Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:8, Did:0, useCase: 3

Latvija pirmo reizi vēsturē iekļūst Eiropas čempionātā, Krištopānam 13 vārti

Latvija pirmo reizi vēsturē iekļūst Eiropas čempionātā, Krištopānam 13 vārti
Latvijas handbolisti līksmo par uzvaru. Foto: Handball.lv

Armanda Uščina vadītā Latvijas handbola izlase Valmierā ar 25:24 uzvarēja 2017. gada pasaules čempionāta bronzas medaļnieci Slovēniju, iekļūstot pirmo reizi vēsturē Eiropas čempionāta finālturnīrā.

Pirmajā puslaikā spēles rezultātu atklāja Latvijas izlase. Turpinājumā latvieši turpināja dominēt, diezgan ātri panākot trīs vārtu pārsvaru (5:2). Ar rezultatīvu sniegumu izcēlās Čempionu līgas uzvarētājs Dainis Krištopāns. Latvijai izdevās nosargāt pārsvaru pateicoties vārtsarga Artūra Kuģa lieliskajam sniegumam. Nopelnot divu minūšu noraidījumu, Slovēnijas izlase nomainīja vārtsargu pret laukuma spēlētāju. Tomēr latviešiem izdevās pārtvert bumbu un Krištopāns izmantoja lielisko izdevību, raidot bumbu tukšos vārtos un panākot 13:9. Pirmais puslaiks noslēdzās par labu Latvijai ar 14:10, turklāt slovēņi nevienu brīdi nebija vadībā.

Slovēnija puslaiku pārtraukumā samainīja vārtsargus, kas nesa rezultātus. Svarīgo spēli Valmierā arī vēroja vietējā futbola kluba galvenais treneris Tamazs Pertija. Diemžēl viesi atguva iniciatīvu, ātri panāca neizšķirtu (15:15) un uz īsu brīdi izvirzījās vadībā. Slovēņi turpināja uzbrukt, tomēr vairākas reizes bumbu raidīja pāri Kuģa sargātajiem vārtiem. Mājinieki saņēmās, gūstot trīs vārtus pēc kārtas (18:16).

Pēc Latvijas izlases 19. vārtiem Slovēnija devās pretuzbrukumā, bet vārtos lieliski darbojā Kuģis, kurš kārtējo reizi glāba no vārtu zaudējuma. 47. minūtē pret Ģirtu Lilenfeldu tika pārkāpti noteikumu un tika piešķirts septiņu metru soda metiens uz pretinieku vārtiem, ko realizēja Māris Veršakovs (20:17). Slovēņu galvenais treneris pieprasīja minūtes pārtraukumu, un viņa vadītā izlase panāca neizšķirtu (20:20). Vēlāk Boruts Mačkovšeks izvirzīja savu komandu vadībā. Devītos vārtus spēle guva Krištopāns, panākot neizšķirtu (22:22). Trīs minūtes pirms spēles beigām Evars Kleišniks saņēma divu minūšu noraidījumu un Slovēnija izvirzījās vadībā (24:23). Esot vairāku spēlētāju ielenkumā, Krištopāns izlīdzināja rezultātu, savukārt nākamajā epizodē Kuģis lieliski darbojās vārtos, atvairot metienu. Krištopāns turpināja gūt vārtus, izvirzot Latviju vadībā (25:24), tādējādi mūsu izlase pirmo reizi vēsturē iekļuva Eiropas čempionāta finālturnīrā handbolā.

Latvija– Slovēnija 25:24(14:10)
Latvija: Krištopāns 13, Veršakovs, 4, Jurdžs 2, Strazdiņš 2, Leja 2, Dude 1, Lilienfelds 1
Slovēnija: Dolenecs 8, Blagotinšeks 3, Gabers 2, Henigmans 2, Mlakars 2, Šoštaričs 2, Zarabecs 2, Mačkovšeks 2, Jancs 1

Eiropas čempionāta finālturnīrs nākamā gada janvārī notiks trīs valstīs – Austrijā, Zviedrijā un Norvēģijā. Bez trim mājiniecēm automātiski finālturnīrā iekļuva arī pašreizējā čempione Spānija, bet pārējās 20 ceļazīmes tiek izspēlētas kvalifikācijā. Atlases pamatkārtā 32 vienības ir sadalītas astoņās apakšgrupās, un pie ceļazīmes tiks katras grupas divas labākās izlases, kā arī četras no astoņām trešo vietu ieguvējām. Finālturnīra dalībnieču skaits no 16 izlasēm ir palielināts līdz 24.

4. grupa

VKomandaSUNZVārtiP
1.Slovēnija5401139:1158
2.Latvija5401129:1188
3.Nīderlande4103109:1112
4.Igaunija400487:1200

Latvijas handbola izlase

Vārtsargi: Artūrs Kuģis (TV Gosswallstadt, Vācija), Raitis Puriņš (Celtnieks Rīga)
Kreisā mala: Nils Kreicbergs (Riihimaen Cocks, Somija), Rihards Leja (Celtnieks Rīga)
Kreisie ārējie: Aivis Jurdžs (DHfK Leipzig, Vācija), Emīls Kurzemnieks (Afturelding, Islande)
Saspēles vadītāji: Māris Veršakovs (TGS Pforzheim, Vācija), Ģirts Lilienfelds (HSC Coburg 2000, Vācija), Austris Tuminskis (EHV Aue, Vācija)
Labie ārējie: Dainis Krištopāns (Vardar, Ziemeļmaķedonija), Evars Klešniks (LiT Tribe Germania, Vācija), Guntis Piļpuks (HF Mors, Dānija)
Labā mala: Andis Ērmanis (Tenax Dobele), Uvis Strazdiņš (Kehra, Igaunija), Ņikita Pančenko (Tenax Dobele), Jānis Pavlovičs (SK Latgols)
Līnijas spēlētāji: Ingars Dude (Limoges Hand 87, Francija), Egils Politers (Tenax Dobele), Artūrs Meikšāns (SK Latgols), Antons Šuleiko (Tenax Dobele)

Oficiālās personas

Armands Uščins, galvenais treneris
Andrejs Narnickis, treneris
Arnolds Straume, treneris
Agate Adiņa, fizioterapeite
Guntis Ciematnieks, delegācijas vadītājs

Slovēnijas handbola izlase

Vārtsargi: Urhs Kastelics (Zagreb, Horvātija), Roks Zaponšeks (Csurgoi, Ungārija).
Kreisā mala: Darko Cingesars (PAUC Handball, Francija), Matics Verdineks (Gorenje Velenje, Slovēnija).
Kreisie ārējie: Niks Henigmans (Pick Szeged, Ungārija), Boruts Mačkovšeks (Vezsprem, Ungārija), Aleksanders Špende (Metalurg, Ziemeļmaķedonija), Alekss Vlahs (Zagreb, Horvātija).
Saspēles vadītāji: Matejs Gabers (Pick Szeged, Ungārija), Roks Ovničeks (Celje, Slovēnija).
Labie ārējie: Jure Dolenecs (Barcelona, Spānija), Žiga Mlakars (Wisla Plock, Polija).
Labā mala: Blažs Jancs (Vive Kielce, Polija), Mario Šoštaričs (Pick Szeged, Ungārija).
Līnijas spēlētāji: Blažs Blagotinšeks (Vezsprem, Ungārija), Matics Suholežniks (Dunkerque, Francija), Miha Zarabecs (Kiel, Vācija).

     [+] [-]

, 2019-06-12 22:10, pirms 5 gadiem
Aknas čupā rakstīja: Varbūt kļūdos , bet āogad nav vairāk tik nozīmīgu notikumu kur varētu izcelt kādu tīri individuāli , izņemot dāmu basketu. Vai es kļūdos?
Vieglatlētikas PČ

     [+] [-]

, 2019-06-12 22:10, pirms 5 gadiem
comon88 rakstīja: Diez kādā formāta EČ tiks aizvadīts?
Atradu tikai šito:

cms.eurohandball.com

  +1 [+] [-]

, 2019-06-12 22:11, pirms 5 gadiem
zaipis rakstīja: kaut kā neatceros, ka kādam komandu sporta pārstāvim būtu atdota gada balva...Štrombergs un rene tik prātā.
Varbūt tā ir problēma?

     [+] [-]

, 2019-06-12 22:11, pirms 5 gadiem
Aknas čupā rakstīja: Hokeja pārstāvis tas nebūs , ar diezgan lielu garantiju 😉
Hokeja pārstāvis tas nevar būt, jo sezona ir beigusies un pussezona nedrīkst ņemt vērā jo tā nav beigusies. Neviens arī no hokeja nav pelnījis tik nozīmīgu balvu.

     [+] [-]

, 2019-06-12 22:12, pirms 5 gadiem
Baraks Osama rakstīja: Bet tas vispār ir dumji, ka reti kuram sporta veidam pie mums ir plaša ģeogrāfija. Vidzemē handbola nav, bet varbūt tieši šādas spēles varētu cilvēkiem palīdzēt to iemīlēt un radīt interesi par attīstīšanu reģionā.
Tur arī tev taisnība. Tāpēc jau handbola federācija izvēlējās spēlēt Valmierā, lai popularizētu handbolu (atceros, ka kādā no iepriekšējām kvalifikācijām ir spēlēts arī Cēsīs). Tiesa, šodien džeki bija pelnījusi pinu zāli - varbūt darba diena un karstais laiks traucēja. Brīvdienā noteikti ierastos arī vairāk interesentu no Rīgas un citam vietām. Jāteic gan, ka ar to popularizāciju ir kā ir, Valmierā vispār jau izlase spēle regulāri, bet neesmu dzirdējis, ka tur sporta skolā būtu atvērtas handbola nodarbības. Pa lielam, tas jau atkarīgs no treneriem, kas būtu gatavi strādāt attiecīgā pilsētā un ieviest jaunas tradīcijas. Varbūt nacionālās izlases panākumi palaidīs šo procesu. Citādi handbola centri Latvijā ir labi zināmi un ar senām tradīcijām - Rīga, Jūrmala, Olaine, Dobele, Vaiņode, Salaspils, Ogre, Ulbroka, Aizkraukle, Jēkabpils, Ludza, laikam arī Vangaži. Varbūt kaut ko piemirsu, sen nekas jauns nav dzirdēts šajā sakarā. Palabojiet, ja kļūdos!

     [+] [-]

, 2019-06-12 22:13, pirms 5 gadiem
Baraks Osama rakstīja: Vieglatlētikas PČ
Tad droši vien uz Ikaunieci liekot uzsvaru?

     [+] [-]

, 2019-06-12 22:13, pirms 5 gadiem
comon88 rakstīja: Diez kādā formāta EČ tiks aizvadīts?
PČ ir 24 komandas un tur ir 4 grupas pa 6 komandām katrā grupā, gan jau ka arī EČ notiks pēc tāda pat formāta, jo gan EČ gan PČ notiek 17 dienas!

     [+] [-]

, 2019-06-12 22:14, pirms 5 gadiem
Aknas čupā rakstīja: Tad droši vien uz Ikaunieci liekot uzsvaru?
Ndure varbūt beidzot izšaus...

  +1 [+] [-]

, 2019-06-12 22:14, pirms 5 gadiem
Aknas čupā rakstīja: Tad droši vien uz Ikaunieci liekot uzsvaru?
Gada balvā jau atsevišķi atdal vīriešus no sievietēm. Katram sava balva.

     [+] [-]

, 2019-06-12 22:15, pirms 5 gadiem
H.E.N.R.Y. rakstīja: Atradu tikai šito:

http://cms.eurohandball.com/PortalData/1/Resources/3_other_ec/3_download_pdf/Draw_Procedure_190423lV.pdf
Sanāk ka katrai izlasei būs tikai 3 spēles grupā, žēl, cerēju ka būs tāds pats formāts kā PČ!

     [+] [-]

, 2019-06-12 22:17, pirms 5 gadiem
H.E.N.R.Y. rakstīja: Gada balvā jau atsevišķi atdal vīriešus no sievietēm. Katram sava balva.
Nu re priekšā jau pateici ka izvēle sašaurinās uz vispār neko praktiski 🤔

     [+] [-]

, 2019-06-12 22:18, pirms 5 gadiem
otins rakstīja: Beigas bija bailīgas, kad dabūjām 2 minūšu noraidījumu un bijām iedzinējos ar 1 vārtiem. Tas būtu bijis tik šausmīgi netaisnīgi, ja beigās būtu zaudējuši. Taisnības labad jāsaka, ka arī slovēņi bija pelnījuši punktu, bet kādreiz jau var arī mums paveikties.
Man liels prieks, ka nesalūzām pēc paša 2.puslaika sākuma, kad 6 minūtēs SLO jau bija vadībā, ja nemaldos.

     [+] [-]

, 2019-06-12 22:18, pirms 5 gadiem
Aknas čupā rakstīja: Varbūt tā ir problēma?
tā nav problēma, bet likumsakarība Latvijā. es tādas balvas īpaši neņemu vērā un neiespringstu kam viņas dod vai nedod.

  +1 [+] [-]

, 2019-06-12 22:19, pirms 5 gadiem
FUNS rakstīja: Hokeja pārstāvis tas nevar būt, jo sezona ir beigusies un pussezona nedrīkst ņemt vērā jo tā nav beigusies. Neviens arī no hokeja nav pelnījis tik nozīmīgu balvu.
Itkā jau Balcers un Bļūgers manuprāt var ta izšaut un pieplusojot PČ sniegumu,var sakrāties.

     [+] [-]

, 2019-06-12 22:19, pirms 5 gadiem
ak68 rakstīja: Tur arī tev taisnība. Tāpēc jau handbola federācija izvēlējās spēlēt Valmierā, lai popularizētu handbolu (atceros, ka kādā no iepriekšējām kvalifikācijām ir spēlēts arī Cēsīs). Tiesa, šodien džeki bija pelnījusi pinu zāli - varbūt darba diena un karstais laiks traucēja. Brīvdienā noteikti ierastos arī vairāk interesentu no Rīgas un citam vietām. Jāteic gan, ka ar to popularizāciju ir kā ir, Valmierā vispār jau izlase spēle regulāri, bet neesmu dzirdējis, ka tur sporta skolā būtu atvērtas handbola nodarbības. Pa lielam, tas jau atkarīgs no treneriem, kas būtu gatavi strādāt attiecīgā pilsētā un ieviest jaunas tradīcijas. Varbūt nacionālās izlases panākumi palaidīs šo procesu. Citādi handbola centri Latvijā ir labi zināmi un ar senām tradīcijām - Rīga, Jūrmala, Olaine, Dobele, Vaiņode, Salaspils, Ogre, Ulbroka, Aizkraukle, Jēkabpils, Ludza, laikam arī Vangaži. Varbūt kaut ko piemirsu, sen nekas jauns nav dzirdēts šajā sakarā. Palabojiet, ja kļūdos!
Pag, kad mēs Cēsīs spēlējām? Šajā gs.?

     [+] [-]

, 2019-06-12 22:20, pirms 5 gadiem
H.E.N.R.Y. rakstīja: Atradu tikai šito:

http://cms.eurohandball.com/PortalData/1/Resources/3_other_ec/3_download_pdf/Draw_Procedure_190423lV.pdf
Skatoties pēc ši linka ko iemeti , mūsējiem ir labas izredzes būt otrajā grozā pat ,atliek tik orandžos uzveikt

  +3 [+] [-]

, 2019-06-12 22:20, pirms 5 gadiem
Aknas čupā rakstīja: Varbūt kļūdos , bet āogad nav vairāk tik nozīmīgu notikumu kur varētu izcelt kādu tīri individuāli , izņemot dāmu basketu. Vai es kļūdos?
Mairis Briedis boksā

     [+] [-]

, 2019-06-12 22:21, pirms 5 gadiem
otins rakstīja: Mairis Briedis boksā
15.jūnijā uzzināsim

     [+] [-]

, 2019-06-12 22:21, pirms 5 gadiem
zaipis rakstīja: tā nav problēma, bet likumsakarīga. es tādas balvas īpaši neņemu vērā un neiespringstu kam viņas dod vai nedod.
Nu redz mums no malas tas itkā neko neizsaka , bet kādam atsevišķam profesionālim tas var nozīmēt daudz ko vairāk.

     [+] [-]

, 2019-06-12 22:21, pirms 5 gadiem
zaipis rakstīja: tā nav problēma, bet likumsakarība Latvijā. es tādas balvas īpaši neņemu vērā un neiespringstu kam viņas dod vai nedod.
nevis tikai Latvijā,bet visur..

     [+] [-]

, 2019-06-12 22:22, pirms 5 gadiem
H.E.N.R.Y. rakstīja: Pag, kad mēs Cēsīs spēlējām? Šajā gs.?
2006. gadā ar Somiju

  +1 [+] [-]

, 2019-06-12 22:23, pirms 5 gadiem
otins rakstīja: Mairis Briedis boksā
Jā , taisnība. Viņam gan vēl jāpierāda tas un ar nākamo cīņu nebūs gana, ir Supersērija jāuzvar , lai kotētos , manas doma. Tad būtu divas izvēles.

  +1 [+] [-]

, 2019-06-12 22:24, pirms 5 gadiem
Aknas čupā rakstīja: Nu redz mums no malas tas itkā neko neizsaka , bet kādam atsevišķam profesionālim tas var nozīmēt daudz ko vairāk.
šaubos, galvenais manuprat ir tas kā pašā federācijā novērtē tavu darbu.
kopējā katlā Latvijā kur sports tiek lobēts no valdības puses , tur arī valstiskas balvas attiecīgi dod...

     [+] [-]

, 2019-06-12 22:25, pirms 5 gadiem
ice F-1 rakstīja: nevis tikai Latvijā,bet visur..
gan jau. kur naudu izmet valsts tur skatās pēc labākajiem...

     [+] [-]

, 2019-06-12 22:26, pirms 5 gadiem
ak68 rakstīja: 2006. gadā ar Somiju
Paldies par info!

     [+] [-]

, 2019-06-12 22:26, pirms 5 gadiem
zaipis rakstīja: šaubos, galvenais manuprat ir tas kā pašā federācijā novērtē tavu darbu.
kopējā katlā Latvijā kur sports tiek lobēts no valdības puses , tur arī valstiskas balvas attiecīgi dod...
ta Šveicē acimredzot baigi lobē orientēšanos?

     [+] [-]

, 2019-06-12 22:26, pirms 5 gadiem
Aknas čupā rakstīja: Itkā jau Balcers un Bļūgers manuprāt var ta izšaut un pieplusojot PČ sniegumu,var sakrāties.
Noteikti balvu viņiem nevar dot,jo:
1) iekļūšana NHL nav tik liels sasniegums lai dotu valsts labākā sportista balvu
2) 6 vārti pussezonā ir labi, bet tas nav nekas īpašs
3) PČ bija labs bet ne vairāk viņu izpildījumā
4) Pat ja viņi līdz decembrim gūtu 20 -25 vārtus NHL , to jāņem vērā 2020.gadā kad sezona beidzās.

     [+] [-]

, 2019-06-12 22:27, pirms 5 gadiem
FUNS rakstīja: Noteikti balvu viņiem nevar dot,jo:
1) iekļūšana NHL nav tik liels sasniegums lai dotu valsts labākā sportista balvu
2) 6 vārti pussezonā ir labi, bet tas nav nekas īpašs
3) PČ bija labs bet ne vairāk viņu izpildījumā
4) Pat ja viņi līdz decembrim gūtu 20 -25 vārtus NHL , to jāņem vērā 2020.gadā kad sezona beidzās.
Tu dotu Martinam, nevis Krištopānam, ja šobrīd būtu jāizvēlas, ja?

     [+] [-]

, 2019-06-12 22:28, pirms 5 gadiem
ice F-1 rakstīja: ta Šveicē acimredzot baigi lobē orientēšanos?
protams. pilnīgs nonsenss!

     [+] [-]

, 2019-06-12 22:29, pirms 5 gadiem
zaipis rakstīja: šaubos, galvenais manuprat ir tas kā pašā federācijā novērtē tavu darbu.
kopējā katlā Latvijā kur sports tiek lobēts no valdības puses , tur arī valstiskas balvas attiecīgi dod...
Varbūt arī , bet es tomēr ticu kad ir sportisti kam tas ir svarīgāks par jebko citu. Tomēr tā ir liela veida atzinība , kaut arī tik maz lobēta

     [+] [-]

, 2019-06-12 22:31, pirms 5 gadiem
FUNS rakstīja: Noteikti balvu viņiem nevar dot,jo:
1) iekļūšana NHL nav tik liels sasniegums lai dotu valsts labākā sportista balvu
2) 6 vārti pussezonā ir labi, bet tas nav nekas īpašs
3) PČ bija labs bet ne vairāk viņu izpildījumā
4) Pat ja viņi līdz decembrim gūtu 20 -25 vārtus NHL , to jāņem vērā 2020.gadā kad sezona beidzās.
Tas kā piemērs tikai bija.

     [+] [-]

, 2019-06-12 22:37, pirms 5 gadiem
Aknas čupā rakstīja: Varbūt arī , bet es tomēr ticu kad ir sportisti kam tas ir svarīgāks par jebko citu. Tomēr tā ir liela veida atzinība , kaut arī tik maz lobēta
Krištopāns domāju tagad izbauda savu veiksmīgo sezonu ar klubu un izlasi, un pofig uz kaut kādu mākslīgo izrādīšanos kaut kad sezonas vidū decembrī.
tas decembra šovs ko praktiski visu sporta veidu pussezonā rīko valsts atgādina priekšvēlēšanu kampaņu cik viņi rūpējas par sportu un sportisti bez viņiem nebūtu nekas...
Slēpts komentārs no bloķēta lietotāja

  +1 [+] [-]

, 2019-06-12 22:40, pirms 5 gadiem
H.E.N.R.Y. rakstīja: Tu dotu Martinam, nevis Krištopānam, ja šobrīd būtu jāizvēlas, ja?
Martinam šogad noteikti nē. Laikam 1 uzvara PK un kopvērtējumā PK 3.vieta. Protams PČ tituls bet domāju, ka Ķibermani vērtēju kopumā nedaudz augstāk kā Martinu aizvadītā sezonā. Krištopāns ar uzvaru ČL un sniegumu kopumā vairāk pelnījis šogad šo titulu.
Neesmu no tiem (un tādi te SC ir ļoti daudz) ,kuri regulāri aizstāv savu sporta veidu, kurš labāk patīk. Ir objektīvi jāizvērtē sportistu sniegums sezonā.

     [+] [-]

, 2019-06-12 22:41, pirms 5 gadiem
FUNS rakstīja: Martinam šogad noteikti nē. Laikam 1 uzvara PK un kopvērtējumā PK 3.vieta. Protams PČ tituls bet domāju, ka Ķibermani vērtēju kopumā nedaudz augstāk kā Martinu aizvadītā sezonā. Krištopāns ar uzvaru ČL un sniegumu kopumā vairāk pelnījis šogad šo titulu.
Neesmu no tiem (un tādi te SC ir ļoti daudz) ,kuri regulāri aizstāv savu sporta veidu, kurš labāk patīk. Ir objektīvi jāizvērtē sportistu sniegums sezonā.
Patīkami pārsteidzi.