Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:1, Did:0, useCase: 3

Viedoklis: Nacionālais čempionāts vai caurstaigājamā sēta?

Pēteris Neimanis
Pēteris Neimanis

Viedoklis: Nacionālais čempionāts vai caurstaigājamā sēta?
Foto: Romualds Vambuts,
eSports.lv

Domājams, ne man vien radās šāds jautājums pēc tam, kad kļuva zināms, ka Latvijas Basketbola līgas 1.divīzijas klubs "Bumerangs/ASK" no Gulbenes pilsētas atteicies no dalības līgas izslēgšanas mačos.

Atteicās gulbenieši no spēlēšanas šajā turnīrā nedz reliģisku vai finansiālu apsvērumu dēļ, nedz protestējot pret kaut ko, bet gan tādēļ, ka klubam vajag nobraukt uz Ameriku uzspēlēt armijnieku turnīrā. Visu cieņu, ka buki aizstāv valsts godu militāristu sporta spēlēs, tomēr nav izprotams, kā šāds turnīrs var kļūt svarīgāks par nacionālo čempionātu. Tā kalendārs un izspēles kārtība bija zināms jau labu laiku pirms turnīra sākuma, turklāt nekādu īpašu aizķeršanos ar norisi nebija. Tādēļ pat ar milzīgu lupu neizdodas atrast attaisnojumu gulbeniešu rīcībai.

Kritiku neiztur kluba direktora Sandra Čilipāna paskaidrojums, ka ASK esot buku lielākais atbalstītājs, tāpēc viņu pienākums ir piedalīties pasaules karavīru sporta spēlēs. ASK Rīga no armijniekiem saņem vēl vairāk, bet viņu svēts pienākums nav iet karot basketbola laukumā. Galvaspilsētas armijnieki aprobežojušies ar Ernesta Kalves deleģēšanu. Starp citu, Gulbenes karavīri savās rindās iesaukuši arī Līvānus pārstāvošo Māri Baranovski, bet, ja jau iespējams šādi gājieni, kāpēc nenokomplektēt komandu no visiem trim ASK, tas ir arī no "ASK/Juniora"? Pa bišķim no katra kluba, kas ļautu Gulbenes komandai pabeigt čempionātu. Diez, tādu variantu kāds vispār izskatīja?

Čilipāns skaidro, ka LBS esot piedāvāti dažādi varianti, kā šo situāciju labot, pārceļot spēles, taču neviens no tiem turnīra rīkotājiem nav paticis: "Piedāvājām izspēlēt jau tagad spēles ar "Ventspils Augstskolu" vai spēlēt pēc tam, kad būsim atgriezušies no Amerikas, bet abus variantus LBS noraidīja. Ja godīgi, LBL ir primārais, bet, zinot, ka Aizsardzības ministrija dod naudu gan mums, gan ASK Rīgai, tas ir abu klubu jautājums. Abiem klubiem, vairāk gan mums, ir uzdevums savstarpēji vienojoties piedalīties armijas sacensībās. Armija saprot, ka datumi sakrīt, bet viņi mums dod naudu, neprasot, kur mēs spēlējam, trenējamies pa gadu. Viņu prasība ir, ka mums jāpiedalās armijas spēlēs.

Maruta Eglīte, LBL izpilddirektore, savukārt atgādina, ka kalendārs ir apstiprināts jau sen, tāpēc bijis iespējams visu vērst par labu: "Pirmā informācija, ka "Buki" varētu doties uz ASV, parādījās decembrī, bet to, ka brauciens tiešām notiks, uzzinājām janvāra beigās. Taču problēma ir tur, ka Latvijas Basketbola līgas kalendārs ir apstiprināts, un bija vairākas iespējas kā šo situāciju varētu novērst. Viena paredzēja, ka "bukiem" regulārā čempionāta spēles beidzas 4. aprīlī, bet 2. divīzijas - jau martā." Tomēr LBL vadības attieksme ir neticami liberāla, jo uz visu šo tā skatās ar izpratni. Opā... Un kā būtu, ja visi klubi sāktu prasīties uz savu atbalstītāju mačiem? Ventspilnieki piedalītos kuģinieku spartakiādēs, baroni brauktu uz banku mačiem, valmierieši steigtu uz alus darītāju sacensībām... Kāpēc gan ar izpratni nepieņemt arī šādus gadījumus? Nav tikai skaidrs, kam tad vajadzīgs nolikums, kurā skaidri un gaiši rakstīts, ka par neierašanos uz spēlēm jāver vaļā maks – ja tā nav TV spēle, jāšķiras no tūkstoš latiem, ja ir TV, tad jāmaksā vismaz 3000. Dāmas un kungi, runa taču nav par kaut kādiem sētas mačiem, bet VALSTS ČEMPIONĀTU – turnīru, kurā noskaidrojas valsts labākais klubs. Ne uzņēmuma, ne pilsētas, ne pat novada, bet visas valsts. Kā tas var būt, ka par attaisnojošu iemeslu nespēlēšanai var būt piedalīšanās turnīrā, uz kuru braukt liek kluba sponsori? Par nopietnu organizāciju tas tiešām neliecina, bet, ja vēl ņem vērā, ka nacionālo čempionātu rīko LBS – Latvijas basketbola virsvadība – rodas pamatotas aizdomas par visas saimniecības nopietnību...

Visu cieņu gulbeniešiem par viņu neatlaidību un spēju saglabāt vismaz LBL 1. dīvizijas mēroga klubu, taču šāda valsts čempionāta uzmešana godu klubam nedara. Jā, tā vadība atvainojās līdzjutējiem, tomēr diez vai ar to vien šajā gadījumā visam būtu jābeidzas – ja vien turnīra rīkotāji uzskata, ka Latvijas čempionāts ir nopietns pasākums, vajadzētu arī nopietni rīkoties. Diez vai apvainotiem par to vajadzētu būt Gulbenes karavīriem, jo, galu galā, dezertieri nav cieņā nevienā armijā.

1 2 3 74 komentāri
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +6 [+] [-]

, 2008-04-09 16:05, pirms 17 gadiem
pilnībā piekrītu pēterim!

  +5 [+] [-]

, 2008-04-09 16:06, pirms 17 gadiem
nu nesmuki viņi izrīkojās
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +6 [+] [-]

, 2008-04-09 16:17, pirms 17 gadiem
katru gadu Buki ir braukuši vismaz uz vienu tādu turnīru un nekad nav bijušas problēmas savienot kalendāru, šogad pirmais tāds gads...
jameklē vaina kluba vadībā acīmredzot, kas piespiedu kārtā nomainījas pagājušo gad..

 +13 [+] [-]

, 2008-04-09 16:20, pirms 17 gadiem
Es gan šādu lēmumu atbalstu.Pirmkārt,Latvijas čempī Gulbene uz neko augstu nepretendē,otrkārt,pašiem rīkotājiem diezin vai baigi interesē "kkāda tur" Gulbene,treškārt,Gulbene vienmēr tajā turnīrā labi startējusi,aizstāvot Latvijas godu un nesot Latvijas vārdu pasaulē,kas,manuprāt,ir svētīgāk,nekā izlidot 1/8 finālā vai 1/4 finālā(reāli atšķirības nav nekādas,un droši vien,ka naudasdevējus ASK arī vairāk interesē tas armijnieku turnīrs,nekā vieta Latvijā(ja vien pēkšņi netiktu četriniekā,kas ir tikpatkā neiespējami).
Ja jau tā,tad kāpēc BBL un eirokausus pārstāvošajiem klubiem izdara kkādus pieļāvumus?Tā taču nedrīkst darīt,jo,redz,mūsu čempis nav nekāda caurstaigājama sēta.Ja var atļaut izņēmumus šiem klubiem,tad drīkst arī Gulbenei.

  +6 [+] [-]

, 2008-04-09 16:28, pirms 17 gadiem
es arii domaaju ka nekias traks nav noticis, un kaa pareizi ir mineets - tas ir PIRMO reizi, ja tas notiks atkaartoti tad gan dereetu padomaat, bet ko gan var izdariit?

izsleegt bukus no LBL? muljkiigi, iipashi njemot veeraa ka taa ir komand kas biidaas uz plejof robezhas..

naudas sodu? tikpat muljkiigi. un vispaar nolikumaa var ierakstiit ka jebkurai komandai ir tiesiibas atteikties no speeleeshanas plejofos, ja sponsori un vadiiba to pieljauj kaapeec gan liigai iebilst, nav jau mums tik daudz to klubu, naakamgad taisaas 9as tiimas savaakt 1.diviizijaa(zemgale klaat), nu ja buutu 12 komandas ar ASK budzhetiem tad gan veesi var sleegt aaraa mest prom un lamaat bet taa..

  -4 [+] [-]

, 2008-04-09 16:33, pirms 17 gadiem
Pilnigi nepiekritu autoram!!! Nu un, ka nepiedalisies? Tev, autor, tas kko maina? Tapat, diemzel, Gulbene neuzko nepretende! Labak, lai karti nospele taja cempi!

  +2 [+] [-]

, 2008-04-09 16:36, pirms 17 gadiem
It kā var padomāt, ka kaut kāds pasaules gals noticis... Nomierinieties!

 +25 [+] [-]

, 2008-04-09 16:42, pirms 17 gadiem
paga, paga, veči, tad jau sanāk, ka play-offos jāpiedalās tikai ASK, Baronam un Ventspilij, jo pārējie ne uz ko nepretendē... kur loģika???

  +4 [+] [-]

, 2008-04-09 16:44, pirms 17 gadiem
Nu nevar taa izriikoties ar nacionaalo shempi.
Ko klubs ienjems galvaa to dariis.
Naakamreiz piemeeram ventinji nespeelees, jo redz Ventspils naftai uz to briidi terminaaljos truukstot straadnieku un, lai naudu neietu veejaa, tad basketbolistus pienjems darbaa, kaa nekaa Ventspils nafta atbalsta BK Ventspils

  +1 [+] [-]

, 2008-04-09 16:53, pirms 17 gadiem
Calvin rakstīja: paga, paga, veči, tad jau sanāk, ka play-offos jāpiedalās tikai ASK, Baronam un Ventspilij, jo pārējie ne uz ko nepretendē... kur loģika???

Ļoti iespējams gulbenei armijnieku turnīrs ir svarīgāks un nekad nav bijušas problēmas ar kalendāra saskaņošanu.Šaubos,ka gulbenieši šoreiz pie vainas,jo jau pirms pusgada vismaz bija skaidrs,ka viņi uz turieni taisās braukt.
Visu varēja izdomāt laicīgi iepriekš.Bet,kas Gulbenei ir prioritāte,tikko paziņoja.Un es par to kkā nebrīnos.

  +1 [+] [-]

, 2008-04-09 16:57, pirms 17 gadiem
es vairāk saprotu beisbola spēles noteikumus nekā viņu rīcību

  +6 [+] [-]

, 2008-04-09 16:59, pirms 17 gadiem
suvass rakstīja: Ļoti iespējams gulbenei armijnieku turnīrs ir svarīgāks un nekad nav bijušas problēmas ar kalendāra saskaņošanu.Šaubos,ka gulbenieši šoreiz pie vainas,jo jau pirms pusgada vismaz bija skaidrs,ka viņi uz turieni taisās braukt.
Visu varēja izdomāt laicīgi iepriekš.Bet,kas Gulbenei ir prioritāte,tikko paziņoja.Un es par to kkā nebrīnos.

un kaapec vienreiz ASK - VALSTS militaaro speekui klubs - vienreiz nevar piekaapties VALSTS chempionaata prieksha?

  +1 [+] [-]

, 2008-04-09 17:01, pirms 17 gadiem
viper rakstīja: Pilnigi nepiekritu autoram!!! Nu un, ka nepiedalisies? Tev, autor, tas kko maina? Tapat, diemzel, Gulbene neuzko nepretende! Labak, lai karti nospele taja cempi!


nu un nafig jaaciesh komandai ,kurai jaatiekas ar to gulbeni (speelju ta nebuus)
dikti jau te viss mulkjiigi, vareeju maukt jau kaut vai shonedeelj LBL
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2008-04-09 17:15, pirms 17 gadiem
Pēteris Neimanis, VB rakstīja: un kaapec vienreiz ASK - VALSTS militaaro speekui klubs - vienreiz nevar piekaapties VALSTS chempionaata prieksha?

šo turnīru var uztvert gluži kā eirokausus.Jau teicu.Nedrīkst būt vienlīdzīgāki klubi.Ja LBS piekāpās ASK,Ventspils,Barona priekšā samazinot jau tā piesātināto un gaužām neritmisko kalendāru,tad kāpēc LBS to nevarēja izdarīt arī ar Gulbeni?par šo turnīru noteikti LBS zināja.Nezinu,kādas šiem tur attiecības ar Gulbenes kluba vadību,bet kompromisu varēja dabūt.
Nezinu visus faktus,bet man uz doto brīdi liekas,ka pareizs solis,tev obligāti jau nav jādomā tāpat.Tas ir mans personiskais viedoklis.

     [+] [-]

, 2008-04-09 17:16, pirms 17 gadiem
make78, es saku, visu cieņu klubam par fanātismu, bet neticu, ka šādi vien viss varēja beigties. Galu galā, lai tad LBS vēršas pie ASK vadības ar prasību šoreiz nedzīt bukiņus uz aizokeāniju un nečakarēt turnīru. Nau nopietni!

     [+] [-]

, 2008-04-09 17:18, pirms 17 gadiem
reinisz rakstīja: nu un nafig jaaciesh komandai ,kurai jaatiekas ar to gulbeni (speelju ta nebuus)
dikti jau te viss mulkjiigi, vareeju maukt jau kaut vai shonedeelj LBL

Cik nu ciest - drizak priecatos, ka tiks talak...

  +2 [+] [-]

, 2008-04-09 17:18, pirms 17 gadiem
suvass, tieši tā, kompromiss bija jāatrod, bet tagad izskatās, ka LBS biki pofig un tas IR vismaz dīvaini.

  +1 [+] [-]

, 2008-04-09 17:29, pirms 17 gadiem
Pēteris Neimanis, VB rakstīja: un kaapec vienreiz ASK - VALSTS militaaro speekui klubs - vienreiz nevar piekaapties VALSTS chempionaata prieksha?


tapēc, ka sponsoriem teikšana. protams mēs visi gribam, lai pabeidz, bet es vēl vairāk gribu, lai arī nākamgad spēlē komanda Bumerangs/ASK, ne tikai divas play-off spēles šogad (iespējams sanāktu vairāk).

  +3 [+] [-]

, 2008-04-09 17:36, pirms 17 gadiem
Pēteris Neimanis, VB rakstīja: suvass, tieši tā, kompromiss bija jāatrod, bet tagad izskatās, ka LBS biki pofig un tas IR vismaz dīvaini.

LBS strādāšanas veids man nekad nav paticis.šis ir kārtējais no gadījumiem.

  +1 [+] [-]

, 2008-04-09 17:43, pirms 17 gadiem
Pēteris Neimanis, VB rakstīja: suvass, tieši tā, kompromiss bija jāatrod, bet tagad izskatās, ka LBS biki pofig un tas IR vismaz dīvaini.

Kamer tur bus Kehris (tapat ka LHF Kirovs) nekas uz labo pusi nemainisies.

  +1 [+] [-]

, 2008-04-09 17:43, pirms 17 gadiem
es jav esmu milzigs fans -- bet nu nesmuki jav ira -- BET LBS ari vainigi ka nevareja saskanjot ka naakas

  +1 [+] [-]

, 2008-04-09 17:45, pirms 17 gadiem
Gribešu redzet kas notiks kad Gulbenes/ASKno ta turnira atgriezisies ar uzvaru!!! Visi klaigataji tad teiks ka pareizi vien darijuši u.t.t.

     [+] [-]

, 2008-04-09 17:46, pirms 17 gadiem
Burch1ks rakstīja: Gribešu redzet kas notiks kad Gulbenes/ASKno ta turnira atgriezisies ar uzvaru!!! Visi klaigataji tad teiks ka pareizi vien darijuši u.t.t.

es tas nebūšu, droši

  +1 [+] [-]

, 2008-04-09 17:52, pirms 17 gadiem
Burch1ks rakstīja: Gribešu redzet kas notiks kad Gulbenes/ASKno ta turnira atgriezisies ar uzvaru!!! Visi klaigataji tad teiks ka pareizi vien darijuši u.t.t.


Daļēji piekrītu. No sportiskā vidokļa 100 punkti labāk būtu LBL plej offus spēlējuši, bet...
...saki ko gribi - sponsoriem patīk uzvaras

  -2 [+] [-]

, 2008-04-09 17:54, pirms 17 gadiem
Radials rakstīja: ...saki ko gribi - sponsoriem patīk uzvaras

vovo, karaviiriem jo sevishkji btw. kaada turniiraa shamie ziemaa speeleeja jau?

     [+] [-]

, 2008-04-09 17:58, pirms 17 gadiem
Pēteris Neimanis, VB rakstīja: vovo, karaviiriem jo sevishkji btw. kaada turniiraa shamie ziemaa speeleeja jau?


precīzi nezinu, bet vai tad tas bija saistīts ar armiju? maybe kkāds pārbaudes turnīrs?
dont know...

  +1 [+] [-]

, 2008-04-09 18:00, pirms 17 gadiem
Nu nezinu vai ar atvainošanos līdzjutējiem te pietiktu. Es iedomājos, ja es būtu kaismīgs Buku fans, kas varētu but diezgan izplatīta diagnoze Ziemeļvidzemes reģiona basketbola sapratējam, un visu sezonu būtu slimojis par savējiem katrā spēlē un čempionāta izskaņā cerējis uz iespējami augstāku vietu un varbūt uz kādu brīnumu play-offos, bet mani mīluļi ņem un visu pamet un aizbrauc uz Ameriku cīnīties par kaut ko latviešu fanam nesaprotamu un mazāk vai vispār nesvarīgu, pāris armijas tūkstošu dēļ. Biju domājis, ka līdzjutējs ir svarīgākais, bet izrādās, ka basi spēlē tiem, kas pasūta mūziku. Un varu derēt, ka viņi būs kuplā skaitā tur, Amerikas sporta zālē.

     [+] [-]

, 2008-04-09 18:27, pirms 17 gadiem
Par Baranovkski gan autors ir nošāvis greizi! Viņš joprojām ir armijas struktūrās un nevis tikai uz papīra

     [+] [-]

, 2008-04-09 18:41, pirms 17 gadiem
kursh te atljaujas teikt, ka taapat neko neizciiniis, tad varbut lai Gulbene aizkrataas no LBL , ja jau " traapat neko nedabuus" , tad vispaar kaada jeega speeleet!
lai taa Gulbene iet seet ...

  +3 [+] [-]

, 2008-04-09 18:47, pirms 17 gadiem
Autoram ir taisnība, bet ieteiktu pilnīgi visiem - netiesāt Bukus tik bargi jo komandai ir grūti laiki. Trūkst finansējums, trūkst spēlētāju. BK Buki ir pārdzīvojuši neskaitāmus triecienus... sākot ar komandas galvenā trenera Maigoņa Valdmaņa nāvi 1999. gadā neilgi pēc kluba dibināšanas, februārī nomira ilggadējais Buku ģenerālmenedžeris [patiesībā viņš bija, kas krietni vairāk] Egīls Čakars. Komandas labākos spēlētājus regulāri pārpēk, vai biežāk - bez atlīdzības savāc spēcīgākie klubi... Ivars Timmermanis, Uvis Helmanis, Pāvels Veselovs, Kristaps Purnis, Edmunds un Raimonds Gabrāni, Jānis Graudiņš, Agris Galvanovskis, Mārtiņš Skirmants, Raitis Grafs, Uldis Rudzītis, Atis Ozols, Juris Aleksejevs, Agris Kazāks, Ingus Bankevics, Rinalds Sirsniņš u.c. spēlētāji ir uzskatāmi par, vai nu Buku audzēkņiem, vai vismaz spēlētājiem, kuriem Buki ir snieguši ļoti daudz...
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +2 [+] [-]

, 2008-04-09 18:54, pirms 17 gadiem
Jānis_Bērziņš, ja trūkst finansējuma, tad kāpēc brauc uz štatiem??????
1 2 3 74 komentāri