Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:217, Did:0, useCase: 3

Viedoklis: Kam izdevīgs nīkuļu futbols?

Futbols esot sporta karalis? Diemžēl pēdējos gados notiekošais liek domāt, ka futbols no karaļa pēvēršas par nīkuļu sporta veidu.

Šodien tikai ar ļoti, ļoti retiem izņēmumiem var redzēt spēles, kur spēlētāji katrā epizodē cīnās līdz galam, ja krīt - ceļās un iet uz mērķi katrā epizodē. Proti, spēlē futbolu, kādu vismaz es to vēlētos redzēt.

Biežāk novērojamā aina - spēlētāji pie katras saskarsmes gāžas gar zemi, diedelē soda sitienus, apelē pie tiesnešiem. Vārtoties pa zemi paši nesaprot, ko tad īsti saķert - galvu, kāju vai vēderu un kādas vēl šausmīgākas sāpju grimases sejā parādīt... Nožēlojams skats. Skats, kas diskreditē futbolu un vīriešu sportu kā tādu. Skats, kura dēļ gribas iet prom no stadiona vai pārslēgt kanālu.

Diemžēl šie ir tie skati, kuri futbolā tiek atbalstīti visaugstākajā līmenī. Šo nesportisko, nevīrišķīgo uzvedību būtu salīdzinoši vienkārši novērst. Viss, kas nepieciešams- neiecietība pret šādām parādībām, gan no tiesnešiem, gan faniem, gan komentētājiem, gan vadības.

Labs piemērs ir NHL hokejs, sevišķi play-off laikā. Tur neviens spēlētājs neko negaida no tiesnešiem, katrā epizodē spēlē līdz galam, krīt un ceļās, upurē savu ķermeni galvenajam mērķim - komandas uzvarai. Un tāpēc NHL play-off hokejs ir tik fantastisks.

Bet tas tā ir arī tāpēc, ka NHL valda pilnīga neiecietība pret simulēšanām un nesportiskām uzvedībām. Simulācijas, ja tiek pieķertas, tiek izsmietas TV, fani šādus spēlētājus izsvilpj. Šādus nepatīkamus brīžus ir piedzīvojušas arī zvaigznes - Kovaļovs, Krosbijs...

Tiesnešiem ir tiesības piešķirt nesportiskas uzvedības sodu, kas arī disciplinē spēlētājus. Pie mums viens otrs komentētājs bieži brīnās, kāpēc tiek piešķirts sods par simulāciju, ja otram spēlētājam ir iedots sods par pārkāpumu. Atbilde ir vienkārša, sods nav par simulāciju, bet gan par nesportisku uzvedību - spēlētājam nav skaisti jākrīt vai jāmāk parādīt sods (par ko arī bieži mūsu komentētāji slavē spēlētāju gan basketbolā, gan futbolā), spēlētājam ir jācīnās līdz galam katrā situācijā, bet tiesnesis dara savu darbu un, ja redz, ka bija sods, viņš iedos - nav obligāti jākrīt un jāvārtās pa zemi.

Diemžēl futbolā nekā tāda nav... Tiesneši ļauj spēlētājiem simulēt, fani aktīvi nenosoda šādu rīcību (vismaz savu spēlētāju, pretiniekiem jau nosada), nu un spēlētāji tā vietā lai cīnītos, izvēlas vārtīties pa zālāju...

Nožēlojams skats! Kam šāds nīkuļu futbols ir izdevīgs?

Dažu "spilgtu" epizožu video

  +2 [+] [-]

, 2008-06-13 14:09, pirms 16 gadiem
reiniksrobis rakstīja: Nezinu, pie mums ir tā- nosimulē acīmredzami, ne reizi vien pretspēlētājs pieiet un uzpi* pa seju! Po*uy.. Protams, kad notiek turnīri vai kkas tāds, tad simulanti vienkārši dabū pa kājām.

Stāsti par savu līgu?

     [+] [-]

, 2008-06-13 14:11, pirms 16 gadiem
Pagalma liigu

  +1 [+] [-]

, 2008-06-13 14:14, pirms 16 gadiem
Pagāšgad pēc pasaules regbija čempionāta vispār futbolu nevarēja paskatīties. Kā diena pret nakti.

  +2 [+] [-]

, 2008-06-13 14:17, pirms 16 gadiem
Bet parasti tēlo dienvidnieki spāņi, itāļi, serbi, horvāti, turki, brazīļi. Arī ziemļnieki, bet krietni mazāk.

  +3 [+] [-]

, 2008-06-13 14:18, pirms 16 gadiem
es šai lietai nebiju pievērsis tik lielu uzmanību līdz brīdim, kad noskatījos PČ regbijā. Pēc tā visa futbolisti, kuri, kā Ufo teica:"Iesit pa kāju , bet kad nokrīt saķer vēderu", pazaudējuši visu manu cieņu.
Mans ieteikums , būtu mainīt noteikumus: ja ir notikuri sadursme, tad tam kam sniedz palīdzību jāatstā laukums uz 1 - 2 minūtēm. Jo pats esmu spēlējis futeni un zinu, ja trāpa riktīgi, tad ar 30 sek nepietiek lai sāpes pārietu.

  +2 [+] [-]

, 2008-06-13 14:21, pirms 16 gadiem
roberts balodis rakstīja: Stāsti par savu līgu?

Tev neliekas, ka tā būtu labāk? Nu piemēram kāds ļoti acīmredzami nosimulē un viņš saņem pēc nopelniem? Nav ko tur čakarēties. Vai arī sarkano par Diving`u.

     [+] [-]

, 2008-06-13 14:22, pirms 16 gadiem
Nu taadeelj neskatos futbolu pa maz tur sporta, pa daudz aktiermaakslas, tad jau labaak uz teaatri aiziet vismaz zini uz ko atnaaci.
Njergu sporta veids!

  +1 [+] [-]

, 2008-06-13 14:23, pirms 16 gadiem
reiniksrobis rakstīja: Tev neliekas, ka tā būtu labāk? Nu piemēram kāds ļoti acīmredzami nosimulē un viņš saņem pēc nopelniem? Nav ko tur čakarēties. Vai arī sarkano par Diving`u.

Piekrītu Tev, bet jautājums bija, vai Tavā līgā tā notiek, ka dauza pa simulēšanu?!?

     [+] [-]

, 2008-06-13 14:24, pirms 16 gadiem
Fan-fans rakstīja: Mans ieteikums , būtu mainīt noteikumus: ja ir notikuri sadursme, tad tam kam sniedz palīdzību jāatstā laukums uz 1 - 2 minūtēm. Jo pats esmu spēlējis futeni un zinu, ja trāpa riktīgi, tad ar 30 sek nepietiek lai sāpes pārietu.

Vo vo... Bieži vien ir tā, ka vienkārši visa spēle jāspēlē sāpēs, ja tiešām kautkas ir izdarīts. Ja būtu vienmēr tik traki kā simulanti attēlo[pieskarās pie vēdera, a viņiem lauzts deguns], tad viņiem vienmēr būtu nepieciešamas piespiedu maiņas... Reti esmu redzējis NEPĀRSPĪLĒTU simulāciju!

  +1 [+] [-]

, 2008-06-13 14:25, pirms 16 gadiem
Kā Tu domā nosimulēt nepārspīlējot?

  +2 [+] [-]

, 2008-06-13 14:25, pirms 16 gadiem

     [+] [-]

, 2008-06-13 14:27, pirms 16 gadiem
roberts balodis rakstīja: Piekrītu Tev, bet jautājums bija, vai Tavā līgā tā notiek, ka dauza pa simulēšanu?!?

Nejau katru reizi, bet nu ir gadījušies gadījumi... Bet nu pēdējā laikā viss ok.. Vienkārši kad ir kkāds turnīrs ar LFF tiesnešiem, tad tā nevar... Piemēram, es pieradis tāpat spēlējot visādi darīt, uztaisu parastu tackle pie "krutajiem" LFF tiesnešiem, izrādās par to ir dzeltenā, pašam liekas, ka nekas nebija. Vienkārši diezgan liela ir atšķirība starp spēli ar tiesnešiem un bez. Ja nav tiesneši, tad simulantus ir jāsoda daudz bargāk kā dzeltenā. Ja viņš nosimulē lauztu degunu, tad laikam grib lai tā būtu.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2008-06-13 14:29, pirms 16 gadiem
youtube.com: YouTube - Celtic v AC Milan - Dida Incident
Iespējams, te ir tas video ar vārtsargu un fanu!

     [+] [-]

, 2008-06-13 14:29, pirms 16 gadiem
Protams ir nezheeligi reciigi dazhi gadiijumu, bet nu dazhreiz jau ir bish jaapieteelo, lai paraadiitu, ka tieshaam ir bijis paarkaapums!! Buutu es taads staars, es arii simuleetu! Paaraak lielas likmes tajaas speeles! Par to pashu CR- Dzheks staars, tiesneshi iipashi pieveers uzmaniibu, pretinieks arii, bish pieteelo un sods gatavs! Logjiski! Dzheks juut, ka vinjam par labu svilps un pieteelo! Taada ir dziive, taads ir muusdienu futbols! Bet nu taada simulaacija kaa video jau nu chist ir sievishkjiiga un stulba!

     [+] [-]

, 2008-06-13 14:30, pirms 16 gadiem
nu bet vainiigi ir arii tiesneshi!!! Ja pret speeleetaaju paarkaapj noteikumus un speeleetaajs nenokriit, tad speele turpinaas! Nesen veel vienaa no EURO2008 speeleem bij shaada epizode!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2008-06-13 14:35, pirms 16 gadiem
Muusu pashu Verpakovskis lieliski pieprot simuleeshanu......

  +1 [+] [-]

, 2008-06-13 14:37, pirms 16 gadiem
playthegame rakstīja: vot sis man ari riebjas
kads vel fair play te? ta ir necienas izradisana pret futbolu un pasu sportu kopuma
taka vakar, kad vacietis ''iesita'' horvatam, vacietis vinu knapi pagruda turklat nedaudz tikai pieskaroties vinam a horvats ta saka blaut un simulet, sakera gimi ta itka vinam kads butu kartigi iegazis pa seju... un to sauc par viriesu sporta veidu, tadjau to jasauc par geju sporta veidu, tie kunkst un pinkskik, ka ka kads uz kajas uzkapis. domaju, ka tiesnesi pasi redz, kur ir sods un kur nav. domaju, ka vienigaisvariants ir par katru simulaciju dot dzelteno kartinu. vai vismaz ieviest kadu zilo kartinu, opelot divas zilas dabu vienu dzelteno, nopelnot tris zilas dabu sarkano. kamer netiks nekas darits lietas laba un nopietni netiks soditi simulanti tikmer ari vini simules

Es Tev piekrītu!
Tas video tik labs
Es tādu autoru pirmo reizi redzu...

     [+] [-]

, 2008-06-13 14:38, pirms 16 gadiem
Es domāju, ka autors stipri ir pārspīlējis. Jā, problēma pastāv, bet es neteiktu, ka futbols būtu kaut kā pārvērties, diemžēl [vai kā dažiem liekas - par laimi] futbols tāds vienmēr ir bijis. Vismaz kopš 1996. gada kad sāku aktīvi sekot futbolam, vienmēr tā ir bijis. Citreiz mazāk, citreiz vairāk, taču vienmēr - bijis. runāt par kaut kādu futbola degradāciju ir muļķīgi jo nevienam nav objektīvas mērauklas ir tikai - man tā liekas - un ar to nepietiek, lai kaut cik objektīvi spriestu. Piekrītu - arī mani kaitina simulanti, bet vēl viens faktors - ja katrs konkrētais komentētājs izvērtētu priekš sevis - vai netēlotu situācijā, ja tas palielinātu iespējas vinnēt? Tēlotu, vismaz lielākā daļa noteikti. Tas ir tas pats līmenis, kas Materaci - daži viņu atbalstīja, jo redz tas bija toreiz komandai noderīgi. Patiesībā viana nav spēlētājos, bet gan tiesnešos jo spēlētāji pielāgojas tiesnešiem, ja zin, ka tiesnesis ir stingrs vairāk uzmanās utt. liela daļa spēlētāju ir hamaleoni, ja vajag tad tēlo jaunavu, ja vajag tad buldozeru.

     [+] [-]

, 2008-06-13 14:41, pirms 16 gadiem
Tas video bija vienkārši izcils.

     [+] [-]

, 2008-06-13 14:42, pirms 16 gadiem
Nu gan juus esat sacepushies
tad nu mans viedoklis:
Tie kas kriit pie katras sadursmes - nu iedos vinjam 1x sodu - iedos 2x sodu ... peec tam tiesneshi pashi pamaniis ka dzheks visu laiku kriit, un tos sodus nedos .. tas pats ar juusu miiljo puisiiti CR7 - pirmajaa sezonaa MU sastaavaa krita visaas epizodees kaa portugaalee ... bet sodus deva arvien mazaak un mazaak ... tagad dzheks pats ir fiziski nobriedis - kljuvis speeciigaaks un tik viegli nost vinju nenogaaziisi - un ja vinjsh juut ka tiks no aizsargiem prom, tad ar visu aizsargu kreklaa iekjeerushos aizskries ... bet ja jutiis ka netiek - eleganti paraadiis kaa vinju tur aiz krekla un kritiis nost ...
Nenoliedzams fakts ir tas ka jo tehniskaaks speeleetaajs, jo vairaak vinjsh dabuus pa kaajaam, jo vairaak pretinieki centiisies vinju ietekmeet iebiedeet un izsleegt no speeles ... liidz ar to vinjam ar jaaparaada tas, lai kaut cik sevi aizstaaveetu ...
Kaads te piemineeja CR un Bastenu - varbuut tev atgaadinaat cik agi Bastens beidza karjeru ? un tieshi taadeelj ka ciiniijaas liidz galam - nekrita .. un pretinieki vinju vnk lauza un lauza, liidz taa satraumeeja ka beidzaas dzhekam spiidoshaa karjera ...

Runaajot par Vaacijas Horvaatijas speeli - kaada velna peec jaaiztiek pretinieka seja ? futbolu speelee ar kaajaam ... nah tev vicinaties ar rokaam ... tip kruts esi ka vari kaadam vaidzinju paplikjeet ... tad reikjinies ar sekaam ... futbolaa nekur nav iekljauts elements - pretinieka gjiimja aiztikshana ...
P.S.
Ja es pareizi atceros Anglijaa jau paaris sezonas tiek peec speeleem analizeetas speeles un par izteiktaam simulaacijaam ko tiesnesis ir palaidis garaam, speeleetaaji tiek sodiigi ar vairaaku speelju diskvalifikaacijaam .. luuk shis buutu piemeers kas arii plashaakaa meerogaa jaaizveersh..

     [+] [-]

, 2008-06-13 14:45, pirms 16 gadiem
turpinaajums:
Par sodu, jeb turpinaashanu speeleet peec sadursmes - jeb tipa "advantage play" ja pret tevi paarkaapj noteikumus tu izraujies taalaak tad viss ir ok - aiztureetais sods ...
Bet ja peec taa soda tu paliec ar bumbu, bet situaacija vairs nav biistama ( citi aizsargi atskreejushi, jeb vnk esi novirziits no celja uz vaartiem, shkjeersaam laukumam ... utt tad ir jaaparaada sodu... jo tas ir lietderiigaak komandai ...

     [+] [-]

, 2008-06-13 14:52, pirms 16 gadiem
Nepiekrītu, ka pārkāpums nav jāparāda, īpaši, ja nemaz nav mēģināts spēlēt bumbā, bet iebraukts kājā, pat ja nav gūts savainojums, tādā epizodē, ja spēlētājs, pret kuru nospēlē asi/rupji zaudē bumbu nav ieguvējs cīnoties līdz galam. Protams, simulēšana ir kkas pavisam cits, ko tiešām vaidzētu izskaust, bet tas jav tā ir saaudzis ar futeni, ka tiek mācīts trenniņos kā normāls spēles elements
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2008-06-13 15:02, pirms 16 gadiem
Tieši dēļ simulēšanas futbols nav mans iecienītākais sporta veids. It īpaši ja salīdzina ar hoķi, kur spēlētāji pat ar lūzumiem iet laukumā spēlēt (NHL pleiofu laikā).

Ok, saprotu kad patiešām ir izdarīts pārkāpums un spēlētājs ir guvis traumu vai sāpīgu sasitumu, bet ja spēlētājs pie nelielas sadursmes sāk pa zemi vārtīties, tā it kā viņu būtu fūre notriekusi, tad tas ir nožēlojami.

NHLā cik esmu dzirdējis un novērojis, tad šāds simulants pēc tam dabūn iekšās 2x vairāk.
Slēpts komentārs: armands8888

     [+] [-]

, 2008-06-13 15:04, pirms 16 gadiem
Regbijs, strītbols un hokis foreva... tur nav mīzeļu un čīkstuļu.
Nu jā zāles basītī arī sāk tracināt...

     [+] [-]

, 2008-06-13 15:27, pirms 16 gadiem
Hipotenūza rakstīja: http://youtube.com/watch?v=YC3UCyv5cE8

Njaaa..... Neviena stulba amiishu komedija nestav blakus shim video!!! Ta parzviedzos - vederu turot!!!

     [+] [-]

, 2008-06-13 15:29, pirms 16 gadiem
Isti vīri nespēlē futbolu tikai dēļ naudas, tas ir kas vairāk par naudu

Bet risinājums būtu vienkāršs: galvenais tiesnesis par simulēšanu parāda kartiņu. Un pēc spēles FIFA tiesnešu ētikas komisija pieņem lēmumu par spēlētāja diskvalificēšanu, tieksim, uz vienu spēli par nesportisku uzvedību.

Es, piemeram, neuzskatu, ka vakardien vācijas Švainstaignera uzvedība būtu vairāk nesportiska par redzēto videoklipā...

     [+] [-]

, 2008-06-13 15:34, pirms 16 gadiem
da tas futbols ir sviests, praktiski tikai zviedru speele bija daudz maz skataama, vispaar ilgaak par padsmit minuuteem nevar skatiities nevienu speeli, saakas ripinaashana, un pie jebkuras saskares kriit, tad vaartaas, tad sho aiznes no laukuma uz nestuveem un peec minuutes shis jau bizo akal, man personiigi pasham kauns buutu taa dariit, bet ja jau shiem kauna nav, anyway futbols ir diezgan nozheelojams shajaa eiropas chempii, ir dazhas komandas kas speelee labi, bet vairums speelee kaa invaliidi kam lauztas rokas un kaajas un nedod dievs kaads pieskarsies shiem - pashi atleks un veel vaartiisies sakjeerushi kaut ko...

     [+] [-]

, 2008-06-13 15:38, pirms 16 gadiem
Tuciz rakstīja: Nepiekrītu, ka pārkāpums nav jāparāda, īpaši, ja nemaz nav mēģināts spēlēt bumbā, bet iebraukts kājā, pat ja nav gūts savainojums, tādā epizodē, ja spēlētājs, pret kuru nospēlē asi/rupji zaudē bumbu nav ieguvējs cīnoties līdz galam. Protams, simulēšana ir kkas pavisam cits, ko tiešām vaidzētu izskaust, bet tas jav tā ir saaudzis ar futeni, ka tiek mācīts trenniņos kā normāls spēles elements


Tam ir domāts tiesnesis, ja ir bīstama spēle (kaut netrāpa pretiniekam), tad ir jāsoda tas bīstamais.
Nu nevajag rādīt tos sodus jo tur pazūd visi mēri un tiek pačakarēts laiks, kas domāts sportam.

     [+] [-]

, 2008-06-13 15:46, pirms 16 gadiem
nepiekrītu, ja aizsargs lec zem kājām, to var pārlekt. Respektīvi tur ir vai nu sitiens, vai simulācija. tāpat kā basītī - vai nu tīrs bloks, vai pa rokam, vai `tukšā`

     [+] [-]

, 2008-06-13 15:54, pirms 16 gadiem
raksts ir labs un es tev 100% piekrītu, bet būtu labi ja to rakstu izlasītu pašas futbola zvaigznes. Tādā ziņā Latvieši noteikti nav nīkuļi, jo pret Spāniju Zakreševskis bumbu labāk ieraidīja vārtos nekā krītot gaidīja tiesneša svilpi pēc Viljas pārkāpuma!