Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:2936, Did:0, useCase: 3

Latvijas izlase apakšgrupas cīņas pabeigs pret titulētajiem vāciešiem

Ulvis Brože
Ulvis Brože @UlvisBrozhe

Latvijas izlase apakšgrupas cīņas pabeigs pret titulētajiem vāciešiem
Dainis Krištopāns. Foto: EPA/Scanpix

Šodien Latvijas handbola izlase aizvadīs noslēdzošo maču Eiropas čempionāta grupu turnīrā, pulksten 19:15 tiekoties ar titulēto Vāciju. Mūsējo izredzes sasniegt nākamo posmu ir tikai teorētiskas. Tiešraide kanālā TV6.

Latvijas valstsvienība finālturnīrā debitēja ar dueli pret pašreizējo Eiropas čempioni Spāniju, un ugunskristības noslēdzās ar zaudējumu 22:33. Latvieši spēles ievadā bija vadībā un spēja visu pirmo puslaiku izrādīt nopietnu pretestību, taču turpinājumā izpaudās sāncenšu pārsvars individuālajā meistarībā. Sestdienas vakarā tikāmies ar Nīderlandi, kura arī debitē Eiropas čempionātā un kuru izdevās pieveikt kvalifikācijā. Tika izgāzts sākums, pēcāk izdevās deficītu sadeldēt līdz trīs vārtiem, bet tas arī bija viss – 24:32.

Vāciešu kontā ir viena uzvara un viens zaudējums. Mūsu pretinieki atklāšanas spēlē tika galā ar Nīderlandes handbolistiem (34:23), bet apakšgrupas favorītu duelī sekoja neveiksme pret Spāniju ar 26:33. Tādējādi Vācijas izlase pagaidām nav garantējusi iekļūšanu nākamajā posmā, tomēr Latvijai tad jāpaveic brīnums. Proti, ja neiespējamā misija izrādīsies iespējama un izdosies uzvarēt Vāciju, tad jācer, ka Nīderlande pārsteidzoši nepieveiks spāņus. Ja piepildīsies abi scenāriji, tad trīs komandām būs 1-1 bilance. Vācija uzvarēja Nīderlandi ar +11, bet mēs Nīderlandei zaudējām ar astoņu vārtu starpību. Ja uzvarēsim vāciešus ar desmit vārtu pārsvaru, tad, pateicoties labākai gūto un zaudēto vārtu starpībai savstarpējos mačos, tiksim nākamajā kārtā.

C grupa

VKomandaSUNZVārtiP
1.Spānija220066:484
2.Vācija210160:562
3.Nīderlande210155:582
4.Latvija200246:650

Protams, tādas komandas kā Vācija pieveikšana kaut ar minimālu pārsvaru jau būs milzīgs pārsteigums. Vāciešiem 2016. gads bija ļoti veiksmīgs, jo Eiropas čempionāta finālā izdevās tikt galā ar spāņiem, bet Riodežaneiro olimpiskajās spēlēs tika izcīnīta bronzas medaļa. Sekoja divas devītās vietas (2017. gada pasaules un 2018. gada Eiropas čempionāts), bet pērn vācieši pasaulē bija ceturtie. Pusfinālā viņi atzina Norvēģijas pārākumu, bet cīņā par bronzu minimāli piekāpās Francijas izlasei. Te jāatzīmē, ka Francija pirmā no favorītēm var kravāt koferus un doties mājās.

Ja Dainis Krištopāns ar 14 vārtiem ir piektais rezultatīvākais spēlētājs Eiropas čempionātā, tad Vācijai pagaidām nav iezīmējies viens līderis, tāpēc starp individuālajiem līderiem viņi nav atrodami. Uzvarā pret Nīderlandi piecus vārtus guva gan Kajs Hefners, gan Janniks Kolbahers, bet pret spāņiem piecas reizes izcēlās Hendriks Pekelers. Vēsturiski rezultatīvākais bijis Ūve Gensheimers, kurš valstsvienības rindās spēlē jau kopš 2005. gada, taču viņš pirmajos divos mačos kopā guva piecus vārtus. Protams, ka Vācijas komandu veido Bundeslīgā spēlējošie handbolisti, un izlasē ir iekļauts tikai viens leģionārs – vārtsargs Andreass Volfs, kurš spēlē Polijas čempionātā.

Latvijas grupas kalendārs

DatumsSpēleLaiks (LV)
09.01.Vācija – Nīderlande34:23
Spānija – Latvija33:23
11.01.Latvija – Nīderlande24:32
Spānija – Vācija33:26
13.01.Latvija – Vācija19:15
Nīderlande - Spānija21:30

Vācijas valstsvienību kopš 2017. gada trenē Kristians Prokops. Protams, ka arī viņam pirms spēles pret Latviju tika uzdots jautājums par Krištopāna apturēšanu. "Krištopāns ir izcils spēlētājs ne tikai sava auguma dēļ, bet mums ir plāns, kā viņu izslēgt no komandas sadarbībām. Lai uzvarētu, mums tikai ar to nepietiks – būs nepieciešams arī ātrums un stabils vārtsarga sniegums. Jāizveido iespējas un tās jāizmanto. Mums jāspēlē ar lielu cīņassparu un jābūt emocionāli uzlādētiem. Komanda zina, kas ir jāizdara, lai uzvarētu, un es ticu šiem spēlētājiem," teica Prokops.

Latvijas izlase

PozīcijaSpēlētājsKlubsVecAugumsSvarsIzlasēAtlasē
VārtsargsEdgars KukšaAurich (Vācija)29191 cm95 kg79
Raitis PuriņšCeltnieks Rīga31190 cm85 kg406
Kreisā malaOskars ArājsTenax Dobele29188 cm85 kg41+442+1
Rihards LejaCeltnieks Rīga27187 cm80 kg26+304+4
Kreisais ārējaisAivis JurdžsTenax Dobele36197 cm103 kg86+3256+15
Nils KreicbergsCocks (Somija)23192 cm90 kg47+874+13
Saspēles vadītājsMāris VeršakovsTenax Dobele33192 cm90 kg92+2496+32
Austris TuminskisAue (Vācija)29198 cm102 kg57+1192
Labais ārējaisĢirts LilienfeldsCoburg (Vācija)37189 cm80 kg83+2154+7
Dainis KrištopānsVardar (Ziemeļmaķedonija)29214 cm136 kg76+3396+32
Evars KlešniksLiT Tribe Germania (Vācija)39199 cm103 kg72+2416+2
Labā malaJānis PavlovičsSandefjord (Norvēģija)35184 cm86 kg100+2973+2
Andis ĒrmanisTenax Dobele29168 cm70 kg53+176+1
Uvis StrazdiņšKehra (Igaunija)20180 cm83 kg15+214+9
LīnijaIngars DudeLimoges (Francija)33195 cm102 kg72+1474+9
Egīls PolitersTenax Dobele29195 cm102 kg40+536+15

13. janvāris

LaiksGrupaSpēle
19:15AMelnkalne – Baltkrievija
CLatvija – Vācija
EIslande – Krievija
21:30ASerbija – Horvātija
CNīderlande – Spānija
EDānija – Ungārija

  +2 [+] [-]

, 2020-01-13 10:56, pirms 4 gadiem
Es te pirms kāda laika komentāros rakstīju, ka LV izlase jau nodrošinājusi tiesības spēlēt 2021.g. PČ kvalifikācijas play-off spēlēs. Piedošanu, bet samelojos. Nebiju pārbaudījis, likās, ka kaut kur to dzirdēju. Lai tiktu uz f-turnītu, Latvijai būs jāparvar 2 kvalifikācijas kārtas, ja vien nenotiks brīnums, un mūsu izlase nebūs starp 6 vājākajām šī f-turnīra izlasēm. 6 vājākas šī čempja izlases kopā ar 4 izlasēm (Lietuva, Izraēla, Rumānija, Turcija) veidos 5 pārus, kurā uzvarētājs tiks noskaidrots 2 spēļu summā. Spēles notiks aprīlī. 5 uzvarētāji iekļūs izšķirošajā kārtā, kurā pievienosies 13 izlasēm, kuras spēlēja šajā EČ, bet vēl nebūs nodrošinājušas dalību 2021.g. PČ f-turnīrā. Te arī uzvarētāji tiks noskaidroti 2 spēļu summā. Spēles notiks jūnijā. Der pieminēt, ka PČ pirmo reizi piedalīsies 32 izlases. Par 8 vairāk nekā bija ierasts redzēt pēdējos turnīros. Eiropai kopumā būs vismaz 14 vietas, jo būs vismaz 1 wild card. (Iespējams, ka pat 2) Turnīrs notiks Ēģiptē.

  +1 [+] [-]

, 2020-01-13 11:53, pirms 4 gadiem
Straumes banda šodien paņems priekšā Vāciju +11 un tiks ārā no grupas .

  +2 [+] [-]

, 2020-01-13 11:53, pirms 4 gadiem
jautājums - ko nozīmē Krištopņam 76+339 - vārti + piespēles? spēles + kaut kas?

  +2 [+] [-]

, 2020-01-13 11:59, pirms 4 gadiem
Gatis rakstīja: jautājums - ko nozīmē Krištopņam 76+339 - vārti + piespēles? spēles + kaut kas?
Spēles + vārti.

  +2 [+] [-]

, 2020-01-13 11:59, pirms 4 gadiem
Noteikti skatīšos. Sarauj, Latvija!

  +1 [+] [-]

, 2020-01-13 12:14, pirms 4 gadiem
Veiksmi. Jūs vienalga malači. Attieksme laba un pareiza (spēlētājiem). Par federāciju gan pretējās domās. Nav sakārtotības.
Bet tas jau, ka tikām uz EČ, jau lieliski, zinot cik sportisti tiešām nodarbojas ar šo sporta veidu profesionāli. Malači. Futbolistiem būtu jāņem piemērs. Kur naudas grozās simtiem simtiem

  +2 [+] [-]

, 2020-01-13 12:35, pirms 4 gadiem
H.E.N.R.Y. rakstīja: Spēles + vārti.
ok, skaidrs... samulsināja tas, ka WIKI krietni veca info...
31 spēle un 155 vārti

Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2020-01-13 12:50, pirms 4 gadiem
H.E.N.R.Y. rakstīja: Es te pirms kāda laika komentāros rakstīju, ka LV izlase jau nodrošinājusi tiesības spēlēt 2021.g. PČ kvalifikācijas play-off spēlēs. Piedošanu, bet samelojos. Nebiju pārbaudījis, likās, ka kaut kur to dzirdēju. Lai tiktu uz f-turnītu, Latvijai būs jāparvar 2 kvalifikācijas kārtas, ja vien nenotiks brīnums, un mūsu izlase nebūs starp 6 vājākajām šī f-turnīra izlasēm. 6 vājākas šī čempja izlases kopā ar 4 izlasēm (Lietuva, Izraēla, Rumānija, Turcija) veidos 5 pārus, kurā uzvarētājs tiks noskaidrots 2 spēļu summā. Spēles notiks aprīlī. 5 uzvarētāji iekļūs izšķirošajā kārtā, kurā pievienosies 13 izlasēm, kuras spēlēja šajā EČ, bet vēl nebūs nodrošinājušas dalību 2021.g. PČ f-turnīrā. Te arī uzvarētāji tiks noskaidroti 2 spēļu summā. Spēles notiks jūnijā. Der pieminēt, ka PČ pirmo reizi piedalīsies 32 izlases. Par 8 vairāk nekā bija ierasts redzēt pēdējos turnīros. Eiropai kopumā būs vismaz 14 vietas, jo būs vismaz 1 wild card. (Iespējams, ka pat 2) Turnīrs notiks Ēģiptē.
redzēs, ka turpmāk veidosies izlase pēc šā čempja un kādi secinājumi būs izdarīti. cerams neizveidosies neveselīga atmosfēra un visi strādās uz to lai tiktu uz PČ. uz iepriekšejo tikt jau tur knapi-knapi palika spēlē ar belariem. vajag mēgināt mobilizēties un šoreiz tikt.

  +1 [+] [-]

, 2020-01-13 12:55, pirms 4 gadiem
zaipis rakstīja: redzēs, ka turpmāk veidosies izlase pēc šā čempja un kādi secinājumi būs izdarīti. cerams neizveidosies neveselīga atmosfēra un visi strādās uz to lai tiktu uz PČ. uz iepriekšejo tikt jau tur knapi-knapi palika spēlē ar belariem. vajag mēgināt mobilizēties un šoreiz tikt.
Tas bija uz 2017.g. PČ, nedaudz palabošu. Par izlases nakotni man arī uztraukums, jo mums daudz pieredzējušo spēlētaju, nevar zināt, cik un kuri beigs karjeru izlasē pēc šī čempja. Kaut kā neticu, ka neviens nebeigs...

     [+] [-]

, 2020-01-13 13:06, pirms 4 gadiem
H.E.N.R.Y. rakstīja: Tas bija uz 2017.g. PČ, nedaudz palabošu. Par izlases nakotni man arī uztraukums, jo mums daudz pieredzējušo spēlētaju, nevar zināt, cik un kuri beigs karjeru izlasē pēc šī čempja. Kaut kā neticu, ka neviens nebeigs...
nu ja saki , ka uz 2017.gada,un tas nebija iepriekšejais, tad ticēšu. liekas nesen bija
es jau tā neurbjos handbolā. tagad labi vismaz diezgan saprotami un skaidri uzrakstīji, kas tālāk izlasi sagaida , jo diezvai kāds un kaut ko rakstīs, kur nu vēl skaidros kaut ko.
beigsies EČ un handbols atkal tiks iemests spirtacentra miskastē.

     [+] [-]

, 2020-01-13 13:12, pirms 4 gadiem
zaipis rakstīja: nu ja saki , ka uz 2017.gada,un tas nebija iepriekšejais, tad ticēšu. liekas nesen bija
es jau tā neurbjos handbolā. tagad labi vismaz diezgan saprotami un skaidri uzrakstīji, kas tālāk izlasi sagaida , jo diezvai kāds un kaut ko rakstīs, kur nu vēl skaidros kaut ko.
beigsies EČ un handbols atkal tiks iemests spirtacentra miskastē.
Iepriekšējais bija 2019.gadā, kurā mēs līdz play-off spēlēm nemaz netikām, jo grupā, kurā vajadzēja uzvarēt, lai tiktu tālāk, zaudējām leišiem Lietuvā. Es jau arī tik liels handbola fans neesmu, bet izlašu turnīri ļoti interesē un, protams, mūsu izlase visvairāk. Par to iemešanu misenē piekrītu. Man liekas, ka iepriekšejos lielajos turnīros SC sāka rakstīt tikai, kad notika izšķirošie mači. Tagad ir savādāk.

     [+] [-]

, 2020-01-13 13:16, pirms 4 gadiem
Ja runājam par citām grupām, tad šī turnīra galvenā favorīte Dānija, kas ir pašreizējā pasaules un olimpiskā čempione, šodien var zaudēt cerības tikt 2.posmā jeb top 12. Tas notiks, ja šie zaudēs ungāriem, bet Islande pieveiks krievus. Tas tik būtu kaut kas, ja tādu izgāšanos vienā čempī kopā piedzīvotu gan Francija, gan Dānija - divi grandi.

  +1 [+] [-]

, 2020-01-13 13:29, pirms 4 gadiem
Jāparādas labs sniegums, tas ir galvenais!

  +2 [+] [-]

, 2020-01-13 13:38, pirms 4 gadiem
H.E.N.R.Y. rakstīja: Iepriekšējais bija 2019.gadā, kurā mēs līdz play-off spēlēm nemaz netikām, jo grupā, kurā vajadzēja uzvarēt, lai tiktu tālāk, zaudējām leišiem Lietuvā. Es jau arī tik liels handbola fans neesmu, bet izlašu turnīri ļoti interesē un, protams, mūsu izlase visvairāk. Par to iemešanu misenē piekrītu. Man liekas, ka iepriekšejos lielajos turnīros SC sāka rakstīt tikai, kad notika izšķirošie mači. Tagad ir savādāk.
sieviešu izlase handbolā mums ir un spēlē kaut kādas PČ un EČ kvalifikācijas?

  +1 [+] [-]

, 2020-01-13 15:39, pirms 4 gadiem
zaipis rakstīja: sieviešu izlase handbolā mums ir un spēlē kaut kādas PČ un EČ kvalifikācijas?
sieviešu handbolā vispār ir izlase?

     [+] [-]

, 2020-01-13 16:28, pirms 4 gadiem
Banss rakstīja: sieviešu handbolā vispār ir izlase?
Ir U17 izlase: Sieviešu valstsvienība Par lielo nav informācijas.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2020-01-13 16:42, pirms 4 gadiem
intars128 rakstīja: Veiksmi. Jūs vienalga malači. Attieksme laba un pareiza (spēlētājiem). Par federāciju gan pretējās domās. Nav sakārtotības.
Bet tas jau, ka tikām uz EČ, jau lieliski, zinot cik sportisti tiešām nodarbojas ar šo sporta veidu profesionāli. Malači. Futbolistiem būtu jāņem piemērs. Kur naudas grozās simtiem simtiem
jā, tikai futbolu spēlē visās pasaules valstīs

  -1 [+] [-]

, 2020-01-13 17:42, pirms 4 gadiem
Ne velto to handbolu Amerika nespelee , jo or stulba spele- kaut kads haoss spele , aizsardziba iet vieni , uzbrukuma- citi , kaut kads absurds , pa visu brivi pastaigajas , limitets uzbrukums nav , kad ienak prata kadam , tad saak , laikam veinigais , kas skatas , ir Kreipans , vel vinam palaist pa apli spidveju ,

     [+] [-]

, 2020-01-13 17:43, pirms 4 gadiem
otins rakstīja: Ir U17 izlase: Sieviešu valstsvienība Par lielo nav informācijas.
tā varētu būt. es guglē nekur neatrdu info, bet nu ar nemeklēju sīki, jo uzreiz neko neizmeta...

     [+] [-]

, 2020-01-13 17:53, pirms 4 gadiem
Spēles tiešraide arī vācu ZDF. Nekodēts SAT kanāls no Astras. Frekvences te: https://www.lyngsat.com/tvchannels/... Pārraide sāksies 18:45.

     [+] [-]

, 2020-01-13 17:55, pirms 4 gadiem
Zoom Mode rakstīja: Ne velto to handbolu Amerika nespelee , jo or stulba spele- kaut kads haoss spele , aizsardziba iet vieni , uzbrukuma- citi , kaut kads absurds , pa visu brivi pastaigajas , limitets uzbrukums nav , kad ienak prata kadam , tad saak , laikam veinigais , kas skatas , ir Kreipans , vel vinam palaist pa apli spidveju ,
Kļūdies, abas izlases ir gan ASV, gan Kanādai.
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

     [+] [-]

, 2020-01-13 18:10, pirms 4 gadiem
Zoom Mode rakstīja: Ne velto to handbolu Amerika nespelee , jo or stulba spele- kaut kads haoss spele , aizsardziba iet vieni , uzbrukuma- citi , kaut kads absurds , pa visu brivi pastaigajas , limitets uzbrukums nav , kad ienak prata kadam , tad saak , laikam veinigais , kas skatas , ir Kreipans , vel vinam palaist pa apli spidveju ,
Amerikā nespēlē, jo nav viņiem nekādu tradīcīju, nebija arī ieviesēju.
Handbols ir tīrs Eiropas ziemeļvalstu produkts.

     [+] [-]

, 2020-01-13 18:43, pirms 4 gadiem
zaipis rakstīja: tā varētu būt. es guglē nekur neatrdu info, bet nu ar nemeklēju sīki, jo uzreiz neko neizmeta...
Es pat neatceros, kad mūsu sieviešu izlase pēdējo reizi būtu piedalījusies kādā no kvaļiem.

     [+] [-]

, 2020-01-13 18:55, pirms 4 gadiem
flipsider rakstīja: Amerikā nespēlē, jo nav viņiem nekādu tradīcīju, nebija arī ieviesēju.
Handbols ir tīrs Eiropas ziemeļvalstu produkts.
nu Vācija, Francija Spanija tā kā nebūtu tomēr ziemeļvalstis ! Un kur tad Somija - tur arī šķiet roķene nav cieņā ?!

     [+] [-]

, 2020-01-13 19:22, pirms 4 gadiem
Atkal safanojās par tukšo kasti ?!

  +1 [+] [-]

, 2020-01-13 19:26, pirms 4 gadiem
Iesākums līdzīgs kā ar Spāniju - TEICAMS

  -1 [+] [-]

, 2020-01-13 19:36, pirms 4 gadiem
Bija 6:6, jāmet 7 m mums un 2 min Vācijai. Tagad ir 6:9 un vairākums jau Vācijai.

Tas ir jāmāk...

     [+] [-]

, 2020-01-13 19:57, pirms 4 gadiem
Vācieši ļoti acīgi, jau pārtvēruši vairākas piespēles. Kukšam neizdodas pavilkt, jāliek Puriņš vārtos. Krištopāns pamaz iemetis.

     [+] [-]

, 2020-01-13 20:32, pirms 4 gadiem
Iemidzinājam fričus un pievilkam līdz -3 no -8 !

     [+] [-]

, 2020-01-13 20:43, pirms 4 gadiem
Eh Krištopānam liktenīgā štanga kas salauza pakaļdzīsanos vareno !