Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:134, Did:0, useCase: 3

Zemturis: "Spēlētājiem bija daudz iespēju laboties"

Jānis Pārums

Zemturis: "Spēlētājiem bija daudz iespēju laboties"
Uģis Zemturis
Foto: Romāns Kokšarovs, Sporta Avīze, f64

Latvijas Basketbola savienības (LBS) valdes loceklis Uģis Zemturis šodien nelielā sarunā ar Sportacentrs.com paskaidroja LBS valdes ceturtdien pieņemto lēmumu par piecu spēlētāju - Kristapa Valtera, Armanda Šķēles, Andra Biedriņa, Kaspara Kambalas un Kaspara Bērziņa - sodīšanu.

Vakar LBS valde pieņēma diskvalificēt piecus izlases basketbolistus. Kāpēc tieši viņi un kāpēc tādi termiņi?
Šoreiz visiem valdes locekļiem bija pieejami pietiekami plaši un objektīvi materiāli par katra spēlētāja ieguldījumu, attieksmi, darbu gan izlases sagatavošanās ciklā, gan čempionātā un kā treniņprocesā, tā ārpus tā, jo diemžēl vai par laimi spēlētājs nevar norobežoties un pateikt, ka viņš pārstāv valsti tikai treniņos un pēc tam ne. Kāpēc tieši šie spēlētāji? Tika izvērtēta katra izlases dalībnieka sniegums, attieksme un disciplīna, treneru korpusa viedokļi un pieņemts šāds lēmums.

Vai tas tika pieņemts pamatojoties arī uz veciem grēkiem?
Izvērtējām konkrēto sagatavošanās ciklu un jautājums vairāk bija ne jau par sportisko sniegumu. Runa bija par attieksmi un sportisko stāju, par atbilstību konkrētām vērtībām un principiem. Tas, ka spēlētājs labi spēlē nebija nekāds attaisnojums un par to atlaides netika dotas. Izlasē ir 12 cilvēki, kas reprezentē Latvijas valsti un basketbolu, parādot, kas mēs esam starptautiskā arēnā. Tie galu galā bija basketbolisti, uz kuriem skatās desmit tūkstoši jauno spēlētāju, kuri trenējas basketbolā un nākotnē grib sasniegt augstus mērķus. Latvijas izlase ir pats augstākais pakāpiens, kurā pārstāvēt savu valsti. Jābūt apziņai, ka tu pārstāvi valsti un uz tevi skatās tūkstošiem cilvēku. Pieņemtais lēmums bija skarbs, bet taisnīgs.

Kaspars Bērziņš no izlases par disciplīnas pārkāpumiem tika atskaitīts jau pirms čempionāta, bet saņēma nosacītu diskvalifikāciju uz gadu.
Bija diskusijas par to, kāpēc vienam spēlētājam piešķir diskvalifikāciju uz ilgāku, citam uz īsāku laiku. Ja runājam konkrēti par Bērziņu, tad viens no argumentiem bija, ka Kaspars principā savu sodu jau bija izcietis. Katram spēlētājam būtu sāpīgi, ja pāris dienas pirms izbraukšanas uz čempionātu, viņš tiktu atskaitīts, turklāt ne jau savainojuma vai kādu citu iemeslu dēļ, bet par disciplīnas pārkāpumiem. Daudziem jaunajiem basketbolistiem, kuri skatās uz saviem elkiem, tā būs viela pārdomām. Ne jau tusēšanās un sevis izrādīšana dzeltenajā presē ir tas, uz ko visi tiecas. Tā ir attieksme pret līdzjutējiem un to sporta veidu, ar kuru tu nodarbojies.

Par spēlēšanu izlasē naudu nemaksā, tas ir gods pārstāvēt savu valsti. Tas nav laiks, kad satikties ar saviem draugiem un vecajiem cīņu biedriem, iztusēties un labi pavadīt laiku. Nē! Cilvēki ir sarūpējuši naudu, līdzekļus, lai komplektētu šo izlasi, nodrošinātu iespēju trenēties pie augstas klases treneriem un uzlabotu savu individuālo meistarību. Bet ar šādu attieksmi...

Daudz diskutēts par sportiskā režīma pārkāpumiem pirms čempionāta. Vai tādi bija arī Polijā?
Neiedziļinājos tajā, ko katrs kurā datumā un cikos ir darījis, bet pilnībā pietiek ar tiem pārkāpumiem par kuriem bija informācija. Nav runa par baumām nav ko tamlīdzīgu, bet gan par lietām, kurām ir bijuši liecinieki, par kurām runājuši treneri. Nevar arī novilkt svītru starp "pirms" un "pēc", tas viss jāskatās kopumā. Protams, mēs visi gribam, lai mūsu izlase izcīna skaistas uzvaras, kvalificējas pasaules čempionātam, bet ne jau ar šādu attieksmi... Izlases spēlētāji ir kā paraugs, bet kā lai vecāki sūta savus bērnus trenēties basketbolā, ja viņi redz kāda ir tā spožā basketbolistu dzīve un attieksme. Tas nav normāli!

Kādi konkrēti bija disciplīnas pārkāpumi?
Par to es negribu runāt, jo atklājot šīs lietas arī pašas iesaistītās personas nebūs īpaši priecīgas un lepnas, ja par viņu varoņdarbiem tiks runāts. Ja viņi vēlas, tad var par to stāstīt, bet katrā ziņā pārkāpumi bija pietiekami nopietni, lai pieņemtu šādus mērus.

Vai valde izskatīja iespēju sodīt vēl kādu spēlētāju bez pieciem jau iepriekš minētajiem?
Nē, bija tikai šie pieci. Mums nebija vēlme sarīkot paraugprāvu, kādam speciāli iegriezt vai sabojāt sportisko karjeru. Teiksim atklāti – Latvijas Basketbola savienība un sportā iesaistītās personas daudz bija darījušas, lai dotu spēlētājiem otro, trešo, ceturto iespēju laboties un pierādīt, ka tās visas runas un baumas ir bijušas tikai baumas. Diemžēl šiem cilvēkiem nav vēl pietiekami veselā saprāta, varēšanas vai gribēšanas mainīties, jo iespējas ir dotas ļoti, ļoti daudz. Ja dod iespēju vienreiz, otrreiz, trešoreiz un ceturto reizi, bet tas nepalīdz, tad lēmumi ir jāpieņem. Sodu bardzība ir adekvāta tām visām lietām un nesmukumiem, kas ir notikuši.

     [+] [-]

, 2009-09-25 15:06, pirms 15 gadiem
kegums rakstīja: Nu pirms iepriekšējā čempja daži lietuvieši paālējās, izvazāja viņus pa presi un viņiem čempī bija stimuls pierādīt, ka ārpusbasketbola aktivitātes viņu sniegumu neietekmē.

Un kas izvērtēs Miglinieku? Vai spēlētāji, kuri paziņos, ka Miglinieka vadībā nespēlēs noteiktu laika posmu?
1) Leiši (atkarībā no mūsējiem) to arī pierādija
2) Miglinieks nav vienīgais cilvēks treneru korpusā .
un vismaz pagaidām es neesmu dzirdējis / lasijis ka citiem basketbolistiem bija problēmas sastrādāties . līdz šim vienīgais kas ir izskanējis ir K.V. incidents ar "turi muti" .
un galu galā ja esi profesionālis , tad vai nu spēlē un dari ko liek treneri , bet ja nevari saprasties tad tā arī pasaki un nespēlē . a tagad sanāk tā ka Miglinieks bija sliktais . Pie tam es neticu ka viens incidents var izraisīt TĀDAS nesaskaņas .

P.S. kā tur bij ka škiet bērziņš pārpālī viesnīcā bija gandrīz Miglam pa seju sadevis , kad mēģināja savākt lai nesavāra sūdus ? Loģiski ka pēc tāda gājiena Migliniekam bija gan savs viedoklis , gan arī ko pateikt Kemzuram . Ne jau treneri vienpusēji veido attieksmi un attiecības .

  -1 [+] [-]

, 2009-09-25 15:08, pirms 15 gadiem
mrdeeds rakstīja: kādi mēri ,izgāž dusmas uz spēlētājiem ,bet sevi tik slavas saulītē ceļ....
Malacis, labs komentārs!

  +5 [+] [-]

, 2009-09-25 15:09, pirms 15 gadiem
Valda Valtera texts twitter.com :

Vai tas ka izlases treneri un personāls dzer kopā ar spēlētājiem nav pārkāpums vai šneps to grib noklusēt?

kā jums šādi texti? Vai Valtera kungs nav saucams pie atbildības par šādu textu izplatīšanu? Un ja LBS nereaģē uz šādu informāciju, tātad tā IR TAISNĪBA !!!! Tad kuriem vēl ir jāpamet savs amats? Pasekosim līdzi!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -1 [+] [-]

, 2009-09-25 15:11, pirms 15 gadiem
Un no kurienes gan VV shaadu informaaciju ieguvis!? Uvelim taisniiba - tirgus baabas!

Calvin rakstīja: Valda Valtera texts twitter.com :

Vai tas ka izlases treneri un personāls dzer kopā ar spēlētājiem nav pārkāpums vai šneps to grib noklusēt?

kā jums šādi texti? Vai Valtera kungs nav saucams pie atbildības par šādu textu izplatīšanu? Un ja LBS nereaģē uz šādu informāciju, tātad tā IR TAISNĪBA !!!! Tad kuriem vēl ir jāpamet savs amats? Pasekosim līdzi!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +5 [+] [-]

, 2009-09-25 15:11, pirms 15 gadiem
Teiksim atklāti – Latvijas Basketbola savienība un sportā iesaistītās personas daudz bija darījušas, lai dotu spēlētājiem otro, trešo, ceturto iespēju laboties un pierādīt, ka tās visas runas un baumas ir bijušas tikai baumas. Diemžēl šiem cilvēkiem nav vēl pietiekami veselā saprāta, varēšanas vai gribēšanas mainīties, jo iespējas ir dotas ļoti, ļoti daudz. Ja dod iespēju vienreiz, otrreiz, trešoreiz un ceturto reizi, bet tas nepalīdz, tad lēmumi ir jāpieņem. Sodu bardzība ir adekvāta tām visām lietām un nesmukumiem, kas ir notikuši.

Vārdi vietā. Ja kāds nesaprot, pats vainīgs (spēlētāji).
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2009-09-25 15:13, pirms 15 gadiem
Jurchiks rakstīja: Ko noraks, tu akls esi? Norakti tiksim mēs un basketbola izlase! No tiem pieciem čaļiem, divi spēlē Spānijā, viens NBA un vēl viens Krievijā un šķēlem nav līgums, bet tas noteikti nav uz ilgu. Jā es skatos nākotnē un redzu tur B divīziju, jo centru nav, ceturtā nr tāpat un par saspēli es labāk noklusēšu.
Ko dod ka spēlē sezonu NBA, ja pa vasaru ir tā nokodis, ka čempja laikā vairākkārt met no groza apakšas garām un jaunie krievu čaļi ņem priekšā kā sētas puiku? Tādā līmenī arī citi var nospēlēt. Uzvārdi un sezonas klubi neizcīna uzvaras, serbi to pierādīja ar jaunajiem čaļiem tiekot pie medaļas kamēr ar it kā daudz spēcīgākām izlasēm pēc uzvārdiem iepriekš izgāzās.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2009-09-25 15:16, pirms 15 gadiem
tiiimaks rakstīja: pilnībā piekrītu!bija jāuzklausa abas puses,nevis kā Šneps teica "lēmums tika pieņemts vienbalsīgi''.
vienbalsigi bija domāts vis LBS locekli vienbalsigi, ka nebija tads kas balsoja pret nu tamlidzigi :p

  +3 [+] [-]

, 2009-09-25 15:17, pirms 15 gadiem
Tas nav laiks, kad satikties ar saviem draugiem un vecajiem cīņu biedriem...
--------
tas ir viens no lielākajiem argumentiem kapēc profesionāli sportisti pa vasarām ar prieku savācas izlasēs, tieši satikt vecos cīņu biedrus, čomu!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2009-09-25 15:21, pirms 15 gadiem
man šķiet smieklīgi, ka mazais valterzellis esot pamācijis kā jābloķējas garajiem, saņēmis rupjības no Miglinieka un rātni nolaizdams galvu, noklusēja...

tur pretī nāca TĀDI TRĪSSTĀVĪGIE VĀRDI, ka zāle neauga! Būsim reālisti! Protams, jautājums, vai trenera cienīgi ir tā izteikties pret spēlētāju, bet šeit jautājums ir - vai Valteram nešķiet, ka braukt augumā trenerim vai apstrīdēt viņa lēmumus nav pareizi? Ja jau tik sen un tik dziļš ir šis konflikts ar Miglenieku, varēja uzreiz atteikties no spēlēšanas izlasē, nevis tēlot nācijas glābēju!

     [+] [-]

, 2009-09-25 15:26, pirms 15 gadiem
Jurchiks rakstīja: Lielākā daļa ir aizmirsusi fišku, ka par spēlēšanu izlasē nemaksā naudu, tas nav nekāds pienākums un izlases treneri ir treneri nevis uzraugi, kuriem ir jaaudzina spēlētāji. Ja tu nespēj sadzīvot ar spēlētājiem un to, ka viņi ālējas, lūdzu, durvis ir vaļā un atradīsim citu, jo ne jau treneris ir neazivietojams, bet spēlētājs! Mēs varam nolīgt visus lietuviešu trenerus, bet nevienu spēlētāju. It sevišķi LV, kur spēlētaju resurs ir gaužām niecīgs (augstākā līmeņa spēlētāji)
Neaizmirsti, ka daļu no LBS budžeta sedz valsts, tātad tie Tavi tā saucamie neaizvietojamie spēlētāji trenējas un ēd par mūsu nodokļmaksātāju naudu. Un te nu man nav vienalga, kā viņi nospēlē un kā viņi nes valsts vārdu tālāk!

Pieļauju, ka dzīvo vēl no vecāku dotās kabatasnaudas, līdz ar to var saprast, ka līdz kautkam tādam nebiji aizdomājies.

     [+] [-]

, 2009-09-25 15:28, pirms 15 gadiem
Jurchiks rakstīja: kāpēc no LBS neviens neuzņemas vainu par to, ka ielikts "nepareizais" cilvēks?
Vai tad LBS ir atzinusi, ka ir ielikts "nepareizais" cilvēks? Ja nav problēmas tad nekas nav jārisina!

  +1 [+] [-]

, 2009-09-25 15:29, pirms 15 gadiem
Marty82 rakstīja: Ko dod ka spēlē sezonu NBA, ja pa vasaru ir tā nokodis, ka čempja laikā vairākkārt met no groza apakšas garām un jaunie krievu čaļi ņem priekšā kā sētas puiku? Tādā līmenī arī citi var nospēlēt. Uzvārdi un sezonas klubi neizcīna uzvaras, serbi to pierādīja ar jaunajiem čaļiem tiekot pie medaļas kamēr ar it kā daudz spēcīgākām izlasēm pēc uzvārdiem iepriekš izgāzās.
Pilnībā piekrītu. Atskaitot tās 20 bumbas pret Franciju, Grafs vai Skirmants būtu nospēlējuši ne sliktāk!

     [+] [-]

, 2009-09-25 15:29, pirms 15 gadiem
ficuks rakstīja: Neaizmirsti, ka daļu no LBS budžeta sedz valsts, tātad tie Tavi tā saucamie neaizvietojamie spēlētāji trenējas un ēd par mūsu nodokļmaksātāju naudu. Un te nu man nav vienalga, kā viņi nospēlē un kā viņi nes valsts vārdu tālāk!

Pieļauju, ka dzīvo vēl no vecāku dotās kabatasnaudas, līdz ar to var saprast, ka līdz kautkam tādam nebiji aizdomājies.
Ja jau Tev nav vienalga, tad varbūt zini, ko sava līguma darbības laikā ir paveicis Kosta Jankovs, kurš tika algots par 100K? Tad apgaismo citus arī!

  +1 [+] [-]

, 2009-09-25 15:34, pirms 15 gadiem
Beidziet ampeleeties!
Skaidrs ka cilveekiem gribas atpuusties, bet tomeer bikinj jaazin meers- nevis nokriitu pietiek! Un tieshaam nav paaraak forshi, ja profesionaali sportisti, kuriem teoreetiski buutu jaaraada piemeers jaunajai paaudzei vazaajas apkaart un uzvedaas kaa barinjsh no kjeedes noraavushos pusaudzhu.
Izlase uz doto briidi tieshaam ir paarveersta par cirku, tad jau tieshaam labaak B diviizija, bet lai aug jaunaa paaudze ar normaalu attieksmi pret valsts izlasi, nekaa vecos zhuupas tureet, kurus paaraudzinaat vairs laikam nav iespeejams!

  +2 [+] [-]

, 2009-09-25 16:05, pirms 15 gadiem
Kristapa Valtera tieksmes vāvuļot pa vidu treneriem minūtes pārtraukumos izpaudās vēl tad, kad šamais bija jaunais perspektīvais tīnis un spēlēja Latvijas čempionātā. Bija tīri jautri vērot broču minūtes pārtraukums, kad vienlaicīgi vārījās trīs Valteri. Brīžiem radās iespaids, ka dēliem galvenais spēles uzstādījums ir sabotēt sava senča, kā galvenā trenera, darbu. Jaunie uzstājās kā baigie taktikas visziņi, vecais tikmēr auroja, lai šamie pieklust un klausās viņā, bet pārējā komanda ar dumiem acu skatiem sēdēja un nesaprata, kāda velna pēc vispār minūtes pārtraukums paņemts.

     [+] [-]

, 2009-09-25 16:30, pirms 15 gadiem
Atis Sēklinieks rakstīja: Neparspile!Savu orientaciju tik isa laika posma nevar izmainit.Kaut gan zinu virus,kas shobrid uz pasauli skatas ar citam acim...
Tu vari vienreiz aivērt savu sēklinieku, zb jau tavas runas par orientācijām, laikam pašam kaut kas nav kārtībā ar to...

     [+] [-]

, 2009-09-25 16:50, pirms 15 gadiem
Reggie rakstīja: Viss jau ir skaisti un jauki, bet kāpēc KV ir tas bargākais sods? Ko noziedzies šķēle, par kuru vispar nekas slikt netika cilāts. Kambala, kas katrā spēlē kādam pa muti iedeva, dabuj nosacītu! Nu nav viņiem loģikas vai arī sāk runāt atklāti, par to ko mēs nezinam!

Kāda jēga no tās DSQ, varēja vienkārši neaicināt uz izlasi un viss!
tu iedomājies,kas botiktu no līdzjutēju puses,ja viņus tā vienkārši neizsauktu uz izlasi? tas būtu vēl trakāk,nekā iedot viņiem kkādu diskvalifikāciju.

     [+] [-]

, 2009-09-25 16:53, pirms 15 gadiem
vaz2106 rakstīja: vipi.lv: Vipi.lv: Par dzeršanu un viesnīcu demolēšanu... reku ir mazs fragmentins iz ROCK STAR dzives
es tā nosmējos par to stāstu arkameru,kurā redzams,kā Bērziņš ar durvīm rokās klaiņo pa viesnīcas koridoru.. un vēl ugunskurs.. ahahaha...

  +1 [+] [-]

, 2009-09-25 17:24, pirms 15 gadiem
kad shaadas diskvalifikjaacijas notiks arii valdiibas eekaaa ?? un tai skaitaa LBS , Kehris < Šneps , cik var tas zhelejveida Edgars tur piiksteet .....noteikti pie sevis domaa: labi ka manaa laikaa neuzravaamies , kad spelejot izlasee no kroga aaraa netikaam , bet re , nekas nebija

  +2 [+] [-]

, 2009-09-25 18:26, pirms 15 gadiem
Izskatās, ka sodus ir dalijuši atkarībā no auguma centimetriem, Kā piemērs
K.Valters(187) - 3gadi,
A.Šķēlē (192cm) - 2gadi
Tālāk mums nāk centri, tiem tikai nosacīti sods, kāpēc? Vai viņi mazāk tusējās, ka iepriekš minētās personas? Vai LBS - nav drosmes uz nākamo atlasi braukt kopā ar Grafu un Veselovu?

LBS - šeit laikam bardaks, tāds kā visās Valsts iestādēs!

  +2 [+] [-]

, 2009-09-25 20:59, pirms 15 gadiem
savā laikā hokejā gāja projām Beļavskis, Znaroks, Maticins, Kerčs u.c. un visi teica, ka ir cauri nebūs izlasē, kas spēlē, bet nekas izlase normāli spēlē un es domāju, ka basketbolā arī būs tas pats.
Lai veicas!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +2 [+] [-]

, 2009-09-25 22:43, pirms 15 gadiem
skaidrs ka šogad ir "SADIRSTS DARBS UN MATERIĀLI" . Domāju ka šis krupis ir jānorij gan spēlētajiem,trenneriem un arī faniem. Jāmācās no kļūdām un jādomā kā spēlētājus pasaudzēt no šīm negatīvajām negācījām kas nāk pār viņu galvu. Nedomāju ka viņas stimulē kādu rauties uz izlasi..

     [+] [-]

, 2009-09-26 04:06, pirms 15 gadiem
Tie kas tos leemumus pienjeema ir konreeti lohi!

  +1 [+] [-]

, 2009-09-26 10:29, pirms 15 gadiem
joho3 rakstīja: Nesaprotu par ko Kristaps vēlas tiesāties ar LBS viņam būs vēl sliktāk ja nāks klajā tas ko viņi darīja patiesībā
Tas vēl jāpierāda! ne jau Zemturis blakus stāvēja!

  +2 [+] [-]

, 2009-09-26 12:43, pirms 15 gadiem
Vai kā man gribētos ar to LBS valdi padiskutēt par to, kādam ir jābūt basketbolistam. Kāds sakars ar disciplīnu? Mēs no izlases gaidam rezultātu nevis kaut kādus paipuisīšus. Pie visiem velliem, ko LBS no sevis iedomājas? Paši LBS lūdzās, lai Biedriņš spēlētu, bet pēc tam paši viņu diskvalificē! Zaļknābju bars!
Pat kad Kobem Braientam bija tiesas process neviens viņu no izlases nesvītroja!
Un vēl par tiem jaunajiem basketbolistiem, kuri atdarinot savus elkus. Tad nu palasiet internetā kā bērni Japānā pokemonus tēlo un pakarās uz elektrības vadiem! Loģiski, ka atradīsies 2 vai 3, kuri ņems vērā kā viņi uzvedas, bet basketbolistam būtu jāsaprot, ka ir jāmācās no tā kā viņš spēlē, nevis ko dara pēc treniņa, savā brīvajā laikā! Ja jūs gribat atbalstīt jaunatnes sportu, tad piešķiriet viņiem vairāk naudas!
Un, protams, mūsu LBS tik ļoti tic dzeltenajai presei!
Sviests!

  +1 [+] [-]

, 2009-09-28 09:23, pirms 15 gadiem
Varu par 99% apgalvot, ka tusē un dzer un vēl visādus labumus izmanto visas izlases spēlētāji. Tai skaitā Spāņi un Amerikāņi utt. (Kapēc Kids atdeva savu olimpisko medaļu viesnīcas reģistratūras strādniecei )
Vienīgā starpība ir tā, ka citas Valsts spēlētāji atstrādā to laukumā. Un sasniegtie rezultāti nēmaz neliek aizdomāties, ka kautkas būtu kādam jāpārmet...
Hokejs. KAs pirms gadiem 10 bija lielākie naida un iekšējo nesaskaņu autori? Maticinas un Znaroks? Redz, ieliekam Znaroku par treneri un viņš ir sapratis, kā tas ir, kad ar to jācīnās. Nu ir citas āttieksme šai sakarā...