Layout: current: getMobContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getMobContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:148, Did:0, useCase: 3

Autors: Kristaps Klaužs

Kā es braucu Polijas ralliju skatīties (2. daļa)

Foto: Mārtiņš Jankovskis, eSports.lv

Bloga otrajā daļā izstāstīšu savus iespaidus par Polijas WRC rallija otro dienu, kā arī veikšu nelielu salīdzinājumu ar Somijas WRC ralliju, kurā esmu bijis jau trīs reizes.

Bloga 1.daļa

Pēc rallija pirmās dienas devāmies uz otrās dienas pirmo posmu. Atbraucot jau līdz rallija startam, konstatējām, ka nepieciešams veikals. Tuvojās vakars, tāpēc nolēmām, ka viena mašīna dosies uz veikalu, bet otra meklēt vietu, kur apmesties pa nakti un skatīties ralliju. Domāts darīts. Atrodam vietu, taču nolemjam pameklēt citu. Pabraucam kādus piecus kilometrus pa trasi un konstatējam, ka labāk doties atpakaļ. Ātri, ātri atbraucām atpakaļ un tavu brīnumu, vieta vēl nebija aizņemta. Tikko iebraucām mežā, paņēmām teltis, tā pa ceļu sākās tāda satiksme, kā piektdienas vakarā uz brīvības ielas. Poļi, lietuvieši, čehi, vācieši un, protams, lielā daudzumā latvieši, meklēja sev naktsmājas. Ceļot teltis, gatavojot vakariņas, ik pa laikam kāds mums uzsignalizē. Protams, tie ir latvieši, kuri arī meklē sev naktsmājas.

Jevgeņijs Novikovs

Pienāk rīts un skatāmies lielo ralliju. Protams, pirmās ekipāžas atkal attaisno to, ka tās ir ātrākās rallija ekipāžas pasaulē. Lai arī daži līkumi šauruma ziņā ir gandrīz tikpat lieli, cik pati mašīna, vadošie piloti savas automašīnas pamanās sasviest šķērsām un izfrēzēt līkumu tik skatāmi, ka pat elpa aizraujas. Vienīgais mīnuss šajā vietā bija ērces, kuras bija miljoniem. Pa vakaru un dienu mēs uz septiņiem cilvēkiem kopā salasījām ap 30 (!!) ērcēm. Dažas bija tik sīkas, ka pat lupu vajadzēja, lai viņas saskatītu. Paēdām brokastis, savācām mantas un ar kājām devāmies uz vienu līkumu, kurš rallija terminoloģijā saucas elkonītis (ļoti ass līkums). Protams, jau pēc pirmā brauciena šis līkums bija grūti izbraucams, taču arī šoreiz šeit bija ko redzēt, filmēt un bildēt. Pa Polijas mežiem dodoties atpakaļ uz mašīnu, mūsu dzimtajā valodā sadzirdēju šādu frāzi: "Klau, vajadzēs iebraukt veikalā, jo mums vairs palikuši tikai divi litri..."

Ceļš bija tik neizbraucams, ka viens dalībnieks pat pamanījās gandrīz uzsēsties

Pēc posma dodamies uz savām pēdējām nakts mājām. Pa ceļam, protams, atkal vajag veikalu, jo aptrūcies ir gan ūdens, gan maize, gan sausās zupas. Pēc ilgākas meklēšanās nonākam veikalā, kurš izskatās nevis pēc veikala, bet gan pēc kāda Purvciema dzīvokļa. Taču visu, ko mums vajadzēja, mēs tur dabūjām un mierīgi varējām doties meklēt nakts mājas. Paceļam, kā jau tas bija gaidāms, satikām vairākus latviešus, kuri arī meklēja veikalus.

Pēdējā naktī palikām pļavā, kurā bija daudz skatītāju. Negribu ne ar vienu derēt, bet man liekas, ka tur latviešu bija visvairāk... Pārnakšņojām, noskatījāmies ralliju un ar nopūtu bija jāsamierinās ar domu, ka rallija svētki ir beigušies...Bija jādodas uz mājām. Pa ceļam uz Rīgu pamīšus ar divām latviešu ekipāžām no pašas Polijas ik pa laiku apmainījāmies ar uzsignalizēšanu (Kamēr vienam zaļā pietura, mēs garām. Kad mums zaļā, tad viņi mums pabrauc garām u.t.t.)

Sebastiens Lēbs pa šaurajiem Polijas ceļiem

Fakti, skaitļi un pārdomas

Ja jāsaka savs personīgais viedoklis par to, kurš rallijs man patīk labāk – Polijas vai Somijas, tad savu balsi atdodu Somijas rallijam. Nezinu, vai iemesls tam ir tas, ka Somijā esmu bijis jau trīs reizes, bet ātrumposmi man tur patīk daudz labāk – tie ir plašāki, skatāmāki, ar daudziem tramplīniem, kā arī ērti un daudz kur ir apmesties un palikt pa nakti. Arī dalībnieku skaits Somijā allaž ir gana kupls, ko nevar teikt par šī gada Polijas ralliju. Šogad Polijā uz starta stājās 48 ekipāžas, no kurām 16 bija WRC mašīnas, dažas "evolūcijas" un viena "Subaru" automašīna. Ja paskatāmies uz šī gada gaidāmo Somijas WRC ralliju, kurš jūlija beigās notiksies Juvaskulas apkaimē, tad uz starta stāsies 89 ekipāžas. Ap 20 ekipāžām brauks ar WRC automašīnām, daudzi spēcīgi vietējie piloti un tad vēl tādi braucēji kā Kimi Raikonens ("Fiat Grande Punto S2000"), igauņi Ots Tanaks, Urmo Āva, soms Juho Haninens no IRC rallija, gan arī pieci ''Pirelli Star Driver'', kuri, kā zināms, brauks ar desmitās paaudzes "Mitsubishi Evolution" automašīnām un daudzi citi. Ja pareizi esmu sapratis, tad šogad Somijas rallija otrās dienas otrajā aplī brauks tā saucamā ''Tautas klase'' (var teikt amatieri), no kuriem daži ar savu veco ''BMW'', vai "Opel", vai "Volvo" aizlec tālāk nekā dažs labs ar WRC automašīnu. Viennozīmīgi būs ko redzēt...

Ja runājam par ātrumposmiem, tad, piemēram, Somijā tie iet pa ļoti cietu segumu, kamēr Polijā ātrumposmi bija ļoti mīksti. Nobraucot kaut vai 200 automašīnām, Somijā ceļš paliek gluds, taču Polijā pēc pirmā apļa ceļš vietām bija ļoti krimināls. Ieplakas un bedres tādas, ka liekas, ka otrajā aplī sportisti var braukt kā bobslejā pa savu reni. Pēdējās ekipāžas, kas devās trasē, brauca kā vilciens pa sliedēm, jo tās bija tik dziļas, ka vietām priekšējais bampers pat ceļu tīrīja.

Pēc rallija šajā līkumā ceļš bija praktiski neizbraucams

Ja man jāsalīdzina cilvēki - poļi un somi, tad viennozīmīgi daudz kulturālāki ir poļi. Cik pa četrām dienām redzēju, tad katrs aiz sevis sakopj un miskasti neatstāj. Arī uzvedības kultūra viņiem ir daudz labāka. Ja pieskaramies somiem, tad viņu kultūru aprakstīt ir grūti. Nezinu, vai tādi somi ir arī ikdienā normālās situācijās, bet rallijā somi laiž baložus pa labi un pa kreisi, atraugājas minūtē vismaz vienu reizi (Dažreiz tie atraugājas tā, ka liekas, ka zemestrīce sāksies), bet pats trakākais savas mazās dabiskās vajadzības kārto tik publiski, ka publiskāk vairs nevar iedomāties. (Ir redzēts, ka soms stāv, skatās ralliju. Savajagas viņam pa maziņajam - viņš noskaita metru un nokārtojas. Pagājušajā gadā mēs pie sava busiņa sēžam un ēdam. Mašīnas pakaļgals atrodas 2 metri no meža. Pasperas mums garām trīs somi, pieiet pie mežiņa (2-3 metri no mums) un nokārtojas.) Pirmajā gadā vispār mute palika vaļā. Stāv mežā vecs džips ar somu numuriem. Ik pa laikam atveras vaļā logi, pa kuriem izlido tukšās alus bundžas. Beigās paskatos, izkāpj viens dušīgs vīrs, kuram bārda saaugusi kopā ar matiem. Šis attaisa vaļā mašīnas kapotu, uzsprauž uz koka mietiņa sardeli un uz iedarbināta dzinēja mēģina to uzsildīt/uzcept. Šādus gadījumus varētu uzskatīt vēl un vēl, bet Polijā šādus atgadījumus par laimi neredzēju.

Ja jāsaka godīgi, tad ar Polijas WRC rallija līmeni šogad biju vīles. Personīgi man pēc WRC pilotiem rallijs bija praktiski beidzies...Bija daži JWRC klases braucēji, bet pārējais man atgādināja Latvijas rallija vidus slāni.

Bet kopumā emocijas ir ļoti pozitīvas, jo Polijas rallijā nekad nebiju bijis. Papildus tam man bija atvaļinājums un, protams, gribējās redzēt ralliju. Tiešām jācer, ka jūlija beigās man izdosies aizbraukt uz Somijas ralliju, jo, ja tagad jāsalīdzina Polijas rallija dalībnieku skaits ar Somijas, tad viennozīmīgi Somijā tas būs daudz labāks un spēcīgāks.

Ja kāds uzskata, ka šāds Blogs ir neinteresants vai arī tukša salmu kulšana, tad, lūdzu, uzskatiet tā, jo jums katram ir savs viedoklis. Nebija man šoreiz doma veikt salīdzinājumus vai iedziļināties sīkumus. Šoreiz uzrakstīju savu Pirmo šāda veida Blogu, kurā gribēju pastāstīt, kā mēs braucām, kas mums pa ceļam atgadījās, kur gulējām, kādi iespaidi un kādi salīdzinājumi man radās ar Somijas ralliju pēc Polijas WRC rallija.

Ceru, ka man izdosies aizbraukt uz šī gada Somijas WRC ralliju, jo tad man būtu jauni iespaidi, emocijas, ar kurām atkal tad varētu padalīties arī ar Jums...

, 2009-07-05 22:13, pirms 15 gadiem
somi
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs: kaske
, 2009-07-05 22:29, pirms 15 gadiem
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs: Yo
, 2009-07-05 22:48, pirms 15 gadiem
Labs raksts... mans viedoklis par Polijas WRC .. bij ok.. aizbraucām agri no rīta.. gribēju pagulēt, ielienu maisā pie auto un zālītē sataisos gulēt.. apdzēries soms pienāk un urinē gandrīz uz galvas... nu neko negulēs.. jāiet meklēt kur skatīties (ar domu pagulēt pie trases).. atradām līkums tiešām labs.. gaidm gaidm.. velns Poļiem tak stundu laiks atpakaļ.. nu neko gaidam gaidam izrādās uz biļetēm starta laiki aplami.. gaidam gaidam (kopā 4h trases malā) un ir Laime 15 pirmajās ekipāžās... dažas labas bildes.. ejam atpakaļ uz auto džekiem, kas ar mani, sangrija vairs nelien iekšā.. (pirkta veikaliņā pie trases un ar beigušos termiņu.. tā nosmējos kad viņi to konstatēja..) esam atpakaļ pie auto.. konstatēju ka viss kārtībā un soms kas urinēja laikam nekur nebij aizgājis, jo bija vel lielākā pālī un tukšo bundžu kalns vel lielāks.. nu neko biški iemigu.. tad ejam skarīt 7 dopu.. pirmais bija 4dops nu tas pats otrreiz.. laba taisne ar mainīgu segumu bruģis.. ilgi gaidam sagaidam.. ātrums fantastisks pirmās 15 super.. nu vot vīlies Loebu neredzējis trasē jābrauc skatīt uz serviss parku.. izbraucu uz ceļe līdz Mikolaikiem 17 km. stāvošs sastrēgums .. 27.06 jābūt mājās pasākums ar ģimeni.. liek uz TomToma LIEPĀJA un brauc mājās vīlies Loebu neredzējis... Bet ja nopietni prieks par katru ralliju..
Slēpts komentārs: āris spāre
, 2009-07-05 23:04, pirms 15 gadiem
man ari patika raksts,pasam nesanaca apmeklet so ralliju,bet ja salidzina ar Somiju(tur ir buts 5X)tad Polija esot labaka(to man apgalvoja dazi fotografi ar pamatigu rallija stazu,un vel daudzi citi)....trampliinu biezaa slanii un taadu ka "perkeles"var otdihatj,beigas dzeki gribejusi pabildet vienkarsu krustojumu nevis metosos trampucus.......lielakaa problema esot bijusi parvietosanaas,kas bija arii paredzams zinot Polijas celjus.....

pats sogad esmu bijis vairakos citos WRC posmos un esmu nonacis pie secinajuma ka nav jau taa Somija nemaz tik kruta...aplukojot citus nonaac pie secinajuma ka tur tomer ir forsak,varbut tas tapec ka tik daudz jau ir buts Somija.....pagaidam visspilgtak atminjaa ir iespiedies Norvegijas rallijs,pec tam liktu Portugali......
, 2009-07-05 23:17, pirms 15 gadiem
man ar patika, paldies tev!
, 2009-07-05 23:26, pirms 15 gadiem
Yo rakstīja: "taču, par cik jau tuvojās vakars"
Un par cik tad tuvojās vakars? Par latu? Diviem?

Kā tas ir iespējams, ka esports.lv darboņi nejēdz izteikties gramatiski pareizā latviešu valodā.
ko piepisies?raksts ir labs un tas ir galvenais
, 2009-07-05 23:59, pirms 15 gadiem
Yo rakstīja: "taču, par cik jau tuvojās vakars"
Un par cik tad tuvojās vakars? Par latu? Diviem?

Yo 2005-10-14 18:35Uzraksti autoram

Neptunas Klaipeda vs Barons/LU
Peec pirmaas 1/4 Barons zaudeeja ar 18:31... Kad bija atlikushas 18 sekundes liidz beigaam un -11, Baronam saakas uzbrukums. Bet uzbrukuma 10.sekundee komandas "treneris" (!!!!!!!!) met 2ptnieku, jamo sablokjee un leishi paspeej mieriigi iemest veel 2 punktus... [cenzēts]!!!!!!!!!!!!!

, 2009-07-06 00:24, pirms 15 gadiem
tikums rakstīja: Yo 2005-10-14 18:35Uzraksti autoram

FAIL YO
, 2009-07-06 03:09, pirms 15 gadiem
tikums rakstīja: Yo 2005-10-14 18:35Uzraksti autoram

ahahah ierāva zarā
, 2009-07-06 11:44, pirms 15 gadiem
KaraLis rakstīja: jā par somu kultūru piekrītu, pagajušājā gadā arī biju aizbraucis uz Somiju izbaudīt īstu ralliju, bet nu somi diezgan pamatiigi bojā visu skatishanos, pirmkart jau tas, ka seezhot, atpushoties parkingā vakarā, gribas tādu mieru un klusumu, bet paskatijos pa labi, pa kreisi, visur resnie alusvēdēri vien bij, un visiem alus, šņabis rokā un bliež, par pārējiem vispār nedomājot... labs blogs, bij interesanti palasīt
to apsu citi fani var teikt par musejiem hokeja faniem
, 2009-07-06 11:53, pirms 15 gadiem
Šeit var gūt apstiprinājumu tam, ka alus ir sporta sastāvdaļa un otrādi. Arī esmu braucis ralliju skatīties, mūs kompānijai neiztrūkstoša sastāvdaļa bija ZELTA miestiņš, kas turēja mūsu baterijas pilnas. Tieši tā ir īsta atpūta ar savējiem. ';
, 2009-07-06 12:35, pirms 15 gadiem
Polijas rallijs, ceļi interesanti- vienīgi reizēm jau sāka atgādināt bezceļu sacensības. Organizācija - vairāk vilka uz kāda vietējā rallija līmeni ne WRC(Mikolajki nespēj uzņemt tik daudz cilvēkus, servisa parks pļavā ( ja lietus lītu lasi dubļos) un vēl daži sīkumi. Alus salīdzinoši lēts kā Latvijā
, 2009-07-22 19:38, pirms 15 gadiem
taisos aiztusēt šogad uz somiju nēsu bijis, cenas laikam murgainas,bet iepūst tai krīzei.Vēlēšanās ir lielāka par to.Letiņi tiekamies somijā.
Elfins Evans. Foto: Honza Fronek

Evans: "Ņemot vērā jauno punktu sistēmu, par to nav nekāda atalgojuma"

Pēc aizvadītā Horvātijas WRC rallija Elfins Evans atzina, ka, ņemot vērā jauno punktu sistēmu, viņš, izcīnot otro vietu, ieguva "nulles atalgojumu".
Foto: Ivo Perševics / Robyworks

''M-Sport Ford'' vadītājs: ''Būs fantastiski redzēt Seska cīņu ar elites pilotiem savu fanu priekšā''

''Mārtiņam Seskam ir iespaidīgs CV un viņš ir ideāls kandidāts jaunajai programmai,'' saka ''M-Sport Ford'' komandas vadītājs Ričards Milleners.

Sesks/Francis ar augstākā līmeņa Rally1 automašīnu startēs divos WRC posmos

Rallija pilots Mārtiņš Sesks un stūrmanis Renārs Francis ar ''M-Sport Ford'' un ''WRC Promoter GMBH'' atbalstu šosezon debitēs Pasaules rallija čempionātā (FIA WRC) un startēs divos secīgos WRC posmos – Polijā un Latvijā.