīt. Dažbrīd gribas aizbraukt uz mazu salu Taizemē un gadu neredzēt un nedzirdēt, kas notiek tur, kur esi atdevies gadiem. Vaina ir cilvēkos.

Mēs nekad nebūsim liela futbola valsts, kaut vai tikai tāpēc, ka esam ļoti maziņa valsts. Taču varam futbolu padarīt par mīļāko lietu gan tiem, kas uz laukuma, gan tiem, kas tribīnēs – viens bez otra nebūs nekas. Tas jāsaprot abām pusēm. Jūs atstājat daudz naudas Vecrīgas bāros, rāpojat mājās – atstājiet mazliet naudas un nedēļas nogalē atnāciet paskatīties kādu spēli! Tā nebūs "Barcelona" un pat Mesi, ko kritizējat. Paņemiet palēnām līdzi draugus. Kad savāksimies 2-3 tūkstoši, paši redzēsiet – atmosfēra būs interesantāka, un arī jūs gūsiet baudu no pavadītā laika un spēles.

Noteikti būs cilvēki, kas uzrakstītajam piekritīs un domās līdzi. Un noteikti lielākā daļa būs tādi, kas atkal varēs uzrakstīt tikai kaut ko negatīvu vai rupju. Padomājiet pirms rakstāt – vai labāk gribas būt manis pieminētajā bārā, vai arī pašiem ir sava galva un domas? Izrādiet cieņu katram cilvēkam – neatkarīgi no tā, vai viņš spēlē futbolu, strādā veikalā vai staigā pa ielu. Padomājiet – ja katrs no mums mazliet pamainīs domas un uzskatus, beigs kritizēt un redzēt tikai negatīvo, vairāk sniegs komplimentus, tad pēc kāda laika mūsu valstī būs patīkami atrasties, spēlēt. Mēs taču katrs to gribam – tad sāksim no sevis!

Mareks Zuntners

  +2 [+] [-]

, 2011-08-05 14:22, pirms 13 gadiem
sandis444 rakstīja: Ko dos tas vīriņš ar to naudas koferīti? Nu atnaaks viņš ar baigāko kapeiku.. kas mainiisies? Paskaidro man idiotam kas tad mainīsies futbolā dzīvē Baltijas valstīs?? Pa punktiem paskaidro ja vari prootams..
Mainīsies balvu fonds. Būs sālīts balvu fonds, būs arī attiecīga motivācija un attieksme. Kamēr Baltijas līgā nebūs ne Eirokausu vietu, ne nopietnu naudas balvu, tikmēr arī, piemēram, Ventspils tajā spēlēs ar otro sastāvu.

  +1 [+] [-]

, 2011-08-05 14:25, pirms 13 gadiem
Interesants viedoklis.

Piekrītu par virslīgas līmeni - bijušais efkāve treneris Dzavetjēri teica, ka tas esot apmēram ITA 2/3 līgas līmeni, un tur katru no šim spēlēm vērojot ap 5-10k skatītāju. Turklāt, ja cilvēks interesējas par futbolu vai pats pats šad tad uzspēlē, viņš ir spējīgs novērtēt kaut vai 2. līgas spēlētāju meistarību - jo tā tik un tā būs pamatīgi augstāka, nekā viņa paša.

Es pats esmu futbola līdzjutējs, taču, ja godīgi, nevaru pat racionāli izskaidrot, kādēļ, dzīvojot Rīgā, neeju uz Skonto spēlēm (eju gan uz katru izlases spēli). Droši vien mazliet slinkuma un mazliet kluba aktivitāšu trūkuma. Tiesa gan, nekad stadionā neesmu "nolicis" savas komandas spēlētējus - tikai atbalstījis.

     [+] [-]

, 2011-08-05 14:26, pirms 13 gadiem
Pasapņosim par BBL. Ja tur varētu iegūt ceļazīmi uz Eirolīgu (Žalgiris, Rytas ir līgumi, ja nemaldos), un to varētu iegūt kāda cita - trešā, tad sišanās būtu baiga.

  -3 [+] [-]

, 2011-08-05 14:28, pirms 13 gadiem
Utopija.

  -3 [+] [-]

, 2011-08-05 14:34, pirms 13 gadiem
Mareks, kad tu sasniegsi vismaz sava teva limeni, tad varbut par tevi ari kads bus gatavs maksat un bus gatavs maksat par to lai dzirdet ka tu uz laukuma ņaudi un lamajies. Bet pagaidam....samekle sev darbu LM ceha. Viduvejibas vienmer ap...d. un ap..sis. Un Mareks, tev but jaatceras ka katrs skatitais uzskata sevi par treneri, un apvainoties uz viņiem , tas ir maigi sakot amatierisms. Sac meklet vainu sevi!

  +2 [+] [-]

, 2011-08-05 14:37, pirms 13 gadiem
Shed rakstīja: Čalis no mēness nokritis... Tagad viss pēc šī raksta mainīsies un fani būs kļuvuši iecietīgi un pieklajīgi. Mosties Marek, nekas nemainīsies! Mēs močīsim kā to agrāk darījām, jo futbols mūsu valstī ir pilnīgā paka*ā.
Vot dēļ tādiem kā tu viss arī ir pilnīgā paka*ā. Ar tādu lepnumu pateici ''Mēs močīsim kā to agrāk darījām, jo futbols mūsu valstī ir pilnīgā paka*ā.'' Tā,pēc manām domām, ir pilnīga aprobežotība. Tā vietā,lai sekotu Mareka piemēram, va vismaz atbalstīt viņu ar komentāru ''pilnīgi piekrītu'',tu uzraksti, ka turpināsi darīt visu,lai tas futbols Latvijā grimst! ''Latvietis''
Pilnīgi saprotu Mareku. Vēl jauniešu futbolu Latvijā pašam bija prieks spēlēt, jo vēl nezināju visas tās negācijas,kas notiek ap pieagušo futbolu, it īpaši ''augstākajā(s?)'' līgās. Bet tad to sajūtot, it īpaši Virslīgas līmeni sajūtot,varēja saprast,ka nevajadzētu ļaut kāpt sev uz galvas. Žēl,ka Latvijā nav atstrādāta sistēma, jo nešaubos,ja daudzi mūsu vietējie spēlētāji būtu dzimuši citās valstīs un viņiem būtu apstākļi vismaz cilvēcīgi, būtu arī daudzi ļoti augstas klases spēlētāju!

  +1 [+] [-]

, 2011-08-05 14:40, pirms 13 gadiem
Teikts no sirds- par to arī paldies.
Diemžēl nosaukt kādu par idiotu un stulbeni nav tas, kas izvedīs Latvijas futbolu no tā ķibelēm.

  +2 [+] [-]

, 2011-08-05 14:46, pirms 13 gadiem
Uzrakstīta taisnība! Bet autors pats dara to pašu - kritizē ...

Un tāpat LV ierasti šaurais skatījums - šeit viss slikti, bet tur ārzemēs ideāli .. ārprāts .. Latvijā esošo minimālo kritiku un komentārus pat nav iespējams salīdzināt ar to kritiku kas savējiem tiek futbola Mekā Anglijā vai Itālijā, un visvairāk tiek tieši lielākajām zvaigznēm!!! Ne tikai vārdiski apvainojumi, bet pat fiziski futbolisti var tikt audzināti pēc sliktām spēlēm vai necīnīšanās - tā ir ikdiena. LV nekas tāds nav iedomājams .. Protams labāk skatīties uz pozitīvajiem piemēriem.

     [+] [-]

, 2011-08-05 14:54, pirms 13 gadiem
Ko mēs tur pa to Baltijas līgu sapņojam papirms jāsakārto savs čempis. Katrai komandai LFFam jāuzstāda ultimāti, jāizveido kluba piramīda sākot ar pašiem mazākajiem vai piemēram ,ka tur par 200 skatītājiem jāpalielina apmeklētība stadionos ( jāizveido mārketings, kautvai to pašu mājas lapu jāizveido KĀRTĪGU, kur var atrast svaigāko informāciju ,tai nav jābūt problēmai , jo ar datoru māk apieties katrs jaunietis nu tā mazliet un labprātīgos varētu atrast).
Protams LFF pašam jānomaina tie cilvēki, kuri nenes augļus un jāatrot futbola fanāti, kas ir spējīgi to visu panest.
Bet īstenībā visur tu atdursies pret ļoti svarīga faktora- NAUDA.
..........kāda jēga man te rakstīt kautko, jāsāk strādāt.........

  -1 [+] [-]

, 2011-08-05 14:58, pirms 13 gadiem
zigiss rakstīja: Uzrakstīta taisnība! Bet autors pats dara to pašu - kritizē ...

Un tāpat LV ierasti šaurais skatījums - šeit viss slikti, bet tur ārzemēs ideāli .. ārprāts .. Latvijā esošo minimālo kritiku un komentārus pat nav iespējams salīdzināt ar to kritiku kas savējiem tiek futbola Mekā Anglijā vai Itālijā, un visvairāk tiek tieši lielākajām zvaigznēm!!! Ne tikai vārdiski apvainojumi, bet pat fiziski futbolisti var tikt audzināti pēc sliktām spēlēm vai necīnīšanās - tā ir ikdiena. LV nekas tāds nav iedomājams .. Protams labāk skatīties uz pozitīvajiem piemēriem.
Bet tur jau tā lieta,ka šīs zvaigznes tiek kritizētas,pēc sliktas spēles,jo viņiem tiek maksāta miljoni,bet viņi dažreiz pat necenšas,bet Latvijā? Latvijā kaut kādu naudiņu saņem leģionāri, kuriem pie vienas vietas Latvijas futbols un dažu komandu spēlētāji,kuri cīnās par titulu, bet tajās pašās nejau visi naudiņu dabūn. Nerunājot par Jūrmalu V.V. Tur jāzdiedo veselība,laiks,par to neko nesaņemot + vēl tiec apliets no galvas līdz kājām ar samazgām no cilvēkiem, kuri futbola bumbai ir pieskārušies labi ja pāris reizes,spēlējoties ar savu suni

     [+] [-]

, 2011-08-05 15:02, pirms 13 gadiem
Veiksmi Marek turpmākā karjerā....

Tik tiešam viens ir skatīties un tikai kritizēt, bet otrs mīlēt un atbalstīt līdz galam...

Vēstule, kas liek aizdomāties, ceru ka ne tikai man, bet arī pārējiem futbola draugiem...!!

  +1 [+] [-]

, 2011-08-05 15:03, pirms 13 gadiem
Lasīju komentārus ar 100% pārliecību, ka NOTEIKTI tiks rakstīts par to – „ka futbolists nav profesija...”, „ka ar futbolu ir vieglāk par vieglu pelnīt naudu...”, „par ko vispār futbolistam maksā...” utt. Un tikpat „noteikti” pārliecināta esmu par to, ka to saka cilvēki, kuri pilnībā nav saistīti ar profesionālo sportu un ar šo profesiju saistītiem cilvēkiem... Iesākumam, kāda šeit ir nozīme kādas profesijas pārstāvis ir šis cilvēks! Tā kā „jūs” esat iegājuši sporta mājas lapā, tad jūs gribat vai negribat lasīsiet domas un viedokļus par sportistiem un no sportistiem! Futbolists ir tāda pati profesija kā visas pārējās. Un par to pat nav jārunā! Futbolists ir profesija, kuru cilvēks strādā 24h diennaktī. Viņš dienu no dienas pavada treniņos un dzīvo noteiktā dienas režīmā. Pirmspēļu sagatovašanās daudzās valstīs ir kā armija, ir pat tik tālu, kur spēlētājiem tiek atņemti telefoni, datori, kā arī noteiktā laikā tiek izlēgta gaisma. Futbolists ik dienas dzīvo ar apziņu: slikti trenēsies-nespēlēsi; būs trauma – nespēlēsi; nepatiksi trenerim – nespēlēsi; nebūsi labakais savā pozīcijā – nespēlēsi; būs vairāki šie faktori – atskaitīs no komandas... Un tad atkal sāksies viss no jauna – jaunas komandas meklēšana, pārbaudes cikls, ja paveiksies - pārbraukšana un citu valsti, kur ir jauni spēlētāji, jauna kultūra, jauni treneri, kuriem jāizpatīk utt. Nerunājot par to, ja tev ir ģimene un bērni, kuriem katra tava komandas maiņa ir milzīgs spriedzes un finansu pārbaudījums, jo arī viņiem nāksies pamest visu to, kas laika gaitā ir iegūts un jābrauc tev līdzi, ja, protams, viņiem ir tāda vēlēšanās. Un šī ir tikai maza daļiņa no tā dzīvesveida un tās spriedzes, kuras „futbolists” izjūt katru dienu... Un kā jau teicu, ikvienā profesijā ir savi plusi un mīnusi, un par to pat nav vērts runāt! Vienkārši ir patiesi žēl, ka „mūsu” valstī cilvēki (kā iepriekš to rakstīja kāds no komentētājiem) izgāž savu „negatīvo enerģiju” ar tāda veida izteikumiem, komentāriem, viedokļiem. Esmu pilnīgi pārliecināta, jo vairāk pozitīvu lietu mēs, ne tikai teiksim (jo nedomāju, ka tuvākajos gados mūsu valsts mentalitāte izmainīsies, ka mēs viens otram sāksim teikt pozitīvus komplimentus, uzslavas jeb uzmundrinājumus ), bet kaut vai vienkārši padomāsim sevī un pieļausim domu, ka varam viens otram teikt ko pozitīvu un patīkamu– jo mazāk visa negatīvā arī būs mūsos... !

  +2 [+] [-]

, 2011-08-05 15:07, pirms 13 gadiem
_stormy_ rakstīja: Zuntneram ir taisnība!!! Ziniet ar ko atšķiras mūsu futbols ar pārējo?! Ar skatītājiem. Latvijā līmenis nav tik zems, kā dažiem šķiet. Arī Latvijas futbolā ir uz ko paskatīties, jo futbols nav tikai precīzas piespēles un sitieni - vēl tas ir anturāža un emocijas, tas viss kopā tikai rada līmeni. Salidzināšu ar Angliju - esmu bijis uz dažām 5. un 4. līgas spēlēm. Kad anglis piedzimst, viņam jau dzimtē ierakstīts par ko viņš fano un ja viņs piedzimis Regbijā vai Leicesterā tad tā ir tās pilsētas komanda un viņam pie kājas uz Rūniju, Fergusonu un pārējiem, viņam katru mīļo sestdienu rūp ka viņa čaļi 5. līgā sitisies pret kādu Yorku vai Oxfordu, maksās 10 paundus un viņam pie kājas ka tur nav līmenis kā Premierlīgā, viņām rūp VIŅA PILSĒTAS KOMANDAS ATBALSTS un uz spēlēm ir kā teātrī - katra spēlētāju darbība - apvešana, izklupiens, vārtsarga seivs tiek pavadīts ar uzmundrinājuma saukļiem un aplausiem - tā rodas anturāža un emocijas, spēlētāji jūtot tādu atbalstu lec augstāk par galvu un rodas līmenis - viss ir saistīts.
1) Latvijas īpatnība ir tā, ka mums šāds lokālpatriotisms nav īpaši izteikts. Savulaik viens kolēģis pat pusnopietni izteicās, ka tas esot "miris". To jau arī var saprast, zinot mūsu valsti. Liela daļa jauno, aktīvāko cilvēku savu dzīvi vismaz daļēji pārceļ uz Rīgu, un tas vēl labākajā gadījumā. Sliktākajā un aizvien biežāk izplatītākajā - pavisam uz ārzemēm.
2) Joprojām pieturos pie savas agrāk izteiktās tēzes, ka ne sabiedrības aktivitāte, ne sporta mīlestība kā tāda Latvijā nav īpaši augstā līmenī. Tā pilnīgi noteikti piekāpjas kultūrai - dažādiem pašdarbības kolektīviem, dziesmu un deju svētkiem u.tml. Nevaru iedomāties, ka 30 tūkstošu pilsētā ar Latvijas līmeņa sporta notikumiem varētu aizpildīt 10 tūkstošus vietu stadionā, pat ja ieeja būtu par brīvu. Iespējams, tas daļēji saistīts ar to, ka mums nav izteikti prioritāru sporta veidu. "Topā" esošais mainās atkarībā no sezonas un kāda atsevišķa sporta veida un atlēta panākumiem (piemēri - Gulbis, Biedriņš, savulaik Irbe un Ozoliņš NHL). Pirms Rīgas Dinamo pat tie tūkstoši hokeja fanu faktiski pa īstam aktivizējās vien dažas nedēļas gadā. RD savukārt ir fenomens, kura statusu un popularitāti nosaka ieguldītie līdzekļi (būsim atklāti - nesamērīgi pret pārējo vietējo sportu un iedzīvotāju pirktspējas līmeni), mārketings (cieši saistīts ar tām pašām finanšu iespējām) un tīri sportiskie sasniegumi. Lomu vismaz sākumā spēlēja arī tas, ka mums tāda līmeņa superkomanda reāli nav bijusi kopš PSRS laikiem, turklāt daudzu apziņā tā it kā reprezentē visu valsti starptautiskā turnīrā.

No pieredzes varu minēt Valmieras piemēru. Pagājušonedēļ uz futbola 1/8 finālu pēc protokola bija sanākuši 400 cilvēki, uz aci izlikās, ka tā arī apmēram varētu būt. Uzreiz jau varēja just atšķirību tribīnēs (domāju, arī laukumā) no dienišķajām pirmās līgas spēlēm, kur interesentu parasti ir uz pusi mazāk. Ja komanda atgrieztos virslīgā ne "peramo zēnu" līmenī un informācija par spēlēm atkal būtu kā pirms gadiem 10 (tagad laikam ir viena rindkopa avīzē, vidēji liels plakāts pilsētas centrā un uzraksts pie relatīvi nomaļā stadiona), neredzu nevienu iemeslu, kādēļ lai atkal kāds tūkstotis vai mazliet vairāk valmieriešu nepiepildītu stadionu.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2011-08-05 15:15, pirms 13 gadiem
Vēlreiz pārliecinos par to - "ka to saka cilvēki, kuri pilnībā nav saistīti ar profesionālo sportu un ar šo profesiju saistītiem cilvēkiem...". Arī sašaurinot to uz Latvijas mērogu...

     [+] [-]

, 2011-08-05 15:17, pirms 13 gadiem
Un par kādiem biļešu ienākumiem, kuri atspoguļojas uz spēlētāju ienākumiem iet runa...? Spēlētājs ar attiecīgo klubu paraksta līgumu, kurā ir norādīta konkrēta "summa" pirms sezonas sākuma... Kāds tur sakars ar iztirgotām biļetēm??????

  +1 [+] [-]

, 2011-08-05 15:17, pirms 13 gadiem
tēma "futbolists-profesija" nav aktuāla, nav mums tāda sistēma.
1) jebkurā profesijā darbiniekiem maksā no nopelnītā. es varu būt super virpotājs un pievirpot miljons lietas. bet vai man kāds maksās, ja to visu neviens nenopirks? kāpēc lai futbolistiem maksātu algu, ja viņu darba rezultāts nav vajadzīgs un cilvēki par to nemaksā?

2) un tas ir klubu lauciņš - pārdot futbolu, piesaistīt skatītājus un pelnīt naudu. bet LV gandrīz bevienam klubam tas neinteresē. itkā grib lai skatītāji būtu, bet ilglaicīgi nav gatavi strādāt.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2011-08-05 15:27, pirms 13 gadiem
Skudrinieks rakstīja: A kāds pamatojums ir tam "līgumam"? Aizdomāsimies, priekš kā tad šie spēlētāji spēlē? Skatītājiem viņi nav vajadzīgi, sponsoriem viņi nav vajadzīgi, ir kaut kāds mistisks līgums bez loģiska pamatojuma nez ar ko, un tad pēc tam brīnās, ka viņiem nemaksā.
Manuprāt, par to nemaz nav vērts runāt, it sevišķi orientējot to uz mūsu valsti! Manuprāt ir jāatbalsta to, ka kāds ir sācis izteikt savas "patiesās" domas, nedomājot par to, ka 100%-tīgi lielākais vairākums tevi pat ne tikai neatbalstīs, vienkārši pat nerespektēs to, ka tu nebaidies atklāt savu vārdu un uzlikt uzsvaru uz visiem pamanāmajiem mīnusiem mūsu valsts futbolā!

  +1 [+] [-]

, 2011-08-05 15:34, pirms 13 gadiem
Skudrinieks rakstīja: Sorry, tas nav uzbrauciens, bet nepietiek "vienkārši piepildīt stadionu". No tās "stadiona piepildīšanas" jēga ir tikai tad, ja visi tie skatītāji nopērk sev pietiekami dārgas biļetes, lai par to naudu varētu visiem spēlētājiem pietiekoši labas algas izmaksāt. Tas, ka uz Valmieras spēli atnāks 1000 skatītāju un katrs samaksās 1 latu, diez vai ir pietiekami. Kas ir 1000 latu uz 25 cilvēku futbola komandas kolektīvu (spēlētāji, treneri, ārsts, personāls utt.)? Katram 40 lati (vidēji). Ja mēnesī ir 2 mājas spēles - tad sanāks až 80 lati. Kā redzam, tie 1000 skatītāji neglābs to Valmieras futbolu, tāpat nevarēs samaksāt. Līdz ar to - futbolistiem ir jāmācās, jāstudē, jāmeklē labu darbu, nevis tikai futbols jāspēlē.
Rakstā un komentāros cita starpā tiek izteikta neapmierinātība ar atmosfēru sacensību laikā. Te nu noteikti palīdzētu stadiona piepildīšana. Un ir atšķirība, vai 1000 cilvēku sanāk Valmieras stadionā, Skonto stadionā vai Nou Camp. Un labāka atmosfēra un fanu atbalsts palīdz spēlēt un motivē jebkuru sportistu.

Pieņemsim, ka tie 1000 skatītāju uz katru maču būtu +/- garantēti. Varbūt 1000 latu (1000 x 1) neliekas daudz, bet ja tā padomā - sezonā taču ir padsmit mājas spēles. Noteikti ienākumi no biļetēm un auditorijas palielināšanas ir lielāki kā papildus izdevumi (biļešu tirdzniecība, papildus apsardze utt.), tātad dod peļņu. Papildus ienākumiem vienmēr var atrast izlietojumu. Katrā ziņā ar cenu celšanu nevar sākt nekādā gadījumā. Vispirms jāieinteresē auditorija, jāparāda, ka ir vērts par redzēto maksāt. Pretējā gadījumā nebūs ne naudas, ne skatītāju, un tas ceļš nu neved ne uz kādu augšupeju. Rats ir jāiekustina, un es, kaut biznesa nespeciālists, domāju, ka ar pareizu pieeju to, lai arī varbūt lēnām, var izdarīt.

  +2 [+] [-]

, 2011-08-05 15:38, pirms 13 gadiem
Skudrinieks rakstīja: Tas, ka uz Valmieras spēli atnāks 1000 skatītāju un katrs samaksās 1 latu, diez vai ir pietiekami. Kas ir 1000 latu uz 25 cilvēku futbola komandas kolektīvu (spēlētāji, treneri, ārsts, personāls utt.)? Katram 40 lati (vidēji). Ja mēnesī ir 2 mājas spēles - tad sanāks až 80 lati.
Kopš kura laika nauda par biļetēm ir vienīgais kluba ienākuma avots?
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +2 [+] [-]

, 2011-08-05 15:51, pirms 13 gadiem
Skudrinieks rakstīja: Nu jā, vel jau ir arī:
- suvenīru tirdzniecība,
- televīzijas translāciju tiesības,
un tā tālāk.

Nebūsim naivi, kungi.
Ja tu domā, ka Latvijas kluba budžetu 100% sastāda ienākumi no biļetēm...ja tā būtu, bail pat iedomāties, kāds te būtu līmenis.

  +2 [+] [-]

, 2011-08-05 15:53, pirms 13 gadiem
sominens rakstīja: Ļaudis, it īpaši jaunieši! Pievienojieties sava futbola kluba aktīvo līdzjutēju pulciņam un radiet paši svētkus tribīnēs! Ziniet, kas man ir pats lielākais gandarījums? Kad es esmu tribīnēs atdevis visus spēkus atbalstot savu komandu 2x45 minūtes un džeki, kas atdevuši savus spēkus laukumā, pateicas par atbalstu un applaudē arī mums. Dots pret dotu!
Atbalsti savas pilsētas komandu!
Ko Rīgā atbalstīt?Ja manā dzimtā čekisti ir darījuši ļaunu un traģisku,man jāatbalsta čekista komanda un čekista komandas fārmklubs?

  -1 [+] [-]

, 2011-08-05 16:21, pirms 13 gadiem
balkons rakstīja: Ko Rīgā atbalstīt?Ja manā dzimtā čekisti ir darījuši ļaunu un traģisku,man jāatbalsta čekista komanda un čekista komandas fārmklubs?
Ej uz citu 1. līgas klubu spēli.

Nelieto gāzi, jo to piegādā čekists, nebrauc ar mašīnu, vai sabiedrsiko, vai nelieto elektrību! Ja jau protestē tad neesi liekulis!

  -2 [+] [-]

, 2011-08-05 16:23, pirms 13 gadiem
balkons rakstīja: Ko Rīgā atbalstīt?Ja manā dzimtā čekisti ir darījuši ļaunu un traģisku,man jāatbalsta čekista komanda un čekista komandas fārmklubs?
Un vispār tu esi uzrakstijis ka tavā dzimtā ir čekisti, kas ir darijuši ļaunu.

  +2 [+] [-]

, 2011-08-05 16:39, pirms 13 gadiem
marcy rakstīja: Ej uz citu 1. līgas klubu spēli.

Nelieto gāzi, jo to piegādā čekists, nebrauc ar mašīnu, vai sabiedrsiko, vai nelieto elektrību! Ja jau protestē tad neesi liekulis!
Kāds sakars ar protestu,gāja runa par atbalstu.
Latvijā ir pietiekoši daudz kolaboracionistu,kuri paši un viņu atvases jūtas ļoti komfortabli un nevar saprast,kāpēc citi nav tādi kā viņi.

  -2 [+] [-]

, 2011-08-05 16:44, pirms 13 gadiem
balkons rakstīja: Kāds sakars ar protestu,gāja runa par atbalstu.
Latvijā ir pietiekoši daudz kolaboracionistu,kuri paši un viņu atvases jūtas ļoti komfortabli un nevar saprast,kāpēc citi nav tādi kā viņi.
TU jau saki ka tev spiež atbalstīt Skonto un tagad protestē pret to kas ir pei komandas stūres ne?

  +1 [+] [-]

, 2011-08-05 16:53, pirms 13 gadiem
Tieši tā, kā raksta Mareks! Futbols ir svētki, prieks, nevis nievu objekts. Un svētkus spēlē rada visi- gan tie, kas uz laukuma, gan visi pārējie- tribīnēs un tālāk. Ar prieku skatos tās pašas Anglijas. piemēram, kādas 4.līgas (pēc spēka) spēli, jo tur spēlē ir visi iesaistīti- gan spēlētāji, gan skatītāji. Protams, arī tur izskan pa bargam vārdam, bet kopumā nav tādas gnīdu un ņergu atmosfēras kā LV.

  +1 [+] [-]

, 2011-08-05 17:10, pirms 13 gadiem
jaa un viss saakas un beidzas muusu galvaas! Latvieshiem kaa tautai ir viens LIELS miinuss - sakam, ka esam lepna tauta, ta4u iisteniibaa taa nav, jo katrs individuaali (lielaakaa dalja) esam viegli pakljaujami un ietekmeejami. Piemeeram, ja kaadaa 5 cilveeku kompaanijaa viens ir krievs, taatad lielaakoties sarunaas vareesim dzirdeet krievu valodu (man pilniigi nav nekas pret krievvalodiigajiem) un Juus pashi ziniet ka biezhi taa arii ir! Vai arii, ja taas pashas futbola speeles laikaa, kaads no blakus seedoshajiem aktiivi neatbalstiis savu komandu tad diez vai arii Tu pats saaksi to dariit - nezinu, kauns vai kas, bet taa tas parasti ir. taads muljkiigs bara instingts sanaak! taapeec mums jau arii naak tik maz cilveeku uz taam speeleem, jo galiigi nav atmosfeeras....ko diemzeel pashi neradaam! Piemeeram aiziet uz basiiti ir patiikamaak, mazaaka zaale, lielaaka kopiibas un maajiiguma sajuuta + pie reizes var iedzert alinju satikties ar draugiem....u.t.t principaa sava veida izklaide sanaak! A padomaajiet kaa ir aiziet uz Virsliigas speeli, labi ja ir kaads normaals benjkis uz kura seedeet, kaut kur tuvumaa tikai blj... un na... var dzirdeet u.t.t... un kaada veel tur atpuuta un izklaide var buut, savus beernus uz taadaam vietaam to4 negribas vest! Kopumaa visu to saliekot kopaa (futbola infrastruktuura + LV cilveeku buutiiba) sanaak baigaa bedre....

Uzskatu ka viens no veidiem kaa pakaapeniski tikt no taas aaraa ir attiistiit futbolu provincees (piemeeram kaa tas ir Gulbenee). Tur cilveekiem ir pozitiivaaka attieksme un lielaaks patriotisms pret savaam komandaam, turklaat arii citu izkaides iespeeju ir mazaak. Zheel ka Reezekne un Valmiera virsliigu nespeej pavilkt finansiaali, ja buutu kaa Gulbenee, tad Virsliiga un vispaar viss LV futbols ieguutu speeciigi!

Otrs veids ir vairaak attiistiit un ieguldiit muusu pasmaaju jaunatnee nevis teereet to naudu nekvalitatiivu aarzemnieku iegaadei, ar laiku tas nestu augljus un arii peljnju.....ta4u mees atkal gribam visu tagad un tuliit, turklaat ar taadaam finansiaalaam iespeejaam kaa pashreiz TULIIT variants nav iespeejams, taapeec ir jaabuut pacietiigaakiem un jaabuuvee viss no pamatiem...

Kopumaa neredzu jeegu Virsliigaa iepludinaat nekvalitatiivos aarzemniekus - liimenis tik un taa neceljaas, to pieraada eirokausu rezultaati a nauda aizpluust... Turklaat kursh labas klases aarzemju futbolists gribees speeleet futbolu tik nesakaartotaa un nabadziigaa futbola videe kaa tas ir muusu zemiitee, kaut tam piedaavaatu daudz maz nopietnu naudu! basketbolaa jaa, hokejaa jaa....futbola - nee....pagaidaam! Viss ir iespeejams ir tikai jaasaak ieguldiit pareizi - naakotnei.

Kopumaa rezumeejot viss nav tik bezceriigi kaa liekas, jo dazhas pozitiivas veesmas var nest naakoshaas u.t.t... ja pirms 5 gadiem Gulbenes futbols virsliigaa skaneeja kaa utopija, tad tagad....spriediet pashi vai viss ir tik neiespeejami un bezceriigi!!!!

     [+] [-]

, 2011-08-05 17:59, pirms 13 gadiem
draugi, jāsāk biežāk apmeklēt futbols!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja