Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:115, Did:0, useCase: 3

12 komandas Virslīgā? Tiek taustīti ūdeņi, bet vēl bez reālām diskusijām

Rolands Eliņš

12 komandas Virslīgā? Tiek taustīti ūdeņi, bet vēl bez reālām diskusijām
Mirklis no "Riga" un "Metta" spēles pirmajā aplī. Foto: Riga FC

Portāla Sportacentrs.com rīcībā esošā informācija liecina, ka šovasar Latvijas futbola gaiteņos vētīta iespēja paplašināt Virslīgas dalībnieču klāstu līdz 12 komandām. LFF prezidents Vadims Ļašenko apstiprināja, ka šāda ideja eksistē, taču vēl nav ieguvusi reālas aprises, kamēr biedrības “Latvijas Futbola virslīga” prezidents Maksims Krivuņecs to nosauca par sliktu ideju un pauda cerību, ka tā tuvākajā nākotnē nepiepildīsies.

Ilgu laiku Latvijas futbola Virslīga bija starp skaitliski mazākajām valsts augstākās divīzijas līgām Eiropā, kad tajā spēlēja tikai astoņas komandas. 2020. gadā Virslīga tika paplašināta līdz desmit komandām, taču nākamā sezona neizvērtās kā plānots un to pabeidza tikai septiņi klubi.

2022. gadā atkal bija desmit komandu sastāvs, un šis formāts tagad tiek izspēlēts jau ceturto sezonu pēc kārtas, ieturot nosacītu stabilitāti. Pa desmit klubiem ir arī mums radniecīgajos Igaunijas un Lietuvas čempionātos.

Taču šovasar atkal parādījušās diskusijas par to, vai nevajadzētu Virslīgu paplašināt līdz 12 komandām. Portāla Sportacentrs.com rīcībā esošā informācija liecina, ka šis jautājums vairākkārt neoficiāli izskanējis, domājot par tā iespējamo realizāciju un vai tam būtu pietiekams atbalsts, lai šādu lēmumu pieņemtu. Pārdomu līmenī pavīdējis variants, ka šo jauninājumu varētu ieviest jau no nākamās sezonas, taču vismaz šobrīd tāda iespēja vairs nav aktuāla.

Latvijas Futbola federācijas prezidents Vadims Ļašenko portālam Sportacentrs.com apstiprināja, ka šāda ideja eksistē: “Šāds ierosinājums dzirdēts no dažiem klubiem, runas ir bijušas, bet pagaidām tikai runas. Šāds solis noteikti būtu jāsper tikai un vienīgi pēc pamatīgām diskusijām un analīzes par to, kā tas iespaidotu Latvijas futbolu. Tas tomēr būtu ļoti nozīmīgs solis, ko nevar spert bez argumentētas informācijas par tā sekām, jo tas jau mainītu ļoti daudz – spēļu skaitu, turnīra formātu utt.”

“Jā, šāda ideja eksistē un šovasar runu līmenī ir apspriesta,” sacīja Ļašenko. “Taču es neko vairāk šeit nevēlētos komentēt, tāpat arī savu personīgo viedokli pagaidām paturēšu pie sevis. Šeit nepieciešama argumentēta izpēte, ko veiks citi cilvēki, un pēc iepazīšanās ar viņu argumentiem arī varēšu izdarīt secinājumus.”

“Vai varu apstiprināt par 100%, ka 2026. gada sezonas sakarā komandu skaita ziņā izmaiņas vēl netiks apstiprinātas? Vēlreiz teikšu, ka šobrīd nevaru par to izteikties un komentēt, kamēr manā rīcībā nav konkrētāku datu un secinājumu par šāda varianta ietekmi uz Latvijas futbolu,” norādīja Ļašenko.

LFF ģenerālsekretārs Artūrs Gaidels portālam Sportacentrs.com izteicās, ka oficiālā līmenī šāds ierosinājums vēl nekur nav likts galdā: “Šādam priekšlikumam vispirms būtu jānāk no pašiem klubiem un Virslīgas. Neko precīzāk diemžēl nevarēšu komentēt, jo neko konkrētu par to neesmu redzējis.”

“Bet piekritīšu, ka lēmumam par Virslīgas paplašināšanos noteikti nevajadzētu būt jau par nākamo sezonu – tas būtu tikai loģiski, ka šāds lēmums tiktu pieņemts pirms konkrētās sezonas sākuma, lai tad visiem ir skaidri spēles noteikumi,” sacīja Gaidels. “Es gan uzsvēršu, ka man kā LFF ģenerālsekretāram šādā jautājumā nav savu balsstiesību – šāds lēmums būtu LFF valdes ziņā.”

Pašreizējais Virslīgas formāts paredz, ka valsts augstākajā futbola līgā spēlē desmit komandas – katras sezonas pēdējās vietas ieguvēja atkāpjas uz Nākotnes līgu, samainoties vietām ar Nākotnes līgas uzvarētāju, kamēr Virslīgas 9. vietas ieguvēja un Nākotnes līgas vicečempione par vietu Virslīgā cīnās pārspēlēs.

2025. gada sezona Virslīgā pārsniegusi ekvatoru, un cīņa par izkrišanu solās būt ļoti sīva – trīs komandas šobrīd iekārtojušās divu punktu intervālā no 7. līdz 9. vietai (Grobiņa, “Super Nova” un “Tukums 2000”), kamēr ilggadējā Virslīgas dalībniece “Metta” šobrīd ir izkrišanas zonā, no priekšpēdējās vietas atpaliekot par četriem punktiem.

Savukārt Nākotnes līgas priekšgalā šobrīd izvirzījies JDFS “Alberts”, no kura par četriem punktiem atpaliek uzreiz trīs komandas – “Ogre United”, “JFK Ventspils” un “Riga Mariners”.

Biedrības “Latvijas Futbola virslīga”, kas pārstāv Virslīgas klubus, priekšsēdētājs Maksims Krivuņecs portālam Sportacentrs.com izteicās, ka pats personīgi ļoti iestājas pret šādu ierosinājumu: “Uzskatu to par sliktu ideju. Samazināsies patiešām lielo un svarīgo spēļu skaits, pievienosies divas komandas, kas, visticamāk, vēl nebūs tik spēcīgas, lai konkurētu ar vadošajiem klubiem. Sanāks, ka būs vairāk spēļu pret vājākām komandām, attiecīgi pazeminot vidējo līmeni. Ja vajag kādas pārmaiņas, tad drīzāk es piedāvātu samazināt līdz astoņām komandām, ja domājam par vidējā līmeņa pacelšanu. Bet nu Latvijas futbola šobrīdējām realitātēm 10 klubi Virslīgā ir optimāls variants, jo dod iespēju vairāk iespēlēt arī vietējos spēlētājus.”

“Baumas par Virslīgas paplašināšanos esmu dzirdējis. Man šīs baumas nepatīk,” teica Krivuņecs. “Šajās baumās nedzirdu argumentētus sportiskos pamatojumus, tikai politiskus. Ja mēs plānojam izmaiņas, tad tās nedrīkst būt par jau nākamo sezonu. Ja mēs domājam par futbola attīstību, tad vajadzētu būt tā, ka ir pieredzes apmaiņa un citu valstu piemēru izskatīšana, tad, ja tas viss liekas Latvijas futbolam atbilstoši un derīgi, pēc 1-2 gadiem varam pāriet uz jaunu modeli. Šobrīd nav nekādas diskusijas, tikai politiskas runas.”

“Konkrēti pie manis neviens klubs ar šādu ierosinājumu nav nācis, arī no federācijas neviens nav runājis ar mani par to,” teica Krivuņecs. “Es saprotu – katrs darbojas, lai uzlabotu pats savu pozīciju, bet man pienākums ir uzlabot Virslīgas pozīcijas.”

Uz jautājumu, vai, viņaprāt, vismaz 2026. gada sezonas sakarā varam droši rēķināties ar pašreizējā formāta saglabāšanu, Krivuņecs atbildēja pēc pārdomu brīža: “Vai ir nereāli, ka vēl šoruden tiek pieņemts lēmums par paplašināšanos? Nevaru apgalvot. Ir tā, ka līgas formātu apstiprina LFF valde, tai ir tiesības to mainīt. Bijuši jau gadījumi. Ceru, ka kaut kas šādu lēmumu pieņemšanas procesā ir mainījies. Mēs ļoti daudz runājam par labu pārvaldību Latvijas futbolā, nu tad šajā pārvaldībā jābūt kvalitatīvai diskusijai un laicīgiem lēmumiem, lai visi iesaistītie var sagatavoties. Ieskaitot pašu Virslīgu – mums ir savi aktīvi līgumi, mēs pārdodam produktu (TV tiešraides) vairākiem partneriem. Jā, to nepieciešamības gadījumā var mainīt, taču tas neradītu iespaidu par mums kā profesionālu līgu, ja pēkšņi rudenī nolemjam, ka pavasarī būs par divām komandām vairāk.”

Viens piemērs ir no 2018. gada nogales, kad astoņu komandu konkurencē Virslīgas sezonu pēdējā vietā pabeidza “Valmiera Glass/ViA”, taču pēc sezonas beigām vēl nebija skaidrības, cik komandas tad spēlēs nākamsezon – astoņas vai desmit? Beigās izrādījās, ka deviņas, galīgo lēmumu toreizējai LFF valdei pieņemot 26. novembrī, četrus mēnešus pirms nākamās sezonas sākuma.

Savukārt pašreizējā LFF valde iepriekšējā starpsezonā pieņēma mazāka mēroga lēmumu, kas arī stājās spēkā jau no nākamās sezonas, proti, par leģionāru reģistrācijas maksas pacelšanu, atceļot progresīvo samaksas principu. Šīs izmaiņas tika apstiprinātas trīs mēnešus pirms nākamās sezonas sākuma un izraisīja plašas diskusijas gan par lēmuma būtību kā tādu, gan par lēmuma pieņemšanas procesu.

1 2 50 komentāri

  +2 [+] [-]

, 2025-07-05 10:15, pirms nedēļas
Ir tomēr vēl Mettai kādi draugi LFFā

  +2 [+] [-]

, 2025-07-05 10:27, pirms nedēļas
Vai Alberts, Ventspils, Ogre un pat Riga Mariners varētu spēlēt Virslīgā? Varbūt, bet vai jēga pazemināt Virslīgas un Nākotnes līgas līmeni dēļ tā? Manuprāt tas, ka mums 2. divīzijā ir komandas, kas ir diezgan profesionālas ir tikai + LV Futbolam, un dod mērķi pārējām NL komandām.
Kā arī nevar aizmirst cik īss dzīves mūžs ir klubiem Latvijā. Labāk stabilas 10 komandas kuras var aizvietot, ja kautkas noiet greizi, nevis 12 stabilas kurām nav nekāda rezerve.

  +1 [+] [-]

, 2025-07-05 10:30, pirms nedēļas
Bet pa nenopietnam. 2027. gadā droši var palielināt komadu skaitu, lai Valmierai veiglāk tikt atpakaļ Virslīgā

  +4 [+] [-]

, 2025-07-05 10:43, pirms nedēļas
Galīgi neatbalsu šo ieceri. Neredzu pamatu komandu skaita palielinājumam.
Protams, būtu forši redzēt Ogri, Ventspili, Albertu Virslīgā, bet pie pašreizējās izspēles viss labi. Tomēr bankrotu/diskvalifikāciju ēna pār Latvijas klubu futbolu nekur tālu vēl nav aizgājusi, tāpēc vajag, lai pašreizējā sistēma pastrādā vēl kādus piecus gadus un tad jau var sākt runāt par skaita palielinājumu.

     [+] [-]

, 2025-07-05 10:44, pirms nedēļas
Animalzzz rakstīja: Bet pa nenopietnam. 2027. gadā droši var palielināt komadu skaitu, lai Valmierai veiglāk tikt atpakaļ Virslīgā
Domā sportiski Valmiera nākamgad nepaņemtu Nākotnes līgu? Es nešaubos, ka šogad viņi paņems 2. līgu.

  +5 [+] [-]

, 2025-07-05 10:48, pirms nedēļas
100% piekrītu Krivuņecam.Atbilde pilnīgi argumentēta,kas arī atbilst realitātei.Ne jau skaits mums vajadzīgs,bet kvalitāte.Mākslīgi kaut ko radīt un jaukt jau iestrādātu procesu?Galīgi garām.Jau tagad grūtības ir noturēt desmit komandas,bet kāds tur sasapņojies par 12.Vienu reizi pār visām beidzot ir jāsaprot,ka visu nosaka finanses.Būtu bagāti sponsori varētu pat 16 komandas spēlēt.Šajā laikā,kad valsts ekonomika vērsta citā virzienā un sportam tiek nogriezti līdzekļi,fantazēt par tādām lietām var tikai ...No Nākotnes līgas virslīgā arī spēlēs nākošsezon komanda,kura spēs iziet licenzēšanu un atbilstīs pārējiem kritērijiem un galīgi nav teikts,ka tā būs Nākotnes līgas uzvarētāja.Jā,viņai būs priekšroka,bet tas arī viss.Sportiskais princips ir vienkārši pupu mizas.Tas vairāk domāts līdzjutējiem,lai radītu kaut kādu intrigu,jeb kāda līmeņa sacensībās.Visu izšķir viņa augstība NAUDA.

  +2 [+] [-]

, 2025-07-05 10:49, pirms nedēļas
Lukstins88 rakstīja: Domā sportiski Valmiera nākamgad nepaņemtu Nākotnes līgu? Es nešaubos, ka šogad viņi paņems 2. līgu.
Šogad līgā nav konkurentu, nākamgad redzēs. Ar šī brīža sastāvu augšgalā būtu, bet diezvai uzvarētu. Bet protams Valmiera gan jau paķertu pastiprinājumus. Lai arī varbūt tā naudas tērēšana uz treneru štābu un visiem tiem dakteriem ir lieka šobrīd, gan jau tas būs iemesls NL labākajiem nākt šeit.

Bet, kā vienmēr viss ir atkarīgs no finansēm. Vai licensi iegūs, vai Olsesam to naudu samaksāja, lai transfer bans pazustu? Kas to lai zin...

  +1 [+] [-]

, 2025-07-05 11:35, pirms nedēļas
Reālāka iespēja, ka ne visi aizvilks līdz sezonas beigām un spēku atšķirība būs lielāka. Jau tā pēdējā, pēdējās divas komandas ir atšķirīgi vājāka/s. Ja visas desmir virslīgā būtu +/- neizkrītošas + 1.līgā kādas 3-4 būtu tādas, kas regulāri rīvējas par pirmo vietu, tad būtu nepieciešams paplašināt, bet citādi pārāk daudz risku nestabilam čempionātam ilgtermiņā.

  +4 [+] [-]

, 2025-07-05 12:01, pirms nedēļas
Pandora rakstīja: Reālāka iespēja, ka ne visi aizvilks līdz sezonas beigām un spēku atšķirība būs lielāka. Jau tā pēdējā, pēdējās divas komandas ir atšķirīgi vājāka/s. Ja visas desmir virslīgā būtu +/- neizkrītošas + 1.līgā kādas 3-4 būtu tādas, kas regulāri rīvējas par pirmo vietu, tad būtu nepieciešams paplašināt, bet citādi pārāk daudz risku nestabilam čempionātam ilgtermiņā.
Paaugstinātie solidaritātes maksājumi ļoti palīdzētu noturēties līdz sezonas beigām. Bet tas galīgi nav vajadzīgs, pašlaik ir lieliska stabilitāte un pat ar grimstošiem kuģiem (Valmieras piemērs) ir saglabājusies konkurence uz iekļūšanu Virslīgā. Tas ir labi, ka Nākotnes līgā līmenis ceļas, to drošības spilvenu un veselīgo komandu rotāciju vajag. Nevajag uzreiz raut tās komandas augšā par visām varītēm.

  +4 [+] [-]

, 2025-07-05 16:01, pirms nedēļas
Es tāpat kā Bērziņš komentārā iedomājos par Mettu. Jo sliktāka viņu pozīcija būs virslīgas tabulā, jo dzīvāka un aktuālāka kļūs virslīgas paplašināšanās tēma.

  -1 [+] [-]

, 2025-07-05 16:02, pirms nedēļas
alguns rakstīja: 100% piekrītu Krivuņecam.Atbilde pilnīgi argumentēta,kas arī atbilst realitātei.Ne jau skaits mums vajadzīgs,bet kvalitāte.Mākslīgi kaut ko radīt un jaukt jau iestrādātu procesu?Galīgi garām.Jau tagad grūtības ir noturēt desmit komandas,bet kāds tur sasapņojies par 12.Vienu reizi pār visām beidzot ir jāsaprot,ka visu nosaka finanses.Būtu bagāti sponsori varētu pat 16 komandas spēlēt.Šajā laikā,kad valsts ekonomika vērsta citā virzienā un sportam tiek nogriezti līdzekļi,fantazēt par tādām lietām var tikai ...No Nākotnes līgas virslīgā arī spēlēs nākošsezon komanda,kura spēs iziet licenzēšanu un atbilstīs pārējiem kritērijiem un galīgi nav teikts,ka tā būs Nākotnes līgas uzvarētāja.Jā,viņai būs priekšroka,bet tas arī viss.Sportiskais princips ir vienkārši pupu mizas.Tas vairāk domāts līdzjutējiem,lai radītu kaut kādu intrigu,jeb kāda līmeņa sacensībās.Visu izšķir viņa augstība NAUDA.
Alguns nu tu gan nolēji kaut kādu ūdeni! Abi it kā dzīvojam vienā pilsētā, bet sajūta, ka patiesībā dzīvo kaut kur teltī pie Būšnieku ezera JDFS Alberts un Ogre United jau ir pateikušas, ka ja izcīnīs ceļazīmi uz Virslīgu, tad 100% spēlēs Virslīgā!
Problēma ir tāda, ka šobrīd JDFS Alberts, kas ir reālākais kandidāts uz vietu Virslīgā jau šobrīd spēlē Upesciema laukumā/stadionā, kurš manuprāt neatbilst Virslīgas kritērijiem. Rīgā kur spēlēt nav - ja nu vienīgi LNK Sporta parkā uz mākslīgā seguma.
Ogre United - kā jau Egils Helmanis solīja - futbola infrastruktūra Ogrē tiks sakārtota, un savu vārdu ir turējis. Ogres mākslīgā laukuma segums tiek mainīts atbilstošā kvalitātē + arī ir sakārtots Ogres centrālais stadions, un pēc 11 gadu pārtraukuma tur beidzot notika futbola spēle Nākotnes līgas ietvaros. Tātad Ogre United infrastruktūras ziņā ir Virslīgai gatavāka nekā JDFS Alberts.
Maksikms Krivuņecs - man patīk to ko viņš ir izdarījis Virslīgas labā, bet viņam prātu ir sajaukusi Baltijas līgas ideja, ko viņš bija cerējis realizēt līdz 2026.g. Igaunija iedeva kurvīti uzreiz pasakot, ka nav ieintresēta šādas līgas izveidē un vēlas attīstīt futbolu savā Igaunijas futbola burbulī. Kaut kādas cerības it kā ir uz Lietuvu, bet ir 100% skaidrs, ka nekāds 2026.g. vispār pat nav teorijā iedomājams.
Varbūt var piekrist, ka 2026.g. ir par ātru, bet tas, ka Virslīgai jāiet uz priekšu un jāatīstās arī palielinot klubu skaitu ir fakts. Līmenis celsies ejot soli pa solim uz priekšu - vēl 3x gadi atpakaļ FK Metta bija stabils Virslīgas līmeņa klubs - šodien FK Metta var just, ka mazliet krīt laukā uz pārējo 9x Virslīgas klubu fona. Tātad lejas gala komandām vajag palielināt savstarpējo konkurenci - loģisks solis būtu iemest klāt divas komandas no Nākotnes līgas.
Krivuņecs grib augstāka līmeņa spēles, bet lūdzu - 12x komandas sezonu iesāk Aprīļa pirmajā nedēļā. Savā starpā izspēlē 2x apļus - tālāk komandas sadala divās gurpās vērtējot pēc turnŗia tabulas kad ir nospēlēti divi apļi. 1-6 vieta spēlē atlikušos divus apļus savā starpā un sadala 3x eirokausu ceļazīmes, bet 7-12 vieta spēlē par palikšanu Virslīgā + lai ir motivācija sisties par augstāko vietu otrajā ešolonā varētu atdot eirokausu ceļazīmi 7.vietas ieguvējai (bet prioritāte par pēdējo eirokausu ceļazīmi būtu Latvijas kausa ieguvējam).
Rezultātā īsāks kalendārs, vairāk speļu, jo ir par 2x komandām vairāk + mums paliek aizraujošas sezonas spēles starp RFS vs FK Liepāja un mazāk garlaicīgas spēles starp FK Metta vs RFS! Savukārt FK Metta vs JDFS Alberts būtu interesantas spēles ņemot vērā, ka viņas ir +/- viena līmeņa komandas es pieņemu.

  -1 [+] [-]

, 2025-07-05 16:13, pirms nedēļas
Pandora rakstīja: Reālāka iespēja, ka ne visi aizvilks līdz sezonas beigām un spēku atšķirība būs lielāka. Jau tā pēdējā, pēdējās divas komandas ir atšķirīgi vājāka/s. Ja visas desmir virslīgā būtu +/- neizkrītošas + 1.līgā kādas 3-4 būtu tādas, kas regulāri rīvējas par pirmo vietu, tad būtu nepieciešams paplašināt, bet citādi pārāk daudz risku nestabilam čempionātam ilgtermiņā.
Nepiekritīšu un argumentēšu. Mēs jau esam gājuši cauri šai skolai, kad Virslīgā regulāri bija 8 komandas un čempionāts katru gadu patiesībā notika pēc principa 7+1. Tas vienas jauniņais toreiz vēl no 1.līgas bija kā peramais zēns Virslīgā, jo līmeņa atšķirība bija pārāk liela. Jaunpienācējai nebija kur dabūt punktus, jo trūka vienāda līmeņa komanda ar ko varētu cīnīties par punktiem. Tad labāk veidojam līgu ar 12x komandām RFS un Riga FC paša augša, tālāk seko FK Liepāja, FK Auda un varbūt BFC Daugavpils/FS Jelgava, tad nākmais ešolons SK Super Nova un FK Grobiņa, un beigās FK Metta, FK Tukums, JDFS Alberts un Ogre United!
Pie tam - mums jau ir daudzi, kas ir neapmierināti, ka vietējie tiek izstumti laukā no iespējas sevi pierādīt Virslīgā, jo leģionāru ir par daudz - bet vairāk komandu turnīrā, jo vairāk vietējo dabūs iespēju sevi pierādīt Virslīgas līmenī!

  +1 [+] [-]

, 2025-07-05 17:26, pirms nedēļas
Ambrē rakstīja: Nepiekritīšu un argumentēšu. Mēs jau esam gājuši cauri šai skolai, kad Virslīgā regulāri bija 8 komandas un čempionāts katru gadu patiesībā notika pēc principa 7+1. Tas vienas jauniņais toreiz vēl no 1.līgas bija kā peramais zēns Virslīgā, jo līmeņa atšķirība bija pārāk liela. Jaunpienācējai nebija kur dabūt punktus, jo trūka vienāda līmeņa komanda ar ko varētu cīnīties par punktiem. Tad labāk veidojam līgu ar 12x komandām RFS un Riga FC paša augša, tālāk seko FK Liepāja, FK Auda un varbūt BFC Daugavpils/FS Jelgava, tad nākmais ešolons SK Super Nova un FK Grobiņa, un beigās FK Metta, FK Tukums, JDFS Alberts un Ogre United!
Pie tam - mums jau ir daudzi, kas ir neapmierināti, ka vietējie tiek izstumti laukā no iespējas sevi pierādīt Virslīgā, jo leģionāru ir par daudz - bet vairāk komandu turnīrā, jo vairāk vietējo dabūs iespēju sevi pierādīt Virslīgas līmenī!
varbuut vienkaarsaak samazinaat leg skaitu?? lai nebuutu taada mazveidiiba bar uzsvars uz kvalitāti?? akk, bet tas jau neglauda pa spalvai

  +1 [+] [-]

, 2025-07-05 18:00, pirms nedēļas
-> Ambrē Jo vairāk klubu, jo vairāk leģionāru. Jau tagad 1.līgas klubi brauc pa pasauli, zvejojot kaut kādus leģionārus, kas nevienam citam nav vajadzīgi. Viss pārējais manā pirmajā komentārā.

  +2 [+] [-]

, 2025-07-05 18:54, pirms nedēļas
Ko tik neizdomās lai Mettu atstātu Virslīgā

  -2 [+] [-]

, 2025-07-05 20:14, pirms nedēļas
Taisam Baltijas ''Bundeslīgu'', pa 6 komandām no katras valsts, tikai pēdējās 3 krīt ārā pa taisno un pa 1 no katras valsts nāk uz augšu, kamēr sadomā kādu ideju pa kuru celt uz augšu.

  +1 [+] [-]

, 2025-07-05 20:43, pirms nedēļas
Omamma rakstīja: varbuut vienkaarsaak samazinaat leg skaitu?? lai nebuutu taada mazveidiiba bar uzsvars uz kvalitāti?? akk, bet tas jau neglauda pa spalvai
To var darīt, bet tad varam 100% aizmirst par Amsterdam Ajax spēlēm Rīgā!

  -1 [+] [-]

, 2025-07-05 20:44, pirms nedēļas
Pandora rakstīja: -> Ambrē Jo vairāk klubu, jo vairāk leģionāru. Jau tagad 1.līgas klubi brauc pa pasauli, zvejojot kaut kādus leģionārus, kas nevienam citam nav vajadzīgi. Viss pārējais manā pirmajā komentārā.
Jo vairāk klubu, jo vairāk iespēja tikt spēlēt vietējiem!

  +1 [+] [-]

, 2025-07-05 20:45, pirms nedēļas
go153044 rakstīja: Taisam Baltijas ''Bundeslīgu'', pa 6 komandām no katras valsts, tikai pēdējās 3 krīt ārā pa taisno un pa 1 no katras valsts nāk uz augšu, kamēr sadomā kādu ideju pa kuru celt uz augšu.
Maksims Krivuņecs grib veidot Baltijas futbola līgu - bet Igaunija jau ir pateikusi, ka nepiedalīsies!

  -1 [+] [-]

, 2025-07-05 21:00, pirms nedēļas
Samazinat legu limeni nozimetu strauja limena kritumu un nav kam pardoit tos vietejos balelinus...Igaunijas liga butu loti interesants un atbalstams projekts! Par 12 komandam esmu loti skeptisks...ja tas ir Valmiera vai Ventspils , ku naktu skatitajiun butu sava baze, stadions un finansejums, tad iespejams varetu padomat par sadu ideju...bet riga vel divas komandas butu absurds.Nav kur spelet, nav stadionu... Baltijas liga butu loti laba ideja

  +2 [+] [-]

, 2025-07-05 21:01, pirms nedēļas
Ambrē rakstīja: Nepiekritīšu un argumentēšu. Mēs jau esam gājuši cauri šai skolai, kad Virslīgā regulāri bija 8 komandas un čempionāts katru gadu patiesībā notika pēc principa 7+1. Tas vienas jauniņais toreiz vēl no 1.līgas bija kā peramais zēns Virslīgā, jo līmeņa atšķirība bija pārāk liela. Jaunpienācējai nebija kur dabūt punktus, jo trūka vienāda līmeņa komanda ar ko varētu cīnīties par punktiem. Tad labāk veidojam līgu ar 12x komandām RFS un Riga FC paša augša, tālāk seko FK Liepāja, FK Auda un varbūt BFC Daugavpils/FS Jelgava, tad nākmais ešolons SK Super Nova un FK Grobiņa, un beigās FK Metta, FK Tukums, JDFS Alberts un Ogre United!
Pie tam - mums jau ir daudzi, kas ir neapmierināti, ka vietējie tiek izstumti laukā no iespējas sevi pierādīt Virslīgā, jo leģionāru ir par daudz - bet vairāk komandu turnīrā, jo vairāk vietējo dabūs iespēju sevi pierādīt Virslīgas līmenī!
Pašreiz palielināt komandu skaitu uz 12 būtu vislielākais idiotisms no LFF puses.
Leģionāru limitam nav nevainas. Samazinot skaitu strauji kristos līmenis un klubiem būtu daudz grūtāk sasniegt augstos mērķus Eiropā

     [+] [-]

, 2025-07-05 21:05, pirms nedēļas
Ne igaunijas liga, bet baltijas liga.sorry, zeni

  -1 [+] [-]

, 2025-07-05 21:14, pirms nedēļas
Tikai par var spēlēt kaut 14 komandas ,jo cīņa tabulas apakšā būs sīva.Noņemiet krievu un neskaidro naudu dažiem vadošajiem klubiem un čempionāts paliks ļoti interesants un pie kājas eirokausi.

  +1 [+] [-]

, 2025-07-05 21:17, pirms nedēļas
coffijs rakstīja: Tikai par var spēlēt kaut 14 komandas ,jo cīņa tabulas apakšā būs sīva.Noņemiet krievu un neskaidro naudu dažiem vadošajiem klubiem un čempionāts paliks ļoti interesants un pie kājas eirokausi.
Atkasies. Pavisam nopietni. Latvijas sporta publiku piesaista tikai labākais attiecīgājā sporta vieidā. Neinteresēs nevienam kā vietējie amatieri spārda bumbu savā starpā. Pret Pasaules līmeņa Ajax un Galatasaray gan publiku piesaistīja, pat ne mūsu platuma grādiem patīkamos laikapstākļos. Nevajag šito stulbo retoriku bīdīt, tā nav patiesa.

  +1 [+] [-]

, 2025-07-05 21:47, pirms nedēļas
espozito79 rakstīja: Ne igaunijas liga, bet baltijas liga.sorry, zeni
Cik reizes varu rakstīt - Maksims Krivuņecs gribēja veidot Baltijas līgu, un cerēja pat uz 2026.g., bet Igaunija ir pateikusi skaidru NĒ!!! Pie tam - par ko cīnīsies tā Baltijas līga? Ja pieņemam, ka manējie JFK Ventspils atgriežas Virslīgā kādu dienu, tad man tik tiešām neintresē spēle pret kaut kādu Riterai, vai Banga no Lietuvas. Es gribu redzēt RFS, jo tā komanda ir tā, ka spēja Rīgā uzveikt Amsterdam Ajax. Mani kā līdzjutēju neintresē kaut kādi Lietuvas nabagi, bet labākie, kas ir - un šobrīd tās ir RFS un Riga FC! Maksima Krivuņeca ideja par Baltijas līgu nebalstās uz kaut kādu konkrētu līmeni, bet uz iedzīvotāju lielumu visā Baltijā - tātad viņš cer, ka izdotos vieglāk piesaistīt sponsorus tirgum, kas ir 5-6 milj. liels kā Slovākijā. Vēl viena lieta - UEFA neliek šķēršļus šādas līgas izveidei, bet cik zinu, tad nav piekritusi katrai no valstīm dalīt eirokausu ceļazīmes, ja tā ir viena kopīga līga.

  +2 [+] [-]

, 2025-07-05 21:51, pirms nedēļas
coffijs rakstīja: Tikai par var spēlēt kaut 14 komandas ,jo cīņa tabulas apakšā būs sīva.Noņemiet krievu un neskaidro naudu dažiem vadošajiem klubiem un čempionāts paliks ļoti interesants un pie kājas eirokausi.
Ja nebūs eirokausi, tad atkal atgriezīsimies pie tā kā tas bija agrāk - Skonto FC spēles vidēji apmeklēja 300 skatītāji, jo nebija nekādu panākumu eirokausos un sensāciju. Līdzjutēji grib sensācijas, šovus un uzvaras - tā ir normāla pasaules prakse, ja komanda, vai visa līga zaudē, tad tribīnes strauji paliek tukšākas.

  +4 [+] [-]

, 2025-07-05 22:34, pirms nedēļas
Ambrē rakstīja: Alguns nu tu gan nolēji kaut kādu ūdeni! Abi it kā dzīvojam vienā pilsētā, bet sajūta, ka patiesībā dzīvo kaut kur teltī pie Būšnieku ezera JDFS Alberts un Ogre United jau ir pateikušas, ka ja izcīnīs ceļazīmi uz Virslīgu, tad 100% spēlēs Virslīgā!
Problēma ir tāda, ka šobrīd JDFS Alberts, kas ir reālākais kandidāts uz vietu Virslīgā jau šobrīd spēlē Upesciema laukumā/stadionā, kurš manuprāt neatbilst Virslīgas kritērijiem. Rīgā kur spēlēt nav - ja nu vienīgi LNK Sporta parkā uz mākslīgā seguma.
Ogre United - kā jau Egils Helmanis solīja - futbola infrastruktūra Ogrē tiks sakārtota, un savu vārdu ir turējis. Ogres mākslīgā laukuma segums tiek mainīts atbilstošā kvalitātē + arī ir sakārtots Ogres centrālais stadions, un pēc 11 gadu pārtraukuma tur beidzot notika futbola spēle Nākotnes līgas ietvaros. Tātad Ogre United infrastruktūras ziņā ir Virslīgai gatavāka nekā JDFS Alberts.
Maksikms Krivuņecs - man patīk to ko viņš ir izdarījis Virslīgas labā, bet viņam prātu ir sajaukusi Baltijas līgas ideja, ko viņš bija cerējis realizēt līdz 2026.g. Igaunija iedeva kurvīti uzreiz pasakot, ka nav ieintresēta šādas līgas izveidē un vēlas attīstīt futbolu savā Igaunijas futbola burbulī. Kaut kādas cerības it kā ir uz Lietuvu, bet ir 100% skaidrs, ka nekāds 2026.g. vispār pat nav teorijā iedomājams.
Varbūt var piekrist, ka 2026.g. ir par ātru, bet tas, ka Virslīgai jāiet uz priekšu un jāatīstās arī palielinot klubu skaitu ir fakts. Līmenis celsies ejot soli pa solim uz priekšu - vēl 3x gadi atpakaļ FK Metta bija stabils Virslīgas līmeņa klubs - šodien FK Metta var just, ka mazliet krīt laukā uz pārējo 9x Virslīgas klubu fona. Tātad lejas gala komandām vajag palielināt savstarpējo konkurenci - loģisks solis būtu iemest klāt divas komandas no Nākotnes līgas.
Krivuņecs grib augstāka līmeņa spēles, bet lūdzu - 12x komandas sezonu iesāk Aprīļa pirmajā nedēļā. Savā starpā izspēlē 2x apļus - tālāk komandas sadala divās gurpās vērtējot pēc turnŗia tabulas kad ir nospēlēti divi apļi. 1-6 vieta spēlē atlikušos divus apļus savā starpā un sadala 3x eirokausu ceļazīmes, bet 7-12 vieta spēlē par palikšanu Virslīgā + lai ir motivācija sisties par augstāko vietu otrajā ešolonā varētu atdot eirokausu ceļazīmi 7.vietas ieguvējai (bet prioritāte par pēdējo eirokausu ceļazīmi būtu Latvijas kausa ieguvējam).
Rezultātā īsāks kalendārs, vairāk speļu, jo ir par 2x komandām vairāk + mums paliek aizraujošas sezonas spēles starp RFS vs FK Liepāja un mazāk garlaicīgas spēles starp FK Metta vs RFS! Savukārt FK Metta vs JDFS Alberts būtu interesantas spēles ņemot vērā, ka viņas ir +/- viena līmeņa komandas es pieņemu.
Sviests
1. Problēma ir tajā, ka mākslīgi paplašinot VL - zūd rezerve, ka izkritušā kluba vietā nāk līdzvērtīgs
2. Automātiski noplicinās 1. un 2. līga - jeb tās samazinās, lai nejustu mākslīgi noņemto spici?
3. Tas, ka Alberts, Ogre vārdos saka, ka grib VL nenozīmē, ka to pašu teiks pirms nākamās sezonas, kā arī varēs dabūt licenci.
4. Līgu līmeni neceļ palielinot apakšgalu. Lai celtos līgas līmenis ir nepieciešams spēcīgāks vidus un augša. Augšgalam diez ko liela jēga no vairāk treniņspēlēm nebūs.
5. Metta un stabils VL līmeņa klubs? Ja katru sezonu pabeigt ar pārspēlēm nozīmē stabils VL līmeņa klubs, tad jā. Realitātē Metta vairākas reizes knapi ir apsteigusi pēdējo vietu un neizkritusi.
6. Bet vislielākais sviests ir par sadali grupās un Eirokausu ceļazīmi 7. vietai. LV ir 4 ceļa zīmes. Pasakot, ka ceļa zīmes tiek 1.,2.,3., un Kausa uzvarētāja/7. vietai - kāda motivācija pēc 2. apļa būs 5.-6. vietai, jo visticamāk jau uz to brīdi būs skaidrs, ka 3. vieta nespīd.

  +2 [+] [-]

, 2025-07-05 22:36, pirms nedēļas
coffijs rakstīja: Tikai par var spēlēt kaut 14 komandas ,jo cīņa tabulas apakšā būs sīva.Noņemiet krievu un neskaidro naudu dažiem vadošajiem klubiem un čempionāts paliks ļoti interesants un pie kājas eirokausi.
Cik bieži ej uz Nākotnes līgu, 2. līgu vai OHL?
Noņem Eirokausus un daļa pazūd no kartes
Noņem klubu kopējo konkurētspēju un izlase vēl ilgāk varēs sapņot par jebkādu izaugsmi.

  +3 [+] [-]

, 2025-07-05 22:39, pirms nedēļas
Ambrē rakstīja: Cik reizes varu rakstīt - Maksims Krivuņecs gribēja veidot Baltijas līgu, un cerēja pat uz 2026.g., bet Igaunija ir pateikusi skaidru NĒ!!! Pie tam - par ko cīnīsies tā Baltijas līga? Ja pieņemam, ka manējie JFK Ventspils atgriežas Virslīgā kādu dienu, tad man tik tiešām neintresē spēle pret kaut kādu Riterai, vai Banga no Lietuvas. Es gribu redzēt RFS, jo tā komanda ir tā, ka spēja Rīgā uzveikt Amsterdam Ajax. Mani kā līdzjutēju neintresē kaut kādi Lietuvas nabagi, bet labākie, kas ir - un šobrīd tās ir RFS un Riga FC! Maksima Krivuņeca ideja par Baltijas līgu nebalstās uz kaut kādu konkrētu līmeni, bet uz iedzīvotāju lielumu visā Baltijā - tātad viņš cer, ka izdotos vieglāk piesaistīt sponsorus tirgum, kas ir 5-6 milj. liels kā Slovākijā. Vēl viena lieta - UEFA neliek šķēršļus šādas līgas izveidei, bet cik zinu, tad nav piekritusi katrai no valstīm dalīt eirokausu ceļazīmes, ja tā ir viena kopīga līga.
Vienīgais loģiskais Baltijas līgas variants būtu līdzīgs projekts kā senāk jau bija. Atsevišķs turnīrs labākajiem LV,LT, Est klubiem. Exhibition mači sezonas laikā, balvā motivējoša naudas balva. Klubi tiek pie vairāk spēlēm ar labiem pretiniekiem, kas ir tieši tas, kas pietrūkst gan labākajiem lv klubiem, gan izlasei.

  +2 [+] [-]

, 2025-07-05 22:41, pirms nedēļas
Geralt of Rivia rakstīja: Cik bieži ej uz Nākotnes līgu, 2. līgu vai OHL?
Noņem Eirokausus un daļa pazūd no kartes
Noņem klubu kopējo konkurētspēju un izlase vēl ilgāk varēs sapņot par jebkādu izaugsmi.
Braucu 120 kilīšus lai skatītos Valmieras spēles.Ja sportā nebūs lokāl patriotisma ,tad nekam nav nozīmes.Latvijas slimība kopš savoku laikiem ir superklubi,kuri nav vajadzīgi.Piemēram hokejs bija pirms ģinamkas un ir pēc tā mākslīgā kluba.

     [+] [-]

, 2025-07-05 22:43, pirms nedēļas
Geralt of Rivia rakstīja: Cik bieži ej uz Nākotnes līgu, 2. līgu vai OHL?
Noņem Eirokausus un daļa pazūd no kartes
Noņem klubu kopējo konkurētspēju un izlase vēl ilgāk varēs sapņot par jebkādu izaugsmi.
Izaugsmi rada melno un jugu bars uz laukuma nekļūsti smieklīgs.

  +2 [+] [-]

, 2025-07-05 23:00, pirms nedēļas
coffijs rakstīja: Izaugsmi rada melno un jugu bars uz laukuma nekļūsti smieklīgs.
Par 1. atbildi. Nav nepieciešami superklubi. Taču mums nevar būt arī tāds lokalpatriotisms kā tai pašā Anglijā - tam nav resursa.
2.Izaugsmi rada konkurence. Maļoties savā sulā izaugsmes nebūs. Ja sataisam lielos klubus par bomžiem un maucam ar 10-12-14 Mettām VL - tad spēlējot lielajos stadionos, izlases džekiem bikses būs vēl pilnākas.
P.s. ja runā par krievu naudas izmešanu no futenes - tad kāpēc biji pret sankcijām pret VFC? Arī tur caur šveicieti grozījās RU nauda.

Un starp citu tev lielā mērā pašam ir Padomju domāšana. Tu kā tāds kārtigs padomietis - ārzemniekus nevajag, tie ir slikti, sēdēsim savās 4 sienās un būs labi.

     [+] [-]

, 2025-07-06 00:19, pirms nedēļas
Var saprast nē argumentus tajā pašā laikā tie paši argumenti bija kad paplašināja uz 10, turklāt kā Jelgava parādija šosezon ir arī Joker kārts. Ja ir klubi, kas reāli grib spēlēt virslīgā (no nākotnes 3 vai 4) un nākošgad Valmiera, tad jādod iespēja, es domāju.

Turklāt klubs kas šosezon izkrīt (ja Tukums tad vispār var pazaudēt ambīcijas balstoties uz prezidenta iztekumiem) vai Mettas audzēkņi neiegūst virslīgas praksi būtu zaudējums.

     [+] [-]

, 2025-07-06 00:38, pirms nedēļas
Geralt of Rivia rakstīja: Sviests
1. Problēma ir tajā, ka mākslīgi paplašinot VL - zūd rezerve, ka izkritušā kluba vietā nāk līdzvērtīgs
2. Automātiski noplicinās 1. un 2. līga - jeb tās samazinās, lai nejustu mākslīgi noņemto spici?
3. Tas, ka Alberts, Ogre vārdos saka, ka grib VL nenozīmē, ka to pašu teiks pirms nākamās sezonas, kā arī varēs dabūt licenci.
4. Līgu līmeni neceļ palielinot apakšgalu. Lai celtos līgas līmenis ir nepieciešams spēcīgāks vidus un augša. Augšgalam diez ko liela jēga no vairāk treniņspēlēm nebūs.
5. Metta un stabils VL līmeņa klubs? Ja katru sezonu pabeigt ar pārspēlēm nozīmē stabils VL līmeņa klubs, tad jā. Realitātē Metta vairākas reizes knapi ir apsteigusi pēdējo vietu un neizkritusi.
6. Bet vislielākais sviests ir par sadali grupās un Eirokausu ceļazīmi 7. vietai. LV ir 4 ceļa zīmes. Pasakot, ka ceļa zīmes tiek 1.,2.,3., un Kausa uzvarētāja/7. vietai - kāda motivācija pēc 2. apļa būs 5.-6. vietai, jo visticamāk jau uz to brīdi būs skaidrs, ka 3. vieta nespīd.
1. Tas ir tikai tavs apgalvojums, jo šobrīd Virslīgā varētu no ONL pretendēt aptuveni 5x klubi, kas ir +/- līdzvērtīgi. Pie tam ņem vērā, ka Valmiera FC 99% startēs 2026.g. ONL - tātad 6x komandas. Runājot vēl par Valmiera FC - ir pozitīvi jaunumi - parādi pret VID ir 0 eur.
2. Nekas automātiski nevar noplicināties, jo ja neesi sekojis informācijai, tad 2026.g. sezonā 2.līgā būs 20x komandas - esošo 16x komandu vietā. 2.līga ir pilna ar tā saucamajām Virslīgas dublieru komandām.
3. Kā jau teicu - problēma JDFS Alberts ir ar laukumu (precīzāk ir vajadzīgi divi laukumi, lai varētu startēt Virslīgā). Upesciems un RTU neatbilst Virslīgas prasībām. Par cik FK Metta - iespējams vispār nespēlēs 2026.g. Virslīgā, tad vaŗetu mēģināt Hanzas vsk. laukumu + FK Metta kuru katru mirkli pārcelsies uz savu mājvietu Sarkandaugavā. Ogrei ar infrastruktūru viss ir +/- kārtībā, un ja kaut, kas pietrūks - varēs aizvadīt sezoans sākumu Salaspilī kā tas jau notika šajā sezonā, kamēr viss tiek savests kārtībā līdz galam pašā Ogrē.
4. Iedošu Tev mazu piemēru par situāciju JFK Ventspils komandā - Ņikita Solomonovs pārstāvēja LV U-19 izlasi kā kreisās malas pussargs, Valters Liepājnieks U-17 LV izlase kā aizsargs un es vēl kā kvalitatīvu labās malas aizsargu pieliktu klāt Artēmiju Mihailu Lučinu (mazliet jau aizsēdējies JFK Ventspils sastāvā, jo ir pāraudzis ONL līgu). Pasaki lūdzu - kur šiem puišiem doties, ja var redzēt, ka viņi jau varētu spēlēt Virslīgas līmenī - vismaz apakšgala komandā, bet tur viņu nav, jo JFK Ventspils spēlē ONL. FK Metta viņus šaubos, ka ņems, jo pašiem ir sava akadēmija un audzēkņi. FK Tukums? Nē, nē... tur ir puiši, kas spēlē Virslīgā dažas sezonas jau. Un tad vēl viens jautājums - ko darīt ar jauniešu izlasi, ja FK Metta izkrīt no Virslīgas, bet visas tās mūsu U-... izlases ir ļoti nokomplektētas no FK Metta audzēkņiem. Par šo problēmu runā arī E.Novickis savā patreon, lai arī iebilst par Virslīgas klubu palielināšanu tikai dēļ tā, lai FK Metta un jaunatnes izlases spēlētāji neizkristu uz ONL.
5. Manis pēc, lai spēlē citā formātā, bet uzskatu, ka sezona ir jāsāk Aprīlī un nevis Martā vien tāpēc, ka ir 4x apļi, un jāpaspēj tie izspēlēt līdz Novembra vidum. Mans viendoklis ir tāds, ka jāsamazina spēļu izspēlēto apļu skaits starp visām komandām, lai sezona ir īsāka, bet kvalitatīvāka.

  +2 [+] [-]

, 2025-07-06 00:52, pirms nedēļas
Geralt of Rivia rakstīja: Vienīgais loģiskais Baltijas līgas variants būtu līdzīgs projekts kā senāk jau bija. Atsevišķs turnīrs labākajiem LV,LT, Est klubiem. Exhibition mači sezonas laikā, balvā motivējoša naudas balva. Klubi tiek pie vairāk spēlēm ar labiem pretiniekiem, kas ir tieši tas, kas pietrūkst gan labākajiem lv klubiem, gan izlasei.
Jā, jā... Jūs abi varētu ar Krivuņecu jau sākt rakstīt Baltijas līgas noteikumu grāmatu. Balvā motivējoša naudas summa - sākumā sponsoru atrodi un, tad varbūt sāc uzrunāt līgu klubus. Krivuiņeca ideja ir tāda - sākumā Baltijas līgas klubi pieaugošos izdevumus sedz no savas kabatas, jo braukāt no Klaipēdas uz Narvu, vai Kuresāri (Sāremu salas), nav tas pats, kas uz Šauļiem, vai Kauņu. Un tad cenšoties parādīt cik aizraujoša līga, meklēt sponsorus cerībā, ka nabadzīgākie klubi pa to laiku jau nebankrotēs! Tev jābūt lielai sponsoru naudai, lai BFC Daugavpils piekristu lielākiem tēriņiem braukājot pa visu Baltiju, jo cik zinu, tad šis top 5 Virslīgas klubs pat nevar šobrīd atļauties aizbraukt uz Liepāju dienu iepriekš un paņemt viesnīcu, lai spēlētāji pēc 400+ km kratīšanās autobusā vispār jūtās kā normāli cilvēki. Un tad iedomājies, ka BFC Daugavpils no savas kabatas ir jādomā kā kratīties uz Narvu, kas ir tālāk nekā Liepāja!
Kad Jūs abi ar Maksimu Krivuņecu atradīsiet sponsorus - un spēsiet klubiem nosegt ceļa izdevumus, viesnīcas, ēdināšanu utt., tad dodaties pie Virslīgas klubiem, un sakat, ka nauda ir sagādāta un var mēģināt. Bet kā jau teicu - Igaunija jau ir pateikusi skaidru ''NĒ'' Baltijas līgas idejai!
1 2 50 komentāri