Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:134, Did:0, useCase: 3

Lomažs: ''Pret Beļģiju var izšķirties, kura komanda spēlēs Pasaules kausā''

Toms Mālmeisters
Toms Mālmeisters

Lomažs: ''Pret Beļģiju var izšķirties, kura komanda spēlēs Pasaules kausā''
Rihards Lomažs. Foto: LBS

25 gadus vecais Rihards Lomažs pirmajās divās 2023. gada Pasaules kausa kvalifikācijas spēlēs uzņēmās valstsvienības līdera lomu, vidēji gūstot 30.5 punktus, kas ir augstākais rādītājs starp visiem Eiropas zonā spēlējošajiem basketbolistiem. Intervijā portālam ‘’Sportacentrs.com’’ Lomažs skaidroja savu rezultativitāti, notikumos spēlē pret Slovākiju, ‘’Arēnas Rīga’’ groza stīpas un februārī gaidāmās spēles pret Beļģiju.

Rihards Lomažs 33 punktiem Serbijā pievienoja 28 uzvarā pār Slovākiju, pie tam, gūstot 26 no tiem otrajā puslaikā. Ceturtās ceturtdaļas noslēgumā 25 gadus vecais aizsargs realizēja četrus tālmetienus pēc kārtas, kas FIBA komentētājam lika aicināt piezvanīt Kristapam Porziņģim, bet pēc Daira Bertāna trāpītā metiena latviešu valodā teikt ‘’paldies, arlabunakti!’’. Atgriešanās Turcijā nav nesusi brīvdienas, bet gan nākamās spēles, pie tam, izbraukumā, jo vētra bojāja ‘’Merkezefendi’’ arēnas jumtu, un nedēļas nogalē gaidāmo maču pret ''Turk Telekom'' pārcēla izbraukumā.

- Vidēji 30.5 gūti punkti, kas devis rezultatīvākā spēlētāja godu starp visiem kvalifikācijas spēlētājiem pēc pirmajām divām spēlēm. Ko tev tas nozīmē?
- Ir patīkami, taču nozīmētu vairāk, ja uzvarētu serbus. Šobrīd ir sajūta, ka esam izdarījuši to, kas bija minimāli jāpaveic - pārspējuši slovākus. Serbi bija tik tuvu, tāpēc palikusi zināma rūgtuma piegarša.

- Abās spēlēs gan pret Serbiju, gan Slovākiju spēlēji daudz (27:28 un 28:30 minūtes) un bieži uzņēmies iniciatīvu uzbrukumā. Esi saņēmis zaļo gaismu no trenera Banki?
- Tā laikam varētu teikt. Pirms šī loga spēlēm treneris Banki izklāstīja man paredzēto lomu – jāspēlē agresīvi un jāgūst punkti. To arī mēģināju darīt. Neko jaunu savā spēlē neieviesu. Tāds ir mans spēles stils – iet un uzņemties. Ja sanāk, spēlēju vairāk, bet, ja tik labi neizdodas, tad mazāk.

- Pret Slovākiju pirmais puslaiks uzbrukumā tev ne sevišķi padevās – slovāki pret tevi labi spēlēja aizsardzībā?
- Tā negribētu teikt. Aizmetu garām brīvos metienus. Pie tam, sanāca salīdzinoši vēlu iesaistīties spēlē – tas nedaudz mani izsita no ritma. Slovākija mums visas spēles garumā deva iespējas izpildīt brīvus metienus, bet nevarējām trāpīt.

- Iesaistīšanās no rezervistu soliņa kā vienam no pirmajiem – vai šādu ideju tev piedāvāja treneris vai bija kādi citi apsvērumi?
- Izlasē šādi jau vasarā spēlēju. Godīgi sakot, lielas starpības nav. Es to pieņemu, jo šī ir izlase, nevis klubs. Ja treneris man redz vietu sastāvā, tad man nav grūtības to pieņemt. Pieļauju, ka treneri vēro, kā kuram mača ievadā aizgājusi spēle, un lemj par spēlētājiem, kurus no rezervistu soliņa sūtīt laukumā pirmos.

- Tikai +1 pēc pirmā puslaika pret Slovākiju – kāds bija galvenā trenera Lukas Banki vēstījums spēlētājiem ģērbtuvē?
- Treneris teica, ka nevaram tik jēli spēlēt otrajā puslaikā. Mums pašiem jāmaina spēle, jākļūst agresīvākiem un jāatrod veidi, kā gūt punktus. Aizsardzībā vajadzēja spēlēt labāk. Arī kapteinis Dairis Bertāns uzmundrināja un centās sapurināt visus. Otrajā puslaikā izdevās trāpīt metienus, kā arī nospēlēt agresīvāk aizsardzībā.

- Pats otro puslaiku sāki saspēles vadītāja pozīcijā – ar mērķi vienkāršot uzbrukumu?
- Jau pret Serbiju salīdzinoši daudz spēlēju šajā pozīcijā. To pat nebiju gaidījis, taču spēlēšanu kā saspēles vadītājam izbaudīju. Iespējams, treneri vēlējās atpūtināt Kristeru, un vēlāk pastiprināt uzbrukumu ar viņa iesaistīšanu atpakaļ spēlē.

- Otrajā puslaikā pret Slovākiju demonstrēji prasmes uzbrukumā – guvi 26 no 28 saviem punktiem. Izdevās atrast vajadzīgo ritmu uzbrukumā vai esi ļoti pārliecināts pār savām spējām?
- Mani pārsteidza, ka pēc Serbijas gūtajiem 30 punktiem Slovākija mani nepieskatīja aizsardzībā ciešāk. Viņi ļāva izpildīt brīvus metienus. Zināju, ka agrāk vai vēlāk viņi iekritīs. Mums izdevās labi nospēlēt vairākas aizsardzības, man izdevās ātri uzbrukt, gūt vairākus grozus pēc kārtas, un tas ļāva sajust spēli. Kad trāpīju pirmo tālmetienu, jutos ļoti labi. Īsti neatceros, kad karjerā vēl būtu trāpījis četrus tālmetienus pēc kārtas spēlē.

- Kapteinis Dairis Bertāns pēc spēles intervijā portālam ‘’Delfi’’ pauda, ka turpinām kāpt uz vieniem un tiem pašiem grābekļiem, ar to domājot bēdīgo zaudējumu pret Bulgāriju. Vai piekrīti šim apgalvojumam?
- Manuprāt, pret Bulgāriju bija citādāka spēle. Nevaru apgalvot, ka nebijām noskaņojušies, bet vienkārši nevedās spēle. Man prieks, ka spējām to salauzt. Lai mēs kļūtu stiprāki, tad šādas uzvaras ir nepieciešamas. Ar kaut ko ir jāsāk, un no šīs pieredzes mēs mācīsimies. Ir labi, ka sūdīgā mačā varam uzvarēt. Jāsper pa maziem soļiem uz priekšu. Protams, patīkamāk būtu uzvarēt ar 20 punktu pārsvaru, kur visiem būtu iespēja izspēlēties.

- Vēl kapteinis akcentēja ‘’Arēnas Rīga’’ groza stīpas, sakot, ka viņam tās ne sevišķi patīk. Tu atkal atklāji, ka šīs tev patīkot labāk kā iepriekšējās. Paskaidrosi, kas notiek ar Arēnas stīpām?
- Nevaru teikt, ka man Arēnā ļoti patiktu spēlēt, un man šausmīgi nepatika iepriekšējās stīpas – viņas bija ļoti cietas. Manuprāt, šīs stīpas ir mazliet mīkstākas un arī labākas, bet katram domas var atšķirties. Stīpas ir būtiska šī sporta veida nianse. Piemēram, Ventspilī, Valmierā un Liepājā stīpas ir mīkstākas, un bumba var ielidot grozā arī, ja atsitīsies pret stīpu, bet ‘’Arēnā Rīga’’ pārsvarā tādos gadījumos variantu nebūs. Atšķirība būs arī cīņā par atlēkušajām bumbām – pie cietākām stīpām bumba atlēks tālāk no groza, kas var veicināt pretinieku ātros uzbrukumos, kamēr pie mīkstākām stīpām biežāk tā atlēks soda laukumā.

- Ja runājam par nepieciešamajiem uzlabojumiem sniegumā, tad aizsardzība ir elements, kas ik pa laikam kliboja pirmajos mačos. Kā uzlabot spēli šajā aspektā?
- Uzskatu, ka tas ir savstarpējās saprašanās jautājums. Individuāli aizsardzībā spēlējam labi. Kļūdas radās, jo nesapratāmies viens ar otru. Saprašanās prasa laiku – vienā dienā to uztrenēt nevar. Ar laiku mēs aizsardzībā spēlēsim labāk. Pirmā spēle pret Serbiju bija uzbrukuma mačs, bet otrajā nebija tik bēdīgi. Džekiem, kas bija vasarā, noteikti bija vieglāk saprast treneru prasības, bet tiem, kas pirmo reizi, nedaudz grūtāk. Mēs gan viņiem centāmies palīdzēt un runāt, lai ātrāk iejūtas.

- Februārī izlasei gaidāmas divas ļoti svarīgas spēles pret Beļģiju – ko tu zini par pretinieku?
- Beļģijā spēlē pāris pazīstami basketbolisti. Tā ir kvalitatīva komanda ar talantīgiem spēlētājiem. Būs noteikti ļoti grūtas spēles. Šajos mačos var pat izšķirties, kura no komandām tiks uz Pasaules kausu. Viņiem ir divas uzvaras, un beļģi būs ļoti motivēti, taču arī mēs vēlēsimies sevi pierādīt. Mums jābūt gataviem.

A grupa

VKomandaU-Z+/-
1.Beļģija2-0+30
2.Serbija1-1-3
3.Latvija1-1+7
4.Slovākija0-2-34

  +1 [+] [-]

, 2021-12-06 11:51, pirms 2 gadiem
Šīs abas spēles Rihards nospēlēja tieši tā kā Štelmahers no viņa gaidīja EČ kvalifikācijā. Diemžēl toreiz kaut kas nesaslēdzās.

  +7 [+] [-]

, 2021-12-06 12:23, pirms 2 gadiem
tommy90 rakstīja: Šīs abas spēles Rihards nospēlēja tieši tā kā Štelmahers no viņa gaidīja EČ kvalifikācijā. Diemžēl toreiz kaut kas nesaslēdzās.
Nesaslēdzās tas, ka Štelmahers veica maiņas uz vella paraušanu, jeb kurš , kas ir spēlējis basi, pateiks, ka tas nu nekādi neveicina rezultātu.

  -1 [+] [-]

, 2021-12-06 13:33, pirms 2 gadiem
Lomažs turks. Spēlē basketbolu Turcijā. Laikam turki tomēr Ozolu nepirks.

  +3 [+] [-]

, 2021-12-06 13:49, pirms 2 gadiem
tommy90 rakstīja: Šīs abas spēles Rihards nospēlēja tieši tā kā Štelmahers no viņa gaidīja EČ kvalifikācijā. Diemžēl toreiz kaut kas nesaslēdzās.
Toreiz Štelmaheram smadzenēs kaut kas nesaslēdzās

  +3 [+] [-]

, 2021-12-06 14:34, pirms 2 gadiem
Diemžēl Štelmahers jau ir kļuvis gandrīz vai par lamuvārdu, tāpēc labāk viņu pat nepieminēt...
Bet Lomažs ļoti produktīvi šo īso ciklu nospēlēja.

  +1 [+] [-]

, 2021-12-06 15:30, pirms 2 gadiem
Uz Riharda spēli prieks skatīties, tikai izlases kontekstā žēl, ka nākošajā sezonā viņš jau būs Eirolīgā

  +2 [+] [-]

, 2021-12-06 15:53, pirms 2 gadiem
Jāatzīst, ka esmu kļuvis par Lomaža fanu, nu patīk vnk, kā Rihards spēlē! Ir spēks, ir tehnika, un nav kārtējais trauslais sērkociņš.

  +2 [+] [-]

, 2021-12-06 15:54, pirms 2 gadiem
Sochi rakstīja: Uz Riharda spēli prieks skatīties, tikai izlases kontekstā žēl, ka nākošajā sezonā viņš jau būs Eirolīgā
Redzēs, vai būs EL klubs, bet tas viennozīmīgi būs klubs ar vārdu!

     [+] [-]

, 2021-12-06 16:22, pirms 2 gadiem
Līdz februārim tālu jāgaida, bet nu būs vien jāuzvar.

  +1 [+] [-]

, 2021-12-06 16:33, pirms 2 gadiem
Kaspars_Biedriņš rakstīja: Redzēs, vai būs EL klubs, bet tas viennozīmīgi būs klubs ar vārdu!
Visiem klubiem ir vārds un prestižs, izņemot varbūt dažus

  +2 [+] [-]

, 2021-12-06 17:31, pirms 2 gadiem
Sochi rakstīja: Uz Riharda spēli prieks skatīties, tikai izlases kontekstā žēl, ka nākošajā sezonā viņš jau būs Eirolīgā
Pret beļģiem abas spēles šajā sezonā dažas vasarā.Un ,kur teikts ,ka Eirolīgas spēlētājs nedrīkst spēlēt izlase,tas vairāk atkarīgs no paša.Piemēram gruzīns T.Šengelija spēlē gan cuskā ,gan dienu pēc tam Gruzijas izlasē un jau slēdzot līgumu ar cisku iekļāva līguma punktu,ka viņu jālaiž uz izlasi.

  -4 [+] [-]

, 2021-12-06 21:49, pirms 2 gadiem
naivais Rihards Lomažs.... Latvijas izlase nekad nav spēlējusi pasaules čempī un olimpiādē.........un nekad tur nespēlēs...

  -1 [+] [-]

, 2021-12-06 22:03, pirms 2 gadiem
Kāpēc tāds pesimisms. Vecvagara vadītājai izlasei pietrūka pavisam maz, viena precīza tālmetiena, lai tiktu uz PK. Mums tagad ir laba komanda, kas var tikt uz PK.

  -2 [+] [-]

, 2021-12-06 23:04, pirms 2 gadiem
otins rakstīja: Kāpēc tāds pesimisms. Vecvagara vadītājai izlasei pietrūka pavisam maz, viena precīza tālmetiena, lai tiktu uz PK. Mums tagad ir laba komanda, kas var tikt uz PK.
tapēc, ka 30 gadu laikā tas nav noticis, tas nav pesimisms, bet tā ir realitāte.....

  +2 [+] [-]

, 2021-12-07 00:24, pirms 2 gadiem
otins rakstīja: Kāpēc tāds pesimisms. Vecvagara vadītājai izlasei pietrūka pavisam maz, viena precīza tālmetiena, lai tiktu uz PK. Mums tagad ir laba komanda, kas var tikt uz PK.
Vecvagara izlasei pietrūka pats galvenais, treneris. Bet nevajag būt pesimistam, es piekrītu

  +2 [+] [-]

, 2021-12-07 00:46, pirms 2 gadiem
Karlo rakstīja: Diemžēl Štelmahers jau ir kļuvis gandrīz vai par lamuvārdu, tāpēc labāk viņu pat nepieminēt...
Bet Lomažs ļoti produktīvi šo īso ciklu nospēlēja.
Cepums tev par - Štelmahers kļuvis par lamuvārdu, haha

  -2 [+] [-]

, 2021-12-07 02:16, pirms 2 gadiem
tādsnesportists rakstīja: Vecvagara izlasei pietrūka pats galvenais, treneris. Bet nevajag būt pesimistam, es piekrītu
kāds optimists gadījumā negrib saderēt uz kādu konkrētu naudas summu ???? aūuuuuuuuu optimisti kur pazudāt ???

  +2 [+] [-]

, 2021-12-07 08:06, pirms 2 gadiem
Ha-ha rakstīja: tapēc, ka 30 gadu laikā tas nav noticis, tas nav pesimisms, bet tā ir realitāte.....
vispār tā ir pagātne un tikt uz Pasaules čempi ir diezgan reāli

     [+] [-]

, 2021-12-07 09:56, pirms 2 gadiem
Užavas kausā tā netika uzspēlējis, bet PK spēlēs.

  -1 [+] [-]

, 2021-12-07 09:58, pirms 2 gadiem
Ha-ha rakstīja: naivais Rihards Lomažs.... Latvijas izlase nekad nav spēlējusi pasaules čempī un olimpiādē.........un nekad tur nespēlēs...
Visi turki grib spēlēt pasaules čempī, un viņi regulāri tajā uzspēlē arī.

     [+] [-]

, 2021-12-07 14:00, pirms 2 gadiem
Ha-ha rakstīja: kāds optimists gadījumā negrib saderēt uz kādu konkrētu naudas summu ???? aūuuuuuuuu optimisti kur pazudāt ???
Kā tu to plāno noorganizēt? Šeit ar kādu slēgt derības ir tas pats, kas atdot svešiniekam savas mašīnas atslēgas un gaidīt, kad šis atbrauks atpakaļ.

  -1 [+] [-]

, 2021-12-07 15:03, pirms 2 gadiem
F1ksais rakstīja: Kā tu to plāno noorganizēt? Šeit ar kādu slēgt derības ir tas pats, kas atdot svešiniekam savas mašīnas atslēgas un gaidīt, kad šis atbrauks atpakaļ.
Lai jau der ar anonīmiem komentētājiem un pēc tam bļauj aūuuuuu kur palikāt

     [+] [-]

, 2021-12-07 18:40, pirms 2 gadiem
Celmiņa fanāts rakstīja: Lai jau der ar anonīmiem komentētājiem un pēc tam bļauj aūuuuuu kur palikāt
nu ko tad neviens mīzējs , basketbola fanelis nepiesakās ???

     [+] [-]

, 2021-12-07 18:41, pirms 2 gadiem
crosbijs87 rakstīja: Visi turki grib spēlēt pasaules čempī, un viņi regulāri tajā uzspēlē arī.
kāds šeit sakars ar turkiem....???

  -1 [+] [-]

, 2021-12-07 18:43, pirms 2 gadiem
Ha-ha rakstīja: nu ko tad neviens mīzējs , basketbola fanelis nepiesakās ???
Un kā Tev liekas kāpēc?
Padomā, ticu ka izdosies

  -1 [+] [-]

, 2021-12-07 19:02, pirms 2 gadiem
Izdevās?
Vai vēl vajag dot laiku?

     [+] [-]

, 2021-12-07 20:06, pirms 2 gadiem
Celmiņa fanāts rakstīja: Izdevās?
Vai vēl vajag dot laiku?
tu arī esi no tā mīzēju pulciņa ? gudro tēlo daunīt ....???

     [+] [-]

, 2021-12-07 20:20, pirms 2 gadiem
Prieks, ka Lomažš lieliski saprot situāciju. Pilnīgi piekrītu, ka svarīgas spēles ir pret Beļģiem, mājas spēle obligāti jāņem un ar lielāku punktu starpību, nekā ar zaudējumu izbraukumā.

Mums būs izbraukuma zaude, ja spēlēsim kā pēdējās spēles. Laba lieta, ka Lomažam un Zorikam spēle aiziet. Bet, redzot Beļģu aktīvo un veiklo spēli uzbrukumā un presingā, nebūšu gaišreģis, bet domājams Lomažš ir pievērsis uzmanību starp visām komandām ar statiem, līdz ar to aktīva segšana būs uz troikām un neies cauri šī taktika spēli spēlēt tikai uz troikām.

Savukārt redzot Beļģu spēli, mums būs problēmas ar caurgājienu un danku apturēšanu.

Jādomā par 5 numuriem, reāli neuzskatu ka Čavars kaut ko produktīvu veidot groza apakšā. Mārtiņš Meiers, Anžejs Pasečņiks, Kaspars Bērziņš ir nepieciešami.