Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:1599, Did:0, useCase: 3

Eiduka: "Vai nu man jābeidz, vai viņiem..."

Eiduka: "Vai nu man jābeidz, vai viņiem..."
Vadims Vasiļevskis un Valentīna Eiduka
Foto: Romāns Kokšarovs, Sporta Avīze

Šķēpmetēju trenerei Valentīnai Eidukai šīs spēles ir kā ļauns murgs - atbrauca ar pieciem audzēkņiem, taču finālā neiekļuva neviens. Šovakar viņa bija varbūt pat vēl vairāk satriekta nekā sportisti, tomēr atrada spēkus neatteikt runāt par notikušo.

"Man pat nav jums ko pateikt... Sildoties viss bija normāli. Gandrīz vai jāiet uz baznīcu un jāliek svecīte - pret tiem, kas šo te dara... Nu, kā var sildoties mest ideāli, bet iziet laukumā un - pilnīgi viss šķērsām?! Nesaprotu. Acīmredzot, vai nu man jābeidz, vai viņiem jābeidz..." izmisusi pieredzējusī trenere. "Ainārs - treniņos met tik forši! Vadims tāpat. Mazais [Zigismunds Sirmais] - tas gan. Man aiz muguras viņu māca tādi cilvēki, kas startējuši pirms 50 gadiem, un tad man ar to jācīnās. Kamēr viņš neieklausīsies manī, tikmēr tā arī būs. Viens pasaka vienu, otrs citu, un beigās sanāk ne šis, ne tas. Taču tas tā - viņš vēl ir mazs, gan vēl pagūs. Taču abi lielie... Man nav vārdu, kāpēc viņi nevarēja nostartēt. Vienkārši nesaprotu. Treniņu laukumā viss izskatījās tik labi, ka nodomāju: nu, beidzot! Beidzot kaut kas būs! Bet iznāk šeit un pilnīgi kaut kas ačgārns..."

Raksturs Vadimam esot ("Ja palūgtu tūlīt te iedot kādam pa dullo- iedotu..."), taču kaut kas acīmredzot nav kārtībā. Atrunāt viņu no pieņemtā lēmuma beigt trenere negatavojas. "Domāju, ka man tas nav jādara. Viņš no LOV ir ārā, naudas nav un viņam jāiet strādāt. Kas viņu uzturēs? Viņam jau 30 gadu, izgājis visus psihologus - kur vien nav bijis, lai sevi savestu kārtībā. Taču nekas nelīdz - ne psihologs, ne es. Varu runāt, cik gribu, viņš visu saprot, un jau teicu - šodien iesildīšanās laukumā izskatījās ideāli. Taču sacensībās... Es pati vismaz vienu gadu vēl droši vien strādāšu - lūk, ir jauni audzēkņi (norāda uz tuvumā stāvošo Līnu Mūzi - aut.). Bet viņi - lai domā. Ja gribēs, lai nāk trenēties, ja ne - tad ne. Vienīgi - ja nāks, tad turpmāk ņemšu visu to lietu mazliet stingrāk. Pati esmu mazliet palaidusi Vadimu pārāk garā pavadā. Viņam sāp kāja, un domāju - ja likšu viņam skriet un lekt tā, kā vajadzētu, un pēc tam sāpēs vairāk, tad būšu vainīga. Tāpēc ļauju viņam trenēties saudzējošā režīmā. Acīmredzot bija jādod virsū - lai sāp... Jādod virsū jaunajiem - Sirmajam. Domāju, šogad es viņu riktīgi paņemšu priekšā. Divi jau lieli veči - tiem tiek paslinkot, un tad arī mazais līdzi..."

Risinājuma pašreizejai situācijai trenerei neesot. "Es savu darbu esmu izdarījusi no sirds. Taču izšķirošajā brīdī viņiem nesanāk. Varu iedomāties - ja pēc pāris dienām aizbrauktu uz kādiem mačiem, abiem šobrīd būtu 84-85 metri. Taču, kā šādi lieli mači - nekā. Laikam jau sevi izsmēluši." Par Vasiļevska emocionālo un arī finansiālo stāvokli pirms olimpiādes liecināja viņa lēmums izlikt pārdošanā savu Atēnu olimpisko sudraba medaļu, taču trenere uzskata, ka šīs lietas nav saistāmas. "Domāju, tas neietekmēja. Taču viņš zināja - ja šeit nekā nebūs, tad no Olimpiskās vienības ārā un sports ir jābeidz. Tas acīmredzot viņam bija liels spiediens. Kas tad man - es pensionāre, varu kaut vai šodien aiziet. Starp citu, turki man piedāvā - brauc pie mums kaut šodien."

  +2 [+] [-]

, 2012-08-09 10:43, pirms 12 gadiem
Paldies trenerei par veikto darbu Latvijas šķēpa metēju audzināšanā!
Paskatieties, kas ir Olinpisko medaļnieku treneri, Olimpiādē to var lieliski redzēt, lielākoties treneri, kas ir pieklājīgā vecumā! Eidukas treniņu metodes ir devušas Latvijai godu un slavu visā pasaulē, bet latviešu mentalitāte un šodienas jaunākās dzīves metodes jau parādījās pagājušajā gadā, kad uzradās gudrinieki nokļūt pie slavas ar citu rokām. Intrigas aiz treneres muguras arī ir devušas Olimpiskos rezultātus. Latvijas sportā jau ir bijuši vairāki gadījumi, kad kāda trenera rezultāti tiek uzskatīti par sagadīšanos, un konkurenti plātījušies par viņu iespējamiem daudz augstākiem sasniegumiem, tikai rezultāti bijuši bēdīgi. Tāda ir šodienas jaunākā metodika apkakāt otra darbu, lai celtu sevi saulītē, nozagt audzēkni sasolot virtuālos zelta kalnus, bet rezultātā pilnīga - čiks. Lai trenerei veselība un stingra roka!

  +1 [+] [-]

, 2012-08-09 11:28, pirms 12 gadiem
Jurchiks_pe4o rakstīja: Nesaprotu, kāpēc jūs vainojat treneri. Ja nebūtu to rezultātu (Vadimam PR - 90 m, Kovalam - 86 un Zigim - 84), tad neviens te nevarētu nevienam sportistam pārmest. Čaļi mest māk... Tur ir tīrākā psiholoģijas vaina...
Ja nemet stabīli 82-84 tad nav ko darīt šķēpmešanā tas ka 1 reiz gadā uzmet pāri 86-90 m tas neko nenozīmē, jābūt stabilitātei katrās sacensībās ka minimums 82m
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -2 [+] [-]

, 2012-08-09 11:38, pirms 12 gadiem
SFopSS rakstīja: Ja nemet stabīli 82-84 tad nav ko darīt šķēpmešanā tas ka 1 reiz gadā uzmet pāri 86-90 m tas neko nenozīmē, jābūt stabilitātei katrās sacensībās ka minimums 82m
Pie šādiem nosacījumiem ar šķēpa mešanu pasaulē varētu nodarboties labi ja 10-20 cilvēku...

  +2 [+] [-]

, 2012-08-09 11:41, pirms 12 gadiem
elements rakstīja: Pie šādiem nosacījumiem ar šķēpa mešanu pasaulē varētu nodarboties labi ja 10-20 cilvēku...
Nu ar to arī pietiek Uz PČ un OS ka kras. A un B grupa katrā pa 10

  +1 [+] [-]

, 2012-08-09 12:07, pirms 12 gadiem
xZ rakstīja: Tam gan piekrītu. Lai gan sīkais Lūsis savu progresu noraka tādā pašā stilā kā " tagad vai nekad" basketbolisti, nevis dēļ tizluma.
Pirms gudri dirs par Voldemāru Lūsi noskaidro vissu iemeslus ,kas viņam bija, kapēc tā viss beidzās... tad sapratīsi!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +5 [+] [-]

, 2012-08-09 12:26, pirms 12 gadiem
kam vēl jānotiek, lai Eidukai pateiktu -paldies?! Neviens nenoliedz, ka viņa ir laba trenere, taču nākamajā ciklā jāmeklē cits treneris, es teiktu, kāds no iepriekšējās paaudzes (ārzemju) šķēpmetējiem, kas pārgājis trenera maizē. Varbūt arī Palameiks.
Treneris NAV tikai tas, kurš iemāca pareizi un tālu mest, bet arī ir PSIHOLOGS , PADOMDEVĒJS un DRAUGS ! Un šīs īpašības elites sportistiem sastāda pat virs 60% no panākuma, to jums apstiprinās jebkurš treneris! Šajā gadījumā Eidukas kundze pati apliecina, ka netiek galā arsportistu psiholoģiju. Nu jau veselu PIECU Latvijas LABĀKO ŠĶĒPMETĒJU psiholoģiju !!!!! Kam vēl ir jautājumi ??????

     [+] [-]

, 2012-08-09 12:30, pirms 12 gadiem
...un par latviešu mentalitāti. Jā, piekrītu, sasniedzot pirmos rezultātus, mūsējie apstājas, tas nu ir fakts! Zinu tikai vienu piemēru, kurš absolūti "nav latvietis" pēc šiem kritērijiem - Martins Dukurs ! Dažreiz skatoties pārraides ar čomiem tieši par to ierēcam - Dukurs NAV latvietis, ar tādiem dzelzs nerviem, akmens seju un koncentrēšanos pie jebkuriem apstākļiem un situācijas, par 95% zināms, ka vienalga nobrauks kā pirmais (izņēmums - Vankuvera).

  +5 [+] [-]

, 2012-08-09 14:32, pirms 12 gadiem
Ragu atpakaļ!

  +1 [+] [-]

, 2012-08-09 14:40, pirms 12 gadiem
žēl jau gan to, gan to... vēl jo vairāk, ja tajos treniņos tiešam met kā zvēri (ka vienmēr stāsta gan paši, gan treneri)... tāpēc nevienam neko nepārmetīšu, tikai novēlēšu panākumus - ja ne sportā, tad vismaz citās jomās, lai izdodas!

  +2 [+] [-]

, 2012-08-09 14:42, pirms 12 gadiem
SFopSS rakstīja: Ja nemet stabīli 82-84 tad nav ko darīt šķēpmešanā tas ka 1 reiz gadā uzmet pāri 86-90 m tas neko nenozīmē, jābūt stabilitātei katrās sacensībās ka minimums 82m
tieši tā, tad jāmet miers un jāpievienojas gudriniekiem esporta komentāros... un jāliek visiem uz galvas...

  +2 [+] [-]

, 2012-08-09 14:48, pirms 12 gadiem
Skumji tagad šo video skatīties

Katrs ir zelta medaļas vērts. Valentīna Eiduka
...
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +3 [+] [-]

, 2012-08-09 14:55, pirms 12 gadiem
Stroikā tādi stirpi puikas noderēs..

  -1 [+] [-]

, 2012-08-09 15:00, pirms 12 gadiem
Meric rakstīja: Stroikā tādi stirpi puikas noderēs..
tev tur stroikā vienam garlaicīgi? sagribējās slavenību blakus, lai pēc savā pudeles brāļu kompānijā varētu palielīties?

  +1 [+] [-]

, 2012-08-09 15:04, pirms 12 gadiem
Lieciet mierā treneri, viņa ir izdarījusi visu, ko varēja un labāku mums nav. Ārzemju treneri nav panaceja - piemēri sportā ir un lielākoties nav bijuši spīdoši (izņemot Radēvičas gadījumu, bet tas ari nav standarta gadījums). Viegli ir pateikt, ka mums vajag ko citu, ko eiropeisku/rietumniecisku, tikai ar galvu nedomā līdzi, ka labākus par Eiduku (kas arī rietumos kotējas, jo treneru balvas pa labi un pa kreisi nedāļā vispār) no rietumiem mēs atļauties nevaram un mūs viņiem arī pa lielam nevajag.

Paldies arī Vadimam par to, ko ir devis, kad izdevās, bet man mute neveras nosodīt puisi, kurš tuvojoties 30 gadiem nevēlējās dzīvot ar vecākiem vienā istabā un par prēmiju paņēma kredītā dzīvojamu telpu. Paņēma par daudz un tagad grūti atdot? Puse Latvijas paņēma par daudz tajā laikā. Un tur varu piekrist par izglītības (ikdienas finanšu jomā) problēmām, bet tā, savukārt, ir globālāka valsts, ne tikai sportistu problēma. Un psiholoģija ir nācijas īpatnība - Dukuri varētu pasniegt privātstundas. Katrs ar saviem lēmumiem mēs veidojam savu dzīvi un katram stāstam ir nobeigums.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +4 [+] [-]

, 2012-08-09 15:30, pirms 12 gadiem
man liekas trenera loma postpadomju valstīs ir pārspīlēta.
jebkuram sportistam, it īpaši jau pieaugušam tēvainim, ir pašam jābūt trenerim priekš sevis. Eduka var būt tikai kā asistents-padomdevējs.
bet tagad sanāk ka ir bargā učene un mūžīgie skolnieki ar nokārtām gaviņām

     [+] [-]

, 2012-08-09 15:32, pirms 12 gadiem
No money - no honey !
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2012-08-09 16:30, pirms 12 gadiem
Kā armijā..... Ja ar personālu neviens( izņemot fizo -Valentīna Eiduka( cepuri nost)) nestrādā, tad prasības joprojām uzstāda augstas, bet kā nesanāk, tad nolīdzina līdz ar zemi... kas profesionāli augstākā sporta līmenī ir krietni vien sliktāk nekā neteikt neko. Tas pats jau futbolā un jauniešu basītī.... ar cilvēkiem ( sportistiem) strādā maz, fizo trenkā un beigu beigās lai arī fiziskais un bez psiholoģiskās spriedzes ir teicami, tad atbildīgos mačos nekā....

     [+] [-]

, 2012-08-09 16:39, pirms 12 gadiem
brauc ar pie saviem turkiem, ja jau uzsver tik loti...
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2012-08-09 16:49, pirms 12 gadiem
Pag ko?!?!
Iepriekš viņa mala to ka ''mazais'' skatās video internetā, tagad, ka viņam ir kaut kādi citi treneri, kas būs nākošais, varbūt iet pats pa naktīm trenēties..... bet jau nākošā rindkopā ir par to viņa pati palaida savus audzēkņus, kas tad ir īsti pie vainas. Man kaut kas tur ir nesaprotams. Izskaidrojiet man lūdzu kāds.....
Un vispār tas jau ir novecojis teiciens, ka čaļiem ar galvām nav kārtībā, ja nebūtu, tad vispār neko nebūtu uzmetuši nekad, izdomājiet kaut ko jaunu

  +1 [+] [-]

, 2012-08-09 16:57, pirms 12 gadiem
Eu, varbūt beigsim visi kopā un kāpsim nost no beigtā zirga "Latvija - šķēpmešanas lielvalsts"? Sist viņu nav ne ētiski, ne estētiski.

  +2 [+] [-]

, 2012-08-09 18:20, pirms 12 gadiem
M rakstīja: Eu, varbūt beigsim visi kopā un kāpsim nost no beigtā zirga "Latvija - šķēpmešanas lielvalsts"? Sist viņu nav ne ētiski, ne estētiski.
Latvija ir vieniga valsts kurai ir visi 3 skepmeteji gan viru, gan damu sacensibas.Tatad kopa 6 skepmeteji. Pat somiem ta nav.
turklat neviena valsts skepmesanas nevar lepoties ar stabiliem panakumiem. Tie pasi somi ari nevar lepoties, ka viniem vienmer visi sportisti ieklust finala, vai kur nu vel izcina medalas.

  +2 [+] [-]

, 2012-08-09 18:24, pirms 12 gadiem
Man personigi skiet, ka Eidukai (kas bez saubam ir lieliska trenere, izcila personiba Latvijas sporta u.t.t.) ir kluda, ka vina vienmer uzsver - vini ir pieaugusi cilveki, pasiem jatiek gala.
Kautkur lasiju, ka Tordklisena treneris vienmer Tordkilsenam vienmer uzsver un atkarto, ka vins ir labakais, ka vina vienigais konkurents ir vins pats, ka ja vins metis ta ka var tad vinam konkurentu nav u.t.t.
Treneris sportistam ir viens no tuvakajiem cilvekiem, dazam pat tuvaks ka virs vai sieva. Tomer ir emocionali jaatbalsta nevis tikai janokaunina

     [+] [-]

, 2012-08-09 18:31, pirms 12 gadiem
Eidukai nav nedada stingras prasibas

     [+] [-]

, 2012-08-09 18:37, pirms 12 gadiem
playthegame rakstīja: ...Tordklisena treneris vienmer Tordkilsenam vienmer uzsver un atkarto, ka vins ir labakais, ka vina vienigais konkurents ir vins pats, ka ja vins metis ta ka var tad vinam konkurentu nav u.t.t.
Masveidība un elitārisms latvju sabiedrībā ir grūti savienojamas lietas. Kas notiks, ja, piemēram, Sirmais un Vasiļevskis izdzirdēs, ka Eiduka saka Kovalam, ka viņš ir vislabākais un nepārspējams?

  +1 [+] [-]

, 2012-08-09 18:40, pirms 12 gadiem
AlsPug rakstīja: Ja gribat irsties, labāk nekomentējiet. Viss ir letiņa mentalitātē meklējams... Kamēr tas ir izaicinājums, tikmēr viss ok, tiklīdz esi favorīts un visi liek lielas cerības uz tevi, tā viss aiziet šķērsām... piemēru ir pārāk daudz... Biedriņš, Verpakovskis, Rudņevs (???), Kovals (treniņos metot regulāri ap 90 m), Rags, Lūsis jr., Vihrovs... Bail iedomāties par Štrombergu un Zemgusu.
Miljonu tam, kurš šo problēmu atrisinās!

Savielu savulaik Kanādas junioru hokejā draftēja ar #1. Kur viņš tagad ir?
Aizmirsi par Gulbi.

  +2 [+] [-]

, 2012-08-09 19:10, pirms 12 gadiem
M rakstīja: Masveidība un elitārisms latvju sabiedrībā ir grūti savienojamas lietas. Kas notiks, ja, piemēram, Sirmais un Vasiļevskis izdzirdēs, ka Eiduka saka Kovalam, ka viņš ir vislabākais un nepārspējams?
sportisti ir kā mazi bērni, lielākā daļa nespēj iziet uz starta ja pirms tā nav uzvilkuši pareizās zeķes vai samīļojuši savu bērnības dienu plīša lācīti. Sportisti grib dzirdēt emocionālu atbalstu, ka lai arī kas notiktu, ka treneris ir ar viņu. Tādā ziņā labs piemērs ir Znaroks, kurš lai arī cik slikti komanda spēlētu, bet ja kāds pateiks kautko sliktu par viņa spēlētājiem, tad viņš turpat uz vietas viņam pa muti sados.
Es vēlreiz saku, visu cieņu Eidukai, izcila personība Latvijas sportā, bet pārāk bieži nākas dzirdēt no viņās šo ''viņi ir paši pieauguši, viņiem pašiem ir ar sevi jātiek galā''. Treneris sportistam ir viens no ja ne pats tuvākais cilvēks. ik īpaši individuālajos sporta veidos. Domāju, ka tas varētu būt sportistam pat sāpīgi dzirdēt, ka trenere publiski kritizē viņu tam grūtā brīdī.
Un Var jau uzsvērt katra labās īpašības, Vasiļevskis bez tordkilsena ir bez maz vai vienīgais, kurš var mest 90 m. Kovals treniņos regulāri metot 85m, bet Sirmais ir bez maz vai šķepmešanas brīnumbērns.

     [+] [-]

, 2012-08-09 19:14, pirms 12 gadiem
xZ rakstīja: Eidukas kundze, paskataties savā pasē un nejautājiet
Klau, ja Tu savu IQ pārbaudītu, Tev pat nebūtu kur skatīties, jo pasi Tev personīgi neizsniegtu, tikai aizbildnim...

     [+] [-]

, 2012-08-09 19:18, pirms 12 gadiem
Tiešām E.kundze ,pārlasiet biežāk tās savas inervijas,jo izskatās ka to ko runājat ātri tiek aizmirsts.Kad Sirmais meta stabili 80 ,tad skatīšanās internetā tika uzskatīts par labumu.Nu jau uzradušies nelabvēļi ,kas pa naktīm trenē Sirmo .Vēl pirms laiciņa visiem puišiem nebija ar galvu kārtībā.tgad vēl uzradies konsultants ,kas metis 50 gadus(iespējams J.Lūsis) atpakaļ.
Šajā intervijā izskanēja īstenie iemesli,audzēkņu neveiksmēm.Visi treniņi tiek pakārtoti slinķim (bet ar potenciālu)Vasiļevskim. Ar to arī ir aplipināts Sirmais un Kovals.Uz doto momentu es redzu tikai vienu treneri, kas Sirmo varētu aizvest līdz olimpiskai medaļai .Un tas ir murjāņu Vaivads(gan tas vēl putns,bet cita nav) . Un jo ātrāk trenerīt atbrīvosiet ceļu jaunajiem personāžiem ,jo ātrāk Latvijā parādīsies jauni čempioni!!!