Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:134, Did:0, useCase: 3

Viedoklis: Ko (ne)gaidīt no 2009. gada EČ kvalifikācijas cikla?

Vēl tikai Latvijas Basketbola Savienības preizdentam Ojāram Kehrim atlicis nosaukt jaunā izlases galvenā trenera vārdu, lai gatavošanās 2009. gada Eiropas čempionāta kvalifikācijas turnīram varētu sākties. Daudz svarīgāks ir jautājums, vai vīriešu izlases problēmas maz ir atrisināmas gada laikā?

Kad nospēlēsim trīs spēlēs vienādā kvalitātē?

Atskatoties aizvadītajā Eiropas čempionātā Spānijā, nākas secināt, ka Latvijas izlases lielākā problēma ir cīņā ar paaudžu maiņas problēmām, kuras skārušas arī Serbijas, Itālijas, Tucijas valstvienības. Ja basketbola aprindās izdodas atrast tikai četrus spēlētājus, kuru dzimšanas gads meklējams skaistajos septiņdesmitajos, uz stabilitāti (pārliecību par šo iemeslu dod arī lielākās daļas izlases spēlētāju snieguma kāpumi un kritumi ārzemju un pašmāju klubos) un regulāriem panākumiem cerēt ir grūti. Mūsu izlases lielāko kauninātāju portugāļu sastāvā atrodami pat astoņi spēlētāji, kas dzimuši pirms 1980. gada. Lietuvas bronzas medaļnieku sastāvā novērojamas līdzīgas parādības. Nenoliedzami, ka Muižnieka uzdevums glābt izlases mundieri pēc ilggadējo spēlētāju - Bagatska, Vecvagara, Štelmahera, Šnepa, Miglinieka, Valeiko - aiziešanas bija sarežģīts, taču vai situācija būs mainījusies 2009. gadā.

Protams, uz Uvi Helmani var attiecināt laba franču vīna sakāmvārdu, taču paša spēlētāju viedokli par spēlēšanu izlasē arī Eiropas čempionātā Polijā (ja vien tur nokļūsim) pagaidām nav nācies dzirdēt LBL tālmetienu konkursa uzvarētāja piesardzīguma dēļ. Bez šī spēlētāja ceturtā numura pozīcija sagādās galvassāpes trenerim, neatkarīgi no tā, vai tam būs latvieša vai ārzemnieka (serba) pase. Jā, "Barons/LMT" spēlētājs Kaspars Bērziņš, kurš apveltīts ar NBA potencionālu, būs spēcīgs papildinājums, domājot par nākamās desmitgades čempionātiem, taču likt lielas cerības uz spēlētāju kā izlases glābēju, kuram ir tikai 22 gadi, būtu naivi. Savas vietas meklējumos joprojām atrodas gan Gatis Jahovičs, gan Pāvels Veselovs, kura uzplaiksnījums pagājušajā Eiropas čempionātā pārsteidza daudzus, taču tikpat ātri arī noplaka.

Salīdzinoši lielāks optimisms pārņem raugoties uz saspēles vadītāja pozīciju. Polijā gan Kristaps Valters, gan Jānis Blūms būs sasnieguši zināmu basketbolista briedumu, tāpat nevajag aizmirst par bagātu pieredzi uzkrājušo Buškevicu, kurš veiksmīgi lāpīja "ASK Rīga" caurumus Miledža prombūtnes laikā. Turklāt jebkurā gadījumā saspēles vadītāja robus aizlāpīs nepārprotami pēdējā gada stabilākais Latvijas izlases kandidāts Armands Šķēle, kas "Baronu" ved pretī vēl ilgus gadus nesasniegtām virsotnēm. Tāpat uzaicinājumu uz izlases treniņnometni izpelnījies arī ventspilnieks Raimonds Gabrāns, kuru var uzskatīt par progresējušāko spēlētāju šajā sezonā. Tiesa, pēdējā piemērā atkal problēmas radīs pieticīgā pieredze attiecībā uz atšķirībām klubu un izlases prasībās, sīksto konkurenci, partneru uzticību, kā arī vecumu.

Centra pozīcijā bez Andra Biedriņa palīdzības kvalifikācijas turnīrā būs novērojama pamatīga aiza. Varam tikai kost pirkstos par Kambalas nedienām ar dopingu, Kaspara Ciprusa aiziešanu nezināmās takās, lai arī transfēru tirgus aizvērsies pēc nepilnām divām nedēļām. Mums vēl paliek "ASK Rīga" rezerves centrs Raitis Grafs, pēdējos karjeras gadus aizvadošais Mārtiņš Skirmants, kā arī amerikānis ar Latvijas pasi Trojs Ostlers, kura mobilā telefona numuru izlases treneri nav meklējuši ilgu laiku. 2005. gada čempionāts Serbijā un Melnkalnē jau pierādīja, cik bezspēcīga ir izlase bez Eirolīgas (Kambalas) vai NBA līmeņa centra (Biedriņa) spēlētāja, jo mājās bija jādodas pēc trīs spēlēm.

Izlases kodols būs izveidojies pēc 2009. gada un prasīt (vai lamāt) stabilitāti no izlases spēlētājiem varēsim vien 2011. gada Eiropas čempionāta kvalifikācijas ciklā. Sasniegtus panākumus, lasi iekļūšanu labāko astoņu Eiropas komandu pulkā, ātrāk varēsim uzskatīt kā maksimuma izspiešanu. Vienvārdsakot, izlase arī 2009. gadā būtu starp jaunākajām ar visām no tā izrietošajām sekām. Jānovēl tikai veselība, jaunu ambīciju izvirzīšana un mērķtiecīgs darbs gan spēlētāju, gan administrācijas līmenī. Pašlaik jādomā par kvalitatīvas maiņas izveidi, lai nerastos tāda neveiksmju bedre paaudžu maiņas dēļ, kāda sekoja pēc 2001. gada Eiropas čempionāta Turcijā.

Maķedonija - "tumšais zirdziņš", Portugāles mācība nav sveša

Daudziem, izdzirdot Maķedonijas vārdu, rodas papildus pārliecība par Latvijas izlases vieglo taku ceļā uz Poliju, taču priekštats ir mānīgs. Būtībā Maķedonija, kuras sastāvā ir labi zināmie "Lukoil Academic" spēlētaji Pero Antičs, Rīste Stefanovs", "Kyiv" centrs Raiens Staks, pagājušās sezonas Itālijas čempioni Sjēnas "Montepaschi" rindās Vlade Iļjevskis un Vrbica Stefanovs un citi ULEB kausa izcīņas spēlētāji, palika vien piecu punktu attālumā no Eiropas čempionāta Spānijā, piekāpjoties Izraēlai papildus kvalifikācijas ciklā ar 87:92. Arī Portugāles sāpīgā mācība vēl ir svaigā atmiņā, turklāt kā jau minēju tās kodolu veido pieredzējuši spēlētāji, kas saprotas laukumā no pusvārda. Turklāt ukraiņu speciālista vietā pie Portugāles izlases stūres stājies Mončo Lopess, kurš Spānijas izlasi 2003. gada čempionātā Zviedrijā aizveda līdz finālam, kurā piekāpās Lietuvas izlasei. Par Igauniju var piebilst tikai to, ka šī izlase izjūt vēl sāpīgāk izlases ilggadējo veterānu un līderu aiziešanu. Protams, katrai spēlei būs krietni ilgāks laiks, lai sagatavotos, un aizbildināties ar intensīvo spēļu grafiku un nogurumu nevarēs. Taču jau tagad skaidrs, ka cīņas rudens sākumā būs grūtas, jo uz Poliju dosies vien grupu uzvarētājas, kā arī trīs labākās otro vietu ieguvējas. Jāšaubās arī par to, vai pēkšņi pie Latvijas basketbola apvāršņiem parādīsies trīs četri spēlētāji, kas jau tagad spētu augstā līmenī aizvadīt 3+ vairāk spēles.

PS. Latvijas Basketbola Savienības prezidents Ojārs Kehris solījās jaunā trenera vārdu nosaukt līdz februāra mēneša beigām.

  +8 [+] [-]

, 2008-02-17 14:52, pirms 17 gadiem
Manuprāt, pirmkārt - spēlēt bez kāpumiem un kritumiem ir neiespējami. Pat NBA čempioni vienas spēles, vienas sērijas, vienas nedēļas, viena mēneša, vienas sezonas ietvaros piedzīvo kāpumus un kritumus. Tas ir dabiski.

Tālāk - tad būtu zināmi favorīti no sākuma līdz beigām. Bet, kā varbūt tas ir zināms, tad sports ar to ir interesants, ka nekad nevar zināt kas tālaķ notiks...

Ko vēl gribēju teikt - svarīgāk būtu sasniegt tādu vidējo līmeni, kurā spēlējot pat sliktā dienā (krituma brīdī) var pārspēt visus mīkstos. Ja vajadzīgs kāpums, lai pārspētu tādu Portugāli... tad "veiksmīga" izloze būtu pret, nezinu, Vatikānu un Andoru.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs: Eastern.

  +1 [+] [-]

, 2008-02-17 15:01, pirms 17 gadiem
Jā, "Barons/LMT" spēlētājs Kaspars Bērziņš, kurš apveltīts ar NBA talantu
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2008-02-17 15:02, pirms 17 gadiem
Retu reizi piekritu Eastern'am, tikai KV vieta liktu Blumu

  +2 [+] [-]

, 2008-02-17 15:03, pirms 17 gadiem
nu jaa, ja helmanis atteiksies speeleet, tad komandaa palix tik viens pieredzeejis vecis - VITOLS. bet nu patreiz visiem paarejiem ir vecums, kad jaasaak kaapat, jo jaunie vairs nu vinji tocna nav nekaadi, taa kaa tas nedriikst buut attaisnojums, ka ir jauna komanda.
un protams - jo aatrak tiks atrasts treneris, jo labaak!!!!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +7 [+] [-]

, 2008-02-17 15:07, pirms 17 gadiem
Vairogs sezonas otrajaa pusee veel saacis labi kapaat!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2008-02-17 15:09, pirms 17 gadiem
viper
nu nezinu, labaakajaa formaa KV noteikti ir soli prieksaa Blumam....
Adim ir lielaaka pieredze augsta limenja turniros izlaseem, vins ir stabilaks, kamer blumam tomer pietrukst bikinj stabilitate...

 +10 [+] [-]

, 2008-02-17 15:10, pirms 17 gadiem
Eastern., 2008-02-17 14:59
nu nav nemaz tik traki.
PG K. Valters
SG K. Janicenoks
SF. Armands Skele
PF Kaspars Berzins
C Andris Biedrins

6 S. Valters
7 J. Porzingis
8 J. Blums
9 R. Grafs
10 E. Kalve
11 U Vilums
12 A Vitols


Tu nu gan tur sastādīji lidojošo sastāvu no 12 speletajiem 9 mazie
man jau liekas, ka Jahovičs Viluma vietā stabīli, un vēl Veselovs vai kāds cits 4 vai 5 nr, kāda mazā spēlētāja vietā...

  +3 [+] [-]

, 2008-02-17 15:10, pirms 17 gadiem
ja mūsu tagadējās izlases līderi turnīra laikā neuzkāps uz korķa, tad viss būs ok!
bet, ja nopietni, tad LBS, jaunajam trenerim, spēlētājiem un mums - faniem, līdzjutējiem beidzot ir jāmaina domāšanas veids, jādomā par augstākiem mērķiem kā iekļūšanu pamatturnīrā, pārbaudes spēlē vinnēt pēc iespējas spēcīgākus pretiniekus un ED nospēlēt vienu labu spēli... ir jāsāk palikt neiecietīgākiem, jāprasa rezultātus! uzskatu, ka mums(latviešiem) ir pietiekami senas un bagātīgas basketbola tradīcijas, mums ir labi spēlētāji kuri spēlē pietiekami labos klubos un spēlē paši pietiekami labi... mums ir savi līderi un mums ir spēlētāji, kuri var nomainīt līderus... čīkstēšana un attaisnošanās, ka mums nav Eirolīgas centru, ka esam mazi, vātgi un slimīgi vienreiz jābeidz! cerams, ka ar jaunā izlases trenera stāšanos pie stūres uz pārbaudi tiks aicināti VISI labākie, jo izlasē jāpārstāv valsts gods, nevis jākārto kkādas personiskas simpātijas vai antipātijas...
esmu runājis, hau!

     [+] [-]

, 2008-02-17 15:11, pirms 17 gadiem
eastern a par helmani aaizmirsi, viitola laiks pa manam jau garaam un diez vai beerzinsh ir labaakais 4 tad jau pat veselovs labaaks

  +1 [+] [-]

, 2008-02-17 15:11, pirms 17 gadiem
par otro dalu var piekrist bet salidzinat ar portugali manliekas nav pareizi jo spele ar portugali bija vienkarsi uzkapsana uz grabekla, ja bus nopietns stingrs treneris tad nu tadam problemam vairs nevajadzetu atkartoties un visam janotiek ka to laba basketbola laumina ir paredzejusi
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +3 [+] [-]

, 2008-02-17 15:15, pirms 17 gadiem
zzeel ka beerzinsh savu talantu teeree visur citur nevis laukumaa es uz sho chali liku lielas ceriibas bet shis ar katru speeli suudiigaaks un suudiigaks vareeja no aleksandera pamaaciities

  +8 [+] [-]

, 2008-02-17 15:23, pirms 17 gadiem
PG - K.Valters ("Triumph" Krievija, ULEB)
SG - A.Skele ("Barons", BBL, FIBA)
SF - K.Janičenoks ("Upim", Lega A, ULEB )
PF - G.Jahovičs ("ASK", BBL, ULEB) - K.Bērziņš ("Barons", BBL, FIBA)(viss atkarīgs no pretspēlētāja)
C - A. Biedrinš (Warriors)

7 - A. Vairogs ("Ventspils", BBL, ULEB)
8 - S. Valters ("ASK", BBL, ULEB)
9 - P. Veselovs ("Ventspils", BBL, ULEB)
10 - R. Grafs ("ASK", BBL, ULEB)
11 - J. Blums ("", lega a)
12 - A. Vītols

ja paskataas kaadaa liimenii kapaa musejie, daudz skaidrs, ka tas arī pierādīs vietēja limēņa spēku

  +1 [+] [-]

, 2008-02-17 15:23, pirms 17 gadiem
bet par pirmo dalu nepiekritu
protams ir labi ka ir kads pieredzejusais kurs spej ar vesu galvu domat un darit un mes vartu veselu izlasi novakt ar sadiem Uvela vecuma speletajiem bet kada limeni vini bus, mums vienmer sporta ir bijusi situacija kur praktiski visos sporta veidos ir jacikst ka nav jaunas mainas bet tagad mums ta ir par daudz?
pats K.Valters ari teica ka tagadejiem izlases lideriem vinam, s.valteram janicenokam blumam businam ir labakais vecums un skelem vel viss ir prieksa jo vins ir tikai 23 vai 24 gadus vecs un jau ir lideris, Biedrins ienak izlase ar joni un vinam vecumdienas vel ir aiz desmitiem miljonu lieliem ligumiem, taka musu komandas lideriem vel istais vecums ir tikai prieksa un nevar aizmirst musu jaunos talantus kalvi un bertanu kuri nu noteikti izsitisies loti augstu jo ir vel loti jauni, ik ipasi jau bertans un strelnieks. Ar to jau mes izcelamies ka musu izlase ir tikai viens vecais bet parejai komandai viss vel ir prieksa, protams jau ka butu labi ja stelmahers butu, vecvagars vel butu tada limeni ka var nopietni spelet izlase bet ka jau pats autors teica tad tie labakie izlases gadi ir gaidami uz 2011 gadu un tadjau domaju mes varesim sevi saukt par eiropas basketbola lielvalsti tapt ka meitenu izlase
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs: Eastern.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2008-02-17 16:21, pirms 17 gadiem
nu par Beerzinju gan paarspiileets....

 +17 [+] [-]

, 2008-02-17 16:26, pirms 17 gadiem
Nu es drīzāk saliktu visu izlases kandidātu sastāvu, lai redzētu ko un cik daudz no tiem ir reāli spēlējoši:

PG - K.Valters ("Triumph" Krievija, ULEB)
PG - J.Blūms (, a lega - Itālija)
PG - S.Buskevičs (ASK, BBL, ULEB)
PG - R.Gabrāns (Ventspils, BBL, ULEB)

SG - A.Skele ("Barons", BBL, FIBA)
SG - A.Vītols (Ventspils, BBL, ULEB)
SG - A. Vairogs ("Ventspils", BBL, ULEB) -nav īsti skaidrs 2 vai 3 pozīcija

SF - K.Janičenoks ("Upim", Lega A, ULEB )
SF - S.Valters ("ASK", BBL, ULEB) - nav īsti skaidrs 2 vai 3 pozīcija
SF - J.Proziņģis (Itālija, 2 līga) - 3 vai 4 pozīcija


PF - G.Jahovičs ("ASK", BBL, ULEB)
PF - K.Bērziņš ("Barons", BBL, FIBA)
PF - P.Veselovs (ventspils, BBL, ULEB)
PF - U.Helmanis (Ventspils, BBL, ULEB) - ja spēlēs

C - A.Biedrinš ("Warriors", NBA)
C - R.Grafs ("ASK", BBL, ULEB)
C - M.Skirmants (Ventspils, BBL, ULEB)


Un tad tuvumā varētu parādīties vēl šādi spēlētāji (cits tuvāk, cits tālāk) -
PG - J.Strēlnieks (Ventspils, BBL, ULEB)
PG - R.Sirsniņš (Barons, BBL, FIBA) - nesen no Polijas atgriezies
SG - R.Vaikulis (Barons, BBL, FIBA)
SG - M.Kravčenko (Barons, BBL, FIBA)
SG - U.Viļums (ASk, BBL, ULEB) - trauma šobrīd
SG - E.Gabrāns (Valmiera, BBL)
SG - I.Timermanis (Vācija) - spēlē it kā ok.
SF - E.Kalve (ASK, BBL, ULEB) - jauns vēl un nav vēl īsti parādījis, kāds ir.
PF - D.Bertāns (ASK, BBL, ULEB) - jauns vēl
C - C - T. Ostlers (Itālijā, 2 līga) - nav sen redzēts, nav skaidrs, kāds ir
C - K.Cipruss (??? - maigi sakot jau šaubos),
C - M.Ļaksa (??? - nav sen redzēts, nav skaidrs kāds ir)

Varbūt jāpaskatās arī uz Umbraško, Šleseru un vēl dažiem citiem, kas vēl šur tur izklīduši pa Ungāriju, Nīderlandi vai kur citur.
Tāpat derētu apskatīties tos talantus, kas NCAA čempī spēlē.

Varbūt ir vēl kāds.
Būtu labi, ja paskatītos uz Liepājas Lauvās esošajiem Jureviču un Ansonu. Pārējie nekas īpašs.
Tad vēl - varbūt kādu no VEFa??? Piemēram Gulbis, Jermanovs, Strupovičs.
Valmierā pagaidām vairāk nekā diža nav - tiesa, visi pārējie jaunie nav slikti, bet ir ko vēl augt.
Toties Bumerangā un Ķeizarmežā nekā īpaša nav, kas varētu būt līdzvērtīgi lielajiem spēlētājiem.

Kopumā no esošajiem jau izlasē spēlējošajiem un tai tuvumā esošajiem:
- vislielākā drošība ir 2 un 3 pozīcijā,
- saspēles vadītāji ir, bet ļoti labi ir maz (Valters, Blūms, Bušiņš),
- 4 pozīcija izskatās tāda tapšanas stadijā, kur vēl nav izkristalizējušies,
- bet centri - visšķidrākā no visām, ja nav Biedriņa, tad vispār nekā prātīga un iespaidīga nav. Ar vienu pašu Grafu, Ciprusu, Skirmantu nekur tālu netiksim.

Kopskats par komandas spēku -
1) ļoti liels īpatsvars ir no Latvijā spēlējošajiem spēlētājiem.
2) ļoti liels īpatsvars ir BBL un ULEB čempionātos spēlējoši
3) maz spēlētāju no ārzemēm, kas savā ziņā arī ir ok, bet ņemot vērā BBL spēku, tad īsti lielas atšķirības nav, jo BBL spēlē gan 2 eirolīgas komandas, gan kādas 4-6 ULEB + vēl cik tur FIBA kausu izcīņās.

Vislielākais skaits ārzemēs spēlējošajiem šobrīd ir Itālijā (Blūms, Janičenoks, Proziņģis, Ostlers). Citur pa vienam diviem.

It kā slikti nav, bet arī nekas grandiozs. BBL līmenis pacelts nebijušos augstumos, un tas priecē un ir ļoti labi. Reti kuram vietējam spēlētājam izdosies spēlēt TIK AUGSTA līmeņa čempionātā, kur nu vēl iekļut laba čempionāta komandā ārzemēs. Tas vairāk attiecas uz komandām zem lielā LV komandām un arī uz tām, kas ir zem lielā četrinieka komandām.

  +3 [+] [-]

, 2008-02-17 16:30, pirms 17 gadiem
Mans provozoriskais sastāvs:

PG - K. Valters/J. Blūms
SG - A. Sķēle (PG)/ S. Valters/ R. Vaikulis
SF - K. Janičenoks/ A. Vītols (SG)
PF - G. Jahovičš (SF)/ U. Helmanis/ K. Bērziņš (C)
C - A. Biedriņš/ R. Grafs

  +1 [+] [-]

, 2008-02-17 16:31, pirms 17 gadiem
Piekrītu Aris.lv viedoklim, ka izlasē nav jāaicina labākie, bet jāizveido komanda, kurā katram ir iedalīta zināma vieta jau pirms gatavošanās cikla, lai nebūtu mētāšanās. Uzskatu, ka bez jebkādas raustīšanās pamatpieciniekā jāliek K.Valters, A.Šķēle, K.Janičenoks, G.Jahovičs, A.Biedriņš --- šis spēlētāju loks jāizveido kā izlases trieciencikls. Nenoliedzami jāizmanto Latvijas stabilākais metējs U.Helmanis, K.Bērziņš kā centrs, A.Vītols kā aizsardzības speciālists, Porziņģa netradicionālitāte, J.Blūms, un kāds jaunais kurš nemaisa gaisu, bet aposta to tikai (šogad pelnījis Bankevics vai Vairogs), kā arī Grafs, ja piezīmēs iedzīvojas KB un AB. Tāpat nav jēgas spēlēt ar 12, jākoncentrējas uz 10, pārējiem 2 ir formāla loma komandā.

  +1 [+] [-]

, 2008-02-17 16:36, pirms 17 gadiem
-tigereens-

S. Valters pavisam noteikti ir 2. pozīcijas spēlētājs, tad jau drīzāk Vītolu un Vairogu varētu likt 3. pozīcijā, bet arī viņi primāri ir 2. pozīcijas spēlētāji...
Kravčenko drīzāk ir SF, Timermanis arī SF un Bertāns jau nu pavisam noteikti nav PF, viņu liktu tikai par otrās pozīcijas spēlētāju... Ostlers arī drīzāk ir PF nekā centrs.
Jurēviču tiešām vajag iemēģināt + tu esi aizmirsis par Bankevicu

     [+] [-]

, 2008-02-17 16:41, pirms 17 gadiem
Ideaalais sataavs veci taads-K.Valters,Blums,Gabrans
Skele,S.Valters
Janicenoks,Vitols
Helmanis,Jahovics,K.Berzins
Biedrins,Grafs,zeel baigi izbraakeeja Ciprusu,bet Kalvi un Bertanu jau jaasaak pieradinaat pie izlases!

  +1 [+] [-]

, 2008-02-17 16:50, pirms 17 gadiem
Tigereenam nedaudz jūk pozīcijas, Bertāns jau nu čista nav spēka uzbrucējs!
Par sastāvu varam runāt daudz un dikti, un arī par to, kurus saukt uz pārbaudi un kurus nesaukt. Tā tīri, uzskatu, ka jauno talantu Bertānu vēl uz lielo izlasi ņemt nevajag, jo piemēri ir daudz, ka čalim sakāps galvā un pazudīs talēs zilajās, bet puisim ir sencis ir kārtīgs vecis, kas vaļības neļaus, tas priecē.

Izlases treniņnometnē vietu noteikti ir pelnījuši gan Jurevičus, gan Bankevics, gan Vairogs. Pēdējais jau nesenajā laikā, manuprāt, ir labāks/produktīvāks par izlases veterānu Aigaru Vītolu. Kalvem arī gadiņš jāpagaida, lai pilnībā savestu kārtībā veselību. Žēl aizsardzības speca Viļuma izkrišana, bet par ne kādiem Sirsiņiem, Umbraško, Ciprusiem, Ostleriem izlases sakarā runas nevar būt!

Un dažu skati pievēršas VEFam un Bumerangam izlases sakarā! Smieklīgi. Tad jau kandidātos moš iemetam no Zemgales - Bambi, Berķi, Bergamani, no Līvaniem - Šleseru un Gargažinu, no Ķeizīša to "zvaigžnu spēles" čali un Silovu... Šādas idejas patiešam no dažu kungu mutēm/rakstītā liekas ļoti liekulīgas.

  -1 [+] [-]

, 2008-02-17 16:53, pirms 17 gadiem
kapeec neviens kuksiku nepiemin? liidz 2009. vareetu buut izlases liimena speeleetaajs, ja nostabilizeesies pamataa arizonaa un uzkraas labu pieredzi, var buut labs paliigs izlasei. pagaidaam izskataas, ka abi ar bertaanu ir perspektiivaakie jaunie.

  -2 [+] [-]

, 2008-02-17 16:54, pirms 17 gadiem
-shamanis29-

Es nestrīdos par katra spēlētāja pozīcijām laukumā. Es tik tā pēc atmiņas, redzētā un uzvārdiem.
Jā, par Bankevicu piemirsu, Vēl jau ir Bergmanis it kā neslikts, kaut arī kļudas padaudz. Bet viss ar laiku labojams. Un tad vēl milzīgais Igora Meļņika dēls Aleksandrs Meļņiks. Es jau ieteiktu LV klubiem viņu steidzami atvest uz šejieni - vienalga kurā klubā - ASK, Barons, Ventspils, Valmiera, VEF vai Liepāja.... galvenais, lai šeit viņu uzfrišina tik tālu lai varētu spēlēt izlasē. Vislabāk jau komandā kas spēlē arī ULEB kausā. Nu kaut vai FIBA. Lai aposta jēdzīgi gaisu ātrāk!!!
Un vispār super tandēms būtu Valmierā - Stimacs (kaut arī viņa raksturs un uzvedība kaitinoša) un Meļņiks - būtu diezgan grūti daudziem pret šiem diviem cīnities.

Tikai šādi izsakot savu redzējumu par spēlētājiem, iespējams pamanīt arī vēl kādu, ko esam piemirsuši, nepamanījuši.

Nav jēgas tagad likt prozivoristiskos sastāvus, kas priecētu acis un ausis, kas protams nav slikti, bet drīzāk salikt spēlētājus, kuri točna varētu parādīties izlases tuvumā.

  -3 [+] [-]

, 2008-02-17 16:56, pirms 17 gadiem
piekritu celmam kapēc neuzaicinat Kuksiku varbut ari ļaksu ...vismaz treniņnometne paskatities...jurevičam ari jabut...a varat kads pateikt kas ir musu pretinieki 2009EČ kvalifikācijā?

  +1 [+] [-]

, 2008-02-17 16:58, pirms 17 gadiem
Ivarsask-

EČ kvalifikācijā pretinieki ir Portugāle, Maķedonija un Igaunija.

  -2 [+] [-]

, 2008-02-17 17:00, pirms 17 gadiem
to Atiet!

Nu es par Bumerangu un Ķeizarmežu tik tā, lai redzētu, kāda tur situācija. Protams, neesmu jau tik dīvains, lai šamos aicinātu uz izlasi.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2008-02-17 17:57, pirms 17 gadiem
Sarauj !
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -1 [+] [-]

, 2008-02-17 18:12, pirms 17 gadiem
pilniigi piekriiitu bonusam... tiakai un vieniiigi muizhnieks...muizhnieks un veelreiz muizhnieks...
Slēpts komentārs: auna-piere99
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -1 [+] [-]

, 2008-02-17 18:44, pirms 17 gadiem
laikam ari es piekritisu bonusam
es sen teicu ka ja mes zaudejam portugalei tas nenozime ka tagad mums visas speles ar viniem un citam sitadam komandam ir jabaidas, ir vienkarsi jaiziet laukuma un japrada kurs seit ir saimnieks un tagad nevajag visu laiku laist bikses ka padzird vardu portugale
jebkura cita spele jebkura cita vieta jebkura cita laika mes vinus vienkarsi butu piesmejusi
par bertanu piekritu tiem kas saka ka janem vinu uz izlasi jo atlases speles vajag lai kaut sez uz solina bet macas no izlases veciem
spilgts piemers sitam ir daugavins, ari speleja R2000 visai maz, u18 nokapaja ka lideris tad u20 un tika uz izlasi bet speleja visai maz, jau nakamaja cempionata kopa ar darzinu bija komandas galvenie vilceji

     [+] [-]

, 2008-02-17 18:45, pirms 17 gadiem
un tie kas saka ka vins ir par jaunu tad padomajiet ka uz cempionatu vinam bus jau 20 gadi
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -2 [+] [-]

, 2008-02-17 19:33, pirms 17 gadiem
Krabi, ko tu tur muldi???

     [+] [-]

, 2008-02-17 19:36, pirms 17 gadiem
kur bleģ helmanis!?
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2008-02-17 20:11, pirms 17 gadiem
davir1g ir taisnība, ja spēlētājiem pašiem nebūs uguntiņa acīs arī rezultāta nebūs, var būt pasaules labākais treneris komandai, bet ja paši spēlētāji negribēs spēlēt un uzvarēt, tad tam kas būs treneris nebūs liela nozīme, jo ne jau treneris spēlē bet gan spēlētāji. Atceros 2000 gadu, kad mūsu hokejisti uzvarēja Krieviju, visprecīzāk pateica Vasiļevs: puiši paši noticēja tam ka var uzvarēt Krieviju, un viņi arī gribēja to vairāk par visu.
Mūsu basketbolistiem pašiem vajadzētu noticēt to ka viņi var uzvarēt un
tad būs rezultāts. Protams kad treneris ir liela daļa no komandas, bet ne jau visa, jā viņam vajag mācēt noskaņot komandu katrai spēlei, bet arī pašiem spēlētājiem vajag noskaņoties pareizi noskaņoties un doties laukumā ar domu, ka mēs to varam uzvarēt un to arī izdarīsim, nevis ar domu, ka esam stiprāki un tas būs vieglāk par vieglu, vai arī ka viņi tak ir tik spēcīgi un neko mēs izdarīt nespēsim...

  +1 [+] [-]

, 2008-02-17 21:11, pirms 17 gadiem
visi pretinieki vienlīdz spēcīgi !
izlasot šito man liekas ka makedonija būs vis spēcīgākais pretinieks

     [+] [-]

, 2008-02-17 21:19, pirms 17 gadiem
jā ar 4. numuru izlasei sāksies problēmas!

Helmanim jau gadi , drīz atstās mierā izlasi , jau sen gribēja , bet kā nonāca pie Muižnieka grib negrib bij jāspēlē! nebūs kam pa 4. numuru spēlēt

Veselovs nav izlases pamatsastāva spēlētājs , kur nu vēl Ļaksa

Bērziņam nesanāk , turklāt tagad Muižnieks maitā viņu liekot par centru , tur nekā laba nebūs - Bērziņam bija jāspēlē par 4. numuru ne centru , muižnieks viņu sabojās!

Nākotnā jācer uz Zaķi , ja pārstās dzert! okorns no viņa sataisīs spēlētāju!

Tad netālu varētu būt Freimanis,

par tādiem kā Pozņaks, Aleksējevs nevaru spriest , nepazīstu, nez vai kas tur sanāks
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -2 [+] [-]

, 2008-02-17 22:22, pirms 17 gadiem
ko Jūs to Vītolu bāžat, mums vajag labāko aizsardzības spēlētāju un tas ir Viļums

  +1 [+] [-]

, 2008-02-17 22:29, pirms 17 gadiem
nu nez. Daudz maz reaali par musseejo potenciaalu varees spriest peec izlases trenera nosaukshanas. Materiaals ir labs, tagad tikai prasiitos peec taada kaa Blata, Spahijas vai trifunovicha

  +1 [+] [-]

, 2008-02-17 22:48, pirms 17 gadiem
Kehri, varbut japiedomaa, kur dabuut komandas psihologu, jo šķiet, ka tieši psiholoģiskā komandas sagatavotība sagādā lielākās probmlēmas

  +1 [+] [-]

, 2008-02-17 22:55, pirms 17 gadiem
PIN - bingo!

     [+] [-]

, 2008-02-17 23:24, pirms 17 gadiem
a kaa ar VEFieshiem? Tur arii vareetu pamekleet kaadu talantu, nu Jeromanovs saak arii raadiit kaut ko..

     [+] [-]

, 2008-02-17 23:28, pirms 17 gadiem
PG: K. Valters, J. Blūms, S. Buškevics, R. Gabrāns, E.Jeromanovs
SG: A. Šķēle, S. Valters, D. Bertāns
SF: K. Janičenoks, A. Vītols, A. Vairogs, J. Porziņģis, M. Jurēvičius, I. Bankevics
PF: U. Helmanis, G. Jahovičš, K. Bērziņš, P. Veselovs, I. Timmermanis, M. Gulbis
C: A. Biedriņš, R. Grafs, M. Skirmants

  -1 [+] [-]

, 2008-02-17 23:28, pirms 17 gadiem
ko tur domat, redzesim , ka bus , ka treneris ieliks, ta bus, mes tapat te neko neizmainisiem ar saviem komentariem!

  -1 [+] [-]

, 2008-02-18 00:04, pirms 17 gadiem
Labs raksts, uzslava autoram. 70to gadu spēlētāji tiešām ir kā stabilitātes atsvars pret jauniņajiem, labi ka vēl ir mums Helmis. Piekrītu, ka 70-tie bija labi gadi, lai gan nāku no 79

  -1 [+] [-]

, 2008-02-18 00:05, pirms 17 gadiem
Starp citu, no centriem, Zaķis nav aiz kalniem, lai tik iegūst pieredzi vairāk.

  -1 [+] [-]

, 2008-02-18 00:24, pirms 17 gadiem
Kas mani visvairāk uztrauc, tad tā ir LBS valde un terneru komisija. Kāpēc? Pirmkārt no darba atbrīvoja izlases direktoru, bet vietā nevienu neielika. Un tā jau labu laiku. Otrkārt visu laiku atliek galv. trenera nosaukšanu (pirmais termiņš vispār bija pagāšgad), otrais janvārī, tagad jau trešais februārī. Kaut kā neizraisa uzticību šāds totāls izlēmības trūkums.
Par spēlētājiem... Pilnīgi skaidrs, ka KV, AŠ, KJ, UH un AB ir stabili pamatsastāvā, pārējās pozīcijās jāskatās: saspēli varētu uzticēt JB un RG (nevis SB, jo RG ir jaunāks un ar lielāku potenciālu), vēl noteikti izlasē uz vienu ciklu jāatstāj AV, kuram klāt pielikt DB, arī JP noderēs, bet pa divām pozīcijām var izspēlēt IT, KB, GJ. Centrā papildus jāliek RG un MS, jo vismaz zināms kādā līmenī ir. Jaunie? lai izkonkurē kādu citu.

  -1 [+] [-]

, 2008-02-18 00:59, pirms 17 gadiem
jacer,ka Uvelis speles,jo speletajus neverte pec dzimsanas gada,bet snieguma laukuma un Uvis ir tas kurs var pateikt arii kadu asaku vardu vajadzibas gadijuma un savakt komandu kritiskakos brizos.arii Ostleru vajag noteikti aicinat un tad esosaja konkurence treneri noteiks sastaavu.taja pasa laika nav jegas savakt baigo baru,ja tapat ir skaidrs,ka speletajs netiks sastava uz konkreto turniru.seit var pamacities no Zvirgzdina!visi iespejamie kandidati ir nosaukti komentaros,bet ka te tika pieminets jaskatas uz konkretajiem pretiniekiem un attieciigi ari jaizvelas speletaji.ja par igauniju un portugali vairak vai mazak ir skaidrs,tad teiksu,ka makedonija ir specigs pretinieks gan nemot vera raksta piesauktos speletajus gan ari veco parunu,ka basketbolu prot spelet visi! lai musejiem veicas

     [+] [-]

, 2008-02-18 08:38, pirms 17 gadiem
ak dies cik depresivi un nolemti uzrakstits, nevaru palasit shaja jaukaja rita. Hokeja mums bija problema, ka visi parak veci, sheit ir problema, ka visi ir pashos speka gados. Vienas nedienas vinemer
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2008-02-18 10:34, pirms 17 gadiem
PG: 1. K. Valters, 1. J. Blūms, 2. R. Gabrāns, 2. Bushkevics
SG: 1. A. Šķēle, 2. S. Valters, 3. D. Bertāns, 3. J. Streelnieks
SF: 1. K. Janičenoks, 2. A. Vītols, 3. J. Porziņģis, 4. M. Jurēvičius, 5. I. Bankevics, 6. A. Vairogs,
PF: 1. U. Helmanis, 2. G. Jahovičš, 2. K. Bērziņš, 3. P. Veselovs, 3. I. Timmermanis
C: 1. A. Biedriņš, 2. R. Grafs, 3. M. Skirmants

Principaa es noshpikoju no Bonus to sastaavu kaads buutu optimaalais, es tika ciparinjus peec speeka saliku klaat, lai gan protams tas buus atkariigs no trenera...

Uz izlasi noteikti jaapanjem, vai nu Bertaans, vai nu Streelnieks. Varbuut ja pamainiis attieksmi tad jaaparbauda arii Zakjis?? Tad veel vajadzeetu paarbaudiit Kalvi, Ansonu, Jureevichu, Viljumu, Vaikuli, Kravchenko, Kuksiku - varbuut kaads noder?!

     [+] [-]

, 2008-02-18 11:28, pirms 17 gadiem
Te jau daudz kas ir pateikts, no sevis tik pievienošu, ka seviški pēc sestdienas TV spēles radies iespaids, ka Vītols vairs nevalda. Vairogs ir labāks. (Vai pietiekami labs izlasei šai ampluā, vēl ir jautājums, bet labāks par Vītolu viņš ir). Un man nepatīk arguments "aizsardzības specs" kā attaisnojums vietai izlasē. Ja tu ej laukumā, tad tev jāspēlē abos laukuma galos un vienīgais kritērijs ir, ka tu kopumā esi labāks par savu pretspēlētāju, nevis tikai aizsardzībā vai tikai uzbrukumā. Nav lielas jēgas noturēt pretspēlētāju zem 10 punktiem, ja pats nevari pret viņu iemest 11. Te nav iespējams darīt maiņas pie katras centra līnijas šķērsošanas.
Vispār arī Sandim Valteram šī nav veiksmīgākā sezona. Cerams, saņemsies.

Ar sekojošiem 10 vajadzētu pietikt, lai pārliecinoši saliktu visus kvalifikācijā:
K.Valters, Blūms
Šķēle, S.Valters
Janičenoks, Jahovičs
Helmanis, Bērziņš
Biedriņs, Grafs

+sekojošos 2 der iespēlēt:
Kalve, Porziņģis

Un atsevišķās spēlēs jāmēģina iespēlēt kāds "jaunais" centrs, vienalga, cik klases zemāk par izlases kopējo līmeni viņš arī neatrastos, jo izskatās, ka Skirmanta un Ciprusa karjera iet uz beigām un brīdī, kad aizies Helmanis un Grafam trāpīsies trauma, Biedriņš viens pats groza apakšu nenosargās. No tāda viedokļa tas, ka Muižnieks grūž Bērziņu zem groza, varbūt, ka ir pat labāk.

     [+] [-]

, 2008-02-22 18:28, pirms 17 gadiem
Starta piesinaks kadu es gribetu redzet ir :

PG K.Valters
SG A.Šķēle
SF S.Valters
PF U.Helmanis
C A.Biedriņš
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja