Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:12, Did:0, useCase: 3

Soču čempionam bobslejā četru gadu diskvalifikācija

Krišs Upenieks

Soču čempionam bobslejā četru gadu diskvalifikācija
Krievijas valsts prezidents Vladimirs Putins un Dmitrijs Truņenkovs
Foto: ITAR-TASS

2014. gada Soču olimpisko spēļu čempionam Dmitrijam Truņenkovam par antidopinga noteikumu pārkāpšanu piešķirta četru gadu diskvalifikācija, ziņo Krievijas Antidopinga aģentūra (RUSADA).

Truņenkovs bija Aleksandra Zubkova pilotētā četrinieka viens no stūmējiem Soču olimpiskajās spēlēs, kur Krievijas komanda ieguva zelta medaļas. Jāpiemin, ka sudraba medaļas šajās sacensībās ieguva Oskara Melbārža pilotētais četrinieks, bet Krievijas Bobsleja federācijas prezidents Aleksandrs Zubkovs uzsvēris, ka krieviem nedraud zelta medaļu atņemšana, jo diskvalifikācija attiecas uz 2016. gadu un tai nav nekāda sakara ar Soču olimpiādi.

Četru gadu diskvalifikācija stājās spēkā ar 2016. gada 19. aprīli par vispārējiem Krievijas antidopinga noteikumu pārkāpumiem. Bez olimpiskā zelta Truņenkovs divas reizes ieguvis pasaules čempionātu sudrabu. 2016. gada augustā Truņenkovs paziņoja, ka nolēmis noslēgt savus sportista karjeru. Truņenkovs Krievijas izlasi pārstāvēja kopš 2006. gada sezonas.

Atgādinām, ka 18. jūlijā Pasaules antidopinga aģentūras (WADA) neatkarīgās komisijas vadītājs Ričards Maklarens publiskoja izmeklēšanas rezultātus par Krievijas dopinga programmu 2014. gada Soču olimpiādē - valsts esot apzināti piedalījusies un kontrolējusi dopinga lietošanas piesegšanu. Īsi pirms ziņojuma otrās daļas atklāšanas Starptautiskā olimpiskā komiteja (SOK) pagarināja sankcijas pret Krieviju.

9. decembrī publiskotais otrais ziņojums apstiprināja pirmajā ziņojumā izdarītos secinājumus par valsts atbalstīto dopinga sistēmu Krievijā. Tostarp tika norādīts, ka Soču spēlēs manipulācijas ar dopinga testiem notika arī diviem sportistiem, kuri izcīnīja četras zelta medaļas varianti. Pierādījumi liecina, ka 12 medaļnieku dopinga testu pudelītes tikušas nesankcionēti atvērtas.

Izmantotie resursi:
Чемпион Олимпиады-2014 бобслеист Труненков...
Победитель Сочи-2014 в бобслее...

Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -1 [+] [-]

, 2017-01-31 14:13, pirms 7 gadiem
HMB-EXPERIMENTAALIS rakstīja: Bet tas ka tiesaa par veciem noziegumiem vai neatklatam vielaam ir galigi aplami
Tieši tā. Faktiski, lielā mērā, dopinga lietošana ir pielīdzināta kara noziegumiem, noziegumiem pret cilvēci, sērijveida slepkavu keisiem, kur izmeklēšana mūžam atklāta, kamēr vien nav vainīgais (un notiesās (dopinga lietotāja gadījumā, lasi, diskvalificēs un atņems godalgas, utt.) arī, ja to slepkavu atradīs kaut vai pēc gadiem 50) un tamlīdzīgiem nodarījumiem.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2017-01-31 14:32, pirms 7 gadiem
sprinteris2 rakstīja: Izskatās, ka tu nesaproti, kāpēc analīzes saglabā...jo vielas var atklāt vai nu pēc vairākiem mēnešiem, vai citos gadījumos pēc vairākiem gadiem.
Nav gluži tāpat, kad apstādina policija un liek iepūst trubiņā, kad vai nu uzrādas vai neuzrādas. Ar dopingu ir daudz, daudz sarežģītāk.
Tu pats jau arī nesaproti.

Tajās analīzēs nekas jauns ar laiku neparādās viss kā bija, tā arī stāv. 8 gadus tās proves uzglabā, jo mainās paņēmieni tās vai citas vielas atklāšanai. Kā arī, parādās finansējums pārbaudīt konkrētās proves vēlreiz, uz citiem preparātiem.

  +1 [+] [-]

, 2017-01-31 14:35, pirms 7 gadiem
neputns rakstīja: Protams, salīdzinājums vnk kosmisks, bet nu, ja uzskati, ka pēc notikuma neko nost ņemt nevajag, tad jau arī Ārmstrongam jāatdod visi entie tituli atpakaļ?
Es uzskatu, ka viņam nevis jāatdod tituli, bet tos nevajadzēja ņemt nost, jo, ja varenā WADA sistēma nespēja atrast Ārmstronga analīzēs neko visu to laiku, kad viņu testēja, bet testēja viņu ilgi un bieži, tad jau jāsāk runāt par WADA vainu un impotenci, nevis Ārmstrongu kā baigo blēdi.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2017-01-31 14:43, pirms 7 gadiem
Tonna rakstīja: Es uzskatu, ka viņam nevis jāatdod tituli, bet tos nevajadzēja ņemt nost, jo, ja varenā WADA sistēma nespēja atrast Ārmstronga analīzēs neko visu to laiku, kad viņu testēja, bet testēja viņu ilgi un bieži, tad jau jāsāk runāt par WADA vainu un impotenci, nevis Ārmstrongu kā baigo blēdi.
Ja tā uzskati, tad viss korekti no tavas puses- viedokļi var būt dažādi.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2017-01-31 14:53, pirms 7 gadiem
HMB-EXPERIMENTAALIS rakstīja: Taisniba, toties man neviltots prieks ka musu viedokli pedejaa laikaa sakrit
Tad tik priecājies vesels, man noteikti nav žēl
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2017-01-31 15:07, pirms 7 gadiem
HMB-EXPERIMENTAALIS rakstīja: Bet tak piekritisi ka mes sakam saprasties?
Es teiktu, ka apmēram tik pat daudz, cik parasti, neredzu kā kaut kas būtu mainījies.

  +1 [+] [-]

, 2017-01-31 15:11, pirms 7 gadiem
DaMarcus rakstīja: Te es piekrītu.
Riji kādreiz kaut ko tādu, kas nebija sarakstos, vai arī ko tādu, ko palaidām garām/kam nebijām izveidojuši diagnosticēšanas mehānismu? Nu, riji. Turpmāk vairs nevarēsi rīt, bet, kas bijis, bijis. Punkts.

Un nevajag vienkāršu, tīri loģisku un tiesisku pieeju jaukt ar kaut kādu nepatiku tieši pret Krieviju.
Jo tas, faktiski, ir salīdzināms ar sekojošu gadījumu:
2015.gadā izdarīji kriminālpārkāpumu, par kuru saņēmi tā brīža KL noteikto sodu - piespiedu darbu. Toties no 2017.gada par šo nodarījumu ir divi gadi cietumā, jo esam attapušies, ka pārāk mazs sods noteikts. Tad nu Tevi, savu piespiedu darbu tālajā 2015.gadā izcietušo, šodien paņem pie dziesmas un iesēdina uz diviem gadiem.
Tā no cilvēktiesību tiesas pa ausīm valsts dabūtu, ka šņarkstētu vien

(nejaukt ar sodīšanu par kara noziegumiem, attiecībā uz kuriem eksistē arī prakse ar noilguma nepiemērošanu un/vai pārsodīšanu ar atpakaļejošu datumu)
Biki par KL likumumiem aizšāvi garām soda par nodarīto ar tajā brīdī noteikto sodu,jo sods ar atpakaļejošu spēku ir,ja tas ir mīkstinošs. Palasi D.Mezuļa Krimināllikums vispārejo daļu.

Bet ja godīgi SC ir savtarpējo ķengu lapa,ne objektīvu komentaru sporta lapa.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2017-01-31 15:21, pirms 7 gadiem
DaMarcus rakstīja: Tieši tā. Faktiski, lielā mērā, dopinga lietošana ir pielīdzināta kara noziegumiem, noziegumiem pret cilvēci, sērijveida slepkavu keisiem, kur izmeklēšana mūžam atklāta, kamēr vien nav vainīgais (un notiesās (dopinga lietotāja gadījumā, lasi, diskvalificēs un atņems godalgas, utt.) arī, ja to slepkavu atradīs kaut vai pēc gadiem 50) un tamlīdzīgiem nodarījumiem.
Vai dopinga lietotājus liek cietumā? Neesmu gan dzirdējusi par tādu precedentu. Vai varbūt kara noziedzniekus vai sērijveida slepkavas tagad tikai publiski kaunina un atņem viņiem nopelnīto medāli par pastrādātajiem sasniegumiem? Salīdzinājums līdzīgs, kā tonnas kara iznākuma salīdzinājums, kur uzvara esot jādod zaudētājam, jo viņiem šautenes ar līkiem stobriem bijušas.

Neesmu pārāk iedziļinājusies, bet vai tad šiem doptestiem nav noilguma? Kkādi 10 gadi ir atmiņā, slinkums meklēt, bet tā taču nekad nav bijis, ka par 50 gadus veciem sasniegumiem kādam ņemtu medāļus nost. Pat tiem, kas aktīvi rija stereoīdus un tagad no Janām ir kļuvuši par Jāņiem, nevienz neko nost nav ņēmis, tik viņu sasniegtos rezultātus nekur pie rekordiem neskaita..

P.s. tam, ka kkāda dop revolūcija briest gan es piekrītu. Ātrāk vai vēlāk kkas būs jāmaina. Mans ieteikums ir pavilkt strīpu apakšā visiem līdzšinējiem sasniegumiem un sākt visu no nulles un ļaut sportistiem lietot visu, ko var pierādīt, ka tas ilgtermiņā organismam nenodara kaitējumu. Saprotu, ka to pēdējo punktu nebūs pārāk viegli realizēt, bet pasaulē cilvēku ar lielām galvām netrūkst- lai domā un risina.

  +1 [+] [-]

, 2017-01-31 15:25, pirms 7 gadiem
Te daži nesaprot par ko ir runa - neviens un nekad atkārtotajās pārbaudēs netiek testēts uz tām vielām, kas tolaik bija atļautas.

Teiksim, 2008. gada OS laikā ņemtajās provēs neviens 2016. gada sākumā aizliegto vielu sarakstā iekļauto meldoniju (Mildronāts) nemeklē.

Tajā pašā laikā, tā kā, piemēram, 2008. gadā WADA bija pārāk maz naudas, lai pilnvērtīgā apjomā veiktu testus uz augšanas hormonu (HGH), tad viņi 2016. gadā, kad naudas, iespējams, ir vairāk vai pati pārbaudes procedūra ir kļuvusi pieejamāka/lētāka, šos testus veic.

Paralēli, iespējams, pārbauda kādas citas vielas, jo pa šiem gadiem ir mainījušies paņēmieni, atklāts kaut kādi jauni lietošanas pēdu maskēšanas paņēmieni utml.

  +2 [+] [-]

, 2017-01-31 15:34, pirms 7 gadiem
neputns rakstīja: Vai dopinga lietotājus liek cietumā? Neesmu gan dzirdējusi par tādu precedentu. Vai varbūt kara noziedzniekus vai sērijveida slepkavas tagad tikai publiski kaunina un atņem viņiem nopelnīto medāli par pastrādātajiem sasniegumiem? Salīdzinājums līdzīgs, kā tonnas kara iznākuma salīdzinājums, kur uzvara esot jādod zaudētājam, jo viņiem šautenes ar līkiem stobriem bijušas.

Neesmu pārāk iedziļinājusies, bet vai tad šiem doptestiem nav noilguma? Kkādi 10 gadi ir atmiņā, slinkums meklēt, bet tā taču nekad nav bijis, ka par 50 gadus veciem sasniegumiem kādam ņemtu medāļus nost. Pat tiem, kas aktīvi rija stereoīdus un tagad no Janām ir kļuvuši par Jāņiem, nevienz neko nost nav ņēmis, tik viņu sasniegtos rezultātus nekur pie rekordiem neskaita..

P.s. tam, ka kkāda dop revolūcija briest gan es piekrītu. Ātrāk vai vēlāk kkas būs jāmaina. Mans ieteikums ir pavilkt strīpu apakšā visiem līdzšinējiem sasniegumiem un sākt visu no nulles un ļaut sportistiem lietot visu, ko var pierādīt, ka tas ilgtermiņā organismam nenodara kaitējumu. Saprotu, ka to pēdējo punktu nebūs pārāk viegli realizēt, bet pasaulē cilvēku ar lielām galvām netrūkst- lai domā un risina.
Kriminālatbildība par dopinga lietošanu ir tikai atsevišķās valstīs.
Par ko reāli sēdina iekšā, tas ir par stipras iedarbības preparātu (dopinga sarakstos ir daudz kas, kas atbilst šim apzīmējumam) nelikumīgas aprites un tirdzniecības nodrošināšanu. Lai gan Latvijā arī tādu gadījumu nav.

10 gadi ir SOK uzstādījums (OS laikā ņemtās proves), 8 gadi, ja nemaldos - pārējām.

Parto pierādīšanu - to nevar pierādīt. Vai ūdens ir kaitīgs veselībai vai vajadzīgs? Normāli domājošs pilsonis teiks, ka tas ir nekaitīgs un vajadzīgs. Savukārt, cits paņems un mēģinās izdzert 20 litrus uzreiz! Iestāsies nāve, jo organisms nespēs ar to tikt galā. Aizliegsim ūdeni?

Tieši tāpat ir ar dopingu. Ja to lieto tik cik vajag, tad kad vajag un tā kā vajag, tad negatīvā ietekme uz organismu tiek minimizēta. Problēmas sākas tad, kad kāds iedomājas, ka spainis dopinga nedēļā ir par maz, vajag vēl divus spaiņus pielikt klāt, tad vēl piešpricēt kādas jaunas "superzāles" un komplektā ar to vēl kaudzi kādu pretsāpju zāļu uz narkotiku bāzes ar alkoholu. Tad ir galīgā tūtē un tieši tie arī ir tie briesmīgie gadījumi par kuriem stāsta, priekšplānā izvirzot dopingu, nevis to, ka cilvēks ir muļķis.

     [+] [-]

, 2017-01-31 15:44, pirms 7 gadiem
Tonna rakstīja: Kriminālatbildība par dopinga lietošanu ir tikai atsevišķās valstīs.
Par ko reāli sēdina iekšā, tas ir par stipras iedarbības preparātu (dopinga sarakstos ir daudz kas, kas atbilst šim apzīmējumam) nelikumīgas aprites un tirdzniecības nodrošināšanu. Lai gan Latvijā arī tādu gadījumu nav.

10 gadi ir SOK uzstādījums (OS laikā ņemtās proves), 8 gadi, ja nemaldos - pārējām.

Parto pierādīšanu - to nevar pierādīt. Vai ūdens ir kaitīgs veselībai vai vajadzīgs? Normāli domājošs pilsonis teiks, ka tas ir nekaitīgs un vajadzīgs. Savukārt, cits paņems un mēģinās izdzert 20 litrus uzreiz! Iestāsies nāve, jo organisms nespēs ar to tikt galā. Aizliegsim ūdeni?

Tieši tāpat ir ar dopingu. Ja to lieto tik cik vajag, tad kad vajag un tā kā vajag, tad negatīvā ietekme uz organismu tiek minimizēta. Problēmas sākas tad, kad kāds iedomājas, ka spainis dopinga nedēļā ir par maz, vajag vēl divus spaiņus pielikt klāt, tad vēl piešpricēt kādas jaunas "superzāles" un komplektā ar to vēl kaudzi kādu pretsāpju zāļu uz narkotiku bāzes ar alkoholu. Tad ir galīgā tūtē un tieši tie arī ir tie briesmīgie gadījumi par kuriem stāsta, priekšplānā izvirzot dopingu, nevis to, ka cilvēks ir muļķis.
Kā jau teicu, viegli to realizēt dzīvē nebūs, bet domāju, ka neiespējams nav nekas. Varbūt reglamentēta vielu lietošana? Nezinu, es noteikti nebūšu tā, kas ieviesīs kādu jaunu sistēmu. Katrā ziņā vienu gan mēs droši varam teikt- šā brīža sistēma nestrādā šā vai tā. Jāsaprot arī tas, ka muļķis vienmēr atradīs veidu kā būt muļķim un tur neviena pamācība, reglaments vai sods nepalīdzēs.

     [+] [-]

, 2017-01-31 15:46, pirms 7 gadiem
Tonna rakstīja: Kriminālatbildība par dopinga lietošanu ir tikai atsevišķās valstīs.
Par ko reāli sēdina iekšā, tas ir par stipras iedarbības preparātu (dopinga sarakstos ir daudz kas, kas atbilst šim apzīmējumam) nelikumīgas aprites un tirdzniecības nodrošināšanu. Lai gan Latvijā arī tādu gadījumu nav.

10 gadi ir SOK uzstādījums (OS laikā ņemtās proves), 8 gadi, ja nemaldos - pārējām.

Parto pierādīšanu - to nevar pierādīt. Vai ūdens ir kaitīgs veselībai vai vajadzīgs? Normāli domājošs pilsonis teiks, ka tas ir nekaitīgs un vajadzīgs. Savukārt, cits paņems un mēģinās izdzert 20 litrus uzreiz! Iestāsies nāve, jo organisms nespēs ar to tikt galā. Aizliegsim ūdeni?

Tieši tāpat ir ar dopingu. Ja to lieto tik cik vajag, tad kad vajag un tā kā vajag, tad negatīvā ietekme uz organismu tiek minimizēta. Problēmas sākas tad, kad kāds iedomājas, ka spainis dopinga nedēļā ir par maz, vajag vēl divus spaiņus pielikt klāt, tad vēl piešpricēt kādas jaunas "superzāles" un komplektā ar to vēl kaudzi kādu pretsāpju zāļu uz narkotiku bāzes ar alkoholu. Tad ir galīgā tūtē un tieši tie arī ir tie briesmīgie gadījumi par kuriem stāsta, priekšplānā izvirzot dopingu, nevis to, ka cilvēks ir muļķis.
Ārmstrongam 2012.gadā atņēma Tur de franc titulus sākot no 1999.gada, takā tur vairāk par 10 gadi sanāk, bet nu tās komercsacensības ne oficiāli čempionāti.

     [+] [-]

, 2017-01-31 15:56, pirms 7 gadiem
neputns rakstīja: Kā jau teicu, viegli to realizēt dzīvē nebūs, bet domāju, ka neiespējams nav nekas. Varbūt reglamentēta vielu lietošana? Nezinu, es noteikti nebūšu tā, kas ieviesīs kādu jaunu sistēmu. Katrā ziņā vienu gan mēs droši varam teikt- šā brīža sistēma nestrādā šā vai tā. Jāsaprot arī tas, ka muļķis vienmēr atradīs veidu kā būt muļķim un tur neviena pamācība, reglaments vai sods nepalīdzēs.
Kā reglamentēt? To nevar reglamentēt, jo ja atļausi špricēt vienu šprici, vienmēr būs kāds, kurš gribēs divas iešpricēt.

Šobrīd ir 3 varianti kā šo problēmu var risināt.
1) Aizliegt dopingu pilnībā (kas jau ir), taču ieviešot totālo kontroli, kad sportists katru dienu nodod analīzes. Bet tas ir no fantastikas krājumiem, jo izmaksas ir grandiozas.
2) Atcelt dopinga kontroli. Katrs lieto to ko grib, kā grib un cik grib. Pie stadioniem tikai dežūrē kapraču brigāde.
3) WADA izveido "špriču aģentūru", kura pati pirms starta pārbauda katru sportistu un iešpricē "tik cik ir atļauts".

Kādas vēl idejas?

     [+] [-]

, 2017-01-31 15:58, pirms 7 gadiem
orlis rakstīja: Ārmstrongam 2012.gadā atņēma Tur de franc titulus sākot no 1999.gada, takā tur vairāk par 10 gadi sanāk, bet nu tās komercsacensības ne oficiāli čempionāti.
Ārmstronga čurās tā neko arī neatrada, viņš pats atzinās. Un mēs vēl aizvien nevaram būt droši, ka tas ko viņš stāstīja, ka ir lietojis ir patiesība. Iespējams, ka viņš vēl kaudzi ar preparātiem ir špricējis, ko nemaz neminēja, jo ar minēto jau bija gana.

  +1 [+] [-]

, 2017-01-31 16:11, pirms 7 gadiem
Nu re..kārtējo dzīvnieku noķēra..utainajiem droši visas medaļas atņemt..nav viņu žēl un cieņas nekādas pret tiem salašņām

     [+] [-]

, 2017-01-31 16:13, pirms 7 gadiem
Boltam stafetē atņēma zeltu par to ka cits stafetes dalībnieks ir pieķerts

     [+] [-]

, 2017-01-31 16:13, pirms 7 gadiem
Oriģinālajā avotā ir arī pamatojums:
Федерация бобслея России на основании и во исполнение решения дисциплинарного антидопингового комитета РУСАДА приняла решение о дисквалификации спортсмена Труненкова Дмитрия на четыре года, начиная с 19 апреля 2016 года, за нарушение Общероссийских антидопинговых правил", - говорится в сообщении РУСАДА.
По данным агентства, Труненков нарушил пункт 2.1 (наличие запрещенной субстанции, или ее метаболитов, или маркеров в пробе, взятой из организма спортсмена).

     [+] [-]

, 2017-01-31 16:15, pirms 7 gadiem
Tur jau vēl veselam baram piešķīra diskvalifikācijas:
Кроме того, агентство РУСАДА сообщило о том, что Федерация тяжелой атлетики России дисквалифицировала на четыре года Викторию Косенкову (также за нарушение антидопинговых правил) на четыре года, начиная с 26 февраля 2015 года.
В свою очередь, российская гребчиха Юлия Соломенцева за нарушение антидопинговых правил отстранена на один год, начиная с 30 ноября 2016 года.
Согласно сообщению пресс-службы Федерации спортивной борьбы России, борцы Турпал Хатуев и Адлен Минапов были дисквалифицированы на 2 и 4 года за нарушение Общероссийских антидопинговых правил, а именно в связи с обнаружением запрещенной субстанции, или ее метаболитов, или маркеров в допинг-пробах.

  -1 [+] [-]

, 2017-01-31 16:19, pirms 7 gadiem
Krievijas atkritumus ārā no sporta.. Visos sporta veidos...

     [+] [-]

, 2017-01-31 16:40, pirms 7 gadiem
Atrisinājuma kopējai dopinga problēmai nav. Kā jau te minēja vienmēr būs cilvēki, kuri meklēs, kā iegūt pārsvaru pār citiem. Nu atļaus visiem vienu va otru preperātu vai kkādās limitētās devās, nu visi lietos un skries, leks par pāris procentiem ātrāk, tālāk...nu un? Kādu labumu tas dod? Tāpat cilvēki meklēs ceļus kā uzlabot to attiecīgi pret pretinieku. Tas, kas visiem piejams un atļauts, tas neko nemaina. Vienīgi to, ka ja kāds vēlēsies ar to sportu nodarboties, tad jārēķinās, ka tās pa jsunu atļautās vielas būs obligāti jālieto, jo to darīs visi plus tāpat kā tagad kkāda daļa vēl kko aizliegtāku.

     [+] [-]

, 2017-01-31 18:58, pirms 7 gadiem
edgars_terentjevs_1803070056644098 rakstīja: vispār tie krievi ir de....
Tu pats esi krievs , Tereņtjev. Tā kā piss ar savam saknem atpakal uz Rossiju