Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:114, Did:0, useCase: 3

Latvijai bezzobains zaudējums pret Čehiju

Edmunds Novickis
Edmunds Novickis @EdmundsN

Latvijai bezzobains zaudējums pret Čehiju
Andrejs Perepļotkins cīņā ar Tomašu Rosicki
Foto: AFP/Scanpix

Šodien Čehijas pilsētā Liberecā Latvijas futbola izlase aizvadīja pēdējo pārbaudes spēli pirms "Euro2012" kvalifikācijas turnīra. Mūsējie, parādot neizteiksmīgu sniegumu, zaudēja Čehijai ar 1:4.

Latvijas izlase sāka dzīvi, pāris reizes visai bīstami pietuvojoties čehu soda laukumam. Tā gan bija tikai laicīga parādība, un pakāpeniski iniciatīvu pārņēma mājiniece Čehija. 20 minūšu laikā čehi divreiz no soda laukuma robežām pārbaudīja mūsu vārtu vīra Andra Vaņina meistarību un abos gadījumos "Sion" pārstāvis nospēlēja nevainojami. Mūsējo rindās ar diezgan atzīstamu sniegumu izcēlās daudzu kritizētais Andrejs Perepļotkins. Puslaika 2. pusē mūsu izlase sāka spēlēt uzmanīgāk no aizsardzības, un momentu skaits samazinājās līdz minimumam - vienmuļā mačā komandas izspēlēja puslaiku bez vārtu guvumiem (0:0) un arī bez daudzām vārtu iespējām.

Diemžēl 2. puslaiks mūsējiem sākās ar diviem ātriem vārtu zaudējumiem. Vispirms 49. minūtē no soda laukuma robežām ar asu sitienu vārtu tuvējā apakšējā stūrī Vaņinu pārspēja Romans Bednārs, bet vēlāk 54. minūtē pēc Pāvela Mihadjuka neveiksmīgas spēles no vārtu priekšas viegli 2:0 panāca Martins Fenins. Jāsaka, ka pat pie 0:2 Latvijas izlases uzbrūkošās darbības bija bezzobainas - čehu vārtsargs Drobnijs atpūtās. Tas gan mūsējiem netraucēja ielaist vārtus pretuzbrukumā - 74. minūtē Tomašs Necids piespēlēja Zdenekam Pospeham, kurš izgājienā viens pret vienu spēcīgi raidīja bumbu Vaņina vārtu stūrī un jau 3:0 čehu labā. Pagāja tikai pāris minūtes, un tablo iededzināja arī 4:0 Čehijas labā - no vārtu priekšas, pasīvi spēlējot Kasparam Gorkšam, bumbu vārtos ieraidīja Necids. Čehi beigās ļāva uzspēlēt ar bumbu arī mūsējiem un pašās beigās Latvija guva goda vārtus - to paveica uz maiņu uznākušais Aleksandrs Cauņa, kurš labi atbrīvojās un aukstasinīgi ieraidīja bumbu vārtu tīklā. Zaudējums Liberecā ar 1:4.

"Euro2012" kvalifikācijas cikla pirmajā mačā 3. septembrī Rīgā Latvija uzņems Horvātiju.

Čehija - Latvija 4:1 (0:0)

Vārti: Bednars 49', Fenins 54', Pospehs 74', Necids 77' - Cauņa 90'
Čehija: Drobnijs, Pospehs, Kadlecs, Hubņiks, Polāks (Holeks 62'), Fenins (Lafata 62'), Rosickis (Štainers 62'), Pudils (Rajnohs 46'), Plašils (Černijs 78'), Bednārs (Necids 61'), Hubšmans
Latvija: Vaņins, Kļava, Gorkšs, Ivanovs, Mihadjuks, Rubins (Žigajevs 46'), J.Laizāns (Lazdiņš 59'), Rafaļskis (Fertovs 80'), Perepļotkins (Soloņicins 74'), Verpakovskis (Grebis 70'), Karlsons (Cauņa 59')

  -1 [+] [-]

, 2010-08-11 23:54, pirms 14 gadiem
reikons rakstīja: Sakarā ar Rudņevu nav runas par čempionātu līmeņiem, bet par vārtu garšu, kas mums tagad trūkst. Bet pasaki, ar ko viņš šogad ir sliktāks par Grebi? Ar ko? Pagājušajā gadā Grebis iesita 30 golus, bet tas bija pagājušajā gadā...
Ar ko viņš ir sliktāks par Grebi ? Ar to, ka izlasē nav guvis vārtus. Turklāt Starkova shēmā, gandrīz vienmēr viens ir garais, kurš spēlē ar galvu (Karlsons, Grebis) un otrs ir mazais ātrais (Verpakovskis, Perepļotkins), līdz ar to vairāk jārunā par to, vai Rudņevs ir labāks par Verpakovski. Vai Rudņevam vajadzēja būt izlasē ? Manuprāt, jā, taču, ja Starkovs viņu neiekļāva, tad nē. Es uzticos Starkovam, jo viņš sevi ir pierādījis.

     [+] [-]

, 2010-08-11 23:56, pirms 14 gadiem
Jānis_Bērziņš rakstīja: Ar ko viņš ir sliktāks par Grebi ? Ar to, ka izlasē nav guvis vārtus. Turklāt Starkova shēmā, gandrīz vienmēr viens ir garais, kurš spēlē ar galvu (Karlsons, Grebis) un otrs ir mazais ātrais (Verpakovskis, Perepļotkins), līdz ar to vairāk jārunā par to, vai Rudņevs ir labāks par Verpakovski. Vai Rudņevam vajadzēja būt izlasē ? Manuprāt, jā, taču, ja Starkovs viņu neiekļāva, tad nē. Es uzticos Starkovam, jo viņš sevi ir pierādījis.
Salīdzini, cik spēles izlasē ir Grebim un cik Rudņevam. Tad varēsim runāt par vārtu gūšanu.

     [+] [-]

, 2010-08-11 23:57, pirms 14 gadiem
Un par Rudņevu runājot - vai tiešām domājat, ka, ja viņš būtu izlasē, tad Latvija šodien nebūtu zaudējusi Čehijai ? Vai domājat, ka mēs būtu ielaiduši mazāk vārtus ? Protams tās visas ir spekulācijas, jo nevar zināt, kas būtu, ja būtu... Būtībā, lai Rudņevs spēlētu izlasē Starkova vadībā ir trīs iespējamie scenāriji - a) jāmaina taktiskā shēma b) Rudņevam ir jāizkonkurē Verpakovskis c) Rudņevam ir jāspēlē par pussargu.

     [+] [-]

, 2010-08-11 23:58, pirms 14 gadiem
un kārtējo reizi slikts otrā puslaika sākums
Starkovam vajag kaut ko izdomāt ja nē...

  -3 [+] [-]

, 2010-08-11 23:58, pirms 14 gadiem
tad kad šie futbolisti ar krieviskajiem uzvārdiem spēlēja portugāle noteikti bijāt pirmie kas sauca "musējie labākie" tracina tas ka jauc politiku ar sportu.....starp citu dzīvoju LAT novadā kur šo jums nepetīkamo valodu nedzird ikdienā

  +2 [+] [-]

, 2010-08-11 23:58, pirms 14 gadiem
janka99 rakstīja: Bet būsim objektīvi, Horvātija ir daudz stiprāka par šo Čehijas izlasi ,un kamēr elementāri nemākam precīzi iedot piespēli nekas labs nav gaidāms.
tapec ir jaiet atbalstis savejie!!!

vini majaas tacj speelee, tad lai preinieks to arii redz un respektee!!!

MEES VARAM - LATVIJA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

     [+] [-]

, 2010-08-11 23:59, pirms 14 gadiem
reikons rakstīja: Salīdzini, cik spēles izlasē ir Grebim un cik Rudņevam. Tad varēsim runāt par vārtu gūšanu.
O.k, vēl divi argumenti - Grebis labāk spēlē ar galvu un ir masīvāks. Bet, kā jau teicu, Rudņevam ne tik daudz ir jāizkonkurē Grebis, kā Verpakovskis, kas diez vai tuvākajā laikā notiks.

 +11 [+] [-]

, 2010-08-11 23:59, pirms 14 gadiem
Visa sakne mentalitātē - Čehi uzspēlē futbolu, uzvar, un IEDZER aliņu! Bet pie Mums - SADZERAS alu un TĒLO, ka spēlē futbolu!

  +3 [+] [-]

, 2010-08-11 23:59, pirms 14 gadiem
Perepļots joprojām izlasē?!

 +10 [+] [-]

, 2010-08-12 00:00, pirms 14 gadiem
Bronsons rakstīja: tad kad šie futbolisti ar krieviskajiem uzvārdiem spēlēja portugāle noteikti bijāt pirmie kas sauca "musējie labākie" tracina tas ka jauc politiku ar sportu.....starp citu dzīvoju LAT novadā kur šo jums nepetīkamo valodu nedzird ikdienā
katrā miestā pa utij

  +2 [+] [-]

, 2010-08-12 00:00, pirms 14 gadiem
Jānis_Bērziņš rakstīja: Un par Rudņevu runājot - vai tiešām domājat, ka, ja viņš būtu izlasē, tad Latvija šodien nebūtu zaudējusi Čehijai ? Vai domājat, ka mēs būtu ielaiduši mazāk vārtus ? Protams tās visas ir spekulācijas, jo nevar zināt, kas būtu, ja būtu... Būtībā, lai Rudņevs spēlētu izlasē Starkova vadībā ir trīs iespējamie scenāriji - a) jāmaina taktiskā shēma b) Rudņevam ir jāizkonkurē Verpakovskis c) Rudņevam ir jāspēlē par pussargu.
atbildi godīgi vai tavuprāt Rudņevs jau nav izkonkurējis Māri?

  +1 [+] [-]

, 2010-08-12 00:00, pirms 14 gadiem
Bļins, kā man ir apnicis tas trulais futens, ko pasniedz latvijas izlase. Nekā pilnvērtīga un pamācoša. Man kretinē piedodiet Rubīns, jau kuro gadu pasit sev bumbu uz priekšu un skrien kā auns, bez izdomas. Mūsējie spēlē bez uguntiņas.

  -1 [+] [-]

, 2010-08-12 00:00, pirms 14 gadiem
Bronsons rakstīja: tad kad šie futbolisti ar krieviskajiem uzvārdiem spēlēja portugāle noteikti bijāt pirmie kas sauca "musējie labākie" tracina tas ka jauc politiku ar sportu.....starp citu dzīvoju LAT novadā kur šo jums nepetīkamo valodu nedzird ikdienā
Kuri tad ir šie? Laizāns, Rubins un Verpakovskis? Nesauktu par īpaši krieviskiem uzvārdiem. Koļinko ir rezervē. Citu no tā laika nebija, ņemot vērā to, ka Astafjevu nepaņēma uz izlasi tagad.

     [+] [-]

, 2010-08-12 00:00, pirms 14 gadiem
lacky93 rakstīja: piekrītu! pret Turciju bija vislabākas spēles!
labaka bij Norveegjijaa!! ex.. Sjtolcers

     [+] [-]

, 2010-08-12 00:02, pirms 14 gadiem
Jānis_Bērziņš rakstīja: O.k, vēl divi argumenti - Grebis labāk spēlē ar galvu un ir masīvāks. Bet, kā jau teicu, Rudņevam ne tik daudz ir jāizkonkurē Grebis, kā Verpakovskis, kas diez vai tuvākajā laikā notiks.
Bet tas jau neliedz mainīt shēmu Starkovam. Ielikt divus mazos vai divus garos, masīvos, ja esošā shēma, kā redzam, nestrādā. Starp citu aizmirsts arī ļoti labs uzbrucējs Malašenoks. Tagad gan šis bija uz pārbaudi Ukrainā.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -1 [+] [-]

, 2010-08-12 00:03, pirms 14 gadiem
Bronsons rakstīja: atbildi godīgi vai tavuprāt Rudņevs jau nav izkonkurējis Māri?
Vēl nav.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -2 [+] [-]

, 2010-08-12 00:04, pirms 14 gadiem
reikons rakstīja: Vēl nav.
pamato lūdzu kāpēc nē?

  -1 [+] [-]

, 2010-08-12 00:04, pirms 14 gadiem
Nāves ēnā rakstīja: psc , a jums nedalec , ka Starkovs daudzus jaunos nepanema , jo vinjiem spele ir U-21?!
Kurš no esošās U-21 varēja spēlēt lielajā izlasē? Ikstens pasēdēt rezervē aiz Vaņina un Koļinko. Nu labi, varbūt Tarasovs, ņemot vērā to, ka Kosmačovu Starkovs nesauc.

  +6 [+] [-]

, 2010-08-12 00:05, pirms 14 gadiem
Te nav runa par politiku, bet par patriotismu. Nosauksim to par iedzimtu vai ieaudzinātu patriotismu.
Esmu vairāk kā pārliecināts, ka tie paši 80% par nelielu samaksu uzvilktu citu maiciņu, bet maikas krāsa - "a da po barabanu.."
Bronsons rakstīja: tad kad šie futbolisti ar krieviskajiem uzvārdiem spēlēja portugāle noteikti bijāt pirmie kas sauca "musējie labākie" tracina tas ka jauc politiku ar sportu.....starp citu dzīvoju LAT novadā kur šo jums nepetīkamo valodu nedzird ikdienā

  -1 [+] [-]

, 2010-08-12 00:05, pirms 14 gadiem
Bronsons rakstīja: atbildi godīgi vai tavuprāt Rudņevs jau nav izkonkurējis Māri?
Nē nav. Ja redzēji pagājušā cikla spēles, tad zini cik nozīmīga loma bija Verpkavoskim uzbrukumu veidošanā. Savukārt, pēc šīs vienas, Mārim neveiksmīgās, spēles nevar spriest par to cik labs ir Verpakovskis. Ja es būtu treneris, tad priekšgalā būtu divi uzbrucēji - veidotājs Verpakovskis un noslēdzējs Rudņevs, bet es neesmu trenris Un, jūs arī neesat. Argumenti kāpēc Rudņevs nav labāks par Verpakovski - 1) Verpakovskis spēlē augstāka līmeņa čempionātā līdz ar to gūt vārtus ir grūtāk 2) Viņa komanda pagājušajā sezonā, Grieķijas čempionātā, guva par 20 vārtiem mazāk, nekā Rudņeva ZTE - Ungārijas čempionātā 3) Verpakovskis ir spēles veidotājs un labi spēlē, arī aizsardzībā.

     [+] [-]

, 2010-08-12 00:06, pirms 14 gadiem
reikons rakstīja: Bet tas jau neliedz mainīt shēmu Starkovam. Ielikt divus mazos vai divus garos, masīvos, ja esošā shēma, kā redzam, nestrādā. Starp citu aizmirsts arī ļoti labs uzbrucējs Malašenoks. Tagad gan šis bija uz pārbaudi Ukrainā.
Kāpēc nestrādā ? Tu tiešām taisies spriest par izlases gatavību pēc vienas spēles ? Pagājušajā ciklā šī shēma strādāja ļoti labi. Bijām ļoti tuvu tikšanai uz PČ.

  -1 [+] [-]

, 2010-08-12 00:07, pirms 14 gadiem
No Saturna Vērotājs rakstīja: Te nav runa par politiku, bet par patriotismu. Nosauksim to par iedzimtu vai ieaudzinātu patriotismu.
Esmu vairāk kā pārliecināts, ka tie paši 80% par nelielu samaksu uzvilktu citu maiciņu, bet maikas krāsa - "a da po barabanu.."
par šo lietu varētu ilgi diskutēt...

     [+] [-]

, 2010-08-12 00:07, pirms 14 gadiem
Bronsons rakstīja: pamato lūdzu kāpēc nē?
Nu te es nonākšu pretrunā ar sevi, jo arī gribu, lai Rudņevs ir izlasē. Saproti, Māris ir spēlētājs, kam uzticās kaut vai tā iemesla dēļ, ka viņš ir tik daudz darījis izlases labā, Rudņevs vēl ir jauns un nepieredzējušāks. Tā abu spēles līmeņus salīdzināt nebūtu objektīvi, jo Grieķijas Superlīga noteikti ir stiprāka par Ungārijas Līgu...
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -1 [+] [-]

, 2010-08-12 00:08, pirms 14 gadiem
Bronsons rakstīja: izlasi jau te nav jēgas nolikt,bet problēma jau ir pavisam kur citur...kapēc vecais nevar šādās pārbudes spēlēs pārbaudīt citus spēlētājus,ja ar būtu šovakar vinējuši,vai tas bez gandarījuma ko citu dotu?
tu esi idiots? tu zini, ka pēc mēneša sākas kvalifikācija???

  -3 [+] [-]

, 2010-08-12 00:08, pirms 14 gadiem
Bronsons rakstīja: atbildi godīgi vai tavuprāt Rudņevs jau nav izkonkurējis Māri?
Protams, ka nav!!!

  +3 [+] [-]

, 2010-08-12 00:09, pirms 14 gadiem
Jānis_Bērziņš rakstīja: Kāpēc nestrādā ? Tu tiešām taisies spriest par izlases gatavību pēc vienas spēles ? Pagājušajā ciklā šī shēma strādāja ļoti labi. Bijām ļoti tuvu tikšanai uz PČ.
Problēma tā, ka tā nav viena spēle. Mēs jau n-tās spēles nebijām guvuši vārtus...

     [+] [-]

, 2010-08-12 00:11, pirms 14 gadiem
Nāves ēnā rakstīja: Kapec Dubra nevaretu?! Lieliski nospeleja sodien! Ko tad tu gribi lai sauc?!
Dubra ir labs. Jā, piekrītu. Bet, kas tad vēl? Gramovičs, Žuļevs, Turkovs utt. - tie visi vēl ir zaļi un jauni...

     [+] [-]

, 2010-08-12 00:11, pirms 14 gadiem
reikons rakstīja: Problēma tā, ka tā nav viena spēle. Mēs jau n-tās spēles nebijām guvuši vārtus...
Bet tās, arī bija pārbaudes spēles. Kurās Starkovs darīja to, kā nedarīšanu viņam pārmet - izmēģināja citus futbolistus. Protams, nevar neuztraukties, ka izlase negūst vārtus četras spēles pēc kārtas, bet nevajag, arī taisīt no tā traģēdiju.

     [+] [-]

, 2010-08-12 00:11, pirms 14 gadiem
Pie tam Dubra ir centra aizsargs - Gorkšu un Ivanovu viņam neizkonkurēt vēl.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +8 [+] [-]

, 2010-08-12 00:12, pirms 14 gadiem
reikons rakstīja: Tā abu spēles līmeņus salīdzināt nebūtu objektīvi, jo Grieķijas Superlīga noteikti ir stiprāka par Ungārijas Līgu...
Ungārijas līga uz Eiropas fona vispār ir stipri, stipri viduvējs čempionāts, bet to jau daudzi negrib saprast un Rudņevu jau bezmaz pielīdzina EPL līmenim...

     [+] [-]

, 2010-08-12 00:13, pirms 14 gadiem
Jānis_Bērziņš rakstīja: Bet tās, arī bija pārbaudes spēles. Kurās Starkovs darīja to, kā nedarīšanu viņam pārmet - izmēģināja citus futbolistus. Protams, nevar neuztraukties, ka izlase negūst vārtus četras spēles pēc kārtas, bet nevajag, arī taisīt no tā traģēdiju.
Bet, ko tu ieteiktu, ja jau pēc mēneša ir kvalifikācija? Gribi teikt, ka esam tai gatavi?