Layout: current: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512 ), alternative: getContentLayout (Cid: Cache\Templating\LayoutCustomizations\Esports\CustomizationSource512), Fid:115, Did:0, useCase: 3

Kubarevs spridzina: lūzeru komanda un taksis uz Minsku

Miķelis Osis
Miķelis Osis @MikelisO

Kubarevs spridzina: lūzeru komanda un taksis uz Minsku
Oļegs Kubarevs / Foto: Ivars Veiliņš/FK "Jelgava"

Aizvadītas Virslīgas 10. kārtas spēles. Par turnīra vienīgo līderi kļuvusi "Riga" FC, kas uzvarēja Valmierā un izmantoja RFS klupienu Ventspilī. Portāls Sportacentrs.com piedāvā visu preses konferenču apkopojumu.

FK Ventspils – RFS 3:2

Viorels Frunze (FK Ventspils): "Centāmies iedod spēļu praksi futbolistiem, kuri līdz šim maz spēlējuši."

- Esam priecīgi, ka pārtraucām neveiksmju sērija. Visas spēles ir sarežģītas. Sapratām, ka priekšā mačs pret nopietnu pretinieku. Pirmajā puslaikā vēlējāmies nospēlēt agresīvi, kas beigās arī izdevās. Pēc pārtraukuma, balstoties uz rezultātu un situāciju laukumā, sākām spēlēt pēc rezultāta, taupot spēkus. Taču futbols atslābināšanos nepiedod. Ielaidām divus nevajadzīgus vārtus. Uzskatu, ka nospēlējām kvalitatīvu pirmo puslaiku un izpildījām mērķi.

- Pretinieku treneris otrajā puslaikā domāja jau par nākamo spēli.
- Jā, mēs arī centāmies iedod spēļu praksi futbolistiem, kuri līdz šim maz spēlējuši. Futbolistiem šādos mačos jāgūst pieredze un pārliecība par saviem spēkiem.

- Abdulgafars Mamā un Ingars Sarmis Stuglis palika rezervē. Atpūtinājāt viņus?
- Protams. Spēļu grafiks ir ļoti intensīvs. 40 dienu laikā nospēlējām 10 mačus. Katru trešo-ceturto dienu ir spēles. Mamā ir pieredzējis futbolists, bet Stuglim daudz darba balsta zonā. Turpināsim rotēt sastāvu, balstoties uz spēlētāju fiziskā stāvokļa.

Viktors Morozs (RFS): "Mača ievadā saņēmām sitienu zem jostas vietas."

- Bijām gatavi šodien uzvarēt. Pat pie rezultāta 0:1 bija iespējas... Notika pārpratums. Paskatījāmies video un absolūti nepiekrītu spēles galvenā tiesneša lēmumam [par pirmo sarkano kartīti - aut.]. Tas nebija pēdējās cerības sods, jo bija vēl viens aizsargs. Plus pārkāpums bija ārpus soda laukuma. Uzreiz saņēmām sitienu zem jostas vietas. Taču neraugoties uz to, biju mierīgs un turpināju ticēt pozitīvam gala iznākumam. Spēlējot mazākumā, izveidojām trīs momentus, kamēr pretinieks nevienu. Otrie ielaistie vārti bija atslēgas brīdis. Pieļāvām kļūdu, jo ļoti vēlējāmies atspēlēties. Pēc tam bija grūti kaut ko izdarīti. Īpaši pēc 0:3. Pateicos puišiem par otro puslaiku. Tiesnesis deva iespēju daudz pastrādāt aizsardzībā un veikt ātro pāreju no aizsardzības uzbrukumā. Pie esošā grafika maz sanāk piestrādāt pie atsevišķiem spēles elementiem. Īpaši pie tādiem, kur ir liela pretestība.

- Vjačeslavs Isajevs diskvalificēts, Žiga Lipuščeks traumēts... Kā tuvākajā spēlē lāpīsiet robus aizsardzībā?
- Marjus Skinderis [Moroza asistents - aut.] arī izlaidīs spēli. Citādāk viņu varētu sūtīt aizsardzībā. Es arī izlaidīšu spēli trīs dzelteno kartīšu dēļ. Kaut ko izdomāsim. Otrajā puslaikā aizsardzībā spēlēja Mihails Babičevs, kurš, manuprāt, nospēlēja ļoti labi. Paldies viņam.

- Kādus uzdevumus uzlikāt pirms otrā puslaika?
- Uzvarēt spēli! Redzējāt, ka veicām četras izmaiņas, lai pastiprinātu spēli uzbrukumā. Ja nopietni, tad jau sākām gatavoties nākamajam mačam. Vajadzēja iziet no radušās situācijas ar augsti paceltu galvu. Uzskatu, ka mums tas izdevās. Lepojos ar saviem spēlētājiem. Cepuri nost!

- Cik labi iejūties Činonso Ofors? Vai viņš ir gatavs cīnīties par augstiem mērķiem?
- Sākumā viņam jācīnās par vietu sākumsastāvā. Tikai pēc tam visi kopā iesim uz augšu. Pirmajā puslaikā Oforam bija trīs izcilas iespējas, kad viņam bija pienākums atgriezt mūs spēlē. Protams, ir atšķirība starp "Daugavpili" un RFS. Daugavpilī katrā spēlē ir jāuzlec pāri savām iespējām. Neviens nesodīs, ja kaut kas nesanāk. Šeit RFS ir jāizmanto vienu no divām vārtu gūšanas iespējām.

- Vai Artūrs Zjuzins atguvies pēc savainojuma?
- Jā, pilnībā. Taču viņš, gatavojoties šai spēlei, aizvadīja pusotru treniņu, tāpēc nevarējām dot viņam lielu spēles laiku. Ceru, ka nākamajā spēlē viņš varēs nospēlēt vairāk.

- Vai piekrītat, ka pirmajā puslaikā spēle bija daudz agresīvāka nekā pēc pārtraukuma?
- To, kas notika otrajā puslaikā, īsti nevar saukt par futbolu. Jo bija jau citi uzdevumi. Pirmajā puslaikā bija vīrišķīga cīņa. Taču sarkanās kartītes nebija iznākums šai cīņai. Jo noraidījumi tika iedoti par pēdējās cerības sodiem. Te var un, iespējams, vajag strīdēties.

Valmiera FC – Riga FC 0:1

Tamazs Pertija (Valmiera FC): "Ļašenko piezvanīja un izteica atbalstu"

- Redzējāt, bija lieliska spēle. Laikam to var saukt par vienu no mūsu labākajām spēlēm satura ziņā. Esmu ļoti pateicīgs futbolistiem, ka viņi sniedza tik milzīgas emocijas un ambīcijas. Spēlējām tik ambiciozi, ka ar pilnu atbildību varu teikt, ka komanda nav vienkārši konkurētspējīga, bet gan brīnišķīga komanda, kura pret jebkuru pretinieku var spēlēt ne tikai līdzvērtīgi, bet arī labāk. Domāju, "Riga" vadība un treneri nenoliegs un neapvainosies, ja teikšu, ka mēs šodien izskatījāmies labāk divu puslaiku garumā. Šie jaunie puiši, kuri tikko ienākuši lielajā futbolā, rāda tik traki labu raksturu un motivāciju, ka gribas spēlēt katru otro dienu. Kā minimums šodien nebijām pelnījuši zaudēt. Tomēr tā gadījās - "Riga" ir meistarīga komanda, kura realizēja vienīgo momentu. Tā ir komanda, kura ir lieliski nokomplektēta, kurai ir lielisks sastāva potenciāls un kura plāno spēlēt Eiropas līgas grupu turnīrā - viņi tādus momentus izmanto. Savukārt es varu uzslavēt absolūti visus savus puišus. Arī jaunieši, kuri uznāca uz maiņu, parādīja raksturu un deva plusu mūsu spēlē. Man patika mūsu parādītā motorika - tas rāda, ka komandai ir liela nākotne."

- No tribīnēm bija grūti saskatīt - tur bija rikošets vai vārtsarga kļūda?
- Godīgi sakot, nebija tik labi redzams - bija futbolistu burzma. Taču, lai kas notiktu, es nesacītu, ka vārtsargs ir vainīgs. Tas ir 2000. gadā dzimis puisis, kurš debitēja [smaida] un nospēlēja lieliski. Viņš labi spēlēja gan izgājienos, gan iedvesa mieru, gan ievadīja bumbu spēlē, gan teica priekšā - bija sajūta, it kā viņš ceturto sezonu spēlētu Virslīgā. Domāju, gūtie vārti bija Nkololo meistarība. Nevainoju nevienu, sevišķi jau jauno Rūdolfu Solohu.

- Aizvadījāt traku pirmo puslaiku labā nozīmē. Galvenais ierocis bija kvalitatīvs presings?
- Jā, tas bija presings. Apzinājāmies, ka "Riga" darbojas lēnīgi, taču gudri, tāpēc mūsu uzdevums bija neļaut ieskrieties, lai viņi neveidotu iecienītās ātrās kombinācijas. Jūsu kompliments par mūsu pirmo puslaiku saistīts ar asu presingu no mūsu puses.

- Kononovs atzina, ka pirmajā puslaikā bijāt labāki, tomēr otro puslaiku viņš novērtēja kā "Riga" puslaiku.
- Jā, otrajā puslaikā "Riga" izlaida pieredzējušo Kamešu, kurš saasināja spēli, kamēr otrā flangā to darīja Maikls [Nkololo]. Viņi bija svaigi. "Riga" ir iespēja veikt šo rotāciju, viņiem ir ļoti garš soliņš.

- Tauta gaida jūsu komentāru par vakardienas un šodienas notikumiem. Kādus jaunus faktus varat atklāt, un kā tas viss ietekmēja gatavošanos šīs dienas spēlei?
- Domāju, neietekmēja, vienkārši diemžēl ir noteiktas struktūras, noteikti cilvēki, kuriem nepatīk, kad viss ir kārtībā. Negribu nemaz tērēt laiku un komentēt šo situāciju. Tas, kas notika, bija liels spiediens uz jaunajiem puišiem, kuri paši nesaprata, ko paraksta. Mēs esam izgājuši cauri šim etapam, tas ir pagātnē un negrasāmies to vairs atcerēties. Protams, tas viss bija nepatīkami, tai skaitā mūsu ģimenēm, sevišķi manai un Ulda [Pūcīša] - ir cilvēki, kuri par mums pārdzīvo. Tāpat ir līdzjutēji, kuri par mums pārdzīvo. Lūk, tas bija nepatīkami. Mums jābūt stipriem un katru dienu jābūt gataviem, ka kaut kādi cilvēki atkal to gribēs [atkārtot]. Mums nav tik spēcīgs čempionāts kā Krievijā vai Ukrainā, bet prieks, ka cilvēkus interesē mūsu liktenis. Nosauksim šo incidentu par pārpratumu no to cilvēku puses, kuri iedrošinājās to darīt. Nekādā gadījumā nevainoju nevienu futbolistu, kuri parakstīja to papīru. Redzējāt, kā šodien viņi bija noskaņojušies? Mums ir lieliskas attiecības, un tā vienmēr būs. Jā, es būšu prasīgs un negrasos būt lojāls, ja futbolists nevēlas spēlēt. Ārpus stadiona mēs vienmēr esam draudzējušies un turpināsim draudzēties.

- Neviens ar varu futbolistus nevarēja piespiest parakstīties. Kāda ir situācija šobrīd - visi tie, kuri bija komandas pieteikumā šīs dienas spēlē, ir kluba pusē un ātri mainījuši savu viedokli?
Es taču saku, ka viņi nemaz nezināja, ko paraksta...

Kā tas ir iespējams, ka latviešu futbolisti nesaprot latviski rakstītu vēstuli?
- Domāju, ka tur bija tik liels spiediens, ka viņi vienkārši paņēma un parakstīja to papīru. Laikam viens [ietekmējās] no otra, sak, esam viena komanda. Laikam tā bija. Neesmu nevienam par to prasījis un neprasīšu - man svarīgs ir laukums un treniņš. Kurš ko paraksta - jā, cilvēku tas var aizskart, taču lielu uzmanību tam nepievēršu. Man svarīgs ir līdzjutēju atbalsts un plakāti, kas šodien bija. Svarīgi, ka līdzjutēji mīl komandu, spēlētājus un aplaudēja pēc mača par to, kā mēs šodien nospēlējām. Bet tiem cilvēkiem, kuri grozās mums apkārt, taču nespēj tikt mūsu iekšienē, nepievērsīsim uzmanību. Lai Dievs dod viņiem veselību!

- Cikos vispār šodien sapratāt, kāds būs pamatsastāvs, kurš spēlēs un kurš nespēlēs?
- Pamanījāt, ka tie spēlētāji, kuri ir atstādināti, arī iepriekš praktiski nespēlēja mūsu komandā? Dodiet uzvārdus!

Sarsenovs.
- Jā, izņemot Sarsenovu. Pārējie atstādinātie praktiski nespēlēja. Es vēl vairāk pateikšu - tai vēstulē ir tādu futbolistu paraksti, kuru vispār nav mūsu komandā!

Jagodinskis?
- Tai skaitā. Helovani tai skaitā. Te vienkārši bija situācija, ka viens sekoja otra piemēram, uzkurināja ar vārdiem "puiši, mēs esam viena komanda!" un tā tālāk. Nedomāju, ka mums tā kļuva par lielu problēmu. Mums vajadzīgi cilvēki, kuri grib spēlēt par Valmieru. Redzējāt šodien Lazarevu? Viņa nebija. Vai tad Soloha nospēlēja sliktāk? Nē, lai gan ir par pieciem vai cik tur gadiem [divarpus - aut.] jaunāks. Šeit spēlēs tie, kuri to vēlas, kuri pielāgosies kluba politikai un vēlmēm. Klausīs kluba prezidentu, viceprezidentu, galveno treneri. Redzējāt, kādi puiši šodien izgāja laukumā? Bez maz vai mazuļi. Mēs ne no kā nebaidāmies. Mūsu kredo ir strādāt godīgi. Man šodien svarīgs bija LFF prezidenta atbalsts. Ļašenko man šodien personīgi piezvanīja un izteica atbalstu. Tas man ir svarīgi. Savukārt ar nesaprotamiem futbolisti, kuri cenšas bojāt mūsu labo komandu, mēs nestrādāsim.

- Vai bija spēlētāji, un, ja bija, tad cik, kuri jums atvainojās, ka parakstīja vēstuli?
- 80% spēlētāju, kuri uzrakstīja, ka tika maldināti. Redzēju, ka vēl līdz spēles sākumam viņi ļoti pārdzīvoja, un daži futbolisti pat acīs nevarēja paskatīties, jo saprata, ka tas bija nepareizs solis. Es viņus atbalstīju un pateicu, ka nekas nav noticis. Es vispār neesmu ļaunatminīgs cilvēks un rīkojos pēc faktiem, kas ir tagad. Nākamajā dienā es jau aizmirstu to, neesmu ļaunatminīgs. Ja es būtu ļaunatminīgs, šodien laukumā spēlētu dublieri.

- No četriem atstādinātajiem spēlētājiem - Kožuhars, Sarsenovs, Lazarevs, Grjaznovs - ir kāds, kuram ir cerības atgriezties pirmajā komandā?
- Kožuharam ir.

Pārējiem?
Domāju, nav, jo viņiem nav uzticības. Viņus vada viens un tas pats aģents - nezinu pat viņa uzvārdu, taču man ir informācija, ka viņam ir tiešs kontakts, tāpēc nevaru uzticēties šiem cilvēkiem.

Šo notikumu dēļ būs aktivitātes transfēru tirgū? Visi, kas šodien bija pieteikumā, komandā paliek?
- Visiem, kas šodien ir komandā, mēs uzticamies. Plus pievienosies vēl trīs četri futbolisti. Nākamajā nedēļā atbrauks ļoti labs spēlētājs no Alžīrijas. Ceru, ka mēs pastiprināsimies, tāpat kā visi pārējie. Mūsu klubs grib augt, nevēlas apstāties, un man patīk mūsu kluba specifika. Man patīk strādāt ar šo kluba vadību, jo šie cilvēki ir atklāti, nav nekādu spēlīšu, ko neciešu, kad nevar pateikt sejā. Šeit viss ir caurspīdīgi. Visi visu zinām, viens otram netraucējam, visi lieliski dara savu darbu. Atradās cilvēki, kuri ar to nespēja samierināties un darbojās ar lētiem paņēmieniem - parakstu vākšana, spiediens uz gados jaunajiem futbolistiem. Domāju, šiem cilvēkiem būtu jānokaunas. Domāju, viņiem ir kauns. Jebkurš konflikts ir risināms, taču ne jau šādā veidā.

Vai klubs pārskatīs, ar kādiem aģentiem un cilvēkiem nākotnē strādāt [Pertija acīmredzot saprata jautājumu citādi - vai klubs vispār strādās ar aģentiem]?
- Nē. Mūsu prezidents [domāts Izenegers - aut.] pats zina, kuru, uz kurieni un par cik pārdot. Tas ir cilvēks, kurš ir veicis miljonus vērtus transfērus uz dažādiem pasaules klubiem. Tāpēc mums nav vajadzīgi nekādi aģenti, mums nav vajadzīgi cilvēki, kuri mums meklētu futbolistus. Tāpat mums nav vajadzīgi aģenti, kas pārdotu mūsu futbolistus. Mēs vēlamies izveidot komandu, un mums ir līdzekļi, lai mēs augtu katru dienu. Savukārt pirkt, pārdot vai nepirkt, nepārdot mēs izlemsim paši. Mūsu galvgalī ir cilvēks, kuram ir palīgi, un viņi ļoti spēcīgi apzinās, ko vēlas.

Oļegs Kononovs (Riga FC): "Jau vairākās spēlēs galotnē esam bijuši nervozi"

- Paldies puišiem par uzvaru, kas mums nāca diezgan grūti. Valmiera ļoti labi spēlēja. Domāju, pirmajā puslaikā viņi mūs apspēlēja, jo mēs vispār neko neradījām, nebija momentu. Otrajā puslaikā jau mēs, domāju, bijām pārāki, lai gan arī tad momentu nebija daudz, tiesa, mēs jau darbojāmies labāk. Prieks, ka paņēmām trīs punktus.

- Kas radīja grūtības? Pretinieku presings?
- Pirmkārt, pretinieki spēlēja ļoti aktīvi. Viņi mūs presingoja, bet mēs pieļāvām kļūdas. Varbūt daļēji ietekmēja mākslīgā seguma laukums, uz kura sen nebijām spēlējuši. Tiesa, šis segums ir labas kvalitātes. Domāju, mūsu kļūdas, uzņemot bumbu un veicot piespēles, neļāva novest uzbrukumus līdz loģiskam noslēgumam. Taču arī pretinieks, kā jau teicu, ļoti labi spēlēja - viņiem bija liela vēlme.

- Runājot par šo vēlmi, dzirdējāt par "Valmieras" iekšējām problēmām? Varbūt tas deva viņiem papildu impulsu.
- Protams, visi ar futbolu nesaistītie jautājumi ietekmē. Ja kluba vadība un spēlētāji atrod kopēju valodu, tad nākamajā spēlē futbolisti iziet laukumā ar trīskāršu enerģiju. Mēs to sagaidījām. Mums nesanāca uzbrukums, taču bumbas atņemšanā darbojāmies diezgan labi un pašaizliedzīgi. Izņemot divas epizodes, kad mums paveicās, ka pretinieks netrāpīja vārtu mērķī. Tiesa, mums ir Ozols, viņš varētu glābt.

- Kāda bija galvenā ideja, kad pārtraukumā nomainījāt abus malējos pussargus Rodžeru un Horu?
- Gribējām, lai flangi sāktu darboties aktīvāk, bez bumbas zaudēšanas. Lai izteikti darbotos bumbas atņemšanā. Tas izdevās. Tieši ar aktivitātēm flangos mēs spēli izlīdzinājām un bija brīži, kad sākām pretiniekus jau apspēlēt. Tomēr mums jāpiestrādā pie maču galotnēm. Jau vairākās spēlēs beigas aizvadām nervozi. Pie tā mums nopietni jāstrādā.

Tagad, kad uzzinājāt visus faktus un Prengam piešķīra trīs spēļu diskvalifikāciju, kāda ir Jūsu reakcija? Vai pārrunājāt situāciju ar pašu futbolistu?
- Reakcijas pagaidām nav bijis. Mums klubā ir vadība - ir ģenerāldirektors, ir sporta direktors. Visi saprotam, ka ir emocijas, ir spēle, tomēr disciplīna ir jāsaglabā. Domāju, mums priekšā ir nopietna sapulce par šo tēmu.

FK Jelgava – FK Tukums 2000/TSS 2:1

Oļegs Kubarevs (FK Jelgava): "Nav viegli spēlēt ik pa trim dienām ar lūzeru sastāvu"

- Spēle atgādināja abu komandu tikšanos pirmajā aplī - gan rezultāta, gan nervozās galotnes ziņā. Vienīgā atšķirība - šoreiz pirmie divus vārtus guvām mēs, bet pēc tam atzīmējās pretinieks. Mūsu ielaistie vārti laikam varētu būt domāti YouTube [iesmejas]. Varbūt tā tam arī bija jānotiek, jo Tukums mēģināja iesist un radīja vārtu gūšanas iespējas, tā kā vienus vārtus viņi bija pelnījuši. Par spēli - pirmajā puslaikā gulējām, kas saistīts ar nogurumu. Nebija vārtu gūšanas iespēju un asuma darbībās. Varēja redzēt, ka abas komandas bija pagurušas. Mums ir problēmas ar sastāvu. Esmu priecīgs, ka mūsu spēlētāji atrada spēkus un ar rikošetu un visa kā cita palīdzību izrādījās laikam jau veiksmīgāki. Guvām vienus vārtus vairāk nekā Tukums, un, cerams, tas dos arī emocionālu pacēlumu. Taktiski vai stratēģiski spēle neizdevās, par to pat nav vērts runāt.

- Jūs bieži minat nogurumu un neesošas alternatīvas sastāvā. Ko treneris šādā situācijā var iesākt?
- Jūs mani provocējat... Treneris var paņemt taksometru un braukt mājās [smejas]. Bet tagad nevar, jo robežas ciet. Protams, jokoju. Ko darīt? Jāmeklē rezerves. Šodien laukumā parādījās viens jauns spēlētājs [de Bātss]. Viņam ir ātrums un neslikta tehniskā sagatavotība. Taču treniņā zaudējām Radčenko, kurš nevarēs spēlēt vairākas spēles. Un arī Semjonovs nākamajā mačā nepiedalīsies. Esam palikuši ar diviem nomināliem aizsargiem. Nepadosimies un meklēsim izeju no šīs situācijas. Kad gados jauns spēlētājs ir neaizstājams, piedzīvo zaudējumus un ir noguris, nav vienkārši... Negrasos padoties. Kad redzēšu, ka spēlētāji nevis nevar, bet nevēlas skriet, tad gan izsaukšu taksometru. Lai progresētu, futbolistiem jāuzņemas vairāk atbildības. No šodienas sastāva pērn neviens, izņemot Kurakinu, nebija pamatsastāva spēlētājs savā komandā. Neviens. Savākt komandu no lūzeriem - un nav pat svarīgi, kāpēc tas tā ir bijis - un spēlēt bez maiņām ik pa trim dienām... Jāsaka futbolistiem paldies, ka viņi nepadodas un spēlē. Mēģinām izspiest maksimumu no tā, kas ir. Un tad labāk izblamēties ar 1:5, pietaupot to pašu Zaharkivu, un šodien uzvarēt. Mums jādomā par rītdienu - par vakardienu un šodienu domāt negribu. Kamēr nav sabalansēta komanda ar vajadzīgo spēlētāju skaitu un iekšējo konkurenci, tikmēr ļoti grūti katrā spēlē būs taktiski nospēlēt pareizi. Spēlētāju skaits to vienkārši neļauj paveikt.

- Ar komandu vairs nav Alana Siņeļņikova.
- Mēs viņu ņēmām kā līderi, bet viņš ar šo lomu netika galā. Lēmums pārtraukt sadarbību bija kopīgs - gan Alana, gan kluba vadības. Uz soliņa viņu turēt nebija jēgas.

Jurģis Kalns (FK Tukums 2000/TSS): "Ceru, ka Tukumu sāks cienīt"

- Jānopūšas... Šodien bija jāņem trīs punktus. Pirmais puslaiks bija gaužām neinteresants skatītājiem, bet mums viss gāja pēc plāna - kontrolējām gan bumbu, gan spēli. Momentu un pat sitienu pa vārtiem gan laikam nebija nevienai komandai. Otrais puslaiks sākās aktīvāk. Nezinu, kāpēc pirmajās minūtēs iesēdāmies, jo tāda plāna nebija. Pēc maiņām jau priekšā parādījās ātrums un varējām sākt spēlēt citu futbolu. Par ielaistajiem vārtiem - kaut kur mums tās veiksmītes nav... Metāmies atspēlēties. Negribu atkal pateikt par daudz, bet šķita, ka visās 50/50 situācijās tiesneši vairāk respektēja jelgavniekus. Mūs jau tāpat visi ir norakstījuši, bet ceru, ka vismaz sāks cienīt.

- Teici, ka pirmajā puslaikā viss gāja pēc plāna, taču Tukuma spēle tāpat izskatījās smagnēji, īpaši malējie spēlētāji.
- Jā, piekrītu, taču šīs pozīcijas ir pašas svarīgākās konkrētajā taktiskajā shēmā. Nosauc, kurš [malējais] Latvijā var [meistarīgi] spēlēt tādā veidā! Nav tādu. Pelcim bija mikrotrauma un viņš pirmajā puslaikā krita ārā, un arī Gača [Lūks] gāja pa malu kā vilcieniņš, bet beigās izslēdzās. Kopš esam pārgājuši uz spēli ar trim aizsargiem, mums vismaz veidojas kaut kāds rokraksts. Tagad ir arī pienākuši klāt pāris uzbrucēju. Un man arī kā trenerim ir jāsāk ticēt sev un savai intuīcijai. Ja tā būtu, tad maiņas šodien veiktu ātrāk.

- Šodien bija jau desmitā spēle sezonā, bet joprojām spēlētājiem saki priekšā elementāras lietas. Laikam trenera vaina, ka pa tik ilgu laiku vēl tas nav pašsaprotami.
- Pilnībā piekrītu [smaida]. Bet katram spēlētājam ir sava pieeja. Gatis Lūks uzbrukumā skrien pilnā tempā, bet atpakaļ tikai ar 50%. Kad viņam uzkliedz, uzreiz ir savā vietā. It kā tās ir bērnišķīgas norādes, bet spēlētājiem tās ir vajadzīgas. Tie nav tik augstas klases spēlētāji, ka viņiem tas būtu automātiski saprotams. Ir bijušas reizes, kad vairākas dienas runājam par spēles plānu, bet, kad pienāk mačs, tad skatos uz asistentiem un prasu, vai visu nedēļu ar sevi esmu runājis? Bet pamazām soļojam uz priekšu. Atzīsiet, ka šodien laukumā bija divas vienādas komandas, tāpat arī esmu ļoti apmierināts ar iepriekšējo maču pret RFS. Nezinu kad, bet pilnīgi droši, ka trīs punkti arī atnāks. Man jau galva kūp, un drīz mani laikam no mājas izmetīs, jo 24 stundas diennaktī domas ir uz visām pusēm - nezinu, kas vēl vajadzīgs, lai tie trīs punkti atnāktu [smejas]. Varbūt jākļūst māņticīgam.

- Vai sastāvā vēl plānoti papildinājumi?
- Darām, ko varam. Jau ir septiņi jaunpienācēji, kurus kaut kādā veidā izdevies piesaistīt - paši zināt, kādas ir mūsu iespējas. Vairāk sliecos uz to, ka [vēl papildinājumu] nebūs, bet darbs neapstājas.

FK Spartaks – FK Metta 2:0

Aleksejs Jerjomenko (FK Spartaks): "Izdevās atpūtināt vairākus spēlētājus - esmu ļoti apmierināts"

- Trešā uzvara pēc kārtas, bet otrā - neielaižot nevienus vārtus. Visas spēles garumā nebija šaubu par uzvaru, un arī noraidījums to nemainīja. Izdevās arī iecere atpūtināt tos, kas iepriekš spēlējuši vairāk - Abdulahi un Jerjomenko laukumā aizvadīja pa puslaikam, bet Džuāri un Adams nespēlēja vispār. Belakovičs nevēlas izlaist nevienu spēli, taču arī viņu nomainīju, lai atpūšas kaut mazliet. Divās nākamajās spēlēs pret "Riga" un RFS būs vajadzīgi svaigi spēki. Komandas jaunpienācēji tika pie savām pirmajām minūtēm - Žarskis, Mickevičs, Asamoā. Protams, ka esmu ļoti apmierināts.

- Otros vārtus guvāt ar veiksmes palīdzību, taču, vai bija pārliecība, ka agri vai vēlu šie otrie vārti kritīs?
- Jā, jo pirmajā puslaikā "Metta" labi ja pēc 30 minūtēm pirmo reizi kontrolēja bumbu mūsu laukuma pusē. Puiši izpildīja spēles plānu un varēja gūt vēl vairākus vārtus, tāpēc otrajā puslaikā norādījums bija vienkārši tāpat arī turpināt, nesteidzoties un kontrolējot spēli. Sergejs [Jerjomenko] tika atalgots, ka sita pa vārtiem - nebūtu sitiena, nebūtu arī tā rikošeta.

- Kā vērtējat jaunpienācēju (Žarskis, Mickevičs, Dross, Asamoā) sniegumu un cik lielā mērā ar viņiem rēķināties pamatsastāva sakarā?
- Bija redzams, ka viņi ir kvalitatīvi spēlētāji un arī kolektīvā jau ir iekļāvušies. Visu izšķirs viņu sagatavotība attiecīgās spēles dienā. No vienas puses, mana lielākā problēma ir izvēlēties pareizo pamatsastāvu, kas atnesīs panākumus attiecīgajā mačā. No otras puses, esmu laimīgs, ka man ir kvalitatīvs materiāls, no kā izvēlēties.

- Cik papildinājumu vēl ir gaidāmi?
- Vai dieniņ [smejas]. Ļoti grūti pateikt. Protams, ka strādājam, lai pastiprinātu sastāvu. Domāju, ka viens vai divi jauni spēlētāji vēl mums pievienosies. Kādās pozīcijās? To pagaidām neteikšu. Turklāt pēc pāris dienām kopējā grupā pēc savainojuma atgriezīsies Eduards Višņakovs, un arī Bulvītis drīz būs atpakaļ.

Andris Riherts (FK "Metta"): "Temps bija ļoti zems - cerams, ka šādas spēles neatkārtosies"

- Paldies visiem, kas skatījās spēli klātienē vai TV. Ceru, ka viņi izturēja līdz beigām un atbalstīja savas komandas. Teikšu godīgi - spēles temps bija ļoti zems un lielākoties nekā ievērības cienīga uz laukuma nenotika. Skaidrs, ka tādas spēles sezonā gadās, un cerams, ka nākamās būs labākas un šādas spēles neatkārtosies. Šodien laikam neko vairāk nebijām pelnījuši.

- Trešā spēle sezonā, kad esat vairākumā, taču nekas nesanāk. Kāda problēma?
- Problēma ir uzņemties iniciatīvu. 16 gadus vecs spēlētājs [domāts Lūkass Vapne - aut.] šādas situācijas var atrisināt jauniešos un dublieros, taču vēl ne šeit. Mums bija arī uzbrucējs [Krollis] laukumā, taču viņš pirmajā puslaikā pa vārtiem uzsita vienreiz, savukārt otrajā puslaikā, kad radījām spriedzi, sitienus izdarīja citu pozīciju spēlētāji. Šajā spēlē viņš palika tukšā - bez sitieniem, bez agresijas. Vai nu arī nepratām viņu atrast.

- Krollis jau mēnesi nav guvis vārtus.
- Alternatīvu mums nav. Viņš spēlē visu laiku - varbūt arī tad, kad vajadzētu atpūsties. Paldies Dievam, vārtus treniņos ir guvis. Cerams, ka spēlēs nepazudīs un kaut kad atsāks sist iekšā, ja grib pāriet uz nākamo līmeni.

- Normundam Uldriķim bija lielas problēmas gan spēlē uz zemes, gan arī gaisā, kur zaudēja divcīņas.
- Manuprāt, viņš bija sanervozējies. Zaudēja pirmo piespēli, pirmo divcīņu. Pēc tam vēl savos vārtos... Malacis, ka nospēlēja līdz galam. Skaidrs, ka jaunam spēlētājam tas ir liels pārdzīvojums, taču Virslīga nav Premjerlīga - visa pasaule par to situāciju nesmiesies, tāpēc ieteiktu viņam aizmirst to un turpināt strādāt.

FK Liepāja – BFC Daugavpils 1:1

Dmitrijs Mološs (FK Liepāja): "Komandai nebija idejas, kā beigās gūt otros vārtus"

- Pašu kļūdas dēļ pretinieki ieguva stūra sitienu pie mūsu vārtiem, un tā arī ielaidām. Pēc tam varonīgi centāmies [atspēlēties], iztērējām daudz emociju un spēka. Paldies Dievam, ka izlīdzinājām rezultātu, bet beigās vairākumā darbojāmies nepareizi. Vārtu gūšanas iespējas gan bija, taču acīmredzot vairāk jāstrādā, lai slīpētu uzbrukuma noslēgumu.

- Kāpēc beigās neizdevās salauzt pretiniekus un gūt otros vārtus?
- Negribu nevienu kritizēt - visi cīnījās, taču nebija kopīgas idejas, kā gūt vārtus - viens darīja tā, otrs citādi. Vajadzēja pavisam banāli centrēt bumbu soda laukumā un agresīvi par to cīnīties, jo tur bija skaitliskais pārsvars.

- Vai pēc 5:1 uzvaras pret Jelgavu šodien pirmajā puslaikā komanda nebija atslābinājusies?
- Es tā neuzskatu. Ir smags spēļu grafiks, un spēki tika atstāti arī iepriekšējā mačā. Tāpat arī šodiena prasīja daudz spēka. Pavisam banāli jāsaka, bet vienkārši neguvām vēl vienus vārtus, lai gan centāmies to paveikt. Uzbrukuma noslēgumā kaut kā pietrūka.

- Kad sastāvā redzēsim jaunpienācējus, par kuriem klubs jau ir paziņojis?
- Tuvākajā laikā. Nevēlos paredzēt, kad tieši. Vīrusa dēļ kāds vēl nav ieradies, bet kāds jau ir Liepājā un drīz sāks spēlēt. Ļoti gaidām papildinājumus.

Aleksandrs Gorškovs (BFC Daugavpils): "Lielākais ieguvums ir parādītais kaujinieciskais raksturs"

- Mums izvērtās smaga spēle, jo nokļuvām mazākumā. Pirmkārt, ka ieguvām punktu. Otrkārt, svarīgi, ka puiši parādīja kaujiniecisku raksturu sarežģītā situācijā. Tas ir galvenais ieguvums šodienas mačā un iemesls, kāpēc noturējām neizšķirtu. Tāpat komanda priekšzīmīgi aizsargājās spēles beigās, kad jau bijām mazākumā.

- Noteikti bijāt izpētījuši Liepājas darbības iepriekšējās spēlēs. Kam pievērsāt lielāko uzmanību?
- Droši vien visi redz, ka Liepājai ir ātri un tehniski uzbrūkošie spēlētāji - gan laukuma malās, gan vidū. Pagājušajā spēlē Liepāja guva vārtus, aizbēgot no laukuma centra. Gatavojāmies pret viņiem attiecīgi aizsargāties un neko neļaut izveidot, kaut arī tas ir ļoti sarežģīti.

     [+] [-]

, 2020-07-28 13:52, pirms 4 gadiem
Morozs ir noteikumu zinošs speciālists visos sīkumos,un viņam taču ir FIFA tiesneša licence. Viņš pie trenera algas varētu pahalturēt ar tiesāšanu.

     [+] [-]

, 2020-07-28 18:54, pirms 4 gadiem
Strumija paarāva pirms 16m līnijas

     [+] [-]

, 2020-07-28 19:29, pirms 4 gadiem
sasperjods-k rakstīja: Strumija paarāva pirms 16m līnijas
Jā,tikai izrādās ,ka tas nav noteicošais faktors.Arī man tas izrādījās pārsteigums.Katru gadu tiesnešiem nāk jaunas rekomendācijas ,kā vērtēt noteikumu pārkāpumus utt.Mūsu žurnālisti un blogeri labi strādā futbola lauciņā un varētu parastiem līdzjutējiem ar tiesnešu palīdzību izskaidrot šīs strīdīgās nianses,jo izrādās,ka pat komandu galvenie treneri visu nezina,kur nu vēl mēs,parastie līdzjutēji.