Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:4, Did:0, useCase: 3

Valdība atceļ "Rimi" Rīgas maratonu

Valdība atceļ "Rimi" Rīgas maratonu
Aigars Nords. Foto: Rimi Rīgas maratons

Ministru kabinets piektdien ārkārtas sēdē, ņemot vērā šī brīža Covid-19 izplatību Latvijā, ar īpašu lēmumu vienojās par "Rimi" Rīgas maratona atcelšanu. Pasākumam bija jānotiek jau šajā nedēļas nogalē, turklāt tas paredzēja 15 000 skrējēju dalību.

Ministru kabineta balsojumā par šī gada Rīgas maratona atcelšanu atturējās tikai veselības ministre Ilze Viņķele, izglītības un zinātnes ministre Ilga Šuplinska un labklājības ministre Ramona Petraviča.

Valdība vēl turpināja spriest par veidiem, kā juridiski atcelt pasākumu. Tomēr pēc pārtraukuma Ministru kabinets pieņēma likumpunktu, kurā ārtelpās liegts organizēt aktīvās pārvietošanās pasākumus (tostarp maratonus)ar vairāk nekā 300 cilvēku dalību. Rīgas maratonā bija iecerējuši piedalīties ap 15 000 skrējēju.

Premjerministrs Krišjānis Kariņš ārkārtas sēdē uzsvēra, ka rīkot maratonu šādos apstākļos, kad Latvijā ir jūtami pieaudzis Covid-19 jauno gadījumu skaits, ir neprāts.

Sēdē vārds tika dots arī Rīgas maratona rīkotājam Aigaram Nordam. Viņš norādīja, ka ikgadējais skrējiens iespējams arī gadījumā, ja valdība apstiprina, ka āra pasākumos drīkst pulcēties tikai līdz 1000 cilvēkiem.

"Mēs visu vasaru esam strādājuši ar Veselības ministriju un Slimību profilakses un kontroles centru, lai izveidotu tādu formu, kādā maratons var notikt un minimizētu risku saslimt ar Covid-19. Pēc jaunā plāna varam nodrošināt, ka cilvēki vispār nepulcējas," norādīja Nords, kurš gan uzrunas laikā nekautrējās aizrādīt ministriem par viņu zināšanu trūkumu attiecībā uz sporta un Rīgas maratona jautājumiem. "Respektēsim jebkādu lēmumu, kādu pieņemsiet, jo esam likumam paklausīgi."

Nords arī valdībai piedāvāja atteikties no sestdienas Rīgas maratona bērnu pasākumiem, bet aizvadīt visas svētdienas distances.

Pēc Rīgas maratona atcelšanas rīkotājiem, visticamāk, tiks izmaksāta kompensācija.

Jubilejas - trīsdesmitajam - Rīgas maratonam bija jānotiek jau maijā, taču pandēmijas dēļ to pārcēla uz oktobri.

Šogad startu, kas ierasti paredzēja masveidīgu dalībnieku pulcēšanos un kopā būšanu 11. novembra Krastmalā, pie Brīvības pieminekļa bija paredzēts saskaldīt "viļņos" un koridoros, lai minimizētu kopā esošo cilvēku skaitu, kopā būšanas laiku un vienā laikā startējošo skaitu. Vienā koridorā būtu pulcējušies ne vairāk kā 500 dalībnieku, vienā vilnī – ne vairāk kā 2500 dalībnieku. Jaunās trases paredzēja nodalīt startu (pie Brīvības pieminekļa) no finiša (11. novembra Krastmalā), vēl vairāk sadalot dalībnieku plūsmu. Savukārt visas aktivitātes trasē un finišā orientētos uz to, lai dalībnieki finišētu, izklīstu un nedrūzmētos.

Pēc pasākuma atcelšanas rīkotāji aicina pievienoties virtuālajam skriešanas klubam un izskriet maratonu attālināti. Visi reģistrētie dalībnieki, neatkarīgi no tā vai brīvdienās dosies virtuālajā skrējienā vai nē, varēs tikt pie medaļām.

     [+] [-]

, 2020-10-09 23:11, pirms 4 gadiem
JoKaLeMeNe rakstīja: Tas ir garš stāsts.
Īss rezumē - tas viss nav ne tuvu tā, kā izskatās un tauta (izņemot iebraucējus ķīniešus) to saprot. Dumpja vakardienas atziņa, ka testi vīrusu var uzrādīt vēl mēnešus pēc izslimošanas, daudz ko saliek savās vietās.
Viņš gan to bija domājis savādāk u.t.i., ka cilvēks izslimojot COVID-19 vienalga paliek par vīrusa nēsātāju, un turpina apdraudēt citus.

     [+] [-]

, 2020-10-09 23:12, pirms 4 gadiem
desperodo rakstīja: Nepiekrītu šādam valdības lēmumam. Varēja atcelt rīt paredzētos bērnu skrējienus, bet lielās distances atļaut. Risks inficēties maratonā ir daudz mazāks, kā lielveikalos un daudzās citās vietās.

1. Tas ir skriešanas pasākums svaigā gaisā nevis pulcēšanās.

2. Starti bija sadalīti dažādos laikos un pa sektoriem.

3. Kontakts starp skrējējiem ir minimāls un īslaicīgs principā tikai pirms starta.

4. Svētdien sola lietu nebūs nekāda lielā līdzjutēju pulcēšanās.

Nedēļas nogalē lielveikalos būs daudz vairāk cilvēki iekštelpā kuri pie tam apgrābsta preces kontaktējas utt. Riski noteikti ir daudz lielāki, bet kādēļ uz to visiem vienalga ?
Neķer kreņķi, ja šogad būs jāiztiek bez Rīgas maratona selfijiem ar kuriem padižoties internetā.

     [+] [-]

, 2020-10-09 23:20, pirms 4 gadiem
Robis rakstīja: Ar šā brīža covid izplatību, bail iedomāties, kādi cipari būtu kādas divas nedēļas pēc maratona un kādi mēnesi pēc viņa. Pēctam atkal viss tiktu aiztaisīts un ciestu visi pārējie. Atvainojiet, bet šis ir viens pasākums dēļ kura nav jācieš visiem Latvijas iedzīvotajiem. Es vienreiz pasēdēju divus mēnešus bez jebkādiem ienākumiem, otreiz negribu - paldies, bet varat arī aiziet paskriet bez trakas pūlcēšanās.
Daudz labāk aiztaisīt kādu pilsētu ciet vai novadu , kā Austrālija izdarija, tagad tur 20 apmēram infocējās

     [+] [-]

, 2020-10-09 23:34, pirms 4 gadiem
Mjā.
Tiešām baigi bēdīgs skats uz Latvijas nākotni!
Izrādās tik vienkārši tik plašām tautas masām izskalot smadzenes!
Valdība un tie, kas augstāk, savu būs panākuši.
Aleluja!

     [+] [-]

, 2020-10-09 23:35, pirms 4 gadiem
comon88 rakstīja: Daudz labāk aiztaisīt kādu pilsētu ciet vai novadu , kā Austrālija izdarija, tagad tur 20 apmēram infocējās
https://jauns.lv/raksts/zinas/40839... Izceļas Kurzeme un Latgale.

  -2 [+] [-]

, 2020-10-09 23:40, pirms 4 gadiem
Idioti...
Vācijas labākie advokāti gatavo tiesas prāvu pret kovid afēru.tūkstošiem ārstu no visas pasaules viņus atbalsta. Drīz sēdēs visi kas šito atbalsta un organizē ar Viņķeli un Pugu priekšgalā.
Cilvēki mostaties.

  +3 [+] [-]

, 2020-10-09 23:40, pirms 4 gadiem
comon88 rakstīja: Viens no sakarīgákajiem komentāriem SC par šo tēmu
Un kas tur sakarīgs, ja skaidri redzams, ka cilvēks nesaprot vienu elementāru lietu u.t.i., ka zinātne un medicīna par COVID-19 uzzin , ja ne katru dienu, katru nedēļu kaut ko jaunu, un līdz ar to arī mainās gan viedokļi, gan arī rekomendācijas. Plus tam notiek arī zināma taustīšanās-kas notiks, ja mēs darīsim tā, un kas, ja darīsim tā. Zināmā mērā mēs (sabiedrība) šobrīd esam laboratorijas trusīši uz kuriem tiek veikti daži eksperimenti.

     [+] [-]

, 2020-10-09 23:48, pirms 4 gadiem
NAMEJS 9999 rakstīja: Un kas tur sakarīgs, ja skaidri redzams, ka cilvēks nesaprot vienu elementāru lietu u.t.i., ka zinātne un medicīna par COVID-19 uzzin , ja ne katru dienu, katru nedēļu kaut ko jaunu, un līdz ar to arī mainās gan viedokļi, gan arī rekomendācijas. Plus tam notiek arī zināma taustīšanās-kas notiks, ja mēs darīsim tā, un kas, ja darīsim tā. Zināmā mērā mēs (sabiedrība) šobrīd esam laboratorijas trusīši uz kuriem tiek veikti daži eksperimenti.
Taisnība!
Notiek taustīšanās - cik daudz batonu var bāzt ausīs tautai.
Līdz ar to mēs esam laboratorijas trusīši.
Burtiskā nozīmē.
Šodien maskas.
Rīt kaskas.
Parīt jau kas cits.
Un lielākā daļa tam visam ticēs un to pieņems.
Jo paši nespēj analizēt pieejamo informāciju...

     [+] [-]

, 2020-10-09 23:50, pirms 4 gadiem

  +1 [+] [-]

, 2020-10-09 23:52, pirms 4 gadiem
PlayBoy rakstīja: Taisnība!
Notiek taustīšanās - cik daudz batonu var bāzt ausīs tautai.
Līdz ar to mēs esam laboratorijas trusīši.
Burtiskā nozīmē.
Šodien maskas.
Rīt kaskas.
Parīt jau kas cits.
Un lielākā daļa tam visam ticēs un to pieņems.
Jo paši nespēj analizēt pieejamo informāciju...
Psiholoģiski vieglāk ir noticēt meliem nekā drausmīgajai patiesībai

  -1 [+] [-]

, 2020-10-09 23:54, pirms 4 gadiem
NAMEJS 9999 rakstīja: Un kas tur sakarīgs, ja skaidri redzams, ka cilvēks nesaprot vienu elementāru lietu u.t.i., ka zinātne un medicīna par COVID-19 uzzin , ja ne katru dienu, katru nedēļu kaut ko jaunu, un līdz ar to arī mainās gan viedokļi, gan arī rekomendācijas. Plus tam notiek arī zināma taustīšanās-kas notiks, ja mēs darīsim tā, un kas, ja darīsim tā. Zināmā mērā mēs (sabiedrība) šobrīd esam laboratorijas trusīši uz kuriem tiek veikti daži eksperimenti.
Ko tie pituhi , kas tur sēž kaut ko jaunu uzzin par šo slimību? Absolūti neko.. Ar katru nedēļu aizvien vien vairāk" inficēto". Kur maskas ievieš tur palielinās" inficēto" skaits
Latvijā nākošnedëļ bus 200" inficëtie "pa dienu stabili. Kas to lai zin , iespējams , tas vīruss izplatās caur tausti

  -2 [+] [-]

, 2020-10-09 23:54, pirms 4 gadiem
JoKaLeMeNe rakstīja: Smieklīgi ir tas, ka balso - tas ir, pieņem lēmumu - ar medicīnu pilnīgi nesaistīti cilvēki.
Viņi tikai dara to ko liek lielais brālis,mūsu valdībā ir mau@as kas ir nodevušas savu tautu,karma būs nežēlīga.

  +1 [+] [-]

, 2020-10-09 23:55, pirms 4 gadiem
Ndeki rakstīja: Cilvēki mostaties.
Pasaki to tam miljonam, kas jau nomiris.

     [+] [-]

, 2020-10-09 23:56, pirms 4 gadiem
Ja?
Tad izskaidro, lūdzu, šo - Mutes un deguna aizsegs jālieto ikvienam pasažierim, izņemot bērnus līdz 13 gadu vecumam. Tāpat mutes un deguna aizsegu var nevalkāt medicīnisku iemeslu dēļ, piemēram, ja personai kustību traucējumu dēļ ir apgrūtināta maskas uzlikšana vai personai ir psihiskās veselības traucējumi."
Ja kāds, piemēram, salauž roku, tad viņš automātiski paliek imūns pret vīrusu???
Protams, arī revolucionāri Baltkrievijā, nēģeri ASV utt utml, jo viņi, redz, cīnās pret ļauno!

  +1 [+] [-]

, 2020-10-09 23:58, pirms 4 gadiem
Ndeki rakstīja: Psiholoģiski vieglāk ir noticēt meliem nekā drausmīgajai patiesībai
Tam es piekrītu. Vieglāk ir uzskatīt, ka nekādas briesmīgas slimības nav un tas viss ir tikai izdomāts. Diemžēl tā nav. Vīruss pastāv un turpina plosīties.

  -2 [+] [-]

, 2020-10-09 23:59, pirms 4 gadiem
otins rakstīja: Pasaki to tam miljonam, kas jau nomiris.
Ja Tu šādi pasaki, tas tikai parāda cik maz Tu faktus zini vai CIK TU VIENKĀRŠI IGNORĒ JO ESI STULBS!

  -2 [+] [-]

, 2020-10-10 00:00, pirms 4 gadiem
otins rakstīja: Tam es piekrītu. Vieglāk ir uzskatīt, ka nekādas briesmīgas slimības nav un tas viss ir tikai izdomāts. Diemžēl tā nav. Vīruss pastāv un turpina plosīties.
Tu briesmīgai slimībai man šķiet, ka pat tuvumā bijis neesi. Dumjš zābaks

  +2 [+] [-]

, 2020-10-10 00:00, pirms 4 gadiem
PlayBoy rakstīja: Taisnība!
Notiek taustīšanās - cik daudz batonu var bāzt ausīs tautai.
Līdz ar to mēs esam laboratorijas trusīši.
Burtiskā nozīmē.
Šodien maskas.
Rīt kaskas.
Parīt jau kas cits.
Un lielākā daļa tam visam ticēs un to pieņems.
Jo paši nespēj analizēt pieejamo informāciju...
Bet ko Tu iesaki zinātnei un medicīnai darīt?
Atstāt visu pašplūsmā kā tas bija ar Spāņu gripu, kad tikko bija beidzies WW1, un cilvēki gāja ielās to svinēt, notika milzīga tautas staigāšanā visā pasaule, un nekāda kontrolei šīs slimības ierobežošana nebija. Gala rezultātā n-tie miljoni mirušo no šīs slimības. Pēc dažiem avotiem pat līdz 100 miljoniem.
Esmu gatavs saderēt, ka tādi kā Tu būtu pirmie kliedzēji, ka zinātne un medicīna neko nedara, ja no šīs slimības aizietu mūžībā tuvinieki, draugi un paziņas.

  -3 [+] [-]

, 2020-10-10 00:01, pirms 4 gadiem
otins rakstīja: Pasaki to tam miljonam, kas jau nomiris.
Neklausies melu propogandu un sāc domāt ar savu galvu.Cik cilvēki šogad ir noslīkuši izdarījuši pašnāvības vai gājuši bojā uz ceļiem?

  +3 [+] [-]

, 2020-10-10 00:05, pirms 4 gadiem
Ndeki rakstīja: Neklausies melu propogandu un sāc domāt ar savu galvu.Cik cilvēki šogad ir noslīkuši izdarījuši pašnāvības vai gājuši bojā uz ceļiem?
Bļin, vai tiešām tādiem kā Tu tas ir vienīgais arguments?
A, nē! Ir vel viens arguments-es nevienu kurš ir slimotu un būtu nomiris no COVID-19 nezinu. Tātad šī slimība nav. Vai Tu zini kādu, kurš slimotu un ir nomiris, piemēram, no malārijas un AIDS? Nezini? Tātad šīs slimības neeksistē.

  -1 [+] [-]

, 2020-10-10 00:09, pirms 4 gadiem
Ndeki rakstīja: Neklausies melu propogandu un sāc domāt ar savu galvu.Cik cilvēki šogad ir noslīkuši izdarījuši pašnāvības vai gājuši bojā uz ceļiem?
Kaut kad vasarā par līdzīgu statistiku nacās pat, atvainojos, pasmieties.
Jo nez kāpēc pa radio atļāvās nosaukt uz to brīdi no gripas mirušo skaitu.
+/- 26, bet no covida par dažiem mazāk.
Bet, redz, covids bija un ir superpuper briesmīgs, bet gripa nekas TĀDS...

  +1 [+] [-]

, 2020-10-10 00:12, pirms 4 gadiem
PlayBoy rakstīja: Kaut kad vasarā par līdzīgu statistiku nacās pat, atvainojos, pasmieties.
Jo nez kāpēc pa radio atļāvās nosaukt uz to brīdi no gripas mirušo skaitu.
+/- 26, bet no covida par dažiem mazāk.
Bet, redz, covids bija un ir superpuper briesmīgs, bet gripa nekas TĀDS...
Njā, kāpēc mani neizbrīna, kad uzdevu konkrētu jautājumu, tad komentārs tiek apiets.

     [+] [-]

, 2020-10-10 00:13, pirms 4 gadiem
NAMEJS 9999 rakstīja: Bet ko Tu iesaki zinātnei un medicīnai darīt?
Atstāt visu pašplūsmā kā tas bija ar Spāņu gripu, kad tikko bija beidzies WW1, un cilvēki gāja ielās to svinēt, notika milzīga tautas staigāšanā visā pasaule, un nekāda kontrolei šīs slimības ierobežošana nebija. Gala rezultātā n-tie miljoni mirušo no šīs slimības. Pēc dažiem avotiem pat līdz 100 miljoniem.
Esmu gatavs saderēt, ka tādi kā Tu būtu pirmie kliedzēji, ka zinātne un medicīna neko nedara, ja no šīs slimības aizietu mūžībā tuvinieki, draugi un paziņas.
Tu neatbildēji uz manu konkrēto jautājumu!
Tāpat kā tie vīrusa pārspīlēto briesmu sludinātāji...

Vēl viens jautājums par tām pašām maskām un transportu - "Kā mutes un deguna aizsegu var lietot medicīniskās, nemedicīniskās vai higiēniskās maskas un sejas vairogus vai vizierus."
Tas visas minētās maskas un vizieri ir ar vienādu gaisa(vīrusa) (ne)caurlaidspēju?
Īpaši jau vairogi un vizieri...
Vai tomēr to visu prasa ķeksīša pēc???

  +2 [+] [-]

, 2020-10-10 00:16, pirms 4 gadiem
NAMEJS 9999 rakstīja: Bļin, vai tiešām tādiem kā Tu tas ir vienīgais arguments?
Tas jau nav nekāds arguments, jo Covid-19 nav nekāda sakara ar dažādiem traģiskiem negadījumiem. Covid-19 ir uzradies papildus šiem negadījumiem, tādējādi būtiski palielinot kopējo mirušo skaitu.

  +2 [+] [-]

, 2020-10-10 00:20, pirms 4 gadiem
PlayBoy rakstīja: Tu neatbildēji uz manu konkrēto jautājumu!
Tāpat kā tie vīrusa pārspīlēto briesmu sludinātāji...

Vēl viens jautājums par tām pašām maskām un transportu - "Kā mutes un deguna aizsegu var lietot medicīniskās, nemedicīniskās vai higiēniskās maskas un sejas vairogus vai vizierus."
Tas visas minētās maskas un vizieri ir ar vienādu gaisa(vīrusa) (ne)caurlaidspēju?
Īpaši jau vairogi un vizieri...
Vai tomēr to visu prasa ķeksīša pēc???
Vēlreiz tādiem kā tu rakstu-zinātne un medicīna šobrīd meklē labākos risinājumus. Protams, līdz ar to ir arī lietas, kuras mums šķiet pārspīlētas, vai pat absurdas, tomēr tas nenoliedz to, ka šie risinājumi ir jāmeklē.
Tādi kā Tu redz tikai tās absurdās lietas, bet neredz, ka ir arī daudz pareizu un vajadzīgu lēmumu.

     [+] [-]

, 2020-10-10 00:22, pirms 4 gadiem
otins rakstīja: Tas jau nav nekāds arguments, jo Covid-19 nav nekāda sakara ar dažādiem traģiskiem negadījumiem. Covid-19 ir uzradies papildus šiem negadījumiem, tādējādi būtiski palielinot kopējo mirušo skaitu.
Zviedriem pavasarī ir nomiruši par 25% vairāk, nekā divos iepriekšējos gados. Viņi jau sen vairs neiesniedz savus datus https://www.worldometers.info/

     [+] [-]

, 2020-10-10 00:27, pirms 4 gadiem
otins rakstīja: Tas jau nav nekāds arguments, jo Covid-19 nav nekāda sakara ar dažādiem traģiskiem negadījumiem. Covid-19 ir uzradies papildus šiem negadījumiem, tādējādi būtiski palielinot kopējo mirušo skaitu.
Ne jau covid ir papildus šiem, bet ierobežojumi -
ne jau tagad kad iekš LV un citur nomirst cilvēki no laikus neveiktām operācijām to tā arī pieraksta, jau pirms mēnešiem runāja par pašnāvību skaitu pieaugumu kur var vilkt paralēles ar ierobežojumiem. Cilvēki zaudē ienākumus, zaudē mājvietas, dzīvokļus..iet kredītos, azartspēlēs vai meklē nelegālus ienākumus.
Cik daudz tagad tiek maksāts aploksnēs, čeki griezti atpakaļ, vai nesisti vispār, cik daudz cilvēku veselības aprūpe jau pirms tam ar gaidīšanu uz valsts apmaksātajām pusgada rindā tagad ir pagarinājušās, lai uzņemtu 40 pacientus - 50 slimnīcās.
Man ir ļoti žēl, ka esiet tik stulbi gadījušies, man tik tiešām ir.
Es nezinu visu, es varu par kādām lietām kļūdīties, bet neredzēt vai negribēt redzēt kopsakarības, milzīgos dīvainos lēmumus, drastiskās metodes ir vienkārši stulbi.

  +3 [+] [-]

, 2020-10-10 00:34, pirms 4 gadiem
evil11 rakstīja: Ne jau covid ir papildus šiem, bet ierobežojumi -
ne jau tagad kad iekš LV un citur nomirst cilvēki no laikus neveiktām operācijām to tā arī pieraksta, jau pirms mēnešiem runāja par pašnāvību skaitu pieaugumu kur var vilkt paralēles ar ierobežojumiem. Cilvēki zaudē ienākumus, zaudē mājvietas, dzīvokļus..iet kredītos, azartspēlēs vai meklē nelegālus ienākumus.
Cik daudz tagad tiek maksāts aploksnēs, čeki griezti atpakaļ, vai nesisti vispār, cik daudz cilvēku veselības aprūpe jau pirms tam ar gaidīšanu uz valsts apmaksātajām pusgada rindā tagad ir pagarinājušās, lai uzņemtu 40 pacientus - 50 slimnīcās.
Man ir ļoti žēl, ka esiet tik stulbi gadījušies, man tik tiešām ir.
Es nezinu visu, es varu par kādām lietām kļūdīties, bet neredzēt vai negribēt redzēt kopsakarības, milzīgos dīvainos lēmumus, drastiskās metodes ir vienkārši stulbi.
Nevajag mežģīt galvu, viss ir pavisam vienkārši. Pasaulē ir uzradies bīstams vīruss (to apliecina mirušo skaits, kas nemitīgi palielinās), tāpēc tā apkarošana visur ir prioritāte. Līdz ar to kaut kas neizbēgami paliek novārtā. Kā teica senie latvieši - Kur mežu cērt, tur skaidas lec.

  +1 [+] [-]

, 2020-10-10 00:56, pirms 4 gadiem
otins rakstīja: Nevajag mežģīt galvu, viss ir pavisam vienkārši. Pasaulē ir uzradies bīstams vīruss (to apliecina mirušo skaits, kas nemitīgi palielinās), tāpēc tā apkarošana visur ir prioritāte. Līdz ar to kaut kas neizbēgami paliek novārtā. Kā teica senie latvieši - Kur mežu cērt, tur skaidas lec.
Ko tu muldi un dezinformē? pVO atzina ka covid nav bīstamāks par gripu!!!!

  +1 [+] [-]

, 2020-10-10 00:58, pirms 4 gadiem
Veselības ārkārtas programmas vadītāja “labākās aplēses”, ka IFR (mirstības indekss) ir 0,14%. Pasaules Veselības organizācija beidzot ir apstiprinājusi to, ko daudzi eksperti un pētījumi apliecinājuši jau mēnešiem ilgi – koronavīruss nav nāvējošāks vai bīstamāks par sezonālo gripu, kuras IFR (mirstības indekss) ir vidēji 0,1 – 0,2%.
PVO augstākā līmeņa pārstāvji šo paziņojumu sniedza PVO 34 locekļu valdes īpašās sesijas laikā pirmdien, 5. oktobrī, tikai šķiet, ka neviens to īsti nesaprot. Radās iespaids, ka viņi paši to pilnībā nesaprata.

Ārkārtas situāciju vadītājs Dr Maikls Raiens atklāja, ka, viņuprāt, aptuveni 10% jeb 780 miljoni pasaules cilvēku ir inficēti ar Sars-Cov-2. Tas ir viņu “vislabākais novērtējums”, un tas ir milzīgs pieaugums salīdzinājumā ar oficiāli atzīto gadījumu skaitu (aptuveni 35 miljoni).

Vēlāk PVO pārstāve ārste Margareta Harisa apstiprināja šo skaitli, norādot, ka tas ir balstīts uz visu pasaulē veikto plašo Covid mirstības pētījumu vidējiem rezultātiem.

Lai arī PVO mēģināja to pagriezt kā sliktu lietu – Dr Raiens pat teica, ka tas nozīmē, ka “lielākā daļa pasaules joprojām ir pakļauta riskam”.

Tās patiesībā ir labas ziņas, jo tas nozīmē, ka vīrusa mirstības indekss ir pielīdzināms sezonas gripai.

Pasaules iedzīvotāju skaits ir aptuveni 7,8 miljardi cilvēku, ja 10% ir inficēti, tas ir, 780 miljoni gadījumu. Pašlaik Sars-Cov-2 infekcijām piedēvēto nāves gadījumu skaits pasaulē ir 1 061 539.

Tātad Covid-19 mirstība ir aptuveni 0,14% no visiem inficētajiem. Tieši atbilstoši sezonālajai gripai un daudzu ekspertu prognozēm no visas pasaules.
0,14% ir vairāk nekā 24 reizes mazāks nekā PVO provizoriskais rādītājs 3,4%, ar ko viņi biedēja martā. Šis skaitlis tika izmantots modeļos, kurus izmantoja, lai pamatotu lokdaunus un citus drakoniskus brīvības ierobežojumus.

Patiesībā, ņemot vērā pārmērīgo Covid nāves gadījumu pierakstīšanu, patiesais IFR, visticamāk, ir pat zemāks par 0,14%, un tas nozīmētu, ka Covid ir pat daudz mazāk bīstams nekā gripa.

Mediji par to klusē. Lai gan daudzās tika ziņots par Dr.Ryan secinājumiem, viņi visi to pasniedza kā biedējošu virsrakstu, lai turpinātu izplatīt vēl lielāku paniku. Vai tiešām neviens neiedomājās pārrēķināt Covid-19 IFR (mirstības indeksu).

Acīmredzot ne viņi, ne PVO nebija spējīgi veikt vienkāršo matemātiku, kas mums parāda, ka tā ir laba ziņa. Un ka Covid skeptiķiem visu laiku ir bijusi taisnība.

Kenedijs: Covid mirstība ir zemāka nekā no sezonālās gripas

     [+] [-]

, 2020-10-10 01:26, pirms 4 gadiem
Tagad negaidiet atlaides rimchikos

  +2 [+] [-]

, 2020-10-10 02:37, pirms 4 gadiem
AKSELI!
Tava superizsmeļošā atbilde "FARMĀCIJA" vispār neatbild NE UZ VIENU jautājumu.

Es jautāju ašpadsmito reizi, kā visas pasaules (daudz savstarpēji naidīgas!) valstis uz ko tādu parakstās? VIENREIZ TAČU IZLASI ŠO JAUTĀJUMU!!! Kāda tieši "farmācija", kuras valsts? Amerikāņu? Ķīniešu? A kas visām citām valstīm gar daļu? Kas Irānai, Kolumbijai, Indijai, Krievijai pa daļu gar šo amerikāņu vai ķīniešu farmāciju? Kādā sakarā naftas valstis pat ir ar mieru nolaist līdz nullei naftas cenu kaut kādas mistiskas "farmācijas" dēļ? Nerunājot par visām citām industrijām.

Un tak domā loģiski, Tu esi "Farmācijas" ķēniņš, tu ko darītu, ja gribētu visu noviltot? Uztaisītu haipu un martā/aprīlī jau sāktu tirgot vakcīnas, pareizi?
Kādā veidā vilkšana garumā, pierašana, ziņas, ka lielai daļai bez nopietniem simptomiem palīdz šai "Farmācijai"?

Es šo visu jau uzrakstīju tieši pirms tavas "farmācijas". Nopietni sāku nesaprast, kādā veidā Tu vispār augstskolā mācies. Tur taču kaut kādi paplašināti teikumi ir jāmāk izlasīt un jēgu saprast, ko.

  +2 [+] [-]

, 2020-10-10 02:50, pirms 4 gadiem
Un vnk atbildēt "farmācija" ir precīzi tikpat loģiski, kā vainot "apbedīšanas biznesu" jebkurā autoavārijā, jebkurā slepkavībā. Jo viņiem taču izdevīgi. Bet ar to vien nepietiek, ja vainotu nodarījumā, ne?

     [+] [-]

, 2020-10-10 04:56, pirms 4 gadiem
Es ļoti cienu Aigara Norda darbu.jo pats esu piedalījies daudzos maratonos,bet ne Rīgā.Tāpēc svetdien no rīta ejiet un skrieiet paši sev Rīgas maratonu.

     [+] [-]

, 2020-10-10 05:10, pirms 4 gadiem
Swordsman rakstīja: Un vnk atbildēt "farmācija" ir precīzi tikpat loģiski, kā vainot "apbedīšanas biznesu" jebkurā autoavārijā, jebkurā slepkavībā. Jo viņiem taču izdevīgi. Bet ar to vien nepietiek, ja vainotu nodarījumā, ne?
Vai tad cilvēks nomirst 10 reizes pa savu dzīvi? Nu tē taču. Tātad apbedīšanas biroju viņam vajag tikai 1 reizi (runāju, ja pats nomirst). Tātad salīdzinājums ar farmāciju, ar kuru cilvēkam ir darīšana jau kopš dzimšanas, nav korekts.

Ja gribi diskutēt, raksti PM.