Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:138, Did:0, useCase: 3

Izšķirošais balsojums: vai Latvijā notiks olimpiskās spēles?

Ints Megnis
Ints Megnis

Izšķirošais balsojums: vai Latvijā notiks olimpiskās spēles?
Delegāti SOK Sesijā gatavojas balsojumam par 2026. gada ziemas olimpisko spēļu rīkošanu. Foto: zumapress.com/Scanpix

Šodien Šveices pilsētā Lozannā notiks izšķirošais balsojums par 2026. gada ziemas olimpisko spēļu rīkotājpilsētu - ja Zviedrijas pilsētu Stokholmas un Ores kandidatūra Starptautiskās Olimpiskās komitejas (SOK) delegātu aptaujā apsteigs Milānas un Kortīnas d'Ampeco kandidatūru, renes sporta veidu sacensības pēc septiņiem gadiem risināsies Siguldā.

Latvijā pirmoreiz daļa no olimpiskajām spēlēm varēja notikt jau 1980. gadā, jo Maskavai nebija pienācīgas vietas, kur aizvadīt burāšanu. Tomēr toreiz okupētās Latvijas amatpersonas nerīkojās pietiekami uzņēmīgi, tāpēc medaļas tika dalītas Piritas ostā Tallinā. Mūsdienās SOK ir ieviesusi sistēmu, ka dara visu, lai olimpisko spēļu rīkošana izmaksātu iespējami lētāk, kā arī pēc sacensībām mantojumā nepaliktu neizmantoti objekti, tāpēc no visām pusēm tiek atbalstīta ideja, ka Zviedrijai nevajag savu ledus trasi un tā sacensības drīkst rīkot Siguldā.

Olimpisko spēļu rīkotāja tiks izlemta 134. SOK Sesijā, kas pašlaik notiek Lozannā. Vispirms šodien plkst. 15:00 pēc Latvijas laika Stokholmas un Ores kandidatūra veiks noslēdzošo prezentāciju, kam 45 minūtes vēlāk sekos itāļu prezentācija. Plkst. 16:15 sekos jautājumu un atbilžu sesija, tālāk plkst. 17:00 notiks pats balsojums, bet rīkotāja tiks nosaukta preses konferencē plkst. 19:00. Pēc tam 19:30 sekos līguma parakstīšana un preses konference.

Atbalstot Zviedrijas un Ores kandidatūru, uz Lozannu devušies 70 delegāti, kuru vidū no mūsu valsts ir Latvijas Olimpiskās komitejas (LOK) prezidents Aldons Vrubļevskis, Siguldas mērs Uģis Mitrevics, "Siguldas Attīstības aģentūras" direktore Laura Skrodele, Izglītības un zinātnes ministrijas valsts sekretāre Līga Lejiņa, kā arī 1988. gada olimpiskais čempions bobslejā Jānis Ķipurs.

Ledus trases Siguldā izmantošana Siguldā "pievieno milzu vērtību" divu valstu kandidatūrai, svētdien aģentūrai "The Associated Press" teica Stokholmas un Ores kandidatūras vadītājs Rikards Brisiuss. "Mēs nodrošināsim jaunās, transformējamās spēles."

SOK vēlas, lai 2026. gada ziemas olimpiskās spēles palīdz izbeigt skepticismu par izmaksām olimpisko spēļu rīkošanā, jo iepriekš potenciālās kandidātes Kanādā, Šveicē un Austrijā izstājās no cīņas pēc tam, kad iedzīvotāji vietējos referendumos bija noraidījuši iesaistīšanos cīņā. Brisiuss uzsver, ka Latvijas līdzdalība Zviedrijas kandidatūrā ir labākais piemērs, kā realizēt fleksiblas un rentablas sacensības.

"Vai SOK biedri tam ir gatavi? Mēs to piedāvājam," amatpersona teica diennakti pirms aptuveni 85 SOK biedri dosies pie urnām. "Ja mēs parādīsim šo ceļu, tas pavērs iespēju nākotnē kandidēt vairāk pilsētām. Es neteiktu, ka esam pastarīši. Es domāju, ka esam nākotne."

"Zviedrija vienmēr ir labāka, kad esam pastarīši," saka olimpiskais čempions augstlēkšanā Stefans Holms, kurš kopš 2013. gada ir SOK biedrs. "Komandu sportā varējām uzvarēt Itāliju futbolā un mēs vienmēr esam pastarīši pret Itāliju. Tāpēc domāju, ka esam labā situācijā."

Zviedrija uz ziemas olimpisko spēļu rīkošanu laikā starp 1984. un 2004. gadu pretendējusi vairākkārt. Tāpat tā īslaicīgi kandidēja arī 2022. gada olimpiādes rīkošanu. "Mēs nekad iepriekš neesam rīkojuši spēles un tiešām, tiešām vēlamies to. Esam sportu mīloši cilvēki, īpaši, kad runa ir par ziemas sportistiem, tāpēc cerams, ka šoreiz būs mūsu kārta."

Izmantotie resursi:
https://www.nytimes.com/aponline/20...
https://www.olympicchannel.com/en/s...

1 2 3 4 5 6 7 242 komentāri
Slēpts komentārs: M

  +1 [+] [-]

, 2019-06-24 09:05, pirms 5 gadiem
Tas bùs brînums, ja zviedriem un arî mums tiks olimpiãde. Siguldai, ziemas sporta attîstîbai tas bûtu labs stimuls!

  +4 [+] [-]

, 2019-06-24 09:17, pirms 5 gadiem
Jānis Derums rakstīja: Tas bùs brînums, ja zviedriem un arî mums tiks olimpiãde. Siguldai, ziemas sporta attîstîbai tas bûtu labs stimuls!
Brīnums būs ja tiks itāļiem!

  +8 [+] [-]

, 2019-06-24 09:19, pirms 5 gadiem
Ints Megnis rakstīja: 1980. gadā (..) mūsu valsts amatpersonas nerīkojās pietiekami uzņēmīgi...
Autor, vai Jūsu valsts ir PSRS [CCCP]?!! varbūt Sportacentra kolektīvs ir definējis, ka PSRS ir jūsu valsts?

taču komunistu kliķes diktatūras režīms- PSRS - noteikti nav mana valsts un nav arī tūkstošiem manu domubiedru- latviešu nacionālistu- valsts.

  -4 [+] [-]

, 2019-06-24 09:54, pirms 5 gadiem
Argonauts rakstīja: Autor, vai Jūsu valsts ir PSRS [CCCP]?!! varbūt Sportacentra kolektīvs ir definējis, ka PSRS ir jūsu valsts?

taču komunistu kliķes diktatūras režīms- PSRS - noteikti nav mana valsts un nav arī tūkstošiem manu domubiedru- latviešu nacionālistu- valsts.
Nevajag piekasīties. Domājams, ka šeit domātas Latvijas PSR amatpersonas.

  +2 [+] [-]

, 2019-06-24 09:58, pirms 5 gadiem
Ivijis rakstīja: Nevajag piekasīties. Domājams, ka šeit domātas Latvijas PSR amatpersonas.
Ir liela atšķirība starp Latvijas PSR amatpersonām un Latvijas Republikas amatpersonām, bet pieļauju, ka Sportacentra autors - pseidožurnālists to nezin.

  +3 [+] [-]

, 2019-06-24 10:01, pirms 5 gadiem
Argonauts rakstīja: Ir liela atšķirība starp Latvijas PSR amatpersonām un Latvijas Republikas amatpersonām, bet pieļauju, ka Sportacentra autors - pseidožurnālists to nezin.
Ir jau Tev taisnība, ja uzskata, ka bija okupācija, tad tad tā nebija mūsu valsts. Bet domu droši vien vairums saprata, domātas vietējās amatpersonas.

  +6 [+] [-]

, 2019-06-24 10:07, pirms 5 gadiem
Ivijis rakstīja: Nevajag piekasīties. Domājams, ka šeit domātas Latvijas PSR amatpersonas.
Tas jau saprotams. Tikai ar piezīmi, ka Latvijas PSR nebija neatkarīga valsts. Valsts tajā laikā bija PSRS, kas Latviju bija okupējusi. Būsim tomēr precīzi. Runāt tur var nevis par "mūsu valsts", bet gan par "okupētās Latvijas" amatpersonām, kuras savos amatos nemaz nevarēja atrasties bez Maskavas akcepta.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs: Karalis Hokejs
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +5 [+] [-]

, 2019-06-24 10:14, pirms 5 gadiem
kasagrande rakstīja: Ir jau Tev taisnība, ja uzskata, ka bija okupācija, tad tad tā nebija mūsu valsts. Bet domu droši vien vairums saprata, domātas vietējās amatpersonas.
.. ja uzskata, ka bija okupēta... Tu arī par citām pašsaprotamām lietām tā raksti? Piemēram, .. ja uzskata, ka no tika Otrais pasaules karš, tad Hitlers tajā zaudēja..

  -3 [+] [-]

, 2019-06-24 10:23, pirms 5 gadiem
Runājot par tēmu - šitas nāktu tikai par sliktu Latvijas sportam, jūs redzēsiet cik daudz glumie lēnām sāks paslieties Siguldas trasei...redzēsiet..

  +1 [+] [-]

, 2019-06-24 10:23, pirms 5 gadiem
Karalis Hokejs rakstīja: PSRS mantotā Siguldas trase tagad ir Latvijas cerība . Tas ir, kad Latvijai pašai NEKĀ NAV un viss ir izzagts
Tu esi k-etīns! Tieši tāpēc ka te bija tāda PSRS te šobrīd nav labākais ekonomikas stāvoklis!

  +2 [+] [-]

, 2019-06-24 10:29, pirms 5 gadiem
M rakstīja: Priekš kam mums tos zviedrus? Mums ir Sigulda, mums ir Gaiziņš, mums ir Arēna Rīga, lūk jums viss, kas vajadzīgs, lai sarīkotu spēles
Priecīgas pohas!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2019-06-24 10:40, pirms 5 gadiem
arturiks sadzēries pārrugušu brāgu, atkal pļutka panesusies

  +1 [+] [-]

, 2019-06-24 10:45, pirms 5 gadiem
Par to "mūsu valsts" var smuki pa jebli dabūt

  +4 [+] [-]

, 2019-06-24 10:52, pirms 5 gadiem
Tomēr toreiz mūsu valsts amatpersonas nerīkojās pietiekami uzņēmīgi, tāpēc medaļas tika dalītas Piritas ostā Tallinā.


Pilnībā iebilstams pret šo tekstu - kādas MŪSU VALSTS? Vai tad autors nezin, ka Latvija bija okupēta, un savas valsts nebija? Tie, kas te pārvaldīja, tie bija okupācijas varas ielikteņi, nevis MŪSU VALSTS ievēlētie pārstāvji! Šādu analfabētismu grūti izprast, vai tā ir nezināšana, vai kaitniecība?

  +9 [+] [-]

, 2019-06-24 10:53, pirms 5 gadiem
Ivijis rakstīja: Nevajag piekasīties. Domājams, ka šeit domātas Latvijas PSR amatpersonas.
PSRS saukt par "mūsu valsti" nav nekāds sīkums vai pārrakstīšanās, lai to sauktu par piekasīšanos.

Tā faktiski ir Ždanokas līnijas ieņemšana. Žurnālistam ir noteikta atbildība par to, ko viņš raksta. Pat šitajā kaktu sporta medijā. Arī pēcjāņu rītā. Ši ir publiska telpa un vajag izmantot smadzeni pirms rakstu publicēšanas.

  +3 [+] [-]

, 2019-06-24 11:05, pirms 5 gadiem
arturiks1992 rakstīja: Ne jau psrs dēļ te ir slikts līmenis , bet dēļ zaglīgiem un alkatīgiem cilvēkiem
psrs dēļ mums ir daudz zaglīgi un alkatīgi cilvēki.. cietumos vien 90% krievu valodā runājoši un vēl visi tie sliktie krievu paradumi zagšanā, kas ievazāti...

     [+] [-]

, 2019-06-24 11:17, pirms 5 gadiem
Tikai tagad gandrīz 30 gadus ir pie varas latvieši, un MŪSU valsts ir uzplaukusi līdz nepazīšanai.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -1 [+] [-]

, 2019-06-24 12:02, pirms 5 gadiem
man personīgi kā siguldietim gribētos ,lai Siguldā notiktu OS,vismaz esmu par to,jo pilsētai tas dos papildus impulsu,runājot ,ka būs tie kas izmantos izdevību piezīsties pie pupa,tad viņi arī tagad to dara,tā ka būs OS vai nebūs ,viņus tas neiespaidos ,atradīs cits cicis..manuprāt būtisks arguments par labu Stokholmai ,ka šai pusē sen nav bijušas OS ,turpretim Itālijā bija 2006. gada Turīnas spēles ,tā ka godīgi būtu neiedot atkal valstij ,kurā tas nesen bijis,bet vai tas tikts ņemts vērā nezinu..

  -1 [+] [-]

, 2019-06-24 12:15, pirms 5 gadiem
mapleman rakstīja: Tikai tagad gandrīz 30 gadus ir pie varas latvieši, un MŪSU valsts ir uzplaukusi līdz nepazīšanai.
Tā arī ir. Pētījums: ekonomika un dzīves apstākļi strauji uzlabojas, taču iedzīvotāji to nenovērtē. Saskaņā ar tā rezultātiem, dzīves kvalitāte kopumā Latvijā pēdējo 10 gadu laikā ir ievērojami uzlabojusies. Mērījuma dati, kas aplūko dzīves kvalitāti no trīs dimensiju perspektīvas, liecina, ka kopš 2010. gada kopējā izaugsme sasniegusi 25%.
https://jauns.lv/raksts/bizness/336...

     [+] [-]

, 2019-06-24 12:16, pirms 5 gadiem
jeepis59 rakstīja: man personīgi kā siguldietim gribētos ,lai Siguldā notiktu OS,vismaz esmu par to,jo pilsētai tas dos papildus impulsu,runājot ,ka būs tie kas izmantos izdevību piezīsties pie pupa,tad viņi arī tagad to dara,tā ka būs OS vai nebūs ,viņus tas neiespaidos ,atradīs cits cicis..manuprāt būtisks arguments par labu Stokholmai ,ka šai pusē sen nav bijušas OS ,turpretim Itālijā bija 2006. gada Turīnas spēles ,tā ka godīgi būtu neiedot atkal valstij ,kurā tas nesen bijis,bet vai tas tikts ņemts vērā nezinu..
praktiski visas ekspertu prognozes, tai skaitā bukiji 1.50 pret 2.40 prognozē, ka Stokholma vinnēs...

  -2 [+] [-]

, 2019-06-24 12:16, pirms 5 gadiem
Jā, kas to būtu domājis, ka pienāks tāds laiks un Latvijā varētu notikt Olimpiskās spēles...
Ja kāds to būtu ieminējies viņu vnk izsmietu 😁👉🍷🤕...
P.S. Te gan vairāk komentos apspriež politiku nevis sportisko pusi ... tāda sajūta, ka politoLohi grib okupēt arī SC un likt cilvēkiem klausīties viņu murgus par politiku
🐷 gatavie!

     [+] [-]

, 2019-06-24 12:22, pirms 5 gadiem
Ļoti interesanti! Raksta autors Ints Megnis aktivizējis atbalstītājus, savai pozīcijai, kas aktīvi aizstāv Ždanokas, Ušakova un Co melus, ka Latvija nebija okupēta? Vai arī pats raksta ar dažādiem vārdiem, lai pierādītu, ka okupācija nebija? Vēl jo vairāk, ka Latvija neatguva neatkarību?

Tas pārkāpj ļoti daudzas robežas, un es ceru, ka Sportacentrs.com vadība un administrācija pievērsīs uzmanību, kā tiek atspoguļota Latvijas okupācija it kā nekaitīgā rakstā par nākotnes olimpiādes izredzēm...

Tas, kas te notiek, tas ir šī autora visai atklāts uzbrukums mums ar saviem ideoloģiskajiem uzskatiem. Un, manuprāt, tam nav sakara ar viedokļa brīvību - ir lietas, kas nav noliedzamas, tai skaitā ir Latvijas okupācijas fakts. Kaut vai mūsu senču piemiņai, kuri cīnījās un izdzīvoja šīs okupācijas 50 gadu laikā.

  -1 [+] [-]

, 2019-06-24 12:29, pirms 5 gadiem
Skudriniekss rakstīja: Ļoti interesanti! Raksta autors Ints Megnis aktivizējis atbalstītājus, savai pozīcijai, kas aktīvi aizstāv Ždanokas, Ušakova un Co melus, ka Latvija nebija okupēta? Vai arī pats raksta ar dažādiem vārdiem, lai pierādītu, ka okupācija nebija? Vēl jo vairāk, ka Latvija neatguva neatkarību?

Tas pārkāpj ļoti daudzas robežas, un es ceru, ka Sportacentrs.com vadība un administrācija pievērsīs uzmanību, kā tiek atspoguļota Latvijas okupācija it kā nekaitīgā rakstā par nākotnes olimpiādes izredzēm...

Tas, kas te notiek, tas ir šī autora visai atklāts uzbrukums mums ar saviem ideoloģiskajiem uzskatiem. Un, manuprāt, tam nav sakara ar viedokļa brīvību - ir lietas, kas nav noliedzamas, tai skaitā ir Latvijas okupācijas fakts. Kaut vai mūsu senču piemiņai, kuri cīnījās un izdzīvoja šīs okupācijas 50 gadu laikā.
"Tomēr toreiz okupētās Latvijas amatpersonas nerīkojās pietiekami uzņēmīgi, tāpēc medaļas tika dalītas Piritas ostā Tallinā."

Nomierinies.

  +3 [+] [-]

, 2019-06-24 12:31, pirms 5 gadiem
otins rakstīja: "Tomēr toreiz okupētās Latvijas amatpersonas nerīkojās pietiekami uzņēmīgi, tāpēc medaļas tika dalītas Piritas ostā Tallinā."

Nomierinies.
Paldies redakcijai par labojumu!

     [+] [-]

, 2019-06-24 12:43, pirms 5 gadiem
arturiks1992 rakstīja: Ne jau psrs dēļ te ir slikts līmenis , bet dēļ zaglīgiem un alkatīgiem cilvēkiem
Šoreiz 100% jāpiekrīt šim Kremļa trollim!

Ap cikiem gaidāms balsojums?

     [+] [-]

, 2019-06-24 13:02, pirms 5 gadiem
Damokla zobens rakstīja: Šoreiz 100% jāpiekrīt šim Kremļa trollim!

Ap cikiem gaidāms balsojums?
Kremļa trollim var piekrist par 50%, jo zagšana plauka, tieši pateicoties PSRS ieviestajai kolektīvajai saimniekošanas sistēmai. Darbu uz mājām nesa pavāri, celtnieki, kolhoznieki u.c. Balsojuma laiks ir norādīts rakstā.
1 2 3 4 5 6 7 242 komentāri