Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:114, Did:0, useCase: 3

Laba izloze? Latvijai tādas nemēdz būt

Valdis Bērziņš
Valdis Bērziņš

Laba izloze? Latvijai tādas nemēdz būt
Edins Džeko gandrīz kā Krištianu Ronaldu
Foto: PA Wire/Scanpix

Vakar pēc 2014. gada Pasaules kausa izlozes Latvijā (atzīšos: ietekmējos no interneta komentāru vides) bija jūtama eiforija saistībā ar mums salozēto grupu. Grandus nedabūjām, toties ar visiem varam spēlēt utt. Nu tik būs... Nopietni? Kur tad ir mūsu vieta starp šīm ne-supervalstīm?

Ar grieķiem pēdējos gados esam izspēlējušies līdz riebumam un zinām, cik daudz (ne)varam izdarīt pret Grieķijas izlasi. Tālāk seko bosnieši un slovāki. Bosnija vidējam futbola līdzjutējam šobrīd varētu asociēties ar Edina Džeko vārdu. Pieliekam viņam klāt Vedadu Ibiševiču, un mūsu aizsardzība no šiem uzvārdiem vien sacels paniku Andra Vaņina vārtu priekšā. Slovākiem mazāk superzvaigzņu, taču ap Mareku Hamšiku veidojas sakarīga komanda, kas "uz papīra" ir labāka nekā Latvija, ja skatāmies pēc pozīcijām.

Reāli mums atliek ar leišiem noskaidrot 4. vietas ieguvēju. Lietuvu pat vērtēju augstāk, jo kaimiņi nespēlē tik trulu futbolu un viņiem lielāks potenciāls atņemt punktus kaut vai tai pašai Grieķijai. Lihtenšteinu kaut kā apspēlēsim un galīgā kaunā nekritīsim... Kaut gan arī tas nevienu nešokētu. Galvenais – jānovēl Aleksandram Starkovam nezaudēt darbu Azerbaidžānā. Tad no viņa uz 2014. gada ciklu tiksim veiksmīgi vaļā. Pretējā gadījumā naivi būs cerēt, ka mačos ar Latvijas izlases piedalīšanos futbolu spēlēs abas komandas.

Arguments par to, ka spēlējam tādu futbolu, kādi mums ir resursi, ir galīgi nevietā. Neticu, ka mūsu futbolisti (izlases kodols spēlē vai vismaz no soliņa skatās, kā meistari spēlē labās līgās) negrib un nevar tikt ar bumbu pāri centram un vismaz 4-5 reizes spēles laikā pamēģināt uzbrukt, izdarīt kādu sitienu. Tik švaki jau neesam, lai gan tālu no tā arī nav.

Jauns treneris akūti vajadzīgs, bez tam tāds, kurš nav apsēsts ar bezvārtu neizšķirtiem un spēlēšanu ar 4-6-0 vai 1-10 shēmām. Zinot, ka uzvaru būs ļoti maz, labāk taču zaudēt ar 2:3, nevis 0:1? Vismaz statistika nemelos - būsim kaut ko darījuši arī uzbrukumā. Protams, nav mums Spānijas vidējās līnijas vai Brazīlijas/Argentīnas uzbrukuma, taču nekad neticēšu, ka tas pats Artjom Rudņev klubā var iesist, bet izlasē nezina, kur atrodas pretinieku komandas vārti. Tā vienkārši nevar būt...

Bet ar jaunu treneri vien visas problēmas netiktu atrisinātas, jo vajag arī izpildītājus. Pašreiz situācija ir gaužām bēdīga. Proti, mums ir viens vārtsargs, pusotrs aizsargs, viens pussargs, bet uzbrucēju skaitam un kvalitātēm pat nav nozīmes, jo līdz viņiem bumba nokļūst ļoti reti. Daudz runāts par to, ka mums stiprā puse ir standartsituācijas. Varbūt dažreiz tā ir, taču vai mūsu komandā kāds futbolists prot izdarīt kvalitatīvus centrējumus? Regulāri, nevis vienu no padsmit..? Daudz kas atkarīgs no psiholoģijas. Ja tev visu laiku liek spēlēt izteiktu aizsardzības futbolu, laika gaitā galva ir sačakarēta pamatīgi, tāpēc arī kreatīvi futbolisti pie mums kļūst neefektīvi.

Gala beigās par kādu labvēlīgu izlozi mēs varam runāt? Ko mēs ar savu pašreizējo nevarīgo sastāvu un psiholoģiju varam iesākt pret grieķiem, bosniešiem vai slovākiem? Viena gola iesišana uz dullo un sēdēšana visu laiku aizsardzībā ir sistēma, kas darbojas reti. Starkovs vienreiz ar šo variantu izbrauca cauri, bet tas arī viss.

Jācer, ka nākamajā ciklā futbola mačos ar Latvijas piedalīšanos nebūs jāpriecājas tikai par pretinieku demonstrēto spēli, bet šad tad būs pamats sajūsmināties arī par kaut ko pozitīvu mūsu komandas izpildījumā.

Laba izloze mums būtu tāda, ja beidzot dabūtu uz Rīgu spāņus, nīderlandiešus vai kaut vai portugāļus. Vismaz būtu ko atcerēties. Sak, redzēju Čavi, Robenu vai Ronaldu (kaut simulējot, bet redzēju), bet tagad jau neko, jāskatās atkal noriebušies grieķi un neglamūrie bosnieši ar slovākiem, par leišiem nemaz nerunājot. Paši jau arī diez ko skatāmi nespēlējam...

P.S. Nejaukt pesimismu ar reālismu.

     [+] [-]

, 2011-07-31 12:52, pirms 13 gadiem
Var just, ka autors savulaik ir trenējis daudzas nopietnas komandas...

  -2 [+] [-]

, 2011-07-31 12:53, pirms 13 gadiem
Savu žulti var atstāt komentāros, nevis bezjēdzīgā bloga ierakstā. Bet konstruktīva analīze par iespējām un mājasdarbiem 2014 kvalifikācijai jau laikam prasītu par daudz piepūles autoram.
Latvijas izlasei ik pa laikam ir bijuši "tukšie" cikli, kad komandas varējums labākajā gadījumā izraisa nožēlu, bet tas nenozīmē, ka izlase pārskatāmā nākotnē ir jānoraksta vispār.

  -2 [+] [-]

, 2011-07-31 12:54, pirms 13 gadiem
karstgalvis rakstīja: ehhh ka vins so blogu pec kada pusotra gada vares jums iebazt feisos!
karstgalvi - atdziesti.....nav jābūt lielam spečukam, lai ar lielu varbūtību pareģotu PČ 2014 kvalifikācijas iznākumu mūsu grupā .....tāpēc ne jau raksta autoram kkas būtu jābāž feisā, bet gan viņam pašam knipi pa šnobeli, ja gadījumā izšaus slotaskāts...

  +1 [+] [-]

, 2011-07-31 12:55, pirms 13 gadiem
eziitis rakstīja: Autor, reālist! Šādu pesimismu, kurš ir stipri stipri pāragrs un kurā ir tikai un vienīgi mūsu izlases nod.ršana, var drukāt iespējams komentāros, bet nevajag ar šito slimību aplipināt citus veidojot tādus rakstus, kam vērtība ir apaļa nulle!
Atļauj man minēt, mazo cilvēk. Tu vēlēšanās balsi atdevi par PLL?

  +1 [+] [-]

, 2011-07-31 12:55, pirms 13 gadiem
Cerbers24 rakstīja: Un ko nozime buvet komandu ap Rudnevu?? Ir no ka buvet??? Beidziet tak vienreiz par to pesimismu runat. sis ir realisms. 5. grozs izsaka visu? Varbut mes kludas pec tur esam? tipa nepaveicas ar ieprieksejo izlozi,ja? Prieksa bija Eiropas skatuves grandi-Griekijas,Izraela...
Pilnīgi piekrītu. Pie tam Latvija ir 5.groza vidū pēc ranga.

  +2 [+] [-]

, 2011-07-31 12:57, pirms 13 gadiem
blad,kas tad ja ne veiksmiga izloze ir???ne iet runa ka obligaati jaatiek,bet nu ja speele loti labi,tad sii jau ir taa reize kad var....

  -3 [+] [-]

, 2011-07-31 13:00, pirms 13 gadiem
labdien rakstīja: Atļauj man minēt, mazo cilvēk. Tu vēlēšanās balsi atdevi par PLL?
ironija pilnīgi nevietā - nedrīkst salīdzināt PLL ar LAT izlasi futbolā.....šīm abām organizācijām pašatdeves līmenis ir diametrāli pretējs...

  +1 [+] [-]

, 2011-07-31 13:16, pirms 13 gadiem
tapirs19 rakstīja: ironija pilnīgi nevietā - nedrīkst salīdzināt PLL ar LAT izlasi futbolā.....šīm abām organizācijām pašatdeves līmenis ir diametrāli pretējs...
Ehh, bet ko nu mūsu kājbumbisti tam buldozeram spētu likt pretī? Viss loģiski, piekrītu.

  -2 [+] [-]

, 2011-07-31 13:20, pirms 13 gadiem
Jā, pretīgāku izlozi bija grūti iedomāties!

  +3 [+] [-]

, 2011-07-31 13:23, pirms 13 gadiem
Mežonīgais putniņš rakstīja: ... Ronaldu (kaut simulējot, bet redzēju) ...

Šitā frāze no tā sīkā rešņa sabojāja visu rakstu. Ķipa baigā piebilde. Idiņš konkrēts!
Taisnība autoram. Pieminētie futbolisti, kā jau dienvidnieki, ir pamīksti, vārtās pa zemi pēc katra kontakta un ir vainīgi pie tā, ka futbols kļuvis mazāk skatāms. Uzskatāms piemērs Spānija pasaules kausā.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2011-07-31 13:33, pirms 13 gadiem
asdasdasd123 rakstīja: Un Dzeko ir pilnīgs nekas. Par to vien jau liecina tas ka viņš aizgāja uz City un reāli knapi laukumā tur tiek.
aizgāja uz City un ir nekas. kaut kas neštimmē
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2011-07-31 14:04, pirms 13 gadiem
eziitis rakstīja: Lai arī neesmu nekāds optimists izlases sakarā(galvenokārt dēļ vidējās līnijas), tomēr šis jau nu brauc ārā no visiem rāmjiem!!!
Smaga aizdoma, ka autors ir lietas kursā par groziem pirms šīs izlozes, nedaudz zin arī pretinieku sastāvus un jau sazīmēja visa cikla iznākumu. Šī kvalifikācija nesākas rīt, ibio!!!
Tad vēl Lihtenšteinu, kura pēdējā laikā kutinājusi nervus čehiem, skotiem, sapērusi Lietuvu, jau stabili ielicis kaktā, lai nepīkst.
Un vēl visiem šiem grandu gribētājiem: mēs vispār esam pelnījuši, lai kāda zvaigžņu izlase brauc pie mums, ja nevaram pilnu skonto stadionu savākt pret mūsu līmeņa un labākām komandām?!? Nedomāju gan!
Autor, reālist! Šādu pesimismu, kurš ir stipri stipri pāragrs un kurā ir tikai un vienīgi mūsu izlases nod.ršana, var drukāt iespējams komentāros, bet nevajag ar šito slimību aplipināt citus veidojot tādus rakstus, kam vērtība ir apaļa nulle!
Lielais plusiņš tev eziits ...man jau apnikuši šitie puņķainie futboa fani kuri spēles skatās pa televīzoru un gaida, tās beigas lai fiksi skrietu pie datora un savas samazgas - uzrakstītu atsauksmēs!!!
APNIKUŠI

  +1 [+] [-]

, 2011-07-31 14:18, pirms 13 gadiem
Piekriitu,Autoram,ka LV lielaakaa probleema ir trenneris.

     [+] [-]

, 2011-07-31 14:33, pirms 13 gadiem
squash rakstīja: Piekriitu,Autoram,ka LV lielaakaa probleema ir trenneris.
lielākā problēma ir tā, ka cilvēki nesaprot kur ir problēma....
...lielākā problēma nav treneris, bet gan vesela virkne citu mazāku(un lielāku) problēmu...
....ja runa iet par Starkovu konkrēti, tad uzskatu, ka viņš ir viens no labākajiem treneriem vispār Latvijā ....ja ne pats labākais.....

     [+] [-]

, 2011-07-31 14:43, pirms 13 gadiem
Oljegs Laizans ir loti labs speletajs..Nevajag sheit kaut ko preti runat.Paskatities ka vinjsh speleja ar Crvenu Zvezdu,ar Skonto (kur Ventpils vineja) ,ar LM...Vinjsh ir labak neka citi LV futbolisti
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -2 [+] [-]

, 2011-07-31 15:06, pirms 13 gadiem
Dolārs1 rakstīja: Praktiski jebkura izlase mūsu grupā var cīnīties par pirmām divām vietām grupā, noteikti izņemot Lihtenšteinu. Tā ka svarīgs mums būs sagatavošanās posms katrai spēlei.
Protams Grieķi ir klasi augstāka komanda, tie paši Slovāki, bet vismaz pret šīm komandām var paņemt reāli punktus.
Galvenais nepārpriecāties par to ka jāspēlē pret tādām izlasēm, bet gatavoties ar nopietnu atieksmi katrai spēlei.

p.s. tiem kas vēlas redzēt zvaigznes, braucat strādāt uz UK un vērojat klātienē premjerlīgas spēles, pilns ar zvaigznēm!Un sanāks patīkamais ar lietderīgo.
Kāpēc tad Lihtenšteina nevar cīnīties!? Nav viņi ne ar ko sliktāki kā LV izlase. Ok, ir nedaudz individuāli vājāki spēlētāji iespējams, bet tā kā Latvija neprot spēlēt kā pirmais numurs, tad spēles imho varētu būt ļoti līdzīgaas. Jau iepriekšējos ciklos Lihtenšteina ir pierādījusi, ka pret lielajiem prot nospēlēt ne sliktāk kā tāda Latvija - vajag tik skriet un presēt.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -2 [+] [-]

, 2011-07-31 15:38, pirms 13 gadiem
Patiesība acīs kož...

     [+] [-]

, 2011-07-31 15:40, pirms 13 gadiem
Ej nost! Kāda jēga šitādu murgu rakstīt, baigais reālists atradies, ne!? Būtu vismaz kko pozitīvu uzrakstījis, ka varam mierīgi cīnīties par uzvaru katrā spēlē un tikt uz PČ! Vrbt arī tpc izlasei pēdējā laikā neveicas, ka visādi šitā noliek, ka nav nekādu variantu un arī nemaz nebūs, tā var saprast. Citreiz liekas, ka pat šitie pesimsti gribēt, lai neveiktos izlasei. Domāju, ko Verpakovskis teica pēdējā intervijā, ka izlasei nākamajā ciklā varētu pat labi rezultāti, jo būs vecie, kā: Verpis, Gorkšs, Vaņins. Tad jaunāki: Kļava, Ivanovs un vrbt vēl kāds. Jaunie:Rudņevs, Cauņa, Lukjanovs, kuri vēl progresēs u.c.vēl jaunāki. Tāpec man liekas, ka varam tikt uz Brazīliju. un šito mēslu-blogu lkm pēc izlozes nomurgoji!

  +1 [+] [-]

, 2011-07-31 15:45, pirms 13 gadiem
Izloze nav slikta L-jas izlasei. Starkovs nav slikts treneris, tik ļoti mīl savējo taktiku un visam pāri stāv rezultāts. Bija grupa spēlētāju, kuriem viņš uzticējās, lai vai kas, tagad tādu gandrīz nav, ir jauni un es uzskatu perspektīvi spēlētāji Rudņevs, Lukjanovs, Višņakovs, Cauņa u.c, kuri beidzot ir dabūjuši savu iespēju, kaut gan jau šajā ciklā vajadzēja atteikties no Rubīna un Laizāna, turklāt arī L-jas čempionātā kā redzams no Rugina ir spēlētāji, kurus vajag tikai uzaicināt un dot iespēju, kas jau tiek darīts, bet stirpri novēloti. Jau minēju, ka ciklu vajadzēja sākt ar šiem spēlētājiem. Šie ir galvenie iemesli, kāpēc Starkovam būtu jāiet. Taktika un spēlētāju izvēle vienreiz nostrādāja, bet kā redzams tagad tas vairs nestrādā.
Tāpat ja vecie (Verpakovskis, Kļava, Zirnis, u.c )vairs nevar dot rezultātu, tad arī nav jāaicina, jo tiešām ir jauni spēlētāji, kuriem ar motivāciju viss kārtībā, jādod tik iespēja.

  +1 [+] [-]

, 2011-07-31 15:56, pirms 13 gadiem
kāpēc, piem, pahars nevar nākt? vai astafjevs?
pahars, angijas skolu apguvis, visādus brīnumus var samācīt?
un autor, kurš tad ir tas viens pussargs?
ja beidzot novāks tos vecos, kas nevar nevienu precīzu piespēli pa maču atdot(pēdējā izlases spēlē J.Laizāns atdeva 1 precīzu piespēli uz priekšu), tad jau ir izredzes pārspēt slovākus, ja viņiem neveidosies uzbrukumi un Vaņins nokapās. varam leišus paņemt uz jaunību. andrim spēle uz līnijas - kas būtu labi pret leišiem, ir galvenais pluss, par bosniju nemāku spriest, bet pēc redzētā - mājās varam apspēlēt.
ja jaunie nesamīzīsies un viņiem BEIDZOT(jo nav jau vairs nekādi jaunie) uzticēsies, būs ok!
un LŪDZU, aizvāciet to starkoviču! pārāk ērti viņš te savus vecos kadrus tur.
un kurš ir iedomājies, ka zirnis (kurš latviski nerubī joprojām) prot spēlēt aizsardzībā? TĀ, LŪK!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2011-07-31 16:21, pirms 13 gadiem
Nejauksim pesimismu ar reālismu!
Tas ir reāli pusotrs aizsargs?? Vai kā tavu unikālo rakstu, lai nosauc par pesimismu vai realistiski tu rakstīji.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2011-07-31 16:27, pirms 13 gadiem
Nāves ēnā rakstīja: Berzin , tev nesanak.
Ljoti labi sanaak - nav ko pielikt vai atnjemt.
Ja tev citas domas - argumenti tad padalies - nevis tikai kritizee.

     [+] [-]

, 2011-07-31 16:30, pirms 13 gadiem
asdasdasd123 rakstīja: Negribas neko sliktu par Starkovu teikt - aizveda mūs uz EČ2004, sakarīgs cilvēks utt,
Ar šitādu domu viņš uz mūžu par izlases treneri jāiecementē? :d
Ok,vienreiz parādija brīnumus un ar to sevi ir izsmēlis.Lai laiž savā vietā kādu NE es es es er valstu treneri,mož LV futbols atdzīvosies.

     [+] [-]

, 2011-07-31 16:34, pirms 13 gadiem
Ceilons rakstīja: Rudņevs viena līmeņa ar Džeko? Bosnietis divarpus sezonas bija viens no labākajiem uzbrucējiem Bundeslīgā, pirmā pussezona Šitijā gan nebija diez ko spoža, bet redzēs kas būs tagad. Rudņevam līdz TOP5 līgai vispār vēl jātiek.
Rudnjevs tieshaam augstaakajaa liimenii sevi veel nav pieraadiijis - lielaakaa dalja golu ir peec superpreciizaam piespeeleem vai veiksmiigas vietas izveeles (tas arii protams ir zelta veertee - poziicijas izjuuta), bet teiksim taadu supergolu, kas guuti peec pasha iniciatiivas ir sameeraa maz - vienk. futbolistam pagaidaam veicaas - un ceru ka taa arii turpinaasies veikties.
Man tik jautaajums kaapeec taas muusu futbolistu veiksmes neturpinaas izlases sastaavaa - sheit nu raksta autors arii visu savaa rakstaa izskaidro - un es tam pilniibaa piekriitu .
VEIKSMI MUUSEEJIEM!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2011-07-31 16:40, pirms 13 gadiem
Tu raksti, ka nevaram neko izdarīt pret Grieķijas izlasi... Te nu gan nevaru piekrist, jo grieķiem ir jātaisa paaudžu maiņa. Vairs jau nav kur likties! Redzēsim, cik veiksmīga tā sākumā būs. Domāju, ka sanāks spēlēt pret pavisam citu Grieķijas izlasi.