Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:3, Did:0, useCase: 3

Foto: Helmuta Baldera 65 gadi dzīvē un hokejā

Jānis Matulis
Jānis Matulis
Helmuta BALDERA (31.07.1952) spēlētais hokejs bija kā brīnums. Ātrs, ar veiklām rokām, kaut spēlēja ar lēcām, tas netraucēja viņam ideāli pārredzēt laukumu. Visu laiku labākais latviešu hokejists. Pēc triju gadu pauzes, ko pavadīja trenējot komandu Japānā, Balderis 37 gadu vecumā debitēja NHL.PSRS Nopelniem bagātais sporta meistars, Trīskārtējs pasaules čempions (1978., 1979., 1983.), pa vienam sudrabam (1976.) un bronzai (1977.), Leikplesidas olimpisko spēļu sudrabs.Trīskārtējs PSRS čempions ACSK komandā (1978., 1979., 1980.).
1977. gada pasaules čempionāta labākais uzbrucējs un "All Stars", 1977. gada PSRS labākais spēlētājs.
1977. un 1983. gada PSRS rezultatīvākais spēlētājs, 1976., 1977. un 1985. gadā PSRS virslīgā guvis visvairāk vārtu - 31; 40 un 31; PSRS virslīgā aizvadījis 453 spēles, 333 vārti, 249 piespēles; Pasaules čempionātos - 47 spēles, 28 vārti, 26 piespēles. Sešus reizes iekļauts PSRS 34 labāko spēlētāju sarakstos, 1998. gadā uzņemts IIHF Slavas zālē. Tāds īsumā ir viņa CV. Lai kāds pamēģina pārspēt!Deviņdesmito gadu sākumā vienlaikus bija gan Sporta pils direktors, ko vēlāk pats privatizēja, gan Latvijas izlases galvenais treneris un kapteinis, bijis Latvijas izlases ģenerālmenedžeris un Latvijas Hokeja federācijas viceprezidents, taču organizēt hokeja dzīvi viņam nelikās interesanti. Priekšplānā izlauzās biznesmeņa gēns: Helmuts taču jaunībā ir beidzis Tirdzniecības tehnikumu, iegūstot piektās kategorijas pārtikas tehnologa diplomu un cerējis braukt uz kuģiem, nu viņa biznesa kuģis vairākus gadus noenkurots Mārupē – slavenie Mārupes gurķi un tomāti tiek audzēti viņa siltumnīcās, arī piens un piena produkti tagad ir pasaulē ātrākā pārtikas tehnologa nodarbošanās.
Lai Tev, Meistar, laba veselība un tikpat neatkarīgs skats uz dzīvi kā iepriekšējos 65 gados!Romāna Kokšarova un citu lielu meistaru foto
1 2 38 komentāri

  +6 [+] [-]

, 2017-07-31 00:17, pirms 7 gadiem
Sveiciens jubilejā, lielmeistar!

     [+] [-]

, 2017-07-31 00:26, pirms 7 gadiem
Kad beidzot briedīs mūsu nākamie Balderi?

     [+] [-]

, 2017-07-31 00:56, pirms 7 gadiem
Bija Pils,nu ir Maarupes Pils.Jociigi,interesanti!

  -2 [+] [-]

, 2017-07-31 02:19, pirms 7 gadiem
pernambucano rakstīja: Kad beidzot briedīs mūsu nākamie Balderi?
NEKAD ! Vienakārši samierinaies ar to

  -3 [+] [-]

, 2017-07-31 02:20, pirms 7 gadiem
Bet kur ta palika Sildedzis ?! Sadega, vai ?

     [+] [-]

, 2017-07-31 06:46, pirms 7 gadiem
pernambucano rakstīja: Kad beidzot briedīs mūsu nākamie Balderi?
Kamēr būs dinamo, nekādus balderus kā savas ausis neredzēt. Labākajā gadījumā džeriņi un meijas.

  +1 [+] [-]

, 2017-07-31 07:50, pirms 7 gadiem
Jirgens Rozenbergs/Džo Cimmermans rakstīja: Kamēr būs dinamo, nekādus balderus kā savas ausis neredzēt. Labākajā gadījumā džeriņi un meijas.
Piekrītu! Ģinamo "sistēma" nespēj izaudzināt laba līmeņa hokejistu. Tādēļ arī gan lielie čekisti gan mazie bezcerīgi sitās pa pēdējām vietām.

  -1 [+] [-]

, 2017-07-31 07:53, pirms 7 gadiem
Antons Upesdeglis rakstīja: Piekrītu! Ģinamo "sistēma" nespēj izaudzināt laba līmeņa hokejistu. Tādēļ arī gan lielie čekisti gan mazie bezcerīgi sitās pa pēdējām vietām.
dinamo 10 gados nav nevienu laba līmeņa kadru sagatavojusi, varbūt sotnieku, tik cik Ziemeļamerika mums sagatavo, tik ir.

     [+] [-]

, 2017-07-31 08:01, pirms 7 gadiem
Jirgens Rozenbergs/Džo Cimmermans rakstīja: dinamo 10 gados nav nevienu laba līmeņa kadru sagatavojusi, varbūt sotnieku, tik cik Ziemeļamerika mums sagatavo, tik ir.
Kuri konkrēti tad ir tie mūsu Z-Amērikas leģiona super-puper stāri?

  -2 [+] [-]

, 2017-07-31 08:02, pirms 7 gadiem
Antons Upesdeglis rakstīja: Piekrītu! Ģinamo "sistēma" nespēj izaudzināt laba līmeņa hokejistu. Tādēļ arī gan lielie čekisti gan mazie bezcerīgi sitās pa pēdējām vietām.
Onkulīt, pastāsti man. kas irčekisti??

  -3 [+] [-]

, 2017-07-31 08:03, pirms 7 gadiem
Antons Upesdeglis rakstīja: Piekrītu! Ģinamo "sistēma" nespēj izaudzināt laba līmeņa hokejistu. Tādēļ arī gan lielie čekisti gan mazie bezcerīgi sitās pa pēdējām vietām.
Par pēdējām vietām sitās tikai VIENU gadu no desmit! Nākamā sezona vēl nav pat sākusies, lai kaut ko spriestu iepriekš

  +7 [+] [-]

, 2017-07-31 08:39, pirms 7 gadiem
Veselību un daudz laimes Helmut! Vienmēr atcerēšos Tavu izcilu meistarību, īpašu slidošanas stilu un virtuozu tehniku !!!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -4 [+] [-]

, 2017-07-31 09:26, pirms 7 gadiem
Nenoliedzami, ka liels hokeja meistars, bet tāpat nenoliedzams ir fakts, ka arī......liels pipuks.
Kaut gan....vairums pasaules diženie tādi ir.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -1 [+] [-]

, 2017-07-31 09:53, pirms 7 gadiem
arhivsx rakstīja: Tas jau nebūs Namejs, kurš aizmirsīs ienākt ar savu kārtējo darvas karotīti.

Nu, Tu jau mums tas pozitīvists.

  +1 [+] [-]

, 2017-07-31 10:07, pirms 7 gadiem
NAMEJS 9999 rakstīja: Nenoliedzami, ka liels hokeja meistars, bet tāpat nenoliedzams ir fakts, ka arī......liels pipuks.
Kaut gan....vairums pasaules diženie tādi ir.
Laikam esat kopā izlūkos gājuši, vai šņabi dzēruši, nu vai vismaz cūkas ganījuši, ja tā atļaujies spriest par dižgara cilvēciskajām īpašībām?
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -3 [+] [-]

, 2017-07-31 10:09, pirms 7 gadiem
Jirgens Rozenbergs/Džo Cimmermans rakstīja: Kamēr būs dinamo, nekādus balderus kā savas ausis neredzēt. Labākajā gadījumā džeriņi un meijas.
Labprāt uzklausīšu argumentētu skaidrojumu, kā Dinamo neesamība veicinās Balderu kalvi?

  +2 [+] [-]

, 2017-07-31 11:23, pirms 7 gadiem
Iedomīgs pēc vella tas vecais Helmis. Kā es šito te apspēlēju, kā Tretjakam iemetu, kā neviens vairs nejēdz iemest, kā es izgājienos sametu 90% šaibas golijiem... utt. Bet nenoliedzam - Maestro un Lielmeistars. Prozit!

  +2 [+] [-]

, 2017-07-31 11:26, pirms 7 gadiem
Jirgens Rozenbergs/Džo Cimmermans rakstīja: Kamēr būs dinamo, nekādus balderus kā savas ausis neredzēt. Labākajā gadījumā džeriņi un meijas.
Džeriņu un Meiju ģinamka ir sapi... Pat Dogiju iedzina depresijā. Bail, ka Ozo karjera arī karājas mata galā.

 +10 [+] [-]

, 2017-07-31 11:27, pirms 7 gadiem
NAMEJS 9999 rakstīja: Nenoliedzami, ka liels hokeja meistars, bet tāpat nenoliedzams ir fakts, ka arī......liels pipuks.
Kaut gan....vairums pasaules diženie tādi ir.
Teikt, ka Balderis ir pipuks, tas ir párák prasti. Tas ir tāpat, ja es teiktu, ka Namejs 9999 ir baigais maita...Es personígi saskatu Balderí cilvéku, kurš nekad nav pielāgojies sistēmai un tāpēc viņš daudziem nepatīk. Saka ko domā, neliekuļojot. Karjeru uztaisīja hokeja laukumā nevis aiz tā [stāstot lieliem priekšniekiem to, ko viņi grib dzirdēt]. Savas asās mēles dēļ nesasniedza visu ko varēja sasniegt. Ja būtu paklausīgs, tad būtu 2-kātējais OČ. (1976,1984).
Bija paštaisns ? Jā, varbūt, bet ja būtu divkosis, būtu labāk ??!
Viens no nedaudziem latviešiem, kurš teica ko domāja....
Daudz laimes dzimšanas dienā, Helmut !!! Lai laba veselība un skaidrs prāts !
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -3 [+] [-]

, 2017-07-31 12:32, pirms 7 gadiem
P...ri salikuši mīnusus visiem PRO DR faniem un plusus anti DR kr@pļiem!!! Nost ar antiDR propogandu!!! Bocmani Ivaru uz sārta!!!
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -3 [+] [-]

, 2017-07-31 12:36, pirms 7 gadiem
tapirs19 rakstīja: Teikt, ka Balderis ir pipuks, tas ir párák prasti. Tas ir tāpat, ja es teiktu, ka Namejs 9999 ir baigais maita...Es personígi saskatu Balderí cilvéku, kurš nekad nav pielāgojies sistēmai un tāpēc viņš daudziem nepatīk. Saka ko domā, neliekuļojot. Karjeru uztaisīja hokeja laukumā nevis aiz tā [stāstot lieliem priekšniekiem to, ko viņi grib dzirdēt]. Savas asās mēles dēļ nesasniedza visu ko varēja sasniegt. Ja būtu paklausīgs, tad būtu 2-kātējais OČ. (1976,1984).
Bija paštaisns ? Jā, varbūt, bet ja būtu divkosis, būtu labāk ??!
Viens no nedaudziem latviešiem, kurš teica ko domāja....
Daudz laimes dzimšanas dienā, Helmut !!! Lai laba veselība un skaidrs prāts !
Beidz stāstīt pasakas!
Tā lielā muldēšana sākās tikai pēc Atmodas, bet tā viņš bija izpildīgs komunists, un nekas vairāk. Tas par cilvēcisko faktoru, un nevis sportisko.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  -3 [+] [-]

, 2017-07-31 12:53, pirms 7 gadiem
Vai tiešām pat šādā rakstā, kur tiek godināta Latvijas leģenda, sportacentra darbinieki nevar papūlēties paravēt komentārus?
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +6 [+] [-]

, 2017-07-31 12:58, pirms 7 gadiem
NAMEJS 9999 rakstīja: Beidz stāstīt pasakas!
Tā lielā muldēšana sākās tikai pēc Atmodas, bet tā viņš bija izpildīgs komunists, un nekas vairāk. Tas par cilvēcisko faktoru, un nevis sportisko.
PSRS laikos HB nebija klajš disidents, tas fakts - te es domāju tieši pa politisko līniju - taču savu konstruktīvo viedokli nekad nebija slēpis - te es domāju kā reizi Tevis piesaukto cilvēcisko faktoru. Cita lieta, ka lielais sports bija cieši saistīts ar lielo politiku - t,b, pamēģini pateikt (kur nu pateikt,pat padomāt !!!), ka PSRS nav vislabākā valsts pasaulē, izlasi (ne tikai izlasi, bet arī spēlēšanai Dinamo piegrieztu skābekli, būtu nopietns pāraudzināšanas darbs politinformatoram) tev neredzēt kā savas ausis !
Tikpat labi mēs varētu teikt, ka arī Irbe bija - kā Tu saki - izpildīgs komunists (jo spēlēja taču PSRS), bet mēs taču zinām, ka tā nebija...!

  +6 [+] [-]

, 2017-07-31 13:31, pirms 7 gadiem
dēļ Baldera slidošanas un ripas vadīšanas tehnikas vien bija vērts skatīties hokeju ... otra tāda uzbrucēja mums nav bijis un kad vēl būs. Hokeja Dieva izraudzīts spēlētājs. Padumjajos laikos, lai tiktu izlasē bija nepieciešams būt pāris galvas pārākam par krievu puikām un tāpat, ja Tihonovs uzēdās par kaut ko, tad bija gandrīz bezceris.

Lai laba veselība, vecmeistar!

  -1 [+] [-]

, 2017-07-31 14:22, pirms 7 gadiem
Bocmana Ivara papagailis rakstīja: Kuri konkrēti tad ir tie mūsu Z-Amērikas leģiona super-puper stāri?
Puperstāru nav, bet visi līderi ir izgājuši Ziemeļamerikas skolu. Kulda, Bārtulis, Karsums, Daugaviņš utt. Dinamo tikpat kā neko nav 10 gados sagatavojuši, tas ir sausaus atlikums. Apgāzt to nevar.
Slēpts komentārs: wifebeater

     [+] [-]

, 2017-07-31 15:55, pirms 7 gadiem
Jirgens Rozenbergs/Džo Cimmermans rakstīja: Puperstāru nav, bet visi līderi ir izgājuši Ziemeļamerikas skolu. Kulda, Bārtulis, Karsums, Daugaviņš utt. Dinamo tikpat kā neko nav 10 gados sagatavojuši, tas ir sausaus atlikums. Apgāzt to nevar.
Tikpat labi var teikt, ka visi tevis minētie ir arī izgājuši Krievijas hokeja skolu un, vēl jo vairāk, turpina spēlēt KHL, ko nu? Ja reiz ir kādu laiku uzturējušies pāri dīķim, tātad automātiski ir izgājuši turienes hokeja skolu un ir turieneis hokeja audzēkņi? Bet kāpēc tad ne Krievijas, jo tas ir nepopulāri priekš pieminēšanas?
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja
1 2 38 komentāri