Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:2861, Did:0, useCase: 3

Uga Dumpis par infektoloģiski visbīstamāko sporta veidu uzskata hokeju

Emils Ozerinskis

Uga Dumpis par infektoloģiski visbīstamāko sporta veidu uzskata hokeju
"Dinaburga" kapteinis Sergejs Pečura. Foto: Agris Bricis/OHL

Veselības ministrijas galvenais infektologs, profesors Uga Dumpis norādījis, ka, viņaprāt, visbīstamākais komandu sporta veids no infektoloģijas risku viedokļa ir hokejs, kurā spēlētāji lielu daļu laika pavada cieši uz soliņa un ģērbtuvēs, šodien raksta ziņu aģentūra LETA.

Šajā nedēļā Latvijā ievērojami palielināti ierobežojumi saistībā ar Covid-19 izplatības ierobežošanu. Smagu sitienu saņēmusi sporta nozarē, kuru pamatīgi skārusi ierobežojumu pastiprināšana. Kā var noprast no nozares speciālistu, tostarp Ugas Dumpja teiktā, jaunie ierobežojumi ir vērsti uz sociālo burbuļu jeb atsevišķu cilvēku plūsmu norobežošanu un sadzīvisko dzīvi kopumā.

Par īpaši bīstamu infektologs uzskata hokeju, saistīts ar potenciāli ilgu komandas pārstāvju kopīgu atrašanos ģērbtuvēs un sēdēšanu līdzās uz rezervistu soliņa, kā arī klaigāšanu spēles laikā. Tieši klaigāšana tiekot vērtēta kā daudz bīstamāka par runāšanu. Kamēr visaugstāko risku Slimību profilakses un kontroles centrs (SPKC) saskata dziedāšanā.

Dumpis norādījis, ka sporta bīstamība esot nevis konkrēti pašā sportā, bet gan tajā, ka iesaistās cilvēki no dažādiem sociālajiem burbuļiem, tādējādi iznesot potenciālo slimību ārpus saviem burbuļiem. Tāpat komandu sporta veidos, tiek ceļots pa dažādiem reģioniem, palielinot poteniciālās saslimšanas diapozonu. SPKC informācija liecina, ka pagājušajā nedēļā 5,1% jauno Covid-19 slimnieku inficējušās sporta nodarbībās.

Hokeja potenciālos riskus saskata arī Ziemeļamerikā, kur Kanādas junioru hokeja līgās plāno aizliegt spēli ar spēka paņēmieniem. Starp augstāko līgu čempionātiem Latvijā, tieši hokeja čempionātā Covid-19 aizkavējuši vairāku spēļu rīkošanu, kamēr Telpi futbola čempionāts pagaidām nolikts uz pauzes.

  -4 [+] [-]

, 2020-10-15 21:29, pirms 4 gadiem
Agris 77 rakstīja: Par Gobzemu?
Tavi vecāki, gadijumā nebalsoja par Zīgeristu?
Pat Pauls ir sašutis, par tik nekaunīgu, lētu Gobzema populismu, bet nē, ir taču ....., kas ir gatavi viņu atbalstīt.
BALSOJU par KPV LV! Bet Kaimiņš nobijās!

  -2 [+] [-]

, 2020-10-15 21:29, pirms 4 gadiem
denebs rakstīja: Bet hokejs nebūt neatšķiras no tā paša basketbola, arī visi uz soliņiem, laukumā kontaktcīņa, bļaušana ne mazāka kā hokejā, ģērbtuves arī tādas pašas, bieži vēl mazākas... Dumpis te greizi nošāvis, nedrīkst šādi izcelt atsevišķu sporta veidu.
Basītī spēlētāji nemainās katru minūti un neelso viens otram blakus sēžot 60 minūšu garumā + 2x17 minūtes ģērbtuvē.
Beidziet meklēt caurumus, Dumpim ir taisnība un tas ir fakts. Tālāk ir runa par to vai ir godīgi un kas ir godīgi, ka tādi bāri un klubi ir vaļā. Bet attaisnojumu hokejam nevar atrast.

     [+] [-]

, 2020-10-15 21:31, pirms 4 gadiem
NAMEJS 9999 rakstīja: Nezinu kā citās lielajās pilsētās, bet Liepājā ir vairāki PP iecirkņi, un viņi mierīgi var pāris reizes diennaktī ieiet katrā krogā savā iecirknī, lai paskatītos, kas tur notiek. Tas pats ir V-pilī, kur PP ir daudz labāk ekipēta ar visiem līdzekļiem, ieskaitot transportu, nekā VP.
Kā saka mans kaimiņš PP policists-ne vienmēr ir jāsoda, jo citreiz pietiek tikai ar PP klātbūtni, lai viss būtu kārtībā.
Nezinu, kā ir ar Kurzemi, vairak pārzinu situāciju Latvijas centralajā daļā - PP neapseko tikai pilsētu, bet arī tuvējos novadus, pagastus, piemēram Ikšķili apsekos tie paši, kas Salaspili vai visādus Suntažus, Krapes, Madlienas tie paši, kas Ogri. Rīgā to klubu ir tikpat ja nevairak kā policijas darbinieku. Jaunie administratīvie noteikumi paņem tā PP policista darbinieka laiku. Varbūt bagātās pašvaldībās, kā Liepāja, V-pils darbinieku pietiek un nav jābraukā pa čuhņām - citur ir savādak.

  +1 [+] [-]

, 2020-10-15 21:31, pirms 4 gadiem
Un hokejs spītīgi bērniem rīkoja dienas garuma 15 bērnu komandu turnīrus. Vai tiešām tas ir pareizi šajā situācijā?

     [+] [-]

, 2020-10-15 21:34, pirms 4 gadiem
hewlet rakstīja: Basītī spēlētāji nemainās katru minūti un neelso viens otram blakus sēžot 60 minūšu garumā + 2x17 minūtes ģērbtuvē.
Beidziet meklēt caurumus, Dumpim ir taisnība un tas ir fakts. Tālāk ir runa par to vai ir godīgi un kas ir godīgi, ka tādi bāri un klubi ir vaļā. Bet attaisnojumu hokejam nevar atrast.
Kā ar cīņas sportu, kur 2 purni stundu viens otram elpo virsū un skatītāji ir turpat aiz ringa? Kā ar futeni, kur 45*2 skrien pa lauku, cīnās par bumbu, krietni brīvākā apģerbā un arī nepatīkamākos laikapstākļos, pārejai komandai sēžot uz šaura soliņa vai ģērbtuvēs?
Slēpts komentārs: Maikl30

     [+] [-]

, 2020-10-15 21:37, pirms 4 gadiem
piters_kvils_5491377 rakstīja: Nezinu, kā ir ar Kurzemi, vairak pārzinu situāciju Latvijas centralajā daļā - PP neapseko tikai pilsētu, bet arī tuvējos novadus, pagastus, piemēram Ikšķili apsekos tie paši, kas Salaspili vai visādus Suntažus, Krapes, Madlienas tie paši, kas Ogri. Rīgā to klubu ir tikpat ja nevairak kā policijas darbinieku. Jaunie administratīvie noteikumi paņem tā PP policista darbinieka laiku. Varbūt bagātās pašvaldībās, kā Liepāja, V-pils darbinieku pietiek un nav jābraukā pa čuhņām - citur ir savādak.
Jā, biju dzirdējis, ka ir novadi, kur uz ļoti plašu teritoriju ir pāris PP darbinieku. Ir labs pamats padomāt par PP štata palielināšanu.

     [+] [-]

, 2020-10-15 21:39, pirms 4 gadiem
NAMEJS 9999 rakstīja: Jā, biju dzirdējis, ka ir novadi, kur uz ļoti plašu teritoriju ir pāris PP darbinieku. Ir labs pamats padomāt par PP štata palielināšanu.
Tas nenotiks, jo a)Ir pašvaldības, kur tāda PP vispār nav, jo PP nav obligāts - tā ir pašvaldības brīva griba. Otrkārt, PP maksā no pašvaldību kabatas un reti, kura pašvaldība grib tērēt lieku naudu - pārsvarā pretējais.

  +2 [+] [-]

, 2020-10-15 21:43, pirms 4 gadiem
Diemžēl Dumpja kgs izskatās ar sportu uz Jūs. Un par hokeju viņam arī ir tikai tālas apjausmas. Neviens nesēž ģērbtuvēs, pārģērbties un nodušoties var minūtēs 20-25.

  +6 [+] [-]

, 2020-10-15 21:55, pirms 4 gadiem
es negribu apgalvot par 100%, bet noteikti ir kādi globāli pētījumi un saslimšanas fakti (apjoms) par kovidu komandu sporta veidos. un diezvai kaut kur atradīsiet izņemot šo no tukša gaisa paķertu apgalvojumu, ka hokejs ir visvairāk triperains nekā citi komandu sporta veidi...
ja godīgi pirmo reizi kaut ko tādu dzirdu. varbūt maz lasu.

tāpat Latvijā alko un bāri ir primāri nekā sporta klubi.
citur Eiropā kad lasu tagad par ierobežojumiem, tad pirmais kas krīt acīs, ka tiek slēgti bāri, dzertuves un naktsklubi , kas tiek atzīti par lielākiem kovida perēkļiem, nevis sporta klubi!

  -1 [+] [-]

, 2020-10-15 21:59, pirms 4 gadiem
piters_kvils_5491377 rakstīja: Kurš kontrolēs? Policija? Ar Lv policijas resursu, kamēr braukās pa klubiem, kurš vaktēs pārējos likumpārkāpējus? Un ko sūtīs specvienību izdzenāt publiku, jo lielākos klubos pat bez koncertiem, bet ikdienā ir 100+ cilvēku? Lai kaut ko aizliegtu ir vienmēr jāpardomā 2 lietas - kā to kontrolēt un alternatīvas. Atļaut dzert bet neļaut tusēt ir garām, bija jāaizliedz pilnībā (par so aizbildinājās, ka neaizliedz, jo aizliedza pavasarī un lai nenogrimst industrija). No ekonomiskā viss godīgi, bet no kontroles - nav mehanisma kā kontrolēt.
Tu zini man liekas , ka pat mazos veikalus sākt pārbaudīt vai maskas ir visiem. Pats tikko redzēju , ka no stūra izlida policijas mašina un piebrauca pie Elvi veikala un iegāja iekšā

  +2 [+] [-]

, 2020-10-15 22:03, pirms 4 gadiem
NAMEJS 9999 rakstīja: Par cik Latvijā COVID-19 ir izplatījies gana vienādi visos reģionos, tad lockdown nedrīkst ieviest, jo Latvijas ekonomikai tad ir kirdik. Otro reizi tik īsā laika periodā tas neiet cauri.
Ta lai kontrolē veikala apsargi distances ievērošanu veikalos, jo nu baigi bāžās virsu pakausi pēdējā laikā

     [+] [-]

, 2020-10-15 22:05, pirms 4 gadiem
zaipis rakstīja: es negribu apgalvot par 100%, bet noteikti ir kādi globāli pētījumi un saslimšanas fakti (apjoms) par kovidu komandu sporta veidos. un diezvai kaut kur atradīsiet izņemot šo no tukša gaisa paķertu apgalvojumu, ka hokejs ir visvairāk triperains nekā citi komandu sporta veidi...
ja godīgi pirmo reizi kaut ko tādu dzirdu. varbūt maz lasu.

tāpat Latvijā alko un bāri ir primāri nekā sporta klubi.
citur Eiropā kad lasu tagad par ierobežojumiem, tad pirmais kas krīt acīs, ka tiek slēgti bāri, dzertuves un naktsklubi , kas tiek atzīti par lielākiem kovida perēkļiem, nevis sporta klubi!
Nu tēvēnetā raksta "šķiet", nav jau tā, ka kategoriski apgalvotu.

  -2 [+] [-]

, 2020-10-15 22:12, pirms 4 gadiem
Dumpis grib būt veselības ministeris, lūk arī šī žurnāanālistu sāga par VīnaKreņķelis gatavoto nomešanu iz politikas....

  -1 [+] [-]

, 2020-10-15 22:13, pirms 4 gadiem
Nu cik dienas tas tas dumpis jau kvasī?!?!?!

  +2 [+] [-]

, 2020-10-15 22:19, pirms 4 gadiem
NAMEJS 9999 rakstīja: Būtu interesanti dzirdēt no visiem Dumpja utt. nolicējiem konstruktīvus priekšlikumus, kas tad īsti būtu jādara, lai aizsargātu cilvēkus no COVID-19.
Riska grupas pašizolējas mājās ,pārējie ievērojot maskas un distancēšanos dzīvo normālu dzīvi cik tā ir iespējama

  +2 [+] [-]

, 2020-10-15 22:26, pirms 4 gadiem
KubiksValka rakstīja: Mēs Valkā ar čomiem vispār maskas nevelkam un viss kārtībā!!!!!
Nu, nu! https://jauns.lv/raksts/zinas/40900...

     [+] [-]

, 2020-10-15 22:32, pirms 4 gadiem
SteveDavis rakstīja: Riska grupas pašizolējas mājās ,pārējie ievērojot maskas un distancēšanos dzīvo normālu dzīvi cik tā ir iespējama
Riska grupā ir arī salīdzinoši ļoti daudz strādājošo, kuriem ir nopietnas blakus slimības. Kurš un cik šiem cilvēkiem maksās iztikas līdzekļus.

     [+] [-]

, 2020-10-15 22:37, pirms 4 gadiem
Kurzemes katla partizānu bunkuri vēl nav sabrukuši? Poh, koronas laikos griķi un dambrete!

     [+] [-]

, 2020-10-15 22:58, pirms 4 gadiem
NAMEJS 9999 rakstīja: Riska grupā ir arī salīdzinoši ļoti daudz strādājošo, kuriem ir nopietnas blakus slimības. Kurš un cik šiem cilvēkiem maksās iztikas līdzekļus.
Katram cilvēkam pašam ir jaizvērtē riski , taču tagad valstij maksāt visādus bezdarbnieku un dīkstāves pabalstus arī nav izdevīgi . Daļa no riska grupas var strādāt arī attālināti

     [+] [-]

, 2020-10-15 23:43, pirms 4 gadiem
SteveDavis rakstīja: Katram cilvēkam pašam ir jaizvērtē riski , taču tagad valstij maksāt visādus bezdarbnieku un dīkstāves pabalstus arī nav izdevīgi . Daļa no riska grupas var strādāt arī attālināti
Protams, var atrast visādus risinājumus, un tāpēc šīs jomas speciālistiem ir jāļauj strādāt un tos meklēt. Un neburkšķet, ka ir kaut kādi nesaprotami, iespējams pat kļūdaini pēc mūsu domām, lēmumi, jo, godīgi sakot, neko tādu neizpildāmu un uber mūs ierobežojošu viņi mums neliek darīt. Cits stāsts, ka mums vienmēr patīk par visu paburkšķēt.

     [+] [-]

, 2020-10-16 00:18, pirms 4 gadiem
NAMEJS 9999 rakstīja: Būtu interesanti dzirdēt no visiem Dumpja utt. nolicējiem konstruktīvus priekšlikumus, kas tad īsti būtu jādara, lai aizsargātu cilvēkus no COVID-19.
Koronkas pašplūsma pilnā apmērā!

     [+] [-]

, 2020-10-16 00:21, pirms 4 gadiem
NAMEJS 9999 rakstīja: Protams, var atrast visādus risinājumus, un tāpēc šīs jomas speciālistiem ir jāļauj strādāt un tos meklēt. Un neburkšķet, ka ir kaut kādi nesaprotami, iespējams pat kļūdaini pēc mūsu domām, lēmumi, jo, godīgi sakot, neko tādu neizpildāmu un uber mūs ierobežojošu viņi mums neliek darīt. Cits stāsts, ka mums vienmēr patīk par visu paburkšķēt.
Nu bet tad izskaidro ar ko sliktāks ir sports, treniņi utt par dzeršanu klubā? Ja vienīgais arguments ir "lai nenogrimst joma", tad es atvainojos - idiotisms, jo riski ir abās grupās. Jā trenējoties, neievērojot distanci var nokļūt saskarsmē, var pāriet baciļi sviedru veidā, vai nedezinfiscēta sporta ekipējuma utt veidā. Bet cilvēks to darot ir skaidrā stāvoklī, domā ar galvu. Kamēr dzerot bārā vai klubā pietiekami lielai daļai tā smadzeņu darbība ir pietiekami aprobežota + jau pieminētais kontroles trūkuma faktors un piemēri, kad viss notiek neierobezoti. Pastāsti kur šeit loģika?

     [+] [-]

, 2020-10-16 00:28, pirms 4 gadiem
NAMEJS 9999 rakstīja: Protams, var atrast visādus risinājumus, un tāpēc šīs jomas speciālistiem ir jāļauj strādāt un tos meklēt. Un neburkšķet, ka ir kaut kādi nesaprotami, iespējams pat kļūdaini pēc mūsu domām, lēmumi, jo, godīgi sakot, neko tādu neizpildāmu un uber mūs ierobežojošu viņi mums neliek darīt. Cits stāsts, ka mums vienmēr patīk par visu paburkšķēt.
Ir jāsavieno valsts intereses ar ārstu ieteikumiem , ne tikai jādara viss ko saka ārsti vai uzņēmēji .Ir jācenšās tas viss savienot ne tikai klausīties vienu pusi . Tas jenķis pie stūres to nedara , bet piekrītu ka situācija nav traģiska

  -2 [+] [-]

, 2020-10-16 00:31, pirms 4 gadiem
neputns rakstīja: Ha Ha, burts jau ir solījis Ugu spridzināt?
Par ko tad? KHL, MHL, proti, DR un HK Rīga, turpina spēlēt, cita nopietna līmeņa Hokeja Latvijā nav, lielās izlases intereses aizskartas netiek nekādā mērā, viss pārējais PO BARABANU!

     [+] [-]

, 2020-10-16 00:42, pirms 4 gadiem
mapost rakstīja: Par ko tad? KHL, MHL, proti, DR un HK Rīga, turpina spēlēt, cita nopietna līmeņa Hokeja Latvijā nav, lielās izlases intereses aizskartas netiek nekādā mērā, viss pārējais PO BARABANU!
KHL par nopietnu hoķi uzskati?

     [+] [-]

, 2020-10-16 00:47, pirms 4 gadiem
Ja nu vienīgi šāāi-būū! šāāi-būū! TRAK-TAR! Burt! Negribi pārvākties uz Rumānijas čempi? Tur dafiga exKHL-ieši spēlē. Normāli perci!

  +2 [+] [-]

, 2020-10-16 01:08, pirms 4 gadiem
Ndeki rakstīja: Uz kādiem zinātniskiem pētījumiem ir izdarīts šis secinājums?
Viņa kolēģi ārzemēs par šādu murgojumu visticamāk smietos ka negudri
Un kāds lūdzu ir Jūsu zinātniskais grāds, ka apšaubāt profesora viedokli?

  -2 [+] [-]

, 2020-10-16 01:10, pirms 4 gadiem
LAIKS rakstīja: Šis Dumpis ir pilnīgi jucis, tagad mūsu valsti de facto vada kkāds trakais zinātnieks, šizofrēnijas murgi, pat komunisti neaizliedza hokeju
Vai Jums kāds aizliedza spēlēt hokeju? Velciet kājās slidas un ejiet spēlējiet.

  +3 [+] [-]

, 2020-10-16 01:35, pirms 4 gadiem
otins rakstīja: Vai Jums kāds aizliedza spēlēt hokeju? Velciet kājās slidas un ejiet spēlējiet.
ota, tu kā vienmēr esi tups. tu zinas lasi?

  +1 [+] [-]

, 2020-10-16 01:42, pirms 4 gadiem
otins rakstīja: Vai Jums kāds aizliedza spēlēt hokeju? Velciet kājās slidas un ejiet spēlējiet.
Amatieru sports un treniņi telpās tā kā ir aizliegti, sacensības arī ārā. Kur ta to hoķi paspēlēsi?

  +1 [+] [-]

, 2020-10-16 02:06, pirms 4 gadiem
KubiksValka rakstīja: Uzpurni liek valkāt un tagad vēl par HOKEJU TE RUNĀS????
Kam ir PURNS (kā tev), tas var valkāt savu uzpurni. Normāli cilvēki valkā sejas maskas.

     [+] [-]

, 2020-10-16 02:10, pirms 4 gadiem
piters_kvils_5491377 rakstīja: Nu bet tad izskaidro ar ko sliktāks ir sports, treniņi utt par dzeršanu klubā? Ja vienīgais arguments ir "lai nenogrimst joma", tad es atvainojos - idiotisms, jo riski ir abās grupās. Jā trenējoties, neievērojot distanci var nokļūt saskarsmē, var pāriet baciļi sviedru veidā, vai nedezinfiscēta sporta ekipējuma utt veidā. Bet cilvēks to darot ir skaidrā stāvoklī, domā ar galvu. Kamēr dzerot bārā vai klubā pietiekami lielai daļai tā smadzeņu darbība ir pietiekami aprobežota + jau pieminētais kontroles trūkuma faktors un piemēri, kad viss notiek neierobezoti. Pastāsti kur šeit loģika?
Nav ne sliktāks, ne labāks. Savā ziņā pat piekrītu tev, bet.. alko bizness tiešām ienes daudz lielāku piķi nekā bumbošanās svaru zālē. Tas arī droši vien bija noteicošais.

     [+] [-]

, 2020-10-16 02:41, pirms 4 gadiem
Nelietotājs rakstīja: Nav ne sliktāks, ne labāks. Savā ziņā pat piekrītu tev, bet.. alko bizness tiešām ienes daudz lielāku piķi nekā bumbošanās svaru zālē. Tas arī droši vien bija noteicošais.
tātad, primāri ir piķis, nevis bailes no pandēmijas. Jo ja ienes piķi, tad pofig kovids.

     [+] [-]

, 2020-10-16 05:06, pirms 4 gadiem
Banss rakstīja: tātad, primāri ir piķis, nevis bailes no pandēmijas. Jo ja ienes piķi, tad pofig kovids.
Labrīt, bansik! Tik tagad šāda atklāsme pār tevi nāk? Tu mani nedaudz pārsteidz, padomā pats, no kā tu pats personīgi vispirms atteiktos, ja, teiksim, kkādu risku mazināšanas nolūkos, būtu jāizvēlas starp darbu (kas nes piķi) un šaibas dzenāšanu (kas to nenes).. kāpēc lai valstiskā līmenī būtu kas citādāk?