Layout: current: getMobContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getMobContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:844, Did:0, useCase: 3

Autors: lvhockey

Rīga var uzturēt divas arēnas!

Rīga var uzturēt divas arēnas!
arēna Sodertaljē, Zviedrijā. Jelgavas lieluma pilsētiņa uztur 6000 vietīgu arēnu.

Kamēr Rīgas Dinamo akcionāri plāno jaunas arēnas būvniecību, „Arēnas Rīga” direktors nesen intervijā "Arēna Rīga" direktors: "Dinamo" plāni būvēt... pieminēja lūk šādu, viņaprāt neapgāžamu aprēķina formulu, lai noteiktu vai Rīgā ir nepieciešama vēl viena arēna.
Citēju: „Vaicāts, vai Rīgā un Latvijā ir vieta vēl vienai hallei, līdzīgai kā Arēna vai lielākai, Buncis atbild: "Neapšaubāmi - nav. Piemēri nav tālu jāmeklē. Pēc Amerikas, kur ir lielās līgas kā NBA, NHL, aprēķiniem Rīgai 10 tūkstoši vietu nozīmē, ka Rīgā dzīvo miljons iedzīvotāju. Ja ir viens miljons, tad halle ar 10 tūkstošiem strādā. Rīgā ir viena halle un diez vai pat ir miljons iedzīvotāju.”

Tātad Rīga ar 706 000 iedzīvotājiem pašlaik spējīga ietilpināt 70to daļu tās 10 000 vietīgā arēnā.
Bet kā tad ar to piemēru meklēšanu pasaulē? Nevajag būt Buncim un meklēt piemērus Vācijā vai Lielbritānijā, nevajag skatīties uz NBA vai NHL aprēķiniem, jo ir pilsētas, kur šie aprēķini ir tukši salmi un absolūti neatbilst patiesībai.

Īsi mēģināšu paskaidrot ar faktiem, ka arēnas ietilpība nav tieši atkarīga no vietas, kurā tā atrodas iedzīvotāju skaita!

Tātad, visupirms apskatām pilsētas tepat netālu, kurās iedzīvotāju skaits ir līdzīgs kā Rīgai vai mazāks, pat krietni mazāks, bet kuras spēj uzturēt 2 lielas arēnas, kuru ietilpība ir tuvu, nedaudz zem vai virs 10 000!

Somija
Helsinki – iedz. sk. 588 195 (1 322 576 aglomerācijā)

Helsingin jäähalli ietilpība 8 120 skatītāji. celta 1966. gadā. komanda – HIFK (SM-liiga)
Hartwall Areena, ietilpība 13 665, celta 1995. gadā. komanda – Jokerit (SM-liiga)

Turklāt jāpiemin Helsinku aglomerācijā ietilpstošā Espo pilsēta ar 232 000 iedzīvotāju, kas robežojas ar Helsinku pilsētu (līdzīgi kā Jūrmala ar Rīgu) vietējā SM-liigas „Blues” komanda bāzējas 6914 vietīgajā „Barona Areena”, kas ir labi pazīstama arī Rīgas Dinamo komandai. Tātad var uzskatīt, ka 1,3 milj. aglomerācijā ir trīs lielas arēnas, kuru ietilpība ir lielāka par 5000.

Tampere – iedz. sk. 206 000
Hakametsä, ietilpība 7800, celta 1965 gadā. komandas – Tappara, Ilves (abas SM-liiga)
Tampereen Keskusareena ietilpība 10,000, pabeigs 2013, komanda

Zviedrija
Stokholma – iedz. sk. 802 000 (par nepilniem 100 000 vairāk nekā Rīgā), 1,9 milj. aglomerācijā.

Ericsson Globe, ietilpība 14 119, celta 1989. gadā, komanda Djurgården IF (Elitserien).
Hovet / Johanneshovs, ietilpība 8 422, celta 1962. gadā, komanda AIK (Elitserien)

Gēteborga – iedz. sk. 518 990 (792 018 aglomerācijā (līdzīgi kā Rīgas pilsētā))

Scandinavium – ietilpība 12 044, celta 1971 gadā, komanda: Frölunda (Elitserien)
Frölundaborg ietilpība 7 000, celta 1967 gadā, komanda: Bäcken HC

Interesants piemērs. Turpat Zviedrijā!!!
Salīdzinoši maza pilsētiņa:
Örnsköldsvik – iedz. sk. TIKAI 28 617, bet tā spēj uzturēt 2 (!!!) vidēji lielas arēnas, kuru ietilpība ir attiecīgi 7600 (Fjällräven Cente) un 5114 (Kampehallen). Vienā no tām bāzējas Zviedrijas Elitserien līgas klubs “Modo”.

Ja novirzās no galvenā temata par pilsētām, kuras arī Rīgai līdzīgu vai mazāku (pat krietni!!!) iedzīvotāju skaitu spēj uzturēt vismaz 2 arēnas, kuru ietilpība ir aptuveni 10 000, bet paliekot pie fakta pierādīšanas, ka Edgara Bunča teiktais izriet ir tikai un vienīgi no viņa biznesa interesēm, kas saistītas ar bailēm no konkurences. Tātad nedarbojas viņa arēnas rentabilitātes noteicējs 10000ietilpība/1000000iedzīvotājiem, bet ja darbojas, tad tas neliedz šīm mazajām pilsētiņām uzturēt arēnas ar vairāk nekā 5000 ietilpību.

Umea (Zviedrija), iedz.sk. 75 000 – 6000 viet. Arēna
Vaxjo (Zviedrija), iedz. sk. 65 000 – 5000 viet. Arēna
Lulea (Zviedrija), iedz. sk. 45 000 – 6000 viet. Arēna
Timra (Zviedrija), iedz. sk. 18 000 – 6000 viet. Arēna
Un topa augšgalā!!!
Leksand (Zviedrija), iedz. sk. 5800 (!!!) – 7650 viet. arēna

Protams Zviedrijas ekonomisko situāciju nevar salīdzināt ar Latvija, bet, ja tā palūko, tad kāpēc lai Daugavpils ar vairāk nekā 100 000 iedzīvotājiem nespētu uzturēt kaut vai 5000 vietīgu arēnu, kādēļ to pašu nevarētu Liepāja, Jelgava, pat Ventspils vai Valmiera…
Timrā ir mazāk iedzīvotāju nekā Cēsīs, bet tā spēj uzturēt 6000 vietīgu arēnu ar veselu Elitserien klubu.
Bet mazajā Leksandā, kas ir kā DIVAS CARNIKAVAS ir tikai 6000 iedzīvotāju (pat Līvānos vai Preiļos ir vairāk) spēj uzturēt 7650 vietīgu arēnu! Jūs domājat, droši vien blakus ir kāda lielāka pilsēta, un šo var uzskatīt par priekšpilsētu? Jūs nebūsiet kļūdījušies – noteikti daudzi fani katru Leksands IF mājas spēli attek no tuvējās pilsētiņas Vansbro ar 2000 iedzīvotāju, vai aptuveni 20 km attālās Hedemoras (iedz. sk. 7000), kurai, starp citu, mūsu pašu Bauska ir sadraudzības pilsētas.

Teiksiet Somijas un Zviedrijas piemēri nav salīdzināmi ar Latviju?
Tad palūkosim mūsu tautsaimniecībai līdzīgākas valsts – Slovākijas piemēru.

Bratislava – iedz. sk. 471 061
Orange arena – ietilpība: 9766, celta 2010. gadā, komanda HC Slovan.
Pilsētā gan nav divas lielas arēnas, bet iedzīvotāju skaits ir par 30% mazāks nekā Rīgā.

Toties starp Trebišovu (iedz. sk. 23 000) un Humenni (iedz. sk. 34 000) ir aptuveni 40 km, bet abas pilsētas spēj uzturēt halles, attiecīgi 5000 vietīgu un 6500 vietīgu. Piedevām no abām pilsētām uz, aptuveni 50 km attālumā uz rietumiem ir Košice ar savu 8000 vietīgo arēnu.

Tātad Slovākija ar 5 429 000 iedzīvotājiem spēj uzturēt 79 arēnas, no kurām:
Ļoti lielas – 3, ietilpība ir no 7000 – 10 000, (pieņemsim 7000)
lielas – 9, ietilpība ir no 5000 – 6000 (pieņemsim 5000)
vidējas – 18, ietilpība ir no 3000 – 5000 (pieņemsim 3000)
Neapskatot mazās arēnas, kuru ietilpība ir zem 3000, ņemot vērā nevis vidējās, bet mazāko iespējamo ietilpību no katras kategorijas (ļoti liela, liela, vidēja).
Mēs aprēķinām, ka kopējā 30 lielāko vērā ņemamo arēnu ietilpība ir 120 000.
Tātad uz katriem 45 000 iedzīvotājiem (kas ir kā Ventspils pilsēta) spēj funkcionēt arēna, kuras ietilpība ir no 3000 – 10 000.
Liela amplitūda?
Paņemsim dubultoto vērtību no iegūtā iedzīvotāju skaita un dubultosim mazāko vērtību no arēnu ietilpības, tādejādi iegūstot neapstrīdami izpildāmu varbūtību:
Tātad pilsēta ar 90 000 iedzīvotājiem Slovākijā mierīgi spēj uzturēt arēnu ar 6 000 vietām!
Vai pilsēta ar 180 000 iedzīvotājiem spēj uzturēt arēnu ar 12 000 vietām ir cits stāsts, jo arēnas uzturēšanas izmaksas līdz ar ietilpību pieaug progresīvi.
Bet vai pilsēta ar pusmiljonu iedzīvotājiem spēj uzturēt divas arēnas varat noskaidrot pēc līdzīga aprēķina vai arī apskatot Somijas un Zviedrijas piemērus. Tas vai Rīga var uzturēt 2 arēnas, kuru ietilpība ir 10 000 neatbildēts fakts droši vien jebkurā gadījumā būs Arēnas Rīga īpašniekiem, bet lai kā arī būtu, fakts, ka Latvijā vienas 10 000 vietīgas vai vismaz vairāk nekā vienas arēnas ar minimālo ietilpību 5000 ir par maz, pierādās šajā mazajā izpētē! ;)
Interesants fakts par Lietuvu:
Viļņa (560 000 iedz.) – arēna ar 11 000 vietām/ 50 milj. eiro;
Kauņa (321 000 iedz.) - arēna ar 14 502 vietām/ 18,8milj. eiro;
Šauļi (130 000 iedz.) – arēna ar 5300 vietām/ 18 milj. eiro;
Panevēža (115 000 iedz.) – arēna ar 7000 vietām/ 15 milj. eiro;
Panevēžas arēnas celtniecības izmaksas daļēji (13milj. eiro sedz ES!!! Lūk tā jāapgūst līdzekļi)
Klaipēda (187 000 iedz.) – arēna ar 5300 vietām/30milj. eiro.
Tātad lietuvieši ar pavisam līdzīgu ekonomisko situāciju Latvijai, plāno uzturēt 14 000 vietīgu arēnu pilsētā, kas ir vairāk, nekā uz pusi mazāka nekā Rīga, protams to daļēji kompensē fakts, ka tajā būs Žalgira galvenā mītne.
Bet rodas jautājums, vai Kauņa un Viļņa, tik tuvu viena otrai esošas pilsētas spēs uzturēt arēnas par Žalgira un Rytas spēļu ienākumiem + pārējiem pasākumiem, par kuriem abas arēnas konkurēs? Ja spēs, tad saskatu lielas iespējas Rīgai uzturēt divas 10tūkstošnieces, bet, ja pagadās uzbliezt kādu 15 000 – 20 000 vietīgu arēnu, tad Rīgas lielākā arēna nu jau konkurē nevis ar Arēnu Rīga, bet par labākajiem ārzemju māksliniekiem, kam būs izvēle starp tādām Z-Eiropas un A-Eiropas pilsētām kā Stokholma, Helsinki, S.ēterburga, Minska. Varšava un Rīga.

Es neapskatīju Latvijas gadījumu no tādiem apstākļiem, kā sporta veida vai komandas popularitāti, rangu, līdzjutēju skaitu, līgas spēku utt..
Bet konstatēju neapgāžamu faktu - ja būs popularitāte gan sporta veidam gan komandai, 10 000 vietīgu arēnu var uzcelt kaut vai 5 lielākajās Latvijas pilsētās un tās visas būs piepildītas katrā spēlē, var celt kaut Sedā vai Iecavā!


, 2011-07-19 00:05, pirms 13 gadiem
VNK mums sabiedrībā un biznesā utt ir svarīgi kādam uzlikt KLUCI, savādāk tas jau nebūtu OK!!!!

paldies par rakstu!!!!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
, 2011-07-19 00:23, pirms 13 gadiem
Kāda jēga pilsētai ar 6000 iedzīvotājiem no ~7000 vietu lielas arēnas?
Slēpts komentārs: Fedorov91
, 2011-07-19 00:25, pirms 13 gadiem
Interesants pētījums, taču tajā ir arī savi "ahileja papēži":
- piemēram, apiets būtisks faktors, kā ekonomiskais pamatojums. Un te jau gana bērnišķīgs kļūst autora apgalvojums: "...bet, ja pagadās uzbliezt kādu 15 000 – 20 000 vietīgu arēnu, tad Rīgas lielākā arēna nu jau konkurē nevis ar Arēnu Rīga, bet par labākajiem ārzemju māksliniekiem, kam būs izvēle starp tādām Z-Eiropas un A-Eiropas pilsētām kā Stokholma, Helsinki, S.ēterburga, Minska. Varšava un Rīga."

Taču fakts ir viens - Rīgā trūkst multifunkcionālas arēna: hokejam, basketbolam u.c. ar izmēru 3000-4000 skatītāju vietas. Savukārt, divas 10.000-nieces priekš Rīgas jau ir perebors un lieka greznība - nespēju iedomāties ar ko tās varētu regulāri aizpildīt... Jau vienu Arena Riga šobrīd nespēj aizpildīt ar pasākumiem, ieskaitot hokeju.
, 2011-07-19 00:37, pirms 13 gadiem
Abrags rakstīja: Taču fakts ir viens - Rīgā trūkst multifunkcionālas arēna: hokejam, basketbolam u.c. ar izmēru 3000-4000 skatītāju vietas. Savukārt, divas 10.000-nieces priekš Rīgas jau ir perebors un lieka greznība - nespēju iedomāties ar ko tās varētu regulāri aizpildīt... Jau vienu Arena Riga šobrīd nespēj aizpildīt ar pasākumiem, ieskaitot hokeju.
Tieši tā!
, 2011-07-19 00:40, pirms 13 gadiem
Abrags rakstīja: Interesants pētījums, taču tajā ir arī savi "ahileja papēži":
- piemēram, apiets būtisks faktors, kā ekonomiskais pamatojums. Un te jau gana bērnišķīgs kļūst autora apgalvojums: "...bet, ja pagadās uzbliezt kādu 15 000 – 20 000 vietīgu arēnu, tad Rīgas lielākā arēna nu jau konkurē nevis ar Arēnu Rīga, bet par labākajiem ārzemju māksliniekiem, kam būs izvēle starp tādām Z-Eiropas un A-Eiropas pilsētām kā Stokholma, Helsinki, S.ēterburga, Minska. Varšava un Rīga."

Taču fakts ir viens - Rīgā trūkst multifunkcionālas arēna: hokejam, basketbolam u.c. ar izmēru 3000-4000 skatītāju vietas. Savukārt, divas 10.000-nieces priekš Rīgas jau ir perebors un lieka greznība - nespēju iedomāties ar ko tās varētu regulāri aizpildīt... Jau vienu Arena Riga šobrīd nespēj aizpildīt ar pasākumiem, ieskaitot hokeju.
Tev taisnība par to mazo halli. Tā varētu izstumt Arēnu no 90% sporta pasākumu rīkošanas (arēna par lielu), kur nu vēl Jurkas lidostas būdu Kā arī kultūras pasākumi, kuriem arēna par lielu to varētu izmantot.

Tik kas un par kādu naudu to varētu celt?
, 2011-07-19 00:41, pirms 13 gadiem
DRS420 rakstīja: Kāda jēga pilsētai ar 6000 iedzīvotājiem no ~7000 vietu lielas arēnas?
Es varētu pateikt, tikai par mani te rēks visi
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
, 2011-07-19 01:41, pirms 13 gadiem
lkrnpk_2 rakstīja: Ok, Lietuva ir vienmērīgāk apdzīvota, bet pasaki kāpēc Paņevežos var būt Cido Arēna 5600 vietām, bet Daugavpilī var būt arēna 1500-2000 cilvēkiem tikai???
Vēl... Kauņa + Viļņa... tagad tur būs pa abām pilsētām kopā 26 000 skatītāju vietu lielajās hallēs. Ar ko Rīgas reģions + Jelgava ir švakāka, lai te nebūtu tie paši 20 000 kaut vai tikai... vai 15 000niece vēl viena??

Arēnas pārstāvis varbut ari kaut ko zina labāk, bet sorry... viņš ir ieinteresētā persona un nekādi nevēlas, lai RD pamet tā dārgo iestādījumu... un tam piemēram seko arī basketbola klubi kā Barons, piemēram...

Ar pasākumiem var aizpildīt visu, ņemot vērā to, ka Rīga ir Baltijas sirds un pat no tās pašas Viļņas un Tallinas un šejieni kā ņef** var atbraukt, ja labi grib... Vajag tikai strādāt. Pirms Arēna Rīga uzcelšanas ņaudēja, ka halle nesīs vienus vienīgus zaudējumus.... Tagad gan kaut kā neizskatās, ka šiem bizness neietu..... Tikpat mierīgi varētu arī 15 000 nieci uzcet un pēdējā stāvā biļetes pa 2 lati pārdot, lai džeki stāv kājās un kliedz par Dinamo... un piesaistīt lielākas pasaules zvaigznes uz šejieni arī.
Daugavpils ir nekurienes vidū.

Paņeveža biezi apdzīvotā reģionā. Salīdzinoši netālu ir Kauņa, Šauļi, u.c. pilsētas, starp kurām ir apdzīvots.

Pēdējā rindkopa... runa ir par jaunas halles celtniecību, ne Arēnas renatbilitāti
, 2011-07-19 01:48, pirms 13 gadiem
lkrnpk_2 rakstīja: Kāds ekonomisks pamatojums ir Kauņā būvēt 15 000 arēnu? Vai leiši arī tagad neko nav aprēķinājuši un sarēķinājuši.....???

Realitāte- drīz Kauņā būs 15 000 arēna + 5 000 arēna... pilsētā, kas nav pat uz pusi tik liela kā Rīga un kas nemaz ar nav tādā izdevīgā vietā un kas nevar lepoties ar Rīgas atpazīstamību.... Tie jau ir 20 000 sēdvietu, laikam jau leiši nemāk rēkināt.... arī Paņevežos nemāk rēķināt, ka tur vajag 5500, nevis Latvijas standartu 2000-3000..... piem. Daugavpilī
Aplūko Lietuvas karti, apskaties cik tuvu ir Kauņa,Šauļi, paņeveža, turklāt ņem vērā arī ceļu kvalitāti starp šīm pilsētām.
travelglobep.com
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
, 2011-07-19 01:53, pirms 13 gadiem
lkrnpk_2 rakstīja: Šauļos pašos ir 6000 vietu halle, Kauņā tagad būs 15 000 + 5000... Domā kāds brauks uz Paņevežiem no Šauļiem un Kauņas???? Kāpēc??? Ja abās tajās pilsētās ir krutākas halles...

Citas tuvākās daudz maz lielās pilsētas Paņevežai ir Kedaiņi un Ukmerģe... Daugavpilij- Jēkabpils un Rēzekne, kur vispār normālu haļļu, kuras par hallēm nosaukt nav... ok tagad Rēzeknē būs koncertzale uz 3000 vietām laikam....
Tak elementāri.Ja Kauņā būs labs pasākums, piem Lietuvas izlases spēle, superkoncerts, vilksies no Viļņas, Paņevežas un Šauļiem.

Piemēram, ja Paņevežā notiks kāds lokālāks pasākums, cilvēki nu paņevežas apkārtnes uz to brauks, jo tur ir cilvēki, atšķirībā no d-pils apkārtnes.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
, 2011-07-19 01:56, pirms 13 gadiem
lkrnpk_2 rakstīja: Tur jau tā lieta- visās tajās pilsētās arī ir normālas halles, kam savā starpā jāsacenšas un Paņevežiem no tām visām ar saviem 5600 cik tur un treku pa visu ir vissūdīgākā no visām... Tā, ka tas arguments nez vai iztur kritiku, kamēr Latgalē ne Rēzeknē, ne Jēkabpilī (nu ok, tas laikam īsti neskaitās Latgale), ne Līvānos, Preiļos, Krāslavā vispār nav nekādas dižās sporta infrasrukturas..... vai pat koncertiem iekštelpās infrastruktūras
Ir sava veida konkurence, bet ir arī cilvēki, kas iet uz pasākumiem. Lokālie pasākumi un basketbola komandas to attaisno. Latvijā nav cilvēku.
, 2011-07-19 02:03, pirms 13 gadiem
Fedorov91 rakstīja: Ir sava veida konkurence, bet ir arī cilvēki, kas iet uz pasākumiem. Lokālie pasākumi un basketbola komandas to attaisno. Latvijā nav cilvēku.
O, +1 par pēdējo teikumu, sāc to labot.
, 2011-07-19 02:06, pirms 13 gadiem
Krokodils rakstīja: O, +1 par pēdējo teikumu, sāc to labot.
Labot demogrāfisko stāvokli vai teikumu?

Varu papildināt, Latvijas reģionos nav pietiekams skaits maksātspējīgu un ieinteresētu cilvēku, lai celtu šādas halles.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
, 2011-07-19 07:35, pirms 13 gadiem
Tikai viena cita problēma... maksātspējīgu iedzīvotāju skaits. Pie patreiz "augošās" Latvijas ekonomikas un milzīgi "lielajām" algām (kuras pozitīvais tēls prof. Cipariņš, jeb Dombrovska kungs te vēl nesen gribēja iesaldēt) diez vai sporta vai mūzikas pasākumi D-pilī vai Liepājā tuvākajā laikā novāks 10 000... tā būtu investīcija tālai nākotnei...perifērijā nav tādu filantropu-labdaru...Rīgā? Ja ģinama gatava uzturēt savu halli, lai tak būvē...
, 2011-07-19 08:33, pirms 13 gadiem
Es arī neredzu iespēju pašreizējā ekonomiskajā situācijā Rīgā piepildīt divas Arēnas. Otru Arēnu vajadzētu tad tiešām celt Daugavpilī. Tur iedzīvotāji vismaz mīl sportu. Un ja Latvijā vēl notiks Pasaules čempis, tad tur ir iespēja piepildīt 6000 arēnu uz visiem mačiem. Kāpēc te visi iedomājas,ka čempionātam jānotiek tikai Rīgā? Jau U-19 baša čempis pierādja, ka ārpus Rīgas sportu mīl vairāk. Protams apšaubu,ka Dinamo vēlēsies pārvākties no Rīgas uz Daugavpili. Bet kā otrā rezerves halle un vieta fārmam -ideāla.
, 2011-07-19 09:47, pirms 13 gadiem
Abrags rakstīja: Interesants pētījums, taču tajā ir arī savi "ahileja papēži":
- piemēram, apiets būtisks faktors, kā ekonomiskais pamatojums. Un te jau gana bērnišķīgs kļūst autora apgalvojums: "...bet, ja pagadās uzbliezt kādu 15 000 – 20 000 vietīgu arēnu, tad Rīgas lielākā arēna nu jau konkurē nevis ar Arēnu Rīga, bet par labākajiem ārzemju māksliniekiem, kam būs izvēle starp tādām Z-Eiropas un A-Eiropas pilsētām kā Stokholma, Helsinki, S.ēterburga, Minska. Varšava un Rīga."

Taču fakts ir viens - Rīgā trūkst multifunkcionālas arēna: hokejam, basketbolam u.c. ar izmēru 3000-4000 skatītāju vietas. Savukārt, divas 10.000-nieces priekš Rīgas jau ir perebors un lieka greznība - nespēju iedomāties ar ko tās varētu regulāri aizpildīt... Jau vienu Arena Riga šobrīd nespēj aizpildīt ar pasākumiem, ieskaitot hokeju.
Nu nezinu vai 3-4K, bet kādu 5-7K(ņemsim pa vidu- 6500 ) vietīgu multifunkcionālu arēnu vēl derēja te uzbliezt, ja Kira vēl ar vien "ķīķerē" uz 17. gada čempi.... jo Rīgā trūkst tieši tādas "vidējā kalibra" arēnas priekš vietējā/reģionālā mēroga pasākumiem...
, 2011-07-19 13:03, pirms 13 gadiem
Patiesība ir vienkārša - RD vadībai ir apnicis vest pārrunas ar monopolistiem, kas nav viņu kantorī. Turklāt ir iespēja izcelt naudiņu no valsts kases priekš projekta. Tauta klusēs, vai pat drīzāk priecāsies no šāda projekta, jo būs taču lielais hokejs un visas ģelas. Tātad no Savicka, Kalvīša un ko viedokļa ir jābliež, kamēr ogles karstas! Un vispār kamēr vēl Latvija nav totāli bankrotējusi...
Nē, nu no vienas puses viss ir skaidrs - viņiem noteikti ir izdevīgāk uzbliezt savu halli, lai nav jāčakarējas ar kautkādiem tur "..." pirms katras sezonas par nomas cenu. Un par to vai Rīga var pavilkt divas lielas halles, to jau tikai redzēsim kad tādas būs. Buncis, vairāk kā skaidrs, ka izrāda tikai un vienīgi savas bailes. Jo RD viņiem garantēja diezgan normālu ciparu, turklāt regulāri. Bet basketbols jau paliks iekš Arena Riga un visi tie krievu mega zvaigžņu koncerti arī. Cik saprotu uz RD halli ies tikai viņi paši un pa brīvo laiku īrēs ledu. Mani tas patiesībā apmierinātu! Jo pirmkārt pārdaugava; otrkārt - ap Arena Riga nav īsti pārdomāta infrastruktūra līdz galam.
, 2011-07-19 18:06, pirms 13 gadiem
es teiktu loti prasts aprekins.. nemot vera tikai 2 faktorus.. iedzivotaju skaitu un arenas ietilpiibu...kaut arii pats autors taja pasa rakstaa pieminejis ka pilsetas lielumam nav nekada sakara ar arenas ietilpibu- jau pretruna ar pasa rakstu.... pats pedejais teikums man skita visbezjedzigakais - kaut 5 arenas un visas bus piepilditas katra spelee - sis man skiet vislielaka salmu kulsana... pat LV vispopularakaa komanda (Rigas dinamo) nespeel piepildit arenu katra spelee (nereti ir labi ja pa 40-60 % pilna).. tadel neredzu pat ne mazaako pamatu taa teikuma objektivitati.... otrkart aprekinot tadas lietas balstoties tikai uz 2 visvienkarsakajiem faktoriem ir tuvredziigi- sie faktori kas var ietekmeet apmekletibu un rentabilitati arenai - manupraat varetu but pat padsmiti , ja ne veel vairaak... kautkad tepat sini portaal ja nemaldos bija ekspertu vertejums saaj jautajuma par velvienu arenu - 2 tadas arenas nevar pastaveet un ja ari cel otru arenu tad Rigas Dinamo visoptimalakaa varetu buut 5-6 tukstos vietaam nevis 10, 15 vai pat 20 tukstos vietaam
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
, 2011-07-19 21:41, pirms 13 gadiem
Vispār RD varētu nopietni apsvērt domu par fārma veidošanu tajā pašā Daugavpilī. Ar ES struktūrfondu piesaisti var arī uzcelt arēnu kādām 5000 vietām un tas ir reāli, ja sadarbojas ar pašvaldību. Protams tur atkarājas komerciālā peļņa un kkādas nodevas pilsētai, jo tādas arēnas "izmantojamība" noteikti varētu saukties kā "olimpiskā", "multihalle" utt. Bet ja uztaisa jaunu klubu, kas spēlē kaut vai tajā pašā BAČ, ar reklāmu, labu mārketingu, tad no 100tūkstošnieces pilsētas savāktu labi daudz regulāro skatītāju, kas par saviem 4-7 ls nāktu uz mājas spēlēm. Vienk. saku to ko zinu! Latvijas austrumos cilvēkiem ir pavisam citas prasības, pavisam cita attieksme un viņi nav tik izlepuši kā Latvijas centrālajā daļā vai rietumos, pie tam veseliem bariem pašlaik brauc uz Rīgu skatīties Dinamo spēles. Pats pazīstu cilvēkus, kas iztērē 20 ls, lai tiktu uz 1 Dinamo spēli. Padomājiet, ceļš vien turp un atpakaļ vienam cilvēkam ir 10 ls + vēl arēnas biļete. Ļoti daudzi no Rēzeknes uz Daugavpili braukā vairākas reizes nedēļā, lai tikai paspēlētu hokeju, pie tam regulāri un tie ir 100km. Pats nāku no Latgales un zinu cik dārgi izmaksā jebkāda veida pasākums, jo vienk. viss notiek Rīgā, pat kārtojot kaut kādus darījumus, nerunājot, ja mācās utt.... un tā visa aizkļūšana katru mēnesi atņem baigo piķi. Kādēļ neizmantot pietiekami lielu tirgu, kurš vienkārši slāpst pēc da jeb kāda pasākuma. Pat uz Blāzmas futbola spēlēm, kad komanda mīcījās pa pakaļgalu stadionā, kurš neatbilst nekādiem normāliem standartiem nāca pilnas tribīnes...
Paskatieties, kurā vel LAČ komandai ir tāds apmeklējums kā DHK Latgalei.
Vienk. gudri būtu tajā tirgū ieiet, jo pirmais vienmēr kaut ko var cerēt nopelnīt. Valmiera, Liepāja, Ventspils, Rīga vienk. savus potenciālos komandu līdzjutējus ir izlutinājušas, viņi ir to visu ir vienk. atēdušies.
, 2011-07-19 22:16, pirms 13 gadiem
lkrnpk_2 rakstīja: da ko tie tavi eksperti sajēdz? Kad cēla Arena Riga, tad tie paši eksperti brēca, ka Arēna ar zaudējumiem strādās un nah** viņu vajag.... kad RD izveidojās, tad ie paši (s)eksperi, ieskaitot žurnālistu Strausu, kas sit ar cipariem un laikam arī Abragu brēca, ka pie biļešu cenas 5ls uz spēli vidēji arēnā labi, ja 5000 skatītāju sezonā komanda salasīs......

Problēma ar (s)ekspertiem un viņu ekspertīzi ir tāda, ka, tāpat kā visa pārējā Latvija, viņi balstās uz šodienas situāciju savā analīzē un nespēj paskatīties uz priekšu... kas notiks, ja B pievienosies A u.t.t. Arī iepriekšējās prognozes bija balstītas uz visu ko, tikai ne uz to, ka kāds līdz ar jaunas komandas vai arēnas izveidi pacels dir** un sāks reklamēties, aicināt pie sevis jaunas zvaigznes, komandas, šovus u.t.t.... Prognoze par Arēna Rīga nerentabilitāti tika pamatota tajā situācijā koncertu/šovu rīkošanā, kas bija mums uz 2003. gadu kādu un tas, ka pa 5ls biļeti vidēji uz RD nāks maximums 5000 cilvēku balstīts uz basketbola superklubuču ''panākumiem'' skatītāju piesaistē tajos gados... aizmirstot to, ka vienmēr var un varēs labāk.... tam ir mārketings, reklāma u.t.t.

Ja tādi ''eksperti" spriestu par to cik lielu halli vajag uz LAČ Daugavpilī hokejā, tad droši vien atstātu tur tikai 300 skatītāju vietas, jo, redz, kad kome spēlēja BAČ tad tur vidēji gāja uz spēlēm 600 cilvēki varbūt, tagad spēlēs LAČ, divreiz zemāks līmenis un un tātad vajag 300.... Un kā ir patiesībā???? Regulāri 1500-2000, pilna halle nāk...
klausies, Tu jefiņ, davai nepiesien man vārdus, ko es neesmu teicis!
, 2011-07-19 23:17, pirms 13 gadiem
lkrnpk_2 rakstīja: Ok, Lietuva ir vienmērīgāk apdzīvota, bet pasaki kāpēc Paņevežos var būt Cido Arēna 5600 vietām, bet Daugavpilī var būt arēna 1500-2000 cilvēkiem tikai???
Vēl... Kauņa + Viļņa... tagad tur būs pa abām pilsētām kopā 26 000 skatītāju vietu lielajās hallēs. Ar ko Rīgas reģions + Jelgava ir švakāka, lai te nebūtu tie paši 20 000 kaut vai tikai... vai 15 000niece vēl viena??

Arēnas pārstāvis varbut ari kaut ko zina labāk, bet sorry... viņš ir ieinteresētā persona un nekādi nevēlas, lai RD pamet tā dārgo iestādījumu... un tam piemēram seko arī basketbola klubi kā Barons, piemēram...

Ar pasākumiem var aizpildīt visu, ņemot vērā to, ka Rīga ir Baltijas sirds un pat no tās pašas Viļņas un Tallinas un šejieni kā ņef** var atbraukt, ja labi grib... Vajag tikai strādāt. Pirms Arēna Rīga uzcelšanas ņaudēja, ka halle nesīs vienus vienīgus zaudējumus.... Tagad gan kaut kā neizskatās, ka šiem bizness neietu..... Tikpat mierīgi varētu arī 15 000 nieci uzcet un pēdējā stāvā biļetes pa 2 lati pārdot, lai džeki stāv kājās un kliedz par Dinamo... un piesaistīt lielākas pasaules zvaigznes uz šejieni arī.
pilnīgi piekrītu - vienīgā atšķirība starp Latviju un Lietuvu ir basketbols, kas saved cilvēkus arī mazajās pilsētās, bet Rīgā ir Dinamo, kura piedevām gada laikā arēnu noslogo vairāk kā basketbola komandas... kas vēl? jūs domājat lietuviešiem afigenna lielāka rocība, lai visus koncertus aizpildītu, pietam Rīga ir daudz izdevīgākā vietā. Pats zinu ļoti daudz cilvēkus, kas bieži brauc uz Tallinu uz koncertiem, uz Rīgu varēs braukt gan no Igaunijas, gan Lietuvas.
loģiski, ja sēdēs rokas klēpī salikuši un žēlosies, tad nekas nebūs, bet visādi citādi neredzu nekādas problēmas 2 arēnu būšanai
, 2011-07-19 23:22, pirms 13 gadiem
Fedorov91 rakstīja: Daugavpils ir nekurienes vidū.

Paņeveža biezi apdzīvotā reģionā. Salīdzinoši netālu ir Kauņa, Šauļi, u.c. pilsētas, starp kurām ir apdzīvots.

Pēdējā rindkopa... runa ir par jaunas halles celtniecību, ne Arēnas renatbilitāti
ko tu ar to gribi teikt? pēc tevis teiktā jau sanāktu, ka Paņevēžos pilnīgilohi dzīvo, kas tādām pilsētām tuvumā,kurās jau ir halles, piebliež klāt savu
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
, 2011-07-20 12:27, pirms 13 gadiem
lkrnpk_2 rakstīja: da ko tie tavi eksperti sajēdz? Kad cēla Arena Riga, tad tie paši eksperti brēca, ka Arēna ar zaudējumiem strādās un nah** viņu vajag.... kad RD izveidojās, tad ie paši (s)eksperi, ieskaitot žurnālistu Strausu, kas sit ar cipariem un laikam arī Abragu brēca, ka pie biļešu cenas 5ls uz spēli vidēji arēnā labi, ja 5000 skatītāju sezonā komanda salasīs......

Problēma ar (s)ekspertiem un viņu ekspertīzi ir tāda, ka, tāpat kā visa pārējā Latvija, viņi balstās uz šodienas situāciju savā analīzē un nespēj paskatīties uz priekšu... kas notiks, ja B pievienosies A u.t.t. Arī iepriekšējās prognozes bija balstītas uz visu ko, tikai ne uz to, ka kāds līdz ar jaunas komandas vai arēnas izveidi pacels dir** un sāks reklamēties, aicināt pie sevis jaunas zvaigznes, komandas, šovus u.t.t.... Prognoze par Arēna Rīga nerentabilitāti tika pamatota tajā situācijā koncertu/šovu rīkošanā, kas bija mums uz 2003. gadu kādu un tas, ka pa 5ls biļeti vidēji uz RD nāks maximums 5000 cilvēku balstīts uz basketbola superklubuču ''panākumiem'' skatītāju piesaistē tajos gados... aizmirstot to, ka vienmēr var un varēs labāk.... tam ir mārketings, reklāma u.t.t.

Ja tādi ''eksperti" spriestu par to cik lielu halli vajag uz LAČ Daugavpilī hokejā, tad droši vien atstātu tur tikai 300 skatītāju vietas, jo, redz, kad kome spēlēja BAČ tad tur vidēji gāja uz spēlēm 600 cilvēki varbūt, tagad spēlēs LAČ, divreiz zemāks līmenis un un tātad vajag 300.... Un kā ir patiesībā???? Regulāri 1500-2000, pilna halle nāk...
bet logiski ka balstaas uz si briza situaciju..... jo neviens jau tak nezin ka bus uz prieksu.. ... fantazet kas bus uz prieksu var jebkurss.... tikpatlabi vispaar var sanakt ka piemeram taspats Rigas dinamo peec nu apmeram 3 gadiem vispaar vairs nepastaav kas nemaz tik loti nereali nav - atliek tik Krieviem sadomaties un piegriest naudu un kaput komandai ir jo loti liela dalja naudas ir tiesi rus nauda.... runajot par arenas piepildisanu- atkal varu teikt topashu - nakotni neviens precizi paredzet nevar - kad cela arenu rigas dinamo vel nebija.. un kas zin ka tagad arenai ietu ja nebutu rigas dinamo kas pielauju ir izteikti lielakais klients areenai..
, 2011-07-20 13:08, pirms 13 gadiem
lvhockey rakstīja: Vispār RD varētu nopietni apsvērt domu par fārma veidošanu tajā pašā Daugavpilī. Ar ES struktūrfondu piesaisti var arī uzcelt arēnu kādām 5000 vietām un tas ir reāli, ja sadarbojas ar pašvaldību. Protams tur atkarājas komerciālā peļņa un kkādas nodevas pilsētai, jo tādas arēnas "izmantojamība" noteikti varētu saukties kā "olimpiskā", "multihalle" utt. Bet ja uztaisa jaunu klubu, kas spēlē kaut vai tajā pašā BAČ, ar reklāmu, labu mārketingu, tad no 100tūkstošnieces pilsētas savāktu labi daudz regulāro skatītāju, kas par saviem 4-7 ls nāktu uz mājas spēlēm. Vienk. saku to ko zinu! Latvijas austrumos cilvēkiem ir pavisam citas prasības, pavisam cita attieksme un viņi nav tik izlepuši kā Latvijas centrālajā daļā vai rietumos, pie tam veseliem bariem pašlaik brauc uz Rīgu skatīties Dinamo spēles. Pats pazīstu cilvēkus, kas iztērē 20 ls, lai tiktu uz 1 Dinamo spēli. Padomājiet, ceļš vien turp un atpakaļ vienam cilvēkam ir 10 ls + vēl arēnas biļete. Ļoti daudzi no Rēzeknes uz Daugavpili braukā vairākas reizes nedēļā, lai tikai paspēlētu hokeju, pie tam regulāri un tie ir 100km. Pats nāku no Latgales un zinu cik dārgi izmaksā jebkāda veida pasākums, jo vienk. viss notiek Rīgā, pat kārtojot kaut kādus darījumus, nerunājot, ja mācās utt.... un tā visa aizkļūšana katru mēnesi atņem baigo piķi. Kādēļ neizmantot pietiekami lielu tirgu, kurš vienkārši slāpst pēc da jeb kāda pasākuma. Pat uz Blāzmas futbola spēlēm, kad komanda mīcījās pa pakaļgalu stadionā, kurš neatbilst nekādiem normāliem standartiem nāca pilnas tribīnes...
Paskatieties, kurā vel LAČ komandai ir tāds apmeklējums kā DHK Latgalei.
Vienk. gudri būtu tajā tirgū ieiet, jo pirmais vienmēr kaut ko var cerēt nopelnīt. Valmiera, Liepāja, Ventspils, Rīga vienk. savus potenciālos komandu līdzjutējus ir izlutinājušas, viņi ir to visu ir vienk. atēdušies.
Ideja par farmklubu Latgalē jau nav slikta, BET - Dinamo jau pirmkārt halli grib priekš sevis un nevis fārmklubam. Un Dinamo jebkurā gadījumā savu halli taisīs Rīgā.
Un Dinamo vadībai tādi Bunča spriedelējumi par haļļu skaitu Rīgā ir pilnīgi pie vienas vietas - jo viss jau notiek - zeme noskatīta, aptuvens plāns jau ir. Neviens tur neskatīsies, vai Arēnas īpašniekam tas ir izdevīgi vai nav.
, 2011-07-20 17:07, pirms 13 gadiem
vajag jau ņemt vērā arī maksātspēju, somi un zviedri var katru nedēļu pa 30 lašiem atdot par spēli un padzert pifu pa dvacānu. Bet cik bieži var apmeklēt spēles pa piķi un cik nograuzt popkornā spiedzošās tīnes?
drīz jau būs tāpat, kā ar izlasi, labākajos gados brauca 8 štukas uz čempi, tagad 2-3, ģinama apniks pseidofaniem un paliks čupiņa īsto, kas nepiepildīs arēnu tāpat.
Armands Bērziņš. Foto: Guntis Lazdāns/OHL
148

''Dinamo'' publicē sastāvu OHL sezonai, A. Bērziņš atgriežas ''Prizmā''

''Optibet'' Hokeja līgas mājaslapā parādījusies informācija par Rīgas ''Dinamo'' sastāvu gaidāmajā sezonā. Tikmēr ''Prizmas'' rindās atgriezies pieredzējušais centra uzbrucējs Armands Bērziņš.
Miks Indrašis. Foto: Rīgas "Dinamo"
42

Nauda Eiropas hokejā. Cik brangs ir KHL klubu solītais kumoss?

Laikā, kad Krievija izvērš asiņainu un naidpilnu agresiju Ukrainā, Latvijas izlases hokejisti liek parakstus uz līgumiem ar Krievijas klubiem. Kā viņi nonāk līdz šādu lēmumu pieņemšanai? Visi kā viens saprot, kas šobrīd notiek Ukrainā, un ka tas, ko dara krievi, ir ,maigi izsakoties, zvērības, taču visam ir sava cena, arī lēmumiem doties strādāt uz Krieviju. Papētot nedaudz dziļāk, secinām, ka Krievijā solītā nauda, salīdzinājumā ar to, ko spēj maksāt Eiropas vadošajās līgās, tiešām ir kosmiska.
Sandis Riekstiņš. Foto: Dmitrijs Suļžics/F64
58

Saeima aizliedz Latvijas sportistu un komandu sacenšanos Krievijā un Baltkrievijā

Saeima ceturtdien, 28. aprīlī, galīgajā lasījumā atbalstīja par steidzamiem atzītos grozījumus Sporta likumā, kas paredz aizliegumu Latvijā reģistrētām sporta spēļu komandām piedalīties Krievijas vai Baltkrievijas nacionālajos čempionātos un kausu izcīņās, informē Saeimas Preses dienests.