Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:134, Did:0, useCase: 3

Tiek vērtēta iespēja naturalizēt spēlētāju Latvijas vīriešu izlasei

Toms Mālmeisters
Toms Mālmeisters

Tiek vērtēta iespēja naturalizēt spēlētāju Latvijas vīriešu izlasei
Latvijas izlase pēc uzvaras pār Lielbritāniju. Foto: FIBA

Portāla ''Sportacentrs.com'' rīcībā esošā informācija liecina, ka pēc Latvijas vīriešu basketbola izlases kvalificēšanās 2023. gada Pasaules kausa finālturnīram kuluāros dzirdamas runas par sastāva pastiprināšanu, naturalizējot kādu ārzemju augsta līmeņa basketbolistu.

Portālam ''Sportacentrs.com'' zināms, ka pēdējā laikā basketbola kuluāros dzirdētas pastiprinātas runas par iespējamu kāda ārzemju basketbolista naturalizāciju vīriešu izlases vajadzībām. Pirmo reizi par līdzvērtīgu ideju varēja dzirdēt pēc izlases nekvalificēšanās 2022. gada Eiropas čempionātam, bet jau nopietnākos toņos runas atsākušās pēc vīriešu valstsvienības kvalificēšanās 2023. gada Pasaules kausa finālturnīram.

Lai arī process ir pašā sākuma stadijā, portālam ''Sportacentrs.com'' zināms, ka meklēts tiek starp augsta līmeņa basketbolistiem, kuri ikdienā spēlē augstākajā Eiropas klubu basketbola līmenī. Turklāt zināms, ka atbalstu iniciatīvai devuši arī atsevišķi izlases pieredzējušie basketbolisti. Par labu argumentam sliekties naturalizācijas virzienā tiek minēta noteiktas pozīcijas stiprināšana, kas tādējādi ļautu izlasei cīnīties par augstākajām vietām 2023. gada Pasaules kausa finālturnīrā.

Līdz šim Latvijas vīriešu basketbola izlasē naturalizēti trīs basketbolisti – Alekss Šturms, Bruno Pētersons un Trojs Ostlers. Visu piesaiste gan nedeva vēlamo rezultātu laukumā. Šturmam un Pētersonam bija saknes Latvijā – Šturma māte nāca no Rīgas, tēvs no Jelgavas, bet vectēvs bija dzimis Ventspilī. Arī Pētersonam abi vecāki bija saistīti ar Latviju. Viņa tēvs Valdis Pētersons, būdams bērna vecumā, pameta Latviju 1944. gadā. Vienīgais, kuram nebija nekādas saistības ar Latviju, bija Trojs Ostlers. Viņš sevi spilgti pierādīja Valda Valtera trenētajā ‘’Skonto’’ komandā un vēlāk 2003. gada aprīlī Saeima viņam piešķīra Latvijas pilsonību par īpašiem nopelniem. No trijotnes visvairāk spēļu izlasē aizvadīja Pētersons – 24. Šturms piedalījās 11 spēlēs, bet Ostlers desmit. Ja līdzšinējie trīs naturalizētie basketbolisti bijuši garā auguma spēlētāji, tad šoreiz sliekšanās var notikt pretējā virzienā.

Pēdējos gados Eiropas basketbolā naturalizācija guvusi plašus vērienus un temats bijis arī nozīmīgu diskusiju iegansts starp līdzjutējiem. 2017. gadā Eiropas čempiones Slovēnijas sastāvā spēlēja Entonijs Rendolfs, bet 2022. gada Eiropas čempionē Spānijā Lorenzo Brauns. Slovēņu rindās šajā ''Eurobasket'' no ārzemju basketbolistiem pārstāvēts bija Maiks Tobijs, bet vēl naturalizētie spēlētāji ir arī tādām izlasēm kā Turcijai, Melnkalnei, Gruzijai, Ziemeļmaķedonijai, Bulgārijai, Polijai, Horvātijai un citām.

Vai atbalsti ideju naturalizēt ārzemju basketbolistu?

  • 706

  • 2274


     [+] [-]

, 2022-11-17 14:54, pirms 2 gadiem
huy rakstīja: Tad Tu piekrīti, ka visas runas par atbrīvošanu ir nerealziējami lozungi, kamēr paliekam ES un esam demokrātijas valsts? Es runāju politiskā līmenī.
Nenoliedzami, ka mēs neko vairāk nerealizēsim, vēlmē atbrīvoties no skarbā Padumjās savienības mantojuma, kā vien lielu vēlmi un lozungus. Pat ja mēs nebūtu ES, un Latvija būtu autoritāra valsts. Mūsu ģeopolitiskais stāvoklis mums neļauj būt atstatus no politiskiem vējiem globālajā pasaulē. Vēsturiski tas ir pieradījies n-tās reizes.

     [+] [-]

, 2022-11-17 14:55, pirms 2 gadiem
Ivars Zvirgzdiņš rakstīja: Hm, tev nešķiet, ka tas ir zināmā mērā divkosīgi-ārzemju trenerim - jā, naturalizētajiem spēlētājiem - nē?!
Ja visi izlasē nacionālie kadri, tad kāpēc trenerim tāds izņēmums? Vel jo vairāk, ja ņemam vērā, ka mums ir gana daudz labu vietējo treneru?

Par šo jau bija diskusija. Sameklē arhīvā rakstu par Banki palikšanu LV izlasē un izlasi par to argumentus tur. Nav vēlmes atkārtoties.
Mums ir labi vietējie treneri, bet nav ekstraklases — tātad nevelk! Utt. Atrodi rakstu.

     [+] [-]

, 2022-11-17 14:57, pirms 2 gadiem
angrybird rakstīja: ...Tāpēc tiek vērtēts nevis tiek ņemts kāds...
Tad vēl jo dīvaināka šķiet motivācija noliet info, ka kas tāds vispār tiek apsvērts. Jāmeklē info avots. Ļoti iespējams, tā visa ir pilnīga laža, lai tauta pacepās.

  -1 [+] [-]

, 2022-11-17 15:01, pirms 2 gadiem
Tagad lai naturalizētu tam spēlētājam vairs nemaz nav bijis jāspēlē kādā Latvijas klubā, ne? Vnk burtāli nopērkam spēlētāju, lai iespējams PK tiktu vienu kārtu augstāk nekā spētu ar saviem spēlētājiem.

  -1 [+] [-]

, 2022-11-17 15:01, pirms 2 gadiem
Atbalstīšu tikai, ja naturalizēs NBA prospektu nevis kaut kādus Ostlerus, bet tā labāk, lai spēlē savējie nevis kaut kāds random čuvaks, kuram šī valsts neizsaka neko un aizņems izlases vietu. Latviešu džeki ir pelnījuši aizņemt visas 12 vietas sastāvā!

  -1 [+] [-]

, 2022-11-17 15:03, pirms 2 gadiem
Ja tā padomā, mūsu izlasei nav daudz labu spēlētāju, bieži redzams daži uz rezervistu soliņa, kādam trauma. Nemaz neizskatās spīdoši. Piesaistīt kādu no ASV Latvijas izlasei, nebūtu nemaz slikta doma

     [+] [-]

, 2022-11-17 15:05, pirms 2 gadiem
Diskusiju virzītājs Edgars rakstīja: es vairāk velku uz to, ka ar basketbolu Latvijā nodarbojas diezgan daudzi. Gandrīz katrā sporta skolā ir grupas utt. No masas noteikti ir iespēja tikt pie vairāk izcilībām un to nesaku tikai es. Domāju, ka ir jāstrādā šajā virzienā. Bet konkurence pieaugušo līmenī man šķiet, ka tāpat vairāk ir klubu sistēmā kā izlasēs. Sportisti pamatā trenējas un progresē, lai būtu konkurētspējīgi tirgū.
Diemžēl, bet tu man atkal spied atkārtoties-mums cilvēku (basketbolistu) resurss ir tieši tāds kāds viņš ir. Nu, nebūs mums vel ilgi otrs Porziņģis, vai kāds cits viņam, vismaz, pēc līmeņa ļoti tuvs spēlētājs. Ar mūsu jaunajiem basketbolistiem strādā tieši tie paši treneri, kuri ir izaudzinājuši Porziņģi un Dāvi Bertānu utt. Nav viņi aizmirsuši kā jātrenē basketbolisti bērnu un jauniešu līmenī, un strādā viņi vaigu sviedros, bet ir virkne faktoru, kas atstāj pamatīgu iespaidu uz bērnu basketbola attīstību.
Piemēram, futbols, hokejs utt. basketbolam nosmeļ pamatīgu resursu. Nemaz nerunājot par XXI. gadsimta kaiti, kad bērni sportošanas vietā izvēlas IT tehnoloģiju spaidīšanu, un amerikāņu ēdienkartes atbalstīšanu. 😁
Tas viss atstāj pamatīgu iespaidu.

     [+] [-]

, 2022-11-17 15:08, pirms 2 gadiem
Atļaušos būt nepopulārs. Lai arī esmu pret bezjēdzīgu naturalizāciju, tad tomēr šis ir tas gadījums, kad šāda naturalizācija varētu izrādīties itin lietderīga. Bet, protams, ja šis naturalizetais ir kuluāru sarunās minētā Džeimsa līmeņa vai vēl labāks spēlētājs. Izskatās, ka tam ir atbalsts arī starp izlases spēlētājiem. Arguments vienkāršs. Latvijas izlase labākajā sastāvā ir ļoti spēcīga, tomēr ne tik, lai automātiski teiktu, ka esam galvenie medaļu kandidāti. Ar šādu spēlētāju ierindā un ar visiem labākajiem pašmāju kadriem ir tiešām reālas iespējas sasniegt ļoti labus rezultātus ne tikai Filipīnās, bet arī Parīzē un 2025. gada Eiropas čempionātā Rīgā (galu galā pēc 90 gadiem ir jāatgriež Eiropas čempionu tituls Latvijā). Šī ir Latvijas iespēja un šī iespēja ir jāizmanto pēc pilnas programmas. Lai nebūtu tā, ka pēc tam teiktu, ka mums bija laba izlase, bet izšķirošās spēlēs, lai aizsniegtos līdz medaļām, atkal kaut kas pietrūka... Naturalizēts spēlētājs ir vajadzīgs, lai cīnītos par medaļām. Tad kad šī paaudze būs aizgājusi un medaļu iespējas būs nereālas, tad tieši neko nevajag naturalizēt. Daudz stulbāka ir naturalizācija ar vienīgo mērķi vispār kvalificētie čempionātam. Pret tādu loģiku noteikti esmu pret. Bet šajā situācijās esmu par.

  +1 [+] [-]

, 2022-11-17 15:09, pirms 2 gadiem
Ivars Zvirgzdiņš rakstīja: Hm, tev nešķiet, ka tas ir zināmā mērā divkosīgi-ārzemju trenerim - jā, naturalizētajiem spēlētājiem - nē?!... Vel jo vairāk, ja ņemam vērā, ka mums ir gana daudz labu vietējo treneru?
Nē, man nekas nešķiet divkosīgi. Izlase ar pēdējo LV treneri pie stūres pirmo reizi nekvalificējās EČ, turklāt ar lielu blīkšķi un pazorņiku. Un kurš tad ir tas "vietējais" super treneris, kas vēl nav mēģinājis ar izlasi strādāt? Gailītis? Mazurs? Tiešām jau gatavi valsts galvenās izlases treneri (turklāt abi bija iepriekšējo LV treneru štābā), kas sevi ir spilgti kaut kur klubu līmenī apliecinājuši? Nez vai. Banki ir Ciprusa bandas lielā loze. Tas mums jānovērtē.
Turklāt šobrīd izlase ar jaunu ārzemju treneri, bet faktiski ar esošo spēlētāju kodolu ieņem 1.vietu PK atlases grupā. Nah purināt to, kas labi strādā...

  +1 [+] [-]

, 2022-11-17 15:11, pirms 2 gadiem
mamiite rakstīja: Mums to nevajag. Pašiem ir top spēlētāji visās pozīcijās.
Tu murgo. Visās pozīcijās nemēdz būt. Daudzi sēž uz rezervistu soliņa, nezin, kurā pozīcijās labāk noderētu.

  +2 [+] [-]

, 2022-11-17 15:13, pirms 2 gadiem
Ivars Zvirgzdiņš rakstīja: Hm, tev nešķiet, ka tas ir zināmā mērā divkosīgi-ārzemju trenerim - jā, naturalizētajiem spēlētājiem - nē?!
Ja visi izlasē nacionālie kadri, tad kāpēc trenerim tāds izņēmums? Vel jo vairāk, ja ņemam vērā, ka mums ir gana daudz labu vietējo treneru?
par tiem labajiem vietējiem treneriem - LV izlasē ir NBA esoši un bijuši spēlētāji, ir esoši un bijuši Eirolīgas spēlētāji. ir esoši un bijuši Eiropas top 5 līgu klubu spēlētāji. Un kurš tad no vietējiem treneriem ir kaut kad kādam NBA klubam kā treneris vai kaut sistēmā bijis? Kurš trenējis (vai bijis asistents kaut vai) Eirolīgas klubu (izņemot Bagatski, kas netaisās tuvākajā laikā strādāt LV izlasē)? vai bijis treneris kādā no Eiropas TOP 5 līgu klubam par galveno - šeit runa ir par vīriešu basketbolu? kas tad ir tie "labi" vietējie treneri? 2 kadri jau nesen "pierādīja" ko var sasniegt ar LV izlasi.

     [+] [-]

, 2022-11-17 15:14, pirms 2 gadiem
Ivars Zvirgzdiņš rakstīja: Ja tu būtu uzmanīgi izlasījis manu komentāru, tad redzētu, ka tājā minēju-naturalizāciju jāveic gudri, un nevis uz urā. Visas tevis nosauktās valstis to veica uz urā.
Patīk mums tas, vai nepatīk, bet globālās tendences ir tādas kādas tās ir. Un mums no tām nekādi neizbēgt. Tai skaitā cilvēku migrācija. Galvenais, lai mēs šīs tendences savlaicīgi prastu vērst sev pašiem par labu. Latvijas cilvēku resurss ir tieši tāds kāds viņš ir, un norobežoties no visām pasaules tendencēm mums nekad neizdosies, lai arī kā mēs necenstos saglabāt savu nacionālo identitāti.
Šeit es piekrītu. Es nesaku, ka tagad uzreiz ir kādu jānaturalizē, bet ja tiešām or kāds reāls variants, kurš tiešām pastiprinās izlasi, nesaprotu kāpēc no tā būtu jākaunas. Man tas nepatīk, bet nu tādi ir noteikumi, kas to pieļauj un citi to izmanto, radot sev priekšrocības. Tad kāpēc mums kautrēties? 2017tajā tas pats Rendolfs slovēņiem deva būtisku pienesumu, un varbūt tieši tas pienesums bij izšķirošais faktors kāpēc slovēņi mūs uzvarēja utt.

  +1 [+] [-]

, 2022-11-17 15:15, pirms 2 gadiem
Ja būs rezultāts izlasei tad esmu par, ja ne tad pret tā kā neitrāli skatos, bet vispār kopumā jāsaprot viena lieta - jo vairāk spēlētāju no kā izvēlēties, jo labāk. lai treneris domā.
Bet tad tiešām tam jābūt galvastiesu labākam par vidējo latvieti.

  -1 [+] [-]

, 2022-11-17 15:17, pirms 2 gadiem
angrybird rakstīja: Protams. Un kā to paspēt izdarīt līdz nākošā gada augustam? Tāpēc tiek vērtēts nevis tiek ņemts kāds. Netiks ņemts ņemšanas pēc, bet tikai tad, ja tas var palīdzēt. Nebūs leģionārs, kurš ir vājāks par vietējo, bet tikai tad, ja būs labāks!
par leģionāra kvalifikācijam piekrītu. Skaidrs, ka sistēmu līdz nākamajam gadam nav jāpaspēj sakārtot, tas ir jādara ilgtermiņā, lai tikšana uz PK nav vienreizējs pasākums un basketbols iegūst. PK var būt stimuls attīstībai, bet gudri jāizmanto.

  +1 [+] [-]

, 2022-11-17 15:19, pirms 2 gadiem
Diskusiju virzītājs Edgars rakstīja: es vairāk velku uz to, ka ar basketbolu Latvijā nodarbojas diezgan daudzi. Gandrīz katrā sporta skolā ir grupas utt. No masas noteikti ir iespēja tikt pie vairāk izcilībām un to nesaku tikai es. Domāju, ka ir jāstrādā šajā virzienā. Bet konkurence pieaugušo līmenī man šķiet, ka tāpat vairāk ir klubu sistēmā kā izlasēs. Sportisti pamatā trenējas un progresē, lai būtu konkurētspējīgi tirgū.
Tās ir divas dažādas lietas. Skaidrs, ka jāstrādā uz to, ko tu minēji, bet tas nekadā veidā neietekmēs situāciju uz PK, kuram nupat kvalificējamies.

     [+] [-]

, 2022-11-17 15:24, pirms 2 gadiem
Jā, piekrītu tam viedoklim, ka džeki paši izcīnīja ceļazīmi uz finālturnīru un nebūtu godīgi, ja kāda vietu aizņemtu naturalizēts spēlētājs, bet... no otras puses skatoties, ja ir iespēja pievākt sev kādu tiešam ļoti labu špīleri, kurš sitīsies par mūsu valsti, labi iekļausies kolektīvā un dos mums lielāku šanci tikt augstākā pozīcijā, un pat, ja vecie izlases krabji atbalsta tādu lēmumu, tad why not?

     [+] [-]

, 2022-11-17 15:25, pirms 2 gadiem
Onka rakstīja: par tiem labajiem vietējiem treneriem - LV izlasē ir NBA esoši un bijuši spēlētāji, ir esoši un bijuši Eirolīgas spēlētāji. ir esoši un bijuši Eiropas top 5 līgu klubu spēlētāji. Un kurš tad no vietējiem treneriem ir kaut kad kādam NBA klubam kā treneris vai kaut sistēmā bijis? Kurš trenējis (vai bijis asistents kaut vai) Eirolīgas klubu (izņemot Bagatski, kas netaisās tuvākajā laikā strādāt LV izlasē)? vai bijis treneris kādā no Eiropas TOP 5 līgu klubam par galveno - šeit runa ir par vīriešu basketbolu? kas tad ir tie "labi" vietējie treneri? 2 kadri jau nesen "pierādīja" ko var sasniegt ar LV izlasi.
Spēlētāju un treneru naturalizācija, zināmā mērā, ir kā zinātnisks eksperiments. Vienreiz nesanāca, tad ar roku pētījumam neatmet, bet turpina eksperimentēt. Protams, ņemot vērā iepriekšējā eksperimentā pieļautās kļūdas. Kamēr nonāk pie vēlamā rezultāta.

  +2 [+] [-]

, 2022-11-17 15:26, pirms 2 gadiem
Diskusiju virzītājs Edgars rakstīja: par leģionāra kvalifikācijam piekrītu. Skaidrs, ka sistēmu līdz nākamajam gadam nav jāpaspēj sakārtot, tas ir jādara ilgtermiņā, lai tikšana uz PK nav vienreizējs pasākums un basketbols iegūst. PK var būt stimuls attīstībai, bet gudri jāizmanto.
Tu taču saproti, ka kopumā nekas diži nemainīsies. Valsts atbalsts diezvai diži pieaugs, privātā kapitāla miljoni arī diezvai ieplūdīs utt. Un bez finansēm ir ka ir. Grib regulārus rezultātus, tad jānostāda tas tādā līmenī kā Lietuvā. A tā, ja mums tas sporta veids valstiskā līmenī ir "viens no", tad tā arī būs. Pietam jāņem vērā, ka vēl ir n valstis, kuras tur "strādā", "kārto sistēmu" utt. ar mērķi tikt pie tiem panākumiem.

     [+] [-]

, 2022-11-17 15:30, pirms 2 gadiem
angrybird rakstīja: Protams. Un kā to paspēt izdarīt līdz nākošā gada augustam? Tāpēc tiek vērtēts nevis tiek ņemts kāds. Netiks ņemts ņemšanas pēc, bet tikai tad, ja tas var palīdzēt. Nebūs leģionārs, kurš ir vājāks par vietējo, bet tikai tad, ja būs labāks!
Izdarīt to var ļoti ātri. Saeimā likumdošanas procesam var iziet cauri pāris dienās. Tagad ir vienkāršs jautājums, vai vai mūsu NBA čaļi ir gatavi rekrutēt.

  +1 [+] [-]

, 2022-11-17 15:33, pirms 2 gadiem
killo2000 rakstīja: Tu taču saproti, ka kopumā nekas diži nemainīsies. Valsts atbalsts diezvai diži pieaugs, privātā kapitāla miljoni arī diezvai ieplūdīs utt. Un bez finansēm ir ka ir. Grib regulārus rezultātus, tad jānostāda tas tādā līmenī kā Lietuvā. A tā, ja mums tas sporta veids valstiskā līmenī ir "viens no", tad tā arī būs. Pietam jāņem vērā, ka vēl ir n valstis, kuras tur "strādā", "kārto sistēmu" utt. ar mērķi tikt pie tiem panākumiem.
Hm, kā liecina reāli fakti, tad ar uzvarētājiem grib draudzēties visi, jo tas var dot labumu jebkuram. Tāpēc nesteigtos apgalvot, ka, piemēram, pēc laba starta kādā no FIBA vai FIBA Europe lielajiem turnīriem LBS budžetā neienāktu laba naudiņa no privātpersonām (lasi-privātpersonu pārstāvētām juridiskām personām), kuras vēlas draudzēties ar Latvijas basketbolu.

     [+] [-]

, 2022-11-17 15:37, pirms 2 gadiem
killo2000 rakstīja: Tu taču saproti, ka kopumā nekas diži nemainīsies. Valsts atbalsts diezvai diži pieaugs, privātā kapitāla miljoni arī diezvai ieplūdīs utt. Un bez finansēm ir ka ir. Grib regulārus rezultātus, tad jānostāda tas tādā līmenī kā Lietuvā. A tā, ja mums tas sporta veids valstiskā līmenī ir "viens no", tad tā arī būs. Pietam jāņem vērā, ka vēl ir n valstis, kuras tur "strādā", "kārto sistēmu" utt. ar mērķi tikt pie tiem panākumiem.
Parasti jau notiek kā Tu saki. Es arī nemēģināšu paust kaut kādas naivais cerības, bet nedaudz būtu škrobīgi noskatīties, ja LBS šo situāciju izmantotu, lai naturalizētu ārzemniekus, nevis kādai ilgtermiņā nozīmīgākai attīstībai. Te pat nevajag īpaši palielināt atbalstu no valsts. Vēl nesenā pagātnē, kad norisinājas jauniešu čempionāti, pacēlās jautājums par sagatavošanas sistēmu - tur sākumam daudz līdzekļu nevajag:

https://sportacentrs.com/basketbols...

  +1 [+] [-]

, 2022-11-17 15:42, pirms 2 gadiem
Ivars Zvirgzdiņš rakstīja: Hm, kā liecina reāli fakti, tad ar uzvarētājiem grib draudzēties visi, jo tas var dot labumu jebkuram. Tāpēc nesteigtos apgalvot, ka, piemēram, pēc laba starta kādā no FIBA vai FIBA Europe lielajiem turnīriem LBS budžetā neienāktu laba naudiņa no privātpersonām (lasi-privātpersonu pārstāvētām juridiskām personām), kuras vēlas draudzēties ar Latvijas basketbolu.
Jā, bet neviens nav gatavs to darīt ilgtermiņā. Nu ok , pieslēgsies sponsors uz nākošo ciklu, nu sāksim par to naudiņu kko papildus darīt, nu teiksim izlase nekvalificējas nakamajam PK, sponsors aiziet un visas iestrādnes dēļ piķa trūkuma pajūk un esam tur kur bijām...jo visi šitie sponsori, kuri skrien pie uzvarētājiem kā likums pazūd pie pirmajām neveiksmēm un aizlec pie cita tajā brīdī "uzvarētāja".

  +1 [+] [-]

, 2022-11-17 15:43, pirms 2 gadiem
Diskusiju virzītājs Edgars rakstīja: Parasti jau notiek kā Tu saki. Es arī nemēģināšu paust kaut kādas naivais cerības, bet nedaudz būtu škrobīgi noskatīties, ja LBS šo situāciju izmantotu, lai naturalizētu ārzemniekus, nevis kādai ilgtermiņā nozīmīgākai attīstībai. Te pat nevajag īpaši palielināt atbalstu no valsts. Vēl nesenā pagātnē, kad norisinājas jauniešu čempionāti, pacēlās jautājums par sagatavošanas sistēmu - tur sākumam daudz līdzekļu nevajag:

https://sportacentrs.com/basketbols/izlases/31082022-kas_ne_notiek_latvijas_jaunatnes_basketbo
Nu naturalizācija un ilgtermiņa nozīmīga attīstība viens otru neizslēdz. var darī vienu vai otru, var darīt abus un var nedarīt ne to ne to.

  +1 [+] [-]

, 2022-11-17 15:47, pirms 2 gadiem
Edgars rakstīja: Izdarīt to var ļoti ātri. Saeimā likumdošanas procesam var iziet cauri pāris dienās. Tagad ir vienkāršs jautājums, vai vai mūsu NBA čaļi ir gatavi rekrutēt.
NBA tur nav ko rekrutēt. Augsta līmeņa NBA spēlētāji te nenāks, jo viņi spēlē vai cer uz spēlēšanu savās izlasēs. 3., 4. šķiras NBA spēlētājus mums diezvai vajag naturalizēt. NBA tas basīts bišk savādāks un talanta līmenis šiem 3., 4.škīras NBA amīšiem diezvai ir tik augsts, lai viņi tā uzreiz plosītos fiba turnīros. Jāmeklē pēc amīšiem, kuri pa eirolīgu ņemās, kuri ir adaptējušies eiropas basītī utt.

  +1 [+] [-]

, 2022-11-17 15:50, pirms 2 gadiem
killo2000 rakstīja: Jā, bet neviens nav gatavs to darīt ilgtermiņā. Nu ok , pieslēgsies sponsors uz nākošo ciklu, nu sāksim par to naudiņu kko papildus darīt, nu teiksim izlase nekvalificējas nakamajam PK, sponsors aiziet un visas iestrādnes dēļ piķa trūkuma pajūk un esam tur kur bijām...jo visi šitie sponsori, kuri skrien pie uzvarētājiem kā likums pazūd pie pirmajām neveiksmēm un aizlec pie cita tajā brīdī "uzvarētāja".
Šeit jau viss ir LBS rokās, kādu sponsorēšanas līgumu noslēgt ar iespējamiem sponsoriem. LBS prasme pārliecināt iespējamos sponsorus par ilgtermiņa līgumu izdevīgumu. Pat ar tiem iespējamiem sponsoriem, kuri nāk ar salīdzinoši nelieliem sponsorēšanas piedāvājumiem.
Neviens nav atcēlis LBS pienākumu būt aktīviem, ne tikai spēlētāju un treneru tirgū, bet arī visās Latvijas basketbola marketinga aktivitātēs.

  +2 [+] [-]

, 2022-11-17 15:51, pirms 2 gadiem
Nekādi leģionāri izlasē!!! NEKAD NEKAD NEKAD! Nafig tas mums nav vajadzīgs, vēmiens nāk no domas vien.

  -1 [+] [-]

, 2022-11-17 15:53, pirms 2 gadiem
Jānis Kalnevics rakstīja: Nekādi leģionāri izlasē!!! NEKAD NEKAD NEKAD! Nafig tas mums nav vajadzīgs, vēmiens nāk no domas vien.
Ko tādu var uzrakstīt tas, kurš pats ir sportists, un kurš baidās no konkurences. 😁

     [+] [-]

, 2022-11-17 15:54, pirms 2 gadiem
killo2000 rakstīja: Nu naturalizācija un ilgtermiņa nozīmīga attīstība viens otru neizslēdz. var darī vienu vai otru, var darīt abus un var nedarīt ne to ne to.
piekrītu, tas gan.

  -1 [+] [-]

, 2022-11-17 15:59, pirms 2 gadiem
KĀDU NATURALIZĀCIJA kamoooooooooooon

  +1 [+] [-]

, 2022-11-17 15:59, pirms 2 gadiem
Joker777 rakstīja: Tikai tad, ja no NBA kāds spīdeklis, kuram līdz ASV izlasei grūti izsisties.
Un beidzas ņaudēt, par to, ka atņem vietu savējiem. Ja mums būtu tik spīdoši, tad šādas versijas nemaz neizskatītu, bet, ja izskata, tad ir kāds pamats tam.
Tak bez Strēlnieka mums nav PG, Žagars nebūs tādā līmenī dēļ traumām, bet Zoriks jau plīst nost un nav PG.

Vienam turnīram naturalizēt liekas nevajadzīgi. Pēc tam tāpat viņš nespēlēs.

     [+] [-]

, 2022-11-17 16:01, pirms 2 gadiem
Real Rebel rakstīja: Kāpēc, lai Zoriks nevilktu? Vai spried pēc tā, ka viņš tagad traumēts spēlē?

Kopumā tas sašutums būs labi ja uz sek. visi aizmirsīs līdz ar uzvarām
Ir pamats cerībai, ka viņš izveseļosies nākamajos 6 mēnešos?

  +3 [+] [-]

, 2022-11-17 16:05, pirms 2 gadiem
Labāk palikt pēdējiem PČ ar latviešu spēletājiem, nevis cīnīties par medaļām ar spēlētāju, kuram nav nekāda sakara ar konkrēto valsti (visspilgtākais piemērs - Spānija šogad). Ja tiešām būtu tā, ka kādā pozīcijā būtu milzīgs iztrūkums jau gadiem, tad vēl varētu domāt, bet pagaidām mums tāds iztrūkums nav (izņemot, ja vairāki vienas pozīcijas spēlētāji notraumējušies)

     [+] [-]

, 2022-11-17 16:08, pirms 2 gadiem
Na*ui naturalizāciju!!!!!!!

     [+] [-]

, 2022-11-17 16:12, pirms 2 gadiem
Ivars Zvirgzdiņš rakstīja: Šeit jau viss ir LBS rokās, kādu sponsorēšanas līgumu noslēgt ar iespējamiem sponsoriem. LBS prasme pārliecināt iespējamos sponsorus par ilgtermiņa līgumu izdevīgumu. Pat ar tiem iespējamiem sponsoriem, kuri nāk ar salīdzinoši nelieliem sponsorēšanas piedāvājumiem.
Neviens nav atcēlis LBS pienākumu būt aktīviem, ne tikai spēlētāju un treneru tirgū, bet arī visās Latvijas basketbola marketinga aktivitātēs.
Cik sportaveidu Latvijā ir piesaistījuši sponsoru, kurš teiksim kaut ļimaku gadā dod? Pietam visi parasti grib sponsorēt to top profesionālo galu, nevis piemēram u8 treniņgrupām labākus apstākļus nodrošinat. Protams, ja izlasei uzrodas ģenerālsponsors, tas LBS arī ļauj kko ietaupīt, kas ieprieks bija paredzēts izlases nodrošināšanai un tagad to var novirzīt bērniem/jauniešiem, bet nu pa lielam visa "sistēma", kura audzina šos bērnus un jauniešus gribam vai negribam turās uz diviem vaļiem. Valsts un klubiem, pietam klubu rašanos, piramīdas veidosanu utt. LBS var tikai zināmā mērā atbalstīt/veicināt, pamatā tas ir tomēr privātā kapitāla lēmums to darīt.

     [+] [-]

, 2022-11-17 16:13, pirms 2 gadiem
Iesaku bobardēt Latvijas federāciju ar šo. Nedrīkst pieļaut šādu naturalizācijas lietu! Pietiek jau Vef, kur puse ārzemnieku un nav interese skatīties, kas spēlē un fanot, jo tur jau lielākā daļa ārzemnieku, kas spēlē.