Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:131, Did:0, useCase: 3

Viedoklis: Latvijas Basketbola Superlīga - vai reāli?

Viedoklis: Latvijas Basketbola Superlīga - vai reāli?
Latvijas Basketboal Superlīga
- vīzija vai realitāte?

Kad sniegs jau sen kā nav redzēts un termometra stabiņš lēnām sāk tuvoties 10 grādu atzīmei, ir jūtams, ka strauji tuvojas pavasari, kas ikkatra basketbola draugam nozīmē tikai vienu – tuvojas izšķirošās cīņas par medaļām Latvijas basketbola augstākajā sabiedrībā. Taču šoreiz stāsts nav par to. Stāsts ir par nākotni, respektīvi, pienācis īstais laiks, kad būtu jāieskicē aprises jaunajai LBL sezonai.

Pašreizējā situācija

Jau šogad basketbola aprindās tiek runāts par faktu, par kuru var strīdēties (un tas arī tiek darīts), bet noliegt nevar – LBL 2. divīzija spēka ziņā aizvien vairāk sāk tuvoties 1. divīzijai, vēl vairāk, 2. divīzijas top komandas uz papīra izskatās pat stiprākas par augstākās kalves lejasgala komandām. Tiek runāts, ka strauji augošajām komandām „Zemgale” un „RNS-D/Līvāni” vieta starp valsts astoņām labākajām vienībām būtu piemērotāka nekā turienes pastarītēm – „Bumerangs/Gulbene/ASK” un „Ķeizarmežs”. Taču, ja šīs divas komandas, ko cilvēki vēlas atmest līmeni zemāk, pulcē jaunos basketbolistus, kas, iespējams, pēc pāris gadiem būs Latvijas basketbola pirmā spožuma zvaigznes (Jānis Pozņaks, Mikus Sokolovs, Toms Celmiņš, Artūrs Bērziņš, Sandis Silavs u.c.), kā arī nepamanāmi nav šo komandu iepriekšējie devumi Latvijas basketbolam („Buku” divas bronzas medaļas 2001. un 2002. gadā, lieli nopelni tādu spēlētāju kā Raimonds Gabrāns, Ivars Timermanis, Ingus Bankevics, Pāvels Veslovs un daudzu citu audzināšanā) vai prātīgāk būtu runāt par šo komandu aizstāšanu, ja var runāt, un arī darīt ko prātīgāku – paplašināt Latvijas Basketbola Līgu un pacelt to jaunos apmēros.

Potenciālais komandu skaits

Ja LBL valde tik tiešām papētīs rezultātus, publikas reakciju un vienosies par augstākās kalves paplašināšanu, tad viņus sagaidīs ne mazāk grūts lēmums – izlemt paplašināšanās apmērus, respektīvi – komandu skaitu, kas varētu nākamajā gadā spēlēt 1. divīzijā.
Varianti:
1. Pirmā divīzija tiek paplašināta līdz 10. Komandām, jau esošajām komandām piepulcējas Jelgavas „Zemgale” un „RNS-D/Līvāni”. Manuprāt, šis varētu būt vispiemērotākais formāts nākamā gada izspēles kārtībai. Ja Jūs jautāsiet, kāpēc šeit atrodama Līvānu komanda, kaut statistikā raugoties „Ventspils augstskola” un „ASK/Rīga/Juniors” komandas atrodas augstāk par to, tad mana atbilde būtu izsakāma 2 vārdos: potenciāls un neatkarība. Ja runājam par potenciālu, nenoliedzami, ka šiem klubiem piesaistīt sponsorus, skatītājus un spēlētājus ir lielāks nekā LBL dūžu fārmklubiem. Otrs arguments – neatkarība - noved pie 2 izspēles kārtības un tās mīnusiem.
2. 1. divīzija tiek paplašināta līdz 12. komandām, klāt jau esošajām komandām pievienojas „Zemgale”, „Līvāni”, „VeA” un „ASK/Rīga/Juniors”. Ja sportisko rezultātu ziņā šis šķistu piemērotāks risinājums, tāds tas nebūtu pēc ētikas un savā ziņā arī godīgas cīņas principiem. Fakti, ka šādā gadījumā būtu iespējama spēlētāju brīva rotācija starp vienā līgā esošajiem vienas sistēmas klubiem un kaut tīri teorētiski iespējama fārmkluba rezultātu "pieslīpēšana" pirmās komandas labā šķiet nepieņemams un Eiropas top10 līgu vēsturē redzēts nav nekur citur kā vien pirms pāris gadiem tepat Latvijā, kad šāda prakse arī tika piekopta.

Spēlētāju resursi

Visai loģisks jautājums pie jebkādas paplašināšanas ir resursi, jeb konkrētajā gadījumā, vai ir iespējams savākt pietiekoši daudz labas klases spēlētāju, lai ne tikai paplašinātu, bet arī paaugstinātu līgas līmeni. Lai arī ne lielus, bet es tādus saskatu.

Pirmkārt, starp mūsu pašu spēlētājiem, kas maizi pelna ārvalstīs. Ne tikai izlases gaisu apostījušie Jānis Blūms, Kristaps Valters, Kristaps Janičenoks, Jānis Porzinģis, Ivars Timermanis, Māris Ļaksa, Trojs Ostlers, bet arī mazāk zināmie, bet ne aizmirstie, kā piemēram, Rumānijā maizi pelnošais Edgars Čunda un Spānijas pēc ranga trešajā līgā spēlējošais Raimonds Feldmanis.

Otrkārt, liels, un, diemžēl, krietni par mazu izmantots spēlētāju resurss ir jau pieminētie fārmklubi. Vadoties pēc principa, ka LBL 1. divīzija tiktu paplašināta līdz 10 komandām, kā lielisks avots komandu paplašināšanai būtu jaunie spēlētāji ne tikai no „Ventspils augstskolas” un „ASK/Juniors”, bet arī „Barons/Rīdzene”. Iespējams, lielie klubi nebūtu gatavi pasaules basketbolā vērojamai normālai praksei, jaunos spēlētājus izīrēt vājākām komandām, taču, situācijā, kad pašas komplektē sastāvu ar 4, 5 un pat 6 leģionāriem, pretējs solis novedīs pie kārtējo talantu izniekošanas, kā tas bijis ne vienreizvien, lai neizvairītos no konkrētiem uzvārdiem, jāpiemin kaut vai Renāra Zeltiņa un Gata Eņģeļa gadījumi.

Treškārt, lai arī kāds patriotisms nebūtu cilvēku sirdīs, tomēr jāpiemin, ka arī turnīra lejasgala komandā 1-2 leģionāri nebūtu nekas nepiedodams un nereāls, pie tam situācijā, kad pašmāju spēlētāju naudiskās „ambīcijas” sniedzas pāri leģionāru prasībām. Pietam, kā šogad parādījušas „VEF” un arī „Liepājas Lauvas”, arī ar ierobežotiem resursiem ir iespējams atrast spēlētājus ar labām spējām un milzīgu potenciālu.

Intrigas
Skaidrs, ka paplašināšanās gadījumā nebūs reāli sapņot par kādām papildus intrigām medaļu izspēlē, taču jau tagad būtu skaidrs, sīvu cīņu būtu daudz. Domājams, ka gada laikā nekas nespētu krasi mainīties, un gan 10, gan 12 komandu gadījumā 1. Divīzija būtu sadalāma 3 galvenajos blokos – medaļnieki, jeb mūsu grandi „Ventspils”, „ASK/Rīga” un „Barons/LMT”, tuvākie sekotāji – „Valmiera”, Liepājas „Lauvas” un Rīgas „VEF”, kā arī komandas, kurām vēl jāaug, lai spētu iesprausties labāko sešiniekā – „Bumerangs/Gulbene/ASK”, „Ķeizarmežs” un jaunpienācēji. Šķiet, spēles, kurās manā izveidotajā 3 bloku hierarhijā zemāk esošā komanda uzvarētu augstāk esošo būtu maz, taču nebaidos teikt, ka bloku iekšienē neviens no rezultātiem nebūtu prognozējams.

BBL

Uzreiz gan jāsaka, ka faktors, ko nevar neņemt vērā paplašinot līgu (arī nepaplašinot) ir SEB Baltijas Basketbola Līga un tās kalendārs. Joprojām nav skaidrs ne mūsu pārstāvniecība pirmajā, ne arī otrajā BBL divīzijā, kur nu vēl tās kalendārs un komandu spēļu skaits tajās, taču skaidrs, ka nebūtu viegli saplānot vienlīdz pieņemamu turnīra izspēles kārtību priekš komandām, kas cīņas aizvada divās frontēs vai arī tikai vienā. Visai absurda situācija bija izveidojusies jau šogad, kad basketbola klubam „Ķeizarmežs” šajā sezonā bija aizvadītas vien 16 spēles, kamēr Valmieras spēlētāji divās līgās laukumā paspējuši iet divreiz vairāk – 32 spēlēs.

Citu valstu prakse

Situācijā, kad mums vienmēr gribas visur mūsu spēkus salīdzināt uz pārējo Eiropas līgu fona, intereses pēc būtu jāsalīdzina arī komandu skaits tajās. Tātad – Francijas labākajā līgā spēlē 16 komandas, Vācijā 18, Izraēlā 10, Itālijā 18, Lietuvā 9, Krievijā 13, Slovēnijā 13, Spānijā 18, Turcijā 16, bet Adrijas līgā piedalās 14 komandas. Skaidrs, ka šādus apmērus mums tuvākajā laikā nesasniegt (ja vispār tas ir nepieciešams), bet 10 laba līmeņa komandas būtu solis pretī tam.

Secinājumi

Papētot gan pašreizējo situāciju, gan iespējamos nākotnes risinājumus, šķiet, ka optimālākais komandu skaits nākamajā sezonā būtu 10, taču, lai nezaudētu līmeni, tam būtu nepieciešami gan papildus līdzekļi jaunpievienotajām komandām, lielo komandu sapratne un atbalsts, un, kas vissvarīgākais, mūsu - skatītāju atbalsts.

1 2 54 komentāri

     [+] [-]

, 2008-02-29 21:49, pirms 17 gadiem
es arī kautkur kautko par tieši šo tēmu savulaik jau diskutēju un piekrītu tevis teiktajam arī šeit... reāli Latvijas līga jau pavisam drīz būs Ukrainas līmenī, kas domāju ir maksimums ko ar mūsu resursiem var sasniegt...

     [+] [-]

, 2008-02-29 22:03, pirms 17 gadiem
Manas domas ir izteiktas šajos formumas. Negrobas vēlreiz to pašu rakstīt.
Diskusija: Paplašināt?

Diskusija: LBL paplašināšana līdz 10...

     [+] [-]

, 2008-02-29 22:04, pirms 17 gadiem
Latvijas liga jau ir Ukrainas liimenii skatoties pec videja limenja

Reaali Ukraina ir 4-5 komandas labas
Parejam ir vel zemaks limenis ka LL
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2008-02-29 22:37, pirms 17 gadiem
pilnigi piekritu ka japaplasina jo ka jau viena no sim diskusijam teicu keizarmezs un bumerangs par pirmspedejo vietu cinas tikai 4 speles sezona

P.S. loti labs raksts
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -2 [+] [-]

, 2008-02-29 22:39, pirms 17 gadiem
nu kur līvāni,lai rauj norm finansējumu?? izklausās nereāli..tad jau drīzāk,lai jūrmalnieki sev uzčinī normālu komandu..mēs ar varētu pirmajā divīzijā kā leiši likt 9as komandas
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2008-02-29 22:49, pirms 17 gadiem
kadas 12??sakuma japieruna LBS lai paplasina uz 1o,japaskatas ka bus un tad jau jadoma par 12!!!bet nu kopumaa manuprat obligati japaplasinas ja ta valde grib lai latvijas basketbols aug....

  +1 [+] [-]

, 2008-02-29 22:52, pirms 17 gadiem
demar
bumerangs sobrid pat diezgan labi velk un vel 2 komandu pievienosana tik vairotu to pasu pieredzes gusanu
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2008-02-29 22:57, pirms 17 gadiem
Ja jautā, kāpēc izmanoju šo terminu Superlīga - tas tā tīri simboliski pielikts, lai kaut kādā veidā izceltu iespējamās pārmaiņas un drusku vairāk piesaistītu cilvēku interesi.

Tu saki, ka Bumis un Ķeizarmežs nevelk LBL - bet ko tad būtu prātīgāk darīt - nomest viņus nost, atstāt 6 komandas un jaunos basketbolistus ieraudzīt tikai 2. divīzijā? Vai tomēr piemest 2 komandas klāt, ar ko viņi rīvētos savā starpā. Un ja Tu domā, ka kāda no 4 relatīvi pēdējām komandām nespēs iekost Valmierai, Lauvām vai VEF, tad, manuprāt, Tu maldies, paskaties kaut vai uz to pašu Bumerangu - pirms pāris dienām gandrīz Lauvas uzvarēja. Pie tam tas viss notiek par spīti tam, ka viņu sastāvā ir vairāki 18gadīgi un pat vēl jaunāki spēlētāji.

     [+] [-]

, 2008-02-29 23:02, pirms 17 gadiem
to demar
nu man skiet ka zemaks vinu limenis nekljus pavisam noteikti...saubos ka kluba vadiba ir nolaidusi rokas tada fakta prieksa ka viniem nav vietas 1.divizija...daudziem jauniem talantiem ap 18 gadiem nav kur likties un gulbene tadiem ir tiesi tas ko vajag...
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2008-02-29 23:05, pirms 17 gadiem
Ok, tomēr paudīšu savas domas.
Būtībā aizsāku šo domu viens no pirmajiem (skat. linku "LBL palpašināšana līdz 10 komandām").

Mani argumenti paliek nemainīgi.

Uzskatu, ka nākamsezon LBL 1. divīzijā vajadzētu spēlēt 10 komandām. Esošajām 8 komandām pievienotos vēl 2as.

Viens no argumentiem kuri bija pret, bija ka tad lielajām komandām palielināsies slodze. Mans arguments uz to ir ka lielās komandas pret šīm komandām varēs vairāk izmantot savus rezervistus. Tādejādi visi būs ieguvēji. Gan rezervisti, gan vājākās komandas.

Kādēļ vajadzētu paplašināt LBL 1. divīziju?

1) Tādēļ, ka tā komada kurai pašlaik draud izkrist no 1. divīzijas pārsvarā sastāv no jauniem spēlētājiem un viņiem daudz svētīgāk būtu spēlēt un iegūt pieredzi pret tādām komandām kā Barosns, ASK vai Ventiņi, nevis spēlēts pret Cēsīm vai Saldu.

2) Palielinātos intriga tieši lejas gala komandu starpā un veidotos savi principiāli duēļi. Ķeizarmežs, Buki un šīs 2 komandas.

3) Tiktu aptverta lielāka Latvijas ģeogrāfija un tiktu veikta basketbola popularizācija Latvijas reģionos.

4) Igauņiem jau šosezon virslīgā bija 10 komandas, kas mēs sliktāki, vai???

Problēmas:

Viena no komandām kura reāli pretendē uz 1. divīziju būtu Zemgale, bet kura būtu otra? Personīgi es domāju, ka Līvāni.

Kādēļ ne lielo klubu fārmklubi VeA un Juniori. Tādēļ ka tie ir fārmklubi un tas izslēgtu sarunāto spēļu risku.

Ko darīt ar 2. divīziju?

Tieši tāpat pārcelt divas vai trīs komandas no ABL. Prioritātei būtu jābūt komandām no Latvijas reģioniem. Jāmēģina šājos klubos iedzīvināt profesionālismu. Iespējams pirmsākumos šos klubus vajadzētu atbalstīt LBS, lai viņi nenogrimst, kamēr atradīs sponsorus.

Tas tā īsumā.

  -1 [+] [-]

, 2008-02-29 23:05, pirms 17 gadiem
alterb
pilnigi tev piekritu...nu un ja POznaks nonaks augstaka limena komanda un tiks pie normala speles laika?es par to tikai priecatos un nesaubos ka vina vieta neatradis kadu citu jaunu caliti kas grib sevi pieradit
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2008-02-29 23:08, pirms 17 gadiem
Gnom01, 2008-02-19 21:58
un 2.divizija butu vel popularaka varbut,jo 2.divizijas klubi zinatu ka var cinities par tiksanu un paliksanu 1.divizijaa nevis tiksanu un izkrissanu jo sobriid tie kas tiktu iznemot zemgali arii naakamgad kristu


Gnom01 sva diskusija diezgan labi uzrakstija un uzskatu ka sits ir labs viedoklis

  +1 [+] [-]

, 2008-02-29 23:08, pirms 17 gadiem
Jā, es arī uzskatu, ka 10 komandas LBL būtu tieši laikā! Zemgale un Līvāni nāk no pilsētām, kurās basketbols pagaidām nav augstā līmenī un šīm komandām ir potenciāls piesaistīt vietējos sponsorus (īpaši Līvāniem, kas ar laiku varbūt virzās Daugavpils virzienā).

Atceros, ka bija senāk kaut kur tā, ka komandas, kuras piedalās BBL vai Eirokausos izspēlē mazāk apļus LBL. Savukārt komandas, kam LBL ir vienīgais turnīrs, savā starpā spēlē biežāk un tabulā tiek ņemts vērā uzvaru/zaudējumu procents. Tas kaut nedaudz atrisinātu spēļu kalendāra problēmas.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +2 [+] [-]

, 2008-02-29 23:13, pirms 17 gadiem
Demar, bet vai šādi ir labāk? Pirmajā divīzijā Gulbenei un Ķeizarmežam praktiski tikai savstarpējās spēles ir uzvaramas, bet otrajā divīzijā nereti ir graujoši rezultāti? Domā, ka kāds no šiem gadījumiem ir optimāls spēlētāju attīstībai?

Es domāju, ka nē.

Turklāt, visām šīm komandām ir pāris strauji progresējoši spēlētāji. Nu, neizpirks lielās komandas viņus tik ātri. Nav viņiem pagaidām priekš top klubiem atbilstošā līmeņa. Nav.

Vēl viens faktors - mūžīgajiem zaudētājiem (lasi, šajā gadījumā pirmajā divīzijā Bumerangs un Ķeizarmežs) sponsori neskries klāt ar līgumiem. Ja šiem klubiem kaut pāris uzvaras sezonā būs vairāk, tas jau būs nedaudz rožaināk.

Nevar neminēt arī, ka Eiropas līgās tu ļoti reti kur atradīsi situāciju, ka 2 vājākie kubi spēj cīnīties ar pirmajiem, lai cik ļoti Tu to gaidītu no Bumeranga un Ķ-meža. Un praktiski neatradīsi arī situāciju, kad viņi atpaliek tik ļoti, kā pie mums. Pārsvarā arī ir 3 samērā plaši pārstāvēti bloki, kur, kā jau minēju iekšējās cīņas ir ļoti sīvas, bet starp šiem blokiem negaidītu rezultātu arī nav ļoti daudz.

     [+] [-]

, 2008-02-29 23:13, pirms 17 gadiem
demar
viss ko varu pateikt ir papeti amatieru komandas kur ir papilno tadu dzekinu kas met spele minimums 30 punktus un kuriem ir 17-18 gadu...
nav verts strideties....tu mani tapat neparliecinasi par mana viedoklja aplamibu...un vel teiksu, ka zinu kapec tie 18 gadigie labak raujas sedet uz sola rigas grandos,tas ir tapec ka vini ari doma par izglitibu....gulbenee vinu nav kur ieguut un tapec vini ir spiesti izveleties sola deldesanu un ceret....

     [+] [-]

, 2008-02-29 23:15, pirms 17 gadiem
Tie kuri saka ka Buki pašlaik kāš visiem. Nu jā tā tas ir, tāpat kā Ķeizarmežs. Taču tieši tādēļ vajadzētu vēl 2 komandas, kuras vaidotu 4 komandu grupu kara samērā regulāri spēlētu savā starpā un aizvadītu spraigas spēles. Savukārt, ja mēs atmetam šīs 2 komandas un 1. divīzijā atstājam tikai 6 koamdnas, tad tāpat kāda no otrā top 3 komandām palik 6 (pēdējā) vietā un ies uz rotāciju (cīnīsies par palikšanu) 1. divīzijā.

  -1 [+] [-]

, 2008-02-29 23:16, pirms 17 gadiem
nu tad Bumerangs atradīs kādu citu vēl nenovērtētu spēlētāju..vai tad Pozņaks ir vienīgais perspektīvais spēlētājs?!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -2 [+] [-]

, 2008-02-29 23:16, pirms 17 gadiem

DEMAR Pozņaks ir bumeranga līderis un no viņa lielā mērā ir atkarīgs bumeranga sniegums...Vai tu garantē ja viņa vietā ieliks 18 gadīgu čalīti, tad bumerangs būt vismaz tāda paša līmenī, kā tagad?


pateiksu tikai to ka ne gluzi visas speles vins velk un ka tagad ir akcents uz vinju...nav jau taa ka vins speli taisa...vnk spelets tiek uz vinju un vinam ir tas lielais speles laiks....atnaks cits un speles uz vinu un ari vins metis savus 20-25 punktus spele....es nesaku ka tadam nav jabut talantam bet nu tomer domaju ka doma ir skaidra

  -2 [+] [-]

, 2008-02-29 23:25, pirms 17 gadiem
PIlnīgi piekrītu AlertB!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2008-02-29 23:46, pirms 17 gadiem
Piekrītu autoram!!! 10 komandas ir pilnīgi reāli!!!

     [+] [-]

, 2008-02-29 23:47, pirms 17 gadiem
Esmu veselās divās. Nākamgad plānota 1. augstākā izglītība. Zini, dažreiz, kad visa diena nosēdēta lekcijās un darbā, pēc tam galva ir tik dulla, ka visam izsekot nevar.
So, priecājies, ka Tu, desiņas kungs, vienmēr visu pamani.

  -3 [+] [-]

, 2008-02-29 23:53, pirms 17 gadiem
Un jā, ko vēl varētu piebilst kā pretargumentu Demaram - ja atceries, mūsu U-18 jauniešu izlase šovasar izcīnīja bronzu Eiropā. Cik no viņiem tagad regulāri spēlē 1. divīzijā? Bertāns, Strēlnieks, Blaus un Sokolovs. Jā, divi no viņiem spēlē komandās, kuras Tu vēlies redzēt zemākā līmenī.

Arī no mūsu U-20 izlases čaļiem tikai 4 spēlē 1. div. - Celmiņš (Jā, atkal komandā, kura Tavā uzskatā ir nevēlama), Strupovičs, Zaķis un Šeļakovs.

Vai viņi nebūtu pelnījuši spēlēt augstāk? Domājams, ka atbilde ir skaidra.

  +1 [+] [-]

, 2008-02-29 23:54, pirms 17 gadiem
man, personīgi, nosaukums superlīga asociējas ar Krievijas līgām..
1 2 54 komentāri