Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:1, Did:0, useCase: 3

Kā krīze ietekmēs Eiropas līgas?

Sadalot visas lielākās un mums interesējošākās līgas, šoreiz prognozēšu, kā šodienas krīze varētu attiekties gan uz Latvijas, gan Baltijas līgām, gan arī topošās Austrumeiropas līgas un Eirolīgas attīstību.

Sāksim ar LBL. Izejot no tā, ka valstī izdevumi tiek samazināti par 30 līdz 50 procentiem, tad es tādu pašu samazinājumu paredzu arī naudai basketbolā. Tas nozīmē, ka vismaz 30 līdz 50 procentiem spēlētāju nemaksās, un viss pāries uz pusprofesionālu vai pat amatieru basketbolu. Maksimāli trīs vai četras komandas varēs spēlēt daudz maz normālā līmenī. Pārējās būs amatieru komandas vai jauniešu komandas. Skats būs diezgan smags, tāpēc runāt par attīstību ir grūti. Jau šobrīd, salīdzinot kaut vai sezonas sākumu un tagad sezonas beigas, skats ir šausmīgs.

Kas attiecas uz BBL, jau šodien tur notiek jaunu ideju ieviešana un projektu izstrāde. Lielākā problēma BBL šobrīd ir vietējie čempionāti – līga nekad neattīstīsies labā līmenī, ja paralēli būs arī vietējie čempionāti. Skatītāji nesaprot, kurš spēlē, kad spēlē, ar ko un kāpēc. Baltijā jābūt vienotam čempionātam, jo tieši tas, ka tāds nav, vienmēr bijis lielākais traucēklis. Bankām arī šobrīd nav viegli laiki, un SEB prasīs produktu arvien labāku un labāku. Ja viņi aiziet no basketbola, tad šai līgai būs tāds pats liktenis kā savulaik NEBL. Cik es saprotu, šobrīd tiek izstrādāts modelis, kā apvienot līgu, proti, viena Lietuvas konference un otra Latvijas un Igaunijas konference – plus mīnus pa desmit komandām katrs. Viens variants – konferencē komandas savā starpā izspēlē trīs vai četras spēles un ar pretējo konferenci vienu, tad skaita rezultātus pa konferencēm, izspēlē plejoffus pa konferencēm un tad abi uzvarētāji izspēlē superfinālu. Ja tāda sistēma tiktu pieņemta, tad arī vajadzētu tai kādus četrus piecus gadus pieturēties. Ideāla sistēma ar to, ka visu budžetu var vieglāk sakoncentrēt, vieglāk sadarboties ar televīziju. Šobrīd arvien straujāk krītas spēļu apmeklējums, jo nav piedāvāts attiecīgs produkts. Šosezon ir visintriģējošākais čempionāts, kāds jebkad bijis, bet līdzjutēju nav.

Ja banka domā noņemt līdzekļus otrajai divīzijai, tas būs smags sitiens pa basketbola attīstību, un federācijas to nedrīkst pieļaut. Otrā divīzija basketbolam deva daudz lielāku labumu nekā pirmā divīzija tāpēc, ka pagājušajā sezonā vairāk nekā 50 procentu spēlētāju pirmajā divīzijā bija ārzemnieki. Tātad basketbola attīstības labā nekas netika darīts. Otrā divīzija šobrīd, aizejot no klubiem ārzemniekiem, dod papildinājumu pirmās divīzijas komandām, it sevišķi Lietuvā – arī „Žalgirī” un „Lietuvos Rytas” nāk arvien vairāk jaunie talantīgie spēlētāji, kas iepriekš spēlējuši otrajā divīzijā. Arī mums, piemēram, ir komandas, kas spērušas lielus soļus uz priekšu. Piemēram, tas pats „Ķeizarmežs” pagājušajā sezonā nespēlēja Baltijā, šogad spēlē un uzreiz ir acīmredzams progress. Arī visās provinces komandās ir zināms progress, piemēram, „Zemgale” ienāca un parādīja ragus, ka var spēlēt ar visām komandām. Visiem spēlētājiem, kas nāk no Jaunatnes līgas, tā ir iespēja sevi parādīt. Viņi nav spējīgi spēlēt pirmajā divīzijā, bet otrajā nevar, tātad aiziet prom no basketbola vispār.

Pavasarī būs diezgan lielas pārrunas un diskusijas, cik man zināms, bet skaidrs ir viens – ja nevienosies par vienotu čempionātu triju valstu ietvaros, tad Baltijas liktenis agri vai vēlu ir skaidrs. Cik zināms, nevienu, tai skaitā sponsorus, ļoti neapmierina tas, ka šobrīd viss dubultojas – Baltijas līga un vietējie čempionāti. Ja Baltijas līga būs stipra, tad mazākas izredzes ir izveidoties Austrumeiropas līgai. Tāda labāk var izveidoties tad, kad ir nevis treknie gadi, bet liesie gadi, jo burbulis izpūtīsies, Krievijā komandas paliks tādā līmenī, ar kurām Baltijas komandas varēs spēlēt, un būs ieinteresētas visā reģionā izveidot vienu līgu.

Atceros, kad veidojās Kontinentālā Hokeja līga (KHL), man palūdza „delfos” uzrakstīt savas domas par to. 80 procentu atsauksmes bija vienkārši negatīvas – kur tie 80 procenti cilvēku ir tagad? Pirms kādu noliec, padomā, kur, kas, kāpēc. Latvietis šodien domā šauri, nedomā par plašumu, mēs tāda nospiesta tauta esam. Neviens šodien nevērs muti vaļā par to, ka Rīgas „Dinamo” projekts nav izdevies. Ir izdevies, un tas ir hokeja glābiņš. Talantīgajiem Latvijas hokejistiem ir, uz ko tiekties, nevis braukt uz kaut kādām Amerikas līgām, lai gan arī tas varbūt kādam ir vajadzīgs. Šeit ir iespēja spēlēt mājās, pie pilnām tribīnēm. Basketbolā šobrīd nevienam nekas tāds neinteresē, visiem galvenais ir Latvijas čempiontituls.

Tālāk par Eirolīgu. Kad pirms diviem trim gadiem pateicu, ja ULEB turpinās tā strādāt, tad Eirolīgai draudēs briesmas no NBA, par mani smējās. Šosezon sākumā par ULEB galveno mērķi kļuva nosargāties no NBA, ko es paredzēju jau sen. Ja NBA uztaisa vienu komandu Barselonā, ACB līga paliek nevienam neinteresanta. Labākie spāņu spēlētāji aizies, visi sponsori aizies un arī skatītāju interese zudīs, jo NBA spēles ik pa divām trīs dienām. Viņiem ir doma uztaisīt komandas Spānijā, Itālijā, Grieķijā, Francijā, varbūt Vācijā un Anglijā. Tas nozīmē, ka Rietumeiropā tāda Eirolīga beigsies, jo ne sponsoriem, ne kādam citam tas vairs nebūs interesanti. Principā vainīgi vien paši ir, jo ilgi karoja ar FIBA. Eirolīgas galvenā problēma ir tā, ka viņi neņem nekādu piemēru ne no NBA, ne UEFA Čempionu līgas futbolā. Viņi basketbolu uztur mākslīgi – kamēr kāds dos naudu, tikmēr interese sacensties būs. Tiklīdz nebūs nauda, komandas izbeidzas. Jātaisa sava līga, pilnīgi jānoslēdzas, ieviešot NBA vienotu stratēģiju. Iedomājieties, ka „Clippers” un „Lakers” spēlētu par štata čempionu titulu, lai tiktu tālāk – pilnīgi nepieņemami. Amerika parāda, ka 51 štats var apvienoties, kāpēc lai Eiropas valstis nevarētu? Glābiņš ir uztaisīt savu līgu pēc NBA principiem. Ja viņi to nedarīs, NBA nāks iekšā, un viss nomirs.

Latvijā, Baltijā, Eiropā – visur basketbols nepārtraukti tiek dotēts, un ienākumi nav nekādi. Tiek dotas tūkstošiem brīvbiļetes, un cilvēki pie tā pierod. Tā nedrīkst būt – par produktu ir jāmaksā. Lats, divi vai trīs, bet ir jāmaksā kaut kas. Nav jau jābūt tai cenai milzīgai, lai arī tagad uz hokeju nāk pilna Arēna par desmit un 15 latiem. Kāpēc? Tāpēc, ka ir labs produkts. Pienācis pēdējais zvans, lai sakārtotu līgas gan Baltijā, gan Eiropā. Ja tas netiks izdarīts, NBA pārņems Eiropu, Austrumeiropas līga pārņems Baltiju. Aicinu par šo tēmu izteikt viedokļus arī citiem.

1 2 36 komentāri

  +8 [+] [-]

, 2009-02-25 11:26, pirms 16 gadiem
Mans uzskats ir tāds, ka vajag likvidēt nacionālos čempionātus un nodibināt ko līdzīgu NBA, sadalīt Baltiju divās konferncēs- Austrumu un Rietumu. Katram klubam obligāti fārklubu, kuri spēlē savu čempi, manuprāt ideāls modelis!

  +6 [+] [-]

, 2009-02-25 11:29, pirms 16 gadiem
Piekrītu autoram. Bet... W to apskata no tās puses, kā būtu vislabāk pašam sportam, bet tā jau nekad nebūs, jo katrai komandai, valstij ir savas intereses. Un par pašu sportu jau reti kurš aizdomājas it sevišķi tik komerciālā sporta veidā kā basketbols.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +5 [+] [-]

, 2009-02-25 11:33, pirms 16 gadiem
Krokodils rakstīja: Mans uzskats ir tāds, ka vajag likvidēt nacionālos čempionātus un nodibināt ko līdzīgu NBA, sadalīt Baltiju divās konferncēs- Austrumu un Rietumu. Katram klubam obligāti fārklubu, kuri spēlē savu čempi, manuprāt ideāls modelis!
2 konferences Baltijā? Patiešām ideāls modelis.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs: Janis_Zirnis

  +2 [+] [-]

, 2009-02-25 11:44, pirms 16 gadiem
pilniibaa piekriitu par konferencee Baltijaa, par vienotu liigu... bet peedeejais stulbums buutu komandas daliit pa konferenceem taa-leissu konference un latviessu/igaunju.
tad noteikti piemeeram liepaajai, zemgalei un ventspilij jaaspeelee leissu konferencee!!!
Slēpts komentārs: sportists-amatieris

  -3 [+] [-]

, 2009-02-25 11:50, pirms 16 gadiem
“… visiem galvenais ir Latvijas čempiontituls.”

Manuprāt, tā tam arī jābūt!

  +4 [+] [-]

, 2009-02-25 12:02, pirms 16 gadiem
Domāju, ka Baltijas līgai ir jāsaglabājas, taču to vajag pilnveidot, lai tā būtu interesantāka. Ja tas tiks darīts, tad līga varētu izdzīvot, ja nē tad būs tas, ko Valdis teica.

Bet tomēr negribās tādu Austrumeiropas līgu. Uzskatu, ka jātiecās uz Eirolīgu nevis kaut kādu mistisku Austrumeiropas līgu, kuras pastāvēšana ilgtermiņā būtu neskaidra. Hokejā tika izveidota tāda līga, kas aptver Austrumeiropu, jo nebija spēcīga vienota līga, kurā būtu aptvertas Rietumeiropas komandas. Basketbolā tāda ir - Eirolīga. Tāpēc uzskatu, ka galīgi nav jāpinas iekšā neprognozējamajos krievu veidojumos un jātiecas uz jau gatavu virsotni un tā ir Eirolīga.
Protams, Eirolīgā ir savi trūkumi un tādu ir daudz, tā ir pat lielā mērā neizprotama sistēma, bet to taču var pilnveidot. Cik dzirdēts, viņi jau grib padarīt Eirolīgu pēc iespējas vairāk komandām pieejamu un tas jau ir solis pareizajā virzienā.

Un NBA nevajadzētu ienākt Eiropā. Pārāk lielas atšķirības. Pirmkārt, jau finansiāli nekas tur neiznāks - televīzijām būs problēmas dažādu spēļu sākuma laiku dēļ - Amerikā neskatīsies tās spēles, kas ir Eiropā, jo tās tur notiks pa dienas vidu. Pie tam milzīgi pārlidojumi, kas nogurdinātu spēlētājus. Jau tagadējā slodze ir liela ar visām 82 regulārās sezonas spēlēm + playoff.

Par mārketingu - piekrītu Valdim pilnībā. Diemžēl basketbolā ir problēmas ar to. Pamatīgi Latvijas basketbola mārketingu sakropļojis Barons ar savām ekstrakartēm. Vismaz varēja tās padarīt par atlaižu kartēm nevis totālām brīvbiļetēm. Un paši tagad vainīgi, ka cilvēki nenāk uz viņu spēlēm.

     [+] [-]

, 2009-02-25 12:20, pirms 16 gadiem
Viedoklis interesants...
Bet kā jau vienmēr viss atduras pret vienu lietu - Finansējums.
Lai vai kā gribētos pašmāju skatītājiem, lai vai kādu gribētos redzēt izlases līmeni. Cempionāta izveide notiks un tai jānotiek tā lai sponsori ir ar mieru kautko atbalstīt un pats galvenais iegūt (labdarība nekad nav bijusi un nebūs) Ja vienota čempionāta izveide palīdz smazināt izmaksas un pavērš patīkamāku skatu sponsoriem, tad tas ir jābīda un jārealizē, tie jaunie spēlētāji nāks un būs tikuntā, vai čempionāts būs vietējais vai baltrijas vai eiropas. Jaunie entuziasti ne jau par vietējiem čaļiem fano un ne jau dēļ Valtera, Šķēles, vai Janičenoka pievērša basketbolam... Galvenais ir viņus atbalstīt un motivēt, lai turpina spēlēt profesionāli
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2009-02-25 13:03, pirms 16 gadiem
Nekas nebūs bez finansējuma, bet tāpat neviens negrib maksāt par kaut ko "kas varētu būt labs". Šķēres. Mans piedāvājums būtu tāds -izveidot nevis viena liela uzņēmuma sponsorētu līgu, kā to dotajā mirklī to dara SEBs, bet gan izveidot vienu kopēju fondu, kurā līdzekļus iegulda visu triju valstu lielie uzņēmumi plus vēl pastāv iespēja piesaistīt starptautisku finansējumu un izveidot ļoti labu produktu - tādu, kuru zina visā Eiropā un pasaule. Šis ir reāls risinājums finansējumam! BET - šeit ir viens liels, liels trekns BET - tas ir izdarāms tikai ar nosacījumu, ja šeit ir reāls materiāls no kā to produktu veidot..rodas jautājums - vai tad mums ir tik labi spēlētāji? Tik spēcīgas komandas? Treneri? Menedžments? Vai mēs vispār varam konkurēt??...ja neskaita Lietuvas "materiālu", atļaušos to nosaukt tā, mūsu pašmāju "materiāls" izskatās ļoti pavājš uz visu kopējo fonu... tā kā...Valdi, hokejs mums ir labs produkts, jo mums ir labs "materials", bet basketbols mums..diemžēl tāds nav...sorry, skarbi, bet vismaz patiesi..
Es saprotu - tev sirds sāp par basi...tāpat kā man un vēl daudziem bbolu milošajiem, bet galvenā problēma ir šis "materiāla" trūkums. Jo produktus jau var saveidot, sashēmot kā vien vajag - ar radošu garu var visu...bet galvenais jau ir tas "melnā darba darītājs" - tas spēlētājs, kas to bumbu grozā met, kas cīnās, kas strādā, kas domā uz laukuma esot.

 +16 [+] [-]

, 2009-02-25 13:04, pirms 16 gadiem
Valteru par premjeru!!!Kas piekriit (+),ne(-)!!!

  +6 [+] [-]

, 2009-02-25 13:06, pirms 16 gadiem
Šoreiz piekritīšu Valtera viedoklim jo lai izdzīvotu un negrimtu vēl dziļāk ir nepieciešamas izmaiņas.

  +1 [+] [-]

, 2009-02-25 13:07, pirms 16 gadiem
Es ar domaju ka apvienotā Baltijas līga varētu nostrādāt. Bet divīzijās negribētu lai dala. Un jāskatās vai visām komandām ir normāls spēļu grafiks. Ka nesanāk kā Valmierai paris sezonas atpakaļ pa visu decembri bija tikai 2 spēles. Atiecīg ja datdz komandas tad katrs ar katru 2 ja maz tad pa 4 mači... Lai spēlētajiem var maksāt par spēlēm nevis tikai trenēšanos!

  -3 [+] [-]

, 2009-02-25 13:13, pirms 16 gadiem
Šosezon ir visintriģējošākais čempionāts, kāds jebkad bijis, bet līdzjutēju nav.... nu gluzhi taa nav, regulaarajaas speeles jau nekad nav bijushi baigi daudz. cerams uz playoff buus pilns

un buutu labi, ja likvidetu vietejos chempjus un buutu vienkarshi BBL un viss.. un buutu 30 komandas..... lai tie gudrie davai domaa

  -2 [+] [-]

, 2009-02-25 13:20, pirms 16 gadiem
trakais09- rakstīja: Es pilnībā piekrītu V.Valteram
Bet vai igauņi un lietuvieši būs ar mieru apvienoties vienā čempionātā?Igauņiem bez Kalev un Rock nekā vairāk jau nav
Un jauniešu līgas vajag tikai paplašināt,lai ir materiāls nākamajiem gadiem,citādi ar pašreizejām rezervēm(talantu) mēs izvilksim kādus 4-8gadus.Eiropā basketbola līmenis straujos tempos aug
Mums pietiekoshi daudz rezerves, lai stabili katru reizi ieklutu eč un nebus ta kaa saki, ka pec 8 gadiem rezerves vairs nebus.

Mums ir loti daudz talantigu 87-89, kas jau spele BBl komandas un ir tur jau vieni no lideriem savas komandas.

  -3 [+] [-]

, 2009-02-25 13:34, pirms 16 gadiem
Walteru par prezidentu!

Par Latvijas prezidentu!
Par Baltijas prezidentu!
Par Europas prezidentu!
Par NBA prezidentu!

Tik "gudru" runaataaju mums ir retums!

  +2 [+] [-]

, 2009-02-25 13:34, pirms 16 gadiem
Valdža, tad ko Tu piedāvā? Jaunu Eirolīgu cepam augšā vai Baltijas, vai abas?

  -1 [+] [-]

, 2009-02-25 14:06, pirms 16 gadiem
flipsider rakstīja: Mums pietiekoshi daudz rezerves, lai stabili katru reizi ieklutu eč un nebus ta kaa saki, ka pec 8 gadiem rezerves vairs nebus.

Mums ir loti daudz talantigu 87-89, kas jau spele BBl komandas un ir tur jau vieni no lideriem savas komandas.
jaa, par briinuma tadi speletaji paradijas! bet kas butu ja vpils turpinatu ar vecajiem bukiem + 4/5 arzemnieki? un ask nebutu uz bankrota sliekshnja? nebutu neviena par ko tu tgd runaa! ja nebus kur shiem talantiem attistities vinji vnk paliks par kkadiem pavariem jo uz parketa vinjiem darit nebus ko!

  +1 [+] [-]

, 2009-02-25 14:11, pirms 16 gadiem
es baltijaa esmu par to ka atsakamies no lbl ka paamta, bet sezonu kapajam bbl ar 12-14 komandam, lai latvijai butu kadas 5 vietas stabili un 2. divizija parejas koamndas! katru gadu cirkultetu vajaka bbl uz 2. diviziju un otradi! man shitais bbl PO baigi nepatiik, bet ja gribam spelet lbl PO tad neko citu darit, bet visp labak aju aptiktos ja varetu izspelet normalo PO ieksh bbl, tas butu daudz aizraujoshak! kadas priekshrocibas shadam turniram es redzu - lielaks tirgus, vairāk komandu, lielāka ažiotāža vairāk fanu- viennozimigi vairak sponsoru naudas var piesaistit, ka ari labus speletajus, jo shim modelim iedot tikai mazliet iestradaties un stabili var cinities par top 5 turniru eiropa. tada veida ari ar laiku augtu vaajas komandas, jo vairak finansu varetu piesaistiit un liidz ar to vaidzetu ari speletajus, kas sekmetu vietejo jaunieshi iesaisti!

     [+] [-]

, 2009-02-25 14:49, pirms 16 gadiem
funzone rakstīja: E spiekritu VV ka mums nav daudz to jauno ..... un musu vieta buus B divizija ja vinji neatistisies ... Mizis LJBL lika pa 40 pts speelee a ko tagad pilniigs sausinjsh .. Strupovicham arii laikam vajag ipashu atieksmi jo vefaa vinjsh taa pa istam neatveras prieks ka tagad sacis radit ko maak...
Jaunieshu vecumaa nav svariigas vietas bet lai no katra gada vismaz divi speeleetaaji ir lietaskoki.Starp citu Diena.lv ir VV komentaars par most improved player LBL liigaa.

  -1 [+] [-]

, 2009-02-25 14:51, pirms 16 gadiem
funzone rakstīja: Mizis LJBL lika pa 40 pts speelee a ko tagad pilniigs sausinjsh .....
vidēji 21-22pts....

  +2 [+] [-]

, 2009-02-25 15:51, pirms 16 gadiem
nu jaa... tagad es tiesam domaju, ka NBA nedrikst ienakt eiropaa.. Eiroligai japaliek. Un man loti patiktu, ja bbl ari butu konferences un tad viss talak playofos sanak notiktu kaa NBA... butu interesanti

     [+] [-]

, 2009-02-25 16:42, pirms 16 gadiem
latvieši aprobežojās ar teicienu "labāk pirmais ciemā, nekā pēdējais pilsētā'''...
un tā sistēma, kā NBA būtu vnk perfekta...
tas kas USA ir D-league... varētu izveidot arī eiropa...
piekrītu Valdim pilnībā...
tomēr galvenais ir attīstīt jauniešu sportu

     [+] [-]

, 2009-02-25 16:47, pirms 16 gadiem
Būtu labāk ja ieinteresētās personas(kas beiguši skolu un augstskolu) spēlētu bumbu par savu naudu, Apmaksāts varētu būt tikai ceļš uz sacensībām un daļeji arī sporta zāles īre. Spēlētāju algas vispār nonsenss. Kāpēc man jāapmaksā labi barotu liekēžu izklaides? Tas atiecas arī uz hokeju un futbolu.

     [+] [-]

, 2009-02-25 17:06, pirms 16 gadiem
W:.. Izejot no tā, ka valstī izdevumi tiek samazināti par 30 līdz 50 procentiem, tad es tādu pašu samazinājumu paredzu arī naudai basketbolā...

Optimists. Pie šāda izmaksu samazinājuma izklaižu izmaksas tiek samazinātas par 90%. Kā izdzīvošanai neprioritāra joma. Basketbols ir no tām.

  +1 [+] [-]

, 2009-02-25 17:16, pirms 16 gadiem
Es mazliet nesaprotu - Nafig NBA komandu veidos eiropā? čo za fak?
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -1 [+] [-]

, 2009-02-25 23:15, pirms 16 gadiem
es zinu kur vajag smelties padomu- EDGARS ZALĀNS
uztaisīs TĀDU REFORMU, ka prieks

VV viedoklis interesants
';
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2009-02-26 17:03, pirms 16 gadiem
Kā tagad atceros, ka tikko pēc Baltijas basketbola līgas dibināšanas V.Valters kritizēja to, ka nekas prātīgs jau nesanākšot un lietuvieši vispār to negribēšot un pats galvenais- cietīšot Latvijas basketbola līga- bet redz, tagad tomēr saka, ka BBL ir vienīgā izzeja un, protams, sen jau tā ir prognozējis!

     [+] [-]

, 2009-02-26 19:57, pirms 16 gadiem
iisteniibaa besii araa tas Valters! kaa vienmeer....es jau taa teicu, es zinaaju, tjipa es visgudraakais!
Tad lai dara kautko, lai maina, nevis tikai gudri d..š! reaali domaajot pats iisti neko nav izdariijis basketa attiistiibai(ja neskaita savu basketbola skolu par ko vinjam paldies!)
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
1 2 36 komentāri